Επιμορφωτικές Ανάγκες
Αγαπητοί Συνάδελφοι,
Ο όρος «Διά Βίου Μάθηση» αντανακλά την αντίληψη της μακροχρόνιας, συνεχούς και αέναης εκπαιδευτικής διαδικασίας, η οποία ξεκινά από την γέννηση του ανθρώπου και συνεχίζει αδιαλείπτως σε όλη τη διάρκεια της ζωής του. Στη σύγχρονη κοινωνία, η οποία αναπτύσσεται ραγδαία και συμβαδίζει με τους γρήγορους ρυθμούς εκτύλιξης των γεγονότων, οι απαιτήσεις στον χώρο εργασίας αυξάνονται ολοένα και περισσότερο, και ιδιαίτερα στο χώρο της εκπαίδευσης. Ως απόρροια του γεγονότος αυτού, κρίνεται αναγκαία η παράλληλη αναβάθμιση των γνώσεων των εργαζομένων, οι οποίες θα ταυτίζονται με την αγορά εργασίας που συνεχώς μεταβάλλεται, αλλά μέσα από το πρίσμα μιας ανθρωπιστικής οπτικής. Συνεπώς, τόσο η σταδιακή επιμόρφωση όσο και η συμπληρωματική εκπαίδευση, αποτελούν μία διαρκή προτεραιότητα για το σύγχρονο εκπαιδευτικό ως στοχαζόμενο επαγγελματία, που επιθυμεί να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της ενημέρωσης, να είναι πάντα εφοδιασμένος με τις απαραίτητες γνώσεις, ικανότητες και δεξιότητες που συγκροτούν την επαγγελματική του ταυτότητα και του προσφέρουν όχι μόνο επαγγελματική, αλλά και εργασιακή ικανοποίηση.
Τα «Κέντρα Διά Βίου Μάθησης», αποτελούν έναν από τους πυλώνες, στους οποίους λαμβάνει χώρα αυτή η προσπάθεια για διαρκή μάθηση και συνεχή επιμόρφωση. Εκεί, η γενική εκπαίδευση ενηλίκων περιλαμβάνει ποικίλες οργανωμένες μαθησιακές δραστηριότητες που στοχεύουν στον εμπλουτισμό των γνώσεων, στη βελτίωση των ικανοτήτων και των δεξιοτήτων, καθώς και στην ανάπτυξη της προσωπικότητας τους. Ένα τέτοιο κέντρο πολιτισμού, με βασική εστίαση στη διευκόλυνση των προσπαθειών των εκπαιδευτικών για διά βίου μάθηση και επαγγελματική ανάπτυξη δύναται να ιδρυθεί στον χώρο των Εκπαιδευτηρίων Γείτονα, με σκοπό την προώθηση της πολύπλευρης μόρφωσης και καλλιέργειας, την ανάπτυξη της κριτικής και του προβληματισμού και της αναλυτικής και συνθετικής διαδικασίας σκέψης.
Στο παραπάνω πλαίσιο, το σχεδιασμό και την υλοποίηση του Κέντρου Διά Βίου Μάθησης στα Εκπαιδευτήρια Γείτονα έχει αναλάβει η κυρία Ειρήνη Παθιάκη, Φιλόλογος, με μακροχρόνια εμπειρία στην εκπαίδευση εκπαιδευτικών και ενηλίκων. Σε πρώτη φάση θα επεξεργαστεί τα ερωτηματολόγια που θα απαντήσετε, ώστε να ληφθούν υπόψη όλες οι επιθυμίες και οι ανάγκες των εκπαιδευτικών του σχολείου μας.
Οι απαντήσεις σας σε αυτό το ερωτηματολόγιο θα βοηθήσουν τα Εκπαιδευτήρια Γείτονα να σχεδιάσουν και να αναπτύξουν σύγχρονα και ποιοτικά προγράμματα Διά Βίου Μάθησης που ανταποκρίνονται στις δικές σας ανάγκες και επιθυμίες.
Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για τη συμμετοχή σας στην προσπάθεια αυτή.
Βασίλειος Ξυράφας
Γραμματεία Έρευνας και Ανάπτυξης
Ο όρος «Διά Βίου Μάθηση» αντανακλά την αντίληψη της μακροχρόνιας, συνεχούς και αέναης εκπαιδευτικής διαδικασίας, η οποία ξεκινά από την γέννηση του ανθρώπου και συνεχίζει αδιαλείπτως σε όλη τη διάρκεια της ζωής του. Στη σύγχρονη κοινωνία, η οποία αναπτύσσεται ραγδαία και συμβαδίζει με τους γρήγορους ρυθμούς εκτύλιξης των γεγονότων, οι απαιτήσεις στον χώρο εργασίας αυξάνονται ολοένα και περισσότερο, και ιδιαίτερα στο χώρο της εκπαίδευσης. Ως απόρροια του γεγονότος αυτού, κρίνεται αναγκαία η παράλληλη αναβάθμιση των γνώσεων των εργαζομένων, οι οποίες θα ταυτίζονται με την αγορά εργασίας που συνεχώς μεταβάλλεται, αλλά μέσα από το πρίσμα μιας ανθρωπιστικής οπτικής. Συνεπώς, τόσο η σταδιακή επιμόρφωση όσο και η συμπληρωματική εκπαίδευση, αποτελούν μία διαρκή προτεραιότητα για το σύγχρονο εκπαιδευτικό ως στοχαζόμενο επαγγελματία, που επιθυμεί να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της ενημέρωσης, να είναι πάντα εφοδιασμένος με τις απαραίτητες γνώσεις, ικανότητες και δεξιότητες που συγκροτούν την επαγγελματική του ταυτότητα και του προσφέρουν όχι μόνο επαγγελματική, αλλά και εργασιακή ικανοποίηση.
Τα «Κέντρα Διά Βίου Μάθησης», αποτελούν έναν από τους πυλώνες, στους οποίους λαμβάνει χώρα αυτή η προσπάθεια για διαρκή μάθηση και συνεχή επιμόρφωση. Εκεί, η γενική εκπαίδευση ενηλίκων περιλαμβάνει ποικίλες οργανωμένες μαθησιακές δραστηριότητες που στοχεύουν στον εμπλουτισμό των γνώσεων, στη βελτίωση των ικανοτήτων και των δεξιοτήτων, καθώς και στην ανάπτυξη της προσωπικότητας τους. Ένα τέτοιο κέντρο πολιτισμού, με βασική εστίαση στη διευκόλυνση των προσπαθειών των εκπαιδευτικών για διά βίου μάθηση και επαγγελματική ανάπτυξη δύναται να ιδρυθεί στον χώρο των Εκπαιδευτηρίων Γείτονα, με σκοπό την προώθηση της πολύπλευρης μόρφωσης και καλλιέργειας, την ανάπτυξη της κριτικής και του προβληματισμού και της αναλυτικής και συνθετικής διαδικασίας σκέψης.
Στο παραπάνω πλαίσιο, το σχεδιασμό και την υλοποίηση του Κέντρου Διά Βίου Μάθησης στα Εκπαιδευτήρια Γείτονα έχει αναλάβει η κυρία Ειρήνη Παθιάκη, Φιλόλογος, με μακροχρόνια εμπειρία στην εκπαίδευση εκπαιδευτικών και ενηλίκων. Σε πρώτη φάση θα επεξεργαστεί τα ερωτηματολόγια που θα απαντήσετε, ώστε να ληφθούν υπόψη όλες οι επιθυμίες και οι ανάγκες των εκπαιδευτικών του σχολείου μας.
Οι απαντήσεις σας σε αυτό το ερωτηματολόγιο θα βοηθήσουν τα Εκπαιδευτήρια Γείτονα να σχεδιάσουν και να αναπτύξουν σύγχρονα και ποιοτικά προγράμματα Διά Βίου Μάθησης που ανταποκρίνονται στις δικές σας ανάγκες και επιθυμίες.
Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για τη συμμετοχή σας στην προσπάθεια αυτή.
Βασίλειος Ξυράφας
Γραμματεία Έρευνας και Ανάπτυξης