Εκπαιδευτήρια Γείτονα
  • Αρχική
  • Το Σχολείο μας
    • Μήνυμα της Διεύθυνσης
    • Ίδρυση - Εγκαταστάσεις
    • Φιλοσοφία - Κανόνες λειτουργίας
    • Αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου
    • Ευχαριστίες
    • Απόρρητο και Προσωπικά Δεδομένα
    • Σύγχρονη εξ αποστάσεως τηλεκπαίδευση
  • Εκπαίδευση
    • Παιδικός Σταθμός >
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
      • Σχολείο και οικογένεια
      • Μορφωτικές επισκέψεις
    • Νηπιαγωγείο >
      • Ευτυχισμένα παιδιά κατακτούν τη γνώση
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα
      • Τα Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο
      • Πληροφορική
      • «Παιδία παίζει… και μαθαίνει»
      • Μορφωτικές και Ψυχαγωγικές Επισκέψεις
      • Σχολείο και οικογένεια
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
    • Δημοτικό >
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Πρόγραμμα Σπουδών >
        • Ελληνικά
        • Μαθηματικά
        • Φυσικές Επιστήμες
        • Ιστορία
        • Θρησκευτικά
        • Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή
        • Πληροφορική
        • Αισθητική Αγωγή
        • Ξένες Γλώσσες
        • Φυσική Αγωγή
      • Βιωματική μάθηση >
        • Σκοπός του Βιωματικού Σχολείου
        • Ταξίδι στο χώρο και το χρόνο
        • Εμπειρίες Συγκομιδής Καρπών
        • Περιηγήσεις μαθητών
        • Σελίδες από την Ελληνική Ιστορία
        • Οικοδεσμός
      • Διαγωνισμοί >
        • «Οδυσσέας Ελύτης»
        • Αριθμοδρομίες
        • Κατασκευές Φυσικών Επιστημών
      • Βιβλιοδρομίες >
        • Τι είναι οι Βιβλιοδρομίες
        • Δικαίωμα και όροι συμμετοχής
        • Χρόνος και τόπος διεξαγωγής
        • Βράβευση των διαγωνιζομένων
        • Κατάλογος βιβλίων
        • Δηλώσεις συμμετοχής
        • ΕΙΠΑΝ για τις Βιβλιοδρομίες
        • Θέματα προηγούμενων ετών
        • Αποτελέσματα 2022
      • Όμιλοι
      • E-Tutoring
      • Φύλαξη - Δημιουργική απασχόληση
      • Κοινωνικο-συναισθηματική μάθηση
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
    • Γυμνάσιο >
      • «Ένα παράθυρο στον κόσμο»
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Ωρολόγιο πρόγραμμα
      • Συμπληρωματικά προγράμματα
      • Ακαδημαϊκά τμήματα >
        • Τμήμα Ανθρωπιστικών Επιστημών
        • Τμήμα Μαθηματικών
        • Τμήμα Φυσικών Επιστημών
        • Τμήμα Κοινωνικών-Οικονομικών Επιστημών
        • Τμήμα Αισθητικής Αγωγής
        • Τμήμα Πληροφορικής
        • Τμήμα Ξένων Γλωσσών
        • Τμήμα Φυσικής Αγωγής
      • Βιωματική μάθηση
      • Κοινωνικο-συναισθηματική μάθηση
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
      • Πολιτιστικές εκδηλώσεις - δράσεις
      • Αναθέσεις εξορμήσεων
    • Γενικό Λύκειο >
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Προγράμματα >
        • Α' Λυκείου Υποχρεωτικό πρόγραμμα
        • Α' Λυκείου Εμβαθύνσεις
        • Β' Λυκείου Υποχρεωτικό πρόγραμμα
        • Β' Λυκείου Εμβαθύνσεις
        • Γ' Λυκείου Υποχρεωτικό πρόγραμμα
        • Γ' Λυκείου Εμβαθύνσεις
      • Ακαδημαϊκά τμήματα >
        • Τμήμα Ανθρωπιστικών Επιστημών
        • Τμήμα Μαθηματικών
        • Τμήμα Φυσικών Επιστημών
        • Τμήμα Κοινωνικών-Οικονομικών Επιστημών
        • Τμήμα Πληροφορικής
        • Τμήμα Ξένων Γλωσσών
        • Τμήμα Φυσικής Αγωγής
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
      • Πολιτιστικές εκδηλώσεις - δράσεις
      • Εγκύκλιος για άτομα με σοβαρές παθήσεις
      • Αναθέσεις εξορμήσεων
      • Αποτελέσματα εξετάσεων 2022
      • Αποτελέσματα εξετάσεων 2021
      • Αποτελέσματα Εξετάσεων Προηγούμενων Ετών >
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2020
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2019
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2018
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2017
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2016
    • International Baccalaureate >
      • International Baccalaureate Diploma Programme
      • Geitonas School IBDP
      • Courses and Faculty
      • CAS (Creativity, Activity, Service) >
        • CAS Home
        • Students
        • Projects
        • Events
        • More
      • Proud of our Alumni
      • Enrollment
      • Vacancies
      • Contact
    • Κέντρο Διά Βίου Μάθησης >
      • Εισαγωγή
      • Εξ Αποστάσεως Πρόγραμμα Επιμόρφωσης
  • Σχολική ζωή
    • 1821: 200 χρόνια >
      • Εισαγωγή
      • Χρονογραμμή
      • Συνεντεύξεις
      • Λευκώματα
      • Διαγωνισμός
      • Μουσική
      • Βιβλιογραφία
      • Άρθρα
    • Μένουμε σπίτι - Αθλούμαστε - Παίζουμε >
      • Εισαγωγή
      • Παιδικός Σταθμός - Νηπιαγωγείο - Δημοτικό
      • Γυμνάσιο - Λύκειο
      • Προθέρμανση - Διατάσεις - Αποθεραπεία
    • Προαιρετικές δραστηριότητες
    • Μουσική Σχολή >
      • Γενικά
      • Τμήμα Κλασικής Μουσικής
      • Τμήμα Σύγχρονης Μουσικής
      • Ελεύθερη Μουσική Δημιουργία
      • Προετοιμασία για Πανεπιστήμια
      • Εκδηλώσεις (Photo Gallery)
    • Εκπαιδευτικές δράσεις >
      • Forensics - MUN - EYP
      • Σταθμοί στην Ιστορία της Ευρώπης
      • Λογοτεχνικό Εργαστήριο
      • Μαθητική Ομάδα Βιοηθικής Έρευνας
      • UNESCO ASPnet
      • Ολυμπιάδα Φυσικών Επιστημών EUSO
      • Επίσκεψη στο CERN - EPFL
      • Περιβαλλοντική ομάδα
      • Κέντρο Διά Βίου Μάθησης >
        • Εισαγωγή
        • Ερωτηματολόγιο συναδέλφων εκπαιδευτικών
        • Ερωτηματολόγιο γονέων, συνεργατών και φίλων
    • Αριστεία-Βραβεία
    • Πολιτιστικές Δραστηριότητες >
      • Θεατρική Ομάδα
      • Χορωδίες - Ορχήστρες
      • Μουσικά Σύνολα
      • Ομάδα φωτογραφίας
      • Μουσικές Ματιές
    • Αθλητικές Δραστηριότητες >
      • Εσωτερικά πρωταθλήματα
      • «Ζούμε σε σκηνές - Γνωρίζουμε τη φύση»
      • Βρεφική Κολύμβηση
    • Φυσιολατρικές εξορμήσεις
    • Τμήμα Συμβουλευτικής >
      • Στοχοθεσία
      • Συμβουλευτική
      • Επαγγελματικός Προσανατολισμός
      • Κοινωνικο-συναισθηματική μάθηση
      • Ανάπτυξη Δεξιοτήτων Ζωής
      • Κύκλοι Συνάντησης Γονέων
    • Τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης >
      • Γραμματεία Εκπ. Έρευνας και Ανάπτυξης
      • Επιστημονική Ημερίδα
      • Εκδόσεις/Δημοσιεύσεις >
        • Βιβλία ή Τεύχη σε Επιστημονικά Περιοδικά
        • Άρθρα σε Επιστημονικά Περιοδικά
        • Κεφάλαια σε Βιβλία
        • Εργασίες σε Πρακτικά Συνεδρίων
        • Παρουσιάσεις σε Συνέδρια
        • Διδακτικό Έργο στην Ανώτατη Εκπαίδευση
    • Βιβλιοθήκη >
      • Κατάλογος - Γενικές πληροφορίες
      • Πληροφοριακή παιδεία >
        • Γενικά
        • Αναζήτηση στον κατάλογο
        • Αξιολόγηση πηγών
      • Βιβλιογραφία και παραπομπές
      • Ηλεκτρονικές πηγές
      • Εκπαιδευτικά περιοδικά
      • Συλλογές >
        • Βιβλιογραφικό δελτίο
        • Πολυμεσικά βιβλία
        • Προτάσεις παιδικών βιβλίων
      • Πληροφορίες για τον COVID-19
      • Στατιστικά Βιβλιοθήκης
      • Citing and referencing
      • Χρήσιμοι σύνδεσμοι >
        • Κανονισμός λειτουργίας
        • Πολιτική αποδοχής δωρεών
        • Πολιτική ανάπτυξης συλλογής
  • Ακαδημαϊκή εξέλιξη
    • Γραφείο Σπουδών
    • Επαγγελματικός Προσανατολισμός >
      • Γενικές Πληροφορίες
      • Α΄ και Β΄ Γυμνασίου
      • Γ΄ Γυμνασίου
      • Α΄ Λυκείου
      • Β΄ και Γ΄ Λυκείου
    • Πρόγραμμα Απόκτησης Εργασιακής Εμπειρίας >
      • Το Πρόγραμμα
      • Έντυπα Προγράμματος
      • Ηλεκτρονική Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος
      • Εντυπώσεις
    • Παρατηρητήριο Αποφοίτων >
      • Παρατηρητήριο Αποφοίτων
      • Keep in touch!
  • Νέα
  • Επικοινωνία
  • Start
  • Education
    • Philosophy
    • Consultancy and Psychology
    • International Baccalaureate (En) >
      • International Baccalaureate Diploma Programme (En)
  • Culture
    • Culture (Introduction)
    • Library
    • Alumni Association
    • Scholarships
    • GREECE! This is my country!
    • Environmental Group
  • Scientific Work
  • Student Safety
  • Contact
  • Startseite
  • Ausbildung
    • Philosophie
    • Ausbildungsstufen
    • Beratung und psychologische Unterstützung
    • Geitonas Schule Mitglied des Partnerschulnetzes
  • Kultur
    • Einführung
    • Bibliothek
    • Verein der Ehemaligen
    • Stipendien
    • GRIECHENLAND! Das ist meine heimat!
  • Wissenschaftliches Werk
  • Schülersicherheit
  • Kontakt
  • Page d'accueil
  • Éducation
    • Philosophie
    • Niveaux
    • Conseil et soutien psychologique
  • Culture
    • Introduction
    • Bibliothèque
    • Association des Anciens
    • Bourses d'études
    • LA GRECE! Voilà mon pays!
  • Travaux scientifiques
  • Sécurité des élèves
  • Contact
  • Vacancies

Τμήμα Φυσικών Επιστημών

Στόχος και Αποστολή της διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών στα Εκπαιδευτήρια Γείτονα είναι η προετοιμασία των μαθητών, ώστε να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες σε ένα αυξανόμενα σύνθετο, δυναμικό και απαιτητικό παγκόσμιο περιβάλλον. Οι μαθητές γίνονται ικανοί να κατανοήσουν τις εσωτερικές λειτουργίες αυτού του περιβάλλοντος χρησιμοποιώντας επιστημονικές διαδικασίες και έννοιες από όλα τα πεδία των Φυσικών Επιστημών (Επιστήμες της Γης, Βιολογία, Φυσική, Χημεία). Αυτή η διεπιστημονική προσέγγιση προάγει την επικοινωνία, τη συνεργασία, τη δημιουργικότητα, την κριτική σκέψη και σε συνδυασμό με την απόκτηση βασικών επιστημονικών πρακτικών και γνώσεων, αποσκοπεί τελικά στη δημιουργία επιστημονικά εγγράμματων πολιτών.

Το Τμήμα Φυσικών Επιστημών των Εκπαιδευτηρίων Γείτονα δραστηριοποιείται γύρω από τα ακόλουθα γνωστικά αντικείμενα: Φυσική, Χημεία, Βιολογία, Επιστήμες της Γης και του Διαστήματος (όπως Γεωγραφία, Γεωλογία, Αστρονομία, Οικολογία και Περιβάλλον κ.ά.), Ιστορία της Επιστήμης.
Πιο συγκεκριμένα, το τμήμα Φυσικών Επιστημών στις τρεις τάξεις του Γυμνασίου συντονίζει, σχεδιάζει και υλοποιεί:
  • τα μαθήματα του αναλυτικού προγράμματος: Βιολογία, Γεωλογία–Γεωγραφία, Φυσική, Χημεία και
  • τους Ομίλους: Αστρονομίας, Οικολογίας & Περιβάλλοντος, Εμβάθυνσης Εργαστηριακών Δεξιοτήτων Βιολογίας – Φυσικής – Χημείας, Εξιχνίασης Εγκληματολογικών Υποθέσεων C.S.I. (Crime Scene Investigation), Προετοιμασίας για τον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Φυσικής Α’, Β’ και Γ’ Γυμνασίου.

Το τμήμα Φυσικών Επιστημών του Σχολείου μας διαθέτει έμπειρους καθηγητές, που με βαθιά γνώση του αντικειμένου τους και συνεχή επιμόρφωση,
  • καταρτίζουν και σχεδιάζουν προγράμματα Φυσικών Επιστημών με βάση τη διεθνή εμπειρία και βιβλιογραφία και με κοινή εκπαιδευτική φιλοσοφία για όλες τις βαθμίδες του Σχολείου μας,
  • επιμελούνται τη συγγραφή και προετοιμασία πρόσθετου διδακτικού υλικού (θεωρίας, εργαστηριακών ασκήσεων, ερευνητικών εργασιών κ.λπ.), που υποστηρίζει το αναλυτικό πρόγραμμα Φυσικών Επιστημών του Υπουργείου Παιδείας, τους ομίλους του Γυμνασίου, καθώς και κάθε είδους προγράμματα Φυσικών Επιστημών του Γυμνασίου.
  • προετοιμάζουν τους μαθητές για τη συμμετοχή τους στους Πανελλήνιους Διαγωνισμούς Φυσικής Γυμνασίου και Αστρονομίας, σε Ευρωπαϊκούς Διαγωνισμούς (EuroMath-EuroScience, Cassini scientist for a day, Marie Curie, κ.α.), σε Μαθητικά Συνέδρια (Έρευνας & Επιστήμης στο Δημόκριτο, Φυσική μαγεύει ΕΕΦ, κ.α.) και σε Φεστιβάλ Επιστήμης (Athens Science Festival).
  • προετοιμάζουν και συνοδεύουν τους μαθητές σε εκπαιδευτικές επισκέψεις σε Πανεπιστημιακά και Ερευνητικά Ιδρύματα ( ΕΜΠ, ΕΚΠΑ, ΕΙΕ, ΕΚΕΦΕ Δημόκριτος).
  • διοργανώνουν Διαγωνισμό Επιστημονικής Φωτογραφίας.

Το πρόγραμμα των Φυσικών Επιστημών στο Γυμνάσιο σχεδιάζεται και υλοποιείται έτσι ώστε
  • να εξοικειώνει τους μαθητές με τις επιστημονικές αρχές και διαδικασίες της Βιολογίας, Γεωλογίας–Γεωγραφίας, Φυσικής, Χημείας δίνοντας έμφαση αρχικά στην ποιοτική προσέγγισή τους, την επιστημονική μέτρηση και την εργαστηριακή ασφάλεια.
  •  να ενθαρρύνει τη συνεχή εργαστηριακή διδασκαλία, αλλά και αυτή των σχεδίων εργασίας (project) σε ομαδικό ή/και ατομικό επίπεδο.
  • να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις μαθητών κάθε γνωστικού επιπέδου, με σκοπό την επίτευξη των μαθησιακών στόχων κάθε μαθητή χωριστά.
  • να αξιοποιεί την περιέργεια των μαθητών υψηλών επιδόσεων και να τη μετατρέπει σε κίνητρο για πειραματισμό, εμβάθυνση και συμμετοχή σε κάθε είδους εκπαιδευτικές δράσεις, όπως Πανελλήνιους Διαγωνισμούς, Μαθητικά Συνέδρια κ.ά.
  • γενικότερα, να ενισχύει την ενεργή συμμετοχή των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Για την επίτευξη των παραπάνω στόχων χρησιμοποιούμε μια ποικιλία σύγχρονων διδακτικών μεθόδων, όπως πειράματα επίδειξης από τους καθηγητές, ομαδικά πειράματα από τους μαθητές, ερευνητικές εργασίες (projects), έρευνα πεδίου, χρήση προσομοιώσεων με τη βοήθεια ηλεκτρονικού υπολογιστή, πραγματοποίηση εργαστηριακών ασκήσεων με τη βοήθεια των τεχνολογιών MBL κ.ά. Με την ποικιλία των μεθόδων επιδιώκουμε τόσο να εξυπηρετήσουμε την ποικιλία των στόχων που θέτουμε, όσο και να προσαρμόσουμε τη διδασκαλία στον ιδιαίτερο τρόπο με τον οποίο ο κάθε μαθητής δομεί τη γνώση.

Το Σχολείο μας διαθέτει 6 εργαστήρια για τις Φυσικές Επιστήμες (1 Αστρονομίας, 1 Βιολογίας, 3 Φυσικής, 1 Χημείας), ένα Αμφιθέατρο Χημείας και δύο παρασκευαστήρια. Όλα τα εργαστήρια διαθέτουν διαδραστικούς πίνακες με πρόσβαση στο διαδίκτυο και άρτια συστήματα ασφαλείας. Επιπλέον, το κάθε εργαστήριο είναι εφοδιασμένο με εξειδικευμένο εξοπλισμό, ανάλογα με το είδος των δραστηριοτήτων που υποστηρίζονται από αυτό. Επίσης, δύο καθηγητές Φυσικών Επιστημών έχουν την αποκλειστική ευθύνη των εργαστηρίων, οι οποίοι  εκτός από την προετοιμασία των πειραμάτων συμμετέχουν στην εργαστηριακή διδασκαλία μαζί με τον καθηγητή του εκάστοτε τμήματος.
 
Χρήσιμα links:

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ  http://www.minedu.gov.gr/
ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ  http://www.iep.edu.gr
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ  https://dschool.edu.gr/
ΕΝΩΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ   http://eef.gr/
ΕΝΩΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΧΗΜΙΚΩΝ  https://www.eex.gr/
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΒΙΟΕΠΙΣΤΗΜΟΝΩΝ  https://www.pev.gr/
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΦΥΣΙΚΗΣ για την ΕΠΙΣΤΗΜΗ και την ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ http://physicsmentor.gr/
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Copyright © 2014 Εκπαιδευτήρια ΓΕΙΤΟΝΑ