Βιωματική μάθηση
Το μορφωτικό αγαθό που προσφέρει το σύγχρονο σχολείο οφείλει να εξασφαλίζει ολόπλευρη και ισόρροπη ανάπτυξη των νέων ανθρώπων. Το πνεύμα της εποχής και οι σύγχρονες ανάγκες ευνοούν την εξειδίκευση, επιβάλλουν όμως και τη διάπλαση ανθρώπων σκεπτόμενων, ικανών να κατανοούν τις πληροφορίες και τα δεδομένα του κόσμου και να παρεμβαίνουν στις διαδικασίες συγκρότησής του. Στο πλαίσιο αυτό προσπαθούμε να επιτύχουμε την καλλιέργεια των γνωστικών ικανοτήτων των μαθητών μας και την ανάδειξη της κριτικής τους σκέψης, με την υλοποίηση προγραμμάτων που συμπληρώνουν ή υπερβαίνουν το επίσημο αναλυτικό πρόγραμμα.
Λογοτεχνικές Περιπλανήσεις
Στόχος του προγράμματος «Λογοτεχνικές Περιπλανήσεις» είναι η μελέτη έργων αναφοράς της νεοελληνικής πεζογραφίας με παράλληλη εξέταση της ιστορίας των τόπων, στους οποίους αυτά διαδραματίζονται. Το πρόγραμμα διαμορφώθηκε με βάση την ανάγκη διαθεματικής προσέγγισης των λογοτεχνικών κειμένων και γι’ αυτό επελέγησαν συγγραφείς των οποίων το έργο προσφέρεται για μια τέτοια προσέγγιση και συγχρόνως είναι ευχάριστο και προσιτό στα παιδιά.
Τάξη: Α΄ Γυμνασίου
Έργο Αναφοράς: Δημήτρης Χατζής, Το τέλος της μικρής μας πόλης
Χώρος Ξενάγησης: Γιάννενα
Τάξη: Β΄ Γυμνασίου
Έργο Αναφοράς: Εμμανουήλ Ροΐδης, Συριανά Διηγήματα
Χώρος Ξενάγησης: Σύρος
Τάξη: Γ΄ Γυμνασίου
Έργο Αναφοράς: Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης, Διηγήματα της αγάπης
Χώρος Ξενάγησης: Σκιάθος
Τάξη: Α΄ Γυμνασίου
Έργο Αναφοράς: Δημήτρης Χατζής, Το τέλος της μικρής μας πόλης
Χώρος Ξενάγησης: Γιάννενα
Τάξη: Β΄ Γυμνασίου
Έργο Αναφοράς: Εμμανουήλ Ροΐδης, Συριανά Διηγήματα
Χώρος Ξενάγησης: Σύρος
Τάξη: Γ΄ Γυμνασίου
Έργο Αναφοράς: Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης, Διηγήματα της αγάπης
Χώρος Ξενάγησης: Σκιάθος
Ταξίδι στο Παρελθόν
Έρευνες έχουν αποδείξει ότι οι μαθητές δυσκολεύονται να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του μαθήματος της Ιστορίας και χαρακτηριστικά επισημαίνεται ότι ο αριθμός αυτών που δεν έχουν ικανοποιητική επίδοση είναι υψηλότερος από τον αντίστοιχο στα Ελληνικά και στα Μαθηματικά.
Οι ειδικοί εκτιμούν ότι απαιτούνται εναλλακτικές προσεγγίσεις στη διδασκαλία του μαθήματος, για να ενεργοποιηθεί το ενδιαφέρον των μαθητών και να κατανοηθεί η αφηρημένη ιστορική γνώση.
Τάξη: Α΄ Γυμνασίου
Πεδίο έρευνας: «Επιστρέφοντας στο αρχαίο Στάδιο της Νεμέας»
Χώρος βιωματικής μάθησης: Νεμέα
Τάξη: Β΄ Γυμνασίου
Πεδίο έρευνας: «Στους δρόμους της βυζαντινής Αθήνας»
Χώρος βιωματικής μάθησης: Ιστορικό κέντρο Αθήνας
Τάξη: Γ΄ Γυμνασίου
Πεδίο έρευνας: «Στους δρόμους της νεοκλασικής Αθήνας»
Χώρος βιωματικής μάθησης: Ιστορικό κέντρο Αθήνας
Οι ειδικοί εκτιμούν ότι απαιτούνται εναλλακτικές προσεγγίσεις στη διδασκαλία του μαθήματος, για να ενεργοποιηθεί το ενδιαφέρον των μαθητών και να κατανοηθεί η αφηρημένη ιστορική γνώση.
Τάξη: Α΄ Γυμνασίου
Πεδίο έρευνας: «Επιστρέφοντας στο αρχαίο Στάδιο της Νεμέας»
Χώρος βιωματικής μάθησης: Νεμέα
Τάξη: Β΄ Γυμνασίου
Πεδίο έρευνας: «Στους δρόμους της βυζαντινής Αθήνας»
Χώρος βιωματικής μάθησης: Ιστορικό κέντρο Αθήνας
Τάξη: Γ΄ Γυμνασίου
Πεδίο έρευνας: «Στους δρόμους της νεοκλασικής Αθήνας»
Χώρος βιωματικής μάθησης: Ιστορικό κέντρο Αθήνας