Τμήμα Ξένων Γλωσσών
Αγγλικά
Το μάθημα των Αγγλικών στο Γυμνάσιο διδάσκεται πέντε ώρες την εβδομάδα. Οι μαθητές αξιολογούνται γραπτά και προφορικά και τοποθετούνται σε ομοιογενή τμήματα στα επίπεδα που ορίζει το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο για τις γλώσσες, έτσι ώστε το μάθημα να ανταποκρίνεται στις ανάγκες τους.
Οι στόχοι που θέτουμε είναι δύο:
1. Η κατάκτηση γλωσσικών δομών και η ανάπτυξη επικοινωνιακών δεξιοτήτων που θα οδηγήσει τα παιδιά με επιτυχία στις εξετάσεις των Πανεπιστημίων Cambridge και Michigan. Ο οργανισμός Cambridge University Press & Assessment έχει απονείμει τον τίτλο Gold Preparation Centre στα Εκπαιδευτήρια Γείτονα. Πάνω από το 90% των μαθητών μας είναι κάτοχοι πτυχίου Β2 με την ολοκλήρωση της φοίτησής τους στο Γυμνάσιο. Επίσης πολλοί μαθητές μας γίνονται κάτοχοι πτυχίου C2 από τη γ΄ Γυμνασίου έως και τη Β΄ Λυκείου.
2. Η ανάπτυξη κριτικής σκέψης και δεξιοτήτων έρευνας και συνεργασίας, μέσα από ένα κομμάτι του προγράμματός μας που ονομάζουμε Project work and Communication. Mέσα από μαθητοκεντρικές δραστηριότητες, τα παιδιά ωθούνται στη μελέτη προτεινόμενων πηγών (άρθρα, λογοτεχνικά έργα, οπτικοακουστικό υλικό), και κατόπιν στη σύνθεση και παρουσίαση εργασιών, ατομικών ή ομαδικών, καθώς και στη συμμετοχή σε συζήτηση ή σε debate πάνω στα θέματα που έχουν επεξεργαστεί. Η θεματολογία μας αντλείται από τα σύγχρονα εκπαιδευτικά βιβλία που χρησιμοποιούμε και τροφοδοτείται από τα ενδιαφέροντα των εφήβων. Μέσα από αυτήν την πτυχή του προγράμματός μας, τα παιδιά έχουν την ευκαιρία:
Επίσης το Αγγλικό τμήμα διοργανώνει διαδικτυακές συνεργασίες και εκπαιδευτικά ταξίδια μέσω των οποίων οι μαθητές μας μπορούν να επικοινωνήσουν στα αγγλικά με μαθητές από άλλες χώρες και κουλτούρες, καθώς και να έρθουν σε επαφή με άλλους πολιτισμούς. Θεωρούμε πολύτιμες τις εμπειρίες αυτές στο πλαίσιο των πολυπολιτισμικών κοινωνιών του 21ου αιώνα.
Για την επίτευξη των στόχων μας αξιοποιούμε τη χρήση των νέων τεχνολογιών, που αποτελούν μέσο εκσυγχρονισμού της εκπαιδευτικής διαδικασίας, τόσο στη διάρκεια του μαθήματος (διαδραστικός πίνακας), όσο και κατά την εργασία των μαθητών στο σπίτι (πρόσβαση στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του σχολείου). Οι καθηγητές μας είναι υψηλά καταρτισμένοι και παρακολουθούν επιμορφωτικά προγράμματα εντός και εκτός του σχολείου.
Οι στόχοι που θέτουμε είναι δύο:
1. Η κατάκτηση γλωσσικών δομών και η ανάπτυξη επικοινωνιακών δεξιοτήτων που θα οδηγήσει τα παιδιά με επιτυχία στις εξετάσεις των Πανεπιστημίων Cambridge και Michigan. Ο οργανισμός Cambridge University Press & Assessment έχει απονείμει τον τίτλο Gold Preparation Centre στα Εκπαιδευτήρια Γείτονα. Πάνω από το 90% των μαθητών μας είναι κάτοχοι πτυχίου Β2 με την ολοκλήρωση της φοίτησής τους στο Γυμνάσιο. Επίσης πολλοί μαθητές μας γίνονται κάτοχοι πτυχίου C2 από τη γ΄ Γυμνασίου έως και τη Β΄ Λυκείου.
2. Η ανάπτυξη κριτικής σκέψης και δεξιοτήτων έρευνας και συνεργασίας, μέσα από ένα κομμάτι του προγράμματός μας που ονομάζουμε Project work and Communication. Mέσα από μαθητοκεντρικές δραστηριότητες, τα παιδιά ωθούνται στη μελέτη προτεινόμενων πηγών (άρθρα, λογοτεχνικά έργα, οπτικοακουστικό υλικό), και κατόπιν στη σύνθεση και παρουσίαση εργασιών, ατομικών ή ομαδικών, καθώς και στη συμμετοχή σε συζήτηση ή σε debate πάνω στα θέματα που έχουν επεξεργαστεί. Η θεματολογία μας αντλείται από τα σύγχρονα εκπαιδευτικά βιβλία που χρησιμοποιούμε και τροφοδοτείται από τα ενδιαφέροντα των εφήβων. Μέσα από αυτήν την πτυχή του προγράμματός μας, τα παιδιά έχουν την ευκαιρία:
- να αυτοματοποιήσουν το λεξιλόγιο και τις δομές της Αγγλικής γλώσσας που έχουν διδαχτεί
- να χρησιμοποιήσουν τα Αγγλικά ως μέσο επικοινωνίας, προφορικής και γραπτής
- να ενημερωθούν για μία σειρά από κοινωνιοπολιτισμικά θέματα
- να μυηθούν στα Forensics (Λογοαθλήματα). Περαιτέρω εξάσκηση και προετοιμασία για το πρόγραμμα Forensics καθώς και για τον αντίστοιχο Πανελλήνιο Διασχολικό Διαγωνισμό παρέχεται μέσω των αντίστοιχων ομίλων
Επίσης το Αγγλικό τμήμα διοργανώνει διαδικτυακές συνεργασίες και εκπαιδευτικά ταξίδια μέσω των οποίων οι μαθητές μας μπορούν να επικοινωνήσουν στα αγγλικά με μαθητές από άλλες χώρες και κουλτούρες, καθώς και να έρθουν σε επαφή με άλλους πολιτισμούς. Θεωρούμε πολύτιμες τις εμπειρίες αυτές στο πλαίσιο των πολυπολιτισμικών κοινωνιών του 21ου αιώνα.
Για την επίτευξη των στόχων μας αξιοποιούμε τη χρήση των νέων τεχνολογιών, που αποτελούν μέσο εκσυγχρονισμού της εκπαιδευτικής διαδικασίας, τόσο στη διάρκεια του μαθήματος (διαδραστικός πίνακας), όσο και κατά την εργασία των μαθητών στο σπίτι (πρόσβαση στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του σχολείου). Οι καθηγητές μας είναι υψηλά καταρτισμένοι και παρακολουθούν επιμορφωτικά προγράμματα εντός και εκτός του σχολείου.
Γαλλικά
Στο Γυμνάσιο η Γαλλική Γλώσσα διδάσκεται κατ΄ επιλογήν ως δεύτερη ξένη γλώσσα με 3 ώρες εβδομαδιαίως, ενταγμένες στο ωρολόγιο πρόγραμμα της κάθε τάξης. Το μάθημα των Γαλλικών βαθμολογείται και στα δύο τετράμηνα και συμμετέχει ισότιμα με τα άλλα μαθήματα στην εξαγωγή του γενικού μέσου όρου.
Με την εισαγωγή τους στην α΄ τάξη του Γυμνασίου, οι μαθητές τοποθετούνται σε τμήματα με βάση το επίπεδο των γνώσεων τους στα Γαλλικά, όπως αυτό καθορίζεται από το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για τις Γλώσσες. Η δημιουργία ομοιογενών τμημάτων υπηρετεί τις ανάγκες των μαθητών και μεγιστοποιεί τις δυνατότητες εξέλιξης που τους προσφέρονται. Οι στόχοι που θέτουμε για τους μαθητές μας είναι:
- να κατακτήσουν τη γαλλική γλώσσα για να τη χρησιμοποιούν με ευχέρεια,
- να γνωρίσουν τον γαλλικό πολιτισμό,
- να πιστοποιήσουν τη γνώση τους μέσω των διπλωμάτων γλωσσομάθειας που παρέχονται σε συνεργασία με το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδας (IFG).
Στο Γυμνάσιο, οι μαθητές και οι μαθήτριες έχουν τη δυνατότητα να προετοιμαστούν και να συμμετάσχουν στις εξετάσεις για την απόκτηση των Διπλωμάτων DELF Junior στα επίπεδα Α1, Α2, Β1 και B2.
Πρόσθετα εκπαιδευτικά προγράμματα
Με την εισαγωγή τους στην α΄ τάξη του Γυμνασίου, οι μαθητές τοποθετούνται σε τμήματα με βάση το επίπεδο των γνώσεων τους στα Γαλλικά, όπως αυτό καθορίζεται από το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για τις Γλώσσες. Η δημιουργία ομοιογενών τμημάτων υπηρετεί τις ανάγκες των μαθητών και μεγιστοποιεί τις δυνατότητες εξέλιξης που τους προσφέρονται. Οι στόχοι που θέτουμε για τους μαθητές μας είναι:
- να κατακτήσουν τη γαλλική γλώσσα για να τη χρησιμοποιούν με ευχέρεια,
- να γνωρίσουν τον γαλλικό πολιτισμό,
- να πιστοποιήσουν τη γνώση τους μέσω των διπλωμάτων γλωσσομάθειας που παρέχονται σε συνεργασία με το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδας (IFG).
Στο Γυμνάσιο, οι μαθητές και οι μαθήτριες έχουν τη δυνατότητα να προετοιμαστούν και να συμμετάσχουν στις εξετάσεις για την απόκτηση των Διπλωμάτων DELF Junior στα επίπεδα Α1, Α2, Β1 και B2.
Πρόσθετα εκπαιδευτικά προγράμματα
- ‘Όμιλος καλλιέργειας Προφορικού λόγου
- Πρόγραμμα « Histoire de l’art» «Γνωριμία με την Ιστορία της Τέχνης» στις τάξεις β’ και γ’ Γυμνασίου
- Συμμετοχή σε εθνικούς και διεθνείς Διαγωνισμούς ενισχύοντας τα κίνητρα και το ενδιαφέρον των μαθητών για τους γαλλόφωνους πολιτισμούς και τη Γαλλική γλώσσα.
Γερμανικά
Στις τρεις τάξεις του Γυμνασίου συνεχίζεται και ολοκληρώνεται το βασικό στάδιο της εκμάθησης της Γερμανικής Γλώσσας. Κύριοι στόχοι του μαθήματος των Γερμανικών στο Γυμνάσιο είναι αφενός η αξιοποίηση των γνώσεων που αποκτήθηκαν στο Δημοτικό και αφετέρου η ολοκλήρωση της απόκτησης των βασικών γνώσεων, ώστε οι μαθητές να επικοινωνούν με ευχέρεια στη Γερμανική Γλώσσα σε μια ποικιλία θεμάτων της καθημερινής ζωής, χρησιμοποιώντας σωστά τον γραπτό και τον προφορικό λόγο.
Σημαντικό στόχο αποτελεί επίσης η επαφή των μαθητών με διάφορους τομείς του γερμανικού πολιτισμού μέσα από παρουσιάσεις, ερευνητικές εργασίες, εκδηλώσεις αλλά και μέσω της συμμετοχής τους σε διαγωνισμούς και επιδοτούμενα εκπαιδευτικά προγράμματα στη Γερμανία.
Κατά τη διάρκεια της παρουσίας τους στο Γυμνάσιο οι μαθητές και οι μαθήτριες προετοιμάζονται προκειμένου να συμμετάσχουν στις εξετάσεις των επιπέδων Α2 και Β1 του Κοινού Ευρωπαϊκού Πλαισίου Αναφοράς για τις Γλώσσες.
Ως μέλος του Διεθνούς Δικτύου Συνεργαζόμενων Σχολείων PASCH και στο πλαίσιο της μόνιμης συνεργασίας του με την Γερμανική Κεντρική Υπηρεσία Σχολείων στο Εξωτερικό (ZfA), το Σχολείο μας αποτελεί από το σχολικό έτος 2015-2016 επίσημα πιστοποιημένο από το γερμανικό κράτος σχολείο του εξωτερικού, το οποίο δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές του να αποκτούν το Γερμανικό Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας (Deutsches Sprachdiplom). Το Δίπλωμα Deutsches Sprachdiplom Πρώτης Βαθμίδας (DSD I) αντιστοιχεί στο επίπεδο Β1 του ΚΕΠΑ και πιστοποιεί τις γνώσεις Γερμανικών που απαιτούνται για την εγγραφή σε προπαρασκευαστικά τμήματα των Γερμανικών Πανεπιστημίων (Studienkolleg), ενώ παρέχει επίσης πλεονεκτήματα σε αιτήσεις για σπουδές ή για εύρεση εργασίας στη Γερμανία.
Σημαντικό στόχο αποτελεί επίσης η επαφή των μαθητών με διάφορους τομείς του γερμανικού πολιτισμού μέσα από παρουσιάσεις, ερευνητικές εργασίες, εκδηλώσεις αλλά και μέσω της συμμετοχής τους σε διαγωνισμούς και επιδοτούμενα εκπαιδευτικά προγράμματα στη Γερμανία.
Κατά τη διάρκεια της παρουσίας τους στο Γυμνάσιο οι μαθητές και οι μαθήτριες προετοιμάζονται προκειμένου να συμμετάσχουν στις εξετάσεις των επιπέδων Α2 και Β1 του Κοινού Ευρωπαϊκού Πλαισίου Αναφοράς για τις Γλώσσες.
Ως μέλος του Διεθνούς Δικτύου Συνεργαζόμενων Σχολείων PASCH και στο πλαίσιο της μόνιμης συνεργασίας του με την Γερμανική Κεντρική Υπηρεσία Σχολείων στο Εξωτερικό (ZfA), το Σχολείο μας αποτελεί από το σχολικό έτος 2015-2016 επίσημα πιστοποιημένο από το γερμανικό κράτος σχολείο του εξωτερικού, το οποίο δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές του να αποκτούν το Γερμανικό Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας (Deutsches Sprachdiplom). Το Δίπλωμα Deutsches Sprachdiplom Πρώτης Βαθμίδας (DSD I) αντιστοιχεί στο επίπεδο Β1 του ΚΕΠΑ και πιστοποιεί τις γνώσεις Γερμανικών που απαιτούνται για την εγγραφή σε προπαρασκευαστικά τμήματα των Γερμανικών Πανεπιστημίων (Studienkolleg), ενώ παρέχει επίσης πλεονεκτήματα σε αιτήσεις για σπουδές ή για εύρεση εργασίας στη Γερμανία.