Συμβουλευτική υποστήριξη
Ο ρόλος του Τμήματος Συμβουλευτικής στο Δημοτικό των Εκπαιδευτηρίων Γείτονα είναι πολύπλευρος, καθώς ανταποκρίνεται στις ανάγκες των γονέων, των εκπαιδευτικών και των παιδιών .
Η συμβουλευτική γονέων έχει ως στόχο να δώσει κατευθύνσεις στους γονείς σχετικά με τα όσα τους απασχολούν τόσο στον μαθησιακό όσο και τον συναισθηματικό τομέα του παιδιού. Επίσης, πραγματοποιούνται στο χώρο του σχολείου τακτικές ομαδικές ομιλίες για τους γονείς. Οι ομιλίες αυτές ανήκουν σε μια ευρύτερη ενότητα που ονομάζεται ‘κύκλοι συναντήσεων γονέων’ και περιλαμβάνουν θεματολογία σχετική με τις ηλικιακές ανάγκες των παιδιών του Δημοτικού.
Οι σύμβουλοι συνεργάζονται, επίσης, συστηματικά με το σύνολο των εκπαιδευτικών με στόχο την αποτελεσματική και στοχευόμενη διαχείριση των παιδιών μέσα και έξω από τη σχολική τάξη καθώς και την εφαρμογή προγραμμάτων κοινωνικοσυναισθηματικής μάθησης (π.χ. το πρόγραμμα «Μεγαλώνουμε... Αλλάζουμε» στη ΣΤ΄ Δημοτικού, ή το πρόγραμμα «Δεξιότητες επικοινωνίας» στις Δ΄ και Ε’ Δημοτικού). Επίσης, πραγματοποιούνται στο χώρο του σχολείου ομαδικές ομιλίες για τους εκπαιδευτικούς με στόχο την ευαισθητοποίηση τους σε συγκεκριμένη θεματολογία (μαθησιακές δυσκολίες, συναισθηματικές δυσκολίες, εκφοβισμός, κλπ).
Επιπροσθέτως, ο ρόλος των συμβούλων περιλαμβάνει την εξατομικευμένη διερεύνηση (όπου κρίνεται απαραίτητο) των συναισθηματικών και μαθησιακών αναγκών των παιδιών με στόχο την έγκαιρη απεικόνιση και αντιμετώπιση τυχών δυσκολιών τους.
Η συμβουλευτική γονέων έχει ως στόχο να δώσει κατευθύνσεις στους γονείς σχετικά με τα όσα τους απασχολούν τόσο στον μαθησιακό όσο και τον συναισθηματικό τομέα του παιδιού. Επίσης, πραγματοποιούνται στο χώρο του σχολείου τακτικές ομαδικές ομιλίες για τους γονείς. Οι ομιλίες αυτές ανήκουν σε μια ευρύτερη ενότητα που ονομάζεται ‘κύκλοι συναντήσεων γονέων’ και περιλαμβάνουν θεματολογία σχετική με τις ηλικιακές ανάγκες των παιδιών του Δημοτικού.
Οι σύμβουλοι συνεργάζονται, επίσης, συστηματικά με το σύνολο των εκπαιδευτικών με στόχο την αποτελεσματική και στοχευόμενη διαχείριση των παιδιών μέσα και έξω από τη σχολική τάξη καθώς και την εφαρμογή προγραμμάτων κοινωνικοσυναισθηματικής μάθησης (π.χ. το πρόγραμμα «Μεγαλώνουμε... Αλλάζουμε» στη ΣΤ΄ Δημοτικού, ή το πρόγραμμα «Δεξιότητες επικοινωνίας» στις Δ΄ και Ε’ Δημοτικού). Επίσης, πραγματοποιούνται στο χώρο του σχολείου ομαδικές ομιλίες για τους εκπαιδευτικούς με στόχο την ευαισθητοποίηση τους σε συγκεκριμένη θεματολογία (μαθησιακές δυσκολίες, συναισθηματικές δυσκολίες, εκφοβισμός, κλπ).
Επιπροσθέτως, ο ρόλος των συμβούλων περιλαμβάνει την εξατομικευμένη διερεύνηση (όπου κρίνεται απαραίτητο) των συναισθηματικών και μαθησιακών αναγκών των παιδιών με στόχο την έγκαιρη απεικόνιση και αντιμετώπιση τυχών δυσκολιών τους.