Ξένες Γλώσσες
Αγγλικά
Γενικό Πλαίσιο
Η διδασκαλία της Αγγλικής γλώσσας αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του Ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος σε όλες τις βαθμίδες, δεδομένου ότι τα αγγλικά είναι η lingua franca που χρησιμοποιούμε για να επικοινωνήσουμε σε πολλά εκπαιδευτικά και εργασιακά περιβάλλοντα αλλά και σε τομείς ψυχαγωγίας και διασκέδασης, εντός κι εκτός των συνόρων της χώρας μας.
Το υψηλό επίπεδο γλωσσομάθειας στα αγγλικά είναι ένα διαβατήριο που εξασφαλίζει τη δυναμική ένταξη των νέων ανθρώπων στην ακαδημαϊκή κοινότητα αλλά και στην παγκόσμια αγορά εργασίας. Επίσης, η ικανότητα επικοινωνίας στα αγγλικά δημιουργεί ευκαιρίες για συναναστροφή με ανθρώπους από άλλες χώρες και προάγει την ανάπτυξη της ανεκτικότητας και της αλληλοκατανόησης, ενδυναμώνοντας έτσι την ταυτότητά μας ως πολίτες του κόσμου.
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Τμήματος Aγγλικών των Εκπαιδευτηρίων Γείτονα είναι σχεδιασμένο με βάση τη σύγχρονη διδακτική μεθοδολογία καθώς και τα κριτήρια του Κοινού Ευρωπαϊκού Πλαισίου Αναφοράς για τις Γλώσσες (CEFR). Προετοιμάζουμε τους μαθητές και τις μαθήτριές μας για τη συμμετοχή τους σε εξετάσεις αγγλικών Cambridge και Michigan καθώς και σε αγγλόφωνους διαγωνισμούς και συνέδρια (Forensics Tournaments, Model United Nations Conferences, European Youth Parliament Conferences, λογοτεχνικούς διαγωνισμούς, επιστημονικούς διαγωνισμούς, όπως BeSafeNet Olympiad, EU-Conexus). Επίσης, μυούμε τα παιδιά στη μελέτη και ανάλυση αγγλικών λογοτεχνικών κειμένων και άρθρων, δίνοντάς τους την ευκαιρία να γνωρίσουν τις κουλτούρες αγγλόφωνων χωρών και να διευρύνουν τους πολιτιστικούς τους ορίζοντες. Τέλος, προετοιμάζουμε τους μαθητές της Γ’ Λυκείου για τις αγγλικές εξετάσεις εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση στην Ελλάδα και σε χώρες του εξωτερικού (Πανελλαδική Εξέταση στα Αγγλικά ως Ειδικό Μάθημα, IELTS).
Η πλειονότητα των μαθητών που τελειώνουν το Γυμνάσιο είναι κάτοχοι του επιπέδου Β2 και περισσότεροι από τους μισούς μαθητές που τελειώνουν την Α’ Λυκείου είναι κάτοχοι του επιπέδου C2. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο οργανισμός Cambridge Assessment English έχει αποδώσει στα Εκπαιδευτήρια Γείτονα τον τίτλο Gold Preparation Centre, καθώς προετοιμάζουμε μεγάλο αριθμό μαθητών για Cambridge English Qualifications. Ο δείκτης επιτυχίας του σχολείου μας είναι σταθερά πολύ υψηλός και είναι αποτέλεσμα της προσεκτικής επιλογής και προετοιμασίας εκπαιδευτικού υλικού και της συντονισμένης προσπάθειας μαθητών και εκπαιδευτικών. Τα θεμέλια για την επίτευξη όλων των παραπάνω τίθενται στα πρώτα στάδια εκμάθησης της Αγγλικής γλώσσας στο Δημοτικό σχολείο.
Τα Αγγλικά στο Δημοτικό των Εκπαιδευτηρίων Γείτονα
Τα Αγγλικά διδάσκονται ως κύρια ξένη γλώσσα στα Εκπαιδευτήρια Γείτονα και η πρώτη επαφή των παιδιών με τη γλώσσα γίνεται στον Παιδικό Σταθμό του σχολείου μας. Βασική μας επιδίωξη είναι τα μικρά και σταθερά βήματα προς την κατάκτηση της Αγγλικής γλώσσας. Κατανοώντας πως αυτή είναι μια πολύ κομβική ηλικία για τους μικρούς μας μαθητές, προτεραιότητά μας είναι να τους κάνουμε να αγαπήσουν την γλώσσα. Για να μεγιστοποιήσουμε τις ευκαιρίες για επικοινωνία και να εστιάσουμε στις μαθησιακές ανάγκες κάθε μαθητή, το μάθημα των αγγλικών γίνεται σε δωδεκαμελή τμήματα.
Η επιλογή των εκπαιδευτικών βιβλίων γίνεται με γνώμονα τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των παιδιών. Επιλέγουμε βιβλία από διεθνείς αναγνωρισμένους εκδοτικούς οίκους και ενισχύουμε το πρόγραμμά μας με συμπληρωματικά φυλλάδια, τα οποία διαμορφώνονται ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες κάθε επιπέδου. Επιπλέον, η μάθηση ενισχύεται με τη χρήση οπτικοακουστικών μέσων (διαδραστικοί πίνακες).
Α' και Β' Δημοτικού
Καλλιεργούμε την αγάπη για την Αγγλική γλώσσα με καθημερινό ευχάριστο πρόγραμμα διδασκαλίας. Η επαφή και η εξοικείωση γίνεται με παραμύθια, τραγούδια, ζωγραφική, ατομικά και ομαδικά projects. Με αυτόν τον τρόπο, τα παιδιά αναπτύσσουν όχι μόνο τις γλωσσικές τους δεξιότητες (κατανόηση προφορικού και γραπτού λόγου, ανάγνωση, ομιλία και γραφή), αλλά και δεξιότητες ζωής (δημιουργικότητα, κριτική σκέψη, συνεργατικότητα, προσωπική και ομαδική υπευθυνότητα). Οι μαθητές οι οποίοι μιλούν τα Αγγλικά ως μητρική γλώσσα κατατάσσονται σε τμήματα bilingual.
Γ' έως Στ' Δημοτικού
Από την Γ έως την ΣΤ τάξη, τα παιδιά τοποθετούνται σε επίπεδα με βάση την επικοινωνιακή τους επάρκεια στην εξάβαθμη κλίμακα του Κοινού
Ευρωπαϊκού Πλαισίου Αναφοράς για τις Γλώσσες (CEFR)* και επαναξιολογούνται στην αρχή κάθε σχολικής χρονιάς. Συγκεκριμένα, η επικοινωνιακή επάρκεια των μαθητών καθορίζεται με βάση τα παρακάτω κριτήρια:
*https://www.coe.int/en/web/common-european-framework-referencelanguages)
Πρόσθετο εκπαιδευτικό πρόγραμμα
Πρόγραμμα Ανάπτυξης Δεξιοτήτων Προφορικού Λόγου - Young Leaders of Tomorrow. Το πρόγραμμα βασίζεται στις αρχές και στη μεθοδολογία διδασκαλίας του Δημόσιου Λόγου (Public Speaking) και της Ρητορικής και απευθύνεται στους μαθητές και στις μαθήτριες των Δ’, Ε’ και ΣΤ’ τάξεων του Δημοτικού. Οι μαθητές μας έχουν την ευκαιρία να μυηθούν στην τέχνη της ρητορικής, να εξασκήσουν και να βελτιώσουν τον προφορικό τους λόγο στην αγγλική γλώσσα, να προετοιμάσουν ομιλίες και παρουσιάσεις και να δοκιμάσουν τις δυνάμεις τους στα ακόλουθα «λογοαθλήματα»:
Το Πρόγραμμα υλοποιείται μέσω συναντήσεων που γίνονται μία φορά τον μήνα, στο πλαίσιο της διδασκαλίας του μαθήματος των αγγλικών.
Εν κατακλείδι, το πρόγραμμα Αγγλικών των Εκπαιδευτηρίων Γείτονα προετοιμάζει τα παιδιά για την ένταξή τους στις πολυπολιτισμικές κοινωνίες του 21ου αιώνα, εφοδιάζοντάς τα με γνώσεις και δεξιότητες που θα τα βοηθήσουν να εξελιχθούν σε κοινωνικό και επαγγελματικό επίπεδο.
Η διδασκαλία της Αγγλικής γλώσσας αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του Ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος σε όλες τις βαθμίδες, δεδομένου ότι τα αγγλικά είναι η lingua franca που χρησιμοποιούμε για να επικοινωνήσουμε σε πολλά εκπαιδευτικά και εργασιακά περιβάλλοντα αλλά και σε τομείς ψυχαγωγίας και διασκέδασης, εντός κι εκτός των συνόρων της χώρας μας.
Το υψηλό επίπεδο γλωσσομάθειας στα αγγλικά είναι ένα διαβατήριο που εξασφαλίζει τη δυναμική ένταξη των νέων ανθρώπων στην ακαδημαϊκή κοινότητα αλλά και στην παγκόσμια αγορά εργασίας. Επίσης, η ικανότητα επικοινωνίας στα αγγλικά δημιουργεί ευκαιρίες για συναναστροφή με ανθρώπους από άλλες χώρες και προάγει την ανάπτυξη της ανεκτικότητας και της αλληλοκατανόησης, ενδυναμώνοντας έτσι την ταυτότητά μας ως πολίτες του κόσμου.
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Τμήματος Aγγλικών των Εκπαιδευτηρίων Γείτονα είναι σχεδιασμένο με βάση τη σύγχρονη διδακτική μεθοδολογία καθώς και τα κριτήρια του Κοινού Ευρωπαϊκού Πλαισίου Αναφοράς για τις Γλώσσες (CEFR). Προετοιμάζουμε τους μαθητές και τις μαθήτριές μας για τη συμμετοχή τους σε εξετάσεις αγγλικών Cambridge και Michigan καθώς και σε αγγλόφωνους διαγωνισμούς και συνέδρια (Forensics Tournaments, Model United Nations Conferences, European Youth Parliament Conferences, λογοτεχνικούς διαγωνισμούς, επιστημονικούς διαγωνισμούς, όπως BeSafeNet Olympiad, EU-Conexus). Επίσης, μυούμε τα παιδιά στη μελέτη και ανάλυση αγγλικών λογοτεχνικών κειμένων και άρθρων, δίνοντάς τους την ευκαιρία να γνωρίσουν τις κουλτούρες αγγλόφωνων χωρών και να διευρύνουν τους πολιτιστικούς τους ορίζοντες. Τέλος, προετοιμάζουμε τους μαθητές της Γ’ Λυκείου για τις αγγλικές εξετάσεις εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση στην Ελλάδα και σε χώρες του εξωτερικού (Πανελλαδική Εξέταση στα Αγγλικά ως Ειδικό Μάθημα, IELTS).
Η πλειονότητα των μαθητών που τελειώνουν το Γυμνάσιο είναι κάτοχοι του επιπέδου Β2 και περισσότεροι από τους μισούς μαθητές που τελειώνουν την Α’ Λυκείου είναι κάτοχοι του επιπέδου C2. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο οργανισμός Cambridge Assessment English έχει αποδώσει στα Εκπαιδευτήρια Γείτονα τον τίτλο Gold Preparation Centre, καθώς προετοιμάζουμε μεγάλο αριθμό μαθητών για Cambridge English Qualifications. Ο δείκτης επιτυχίας του σχολείου μας είναι σταθερά πολύ υψηλός και είναι αποτέλεσμα της προσεκτικής επιλογής και προετοιμασίας εκπαιδευτικού υλικού και της συντονισμένης προσπάθειας μαθητών και εκπαιδευτικών. Τα θεμέλια για την επίτευξη όλων των παραπάνω τίθενται στα πρώτα στάδια εκμάθησης της Αγγλικής γλώσσας στο Δημοτικό σχολείο.
Τα Αγγλικά στο Δημοτικό των Εκπαιδευτηρίων Γείτονα
Τα Αγγλικά διδάσκονται ως κύρια ξένη γλώσσα στα Εκπαιδευτήρια Γείτονα και η πρώτη επαφή των παιδιών με τη γλώσσα γίνεται στον Παιδικό Σταθμό του σχολείου μας. Βασική μας επιδίωξη είναι τα μικρά και σταθερά βήματα προς την κατάκτηση της Αγγλικής γλώσσας. Κατανοώντας πως αυτή είναι μια πολύ κομβική ηλικία για τους μικρούς μας μαθητές, προτεραιότητά μας είναι να τους κάνουμε να αγαπήσουν την γλώσσα. Για να μεγιστοποιήσουμε τις ευκαιρίες για επικοινωνία και να εστιάσουμε στις μαθησιακές ανάγκες κάθε μαθητή, το μάθημα των αγγλικών γίνεται σε δωδεκαμελή τμήματα.
Η επιλογή των εκπαιδευτικών βιβλίων γίνεται με γνώμονα τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των παιδιών. Επιλέγουμε βιβλία από διεθνείς αναγνωρισμένους εκδοτικούς οίκους και ενισχύουμε το πρόγραμμά μας με συμπληρωματικά φυλλάδια, τα οποία διαμορφώνονται ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες κάθε επιπέδου. Επιπλέον, η μάθηση ενισχύεται με τη χρήση οπτικοακουστικών μέσων (διαδραστικοί πίνακες).
Α' και Β' Δημοτικού
Καλλιεργούμε την αγάπη για την Αγγλική γλώσσα με καθημερινό ευχάριστο πρόγραμμα διδασκαλίας. Η επαφή και η εξοικείωση γίνεται με παραμύθια, τραγούδια, ζωγραφική, ατομικά και ομαδικά projects. Με αυτόν τον τρόπο, τα παιδιά αναπτύσσουν όχι μόνο τις γλωσσικές τους δεξιότητες (κατανόηση προφορικού και γραπτού λόγου, ανάγνωση, ομιλία και γραφή), αλλά και δεξιότητες ζωής (δημιουργικότητα, κριτική σκέψη, συνεργατικότητα, προσωπική και ομαδική υπευθυνότητα). Οι μαθητές οι οποίοι μιλούν τα Αγγλικά ως μητρική γλώσσα κατατάσσονται σε τμήματα bilingual.
Γ' έως Στ' Δημοτικού
Από την Γ έως την ΣΤ τάξη, τα παιδιά τοποθετούνται σε επίπεδα με βάση την επικοινωνιακή τους επάρκεια στην εξάβαθμη κλίμακα του Κοινού
Ευρωπαϊκού Πλαισίου Αναφοράς για τις Γλώσσες (CEFR)* και επαναξιολογούνται στην αρχή κάθε σχολικής χρονιάς. Συγκεκριμένα, η επικοινωνιακή επάρκεια των μαθητών καθορίζεται με βάση τα παρακάτω κριτήρια:
- Ικανότητα κατανόησης προφορικού και γραπτού λόγου (Listening &
- Ικανότητα παραγωγής προφορικού και γραπτού λόγου (Speaking & Writing)
- Επίδοση σε γραπτές δοκιμασίες που αξιολογούν την εμπέδωση λεξιλογίου, γραμματικών και συντακτικών δομών (Use of English)
*https://www.coe.int/en/web/common-european-framework-referencelanguages)
Πρόσθετο εκπαιδευτικό πρόγραμμα
Πρόγραμμα Ανάπτυξης Δεξιοτήτων Προφορικού Λόγου - Young Leaders of Tomorrow. Το πρόγραμμα βασίζεται στις αρχές και στη μεθοδολογία διδασκαλίας του Δημόσιου Λόγου (Public Speaking) και της Ρητορικής και απευθύνεται στους μαθητές και στις μαθήτριες των Δ’, Ε’ και ΣΤ’ τάξεων του Δημοτικού. Οι μαθητές μας έχουν την ευκαιρία να μυηθούν στην τέχνη της ρητορικής, να εξασκήσουν και να βελτιώσουν τον προφορικό τους λόγο στην αγγλική γλώσσα, να προετοιμάσουν ομιλίες και παρουσιάσεις και να δοκιμάσουν τις δυνάμεις τους στα ακόλουθα «λογοαθλήματα»:
- Εκφραστική Ανάγνωση Λογοτεχνικού Κειμένου
- Θεατρικά Ντουέτα
- Αυθόρμητος Λόγος
- Προτρεπτικός Λόγος
- Ομαδική Συζήτηση
- Debate
Το Πρόγραμμα υλοποιείται μέσω συναντήσεων που γίνονται μία φορά τον μήνα, στο πλαίσιο της διδασκαλίας του μαθήματος των αγγλικών.
Εν κατακλείδι, το πρόγραμμα Αγγλικών των Εκπαιδευτηρίων Γείτονα προετοιμάζει τα παιδιά για την ένταξή τους στις πολυπολιτισμικές κοινωνίες του 21ου αιώνα, εφοδιάζοντάς τα με γνώσεις και δεξιότητες που θα τα βοηθήσουν να εξελιχθούν σε κοινωνικό και επαγγελματικό επίπεδο.
Γαλλικά
Γενικό πλαίσιο
Τα Εκπαιδευτήρια Γείτονα ακολουθούν τις σύγχρονες εκπαιδευτικές τάσεις που διαγράφει η νέα ευρωπαϊκή πολιτική ξενόγλωσσης κατάρτισης και εναρμονίζονται πλήρως με αυτές.
Η εκμάθηση της Γαλλικής Γλώσσας ενισχύει το προφίλ των μαθητών μας στον κόσμο του σήμερα και του αύριο, καθώς αποτελεί ένα ανεκτίμητο εφόδιο για την ακαδημαϊκή και επαγγελματική τους σταδιοδρομία και κινητικότητα, καλλιεργεί μια πολυδιάστατη προσωπικότητα και διευκολύνει την πρόσβαση σε αξιόλογη βιβλιογραφία σε όλα τα επιστημονικά πεδία.
Ο γαλλόφωνος κόσμος απαριθμεί 220.000.000 ομιλητές και στόχος μας είναι, οι μαθητές μας να γίνουν μέλη αυτής της τεράστιας κοινότητας.
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Γαλλικού Τμήματος στοχεύει στην ανάπτυξη δεξιοτήτων οι οποίες επιτρέπουν στους μαθητές να ανταποκρίνονται σε συνθήκες επικοινωνίας, να προσλαμβάνουν και να χειρίζονται την πληροφορία, να αναγνωρίζουν και να χρησιμοποιούν διάφορα είδη λόγου και ομιλίας. Παράλληλα, αναδεικνύεται η πολυσύνθετη σχέση γλώσσας και πολιτισμού με μια σειρά από παρεμβάσεις (βιωματικές προσεγγίσεις, θεατρικές παραστάσεις, παραγωγή ραδιοφωνικών εκπομπών, ανάγνωση λογοτεχνικών έργων) στις οποίες οι μαθητές ενθαρρύνονται να συμμετέχουν διανοητικά και συναισθηματικά, μετατρέποντας, έτσι, το μάθημα σε γλωσσική εμπειρία. Τέλος, το Σχολείο μας διασφαλίζει την άρτια προετοιμασία των μαθητών μας για τις εξετάσεις των γαλλικών πιστοποιήσεων DELF- DALF και διακρίνεται κάθε χρόνο στις εξετάσεις του Γαλλικού Ινστιτούτου Ελλάδος, υπερβαίνοντας κατά πολύ, τόσο τον πανελλήνιο, όσο και τον πανευρωπαϊκό δείκτη, όσον αφορά στα ποσοστά επιτυχίας των μαθητών μας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο υψηλός δείκτης επιτυχίας στις εξετάσεις πιστοποιήσεων καθώς και η ποιότητα της διδασκαλίας της Γαλλικής Γλώσσας συνέβαλαν στην ένταξη των Εκπαιδευτηρίων Γείτονα στο δίκτυο επίσημων συνεργατών του Γαλλικού Ινστιτούτου Ελλάδος.
Τα Γαλλικά στο Δημοτικό των Εκπαιδευτηρίων Γείτονα
Στο Δημοτικό η εκμάθηση των Γαλλικών ξεκινά στη Β΄ τάξη και συνεχίζεται μέχρι τη ΣΤ΄ τάξη με 4 ώρες εβδομαδιαίως.
Η επιλογή των διδακτικών μεθόδων διέπεται από τις παιδαγωγικές αρχές που ορίζουν τη διδασκαλία των ξένων γλωσσών, όπως η μαθητοκεντρική προσέγγιση με βάση τις ανάγκες των μαθητών και τα διαφορετικά στυλ μάθησης, η διαδραστικότητα, η συμμετοχή των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία και η συνεχής ενθάρρυνση.
Με γνώμονα τις εκπαιδευτικές τάσεις που διαγράφει η νέα ευρωπαϊκή πολιτική ξενόγλωσσης κατάρτισης, επιλέγονται σύγχρονα σχολικά εγχειρίδια, η διδασκαλία των οποίων εμπλουτίζεται με το απαραίτητο ψηφιακό και έντυπο συνοδευτικό υλικό καθώς και τη χρήση πολυμέσων.
Προκαταρκτικές τάξεις : B’ και Γ’ Δημοτικού
Το πρόγραμμα εκμάθησης που εφαρμόζουμε ενεργοποιεί τον φυσικό μηχανισμό κατάκτησης των γλωσσών που διαθέτουν τα παιδιά σε αυτές τις ηλικίες. Οι μαθητές εξοικειώνονται με τη Γαλλική Γλώσσα μέσω διδακτικών πρακτικών που περιλαμβάνουν τραγούδι, κίνηση, εικόνες, γεύσεις, μίμηση, θεατρικό παιχνίδι, παραμύθι, ζωγραφική και κατασκευές.
Δημιουργούμε ένα πλούσιο γλωσσικό περιβάλλον, όπου τα παιδιά αποκτούν τους βασικούς μηχανισμούς έκφρασης και επικοινωνίας και αναπτύσσουν φωνολογικές δεξιότητες.
Η διδασκαλία των Γαλλικών στη Β’ Δημοτικού επικεντρώνεται στην κατανόηση/αντίληψη και παραγωγή του προφορικού λόγου, ενώ στη Γ’ τάξη εισάγεται η γραφή και η ανάγνωση της γλώσσας.
Δ’ έως ΣΤ’ Δημοτικού
Στις τάξεις αυτές, μπαίνουν οι βάσεις για μια βαθύτερη και συστηματικότερη προσέγγιση της δομής της γλώσσας, με έμφαση στα γραμματικά και συντακτικά φαινόμενα ή τα μορφολογικά στοιχεία της.
Με βάση το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για τις Γλώσσες (CECRL) στη ΣΤ΄ Δημοτικού, οι μαθητές έχουν ολοκληρώσει το επίπεδο Α1+ και έχουν τη δυνατότητα να παρουσιαστούν στις εξετάσεις πιστοποίησης του Γαλλικού Ινστιτούτου Ελλάδος (IFG) για το πτυχίο γλωσσομάθειας DELF A1 Prim.
Πρόσθετα Εκπαιδευτικά Προγράμματα
Εκφραστική ανάγνωση στην Γ’ τάξη του Δημοτικού με ηχογράφηση παραμυθιών. Το πρόγραμμα στοχεύει στην ανάδειξη της σημασίας της ανάγνωσης και στην κατάκτηση του μηχανισμού της.
Μύηση στη Γαλλική Λογοτεχνία και θεατρική αγωγή στην Ε’ τάξη που βασίζεται στην ενίσχυση της φιλαναγνωσίας ως όχημα εκμάθησης της ξένης γλώσσας. Τα παιδιά διαβάζουν αποσπάσματα του εμβληματικoύ έργου του Γάλλου συγγραφέα Antoine de Saint Exupéry «Ο Μικρός Πρίγκιπας» και συμμετέχουν στο σύνολό τους σε θεατρική παράσταση που ολοκληρώνει το πρόγραμμα. Στο πλαίσιο αυτού του προγράμματος οι μαθητές, εκτός από τις γλωσσικές ικανότητες που αναπτύσσουν, αποκτούν αυτοπεποίθηση στο μάθημα της Γαλλικής Γλώσσας και διεγείρεται η επιθυμία τους για μάθηση και βελτίωση.
Οι παρεμβάσεις μας υλοποιούνται μία (1) διδακτική ώρα κάθε εβδομάδα στην Ε’ δημοτικού και μία (1) διδακτική ώρα ανά 15 ημέρες στη Γ’ τάξη.
Τα Εκπαιδευτήρια Γείτονα ακολουθούν τις σύγχρονες εκπαιδευτικές τάσεις που διαγράφει η νέα ευρωπαϊκή πολιτική ξενόγλωσσης κατάρτισης και εναρμονίζονται πλήρως με αυτές.
Η εκμάθηση της Γαλλικής Γλώσσας ενισχύει το προφίλ των μαθητών μας στον κόσμο του σήμερα και του αύριο, καθώς αποτελεί ένα ανεκτίμητο εφόδιο για την ακαδημαϊκή και επαγγελματική τους σταδιοδρομία και κινητικότητα, καλλιεργεί μια πολυδιάστατη προσωπικότητα και διευκολύνει την πρόσβαση σε αξιόλογη βιβλιογραφία σε όλα τα επιστημονικά πεδία.
Ο γαλλόφωνος κόσμος απαριθμεί 220.000.000 ομιλητές και στόχος μας είναι, οι μαθητές μας να γίνουν μέλη αυτής της τεράστιας κοινότητας.
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Γαλλικού Τμήματος στοχεύει στην ανάπτυξη δεξιοτήτων οι οποίες επιτρέπουν στους μαθητές να ανταποκρίνονται σε συνθήκες επικοινωνίας, να προσλαμβάνουν και να χειρίζονται την πληροφορία, να αναγνωρίζουν και να χρησιμοποιούν διάφορα είδη λόγου και ομιλίας. Παράλληλα, αναδεικνύεται η πολυσύνθετη σχέση γλώσσας και πολιτισμού με μια σειρά από παρεμβάσεις (βιωματικές προσεγγίσεις, θεατρικές παραστάσεις, παραγωγή ραδιοφωνικών εκπομπών, ανάγνωση λογοτεχνικών έργων) στις οποίες οι μαθητές ενθαρρύνονται να συμμετέχουν διανοητικά και συναισθηματικά, μετατρέποντας, έτσι, το μάθημα σε γλωσσική εμπειρία. Τέλος, το Σχολείο μας διασφαλίζει την άρτια προετοιμασία των μαθητών μας για τις εξετάσεις των γαλλικών πιστοποιήσεων DELF- DALF και διακρίνεται κάθε χρόνο στις εξετάσεις του Γαλλικού Ινστιτούτου Ελλάδος, υπερβαίνοντας κατά πολύ, τόσο τον πανελλήνιο, όσο και τον πανευρωπαϊκό δείκτη, όσον αφορά στα ποσοστά επιτυχίας των μαθητών μας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο υψηλός δείκτης επιτυχίας στις εξετάσεις πιστοποιήσεων καθώς και η ποιότητα της διδασκαλίας της Γαλλικής Γλώσσας συνέβαλαν στην ένταξη των Εκπαιδευτηρίων Γείτονα στο δίκτυο επίσημων συνεργατών του Γαλλικού Ινστιτούτου Ελλάδος.
Τα Γαλλικά στο Δημοτικό των Εκπαιδευτηρίων Γείτονα
Στο Δημοτικό η εκμάθηση των Γαλλικών ξεκινά στη Β΄ τάξη και συνεχίζεται μέχρι τη ΣΤ΄ τάξη με 4 ώρες εβδομαδιαίως.
Η επιλογή των διδακτικών μεθόδων διέπεται από τις παιδαγωγικές αρχές που ορίζουν τη διδασκαλία των ξένων γλωσσών, όπως η μαθητοκεντρική προσέγγιση με βάση τις ανάγκες των μαθητών και τα διαφορετικά στυλ μάθησης, η διαδραστικότητα, η συμμετοχή των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία και η συνεχής ενθάρρυνση.
Με γνώμονα τις εκπαιδευτικές τάσεις που διαγράφει η νέα ευρωπαϊκή πολιτική ξενόγλωσσης κατάρτισης, επιλέγονται σύγχρονα σχολικά εγχειρίδια, η διδασκαλία των οποίων εμπλουτίζεται με το απαραίτητο ψηφιακό και έντυπο συνοδευτικό υλικό καθώς και τη χρήση πολυμέσων.
Προκαταρκτικές τάξεις : B’ και Γ’ Δημοτικού
Το πρόγραμμα εκμάθησης που εφαρμόζουμε ενεργοποιεί τον φυσικό μηχανισμό κατάκτησης των γλωσσών που διαθέτουν τα παιδιά σε αυτές τις ηλικίες. Οι μαθητές εξοικειώνονται με τη Γαλλική Γλώσσα μέσω διδακτικών πρακτικών που περιλαμβάνουν τραγούδι, κίνηση, εικόνες, γεύσεις, μίμηση, θεατρικό παιχνίδι, παραμύθι, ζωγραφική και κατασκευές.
Δημιουργούμε ένα πλούσιο γλωσσικό περιβάλλον, όπου τα παιδιά αποκτούν τους βασικούς μηχανισμούς έκφρασης και επικοινωνίας και αναπτύσσουν φωνολογικές δεξιότητες.
Η διδασκαλία των Γαλλικών στη Β’ Δημοτικού επικεντρώνεται στην κατανόηση/αντίληψη και παραγωγή του προφορικού λόγου, ενώ στη Γ’ τάξη εισάγεται η γραφή και η ανάγνωση της γλώσσας.
Δ’ έως ΣΤ’ Δημοτικού
Στις τάξεις αυτές, μπαίνουν οι βάσεις για μια βαθύτερη και συστηματικότερη προσέγγιση της δομής της γλώσσας, με έμφαση στα γραμματικά και συντακτικά φαινόμενα ή τα μορφολογικά στοιχεία της.
Με βάση το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για τις Γλώσσες (CECRL) στη ΣΤ΄ Δημοτικού, οι μαθητές έχουν ολοκληρώσει το επίπεδο Α1+ και έχουν τη δυνατότητα να παρουσιαστούν στις εξετάσεις πιστοποίησης του Γαλλικού Ινστιτούτου Ελλάδος (IFG) για το πτυχίο γλωσσομάθειας DELF A1 Prim.
Πρόσθετα Εκπαιδευτικά Προγράμματα
Εκφραστική ανάγνωση στην Γ’ τάξη του Δημοτικού με ηχογράφηση παραμυθιών. Το πρόγραμμα στοχεύει στην ανάδειξη της σημασίας της ανάγνωσης και στην κατάκτηση του μηχανισμού της.
Μύηση στη Γαλλική Λογοτεχνία και θεατρική αγωγή στην Ε’ τάξη που βασίζεται στην ενίσχυση της φιλαναγνωσίας ως όχημα εκμάθησης της ξένης γλώσσας. Τα παιδιά διαβάζουν αποσπάσματα του εμβληματικoύ έργου του Γάλλου συγγραφέα Antoine de Saint Exupéry «Ο Μικρός Πρίγκιπας» και συμμετέχουν στο σύνολό τους σε θεατρική παράσταση που ολοκληρώνει το πρόγραμμα. Στο πλαίσιο αυτού του προγράμματος οι μαθητές, εκτός από τις γλωσσικές ικανότητες που αναπτύσσουν, αποκτούν αυτοπεποίθηση στο μάθημα της Γαλλικής Γλώσσας και διεγείρεται η επιθυμία τους για μάθηση και βελτίωση.
Οι παρεμβάσεις μας υλοποιούνται μία (1) διδακτική ώρα κάθε εβδομάδα στην Ε’ δημοτικού και μία (1) διδακτική ώρα ανά 15 ημέρες στη Γ’ τάξη.
Γερμανικά
Γενικό πλαίσιο
Στα Εκπαιδευτήρια ΓΕΙΤΟΝΑ η διδασκαλία των Γερμανικών ως ξένη γλώσσα υπηρετεί τις βασικές πτυχές της φιλοσοφίας του Σχολείου, σκοπεύοντας στην πνευματική καλλιέργεια των μαθητών και στην απόκτηση των απαραίτητων γλωσσικών γνώσεων και δεξιοτήτων που θα τους επιτρέψουν να επικοινωνούν σε προσωπικό και επαγγελματικό επίπεδο με ανθρώπους που ζουν στον γερμανόφωνο χώρο (Γερμανία, Αυστρία, Ελβετία).
Με τη χρήση σύγχρονων διδακτικών μεθόδων, βιβλίων και πολυμέσων στοχεύουμε στη δημιουργία ευχάριστων συνθηκών διδασκαλίας, που δίνουν την ευκαιρία σε όλους τους μαθητές να συμμετέχουν ενεργά στο μάθημα, να εξοικειωθούν βαθμιαία με τη σωστή χρήση της γλώσσας στον προφορικό και τον γραπτό λόγο (προφορά, ανάγνωση, γραφή) και να αποκτήσουν ολοκληρωμένες γνώσεις του λεξιλογίου και της δομής της Γερμανικής Γλώσσας. Η εκμάθηση της Γερμανικής Γλώσσας ξεκινά στη Β΄ Δημοτικού με την έγκαιρη και ομαλή εισαγωγή του μαθήματος, συνεχίζεται και ολοκληρώνεται σε βασικό και ανώτερο στάδιο στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο.
Ως μέλος του Διεθνούς Δικτύου Συνεργαζόμενων Σχολείων PASCH και στο πλαίσιο της μόνιμης συνεργασίας του με τη Γερμανική Κεντρική Υπηρεσία Σχολείων στο Εξωτερικό (ZfA), το Σχολείο μας αποτελεί επίσημα πιστοποιημένο από το γερμανικό κράτος σχολείο του εξωτερικού, το οποίο δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές του να αποκτούν το Γερμανικό Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας (Deutsches Sprachdiplom).
Τα Γερμανικά στο Δημοτικό των Εκπαιδευτηρίων Γείτονα
Στο Δημοτικό η Γερμανική Γλώσσα διδάσκεται κατ΄ επιλογήν ως δεύτερη ξένη γλώσσα. Η εκμάθησή της ξεκινά στη Β΄ τάξη και συνεχίζεται μέχρι τη ΣΤ΄ τάξη με 4 ώρες εβδομαδιαίως. Το πρόγραμμα διδασκαλίας είναι σχεδιασμένο με βάση τη σύγχρονη διδακτική μεθοδολογία καθώς και τα κριτήρια του Κοινού Ευρωπαϊκού Πλαισίου Αναφοράς για τις Γλώσσες. Χρησιμοποιούνται σύγχρονες διδακτικές σειρές που περιλαμβάνουν διαδραστικό υλικό σε ψηφιακή μορφή. Το μάθημα εμπλουτίζεται με τη χρήση διαδραστικού πίνακα καθώς και με διδακτικό υλικό που διαμορφώνουν οι εκπαιδευτικοί του Γερμανικού Τμήματος.
Βασικοί στόχοι του προγράμματος διδασκαλίας της Γερμανικής Γλώσσας στο Δημοτικό είναι αφενός η έγκαιρη και ομαλή εισαγωγή του μαθήματος και αφετέρου η απόκτηση και η καλλιέργεια των απαραίτητων γλωσσικών γνώσεων και δεξιοτήτων που θα επιτρέψουν στους μικρούς μαθητές να χρησιμοποιούν τη Γερμανική Γλώσσα ως εργαλείο επικοινωνίας για θέματα που σχετίζονται με τον εαυτό τους, την οικογένειά τους, τους φίλους τους, το σχολείο και την καθημερινότητά τους.
Τα Γερμανικά στη Β΄ και Γ΄ Δημοτικού
Η χρήση του προφορικού λόγου πριν από τον γραπτό, η πρόσληψη οπτικών και ακουστικών ερεθισμάτων, η απουσία θεωρίας (Γραμματικής ή Συντακτικού), η πρώτη γνωριμία με τις συνήθειες και τον τρόπο ζωής στις γερμανόφωνες χώρες, η ζεστή και αυθεντική επικοινωνία μεταξύ δασκάλων και παιδιών και κυρίως η ικανοποίηση που νιώθει το παιδί, όταν μιλάει με απλό και φυσικό τρόπο χρησιμοποιώντας τις γνώσεις που αποκτά, είναι τα βασικά χαρακτηριστικά της πρώτης χρονιάς της διδασκαλίας των Γερμανικών στο Σχολείο μας.
Στη Γ΄ Δημοτικού οι μαθητές ασχολούνται συστηματικά με την ανάγνωση και τη γραφή, αποκτούν γνώσεις λεξιλογίου, ενώ παράλληλα έρχονται σε μια πρώτη επαφή με μερικούς από τους πιο απλούς κανόνες της γραμματικής των Γερμανικών. Είναι επίσης σε θέση να διευρύνουν και να αξιοποιήσουν περαιτέρω τις γνώσεις τους στον προφορικό λόγο.
Τα Γερμανικά από τη Δ΄ Δημοτικού έως τη ΣΤ΄ Δημοτικού
Από τη Δ΄ Δημοτικού έως τη ΣΤ΄ Δημοτικού η συστηματική ενασχόληση με τη γλώσσα έχει στόχο την απόκτηση των βασικών γνώσεων στους τομείς του λεξιλογίου και της γραμματικής καθώς και την καλλιέργεια όλων των γλωσσικών δεξιοτήτων: Lesen (Κατανόηση γραπτού λόγου), Hören (Κατανόηση προφορικού λόγου), Schreiben (Παραγωγή γραπτού λόγου) και Sprechen (Παραγωγή προφορικού λόγου). Με την ολοκλήρωση της ύλης του επιπέδου Α1 στην Ε΄ Δημοτικού οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να προετοιμαστούν και να συμμετάσχουν στις εξετάσεις για την απόκτηση του πιστοποιητικού γλωσσομάθειας DSD - Niveaustufe A1. Στη ΣΤ΄ Δημοτικού συνεχίζεται η εκμάθηση της Γερμανικής Γλώσσας με την περαιτέρω καλλιέργεια των γλωσσικών δεξιοτήτων και τον εμπλουτισμό των γνώσεων των μαθητών στους τομείς του λεξιλογίου και της γραμματικής στο επίπεδο Α2.
Πρόσθετα Εκπαιδευτικά Προγράμματα
«Πρόγραμμα Πολιτισμού» - Επαφή με τη Γερμανία και τον γερμανικό πολιτισμό
Σε όλες τις τάξεις του Δημοτικού το μάθημα της Γερμανικής Γλώσσας εμπλουτίζεται με το «Πρόγραμμα Πολιτισμού» το οποίο στοχεύει στην εξοικείωση των παιδιών με τις συνήθειες και τον τρόπο ζωής των συνομηλίκων τους στις γερμανόφωνες χώρες. Το «Πρόγραμμα Πολιτισμού» περιλαμβάνει:
«Kulturweit» - Πρόγραμμα προσφοράς εθελοντικής εργασίας από αποφοίτους γερμανικών Λυκείων
Το συγκεκριμένο πρόγραμμα τελεί υπό την αιγίδα της Γερμανικής Επιτροπής της UNESCO και πραγματοποιείται στο Σχολείο μας στο πλαίσιο της συνεργασίας των Εκπαιδευτηρίων ΓΕΙΤΟΝΑ με την Γερμανική Κεντρική Υπηρεσία για τα Σχολεία στο Εξωτερικό (ZfA). Γερμανοί απόφοιτοι Λυκείου, φοιτητές και φοιτήτριες παραμένουν στο Σχολείο μας καθ΄ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, παρακολουθούν τα μαθήματα των Γερμανικών στο Δημοτικό, ενισχύουν την καλλιέργεια του προφορικού λόγου των μαθητών μας μέσα από την καθημερινή επικοινωνία μαζί τους και συνεργάζονται με τους εκπαιδευτικούς για την προετοιμασία και την πραγματοποίηση συνθετικών δημιουργικών εργασιών και εκδηλώσεων.
Συμπερασματικά, το πρόγραμμα σπουδών της Γερμανικής Γλώσσας στοχεύει στην απόκτηση από πλευράς των παιδιών ενός σημαντικού εφοδίου που θα τα βοηθήσει να επικοινωνήσουν με εκατομμύρια ανθρώπους και να εξελιχθούν σε προσωπικό, επαγγελματικό και κοινωνικό επίπεδο.
Στα Εκπαιδευτήρια ΓΕΙΤΟΝΑ η διδασκαλία των Γερμανικών ως ξένη γλώσσα υπηρετεί τις βασικές πτυχές της φιλοσοφίας του Σχολείου, σκοπεύοντας στην πνευματική καλλιέργεια των μαθητών και στην απόκτηση των απαραίτητων γλωσσικών γνώσεων και δεξιοτήτων που θα τους επιτρέψουν να επικοινωνούν σε προσωπικό και επαγγελματικό επίπεδο με ανθρώπους που ζουν στον γερμανόφωνο χώρο (Γερμανία, Αυστρία, Ελβετία).
Με τη χρήση σύγχρονων διδακτικών μεθόδων, βιβλίων και πολυμέσων στοχεύουμε στη δημιουργία ευχάριστων συνθηκών διδασκαλίας, που δίνουν την ευκαιρία σε όλους τους μαθητές να συμμετέχουν ενεργά στο μάθημα, να εξοικειωθούν βαθμιαία με τη σωστή χρήση της γλώσσας στον προφορικό και τον γραπτό λόγο (προφορά, ανάγνωση, γραφή) και να αποκτήσουν ολοκληρωμένες γνώσεις του λεξιλογίου και της δομής της Γερμανικής Γλώσσας. Η εκμάθηση της Γερμανικής Γλώσσας ξεκινά στη Β΄ Δημοτικού με την έγκαιρη και ομαλή εισαγωγή του μαθήματος, συνεχίζεται και ολοκληρώνεται σε βασικό και ανώτερο στάδιο στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο.
Ως μέλος του Διεθνούς Δικτύου Συνεργαζόμενων Σχολείων PASCH και στο πλαίσιο της μόνιμης συνεργασίας του με τη Γερμανική Κεντρική Υπηρεσία Σχολείων στο Εξωτερικό (ZfA), το Σχολείο μας αποτελεί επίσημα πιστοποιημένο από το γερμανικό κράτος σχολείο του εξωτερικού, το οποίο δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές του να αποκτούν το Γερμανικό Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας (Deutsches Sprachdiplom).
Τα Γερμανικά στο Δημοτικό των Εκπαιδευτηρίων Γείτονα
Στο Δημοτικό η Γερμανική Γλώσσα διδάσκεται κατ΄ επιλογήν ως δεύτερη ξένη γλώσσα. Η εκμάθησή της ξεκινά στη Β΄ τάξη και συνεχίζεται μέχρι τη ΣΤ΄ τάξη με 4 ώρες εβδομαδιαίως. Το πρόγραμμα διδασκαλίας είναι σχεδιασμένο με βάση τη σύγχρονη διδακτική μεθοδολογία καθώς και τα κριτήρια του Κοινού Ευρωπαϊκού Πλαισίου Αναφοράς για τις Γλώσσες. Χρησιμοποιούνται σύγχρονες διδακτικές σειρές που περιλαμβάνουν διαδραστικό υλικό σε ψηφιακή μορφή. Το μάθημα εμπλουτίζεται με τη χρήση διαδραστικού πίνακα καθώς και με διδακτικό υλικό που διαμορφώνουν οι εκπαιδευτικοί του Γερμανικού Τμήματος.
Βασικοί στόχοι του προγράμματος διδασκαλίας της Γερμανικής Γλώσσας στο Δημοτικό είναι αφενός η έγκαιρη και ομαλή εισαγωγή του μαθήματος και αφετέρου η απόκτηση και η καλλιέργεια των απαραίτητων γλωσσικών γνώσεων και δεξιοτήτων που θα επιτρέψουν στους μικρούς μαθητές να χρησιμοποιούν τη Γερμανική Γλώσσα ως εργαλείο επικοινωνίας για θέματα που σχετίζονται με τον εαυτό τους, την οικογένειά τους, τους φίλους τους, το σχολείο και την καθημερινότητά τους.
Τα Γερμανικά στη Β΄ και Γ΄ Δημοτικού
Η χρήση του προφορικού λόγου πριν από τον γραπτό, η πρόσληψη οπτικών και ακουστικών ερεθισμάτων, η απουσία θεωρίας (Γραμματικής ή Συντακτικού), η πρώτη γνωριμία με τις συνήθειες και τον τρόπο ζωής στις γερμανόφωνες χώρες, η ζεστή και αυθεντική επικοινωνία μεταξύ δασκάλων και παιδιών και κυρίως η ικανοποίηση που νιώθει το παιδί, όταν μιλάει με απλό και φυσικό τρόπο χρησιμοποιώντας τις γνώσεις που αποκτά, είναι τα βασικά χαρακτηριστικά της πρώτης χρονιάς της διδασκαλίας των Γερμανικών στο Σχολείο μας.
Στη Γ΄ Δημοτικού οι μαθητές ασχολούνται συστηματικά με την ανάγνωση και τη γραφή, αποκτούν γνώσεις λεξιλογίου, ενώ παράλληλα έρχονται σε μια πρώτη επαφή με μερικούς από τους πιο απλούς κανόνες της γραμματικής των Γερμανικών. Είναι επίσης σε θέση να διευρύνουν και να αξιοποιήσουν περαιτέρω τις γνώσεις τους στον προφορικό λόγο.
Τα Γερμανικά από τη Δ΄ Δημοτικού έως τη ΣΤ΄ Δημοτικού
Από τη Δ΄ Δημοτικού έως τη ΣΤ΄ Δημοτικού η συστηματική ενασχόληση με τη γλώσσα έχει στόχο την απόκτηση των βασικών γνώσεων στους τομείς του λεξιλογίου και της γραμματικής καθώς και την καλλιέργεια όλων των γλωσσικών δεξιοτήτων: Lesen (Κατανόηση γραπτού λόγου), Hören (Κατανόηση προφορικού λόγου), Schreiben (Παραγωγή γραπτού λόγου) και Sprechen (Παραγωγή προφορικού λόγου). Με την ολοκλήρωση της ύλης του επιπέδου Α1 στην Ε΄ Δημοτικού οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να προετοιμαστούν και να συμμετάσχουν στις εξετάσεις για την απόκτηση του πιστοποιητικού γλωσσομάθειας DSD - Niveaustufe A1. Στη ΣΤ΄ Δημοτικού συνεχίζεται η εκμάθηση της Γερμανικής Γλώσσας με την περαιτέρω καλλιέργεια των γλωσσικών δεξιοτήτων και τον εμπλουτισμό των γνώσεων των μαθητών στους τομείς του λεξιλογίου και της γραμματικής στο επίπεδο Α2.
Πρόσθετα Εκπαιδευτικά Προγράμματα
«Πρόγραμμα Πολιτισμού» - Επαφή με τη Γερμανία και τον γερμανικό πολιτισμό
Σε όλες τις τάξεις του Δημοτικού το μάθημα της Γερμανικής Γλώσσας εμπλουτίζεται με το «Πρόγραμμα Πολιτισμού» το οποίο στοχεύει στην εξοικείωση των παιδιών με τις συνήθειες και τον τρόπο ζωής των συνομηλίκων τους στις γερμανόφωνες χώρες. Το «Πρόγραμμα Πολιτισμού» περιλαμβάνει:
- Παροχή πληροφοριών σχετικά με τον γερμανικό πολιτισμό στο πλαίσιο του μαθήματος και με ενημερωτικές ομιλίες
- Συστηματική ενασχόληση με θέματα που σχετίζονται με τη ζωή στις γερμανόφωνες χώρες μέσω συνθετικών εργασιών και παρουσιάσεων με συγκεκριμένη θεματολογία
- Συμμετοχή σε μαθητικούς διαγωνισμούς
- Διοργάνωση εορτών και εκδηλώσεων (Αναφέρονται ενδεικτικά: „Wir singen und spielen“, „Laternenfest zum Martinstag“, „Märchen und Lieder“, „Wir essen wie in Deutschland“ “, „Griechische Tragödien auf Deutsch“)
«Kulturweit» - Πρόγραμμα προσφοράς εθελοντικής εργασίας από αποφοίτους γερμανικών Λυκείων
Το συγκεκριμένο πρόγραμμα τελεί υπό την αιγίδα της Γερμανικής Επιτροπής της UNESCO και πραγματοποιείται στο Σχολείο μας στο πλαίσιο της συνεργασίας των Εκπαιδευτηρίων ΓΕΙΤΟΝΑ με την Γερμανική Κεντρική Υπηρεσία για τα Σχολεία στο Εξωτερικό (ZfA). Γερμανοί απόφοιτοι Λυκείου, φοιτητές και φοιτήτριες παραμένουν στο Σχολείο μας καθ΄ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, παρακολουθούν τα μαθήματα των Γερμανικών στο Δημοτικό, ενισχύουν την καλλιέργεια του προφορικού λόγου των μαθητών μας μέσα από την καθημερινή επικοινωνία μαζί τους και συνεργάζονται με τους εκπαιδευτικούς για την προετοιμασία και την πραγματοποίηση συνθετικών δημιουργικών εργασιών και εκδηλώσεων.
Συμπερασματικά, το πρόγραμμα σπουδών της Γερμανικής Γλώσσας στοχεύει στην απόκτηση από πλευράς των παιδιών ενός σημαντικού εφοδίου που θα τα βοηθήσει να επικοινωνήσουν με εκατομμύρια ανθρώπους και να εξελιχθούν σε προσωπικό, επαγγελματικό και κοινωνικό επίπεδο.