Εκπαιδευτήρια Γείτονα
  • Αρχική
  • Το Σχολείο μας
    • Μήνυμα της Διεύθυνσης
    • Ίδρυση - Εγκαταστάσεις
    • Φιλοσοφία - Κανόνες λειτουργίας
    • Αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου
    • Ευχαριστίες
    • Απόρρητο και Προσωπικά Δεδομένα
    • Σύγχρονη εξ αποστάσεως τηλεκπαίδευση
  • Εκπαίδευση
    • Παιδικός Σταθμός >
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
      • Σχολείο και οικογένεια
      • Μορφωτικές επισκέψεις
    • Νηπιαγωγείο >
      • Ευτυχισμένα παιδιά κατακτούν τη γνώση
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα
      • Τα Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο
      • Πληροφορική
      • «Παιδία παίζει… και μαθαίνει»
      • Μορφωτικές και Ψυχαγωγικές Επισκέψεις
      • Σχολείο και οικογένεια
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
    • Δημοτικό >
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Πρόγραμμα Σπουδών >
        • Ελληνικά
        • Μαθηματικά
        • Φυσικές Επιστήμες
        • Ιστορία
        • Θρησκευτικά
        • Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή
        • Πληροφορική
        • Αισθητική Αγωγή
        • Ξένες Γλώσσες
        • Φυσική Αγωγή
      • Βιωματική μάθηση >
        • Σκοπός του Βιωματικού Σχολείου
        • Ταξίδι στο χώρο και το χρόνο
        • Εμπειρίες Συγκομιδής Καρπών
        • Περιηγήσεις μαθητών
        • Σελίδες από την Ελληνική Ιστορία
        • Οικοδεσμός
      • Διαγωνισμοί >
        • «Οδυσσέας Ελύτης»
        • Αριθμοδρομίες
        • Κατασκευές Φυσικών Επιστημών
      • Βιβλιοδρομίες >
        • Τι είναι οι Βιβλιοδρομίες
        • Δικαίωμα και όροι συμμετοχής
        • Χρόνος και τόπος διεξαγωγής
        • Βράβευση των διαγωνιζομένων
        • Κατάλογος βιβλίων
        • Δηλώσεις συμμετοχής
        • ΕΙΠΑΝ για τις Βιβλιοδρομίες
        • Θέματα προηγούμενων ετών
        • Αποτελέσματα 2022
      • Όμιλοι
      • E-Tutoring
      • Φύλαξη - Δημιουργική απασχόληση
      • Κοινωνικο-συναισθηματική μάθηση
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
    • Γυμνάσιο >
      • «Ένα παράθυρο στον κόσμο»
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Ωρολόγιο πρόγραμμα
      • Συμπληρωματικά προγράμματα
      • Ακαδημαϊκά τμήματα >
        • Τμήμα Ανθρωπιστικών Επιστημών
        • Τμήμα Μαθηματικών
        • Τμήμα Φυσικών Επιστημών
        • Τμήμα Κοινωνικών-Οικονομικών Επιστημών
        • Τμήμα Αισθητικής Αγωγής
        • Τμήμα Πληροφορικής
        • Τμήμα Ξένων Γλωσσών
        • Τμήμα Φυσικής Αγωγής
      • Βιωματική μάθηση
      • Κοινωνικο-συναισθηματική μάθηση
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
      • Πολιτιστικές εκδηλώσεις - δράσεις
      • Αναθέσεις εξορμήσεων
    • Γενικό Λύκειο >
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Προγράμματα >
        • Α' Λυκείου Υποχρεωτικό πρόγραμμα
        • Α' Λυκείου Εμβαθύνσεις
        • Β' Λυκείου Υποχρεωτικό πρόγραμμα
        • Β' Λυκείου Εμβαθύνσεις
        • Γ' Λυκείου Υποχρεωτικό πρόγραμμα
        • Γ' Λυκείου Εμβαθύνσεις
      • Ακαδημαϊκά τμήματα >
        • Τμήμα Ανθρωπιστικών Επιστημών
        • Τμήμα Μαθηματικών
        • Τμήμα Φυσικών Επιστημών
        • Τμήμα Κοινωνικών-Οικονομικών Επιστημών
        • Τμήμα Πληροφορικής
        • Τμήμα Ξένων Γλωσσών
        • Τμήμα Φυσικής Αγωγής
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
      • Πολιτιστικές εκδηλώσεις - δράσεις
      • Εγκύκλιος για άτομα με σοβαρές παθήσεις
      • Αναθέσεις εξορμήσεων
      • Αποτελέσματα εξετάσεων 2022
      • Αποτελέσματα εξετάσεων 2021
      • Αποτελέσματα Εξετάσεων Προηγούμενων Ετών >
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2020
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2019
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2018
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2017
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2016
    • International Baccalaureate >
      • International Baccalaureate Diploma Programme
      • Geitonas School IBDP
      • Courses and Faculty
      • CAS (Creativity, Activity, Service) >
        • CAS Home
        • Students
        • Projects
        • Events
        • More
      • Proud of our Alumni
      • Enrollment
      • Vacancies
      • Contact
    • Κέντρο Διά Βίου Μάθησης >
      • Εισαγωγή
      • Εξ Αποστάσεως Πρόγραμμα Επιμόρφωσης
  • Σχολική ζωή
    • 1821: 200 χρόνια >
      • Εισαγωγή
      • Χρονογραμμή
      • Συνεντεύξεις
      • Λευκώματα
      • Διαγωνισμός
      • Μουσική
      • Βιβλιογραφία
      • Άρθρα
    • Μένουμε σπίτι - Αθλούμαστε - Παίζουμε >
      • Εισαγωγή
      • Παιδικός Σταθμός - Νηπιαγωγείο - Δημοτικό
      • Γυμνάσιο - Λύκειο
      • Προθέρμανση - Διατάσεις - Αποθεραπεία
    • Προαιρετικές δραστηριότητες
    • Μουσική Σχολή >
      • Γενικά
      • Τμήμα Κλασικής Μουσικής
      • Τμήμα Σύγχρονης Μουσικής
      • Ελεύθερη Μουσική Δημιουργία
      • Προετοιμασία για Πανεπιστήμια
      • Εκδηλώσεις (Photo Gallery)
    • Εκπαιδευτικές δράσεις >
      • Forensics - MUN - EYP
      • Σταθμοί στην Ιστορία της Ευρώπης
      • Λογοτεχνικό Εργαστήριο
      • Μαθητική Ομάδα Βιοηθικής Έρευνας
      • UNESCO ASPnet
      • Ολυμπιάδα Φυσικών Επιστημών EUSO
      • Επίσκεψη στο CERN - EPFL
      • Περιβαλλοντική ομάδα
      • Κέντρο Διά Βίου Μάθησης >
        • Εισαγωγή
        • Ερωτηματολόγιο συναδέλφων εκπαιδευτικών
        • Ερωτηματολόγιο γονέων, συνεργατών και φίλων
    • Αριστεία-Βραβεία
    • Πολιτιστικές Δραστηριότητες >
      • Θεατρική Ομάδα
      • Χορωδίες - Ορχήστρες
      • Μουσικά Σύνολα
      • Ομάδα φωτογραφίας
      • Μουσικές Ματιές
    • Αθλητικές Δραστηριότητες >
      • Εσωτερικά πρωταθλήματα
      • «Ζούμε σε σκηνές - Γνωρίζουμε τη φύση»
      • Βρεφική Κολύμβηση
    • Φυσιολατρικές εξορμήσεις
    • Τμήμα Συμβουλευτικής >
      • Στοχοθεσία
      • Συμβουλευτική
      • Επαγγελματικός Προσανατολισμός
      • Κοινωνικο-συναισθηματική μάθηση
      • Ανάπτυξη Δεξιοτήτων Ζωής
      • Κύκλοι Συνάντησης Γονέων
    • Τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης >
      • Γραμματεία Εκπ. Έρευνας και Ανάπτυξης
      • Επιστημονική Ημερίδα
      • Εκδόσεις/Δημοσιεύσεις >
        • Βιβλία ή Τεύχη σε Επιστημονικά Περιοδικά
        • Άρθρα σε Επιστημονικά Περιοδικά
        • Κεφάλαια σε Βιβλία
        • Εργασίες σε Πρακτικά Συνεδρίων
        • Παρουσιάσεις σε Συνέδρια
        • Διδακτικό Έργο στην Ανώτατη Εκπαίδευση
    • Βιβλιοθήκη >
      • Κατάλογος - Γενικές πληροφορίες
      • Πληροφοριακή παιδεία >
        • Γενικά
        • Αναζήτηση στον κατάλογο
        • Αξιολόγηση πηγών
      • Βιβλιογραφία και παραπομπές
      • Ηλεκτρονικές πηγές
      • Εκπαιδευτικά περιοδικά
      • Συλλογές >
        • Βιβλιογραφικό δελτίο
        • Πολυμεσικά βιβλία
        • Προτάσεις παιδικών βιβλίων
      • Πληροφορίες για τον COVID-19
      • Στατιστικά Βιβλιοθήκης
      • Citing and referencing
      • Χρήσιμοι σύνδεσμοι >
        • Κανονισμός λειτουργίας
        • Πολιτική αποδοχής δωρεών
        • Πολιτική ανάπτυξης συλλογής
  • Ακαδημαϊκή εξέλιξη
    • Γραφείο Σπουδών
    • Επαγγελματικός Προσανατολισμός >
      • Γενικές Πληροφορίες
      • Α΄ και Β΄ Γυμνασίου
      • Γ΄ Γυμνασίου
      • Α΄ Λυκείου
      • Β΄ και Γ΄ Λυκείου
    • Πρόγραμμα Απόκτησης Εργασιακής Εμπειρίας >
      • Το Πρόγραμμα
      • Έντυπα Προγράμματος
      • Ηλεκτρονική Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος
      • Εντυπώσεις
    • Παρατηρητήριο Αποφοίτων >
      • Παρατηρητήριο Αποφοίτων
      • Keep in touch!
  • Νέα
  • Επικοινωνία
  • Start
  • Education
    • Philosophy
    • Consultancy and Psychology
    • International Baccalaureate (En) >
      • International Baccalaureate Diploma Programme (En)
  • Culture
    • Culture (Introduction)
    • Library
    • Alumni Association
    • Scholarships
    • GREECE! This is my country!
    • Environmental Group
  • Scientific Work
  • Student Safety
  • Contact
  • Startseite
  • Ausbildung
    • Philosophie
    • Ausbildungsstufen
    • Beratung und psychologische Unterstützung
    • Geitonas Schule Mitglied des Partnerschulnetzes
  • Kultur
    • Einführung
    • Bibliothek
    • Verein der Ehemaligen
    • Stipendien
    • GRIECHENLAND! Das ist meine heimat!
  • Wissenschaftliches Werk
  • Schülersicherheit
  • Kontakt
  • Page d'accueil
  • Éducation
    • Philosophie
    • Niveaux
    • Conseil et soutien psychologique
  • Culture
    • Introduction
    • Bibliothèque
    • Association des Anciens
    • Bourses d'études
    • LA GRECE! Voilà mon pays!
  • Travaux scientifiques
  • Sécurité des élèves
  • Contact
  • Vacancies

Ανοιχτές Εκπαιδευτικές Πηγές - Open Educational Resources

​Γενικές πληροφορίες

Σύμφωνα με την UNESCO – τον Εκπαιδευτικό Επιστημονικό και Πολιτιστικό Οργανισμό των Ηνωμένων, οι ανοιχτές εκπαιδευτικές πηγές (OER) αποτελούν εκπαιδευτικό υλικό ανεξαιρέτως μέσου, ψηφιακού ή αναλογικού, και από πλευράς πνευματικών δικαιωμάτων βρίσκονται στον δημόσιο τομέα ή κυκλοφορούν με κάποια άδεια ανοιχτών δικαιωμάτων, που επιτρέπει την δωρεάν πρόσβαση, χρήση, αναπροσαρμογή και επαναχρησιμοποίηση από τρίτους, χωρίς ή με ελάχιστους περιορισμούς. Από το 2002 έως σήμερα, οι OER έχουν αναγνωριστεί ευρέως από την διεθνή κοινότητα ως ένα πρωτοποριακό εργαλείο που μπορεί να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις της δια βίου μάθησης σε όλες τις μορφωτικές και κοινωνικές βαθμίδες, διεθνώς. [1]

Τον Νοέμβριο του 2019, η UNESCO υιοθέτησε μια πρόταση σχετικά με τις Ανοιχτές Εκπαιδευτικές Πηγές. Το σημείο αυτό, είναι η κλιμάκωση των προσπαθειών πολλών φορέων, μεταξύ άλλων και της International Federation of Library Associations (IFLA). Είναι επίσης σημαντικό να αναφέρουμε ότι το κείμενο της σύστασης εναρμονίζεται με τις προσπάθειες της UNESCO ώστε να πετύχει τους στόχους βιώσιμης ανάπτυξης για το 2030. [2] [3]

Η πρόταση αυτή περιέχει 5 στρατηγικά σημεία:
  1. Υποστήριξη της συνεργασίας μεταξύ των χωρών για την ελαχιστοποίηση του περιττού διπλότυπου στην ανάπτυξη ανοικτών πόρων.
  2. Να υποστηρίξει τη δημιουργία αειφόρων μοντέλων για τις ανοικτές εκπαιδευτικές πηγές σε εθνικό, κρατικό ή περιφερειακό επίπεδο, εργασία που θα μπορούσε να περιλαμβάνει πιλοτική δοκιμή νέων προσεγγίσεων για τις ανοικτές εκπαιδευτικές πηγές.
  3. Ενθάρρυνση δίκαιης πρόσβασης στις ανοιχτές εκπαιδευτικές πλατφόρμες και χρήση τεχνολογίας που επιτρέπει την απρόσκοπτη ανταλλαγή υλικού από τους δημιουργούς και τους διανομείς αυτής της εργασίας.
  4. Πιέσεις από τις κυβερνήσεις και τις εκπαιδευτικές υπηρεσίες να υιοθετήσουν πολιτικές για την υποστήριξη της ανοικτής αδειοδότησης των εκπαιδευτικών και ερευνητικών υλικών που χρηματοδοτούνται από το δημόσιο.
  5. Να δοθεί η δυνατότητα σε διαφορετικές εκπαιδευτικές κοινότητες να δημιουργούν, να αναπροσαρμόζουν, να τροποποιούν και να διανέμουν OER και να χρησιμοποιούν ανοικτές άδειες χρήσης.

Η σχολική βιβλιοθήκη, με στόχο να ανταποκριθεί στην ολοένα αυξανόμενη ανάγκη για πληροφόρηση και γνώση, ανέπτυξε μια λίστα ηλεκτρονικών πηγών, που σχετίζονται με την εκπαίδευση και τον πολιτισμό, με περιγραφή στα Αγγλικά.
 
Βιβλία και επιστημονικά περιοδικά

  • Directory of Open Access Books
The primary aim of DOAB is to increase discoverability of Open Access books and it covers most scientific subject areas.

  • Project Gutenberg
Project Gutenberg is a library of over 60,000 free eBooks. Choose among free epub and Kindle eBooks, download them or read them online.

  • Directory of Open Access Journals
DOAJ is a community-curated online directory that indexes and provides access to high quality, open access, peer-reviewed journals. Currently contains 14,044 Journals, 11,098 searchable at Article level, 130 Countries, and 4,480,839 Articles.

  • ScienceDirect
Search for peer-reviewed journals, articles, book chapters and open access content, in Physical Sciences and Engineering, Life Sciences, Health Sciences, Social Sciences and Humanities.

  • Jstor (open content)
Explore academic content on JSTOR that is open to everyone, everywhere. Search thousands of free journal articles and open access book chapters.

  • PubMed
PubMed is a free resource supporting the search and retrieval of biomedical and life sciences literature with the aim of improving health–both globally and personally. The PubMed database contains more than 30 million citations and abstracts of biomedical literature.

  • Scopus (open access sources)
Scopus is Elsevier’s abstract and citation database and covers nearly 36,377 titles from approximately 11,678 publishers, of which 34,346 are peer-reviewed journals in top-level subject fields: life sciences, social sciences, physical sciences and health sciences.

Βιβλιοθήκες και αρχεία

  • New York Public Library Digital collection
Explore 881,097 items digitized from The New York Public Library's collections. The site is a living database with new materials added every day, featuring prints, photographs, maps, manuscripts, streaming video, and more.

  • The British Library’s collections
The British Library’s collections on Flickr Commons offer access to millions of public domain images, which we encourage you to explore and re-use. The release of these collections into the public domain represent the Library's desire to improve knowledge of and about them, to enable novel and unexpected ways of using them, and to begin working with researchers to explore and interpret large scale digital collections.

  • Smithsonian Libraries Book collections
Smithsonian Libraries has over seven thousand rare books, journals and manuscripts online on subjects ranging from advertising and aeronautics to zinc sculpture and Zuni cuisine, though the focus is on the broad topics of History and Culture, Art and Design, and Science and Technology.

  • National Library of Greece
The National Library of Greece offers access to both commercial and open licensed electronic resources. Electronic resources of open access are freely available for everyone. They contain high-quality, valid, representative resources, in terms of subject areas and popularity inside the scientific community.
 
Pergamos - National and Kapodistrian University of Athens
"Pergamos" is the Unified Institutional Repository / Digital Library Platform (UIRDLP) of the National & Kapodistrian University of Athens (NKUA).It includes material types such as: digital educational and cultural value collections, graduate diploma theses, doctoral dissertations, rare digitized material, archives and private collections, training material for students with disabilities and scientific publications.
 
Biodiversity Heritage Library
The Biodiversity Heritage Library improves research methodology by collaboratively making biodiversity literature openly available to the world as part of a global biodiversity community.
 
Χάρτες

  • David Rumsey map collection
The collection focuses on rare 16th through 21st century maps of North and South America, as well as maps of the World, Asia, Africa, Europe, and Oceania. The collection includes atlases, wall maps, globes, school geographies, pocket maps, books of exploration, maritime charts, and a variety of cartographic materials including pocket, wall, children's, and manuscript maps.

  • Harvard Map collection
The Map Collection houses geographic materials from all periods. Explore paper maps, geospatial data, and map-making software. We can help you find ways to use maps and spatial thinking in your life, research, and teaching.

Συλλογές πολυμέσων
  • Internet Archive
The Internet Archive, a non-profit organization, is building a digital library of Internet sites and other cultural artifacts in digital form. Like a paper library, we provide free access to researchers, historians, scholars, the print disabled, and the general public.

  • Open Culture
Open Culture brings together high-quality cultural & educational media for the worldwide lifelong learning community. Free resources among others, include lectures, audiobooks, courses, movies.

  • Econtent.ekt.gr 
A wide variety of digital collections, library catalogues, university thesis and scientific research, indexes and software is made available in National’s Documentation Center (EKT) infrastructure. Discover primary and bibliographic resources for usage in research, education, and lifelong learning.​

Έργα τέχνης και εικόνες

  • Onassis Cavafy Archive
The Cavafy Archive consists of manuscripts of poems, hand-compiled printed editions, prose literary works, articles, studies and notes by the poet. The digital collection invites you to discover all of the above, along with C. P. Cavafy’s personal archive rich in correspondence, texts, and photographs.

  • The Cleveland Museum of Art
At the Cleveland Museum of Art, Open Access means the public now has the ability to share, collaborate, remix, and reuse images of many as 30,000 public- domain artworks from the CMA's world-renowned collection of art for commercial and non-commercial purposes.

  • National Gallery of Art | NGA Images
NGA Images is a repository of digital images of the collections of the National Gallery of Art. On this website you can search, browse, share, and download more than 51,000 images.

  • Europeana Collections
Europeana Collections provides access to over 50 million digitised items such as books, music, artworks and more, with sophisticated search and filter tools. The dedicated thematic collections on art, fashion, music, photography and World War I contain galleries, blogs and exhibitions to inform and inspire.

  • The Met
Whether you're an artist or a designer, an educator or a student, a professional or a hobbyist, you now have more than 406,000 images of artworks from The Met collection to use, share, and remix—without restriction.

  • Paris Musées
Paris Musées is now offering 100,000+ digital reproductions of artworks in the city’s museums as Open Access via its Collections portal. Paris Musées is a public entity that oversees the 14 municipal museums of Paris, including the Musée d’Art Moderne de la Ville de Paris, Petit Palais, and the Catacombs.
 
Ήχος και Μουσική

  • LibriVox
LibriVox is a group of worldwide volunteers who read and record public domain texts creating free public domain audiobooks for download from their website and other digital library hosting sites on the internet.

  • IMSLP Petrucci Music Library
IMSLP stands for International Music Score Library Project and started on February 16, 2006. It is a project for the creation of a virtual library of public domain music scores based on the wiki principle; it is also more than that. Users can exchange musical ideas through the site, submit their own compositions, or listen to other people's composition; this makes IMSLP an ever-growing musical community of music lovers for music lovers.
 
 
Βιβλιογραφία:

  1. UNESCO website, Open Educational Resources,
  2. IFLA website, Another step towards Open Educational Resources thanks to UNESCO's recommendation, https://www.ifla.org/node/92708#_ftn1
  3. “Οι Ανοιχτές Πηγές Εκπαίδευσης (Open Education Resources – OER) Λαμβάνουν Διεθνή Υποστήριξη Με Ψήφο Της UNESCO | Ίδρυμα Ανοικτής Γνώσης Ελλάδας OK Greece.” https://tinyurl.com/ukrt9z
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Copyright © 2014 Εκπαιδευτήρια ΓΕΙΤΟΝΑ