Ευτυχισμένα παιδιά κατακτούν τη γνώση
Οι εκπαιδευτικοί στο Νηπιαγωγείο των Εκπαιδευτηρίων ΓΕΙΤΟΝΑ στοχεύουμε μέσω των ποικίλων προγραμμάτων μας να δημιουργήσουμε ένα ευχάριστο και αγαπητό περιβάλλον για τους μικρούς μας μαθητές. Ένα περιβάλλον που με γνώμονα τις ανάγκες των μαθητευόμενων, προσφέρει ποικίλα ερεθίσματα, ενεργοποιεί το ενδιαφέρον για μάθηση, συμβάλλει στην ανάπτυξη δεξιοτήτων καθώς και της συναισθηματικής τους νοημοσύνης, καλλιεργεί τη δημιουργικότητα, διεγείρει τη φαντασία και αναπτύσσει την αυτονομία τους. Στο πλαίσιο αυτό υπάρχουν στις εγκαταστάσεις του Παιδικού Σταθμού και του Νηπιαγωγείου ειδικά διαμορφωμένοι χώροι αποκλειστικά για τους μαθητές μας, όπου πραγματοποιούνται οι δραστηριότητες του προγράμματός μας – εργαστήρια πληροφορικής, κεραμικής και εικαστικών, κολυμβητήριο, θέατρο, αίθουσες πολυμέσων, κινητικής αγωγής και μπαλέτου.
Οι εγκαταστάσεις μας βρίσκονται σε ένα επιμελημένο φυσικό περιβάλλον, όπου τα παιδιά με βιωματικό τρόπο αποκτούν πολύτιμες εμπειρίες και αυτενεργούν. Παρατηρούν αυθόρμητα, ερευνούν, πειραματίζονται, καταλήγουν σε συμπεράσματα. Για παράδειγμα, οι μαθητές μας σπέρνουν στο λαχανόκηπο και φροντίζουν τα λαχανικά τους, ενώ στο Πατητήρι του Σχολείου πατάνε σταφύλια, βγάζουν μούστο και στη συνέχεια φτιάχνουν μουστοκούλουρα.
Στο πλαίσιο του υποχρεωτικού προγράμματος πλήθος ευκαιριών για ανάγνωση, γραφή και μαθηματικά προσφέρονται καθημερινά στα παιδιά μας. Παράλληλα, προγράμματα με παιγνιώδη μορφή στοχευμένα προετοιμάζουν τους μαθητές του Νηπιαγωγείου για την ομαλή μετάβαση στην Α΄ τάξη του Δημοτικού Σχολείου.
Εκπαιδευτικοί ποικίλων ειδικοτήτων συνδράμουν αποφασιστικά στο έργο των Νηπιαγωγών, προκειμένου οι μικροί μας μαθητές να προσεγγίζουν με βιωματικό τρόπο τα Αγγλικά, τη Μουσική, το Θέατρο, τα Εικαστικά, την Κολύμβηση, την Κινητική Αγωγή, το Σκάκι, την Πληροφορική.
Οι εγκαταστάσεις μας βρίσκονται σε ένα επιμελημένο φυσικό περιβάλλον, όπου τα παιδιά με βιωματικό τρόπο αποκτούν πολύτιμες εμπειρίες και αυτενεργούν. Παρατηρούν αυθόρμητα, ερευνούν, πειραματίζονται, καταλήγουν σε συμπεράσματα. Για παράδειγμα, οι μαθητές μας σπέρνουν στο λαχανόκηπο και φροντίζουν τα λαχανικά τους, ενώ στο Πατητήρι του Σχολείου πατάνε σταφύλια, βγάζουν μούστο και στη συνέχεια φτιάχνουν μουστοκούλουρα.
Στο πλαίσιο του υποχρεωτικού προγράμματος πλήθος ευκαιριών για ανάγνωση, γραφή και μαθηματικά προσφέρονται καθημερινά στα παιδιά μας. Παράλληλα, προγράμματα με παιγνιώδη μορφή στοχευμένα προετοιμάζουν τους μαθητές του Νηπιαγωγείου για την ομαλή μετάβαση στην Α΄ τάξη του Δημοτικού Σχολείου.
Εκπαιδευτικοί ποικίλων ειδικοτήτων συνδράμουν αποφασιστικά στο έργο των Νηπιαγωγών, προκειμένου οι μικροί μας μαθητές να προσεγγίζουν με βιωματικό τρόπο τα Αγγλικά, τη Μουσική, το Θέατρο, τα Εικαστικά, την Κολύμβηση, την Κινητική Αγωγή, το Σκάκι, την Πληροφορική.
- Στο πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου δίνεται επίσης έμφαση στον ελληνικό πολιτισμό και τις ποικίλες εκφάνσεις της τέχνης. Ενδεικτικά αναφέρουμε τους παραδοσιακούς χορούς, τη μουσική, τα εικαστικά, το θέατρο. Μέσα από αυτές τις δραστηριότητες τα παιδιά αναπτύσσουν τη δημιουργικότητα και τη φαντασία τους, εξοικειώνονται με τις εκφραστικές τους δυνατότητες, κινητικές και φωνητικές, καλλιεργούν την επικοινωνιακή τους ικανότητα, μαθαίνουν να συνεργάζονται και να λειτουργούν ως ομάδα.
- Η εκμάθηση της αγγλικής γλώσσας επιτυγχάνεται στα παιδιά αβίαστα και ευχάριστα από την ηλικία των 2,5 ετών με την καθημερινή συμμετοχή τους σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες που αφορούν στη μουσική, το ομαδικό και το θεατρικό παιχνίδι, τις ιστορίες και τα παραμύθια, τη ζωγραφική καθώς και με δράσεις που σχετίζονται με τα έθιμα και τις παραδόσεις του αγγλικού πολιτισμού.
- Τα παιδιά με την καθοδήγηση έμπειρων γυμναστών συμμετέχουν: α) σε ένα αναπτυξιακά κατάλληλα σχεδιασμένο πρόγραμμα κινητικής αγωγής, που περιλαμβάνει δεξιότητες, έννοιες, παιχνίδια, εκπαιδευτική γυμναστική, ρυθμούς και β) στο μάθημα της κολύμβησης, που επιδιώκει την εκμάθηση προπαρασκευαστικών ασκήσεων στις τεχνικές κολύμβησης.
- Υποστηρικτικά πραγματοποιείται η ενασχόληση των παιδιών με τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, όπου εφαρμόζονται συγκεκριμένα προγράμματα αλλά συχνά προκύπτουν και αυθόρμητες δραστηριότητες.
- Τέλος, τα νήπια γνωρίζουν το Σκάκι, του οποίου η εκμάθηση τους προσφέρει τη δυνατότητα διασκεδάζοντας να αναπτύξουν τον ορθολογικό - μαθηματικό τρόπο σκέψης και να καλλιεργήσουν την αποφασιστικότητα και τον αυτοέλεγχό τους.
Το υποχρεωτικό μας πρόγραμμα εμπλουτίζεται με παράλληλες δράσεις, που στοχεύουν στη διαμόρφωση οικολογικής συνείδησης στα παιδιά μας και την ευαισθητοποίησή τους σε θέματα εθελοντικής δράσης και κοινωνικής προσφοράς από τα πρώτα τους σχολικά βήματα.
Ενδεικτικά, αναφέρουμε τον εθελοντικό καθαρισμό της παραλίας μπροστά στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας, με τη συνεργασία των μαθητών της Α΄ τάξης του Λυκείου, τη συλλογή οργανικών απορριμμάτων από την τραπεζαρία για την κομποστοποίηση του Σχολείου μας, την ανακύκλωση χαρτιού, ειδών από πλαστικό και μπαταριών και τη συλλογή πλαστικών καπακιών, στο πλαίσιο ενίσχυσης του Συλλόγου παραπληγικών και Κινητικά Ανάπηρων Νομού Πέλλας, για την προσφορά αναπηρικών αμαξιδίων. Επίσης, τα παιδιά μας ενεργοποιούνται στη συλλογή και διάθεση τροφίμων, ειδών καθημερινής υγιεινής και καθαριότητας, ρούχων, παιχνιδιών και βιβλίων σε συνανθρώπους μας που το έχουν ανάγκη.
Σε όλες τις προσπάθειες των εκπαιδευτικών του Νηπιαγωγείου πολύτιμη είναι η στήριξη της Εκπαιδευτικής Ψυχολόγου, η οποία συνεργάζεται καθημερινά μαζί τους με στόχο την ομαλή ένταξη των παιδιών στη σχολική τάξη και την εφαρμογή προγραμμάτων προαγωγής της ψυχικής τους υγείας. Παράλληλα παρατηρεί τα παιδιά εντός και εκτός τάξης με στόχο την έγκαιρη αντιμετώπιση δυσκολιών που τυχόν προκύπτουν και υποστηρίζει συμβουλευτικά τους γονείς σε προσωπικό αλλά και ομαδικό επίπεδο («Κύκλοι Συναντήσεως Γονέων»).
Οι εκπαιδευτικοί του Νηπιαγωγείου των Εκπαιδευτηρίων Γείτονα επιδιώκουμε οι μαθητές μας να ανακαλύψουν τα ενδιαφέροντά τους, να αποκτήσουν γνώσεις, δεξιότητες και πολύτιμες εμπειρίες και να διευρύνουν τους ορίζοντές τους, ώστε να γίνουν ευτυχισμένοι και να πραγματοποιήσουν όλα όσα ονειρεύονται.
Ενδεικτικά, αναφέρουμε τον εθελοντικό καθαρισμό της παραλίας μπροστά στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας, με τη συνεργασία των μαθητών της Α΄ τάξης του Λυκείου, τη συλλογή οργανικών απορριμμάτων από την τραπεζαρία για την κομποστοποίηση του Σχολείου μας, την ανακύκλωση χαρτιού, ειδών από πλαστικό και μπαταριών και τη συλλογή πλαστικών καπακιών, στο πλαίσιο ενίσχυσης του Συλλόγου παραπληγικών και Κινητικά Ανάπηρων Νομού Πέλλας, για την προσφορά αναπηρικών αμαξιδίων. Επίσης, τα παιδιά μας ενεργοποιούνται στη συλλογή και διάθεση τροφίμων, ειδών καθημερινής υγιεινής και καθαριότητας, ρούχων, παιχνιδιών και βιβλίων σε συνανθρώπους μας που το έχουν ανάγκη.
Σε όλες τις προσπάθειες των εκπαιδευτικών του Νηπιαγωγείου πολύτιμη είναι η στήριξη της Εκπαιδευτικής Ψυχολόγου, η οποία συνεργάζεται καθημερινά μαζί τους με στόχο την ομαλή ένταξη των παιδιών στη σχολική τάξη και την εφαρμογή προγραμμάτων προαγωγής της ψυχικής τους υγείας. Παράλληλα παρατηρεί τα παιδιά εντός και εκτός τάξης με στόχο την έγκαιρη αντιμετώπιση δυσκολιών που τυχόν προκύπτουν και υποστηρίζει συμβουλευτικά τους γονείς σε προσωπικό αλλά και ομαδικό επίπεδο («Κύκλοι Συναντήσεως Γονέων»).
Οι εκπαιδευτικοί του Νηπιαγωγείου των Εκπαιδευτηρίων Γείτονα επιδιώκουμε οι μαθητές μας να ανακαλύψουν τα ενδιαφέροντά τους, να αποκτήσουν γνώσεις, δεξιότητες και πολύτιμες εμπειρίες και να διευρύνουν τους ορίζοντές τους, ώστε να γίνουν ευτυχισμένοι και να πραγματοποιήσουν όλα όσα ονειρεύονται.