Εργασίες σε Πρακτικά Συνεδρίων
Διεθνή
Kavasakalis A., Stamelos G. (2010). Quality Assurance and Greek Higher Education: Two decades efforts for the establishment and implementation of a quality assurance system, Proceedings of Conference: “Bordering, Re-bordering and new possibilities in Education and Society”, WIV World Congress of Comparative Education Societies, CDROM - Thematic Group 1: Educational Governance, Policy Within and Across Borders, Istanbul. (http://www.wcces.net/worldcongress/index.html)
Vourtsis M. & Karanasos (2009) Ausspracheschulung der Umlaute im mediengestützten DaF-Unterricht. IDV Magazin, Heft 81, 132 – 138
(http://www.idvnetz.org/publikationen/idv_magazin.htm)
Stamelos G., Papadiamantaki Y., Kavasakalis A. (2007). Negotiating Quality: The crisis of the Greek public university. Proceeding of Conference: “Lining Together – Education and Intercultural Dialogue”, WIII World Congress of Comparative Education Societies, CDROM, paper no.139, (Sarajevo, 2007). (http://www.wcces.net/worldcongress/13thcongress.html)
Kampourakis K. & Zogza V. (2007). Preliminary evolutionary explanations: a minimal framework for explanatory coherence in middle school and a basis for future evolution instruction. Proceedings of the 9th International History, Philosophy, & Science Teaching (IHPST) Conference - Contextual approaches to science and mathematics teaching. (http://www.ucalgary.ca/ihpst07/abstracts.htm)
Kampourakis K. & Gripiotis C. (2007). Darwinism in context: a course on the nature of science. Proceedings of the 9th International History, Philosophy, & Science Teaching (IHPST) Conference - Contextual approaches to science and mathematics teaching.
(http://www.ucalgary.ca/ihpst07/abstracts_tue.htm)
K. Kampourakis, V. Zogza (2005). Students’ preconceptions about evolution: comments on the accuracy of characterization “Lamarckian” in connection with the history of evolutionary thought. Proceedings of the 8th International History, Philosophy, Sociology & Science Teaching (IHPST) Conference - Teaching and communicating science: what the history, philosophy and sociology of science can contribute. (http://www.ihpst2005.leeds.ac.uk/papers.htm)
Ελληνικά
Kampourakis K. & McComas W.F. (2009). Using the history of Biology to illustrate core Nature of Science ideas. Στο Κορφιάτης Κ., Πορτίδης Δ., Ραφτόπουλος Α. και Χαραλάμπους Δ. (Επιμ) Οι Μεγάλες Επιστημονικές Θεωρίες στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών,Πανεπιστήμιο Κύπρου, Λευκωσία, σελ. 210-219
Kampourakis K. & McComas W.F. (2009). Teaching evolution in its historical context: Lamarck, Darwin and misconceptions from the history of science. Στο Κορφιάτης Κ., Πορτίδης Δ., Ραφτόπουλος Α. και Χαραλάμπους Δ. (Επιμ) Οι Μεγάλες Επιστημονικές Θεωρίες στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών,Πανεπιστήμιο Κύπρου, Λευκωσία, σελ. 25-32
Καμπουράκης Κ. (2008). Η ανεπαρκής παρουσίαση της έννοιας της προσαρμογής στα νέα διδακτικά βιβλία της βιολογίας της α΄ γυμνασίου. Στο Π. Κουμαράς και Φ. Σερογλου (επιμ.) Πρακτικά του 4ουΠανελλήνιου της ΕΔΙΦΕ: Αναλυτικά προγράμματα και βιβλία φυσικών επιστημών:κριτική θεώρηση και προοπτικές, Εκδόσεις Χριστοδουλίδη, Θεσσαλονίκη, σελ. 169-175.
Καβασακάλης Α., Σαρακινιώτη Α. (2007). Οι προκλήσεις και τα διλήμματα που θέτουν οι ευρωπαϊκές πολιτικές για την ανώτατη εκπαίδευση των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης μέσα από ένα ‘παράδειγμα’. Πρακτικά του συνεδρίου: «Η Πρωτοβάθμια εκπαίδευση και οι προκλήσεις της εποχής μας», σ.1517-1523, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων (Ιωάννινα, 2007).
(http://conf2007.edu.uoi.gr/)
Καμπουράκης Κ. & Ζόγκζα Β. (2007). Τελεολογία και διδασκαλία της εξέλιξης. Ι. Προσεγγίσεις από την ιστορία και τη φιλοσοφία της επιστήμης. Στο Δ. Κολιόπουλος (επιμ.) Πρακτικά του 4ουΠανελλήνιου Συνεδρίου Ιστορίας, Φιλοσοφίας και Διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών: Η πολιτισμική συνιστώσα των Φυσικών Επιστημών στην εκπαίδευση, σελ. 221-231.
Ζόγκζα Β. & Καμπουράκης Κ. (2007). Τελεολογία και διδασκαλία της εξέλιξης. ΙΙ. Προσεγγίσεις από τη γνωστική ψυχολογία. Στο Δ. Κολιόπουλος (επιμ.) Πρακτικά του 4ουΠανελλήνιου Συνεδρίου Ιστορίας, Φιλοσοφίας και Διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών: Η πολιτισμική συνιστώσα των Φυσικών Επιστημών στην εκπαίδευση, σελ. 233-242.
Καμπουράκης Κ. & Ζόγκζα Β. (2007). Η διδασκαλία της βιολογίας της Γ΄ Γυμνασίου με στόχο την εννοιολογική αλλαγή στην εξέλιξη. Στο Ε. Σταυρίδου (επιμ.) Πρακτικά του 3ου Πανελληνίου Συνεδρίου της ΕΔΙΦΕ Διδακτική Φυσικών Επιστημών: Μέθοδοι και Τεχνολογίες Μάθησης,Εκδόσεις Νέων Τεχνολογιών, Αθήνα, σελ. 237-244.
Αποστόλου, Α., & Κουλαϊδής, Β. (2007), Φιλοσοφικές Αντιλήψεις Εκπαιδευτικών Φυσικών Επιστημών. Στο Δ. Κολιόπουλος (επιμ.) «Ιστορία, Φιλοσοφία και Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών. Η πολιτισμική συνιστώσα των φυσικών επιστημών στην εκπαίδευση» (σελ. 391-407). Πάτρα: Πανεπιστήμιο Πατρών.
Νοταράς Δ., Αποστόλου Α., Παρασκευοπούλου Ε., Γιαλούμης Σ., Νάκου Δ., Πούλη Α., Πολυχρονάκος Δ., Καβασακάλης A., Καμπουράκης Κ. (2005). Οι στάσεις των μαθητών απέναντι σε project ειδικής μορφής: μια εμπειρική μελέτη. Στο Δ. Κολιόπουλος και Α. Βαβουράκη (επιμ.) Διδακτική φυσικών επιστημών: οι προκλήσεις του 21ου αιώνα, Κείμενα για την δευτεροβάθμια και την τριτοβάθμια εκπαίδευση, Ένωση για τη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών, σελ. 45-54.
Καμπουράκης Κ., Ζόγκζα Β. (2005). Η διδασκαλία της εξέλιξης στο πλαίσιο της ιστορίας και της φιλοσοφίας της επιστήμης: διδακτικές και επιστημολογικές προϋποθέσεις. Στο Κ. Σκορδούλης και Ε. Νικολαΐδης (επιμ.) Πρακτικά 3ουΠανελλήνιουΣυνεδρίουΙστορία, Φιλοσοφία & Διδασκαλίατων Φυσικών Επιστημών, εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα, σελ. 205-210.
Γιαλούμης Σ., Αποστόλου Α., Νοταράς Δ., Παρασκευοπούλου Ε., Νάκου Δ., Πούλη Α., Πολυχρονάκος Δ., Καβασακάλης A., Καμπουράκης Κ. (2004). Η διδακτική αποτελεσματικότητα ενός project ειδικού τύπου: μια εμπειρική μελέτη. Πρακτικά 10ου Συνεδρίου Ένωσης Ελλήνων Φυσικών, Τόμος Α, σελ. 65-69.
Δ. Νοταράς, Α. Αποστόλου, Σ. Γιαλούμης, Κ. Καμπουράκης, Χ. Κουβάτσος, Α. Πούλη (2004). Βιοτεχνολογία και Φύση της Επιστήμης: μια παρέμβαση στο πρόγραμμα της Τεχνολογίας της Α΄ Λυκείου. Στο Γ. Μπαγάκης (επιμ.) Ο Εκπαιδευτικός και το Αναλυτικό Πρόγραμμα, εκδόσεις Μεταίχμιο, σελ. 404-410.
Καμπουράκης Κ., Νοταράς Δ., Αποστόλου Α., Κουβάτσος Χ., Γιαλούμης Σ., Πούλη Α. (2003). Μια πρόταση για τη διδασκαλία για τη Φύση της Επιστήμης στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Πρακτικά 8ου Κοινού Συνεδρίου Ένωσης Ελλήνων Φυσικών – Ένωσης Κυπρίων Φυσικών, Τόμος Α, σελ. 64-67.
Αποστόλου, Α. & Κουλαϊδής Β. (2005). «Μελέτη παιδαγωγικών αντιλήψεων εκπαιδευτικών φυσικών επιστημών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση». Στο Δ. Κολιόπουλος και Α. Βαβουράκη (επιμ.) Ένωση για τη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών & IOSTE (International Organization for Science and Technology Education) στη Νότια Ευρώπη, Διδακτική Φυσικών Επιστημών και Τεχνολογίας. Οι προκλήσεις του 21ου αιώνα. Κείμενα για τη δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση(σελ. 57-65).
Δημόπουλος, Κ., Αποστόλου, Α., Βλάχος, Α., Γεωργόπουλος, Γ., Καβασακάλης, Α., Κουβάτσος, Χ., Νοταράς, Δ., Παρασκευοπούλου, Ε., Σιγούντου, Β., Τσαρτσαράκος, Χ. (2002) Η χρήση των εξωσχολικών πηγών ενημέρωσης για θέματα Επιστήμης και Τεχνολογίας. Πρακτικά του Συνεδρίου «Η Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών στην Κοινωνία της Πληροφορίας» (σελ.583-590). Αθήνα: Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Αποστόλου, Α., Κουλαϊδής, Β. (2002). Ανάλυση των επιστημολογικών θέσεωντων εκπαιδευτικών. Πρακτικά του Συνεδρίου «Η Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών στην Κοινωνία της Πληροφορίας» (σελ.649-654). Αθήνα: Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Αποστόλου, Α., Γεωργόπουλος, Γ., Δημόπουλος, Κ., Δόσης, Σ., Καβασακάλης, Α., Παρασκευοπούλου, Ε. (2001). «Σταθερή δύναμη συνεπάγεται κίνηση με σταθερή ή μεταβλητή ταχύτητα;»: Μια διδακτική παρέμβαση στη Γ’ Γυμνασίου, Πρακτικά 9ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Φυσικής, Χίος: ΕΕΦ.
Kavasakalis A., Stamelos G. (2010). Quality Assurance and Greek Higher Education: Two decades efforts for the establishment and implementation of a quality assurance system, Proceedings of Conference: “Bordering, Re-bordering and new possibilities in Education and Society”, WIV World Congress of Comparative Education Societies, CDROM - Thematic Group 1: Educational Governance, Policy Within and Across Borders, Istanbul. (http://www.wcces.net/worldcongress/index.html)
Vourtsis M. & Karanasos (2009) Ausspracheschulung der Umlaute im mediengestützten DaF-Unterricht. IDV Magazin, Heft 81, 132 – 138
(http://www.idvnetz.org/publikationen/idv_magazin.htm)
Stamelos G., Papadiamantaki Y., Kavasakalis A. (2007). Negotiating Quality: The crisis of the Greek public university. Proceeding of Conference: “Lining Together – Education and Intercultural Dialogue”, WIII World Congress of Comparative Education Societies, CDROM, paper no.139, (Sarajevo, 2007). (http://www.wcces.net/worldcongress/13thcongress.html)
Kampourakis K. & Zogza V. (2007). Preliminary evolutionary explanations: a minimal framework for explanatory coherence in middle school and a basis for future evolution instruction. Proceedings of the 9th International History, Philosophy, & Science Teaching (IHPST) Conference - Contextual approaches to science and mathematics teaching. (http://www.ucalgary.ca/ihpst07/abstracts.htm)
Kampourakis K. & Gripiotis C. (2007). Darwinism in context: a course on the nature of science. Proceedings of the 9th International History, Philosophy, & Science Teaching (IHPST) Conference - Contextual approaches to science and mathematics teaching.
(http://www.ucalgary.ca/ihpst07/abstracts_tue.htm)
K. Kampourakis, V. Zogza (2005). Students’ preconceptions about evolution: comments on the accuracy of characterization “Lamarckian” in connection with the history of evolutionary thought. Proceedings of the 8th International History, Philosophy, Sociology & Science Teaching (IHPST) Conference - Teaching and communicating science: what the history, philosophy and sociology of science can contribute. (http://www.ihpst2005.leeds.ac.uk/papers.htm)
Ελληνικά
Kampourakis K. & McComas W.F. (2009). Using the history of Biology to illustrate core Nature of Science ideas. Στο Κορφιάτης Κ., Πορτίδης Δ., Ραφτόπουλος Α. και Χαραλάμπους Δ. (Επιμ) Οι Μεγάλες Επιστημονικές Θεωρίες στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών,Πανεπιστήμιο Κύπρου, Λευκωσία, σελ. 210-219
Kampourakis K. & McComas W.F. (2009). Teaching evolution in its historical context: Lamarck, Darwin and misconceptions from the history of science. Στο Κορφιάτης Κ., Πορτίδης Δ., Ραφτόπουλος Α. και Χαραλάμπους Δ. (Επιμ) Οι Μεγάλες Επιστημονικές Θεωρίες στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών,Πανεπιστήμιο Κύπρου, Λευκωσία, σελ. 25-32
Καμπουράκης Κ. (2008). Η ανεπαρκής παρουσίαση της έννοιας της προσαρμογής στα νέα διδακτικά βιβλία της βιολογίας της α΄ γυμνασίου. Στο Π. Κουμαράς και Φ. Σερογλου (επιμ.) Πρακτικά του 4ουΠανελλήνιου της ΕΔΙΦΕ: Αναλυτικά προγράμματα και βιβλία φυσικών επιστημών:κριτική θεώρηση και προοπτικές, Εκδόσεις Χριστοδουλίδη, Θεσσαλονίκη, σελ. 169-175.
Καβασακάλης Α., Σαρακινιώτη Α. (2007). Οι προκλήσεις και τα διλήμματα που θέτουν οι ευρωπαϊκές πολιτικές για την ανώτατη εκπαίδευση των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης μέσα από ένα ‘παράδειγμα’. Πρακτικά του συνεδρίου: «Η Πρωτοβάθμια εκπαίδευση και οι προκλήσεις της εποχής μας», σ.1517-1523, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων (Ιωάννινα, 2007).
(http://conf2007.edu.uoi.gr/)
Καμπουράκης Κ. & Ζόγκζα Β. (2007). Τελεολογία και διδασκαλία της εξέλιξης. Ι. Προσεγγίσεις από την ιστορία και τη φιλοσοφία της επιστήμης. Στο Δ. Κολιόπουλος (επιμ.) Πρακτικά του 4ουΠανελλήνιου Συνεδρίου Ιστορίας, Φιλοσοφίας και Διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών: Η πολιτισμική συνιστώσα των Φυσικών Επιστημών στην εκπαίδευση, σελ. 221-231.
Ζόγκζα Β. & Καμπουράκης Κ. (2007). Τελεολογία και διδασκαλία της εξέλιξης. ΙΙ. Προσεγγίσεις από τη γνωστική ψυχολογία. Στο Δ. Κολιόπουλος (επιμ.) Πρακτικά του 4ουΠανελλήνιου Συνεδρίου Ιστορίας, Φιλοσοφίας και Διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών: Η πολιτισμική συνιστώσα των Φυσικών Επιστημών στην εκπαίδευση, σελ. 233-242.
Καμπουράκης Κ. & Ζόγκζα Β. (2007). Η διδασκαλία της βιολογίας της Γ΄ Γυμνασίου με στόχο την εννοιολογική αλλαγή στην εξέλιξη. Στο Ε. Σταυρίδου (επιμ.) Πρακτικά του 3ου Πανελληνίου Συνεδρίου της ΕΔΙΦΕ Διδακτική Φυσικών Επιστημών: Μέθοδοι και Τεχνολογίες Μάθησης,Εκδόσεις Νέων Τεχνολογιών, Αθήνα, σελ. 237-244.
Αποστόλου, Α., & Κουλαϊδής, Β. (2007), Φιλοσοφικές Αντιλήψεις Εκπαιδευτικών Φυσικών Επιστημών. Στο Δ. Κολιόπουλος (επιμ.) «Ιστορία, Φιλοσοφία και Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών. Η πολιτισμική συνιστώσα των φυσικών επιστημών στην εκπαίδευση» (σελ. 391-407). Πάτρα: Πανεπιστήμιο Πατρών.
Νοταράς Δ., Αποστόλου Α., Παρασκευοπούλου Ε., Γιαλούμης Σ., Νάκου Δ., Πούλη Α., Πολυχρονάκος Δ., Καβασακάλης A., Καμπουράκης Κ. (2005). Οι στάσεις των μαθητών απέναντι σε project ειδικής μορφής: μια εμπειρική μελέτη. Στο Δ. Κολιόπουλος και Α. Βαβουράκη (επιμ.) Διδακτική φυσικών επιστημών: οι προκλήσεις του 21ου αιώνα, Κείμενα για την δευτεροβάθμια και την τριτοβάθμια εκπαίδευση, Ένωση για τη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών, σελ. 45-54.
Καμπουράκης Κ., Ζόγκζα Β. (2005). Η διδασκαλία της εξέλιξης στο πλαίσιο της ιστορίας και της φιλοσοφίας της επιστήμης: διδακτικές και επιστημολογικές προϋποθέσεις. Στο Κ. Σκορδούλης και Ε. Νικολαΐδης (επιμ.) Πρακτικά 3ουΠανελλήνιουΣυνεδρίουΙστορία, Φιλοσοφία & Διδασκαλίατων Φυσικών Επιστημών, εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα, σελ. 205-210.
Γιαλούμης Σ., Αποστόλου Α., Νοταράς Δ., Παρασκευοπούλου Ε., Νάκου Δ., Πούλη Α., Πολυχρονάκος Δ., Καβασακάλης A., Καμπουράκης Κ. (2004). Η διδακτική αποτελεσματικότητα ενός project ειδικού τύπου: μια εμπειρική μελέτη. Πρακτικά 10ου Συνεδρίου Ένωσης Ελλήνων Φυσικών, Τόμος Α, σελ. 65-69.
Δ. Νοταράς, Α. Αποστόλου, Σ. Γιαλούμης, Κ. Καμπουράκης, Χ. Κουβάτσος, Α. Πούλη (2004). Βιοτεχνολογία και Φύση της Επιστήμης: μια παρέμβαση στο πρόγραμμα της Τεχνολογίας της Α΄ Λυκείου. Στο Γ. Μπαγάκης (επιμ.) Ο Εκπαιδευτικός και το Αναλυτικό Πρόγραμμα, εκδόσεις Μεταίχμιο, σελ. 404-410.
Καμπουράκης Κ., Νοταράς Δ., Αποστόλου Α., Κουβάτσος Χ., Γιαλούμης Σ., Πούλη Α. (2003). Μια πρόταση για τη διδασκαλία για τη Φύση της Επιστήμης στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Πρακτικά 8ου Κοινού Συνεδρίου Ένωσης Ελλήνων Φυσικών – Ένωσης Κυπρίων Φυσικών, Τόμος Α, σελ. 64-67.
Αποστόλου, Α. & Κουλαϊδής Β. (2005). «Μελέτη παιδαγωγικών αντιλήψεων εκπαιδευτικών φυσικών επιστημών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση». Στο Δ. Κολιόπουλος και Α. Βαβουράκη (επιμ.) Ένωση για τη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών & IOSTE (International Organization for Science and Technology Education) στη Νότια Ευρώπη, Διδακτική Φυσικών Επιστημών και Τεχνολογίας. Οι προκλήσεις του 21ου αιώνα. Κείμενα για τη δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση(σελ. 57-65).
Δημόπουλος, Κ., Αποστόλου, Α., Βλάχος, Α., Γεωργόπουλος, Γ., Καβασακάλης, Α., Κουβάτσος, Χ., Νοταράς, Δ., Παρασκευοπούλου, Ε., Σιγούντου, Β., Τσαρτσαράκος, Χ. (2002) Η χρήση των εξωσχολικών πηγών ενημέρωσης για θέματα Επιστήμης και Τεχνολογίας. Πρακτικά του Συνεδρίου «Η Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών στην Κοινωνία της Πληροφορίας» (σελ.583-590). Αθήνα: Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Αποστόλου, Α., Κουλαϊδής, Β. (2002). Ανάλυση των επιστημολογικών θέσεωντων εκπαιδευτικών. Πρακτικά του Συνεδρίου «Η Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών στην Κοινωνία της Πληροφορίας» (σελ.649-654). Αθήνα: Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Αποστόλου, Α., Γεωργόπουλος, Γ., Δημόπουλος, Κ., Δόσης, Σ., Καβασακάλης, Α., Παρασκευοπούλου, Ε. (2001). «Σταθερή δύναμη συνεπάγεται κίνηση με σταθερή ή μεταβλητή ταχύτητα;»: Μια διδακτική παρέμβαση στη Γ’ Γυμνασίου, Πρακτικά 9ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Φυσικής, Χίος: ΕΕΦ.