Το πρόγραμμα περιλάμβανε σύντομο αφιέρωμα στη Διεθνή Ημέρα Παιδικού Βιβλίου, χαιρετισμό από τον Διευθυντή Δημοτικής Εκπαίδευσης δρα Μάριο Στυλιανίδη και την Επιθεωρήτρια Δημοτικής Εκπαίδευσης Κύπρου Μαρία Τράγγολα καθώς και καλλιτεχνικό πρόγραμμα από μαθητές και μαθήτριες της Ε΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου Μαμμάρων. Στη συνέχεια, απονεμήθηκαν τα βραβεία στους διακριθέντες.
Αξίζει εδώ να σημειώσουμε τα λόγια του Διευθυντή Δημοτικής Εκπαίδευσης δρα Μάριου Στυλιανίδη: "Η 12 η Μαΐου 2023, όμως, δεν ήταν μια μέρα που πραγματοποιούνταν απλά μία εξέταση, που διεξαγόταν ένας διαγωνισμός. Ήταν μια όμορφη μέρα, μια μέρα συνάντησης αναγνωστών και αναγνωστριών, μια μέρα που χάρισε σε μας που τη ζήσαμε, την πιο ελπιδοφόρα ίσως εικόνα, σε μια εποχή όχι και τόσο ρόδινη: απόγευμα Παρασκευής και κάμποσα παιδιά να περνούν την είσοδο του σχολείου με ένα βιβλίο στο χέρι.
Όπως κάθε φορά, έτσι και φέτος, τα λογοτεχνικά βιβλία των Βιβλιοδρομιών, προσεκτικά επιλεγμένα, πρόσφεραν απλόχερα γνώσεις και εμπειρίες που σίγουρα θα αποδειχθούν πολύτιμες στο μέλλον. Στα λογοτεχνικά αυτά βιβλία, οι αναγνώστες και οι αναγνώστριες βρήκαν απαντήσεις που έψαχναν στα θέματα της περιβαλλοντικής καταστροφής, θέματα που καθημερινά και έντονα απασχολούν και προβληματίζουν. Κι ακόμα, φαντάστηκαν τον κόσμο τους καλύτερο και, ίσως, αυτό να είναι το πρώτο βήμα στην προσπάθεια να βελτιώσουν τον κόσμο που ζουν.
Έξι παιδιά από τρία διαφορετικά σχολεία της Κύπρου πέτυχαν διάκριση. Συγχαίρουμε θερμά τα παιδιά που διακρίθηκαν, καθώς και όλα τα παιδιά που συμμετείχαν στον διαγωνισμό. Συγχαίρουμε, επίσης, τους/τις εκπαιδευτικούς και τους γονείς, που καθοδήγησαν και στήριξαν τα παιδιά σε αυτή τους την προσπάθεια, καθώς και τους/τις εκπαιδευτικούς των Εκπαιδευτηρίων Γείτονα για την πολύτιμη βοήθεια και συνδρομή τους στα θέματα της οργάνωσης.
Τέλος, ευχαριστούμε για ακόμη μια φορά τα εκπαιδευτήρια Γείτονα για τη θερμή φιλοξενία, καθώς και για τη μέχρι σήμερα συνεργασία μας, μία συνεργασία που, βλέπουμε να συνεχίζεται, γιατί βασίζεται σε κοινούς εκπαιδευτικούς στόχους και στην κοινή πεποίθηση ότι το λογοτεχνικό βιβλίο και η φιλαναγνωσία έχουν ή οφείλουν να έχουν, σημαίνοντα ρόλο στους εκπαιδευτικούς σχεδιασμούς και στη σχολική πραγματικότητα.
Παρά λοιπόν τις αντιλήψεις που θέλουν την εικόνα κυρίαρχη, πιστεύουμε ότι οι λέξεις, και δη οι λέξεις της λογοτεχνίας, μπορούν να αλλάξουν τον κόσμο, για να συμβεί όμως αυτό πρώτα απ’ όλα θα πρέπει να διαβαστούν. Και οι Βιβλιοδρομίες σε αυτό στοχεύουν, να υποκινήσουν τα παιδιά να πάρουν στα χέρια τους το βιβλίο και να διαβάσουν τις λέξεις, μετέχοντας στην αισθητική του λόγου και την ακρίβεια που χαρακτηρίζουν τη Λογοτεχνία, με την ελπίδα να μετατρέψουν τις λέξεις αυτές σε κινητήρα δράσης. Υπάρχει άραγε κάτι πιο αισιόδοξο από αυτό;"