Τμήμα Ανθρωπιστικών Επιστημών
Τα μαθήματα των Ανθρωπιστικών Επιστημών κατέχουν σημαντική θέση στον σχεδιασμό του Γυμνασίου των Εκπαιδευτηρίων Γείτονα, αφού αποτελούν θεμέλιο λίθο της ανθρωπιστικής παιδείας και συνδέονται με την ευρύτερη καλλιέργεια των μαθητών/τριών. Με τη διδασκαλία της Ελληνικής Γλώσσας, της Λογοτεχνίας και της Ιστορίας οι μαθητές και οι μαθήτριές μας, όχι μόνο αποκτούν γνώσεις, αλλά καλλιεργούν την κριτική τους σκέψη, ευαισθητοποιούνται και διαμορφώνουν εθνική και οικουμενική συνείδηση. Ειδικότερα, με τη διδασκαλία μας στοχεύουμε τα παιδιά μας:
Επειδή ως εκπαιδευτική κοινότητα έχουμε εδραιωμένη την πεποίθηση ότι το σχολείο οφείλει να εξασφαλίζει την ολόπλευρη ανάπτυξη των μαθητών/τριών του, έχουμε σχεδιάσει μια σειρά δράσεων που απελευθερώνουν τις δημιουργικές δυνάμεις του παιδιού. Ορισμένες από αυτές τις δράσεις είναι:
- να καλλιεργηθούν γλωσσικά και να κατανοήσουν τη διαχρονική συνέχεια του γλωσσικού μας πολιτισμού
- να αναπτύξουν ιστορική συνείδηση με απώτερο στόχο την εκδήλωση υπεύθυνης συμπεριφοράς στο μέλλον
- να κατανοήσουν το αξιακό βάθος και το περιεχόμενο του ελληνικού και του παγκόσμιου πολιτισμού
- να οδηγηθούν, μέσα από τη μελέτη λογοτεχνικών έργων, στην ανθρωπογνωσία και στην αυτογνωσία και
- να εφοδιαστούν με αρχές και αξίες απαραίτητες για τη μετέπειτα ζωή τους.
Επειδή ως εκπαιδευτική κοινότητα έχουμε εδραιωμένη την πεποίθηση ότι το σχολείο οφείλει να εξασφαλίζει την ολόπλευρη ανάπτυξη των μαθητών/τριών του, έχουμε σχεδιάσει μια σειρά δράσεων που απελευθερώνουν τις δημιουργικές δυνάμεις του παιδιού. Ορισμένες από αυτές τις δράσεις είναι:
- το Πρόγραμμα Βιωματικής Μάθησης «Λογοτεχνικές Περιπλανήσεις - Ένας συγγραφέας μία πόλη». Οι μαθητές/τριές μας, αφού μελετήσουν λογοτεχνικά έργα που είναι άμεσα συνδεδεμένα με τον τόπο καταγωγής του συγγραφέα, επισκέπτονται την πόλη αναφοράς και, μέσα από οργανωμένες δραστηριότητες, αντιλαμβάνονται την επίδραση που ένας τόπος ασκεί στον συγγραφέα και την εμπλοκή του βιώματος στη συγγραφική δημιουργία
- το Πρόγραμμα «Βιωματική Ανάγνωση Εθνικών Επετείων» που στοχεύει στην πνευματική και συναισθηματική σύνδεση των παιδιών με την ιστορία της χώρας μας, μέσα από έναν βιωματικό εορτασμό της εθνικής επετείου που υπερβαίνει τις παραδοσιακές εκδηλώσεις και ομιλίες
- τα Προγράμματα «Περπατώντας στους Δρόμους της Βυζαντινής Αθήνας» και «Αναζητώντας τις διαδρομές της Νεοκλασικής Αθήνας» που εστιάζουν στην «ανάγνωση» της πολιτιστικής ταυτότητας της Αθήνας
- η υποστήριξη των μαθητών/τριών μας για τη συμμετοχή τους σε Διαγωνισμούς και Συνέδρια
- η οργάνωση Προγραμμάτων Κοινωνικής Δράσης και Προσφοράς
- η λειτουργία Ομίλων ενδιαφερόντων, όπως είναι ο Όμιλος Δημοσιογραφίας (https://geitono-dimosiografoi.com/)και ο Όμιλος Επιχειρηματολογίας και Δημόσιου Λόγου