Τμήμα Φυσικών Επιστημών
Γενικό πλαίσιο
Σκοπός της διδασκαλίας των μαθημάτων των Φυσικών Επιστημών είναι η παροχή γνώσεων για τις βασικές αρχές και τους νόμους που διέπουν τον φυσικό κόσμο, η ερμηνεία των φυσικών φαινομένων και των τεχνολογικών εφαρμογών, αλλά και η καλλιέργεια δεξιοτήτων κριτικής σκέψης, δημιουργικότητας, συνεργασίας, επικοινωνίας, τεχνολογικού και ψηφιακού γραμματισμού. Γνώσεις και δεξιότητες ιδιαίτερα χρήσιμες στη σύγχρονη εποχή, καθώς βοηθούν και συμβάλλουν στη διαμόρφωση μιας υπεύθυνης στάσης ζωής. Είναι προφανές πλέον σήμερα ότι η εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες είναι μεγάλης σπουδαιότητας για τη δημοκρατική συμμετοχή των πολιτών σε έναν κόσμο με κυρίαρχα τα ζητήματα και τις προκλήσεις που αφορούν τις Επιστήμες και την Τεχνολογία (τεχνητή νοημοσύνη, κλιματική κρίση, πανδημία κ.ά.).
Η διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών στο σχολείο μας σχεδιάζεται με ενιαία εκπαιδευτική αντίληψη για όλες τις βαθμίδες από το Νηπιαγωγείο έως και το Λύκειο. Εμπλουτίζεται με μια σειρά προγραμμάτων που καταρτίζονται με βάση το Αναλυτικό Πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας, αλλά και τη διεθνή εμπειρία και βιβλιογραφία. Βασικοί στόχοι και χαρακτηριστικά τους είναι:
Για την επίτευξη των παραπάνω στόχων, εφαρμόζουμε ποικίλες διδακτικές μεθόδους, όπως τα ομαδικά πειράματα, τα πειράματα επίδειξης, τις ερευνητικές εργασίες, τις δραστηριότητες πεδίου (δηλαδή στον φυσικό χώρο που συμβαίνει το φαινόμενο ή η διαδικασία εκτός τάξης και εργαστηρίου), τη χρήση ψηφιακών εργαλείων για την αναπαράσταση και διερεύνηση των φαινομένων στον υπολογιστή κ.ά. Επίσης, οι μαθητές καλούνται να συμμετέχουν σε μια σειρά μη τυπικών εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων, όπως, οι ενδοσχολικοί, οι πανελλήνιοι και οι ευρωπαϊκοί διαγωνισμοί γνώσεων, κατασκευών και πειραμάτων, τα μαθητικά συνέδρια, οι μορφωτικές επισκέψεις σε εκπαιδευτικά και ερευνητικά ιδρύματα, μουσεία κ.λπ., στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Στα σχολείο μας λειτουργούν 7 πλήρως εξοπλισμένα εργαστήρια Φυσικών Επιστημών (3 εργαστήρια Φυσικής, 2 εργαστήρια Χημείας, 2 εργαστήρια Βιολογίας) και 2 αίθουσες- παρασκευαστήρια, τα οποία υποστηρίζονται από δύο μόνιμους εκπαιδευτικούς – Υπευθύνους Εργαστηρίων. Το μάθημα στο εργαστήριο γίνεται πάντα με την παρουσία δύο εκπαιδευτικών, τον διδάσκοντα του τμήματος και τον υπεύθυνο του αντίστοιχου εργαστηρίου. Με τον τρόπο αυτό ο κάθε εκπαιδευτικός έχει περισσότερο χρόνο να ασχοληθεί με κάθε μαθητή για την επίτευξη των στόχων του μαθήματος.
Οι Φυσικές Επιστήμες στο Γυμνάσιο
Το τμήμα Φυσικών Επιστημών στις τρεις τάξεις του Γυμνασίου συντονίζει, σχεδιάζει και υλοποιεί:
Η διδασκαλία των μαθημάτων ΦΕ στο Γυμνάσιο, ως συνέχεια των αντίστοιχων μαθημάτων του Δημοτικού, έχει στόχο
Για την επίτευξη των παραπάνω στόχων χρησιμοποιούνται πειράματα επίδειξης, ομαδικά πειράματα, ερευνητικές εργασίες, χρήση προσομοιώσεων, κ.ά. Με την ποικιλία των μεθόδων επιδιώκουμε τόσο να εξυπηρετήσουμε την ποικιλία των στόχων που θέτουμε, όσο και να προσαρμόσουμε τη διδασκαλία στον ιδιαίτερο τρόπο με τον οποίο ο κάθε μαθητής δομεί τη γνώση.
Όμιλοι Γυμνασίου
Το τμήμα Φυσικών Επιστημών στην Α’ και Β’ Γυμνασίου συντονίζει, σχεδιάζει και υλοποιεί ομίλους που σχετίζονται με τα πεδία των Φυσικών Επιστημών, αξιοποιούν τα ενδιαφέροντα των μαθητών, καλλιεργούν δεξιότητες κριτικής σκέψης, επικοινωνίας και δημιουργικής απασχόλησης, εμπλέκοντας τους μαθητές σε εκπαιδευτικές δράσεις και διαγωνισμούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς.
Μερικοί από τους προτεινόμενους ομίλους στους μαθητές είναι της Αστρονομίας, της Οικολογίας & Περιβάλλοντος, του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Φυσικής (προετοιμασία), του «Αόρατου Εχθρού» (Μικροοργανισμοί και Πανδημίες), της Εξιχνίασης Εγκληματολογικών Υποθέσεων C.S.I. κ.ά.
Ο θεματικός άξονας «Φυσικές Επιστήμες για την αειφόρο ανάπτυξη» δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές της Γ’ Γυμνασίου να κατανοήσουν, να αναλύσουν και τελικά να προτείνουν λύσεις σε επίκαιρα ζητήματα προστασίας του περιβάλλοντος και αειφόρου ανάπτυξης, μέσα από μια σειρά καλά σχεδιασμένων μαθημάτων, εργαστηριακών ασκήσεων και δραστηριοτήτων πεδίου.
Πρόγραμμα e-tutoring
Οι μαθητές της Α’ και Β’ Γυμνασίου έχουν τη δυνατότητα να συμμετέχουν σε απογευματινά διαδικτυακά μαθήματα (e-tutoring) ενίσχυσης στη Φυσική, τα οποία στοχεύουν στην επίλυση αποριών που προκύπτουν κατά τη διάρκεια της μελέτης στο σπίτι. Ο μαθητής συνεργάζεται ατομικά με τον καθηγητή του.
Οι μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου έχουν τη δυνατότητα να συμμετέχουν σε απογευματινά διαδικτυακά ενισχυτικά τμήματα Φυσικής και Χημείας, όπου οι μαθητές συνδέονται ταυτόχρονα στην ψηφιακή τάξη (ομάδα teams) και αποτελούν ένα ενιαίο τμήμα όπως και στα διά ζώσης ενισχυτικά μαθήματα του Λυκείου. Τα τμήματα αυτά απευθύνονται σε μαθητές και μαθήτριες που θέλουν να βελτιώσουν την επίδοσή τους στα δύο μαθήματα, αλλά και σε μαθητές και μαθήτριες που επιθυμούν να εμβαθύνουν σε πιο απαιτητικά θέματα.
Επίσης, αντίστοιχα διαδικτυακά μαθήματα προετοιμασίας προγραμματίζονται πριν από τα διαγωνίσματα τετραμήνου σε όλα τα μαθήματα Φ.Ε., όπως και πριν από τις προαγωγικές εξετάσεις του Ιουνίου στα μαθήματα της Φυσικής και της Βιολογίας.
Πανελλήνιοι Διαγωνισμοί Γυμνασίου
Οι καθηγητές των αντίστοιχων ειδικοτήτων του τμήματος Φ.Ε. αναλαμβάνουν την προετοιμασία των μαθητών, που συμμετέχουν στους διαγωνισμούς.
Ευρωπαϊκοί Διαγωνισμοί, Μαθητικά συνέδρια, Μορφωτικές επισκέψεις
Οι μαθητές του Γυμνασίου έχουν επίσης τη δυνατότητα να συμμετέχουν στο πλαίσιο λειτουργίας των Ομίλων, αλλά και εκτός Ομίλων, σε εθνικούς και ευρωπαϊκούς διαγωνισμούς, όπως είναι οι διαγωνισμοί
Οι μη τυπικές δραστηριότητες για τους μαθητές του Γυμνασίου ολοκληρώνονται με μια σειρά επιμορφωτικών επισκέψεων σε Πανεπιστημιακά και Ερευνητικά Ιδρύματα, όπως είναι το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών, το Εθνικό Κέντρο Ερευνών Φυσικών Επιστημών «Δημόκριτος», το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ), το Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ), κ.ά.
Χρήσιμα links
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ http://www.minedu.gov.gr/
ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ http://www.iep.edu.gr
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ https://dschool.edu.gr/
ΕΝΩΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ http://eef.gr/
ΕΝΩΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΧΗΜΙΚΩΝ https://www.eex.gr/
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΒΙΟΕΠΙΣΤΗΜΟΝΩΝ https://www.pev.gr/
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΦΥΣΙΚΗΣ για την ΕΠΙΣΤΗΜΗ και την ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ http://physicsmentor.gr/
Σκοπός της διδασκαλίας των μαθημάτων των Φυσικών Επιστημών είναι η παροχή γνώσεων για τις βασικές αρχές και τους νόμους που διέπουν τον φυσικό κόσμο, η ερμηνεία των φυσικών φαινομένων και των τεχνολογικών εφαρμογών, αλλά και η καλλιέργεια δεξιοτήτων κριτικής σκέψης, δημιουργικότητας, συνεργασίας, επικοινωνίας, τεχνολογικού και ψηφιακού γραμματισμού. Γνώσεις και δεξιότητες ιδιαίτερα χρήσιμες στη σύγχρονη εποχή, καθώς βοηθούν και συμβάλλουν στη διαμόρφωση μιας υπεύθυνης στάσης ζωής. Είναι προφανές πλέον σήμερα ότι η εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες είναι μεγάλης σπουδαιότητας για τη δημοκρατική συμμετοχή των πολιτών σε έναν κόσμο με κυρίαρχα τα ζητήματα και τις προκλήσεις που αφορούν τις Επιστήμες και την Τεχνολογία (τεχνητή νοημοσύνη, κλιματική κρίση, πανδημία κ.ά.).
Η διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών στο σχολείο μας σχεδιάζεται με ενιαία εκπαιδευτική αντίληψη για όλες τις βαθμίδες από το Νηπιαγωγείο έως και το Λύκειο. Εμπλουτίζεται με μια σειρά προγραμμάτων που καταρτίζονται με βάση το Αναλυτικό Πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας, αλλά και τη διεθνή εμπειρία και βιβλιογραφία. Βασικοί στόχοι και χαρακτηριστικά τους είναι:
- η επιδίωξη της αλλαγής στις ιδέες και στις απόψεις των μαθητών για τα φυσικά φαινόμενα και τις φυσικές διαδικασίες, που διαμορφώνουν οι ίδιοι από τις εμπειρίες τους στην καθημερινή ζωή εκτός σχολικής τάξης, ώστε να γίνουν συμβατές με τις επιστημονικές απόψεις
- η πρόκληση της περιέργειας των μαθητών προσφέροντάς τους όσο το δυνατόν περισσότερες εμπειρίες σε σχέση με το φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον
- η ενθάρρυνση της επικοινωνίας και ανταλλαγής απόψεων μεταξύ των μαθητών, όταν συνεργάζονται σε ομάδες
- η εμπλοκή των μαθητών σε ποικίλες δραστηριότητες στη φύση, στην τάξη και στα εργαστήρια Φυσικών Επιστημών του σχολείου μας, μέσω μιας διεπιστημονικής προσέγγισης των θεμάτων
- και τέλος, η ενθάρρυνση των μαθητών να θέτουν ερωτήματα, να παρατηρούν, να κάνουν υποθέσεις, να πειραματίζονται και να εξάγουν συμπεράσματα, που απαντούν στα ερωτήματα και τις υποθέσεις τους, και έτσι να ασκούνται στον ορθολογισμό και να καλλιεργούν την κριτική σκέψη. Με αυτόν τον τρόπο μπορούν να προσεγγίζουν και να επιλύουν προβλήματα που συναντούν στην καθημερινότητά τους, σε όλη τη διάρκεια της ζωής τους, ως ενεργοί πολίτες και δημιουργικοί άνθρωποι.
Για την επίτευξη των παραπάνω στόχων, εφαρμόζουμε ποικίλες διδακτικές μεθόδους, όπως τα ομαδικά πειράματα, τα πειράματα επίδειξης, τις ερευνητικές εργασίες, τις δραστηριότητες πεδίου (δηλαδή στον φυσικό χώρο που συμβαίνει το φαινόμενο ή η διαδικασία εκτός τάξης και εργαστηρίου), τη χρήση ψηφιακών εργαλείων για την αναπαράσταση και διερεύνηση των φαινομένων στον υπολογιστή κ.ά. Επίσης, οι μαθητές καλούνται να συμμετέχουν σε μια σειρά μη τυπικών εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων, όπως, οι ενδοσχολικοί, οι πανελλήνιοι και οι ευρωπαϊκοί διαγωνισμοί γνώσεων, κατασκευών και πειραμάτων, τα μαθητικά συνέδρια, οι μορφωτικές επισκέψεις σε εκπαιδευτικά και ερευνητικά ιδρύματα, μουσεία κ.λπ., στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Στα σχολείο μας λειτουργούν 7 πλήρως εξοπλισμένα εργαστήρια Φυσικών Επιστημών (3 εργαστήρια Φυσικής, 2 εργαστήρια Χημείας, 2 εργαστήρια Βιολογίας) και 2 αίθουσες- παρασκευαστήρια, τα οποία υποστηρίζονται από δύο μόνιμους εκπαιδευτικούς – Υπευθύνους Εργαστηρίων. Το μάθημα στο εργαστήριο γίνεται πάντα με την παρουσία δύο εκπαιδευτικών, τον διδάσκοντα του τμήματος και τον υπεύθυνο του αντίστοιχου εργαστηρίου. Με τον τρόπο αυτό ο κάθε εκπαιδευτικός έχει περισσότερο χρόνο να ασχοληθεί με κάθε μαθητή για την επίτευξη των στόχων του μαθήματος.
Οι Φυσικές Επιστήμες στο Γυμνάσιο
Το τμήμα Φυσικών Επιστημών στις τρεις τάξεις του Γυμνασίου συντονίζει, σχεδιάζει και υλοποιεί:
- τα μαθήματα του αναλυτικού προγράμματος: Βιολογία, Γεωλογία–Γεωγραφία, Φυσική, Χημεία και
- τους Ομίλους (Αστρονομίας, Οικολογίας & Περιβάλλοντος, Προετοιμασίας για τον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Φυσικής Γυμνασίου, Αόρατος Εχθρός: Μικροοργανισμοί και Πανδημίες, Εξιχνίασης Εγκληματολογικών Υποθέσεων C.S.I., κ.ά.), και τον άξονα Science της Γ’ Γυμνασίου
Η διδασκαλία των μαθημάτων ΦΕ στο Γυμνάσιο, ως συνέχεια των αντίστοιχων μαθημάτων του Δημοτικού, έχει στόχο
- να συνδυάζει αρμονικά τη θεωρία, τον πειραματισμό και τις εφαρμογές στην καθημερινή ζωή, ώστε οι μαθητές να κατανοούν τις έννοιες και να τις εμπεδώνουν αποτελεσματικά
- να ενθαρρύνει τη συνεχή εργαστηριακή διδασκαλία, με εφαρμογή της επιστημονικής/εκπαιδευτικής μεθόδου για τη μελέτη των φαινομένων με διακριτά βήματα (υπόθεσης, πειραματισμού, συλλογής, επεξεργασίας δεδομένων, διατύπωσης συμπεράσματος και γενίκευσης)
- να εξοικειώνει τους μαθητές με τις επιστημονικές αρχές και διαδικασίες των ΦΕ δίνοντας έμφαση αρχικά στην ποιοτική προσέγγιση των φαινομένων, την επιστημονική μέτρηση, και στη συνέχεια την ποσοτική περιγραφή με χρήση των μαθηματικών ως εργαλείο για τη διερεύνηση εννοιών και φαινομένων
- να αναπτύσσουν οι μαθητές δεξιότητες κριτικής σκέψης ώστε να εφαρμόζουν τη λογική των ΦΕ σε καταστάσεις που συναντούν στην καθημερινή τους ζωή
- να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις μαθητών κάθε γνωστικού επιπέδου,
- να ενθαρρύνει την ενεργή συμμετοχή των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία
- να αξιοποιεί την περιέργεια των μαθητών υψηλών επιδόσεων και να τη μετατρέπει σε κίνητρο για πειραματισμό, εμβάθυνση και συμμετοχή σε κάθε είδους εκπαιδευτικές δράσεις, όπως Πανελλήνιους Διαγωνισμούς, Μαθητικά Συνέδρια κ.ά.
- να αποκτήσουν οι μαθητές τις γνώσεις που απαιτούνται για να συνεχίσουν τις σπουδές τους με επιτυχία στις επόμενες βαθμίδες εκπαίδευσης.
Για την επίτευξη των παραπάνω στόχων χρησιμοποιούνται πειράματα επίδειξης, ομαδικά πειράματα, ερευνητικές εργασίες, χρήση προσομοιώσεων, κ.ά. Με την ποικιλία των μεθόδων επιδιώκουμε τόσο να εξυπηρετήσουμε την ποικιλία των στόχων που θέτουμε, όσο και να προσαρμόσουμε τη διδασκαλία στον ιδιαίτερο τρόπο με τον οποίο ο κάθε μαθητής δομεί τη γνώση.
Όμιλοι Γυμνασίου
Το τμήμα Φυσικών Επιστημών στην Α’ και Β’ Γυμνασίου συντονίζει, σχεδιάζει και υλοποιεί ομίλους που σχετίζονται με τα πεδία των Φυσικών Επιστημών, αξιοποιούν τα ενδιαφέροντα των μαθητών, καλλιεργούν δεξιότητες κριτικής σκέψης, επικοινωνίας και δημιουργικής απασχόλησης, εμπλέκοντας τους μαθητές σε εκπαιδευτικές δράσεις και διαγωνισμούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς.
Μερικοί από τους προτεινόμενους ομίλους στους μαθητές είναι της Αστρονομίας, της Οικολογίας & Περιβάλλοντος, του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Φυσικής (προετοιμασία), του «Αόρατου Εχθρού» (Μικροοργανισμοί και Πανδημίες), της Εξιχνίασης Εγκληματολογικών Υποθέσεων C.S.I. κ.ά.
Ο θεματικός άξονας «Φυσικές Επιστήμες για την αειφόρο ανάπτυξη» δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές της Γ’ Γυμνασίου να κατανοήσουν, να αναλύσουν και τελικά να προτείνουν λύσεις σε επίκαιρα ζητήματα προστασίας του περιβάλλοντος και αειφόρου ανάπτυξης, μέσα από μια σειρά καλά σχεδιασμένων μαθημάτων, εργαστηριακών ασκήσεων και δραστηριοτήτων πεδίου.
Πρόγραμμα e-tutoring
Οι μαθητές της Α’ και Β’ Γυμνασίου έχουν τη δυνατότητα να συμμετέχουν σε απογευματινά διαδικτυακά μαθήματα (e-tutoring) ενίσχυσης στη Φυσική, τα οποία στοχεύουν στην επίλυση αποριών που προκύπτουν κατά τη διάρκεια της μελέτης στο σπίτι. Ο μαθητής συνεργάζεται ατομικά με τον καθηγητή του.
Οι μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου έχουν τη δυνατότητα να συμμετέχουν σε απογευματινά διαδικτυακά ενισχυτικά τμήματα Φυσικής και Χημείας, όπου οι μαθητές συνδέονται ταυτόχρονα στην ψηφιακή τάξη (ομάδα teams) και αποτελούν ένα ενιαίο τμήμα όπως και στα διά ζώσης ενισχυτικά μαθήματα του Λυκείου. Τα τμήματα αυτά απευθύνονται σε μαθητές και μαθήτριες που θέλουν να βελτιώσουν την επίδοσή τους στα δύο μαθήματα, αλλά και σε μαθητές και μαθήτριες που επιθυμούν να εμβαθύνουν σε πιο απαιτητικά θέματα.
Επίσης, αντίστοιχα διαδικτυακά μαθήματα προετοιμασίας προγραμματίζονται πριν από τα διαγωνίσματα τετραμήνου σε όλα τα μαθήματα Φ.Ε., όπως και πριν από τις προαγωγικές εξετάσεις του Ιουνίου στα μαθήματα της Φυσικής και της Βιολογίας.
Πανελλήνιοι Διαγωνισμοί Γυμνασίου
- Ο Διαγωνισμός Φυσικής διοργανώνεται από την Ένωση Ελλήνων Φυσικών (Ε.Ε.Φ.), απευθύνεται στους μαθητές των τριών τάξεων του Γυμνασίου και διεξάγεται σε δύο φάσεις. Η Α’ φάση γίνεται διαδικτυακά, ενώ η Β’ φάση γίνεται σε εξεταστικά κέντρα που ορίζουν οι διοργανωτές και συμμετέχουν οι μαθητές που έχουν συγκεντρώσει πάνω από μια ορισμένη βαθμολογία στην Α’ φάση.
- Ο Διαγωνισμός Βιολογίας διοργανώνεται από την Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (Π.Ε.Β.) είναι διαδικτυακός και διεξάγεται εντός του σχολικού χώρου κάθε σχολικής μονάδας. Στον διαγωνισμό μπορούν να συμμετάσχουν, αποκλειστικά, οι μαθητές της Γ’ Γυμνασίου.
Οι καθηγητές των αντίστοιχων ειδικοτήτων του τμήματος Φ.Ε. αναλαμβάνουν την προετοιμασία των μαθητών, που συμμετέχουν στους διαγωνισμούς.
Ευρωπαϊκοί Διαγωνισμοί, Μαθητικά συνέδρια, Μορφωτικές επισκέψεις
Οι μαθητές του Γυμνασίου έχουν επίσης τη δυνατότητα να συμμετέχουν στο πλαίσιο λειτουργίας των Ομίλων, αλλά και εκτός Ομίλων, σε εθνικούς και ευρωπαϊκούς διαγωνισμούς, όπως είναι οι διαγωνισμοί
- EU-Conexus για το περιβάλλον, που διοργανώνεται από το Ευρωπαϊκό Δίκτυο Πανεπιστημίων για την Ευφυή Αειφόρο Διαχείριση της Αστικής Παράκτιας Ζώνης, με εθνικό συντονιστή το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
- Cassini scientist for a day για την Αστρονομία, που διοργανώθηκε από την Ευρωπαϊκό Οργανισμό Διαστήματος (ESA), με εθνικό συντονιστή τον Τομέα Αστροφυσικής, Αστρονομίας και Μηχανικής, του Φυσικού Τμήματος, του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ).
- το Athens Science Festival (ASF), που διοργανώνεται από τον εκπαιδευτικό οργανισμό «Επικοινωνία της Επιστήμης–SciCo», το Βρετανικό Συμβούλιο και την Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων
- η Φυσική Μαγεύει, που διοργανώνεται από την Ε.Ε.Φ.
- το EuroMath & EuroScience, που διοργανώνεται από Μαθηματική Εταιρεία Κύπρου και το Ίδρυμα Thales με τη συνεργασία της Ευρωπαϊκής Μαθηματικής Εταιρείας και της Μαθηματικής Εταιρείας της Νοτιοανατολικής Ευρώπης
- το Μαθητικό Συνέδριο Έρευνας και Επιστήμης , που διοργανώνεται από το Ερευνητικό Κέντρο Φυσικών Επιστημών «Δημόκριτος»
- το πρόγραμμα Plastic Pirates , στο πλαίσιο της πανευρωπαϊκής καμπάνιας Plastic Pirates – Go Europe της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με εθνικό συντονιστή το Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών (ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε.)
- το πρόγραμμα PULCHRA (Participatory Urban Learning Community Hubs through Research and Activation), στο πλαίσιο του Προγράμματος «Επιστήμη μαζί και για την Κοινωνία” (HORIZON 2020) της Ευρωπαϊκής Ένωσης με εθνικό συντονιστή το Τμήμα Φυσικής του Πανεπιστημίου Αθηνών.
- το πρόγραμμα Urban Heat Island Effect - Surface Temperature Campaign στο πλαίσιο του διεθνούς προγράμματος GLOBE (Global Learning and Observations to Benefit the Environment) που υποστηρίζεται από την Εθνική Υπηρεσία Αεροναυπηγικής και Διαστήματος (NASA) και την Εθνική Υπηρεσία Ωκεανών και Ατμόσφαιρας (NOAA) των ΗΠΑ.
- το πρόγραμμα «Αειφόρος ανάπτυξη: Το παράδειγμα του Μεσολογγίου», που διοργανώνεται από το τμήμα Φ.Ε. του σχολείου μας με τη συνεργασία του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Μεσολογγίου και υλοποιείται κατά τη διάρκεια ενός τετραήμερου ταξιδιού στην περιοχή του Μεσολογγίου-Ναυπάκτου.
- Το πρόγραμμα «Εξερευνώντας τις Επιστήμες του Διαστήματος και του Περιβάλλοντος στην Ολλανδία», που διοργανώνεται από το τμήμα Φ.Ε. του σχολείου μας και υλοποιείται κατά τη διάρκεια ενός τετραήμερου ταξιδιού στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Διαστημικής Έρευνας και Τεχνολογίας, το Παλιό Αστεροσκοπείο του Πανεπιστημίου του Leiden, το Μουσείο Επιστημών ΝΕΜΟ και τους βοτανικούς κήπους του Άμστερνταμ και της Ουτρέχτης στην Ολλανδία.
Οι μη τυπικές δραστηριότητες για τους μαθητές του Γυμνασίου ολοκληρώνονται με μια σειρά επιμορφωτικών επισκέψεων σε Πανεπιστημιακά και Ερευνητικά Ιδρύματα, όπως είναι το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών, το Εθνικό Κέντρο Ερευνών Φυσικών Επιστημών «Δημόκριτος», το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ), το Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ), κ.ά.
Χρήσιμα links
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ http://www.minedu.gov.gr/
ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ http://www.iep.edu.gr
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ https://dschool.edu.gr/
ΕΝΩΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ http://eef.gr/
ΕΝΩΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΧΗΜΙΚΩΝ https://www.eex.gr/
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΒΙΟΕΠΙΣΤΗΜΟΝΩΝ https://www.pev.gr/
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΦΥΣΙΚΗΣ για την ΕΠΙΣΤΗΜΗ και την ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ http://physicsmentor.gr/