Εκπαιδευτικό πρόγραμμα
Υποχρεωτικό πρόγραμμα
Με τη βιωματική μάθηση και τη γνωριμία με άλλους πολιτισμούς οι δραστηριότητες του Υποχρεωτικού Προγράμματος προωθούν τη δημιουργικότητα και τον ενθουσιασμό των μικρών μας μαθητών, συμβάλλουν στη διαμόρφωση της οικολογικής τους συνείδησης και καλλιεργούν το σεβασμό τους στη διαφορετικότητα.
Παράλληλα, δίνεται έμφαση στη διαθεματικότητα και στην ολιστική αντίληψη της γνώσης ενώ στη διαδικασία της μάθησης αξιοποιούνται οι ιδέες και οι εμπειρίες των παιδιών.
Οι δραστηριότητες του Υποχρεωτικού Προγράμματος που παρακολουθούν όλοι οι μαθητές και οι μαθήτριες του Νηπιαγωγείου είναι οι εξής:
Παράλληλα, δίνεται έμφαση στη διαθεματικότητα και στην ολιστική αντίληψη της γνώσης ενώ στη διαδικασία της μάθησης αξιοποιούνται οι ιδέες και οι εμπειρίες των παιδιών.
Οι δραστηριότητες του Υποχρεωτικού Προγράμματος που παρακολουθούν όλοι οι μαθητές και οι μαθήτριες του Νηπιαγωγείου είναι οι εξής:
|
Μουσική
Μέσα από το πρόγραμμα μουσικής του νηπιαγωγείου οι μικροί μαθητές προσεγγίζουν τη μουσική με βιωματικό τρόπο. Μαθαίνουν να εκφράζονται με το τραγούδι και το ρυθμό αλλά και να συνεργάζονται μέσα από το μουσικό παιχνίδι. Επιπλέον ανακαλύπτουν γνωστές μελωδίες της κλασικής και όχι μόνο μουσικής μέσα από την ακρόαση μουσικών παραμυθιών.
Μέσα από το πρόγραμμα μουσικής του νηπιαγωγείου οι μικροί μαθητές προσεγγίζουν τη μουσική με βιωματικό τρόπο. Μαθαίνουν να εκφράζονται με το τραγούδι και το ρυθμό αλλά και να συνεργάζονται μέσα από το μουσικό παιχνίδι. Επιπλέον ανακαλύπτουν γνωστές μελωδίες της κλασικής και όχι μόνο μουσικής μέσα από την ακρόαση μουσικών παραμυθιών.

Κολύμβηση
Η διδασκαλία περιλαμβάνει τον άξονα του πειθαρχημένου μαθήματος, με στόχο την εκμάθηση προπαρασκευαστικών ασκήσεων στις τεχνικές κολύμβησης, ελεύθερο και ύπτιο, και τον άξονα του παιχνιδιού, όπου με βάση την επιβράβευση και την ενθάρρυνση δημιουργείται το κατάλληλο κλίμα για την επίτευξη των στόχων.
Η διδασκαλία περιλαμβάνει τον άξονα του πειθαρχημένου μαθήματος, με στόχο την εκμάθηση προπαρασκευαστικών ασκήσεων στις τεχνικές κολύμβησης, ελεύθερο και ύπτιο, και τον άξονα του παιχνιδιού, όπου με βάση την επιβράβευση και την ενθάρρυνση δημιουργείται το κατάλληλο κλίμα για την επίτευξη των στόχων.

Κινητική Αγωγή
Αναπτυξιακά κατάλληλα σχεδιασμένο πρόγραμμα για τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας, που εμπεριέχει σε ισορροπία εμπειρίες με δεξιότητες, έννοιες, παιχνίδια, εκπαιδευτική γυμναστική, ρυθμούς και χορούς, οι οποίες εντείνουν την κινητική, νοητική, ψυχολογική και τη φυσική κατάσταση του παιδιού. Στην Κινητική Αγωγή τα παιδιά μαθαίνουν να κινούνται και κινούνται για να μαθαίνουν.
Αναπτυξιακά κατάλληλα σχεδιασμένο πρόγραμμα για τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας, που εμπεριέχει σε ισορροπία εμπειρίες με δεξιότητες, έννοιες, παιχνίδια, εκπαιδευτική γυμναστική, ρυθμούς και χορούς, οι οποίες εντείνουν την κινητική, νοητική, ψυχολογική και τη φυσική κατάσταση του παιδιού. Στην Κινητική Αγωγή τα παιδιά μαθαίνουν να κινούνται και κινούνται για να μαθαίνουν.

Εικαστικά
Το πρόγραμμα που εφαρμόζεται στο Εργαστήρι των Εικαστικών προσφέρει πλούσια ερεθίσματα και αποσκοπεί στην αισθητική καλλιέργεια και ανάπτυξη των παιδιών. Τους δίνει τη δυνατότητα να εκφραστούν μέσα από πολλά διαφορετικά υλικά και τεχνικές και έτσι προωθείται η δημιουργικότητα τους και αναπτύσσεται η φαντασία τους .
Παράλληλα τα παιδιά, εκτός του ότι εκφράζονται αισθητικά σε ατομικό επίπεδο, μαθαίνουν να συνεργάζονται και να λειτουργούν σαν ομάδα για να δημιουργήσουν ένα ομαδικό έργο.
Το πρόγραμμα που εφαρμόζεται στο Εργαστήρι των Εικαστικών προσφέρει πλούσια ερεθίσματα και αποσκοπεί στην αισθητική καλλιέργεια και ανάπτυξη των παιδιών. Τους δίνει τη δυνατότητα να εκφραστούν μέσα από πολλά διαφορετικά υλικά και τεχνικές και έτσι προωθείται η δημιουργικότητα τους και αναπτύσσεται η φαντασία τους .
Παράλληλα τα παιδιά, εκτός του ότι εκφράζονται αισθητικά σε ατομικό επίπεδο, μαθαίνουν να συνεργάζονται και να λειτουργούν σαν ομάδα για να δημιουργήσουν ένα ομαδικό έργο.

Θεατρικό παιχνίδι
Είναι μια δημιουργική δραστηριότητα που στηρίζεται στις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των παιδιών και έχει στόχο την εξοικείωση των παιδιών με τις εκφραστικές δυνατότητες του σώματος και της φωνής τους και την ανάπτυξη της επικοινωνιακής τους ικανότητας. Τα παιδιά αυτοσχεδιάζοντας εκφράζουν αβίαστα τα συναισθήματά τους, καλλιεργούν τη φαντασία τους, απελευθερώνονται από συστολές και φοβίες, μαθαίνουν να έχουν εμπιστοσύνη στον εαυτό τους και ενισχύουν την αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμησή τους.
Είναι μια δημιουργική δραστηριότητα που στηρίζεται στις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των παιδιών και έχει στόχο την εξοικείωση των παιδιών με τις εκφραστικές δυνατότητες του σώματος και της φωνής τους και την ανάπτυξη της επικοινωνιακής τους ικανότητας. Τα παιδιά αυτοσχεδιάζοντας εκφράζουν αβίαστα τα συναισθήματά τους, καλλιεργούν τη φαντασία τους, απελευθερώνονται από συστολές και φοβίες, μαθαίνουν να έχουν εμπιστοσύνη στον εαυτό τους και ενισχύουν την αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμησή τους.
Μουσικοκινητική αγωγή
Η μουσικοκινητική αγωγή έχει ως στόχο τη δημιουργική έκφραση των παιδιών και την καλλιέργεια των φωνητικών τους δυνατοτήτων. Με αυτήν τα παιδιά γνωρίζουν τα μουσικά όργανα και έρχονται σε επαφή με τους ρυθμούς, τις μελωδίες, τα τραγούδια, την κίνηση, το χορό, με ευχάριστο και παιδαγωγικό τρόπο μέσα από το μουσικοπαιδαγωγικό σύστημα «C. Orff».
Η μουσικοκινητική αγωγή έχει ως στόχο τη δημιουργική έκφραση των παιδιών και την καλλιέργεια των φωνητικών τους δυνατοτήτων. Με αυτήν τα παιδιά γνωρίζουν τα μουσικά όργανα και έρχονται σε επαφή με τους ρυθμούς, τις μελωδίες, τα τραγούδια, την κίνηση, το χορό, με ευχάριστο και παιδαγωγικό τρόπο μέσα από το μουσικοπαιδαγωγικό σύστημα «C. Orff».

Σκάκι
Το σκάκι είναι ένα παιχνίδι που δίνει τη δυνατότητα στα παιδιά να διασκεδάσουν μαθαίνοντας, καθώς αναπτύσσει τη μαθηματική σκέψη και καλλιεργεί την αποφασιστικότητα και τον αυτοέλεγχο. Επίσης, συμβάλλει στην ανάπτυξη του ορθολογικού τρόπου σκέψης, στην προώθηση της δημιουργικής φαντασίας, στην εξάσκηση της μνήμης, της συγκέντρωσης, όπως και στην κατανόηση και εξοικείωση με μεθοδικούς τρόπους συλλογισμού.
Το σκάκι είναι ένα παιχνίδι που δίνει τη δυνατότητα στα παιδιά να διασκεδάσουν μαθαίνοντας, καθώς αναπτύσσει τη μαθηματική σκέψη και καλλιεργεί την αποφασιστικότητα και τον αυτοέλεγχο. Επίσης, συμβάλλει στην ανάπτυξη του ορθολογικού τρόπου σκέψης, στην προώθηση της δημιουργικής φαντασίας, στην εξάσκηση της μνήμης, της συγκέντρωσης, όπως και στην κατανόηση και εξοικείωση με μεθοδικούς τρόπους συλλογισμού.

Εορταστικές Εκδηλώσεις
Οι γιορτές στο Νηπιαγωγείο των Εκπαιδευτηρίων Γείτονα οργανώνονται τα Χριστούγεννα, με την ευκαιρία εθνικών επετείων, με την ολοκλήρωση ενός σχεδίου εργασίας, στο τέλος της σχολικής χρονιάς, αλλά και στο πλαίσιο της καθημερινής ζωής των νηπίων με την ευκαιρία γενεθλίων και ονομαστικών εορτών.
Με τις γιορτές προωθείται η ευρύτερη κοινωνικοποίηση και αυτονόμηση των παιδιών ενώ ενισχύεται η αυτοεικόνα τους.
Οι γιορτές στο Νηπιαγωγείο των Εκπαιδευτηρίων Γείτονα οργανώνονται τα Χριστούγεννα, με την ευκαιρία εθνικών επετείων, με την ολοκλήρωση ενός σχεδίου εργασίας, στο τέλος της σχολικής χρονιάς, αλλά και στο πλαίσιο της καθημερινής ζωής των νηπίων με την ευκαιρία γενεθλίων και ονομαστικών εορτών.
Με τις γιορτές προωθείται η ευρύτερη κοινωνικοποίηση και αυτονόμηση των παιδιών ενώ ενισχύεται η αυτοεικόνα τους.
Προαιρετικό πρόγραμμα
Το Προαιρετικό Πρόγραμμα πραγματοποιείται στη ζώνη 14.00-15.30 και δίνει τη δυνατότητα αύξησης του χρόνου παραμονής στο σχολείο μέσω των ακόλουθων δραστηριοτήτων: