Εκπαιδευτήρια Γείτονα
  • Αρχική
  • Το Σχολείο μας
    • Μήνυμα της Διεύθυνσης
    • Ίδρυση - Εγκαταστάσεις
    • Φιλοσοφία - Κανόνες λειτουργίας
    • Αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου
    • Ευχαριστίες
    • Απόρρητο και Προσωπικά Δεδομένα
    • Σύγχρονη εξ αποστάσεως τηλεκπαίδευση
  • Εκπαίδευση
    • Παιδικός Σταθμός >
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
      • Σχολείο και οικογένεια
      • Μορφωτικές επισκέψεις
    • Νηπιαγωγείο >
      • Ευτυχισμένα παιδιά κατακτούν τη γνώση
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα
      • Τα Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο
      • Πληροφορική
      • «Παιδία παίζει… και μαθαίνει»
      • Μορφωτικές και Ψυχαγωγικές Επισκέψεις
      • Σχολείο και οικογένεια
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
    • Δημοτικό >
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Πρόγραμμα Σπουδών >
        • Ελληνικά
        • Μαθηματικά
        • Φυσικές Επιστήμες
        • Ιστορία
        • Θρησκευτικά
        • Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή
        • Πληροφορική
        • Αισθητική Αγωγή
        • Ξένες Γλώσσες
        • Φυσική Αγωγή
      • Βιωματική μάθηση >
        • Σκοπός του Βιωματικού Σχολείου
        • Ταξίδι στο χώρο και το χρόνο
        • Εμπειρίες Συγκομιδής Καρπών
        • Περιηγήσεις μαθητών
        • Σελίδες από την Ελληνική Ιστορία
        • Οικοδεσμός
      • Διαγωνισμοί >
        • «Οδυσσέας Ελύτης»
        • Αριθμοδρομίες
        • Κατασκευές Φυσικών Επιστημών
      • Βιβλιοδρομίες >
        • Τι είναι οι Βιβλιοδρομίες
        • Δικαίωμα και όροι συμμετοχής
        • Χρόνος και τόπος διεξαγωγής
        • Βράβευση των διαγωνιζομένων
        • Κατάλογος βιβλίων
        • Δηλώσεις συμμετοχής
        • ΕΙΠΑΝ για τις Βιβλιοδρομίες
        • Θέματα προηγούμενων ετών
        • Αποτελέσματα 2022
      • Όμιλοι
      • E-Tutoring
      • Φύλαξη - Δημιουργική απασχόληση
      • Κοινωνικο-συναισθηματική μάθηση
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
    • Γυμνάσιο >
      • «Ένα παράθυρο στον κόσμο»
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Ωρολόγιο πρόγραμμα
      • Συμπληρωματικά προγράμματα
      • Ακαδημαϊκά τμήματα >
        • Τμήμα Ανθρωπιστικών Επιστημών
        • Τμήμα Μαθηματικών
        • Τμήμα Φυσικών Επιστημών
        • Τμήμα Κοινωνικών-Οικονομικών Επιστημών
        • Τμήμα Αισθητικής Αγωγής
        • Τμήμα Πληροφορικής
        • Τμήμα Ξένων Γλωσσών
        • Τμήμα Φυσικής Αγωγής
      • Βιωματική μάθηση
      • Κοινωνικο-συναισθηματική μάθηση
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
      • Πολιτιστικές εκδηλώσεις - δράσεις
      • Αναθέσεις εξορμήσεων
    • Γενικό Λύκειο >
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Προγράμματα >
        • Α' Λυκείου Υποχρεωτικό πρόγραμμα
        • Α' Λυκείου Εμβαθύνσεις
        • Β' Λυκείου Υποχρεωτικό πρόγραμμα
        • Β' Λυκείου Εμβαθύνσεις
        • Γ' Λυκείου Υποχρεωτικό πρόγραμμα
        • Γ' Λυκείου Εμβαθύνσεις
      • Ακαδημαϊκά τμήματα >
        • Τμήμα Ανθρωπιστικών Επιστημών
        • Τμήμα Μαθηματικών
        • Τμήμα Φυσικών Επιστημών
        • Τμήμα Κοινωνικών-Οικονομικών Επιστημών
        • Τμήμα Πληροφορικής
        • Τμήμα Ξένων Γλωσσών
        • Τμήμα Φυσικής Αγωγής
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
      • Πολιτιστικές εκδηλώσεις - δράσεις
      • Εγκύκλιος για άτομα με σοβαρές παθήσεις
      • Αναθέσεις εξορμήσεων
      • Αποτελέσματα εξετάσεων 2022
      • Αποτελέσματα εξετάσεων 2021
      • Αποτελέσματα Εξετάσεων Προηγούμενων Ετών >
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2020
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2019
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2018
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2017
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2016
    • International Baccalaureate >
      • International Baccalaureate Diploma Programme
      • Geitonas School IBDP
      • Courses and Faculty
      • CAS (Creativity, Activity, Service) >
        • CAS Home
        • Students
        • Projects
        • Events
        • More
      • Proud of our Alumni
      • Enrollment
      • Vacancies
      • Contact
    • Κέντρο Διά Βίου Μάθησης >
      • Εισαγωγή
      • Εξ Αποστάσεως Πρόγραμμα Επιμόρφωσης
  • Σχολική ζωή
    • 1821: 200 χρόνια >
      • Εισαγωγή
      • Χρονογραμμή
      • Συνεντεύξεις
      • Λευκώματα
      • Διαγωνισμός
      • Μουσική
      • Βιβλιογραφία
      • Άρθρα
    • Μένουμε σπίτι - Αθλούμαστε - Παίζουμε >
      • Εισαγωγή
      • Παιδικός Σταθμός - Νηπιαγωγείο - Δημοτικό
      • Γυμνάσιο - Λύκειο
      • Προθέρμανση - Διατάσεις - Αποθεραπεία
    • Προαιρετικές δραστηριότητες
    • Μουσική Σχολή >
      • Γενικά
      • Τμήμα Κλασικής Μουσικής
      • Τμήμα Σύγχρονης Μουσικής
      • Ελεύθερη Μουσική Δημιουργία
      • Προετοιμασία για Πανεπιστήμια
      • Εκδηλώσεις (Photo Gallery)
    • Εκπαιδευτικές δράσεις >
      • Forensics - MUN - EYP
      • Σταθμοί στην Ιστορία της Ευρώπης
      • Λογοτεχνικό Εργαστήριο
      • Μαθητική Ομάδα Βιοηθικής Έρευνας
      • UNESCO ASPnet
      • Ολυμπιάδα Φυσικών Επιστημών EUSO
      • Επίσκεψη στο CERN - EPFL
      • Περιβαλλοντική ομάδα
      • Κέντρο Διά Βίου Μάθησης >
        • Εισαγωγή
        • Ερωτηματολόγιο συναδέλφων εκπαιδευτικών
        • Ερωτηματολόγιο γονέων, συνεργατών και φίλων
    • Αριστεία-Βραβεία
    • Πολιτιστικές Δραστηριότητες >
      • Θεατρική Ομάδα
      • Χορωδίες - Ορχήστρες
      • Μουσικά Σύνολα
      • Ομάδα φωτογραφίας
      • Μουσικές Ματιές
    • Αθλητικές Δραστηριότητες >
      • Εσωτερικά πρωταθλήματα
      • «Ζούμε σε σκηνές - Γνωρίζουμε τη φύση»
      • Βρεφική Κολύμβηση
    • Φυσιολατρικές εξορμήσεις
    • Τμήμα Συμβουλευτικής >
      • Στοχοθεσία
      • Συμβουλευτική
      • Επαγγελματικός Προσανατολισμός
      • Κοινωνικο-συναισθηματική μάθηση
      • Ανάπτυξη Δεξιοτήτων Ζωής
      • Κύκλοι Συνάντησης Γονέων
    • Τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης >
      • Γραμματεία Εκπ. Έρευνας και Ανάπτυξης
      • Επιστημονική Ημερίδα
      • Εκδόσεις/Δημοσιεύσεις >
        • Βιβλία ή Τεύχη σε Επιστημονικά Περιοδικά
        • Άρθρα σε Επιστημονικά Περιοδικά
        • Κεφάλαια σε Βιβλία
        • Εργασίες σε Πρακτικά Συνεδρίων
        • Παρουσιάσεις σε Συνέδρια
        • Διδακτικό Έργο στην Ανώτατη Εκπαίδευση
    • Βιβλιοθήκη >
      • Κατάλογος - Γενικές πληροφορίες
      • Πληροφοριακή παιδεία >
        • Γενικά
        • Αναζήτηση στον κατάλογο
        • Αξιολόγηση πηγών
      • Βιβλιογραφία και παραπομπές
      • Ηλεκτρονικές πηγές
      • Εκπαιδευτικά περιοδικά
      • Συλλογές >
        • Βιβλιογραφικό δελτίο
        • Πολυμεσικά βιβλία
        • Προτάσεις παιδικών βιβλίων
      • Πληροφορίες για τον COVID-19
      • Στατιστικά Βιβλιοθήκης
      • Citing and referencing
      • Χρήσιμοι σύνδεσμοι >
        • Κανονισμός λειτουργίας
        • Πολιτική αποδοχής δωρεών
        • Πολιτική ανάπτυξης συλλογής
  • Ακαδημαϊκή εξέλιξη
    • Γραφείο Σπουδών
    • Επαγγελματικός Προσανατολισμός >
      • Γενικές Πληροφορίες
      • Α΄ και Β΄ Γυμνασίου
      • Γ΄ Γυμνασίου
      • Α΄ Λυκείου
      • Β΄ και Γ΄ Λυκείου
    • Πρόγραμμα Απόκτησης Εργασιακής Εμπειρίας >
      • Το Πρόγραμμα
      • Έντυπα Προγράμματος
      • Ηλεκτρονική Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος
      • Εντυπώσεις
    • Παρατηρητήριο Αποφοίτων >
      • Παρατηρητήριο Αποφοίτων
      • Keep in touch!
  • Νέα
  • Επικοινωνία
  • Start
  • Education
    • Philosophy
    • Consultancy and Psychology
    • International Baccalaureate (En) >
      • International Baccalaureate Diploma Programme (En)
  • Culture
    • Culture (Introduction)
    • Library
    • Alumni Association
    • Scholarships
    • GREECE! This is my country!
    • Environmental Group
  • Scientific Work
  • Student Safety
  • Contact
  • Startseite
  • Ausbildung
    • Philosophie
    • Ausbildungsstufen
    • Beratung und psychologische Unterstützung
    • Geitonas Schule Mitglied des Partnerschulnetzes
  • Kultur
    • Einführung
    • Bibliothek
    • Verein der Ehemaligen
    • Stipendien
    • GRIECHENLAND! Das ist meine heimat!
  • Wissenschaftliches Werk
  • Schülersicherheit
  • Kontakt
  • Page d'accueil
  • Éducation
    • Philosophie
    • Niveaux
    • Conseil et soutien psychologique
  • Culture
    • Introduction
    • Bibliothèque
    • Association des Anciens
    • Bourses d'études
    • LA GRECE! Voilà mon pays!
  • Travaux scientifiques
  • Sécurité des élèves
  • Contact
  • Vacancies

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα

Υποχρεωτικό πρόγραμμα

​Με τη βιωματική μάθηση και τη γνωριμία με άλλους πολιτισμούς οι δραστηριότητες του Υποχρεωτικού Προγράμματος προωθούν τη δημιουργικότητα και τον ενθουσιασμό των μικρών μας μαθητών, συμβάλλουν στη διαμόρφωση της οικολογικής τους συνείδησης και καλλιεργούν το σεβασμό τους στη διαφορετικότητα.

Παράλληλα, δίνεται έμφαση στη διαθεματικότητα και στην ολιστική αντίληψη της γνώσης ενώ στη διαδικασία της μάθησης αξιοποιούνται οι ιδέες και οι εμπειρίες των παιδιών. 

Οι δραστηριότητες του Υποχρεωτικού Προγράμματος που παρακολουθούν όλοι οι μαθητές και οι μαθήτριες του Νηπιαγωγείου είναι οι εξής:
  • Λογοτεχνικά κείμενα (ιστορίες, παραμύθια, μύθοι, ποιήματα)
  • Πρώτη Ανάγνωση
  • Πρώτη Γραφή
  • Πρώτες Μαθηματικές Έννοιες και Αρίθμηση
  • Μελέτη Περιβάλλοντος
  • Αγγλικά
  • Εικαστικά 
  • Θεατρικό Παιχνίδι
  • Μουσικοκινητική Αγωγή
  • Μουσική
  • Εργαστήρι της Φύσης
  • Τι, πώς, γιατί... πειραματίζομαι και ανακαλύπτω
  • Φώτο-Γραφή
  • Από το παραμύθι στο κουκλοθέατρο
  • Sensory play - Παιχνίδια με τις φυσικές επιστήμες (για τα προνήπια)
  • Κολύμβηση
  • Κινητική Αγωγή
  • Πληροφορική
  • Ώρα Βιβλιοθήκης
  • Εορταστικές Εκδηλώσεις
  • Μορφωτικές και Ψυχαγωγικές Επισκέψεις
Μουσική
​Μέσα από το πρόγραμμα μουσικής  του νηπιαγωγείου  οι μικροί μαθητές προσεγγίζουν τη μουσική με βιωματικό τρόπο.  Μαθαίνουν να εκφράζονται με  το τραγούδι και το ρυθμό αλλά και  να συνεργάζονται μέσα από το μουσικό παιχνίδι. Επιπλέον  ανακαλύπτουν γνωστές μελωδίες  της κλασικής και όχι μόνο μουσικής  μέσα από την ακρόαση μουσικών παραμυθιών.


Εργαστήρι της Φύσης
Στο σχολείο μας με το πλούσιο φυσικό περιβάλλον από φυλλοβόλα και αειθαλή δέντρα, αναρριχώμενα και αρωματικά φυτά, θάμνους, λουλούδια, φρούτα και λαχανικά, αναπτύσσουμε το πρόγραμμα «Το εργαστήρι της φύσης».

Θεμελιακή αρχή του προγράμματος είναι ότι η μάθηση πραγματοποιείται στην ύπαιθρο και έτσι προάγεται με τρόπο βιωματικό η πολύπλευρη εξέλιξη των παιδιών. Επίσης, τους προσφέρονται ερεθίσματα για να αναπτύξουν δημιουργική και κριτική σκέψη και να καλλιεργήσουν την οικολογική τους συνείδηση.

Το ελεύθερο παιχνίδι στη φύση είναι λιγότερο δομημένο και έτσι τα παιδιά βελτιώνουν τις κινητικές τους δεξιότητες και παράλληλα ενθαρρύνονται να εξερευνήσουν και να ανακαλύψουν τον εαυτό τους, αξιοποιώντας τη διαδικασία της παρατήρησης, του πειραματισμού και της αλληλεπίδρασης.
​
Τι, πώς, γιατί… πειραματίζομαι και ανακαλύπτω
Αξιοποιώντας την έμφυτη περιέργεια των παιδιών και εξασφαλίζοντας τους ένα μαθησιακό περιβάλλον με ποικίλα ερεθίσματα και διαφορετικά υλικά, τα προτρέπουμε μέσω του παιχνιδιού να διερευνήσουν, να πειραματιστούν, να συγκρίνουν, να ανακαλύψουν. Δημιουργούν, συναρμολογούν και διαλύουν και ξαναφτιάχνουν και αντιλαμβάνονται πως λειτουργούν για παράδειγμα οι ανεμόμυλοι, τα γρανάζια, οι σβούρες, πως κινούνται τα αυτοκινητάκια τους και πολλά άλλα.
​
Φώτο-Γραφή
Κάποιος ενήλικας ή τα ίδια τα παιδιά βγάζουν φωτογραφίες, που χρησιμοποιούνται ως εκπαιδευτικό υλικό, για να παρατηρήσουν το φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον τους, να αντιληφθούν τις έννοιες του χώρου και του χρόνου, να αναπτύξουν τη μαθηματική και κριτική σκέψη τους. Οι φωτογραφίες μας θα είναι το ερέθισμα για να σκεφτούμε και να αφηγηθούμε ιστορίες και να κάνουμε τις πρώτες μας προσπάθειες να γράψουμε τις δικές μας ιστορίες. 
​
Από το παραμύθι στο κουκλοθέατρο
Η αξία του παραμυθιού και του κουκλοθεάτρου στην πνευματική ανάπτυξη, τη συναισθηματική ωρίμανση, την κοινωνική συμπεριφορά  των παιδιών είναι ανεκτίμητη. Τα παιδιά επιλέγουν ή φτιάχνουν ένα παραμύθι και το «ζωντανεύουν» παίζοντας κουκλοθέατρο. Φτιάχνουν τις δικές τους κούκλες με διαφορετικά υλικά, ταυτίζονται με τους ήρωες, κατανοούν τα συναισθήματα και τις δυσκολίες τους και καλούνται να δώσουν λύση σε προβλήματα με τον δικό τους τρόπο.
​
Παιχνίδια με τις φυσικές επιστήμες (για τα προνήπια)
Τα παιδιά ενεργοποιώντας όλες τους τις αισθήσεις εξερευνούν μέσα από το παιχνίδι, το φυσικό περιβάλλον. Απολαμβάνουν την επαφή με απλά υλικά όπως χώμα, νερό, φυσικό πηλό, ζυμάρι, αλεύρι, corn flour, ζυμαρικά, όσπρια, λουλούδια, βότανα, ξυλαράκια, χρώματα και έχοντας ως εργαλεία είδη οικιακής χρήσης και παιχνίδια αποκτούν νέες εμπειρίες, θέτουν ερωτήματα, κάνουν υποθέσεις, πειραματίζονται, ανακαλύπτουν ενώ παράλληλα καλλιεργούν την αυτοσυγκέντρωση, την παρατηρητικότητα, τη δημιουργικότητα, τη φαντασία, την αδρή κίνηση, τη λεπτή κινητικότητα.
​
Μικροί Αρχιτέκτονες
Τα παιδιά μέσα από παιχνίδια και κατασκευές εξερευνούν τον κόσμο με όλες τους τις αισθήσεις και δημιουργούν πύργους, igloo, πολιτείες και χωριά από χάρτινα κουτιά, ζαχαρωτά, τουβλάκια, lego και ξύλινα. καλλιεργούν έτσι την τρισδιάστατη αντίληψη, την κριτική και μαθηματική σκέψη τη δημιουργικότητα και τη φαντασία.
​
Picture
Κολύμβηση
Η διδασκαλία περιλαμβάνει τον άξονα του πειθαρχημένου μαθήματος, με  στόχο την εκμάθηση προπαρασκευαστικών ασκήσεων στις τεχνικές κολύμβησης, ελεύθερο και ύπτιο, και τον άξονα του παιχνιδιού, όπου με βάση την επιβράβευση και την ενθάρρυνση δημιουργείται το κατάλληλο κλίμα για την επίτευξη των στόχων.

Picture
Κινητική Αγωγή
Αναπτυξιακά κατάλληλα σχεδιασμένο πρόγραμμα για τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας, που εμπεριέχει σε ισορροπία εμπειρίες με δεξιότητες, έννοιες, παιχνίδια, εκπαιδευτική γυμναστική, ρυθμούς και χορούς, οι οποίες εντείνουν  την κινητική, νοητική, ψυχολογική και τη φυσική κατάσταση του παιδιού. Στην Κινητική Αγωγή τα παιδιά μαθαίνουν να κινούνται και κινούνται για να μαθαίνουν.

Εικαστικά
Το πρόγραμμα που εφαρμόζεται στο Εργαστήρι των Εικαστικών προσφέρει πλούσια ερεθίσματα και αποσκοπεί στην αισθητική καλλιέργεια και ανάπτυξη των παιδιών. Τους δίνει τη δυνατότητα να εκφραστούν μέσα από πολλά διαφορετικά υλικά και τεχνικές και έτσι προωθείται η δημιουργικότητα τους και αναπτύσσεται η φαντασία τους .

Παράλληλα τα παιδιά, εκτός του ότι εκφράζονται αισθητικά σε ατομικό επίπεδο, μαθαίνουν να συνεργάζονται και να λειτουργούν σαν ομάδα για να δημιουργήσουν ένα ομαδικό έργο.
​

Picture
Θεατρικό παιχνίδι
Είναι μια δημιουργική δραστηριότητα που στηρίζεται στις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των παιδιών και έχει στόχο την εξοικείωση των παιδιών με τις εκφραστικές δυνατότητες του σώματος και της φωνής τους και την ανάπτυξη της επικοινωνιακής τους ικανότητας. Τα παιδιά αυτοσχεδιάζοντας εκφράζουν αβίαστα τα συναισθήματά τους, καλλιεργούν τη φαντασία τους, απελευθερώνονται από συστολές και φοβίες, μαθαίνουν να έχουν εμπιστοσύνη στον εαυτό τους και ενισχύουν την αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμησή τους.

Μουσικοκινητική αγωγή
Η μουσικοκινητική αγωγή έχει ως στόχο τη δημιουργική έκφραση των παιδιών και την καλλιέργεια των φωνητικών τους  δυνατοτήτων. Με αυτήν τα παιδιά γνωρίζουν τα μουσικά όργανα και  έρχονται σε επαφή με τους ρυθμούς, τις μελωδίες, τα τραγούδια, την κίνηση, το χορό, με ευχάριστο και παιδαγωγικό τρόπο μέσα από το μουσικοπαιδαγωγικό σύστημα  «C. Orff».

Picture
Εορταστικές Εκδηλώσεις
Οι γιορτές στο Νηπιαγωγείο των Εκπαιδευτηρίων Γείτονα οργανώνονται τα Χριστούγεννα, με την ευκαιρία εθνικών επετείων, με την ολοκλήρωση ενός σχεδίου εργασίας, στο τέλος της σχολικής χρονιάς, αλλά και στο πλαίσιο της καθημερινής ζωής των νηπίων με την ευκαιρία γενεθλίων και ονομαστικών εορτών.

Με τις γιορτές προωθείται η ευρύτερη κοινωνικοποίηση και αυτονόμηση των παιδιών ενώ ενισχύεται η αυτοεικόνα τους.

Προαιρετικό πρόγραμμα

Το Προαιρετικό Πρόγραμμα πραγματοποιείται στη ζώνη 14.00-15.30 και δίνει τη δυνατότητα αύξησης του χρόνου παραμονής στο σχολείο μέσω των ακόλουθων δραστηριοτήτων:
  • Συνταγές Γεύσεων και Επιστήμης
  • Διατροφή και ευεξία
  • Διευρυμένο Ωράριο
  • Ρομποτική
  • Κλασικό Μπαλέτο
  • Ελεύθερη Μουσική Δημιουργία
  • Θεατρικό Παιχνίδι
  • Κεραμική
  • Ρυθμική Γυμναστική
  • Ενόργανη Γυμναστική
  • Ποδόσφαιρο
  • Κολύμβηση
  • Αυτοάμυνα
  • Ξιφασκία - Τοξοβολία
  • Σκάκι
  • Εργαστήρια Αγγλικών
  • Ιταλικά
  • Ισπανικά
  • Ρώσικα
  • Κινέζικα
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Copyright © 2014 Εκπαιδευτήρια ΓΕΙΤΟΝΑ