Αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου
Η αξιολόγηση είναι αναπόσπαστο μέρος κάθε συνειδητής και σκόπιμης ενέργειας και δραστηριότητας και βέβαια της διδασκαλίας και του εκπαιδευτικού έργου γενικότερα. Οι εκπαιδευτικοί αξιολογούνται συνεχώς, παντού και απ’ όλους: διοίκηση, συναδέλφους, μαθητές, γονείς, κι απ’ το ευρύτερο κοινό ακόμα, άτυπα κι ανεπίσημα.
Προφανώς η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου, όπως και των μαθητών, εμπεριέχει δύο φαινομενικά αντίθετα, πλην όμως συμπληρωματικά, στοιχεία: ένα στοιχείο απολογισμού και ένα στοιχείο προγραμματισμού. Επί τη βάσει των αποτελεσμάτων του παρελθόντος σχεδιάζονται οι δράσεις του μέλλοντος.
Από την ίδρυση του εκπαιδευτικού μας οργανισμού, ακολουθούμε το διαμορφωτικό-βελτιωτικό μοντέλο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών. Η αξιολόγηση, ως σημαντική παράμετρος της ταυτότητας του Σχολείου μας, εμπλέκει τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς τόσο στη διαμόρφωση στόχων και κριτηρίων όσο και στην ίδια τη διαδικασία (αυτοαξιολόγηση), στο πλαίσιο μιας ανοιχτής και ειλικρινούς αμφίδρομης επικοινωνίας.
Προέκυψε, ως εκ τούτου, ανάγκη αξιολόγησης σε τρία επίπεδα:
Στη συνέχεια ο κάθε εκπαιδευτικός ενημερώνεται αναλυτικά από τον αντίστοιχο διευθυντή και συντονιστή για τις τρεις αυτές αξιολογήσεις και ακολουθεί συζήτηση, μέσω της οποίας διερευνώνται οι τρόποι αξιοποίησης των συμπερασμάτων της αξιολόγησης.
Προφανώς η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου, όπως και των μαθητών, εμπεριέχει δύο φαινομενικά αντίθετα, πλην όμως συμπληρωματικά, στοιχεία: ένα στοιχείο απολογισμού και ένα στοιχείο προγραμματισμού. Επί τη βάσει των αποτελεσμάτων του παρελθόντος σχεδιάζονται οι δράσεις του μέλλοντος.
Από την ίδρυση του εκπαιδευτικού μας οργανισμού, ακολουθούμε το διαμορφωτικό-βελτιωτικό μοντέλο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών. Η αξιολόγηση, ως σημαντική παράμετρος της ταυτότητας του Σχολείου μας, εμπλέκει τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς τόσο στη διαμόρφωση στόχων και κριτηρίων όσο και στην ίδια τη διαδικασία (αυτοαξιολόγηση), στο πλαίσιο μιας ανοιχτής και ειλικρινούς αμφίδρομης επικοινωνίας.
Προέκυψε, ως εκ τούτου, ανάγκη αξιολόγησης σε τρία επίπεδα:
- Αυτοαξιολόγηση του εκπαιδευτικού,
- Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού από το συντονιστή του τμήματός του,
- Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού, με κριτήρια γενικών κατευθύνσεων, από το διευθυντή του επιπέδου στο οποίο εργάζεται.
Στη συνέχεια ο κάθε εκπαιδευτικός ενημερώνεται αναλυτικά από τον αντίστοιχο διευθυντή και συντονιστή για τις τρεις αυτές αξιολογήσεις και ακολουθεί συζήτηση, μέσω της οποίας διερευνώνται οι τρόποι αξιοποίησης των συμπερασμάτων της αξιολόγησης.