Ξένες Γλώσσες
Αγγλικά
Τα Αγγλικά διδάσκονται ως κύρια ξένη γλώσσα στα Εκπαιδευτήρια Γείτονα και η πρώτη επαφή των παιδιών με τη γλώσσα γίνεται στον Παιδικό Σταθμό του σχολείου μας. Κύριος στόχος μας είναι τα παιδιά να μπορούν να επικοινωνούν στα Αγγλικά, προφορικά και γραπτά, και να βιώνουν την κουλτούρα των αγγλόφωνων χωρών.
Α' και Β' Δημοτικού
Tα Εκπαιδευτήρια Γείτονα καλλιεργούν την αγάπη για την Αγγλική γλώσσα με καθημερινό ευχάριστο πρόγραμμα διδασκαλίας. Η επαφή και η εξοικείωση γίνεται με παραμύθια, τραγούδια, ζωγραφική, ατομικά και ομαδικά projects και τη χρήση νέων τεχνολογιών (διαδραστικός πίνακας). Όλα αυτά μαζί ενισχύουν τον προφορικό λόγο, την κατανόηση και τη γραφή.
Γ' έως Στ' Δημοτικού
Από την Γ΄ Δημοτικού τα παιδιά χωρίζονται σε επίπεδα, προκειμένου να εξυπηρετηθεί η διαδικασία της μάθησης και να αξιοποιηθούν οι δυνατότητες των παιδιών στο μέγιστο βαθμό.
Διδακτέα Ύλη
Η επιλογή των εκπαιδευτικών βιβλίων γίνεται με γνώμονα τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των παιδιών. Τα βιβλία αυτά προέρχονται από διεθνώς αναγνωρισμένους εκδοτικούς οίκους και ενισχύονται από συμπληρωματικό υλικό (φυλλάδια) το οποίο διαμορφώνεται αναλογα με τις ιδιαιτερότητες κάθε επιπέδου. Επιπλέον, η μάθηση ενισχύεται με τη χρήση οπτικοακουστικών μέσων (CDs , διαδραστικός πίνακας).
Από την Γ΄ ώς την Στ΄ δημοτικού αναπτύσσεται ένα πρόγραμμα ανάγνωσης λογοτεχνικών βιβλίων προσαρμοσμένο στα διαφορετικά επίπεδα. Με βάση αυτό το πρόγραμμα, τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να κάνουν διάφορες εργασίες και να τις παρουσιάσουν (ανάγνωση κειμένων, προφορικές εργασίες, παρουσιάσεις Powerpoint ).
Εξετάσεις
Όλοι οι μαθητές, ξεκινώντας από την Γ’ δημοτικού, έχουν την ευκαιρία να πιστοποιούνται, εφόσον το επιθυμούν, με τα διπλώματα του Cambridge, όπως τα YLE Starters, Movers, Flyers, ΚΕΤ for Schools (Α2) και PET for Schools (B1) του Πανεπιστημίου του Cambridge.
Α' και Β' Δημοτικού
Tα Εκπαιδευτήρια Γείτονα καλλιεργούν την αγάπη για την Αγγλική γλώσσα με καθημερινό ευχάριστο πρόγραμμα διδασκαλίας. Η επαφή και η εξοικείωση γίνεται με παραμύθια, τραγούδια, ζωγραφική, ατομικά και ομαδικά projects και τη χρήση νέων τεχνολογιών (διαδραστικός πίνακας). Όλα αυτά μαζί ενισχύουν τον προφορικό λόγο, την κατανόηση και τη γραφή.
Γ' έως Στ' Δημοτικού
Από την Γ΄ Δημοτικού τα παιδιά χωρίζονται σε επίπεδα, προκειμένου να εξυπηρετηθεί η διαδικασία της μάθησης και να αξιοποιηθούν οι δυνατότητες των παιδιών στο μέγιστο βαθμό.
Διδακτέα Ύλη
Η επιλογή των εκπαιδευτικών βιβλίων γίνεται με γνώμονα τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των παιδιών. Τα βιβλία αυτά προέρχονται από διεθνώς αναγνωρισμένους εκδοτικούς οίκους και ενισχύονται από συμπληρωματικό υλικό (φυλλάδια) το οποίο διαμορφώνεται αναλογα με τις ιδιαιτερότητες κάθε επιπέδου. Επιπλέον, η μάθηση ενισχύεται με τη χρήση οπτικοακουστικών μέσων (CDs , διαδραστικός πίνακας).
Από την Γ΄ ώς την Στ΄ δημοτικού αναπτύσσεται ένα πρόγραμμα ανάγνωσης λογοτεχνικών βιβλίων προσαρμοσμένο στα διαφορετικά επίπεδα. Με βάση αυτό το πρόγραμμα, τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να κάνουν διάφορες εργασίες και να τις παρουσιάσουν (ανάγνωση κειμένων, προφορικές εργασίες, παρουσιάσεις Powerpoint ).
Εξετάσεις
Όλοι οι μαθητές, ξεκινώντας από την Γ’ δημοτικού, έχουν την ευκαιρία να πιστοποιούνται, εφόσον το επιθυμούν, με τα διπλώματα του Cambridge, όπως τα YLE Starters, Movers, Flyers, ΚΕΤ for Schools (Α2) και PET for Schools (B1) του Πανεπιστημίου του Cambridge.
Γαλλικά
Στα Εκπαιδευτήρια Γείτονα, η ξενόγλωσση εκπαίδευση προωθεί την πολυγλωσσία ως ατομική δεξιότητα με στόχο την επικοινωνία, αλλά και ως βάση για την διαπολιτισμική εκπαίδευση και την εκπαίδευση του πολίτη.
Στη Β΄ Δημοτικού, οι μαθητές μας επιλέγουν μια δεύτερη ξένη γλώσσα μεταξύ των Γαλλικών και των Γερμανικών. Στην πρώτη τους επαφή με τα γαλλικά, τα παιδιά ανακαλύπτουν τη γλώσσα με μια σειρά από βιωματικές και πολυαισθητικές προσεγγίσεις που μεταβάλλουν τη διαδικασία της μάθησης σε μια συναρπαστική γλωσσική εμπειρία. Δίνεται έμφαση:
Στη Γ΄ Δημοτικού δημιουργούνται οι κατάλληλες προϋποθέσεις για την προσέγγιση του γραπτού λόγου. Παράλληλα, ακολουθούνται μέθοδοι και διδακτικές πρακτικές που αναδεικνύουν τα ιδιαίτερα και πολυδιάστατα γλωσσικά και πολιτισμικά στοιχεία προκειμένου να εξοικειωθούν οι μαθητές με τον γαλλικό πολιτισμό.
Δ΄ Ε΄ ΣΤ΄ Δημοτικού
Στις τάξεις αυτές, μπαίνουν οι βάσεις για μια βαθύτερη και συστηματικότερη προσέγγιση της δομής της γλώσσας, με έμφαση στα γραμματικά και συντακτικά φαινόμενα ή τα μορφολογικά στοιχεία της.
Η επιλογή των διδακτικών μεθόδων διέπεται από τις παιδαγωγικές αρχές που ορίζουν τη διδασκαλία των ξένων γλωσσών, όπως η μαθητοκεντρική προσέγγιση με βάση τις ανάγκες των μαθητών και τα διαφορετικά στυλ μάθησης, η διαδραστικότητα, η συμμετοχή των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία και η συνεχής ενθάρρυνση.
Η διδασκαλία στοχεύει στη σταδιακή ανάπτυξη των δεξιοτήτων των μαθητών στα γαλλικά, έτσι ώστε να ανταποκρίνονται σε πραγματικές συνθήκες βασικής επικοινωνίας, τόσο σε επίπεδο σχολικής όσο και κοινωνικής ζωής.
Καθώς επίσης η γλώσσα είναι φορέας του πολιτισμού που τη γέννησε, η πολιτισμική εμβάθυνση επιτυγχάνεται με εμπλουτισμό του προγράμματος με άφθονο αυθεντικό υλικό, λογοτεχνικά βιβλία, δραματοποίηση, παιχνίδια προσομοίωσης ρόλων, τραγούδια, projets.
Στο τέλος της ΣΤ’ τάξης του Δημοτικού, οι μαθητές έχουν το απαιτούμενο επίπεδο γνώσης και μπορούν να συμμετάσχουν, εφόσον επιθυμούν, στις εξετάσεις που διενεργεί το Γαλλικό Ινστιτούτο για την απόκτησή του διπλώματος D.E.L.F Α1 Prim.
Στη Β΄ Δημοτικού, οι μαθητές μας επιλέγουν μια δεύτερη ξένη γλώσσα μεταξύ των Γαλλικών και των Γερμανικών. Στην πρώτη τους επαφή με τα γαλλικά, τα παιδιά ανακαλύπτουν τη γλώσσα με μια σειρά από βιωματικές και πολυαισθητικές προσεγγίσεις που μεταβάλλουν τη διαδικασία της μάθησης σε μια συναρπαστική γλωσσική εμπειρία. Δίνεται έμφαση:
- Στην κατανόηση/αντίληψη και παραγωγή του προφορικού λόγου με τρόπο αβίαστο, ευχάριστο και απόλυτα φυσικό.
- Στην ανάπτυξη των φωνολογικών δεξιοτήτων των παιδιών.
- Στη διανοητική και συναισθηματική τους συμμετοχή.
Στη Γ΄ Δημοτικού δημιουργούνται οι κατάλληλες προϋποθέσεις για την προσέγγιση του γραπτού λόγου. Παράλληλα, ακολουθούνται μέθοδοι και διδακτικές πρακτικές που αναδεικνύουν τα ιδιαίτερα και πολυδιάστατα γλωσσικά και πολιτισμικά στοιχεία προκειμένου να εξοικειωθούν οι μαθητές με τον γαλλικό πολιτισμό.
Δ΄ Ε΄ ΣΤ΄ Δημοτικού
Στις τάξεις αυτές, μπαίνουν οι βάσεις για μια βαθύτερη και συστηματικότερη προσέγγιση της δομής της γλώσσας, με έμφαση στα γραμματικά και συντακτικά φαινόμενα ή τα μορφολογικά στοιχεία της.
Η επιλογή των διδακτικών μεθόδων διέπεται από τις παιδαγωγικές αρχές που ορίζουν τη διδασκαλία των ξένων γλωσσών, όπως η μαθητοκεντρική προσέγγιση με βάση τις ανάγκες των μαθητών και τα διαφορετικά στυλ μάθησης, η διαδραστικότητα, η συμμετοχή των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία και η συνεχής ενθάρρυνση.
Η διδασκαλία στοχεύει στη σταδιακή ανάπτυξη των δεξιοτήτων των μαθητών στα γαλλικά, έτσι ώστε να ανταποκρίνονται σε πραγματικές συνθήκες βασικής επικοινωνίας, τόσο σε επίπεδο σχολικής όσο και κοινωνικής ζωής.
Καθώς επίσης η γλώσσα είναι φορέας του πολιτισμού που τη γέννησε, η πολιτισμική εμβάθυνση επιτυγχάνεται με εμπλουτισμό του προγράμματος με άφθονο αυθεντικό υλικό, λογοτεχνικά βιβλία, δραματοποίηση, παιχνίδια προσομοίωσης ρόλων, τραγούδια, projets.
Στο τέλος της ΣΤ’ τάξης του Δημοτικού, οι μαθητές έχουν το απαιτούμενο επίπεδο γνώσης και μπορούν να συμμετάσχουν, εφόσον επιθυμούν, στις εξετάσεις που διενεργεί το Γαλλικό Ινστιτούτο για την απόκτησή του διπλώματος D.E.L.F Α1 Prim.
Γερμανικά
Στο Δημοτικό η εκμάθηση της Γερμανικής Γλώσσας ξεκινά στη Β΄ τάξη και συνεχίζεται μέχρι την ΣΤ΄ τάξη με 4 ώρες εβδομαδιαίως. Βασικοί στόχοι του προγράμματος διδασκαλίας της Γερμανικής Γλώσσας στο Δημοτικό είναι αφενός η έγκαιρη και ομαλή εισαγωγή του μαθήματος και αφετέρου η απόκτηση και η καλλιέργεια των απαραίτητων γλωσσικών γνώσεων και δεξιοτήτων που θα επιτρέψουν στους μικρούς μαθητές να χρησιμοποιούν τη Γερμανική Γλώσσα ως εργαλείο επικοινωνίας για θέματα που σχετίζονται με τον εαυτό τους, την οικογένειά τους, τους φίλους τους, το σχολείο και την καθημερινότητά τους.
Τα Γερμανικά στη Β΄ Δημοτικού
Τα βασικά κριτήρια για την εισαγωγή του μαθήματος των Γερμανικών στην Β΄ Δημοτικού είναι οι δυνατότητες που προσφέρουν οι σύγχρονες μέθοδοι διδασκαλίας αλλά και τα κοινά σημεία ανάμεσα στο φυσικό περιβάλλον, όπου το παιδί μαθαίνει τη μητρική του γλώσσα και στην τάξη, όπου διδάσκεται η ξένη γλώσσα. Αυτά τα κοινά σημεία είναι:
1. Η χρήση του προφορικού λόγου πριν από τον γραπτό. Όπως και όταν μαθαίνει τη μητρική του γλώσσα, έτσι και τώρα, το παιδί πρώτα ακούει και μιλάει Γερμανικά και αργότερα μαθαίνει να γράφει.
2. Η πρόσληψη οπτικών και ακουστικών ερεθισμάτων και η συχνή επανάληψη αυτών.
3. Η ικανοποίηση που νιώθει το παιδί όταν μιλάει με απλό και φυσικό τρόπο για να επικοινωνήσει με τους συμμαθητές του ή να πάρει μέρος στα διάφορα παιχνίδια.
4. Η απουσία θεωρίας (Γραμματικής ή Συντακτικού).
5. Η ευχαρίστηση που νιώθει το παιδί χρησιμοποιώντας τις γνώσεις του.
Τα Γερμανικά στη Γ΄ Δημοτικού
Στη Γ΄ Δημοτικού οι μαθητές ασχολούνται συστηματικά με την ανάγνωση και τη γραφή, αποκτούν γνώσεις λεξιλογίου, ενώ παράλληλα έρχονται σε μια πρώτη επαφή με μερικούς από τους πιο απλούς κανόνες της γραμματικής των Γερμανικών. Είναι επίσης σε θέση να αξιοποιήσουν τις γνώσεις τους στον προφορικό λόγο με τη μορφή μικρών διαλόγων και να κατανοούν απλές εντολές και προτροπές.
Τα Γερμανικά στη Δ΄ Δημοτικού
Στη Δ΄ Δημοτικού ξεκινά η συστηματική ενασχόληση με τη γλώσσα με στόχο την απόκτηση των πρώτων βασικών γνώσεων στους τομείς του λεξιλογίου και της γραμματικής καθώς και την καλλιέργεια των βασικών γλωσσικών δεξιοτήτων: Lesen (Κατανόηση γραπτού λόγου), Hören (Κατανόηση προφορικού λόγου), Schreiben (Παραγωγή γραπτού λόγου) και Sprechen (Παραγωγή προφορικού λόγου). Στην Δ΄ Δημοτικού ολοκληρώνεται το πρώτο μισό της ύλης του επιπέδου Α1.
Τα Γερμανικά στη Ε΄ Δημοτικού
Στην Ε΄ Δημοτικού ολοκληρώνεται η ύλη του επιπέδου Α1 και οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να προετοιμαστούν και να συμμετάσχουν στις εξετάσεις για την απόκτηση του διπλώματος DSD - Niveaustufe A1.
Τα Γερμανικά στην ΣΤ΄ Δημοτικού
Στην ΣΤ΄ Δημοτικού συνεχίζεται η εκμάθηση της Γερμανικής Γλώσσας με την περαιτέρω καλλιέργεια των γλωσσικών δεξιοτήτων και τον εμπλουτισμό των γνώσεων των μαθητών στους τομείς του λεξιλογίου και της γραμματικής. Στην ΣΤ΄ Δημοτικού ολοκληρώνεται το πρώτο μισό της ύλης του επιπέδου Α2.
Σε όλες τις τάξεις του Δημοτικού το μάθημα της Γερμανικής Γλώσσας εμπλουτίζεται με το «Πρόγραμμα Πολιτισμού». Μέσα από την παροχή πληροφοριών σχετικά με τον γερμανικό πολιτισμό, τη συστηματική ενασχόληση μέσω συνθετικών εργασιών με συγκεκριμένη θεματολογία και τη διοργάνωση εκδηλώσεων, τα παιδιά εξοικειώνονται με τις συνήθειες και τον τρόπο ζωής των συνομηλίκων τους στις γερμανόφωνες χώρες.
Τα Γερμανικά στη Β΄ Δημοτικού
Τα βασικά κριτήρια για την εισαγωγή του μαθήματος των Γερμανικών στην Β΄ Δημοτικού είναι οι δυνατότητες που προσφέρουν οι σύγχρονες μέθοδοι διδασκαλίας αλλά και τα κοινά σημεία ανάμεσα στο φυσικό περιβάλλον, όπου το παιδί μαθαίνει τη μητρική του γλώσσα και στην τάξη, όπου διδάσκεται η ξένη γλώσσα. Αυτά τα κοινά σημεία είναι:
1. Η χρήση του προφορικού λόγου πριν από τον γραπτό. Όπως και όταν μαθαίνει τη μητρική του γλώσσα, έτσι και τώρα, το παιδί πρώτα ακούει και μιλάει Γερμανικά και αργότερα μαθαίνει να γράφει.
2. Η πρόσληψη οπτικών και ακουστικών ερεθισμάτων και η συχνή επανάληψη αυτών.
3. Η ικανοποίηση που νιώθει το παιδί όταν μιλάει με απλό και φυσικό τρόπο για να επικοινωνήσει με τους συμμαθητές του ή να πάρει μέρος στα διάφορα παιχνίδια.
4. Η απουσία θεωρίας (Γραμματικής ή Συντακτικού).
5. Η ευχαρίστηση που νιώθει το παιδί χρησιμοποιώντας τις γνώσεις του.
Τα Γερμανικά στη Γ΄ Δημοτικού
Στη Γ΄ Δημοτικού οι μαθητές ασχολούνται συστηματικά με την ανάγνωση και τη γραφή, αποκτούν γνώσεις λεξιλογίου, ενώ παράλληλα έρχονται σε μια πρώτη επαφή με μερικούς από τους πιο απλούς κανόνες της γραμματικής των Γερμανικών. Είναι επίσης σε θέση να αξιοποιήσουν τις γνώσεις τους στον προφορικό λόγο με τη μορφή μικρών διαλόγων και να κατανοούν απλές εντολές και προτροπές.
Τα Γερμανικά στη Δ΄ Δημοτικού
Στη Δ΄ Δημοτικού ξεκινά η συστηματική ενασχόληση με τη γλώσσα με στόχο την απόκτηση των πρώτων βασικών γνώσεων στους τομείς του λεξιλογίου και της γραμματικής καθώς και την καλλιέργεια των βασικών γλωσσικών δεξιοτήτων: Lesen (Κατανόηση γραπτού λόγου), Hören (Κατανόηση προφορικού λόγου), Schreiben (Παραγωγή γραπτού λόγου) και Sprechen (Παραγωγή προφορικού λόγου). Στην Δ΄ Δημοτικού ολοκληρώνεται το πρώτο μισό της ύλης του επιπέδου Α1.
Τα Γερμανικά στη Ε΄ Δημοτικού
Στην Ε΄ Δημοτικού ολοκληρώνεται η ύλη του επιπέδου Α1 και οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να προετοιμαστούν και να συμμετάσχουν στις εξετάσεις για την απόκτηση του διπλώματος DSD - Niveaustufe A1.
Τα Γερμανικά στην ΣΤ΄ Δημοτικού
Στην ΣΤ΄ Δημοτικού συνεχίζεται η εκμάθηση της Γερμανικής Γλώσσας με την περαιτέρω καλλιέργεια των γλωσσικών δεξιοτήτων και τον εμπλουτισμό των γνώσεων των μαθητών στους τομείς του λεξιλογίου και της γραμματικής. Στην ΣΤ΄ Δημοτικού ολοκληρώνεται το πρώτο μισό της ύλης του επιπέδου Α2.
Σε όλες τις τάξεις του Δημοτικού το μάθημα της Γερμανικής Γλώσσας εμπλουτίζεται με το «Πρόγραμμα Πολιτισμού». Μέσα από την παροχή πληροφοριών σχετικά με τον γερμανικό πολιτισμό, τη συστηματική ενασχόληση μέσω συνθετικών εργασιών με συγκεκριμένη θεματολογία και τη διοργάνωση εκδηλώσεων, τα παιδιά εξοικειώνονται με τις συνήθειες και τον τρόπο ζωής των συνομηλίκων τους στις γερμανόφωνες χώρες.