Εκπαιδευτήρια Γείτονα
  • Αρχική
  • Το Σχολείο μας
    • Μήνυμα της Διεύθυνσης
    • Ίδρυση - Εγκαταστάσεις
    • Φιλοσοφία - Κανόνες λειτουργίας
    • Αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου
    • Ευχαριστίες
    • Απόρρητο και Προσωπικά Δεδομένα
    • Σύγχρονη εξ αποστάσεως τηλεκπαίδευση
  • Εκπαίδευση
    • Παιδικός Σταθμός >
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
      • Σχολείο και οικογένεια
      • Μορφωτικές επισκέψεις
      • Γιορτές
    • Νηπιαγωγείο >
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα
      • Ανοιχτό Δημιουργικό Σχολείο
      • Μορφωτικές και Ψυχαγωγικές Επισκέψεις
      • Σχολείο και οικογένεια
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
    • Δημοτικό >
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Πρόγραμμα Σπουδών >
        • Ελληνικά
        • Μαθηματικά
        • Φυσικές Επιστήμες
        • Ιστορία
        • Θρησκευτικά
        • Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή
        • Πληροφορική
        • Αισθητική Αγωγή
        • Ξένες Γλώσσες
        • Φυσική Αγωγή
      • Βιωματική μάθηση >
        • Σκοπός του Βιωματικού Σχολείου
        • Ταξίδι στο χώρο και το χρόνο
        • Εμπειρίες Συγκομιδής Καρπών
        • Σελίδες από την Ελληνική Ιστορία
        • Οικοδεσμός
      • Διαγωνισμοί >
        • «Οδυσσέας Ελύτης»
        • Αριθμοδρομίες
        • Κατασκευές Φυσικών Επιστημών
      • Βιβλιοδρομίες >
        • Τι είναι οι Βιβλιοδρομίες
        • Στόχοι του Προγράμματος
        • Θεματική ενότητα
        • Δικαίωμα και όροι συμμετοχής
        • Χρόνος και τόπος διεξαγωγής
        • Βράβευση των διαγωνιζομένων
        • Κατάλογος βιβλίων
        • Δηλώσεις συμμετοχής
        • Αποτελέσματα 2024
        • Θέματα προηγούμενων ετών
        • ΕΙΠΑΝ για τις Βιβλιοδρομίες
      • Όμιλοι
      • Απογευματινή Μελέτη
      • E-Tutoring
      • Κοινωνικο-συναισθηματική μάθηση
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
    • Γυμνάσιο >
      • «Ένα παράθυρο στον κόσμο»
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Ωρολόγιο πρόγραμμα
      • Συμπληρωματικά προγράμματα
      • Ακαδημαϊκά τμήματα >
        • Τμήμα Ανθρωπιστικών Επιστημών
        • Τμήμα Μαθηματικών
        • Τμήμα Φυσικών Επιστημών
        • Τμήμα Κοινωνικών-Οικονομικών Επιστημών
        • Τμήμα Αισθητικής Αγωγής
        • Τμήμα Πληροφορικής
        • Τμήμα Ξένων Γλωσσών
        • Τμήμα Φυσικής Αγωγής
      • Βιωματική μάθηση
      • Κοινωνικο-συναισθηματική μάθηση
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
      • Πολιτιστικές εκδηλώσεις - δράσεις
      • Αναθέσεις εξορμήσεων
    • Γενικό Λύκειο >
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Προγράμματα >
        • Α' Λυκείου Υποχρεωτικό πρόγραμμα
        • Α' Λυκείου Εμβαθύνσεις
        • Β' Λυκείου Υποχρεωτικό πρόγραμμα
        • Β' Λυκείου Εμβαθύνσεις
        • Γ' Λυκείου Υποχρεωτικό πρόγραμμα
        • Γ' Λυκείου Εμβαθύνσεις
      • Ακαδημαϊκά τμήματα >
        • Τμήμα Ανθρωπιστικών Επιστημών
        • Τμήμα Μαθηματικών
        • Τμήμα Φυσικών Επιστημών
        • Τμήμα Κοινωνικών-Οικονομικών Επιστημών
        • Τμήμα Πληροφορικής
        • Τμήμα Ξένων Γλωσσών
        • Τμήμα Φυσικής Αγωγής
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
      • Πολιτιστικές εκδηλώσεις - δράσεις
      • Εγκύκλιος για άτομα με σοβαρές παθήσεις
      • Αναθέσεις εξορμήσεων
      • Αποτελέσματα εξετάσεων 2024
      • Αποτελέσματα Εξετάσεων Προηγούμενων Ετών >
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2023
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2022
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2021
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2020
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2019
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2018
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2017
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2016
    • International Baccalaureate >
      • International Baccalaureate Diploma Programme
      • Geitonas School IB DP
      • Courses and Faculty
      • CAS (Creativity, Activity, Service) >
        • CAS Description
        • Projects
        • Events
      • Proud of our Alumni
      • Enrollment
      • Counseling support
  • Σχολική ζωή
    • Προαιρετικά Προγράμματα
    • Μουσική Σχολή >
      • Γενικά
      • Τμήμα Κλασικής Μουσικής
      • Τμήμα Σύγχρονης Μουσικής
      • Ελεύθερη Μουσική Δημιουργία
      • Προετοιμασία για Πανεπιστήμια
      • Εκδηλώσεις (Photo Gallery)
    • Εκπαιδευτικές δράσεις >
      • Forensics - MUN - EYP
      • Σταθμοί στην Ιστορία της Ευρώπης
      • Λογοτεχνικό Εργαστήριο
      • Μαθητική Ομάδα Βιοηθικής Έρευνας
      • UNESCO ASPnet
      • Ολυμπιάδα Φυσικών Επιστημών EUSO
      • Επίσκεψη στο CERN - EPFL
      • Περιβαλλοντική ομάδα
    • Αριστεία-Βραβεία
    • Πολιτιστικές Δραστηριότητες >
      • Θεατρική Ομάδα
      • Χορωδίες - Ορχήστρες
      • Μουσικά Σύνολα
      • Ομάδα φωτογραφίας
      • Μουσικές Ματιές
    • Αθλητικές Δραστηριότητες >
      • Εσωτερικά πρωταθλήματα
      • «Ζούμε σε σκηνές - Γνωρίζουμε τη φύση»
      • Βρεφική Κολύμβηση
    • Καλοκαιρινά Κατασκηνωτικά Προγράμματα
    • Τμήμα Συμβουλευτικής >
      • Στοχοθεσία
      • Συμβουλευτική
      • Επαγγελματικός Προσανατολισμός
      • Κοινωνικο-συναισθηματική μάθηση
      • Ανάπτυξη Δεξιοτήτων Ζωής
      • Κύκλοι Συνάντησης Γονέων
    • Τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης >
      • Γραμματεία Εκπ. Έρευνας και Ανάπτυξης
      • Επιστημονική Ημερίδα
      • Εκδόσεις/Δημοσιεύσεις >
        • Βιβλία ή Τεύχη σε Επιστημονικά Περιοδικά
        • Άρθρα σε Επιστημονικά Περιοδικά
        • Κεφάλαια σε Βιβλία
        • Εργασίες σε Πρακτικά Συνεδρίων
        • Παρουσιάσεις σε Συνέδρια
        • Διδακτικό Έργο στην Ανώτατη Εκπαίδευση
    • Βιβλιοθήκη >
      • Κατάλογος - Γενικές πληροφορίες
      • Πληροφοριακή παιδεία >
        • Γενικά
        • Αναζήτηση στον κατάλογο
        • Αξιολόγηση πηγών
      • Βιβλιογραφία και παραπομπές
      • Ηλεκτρονικές πηγές
      • Εκπαιδευτικά περιοδικά
      • Συλλογές >
        • Βιβλιογραφικό δελτίο
        • Πολυμεσικά βιβλία
        • Προτάσεις παιδικών βιβλίων
      • Στατιστικά Βιβλιοθήκης
      • Citing and referencing
      • Χρήσιμοι σύνδεσμοι >
        • Κανονισμός λειτουργίας
        • Πολιτική αποδοχής δωρεών
        • Πολιτική ανάπτυξης συλλογής
  • Ακαδημαϊκή εξέλιξη
    • Γραφείο Σπουδών
    • Επαγγελματικός Προσανατολισμός >
      • Γενικές Πληροφορίες
      • Α΄ και Β΄ Γυμνασίου
      • Γ΄ Γυμνασίου
      • Α΄ Λυκείου
      • Β΄ και Γ΄ Λυκείου
    • Πρόγραμμα Απόκτησης Εργασιακής Εμπειρίας >
      • Το Πρόγραμμα
      • Έντυπα Προγράμματος
      • Ηλεκτρονική Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος
      • Εντυπώσεις
    • Παρατηρητήριο Αποφοίτων >
      • Παρατηρητήριο Αποφοίτων
      • Keep in touch!
  • Νέα
  • Επικοινωνία
  • Start
  • Education
    • Philosophy
    • Consultancy and Psychology
    • International Baccalaureate (En) >
      • International Baccalaureate Diploma Programme (En)
  • Culture
    • Culture (Introduction)
    • Library
    • Alumni Association
    • Scholarships
    • GREECE! This is my country!
    • Environmental Group
  • Scientific Work
  • Student Safety
  • Contact
  • Startseite
  • Ausbildung
    • Philosophie
    • Ausbildungsstufen
    • Beratung und psychologische Unterstützung
    • Geitonas Schule Mitglied des Partnerschulnetzes
  • Kultur
    • Einführung
    • Bibliothek
    • Verein der Ehemaligen
    • Stipendien
    • GRIECHENLAND! Das ist meine heimat!
  • Wissenschaftliches Werk
  • Schülersicherheit
  • Kontakt
  • Page d'accueil
  • Éducation
    • Philosophie
    • Niveaux
    • Conseil et soutien psychologique
  • Culture
    • Introduction
    • Bibliothèque
    • Association des Anciens
    • Bourses d'études
    • LA GRECE! Voilà mon pays!
  • Travaux scientifiques
  • Sécurité des élèves
  • Contact

Βιωματική μάθηση

Το μορφωτικό αγαθό που προσφέρει το σύγχρονο σχολείο οφείλει να εξασφαλίζει ολόπλευρη και ισόρροπη ανάπτυξη των νέων ανθρώπων. Το πνεύμα της εποχής και οι σύγχρονες ανάγκες ευνοούν την εξειδίκευση, επιβάλλουν όμως και τη διάπλαση ανθρώπων σκεπτόμενων, ικανών να κατανοούν τις πληροφορίες και τα δεδομένα του κόσμου και να παρεμβαίνουν στις διαδικασίες συγκρότησής του. Στο πλαίσιο αυτό προσπαθούμε να επιτύχουμε την καλλιέργεια των γνωστικών ικανοτήτων των μαθητών μας και την ανάδειξη της κριτικής τους σκέψης, με την υλοποίηση προγραμμάτων που συμπληρώνουν ή υπερβαίνουν το επίσημο αναλυτικό πρόγραμμα.

​Βιωματική Ανάγνωση Εθνικών Επετείων

Το πρόγραμμα «Βιωματική Ανάγνωση Εθνικών Επετείων» στοχεύει σε έναν διαφορετικό εορτασμό των εθνικών επετείων  που θα υπερβαίνει τις παραδοσιακές εκδηλώσεις και ομιλίες. Σε αυτό το πλαίσιο ο εορτασμός της  επετείου πραγματοποιείται με επίσκεψη σε τόπους όπου διαδραματίστηκαν κορυφαία ιστορικά γεγονότα.  Όταν τα παιδιά επισκέπτονται αυτούς τους τόπους, αναπτύσσουν μια προσωπική σχέση με την ιστορία και αντιλαμβάνονται βαθύτερα την ιστορία του έθνους τους και τις θυσίες των προγόνων τους κατά τη διάρκεια του αγώνα τους για την ελευθερία και τα ιδανικά της πατρίδας τους. Η βιωματική προσέγγιση της ιστορίας είναι ο καλύτερος τρόπος καλλιέργειας της ιστορικής μνήμης, αφού βοηθάει στην κατανόηση, όχι μόνο των ιστορικών γεγονότων, αλλά και των συναισθημάτων, των αντιδράσεων και των επιλογών των ανθρώπων που έζησαν στο παρελθόν.
​
Το πρόγραμμα διαμορφώνεται ως εξής στις τρεις τάξεις του Γυμνασίου:

Α΄ Γυμνασίου
«Ζωντανεύοντας την Ιστορία: Ταξίδι μνήμης στα Καλάβρυτα του 1943»
Β΄ και Γ’  Γυμνασίου
«Στους δρόμους της Κατοχικής Αθήνας»

Στιγμές από το βιωματικό πρόγραμμα μπορείτε να παρακολουθήσετε στο βίντεο: https://youtu.be/HrknPpeyyeM?feature=shared

​Προγράμματα «ανάγνωσης» της πολιτιστικής ταυτότητας της Αθήνας

​Στην προσπάθειά μας να καλλιεργήσουμε την ιδιαίτερη σχέση των μαθητών και των μαθητριών μας με την πόλη της Αθήνας, σχεδιάσαμε προγράμματα βιωματικής μάθησης με διδακτική αφόρμηση συγκεκριμένες ενότητες του μαθήματος της Ιστορίας. Στόχος μας είναι τα παιδιά να κατανοήσουν την ιστορική συνέχεια της πόλης της Αθήνας από την αρχαιότητα μέχρι τις αρχές του 20ου αιώνα. 
Ειδικότερα, το περιεχόμενο του προγράμματος διαμορφώνεται ως εξής:

Β΄ Γυμνασίου
«Περπατώντας στους δρόμους της Βυζαντινής Αθήνας»

Γ΄ Γυμνασίου
«Αναζητώντας τις διαδρομές της Νεοκλασικής Αθήνας»
 
Στο πλαίσιο του προγράμματος της Β’ Γυμνασίου δημιουργήθηκε από ομάδα μαθητών/τριών και φιλολόγων του σχολείου μας, ντοκιμαντέρ με τίτλο «Περπατώντας στους δρόμους της Βυζαντινής Αθήνας» (https://youtu.be/7VZWWL2DNSY?feature=shared) το οποίο συμμετείχε στο 12th annual London Greek Film Festival και έφτασε στην τελική λίστα με τις επιλεγμένες ταινίες που ήταν υποψήφιες για τα βραβεία και προβλήθηκε στο θέατρο τέχνης του Λονδίνου το Μάιο του 2019.

Λογοτεχνικές Περιπλανήσεις

Στο Πρόγραμμα Βιωματικής Μάθησης «Λογοτεχνικές Περιπλανήσεις – Ένας συγγραφέας μία πόλη»,  οι μαθητές/τριές μας, αφού μελετήσουν λογοτεχνικά έργα που είναι άμεσα συνδεδεμένα με τον τόπο καταγωγής του συγγραφέα, επισκέπτονται την πόλη αναφοράς και, μέσα από οργανωμένες δραστηριότητες, αντιλαμβάνονται την επίδραση που ένας τόπος ασκεί στον συγγραφέα και την εμπλοκή του βιώματος στη συγγραφική δημιουργία. Στόχος είναι η εξοικείωση των μαθητών/τριών μας  με δεξιότητες και στάσεις ανάγνωσης, η εξάσκησή τους στην παρατήρηση και στην ομαδική και ατομική έρευνα και η ανάπτυξη δεξιοτήτων αποτύπωσης και ανάλυσης της πολιτισμικής ταυτότητας ενός τόπου. Κάθε τάξη μελετά ένα συγκεκριμένο έργο αναφοράς της νεοελληνικής πεζογραφίας και στη συνέχεια επισκέπτεται τον τόπο, στον οποίο διαδραματίζονται τα γεγονότα.

Α΄ Γυμνασίου
Έργο Αναφοράς: Δημήτρης Χατζής, Το τέλος της μικρής μας πόλης
 Χώρος Αναφοράς: Γιάννενα

Β΄ Γυμνασίου
Έργο Αναφοράς: Χριστίνα Πουλίδου, Πέρα Δώθε
Χώρος Αναφοράς: Σύρος

Γ΄ Γυμνασίου
Έργο Αναφοράς: Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης, Διηγήματα της αγάπης
Χώρος Αναφοράς: Σκιάθος

Ταξίδι στο Παρελθόν

Έρευνες έχουν αποδείξει ότι οι μαθητές δυσκολεύονται να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του μαθήματος της Ιστορίας και χαρακτηριστικά επισημαίνεται ότι ο αριθμός αυτών που δεν έχουν ικανοποιητική επίδοση είναι υψηλότερος από τον αντίστοιχο στα Ελληνικά και στα Μαθηματικά.

Οι ειδικοί εκτιμούν ότι απαιτούνται εναλλακτικές προσεγγίσεις στη διδασκαλία του μαθήματος, για να ενεργοποιηθεί το ενδιαφέρον των μαθητών και να κατανοηθεί η αφηρημένη ιστορική γνώση.

Τάξη: Α΄ Γυμνασίου
Πεδίο έρευνας: «Επιστρέφοντας στο αρχαίο Στάδιο της Νεμέας»
Χώρος βιωματικής μάθησης: Νεμέα

Τάξη: Β΄ Γυμνασίου
Πεδίο έρευνας: «Στους δρόμους της βυζαντινής Αθήνας»
Χώρος βιωματικής μάθησης: Ιστορικό κέντρο Αθήνας

Τάξη: Γ΄ Γυμνασίου
Πεδίο έρευνας: «Στους δρόμους της νεοκλασικής Αθήνας»
Χώρος βιωματικής μάθησης: Ιστορικό κέντρο Αθήνας
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Copyright © 2014 Εκπαιδευτήρια ΓΕΙΤΟΝΑ