Στοχοθεσία
Κύριο μέλημα του Τμήματος Συμβουλευτικής είναι η υποστήριξη των μαθητών, αλλά και του περιβάλλοντος τους (οικογένεια και εκπαιδευτική κοινότητα), σε θέματα που αφορούν τη μάθηση και την κοινωνικο-συναισθηματική τους ανάπτυξη. Στην πολυδιάστατη καθημερινότητα του σχολείου, ο ρόλος του συμβούλου ψυχολόγου είναι αφενός η προαγωγή της ολόπλευρης ανάπτυξης των μαθητών (γνωστική, συναισθηματική, κοινωνική, ηθική), και αφετέρου η στήριξη τους σε τυχόν θέματα που προκύπτουν στην καθημερινότητα τους.
Πιο συγκεκριμένα, οι ψυχολόγοι που απαρτίζουν το Τμήμα Συμβουλευτικής στηρίζουν τους γονείς των μαθητών, είτε μέσα από ατομικές συναντήσεις, είτε μέσα από συστηματικές και εστιασμένες συζητήσεις – Κύκλοι Συνάντησης Γονέων – για μία ποικιλία θεμάτων που αφορούν τη ζωή των μαθητών στο σπίτι και το σχολείο. Βοηθούν τους γονείς να διαχειριστούν τυχόν θέματα που προκύπτουν και δυσχεραίνουν την ομαλή και ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού τους, καθώς επίσης να δουν τον ουσιαστικό ρόλο της σχέσης τους και της επικοινωνίας τους με το παιδί τους.
Παράλληλα, οι σύμβουλοι ψυχολόγοι στηρίζουν τους εκπαιδευτικούς να καταλάβουν τις διεργασίες της μάθησης και να εξασφαλίσουν τις συνθήκες εκείνες που τη διευκολύνουν. Λειτουργούν υποστηρικτικά και επιμορφωτικά σε θέματα που αφορούν τη σχέση εκπαιδευτικού - μαθητή, αλλά και τη δυναμική που διαμορφώνεται στις σχέσεις μεταξύ των μαθητών, μέσα και έξω από τη σχολική τάξη. Ο σύμβουλος ψυχολόγος κάθε βαθμίδας σχεδιάζει, αξιολογεί, και είτε υλοποιεί ο ίδιος, είτε εποπτεύει την υλοποίηση παρεμβάσεων πρωτογενούς πρόληψης, προσαρμοσμένων στις ιδιαίτερες ανάγκες της εκάστοτε ηλικιακής ομάδας.
Επιπρόσθετα, καθένας από τους συμβούλους ψυχολόγους μας συνεργάζεται με τους μαθητές είτε σε ατομικό είτε σε ομαδικό επίπεδο, βοηθώντας τους να αντιληφθούν τη συμπεριφορά, τις σκέψεις και τα συναισθήματα τους, όπως και τις συνέπειες των επιλογών τους για τους ίδιους και το περιβάλλον τους. Βοηθά τους μαθητές να διαχειριστούν ζητήματα που αφορούν τις σχέσεις τους με τους συνομηλίκους, να κατανοήσουν τις στάσεις και αντιλήψεις τους σε μία ποικιλία θεμάτων, καθώς επίσης να βάζουν στόχους και να αυτενεργούν για την επιδίωξη αυτών.
Οι δράσεις του Τμήματος είναι προσαρμοσμένες στις ανάγκες και ιδιαιτερότητες της σχολικής ζωής. Οι σύμβουλοι ψυχολόγοι αξιοποιούν εξειδικευμένες μεθόδους για την επίτευξη όλων των παραπάνω στόχων, όπως συνεντεύξεις με γονείς, παιδιά και εκπαιδευτικούς, διερευνούν με επιστημονικό τρόπο τις μαθησιακές και συναισθηματικές ανάγκες των μαθητών, και διαμορφώνουν (βάση επιστημονικά τεκμηριωμένων μελετών) εστιασμένες παρεμβάσεις, που ανταποκρίνονται στις ανάγκες των μαθητών .
Πιο συγκεκριμένα, οι ψυχολόγοι που απαρτίζουν το Τμήμα Συμβουλευτικής στηρίζουν τους γονείς των μαθητών, είτε μέσα από ατομικές συναντήσεις, είτε μέσα από συστηματικές και εστιασμένες συζητήσεις – Κύκλοι Συνάντησης Γονέων – για μία ποικιλία θεμάτων που αφορούν τη ζωή των μαθητών στο σπίτι και το σχολείο. Βοηθούν τους γονείς να διαχειριστούν τυχόν θέματα που προκύπτουν και δυσχεραίνουν την ομαλή και ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού τους, καθώς επίσης να δουν τον ουσιαστικό ρόλο της σχέσης τους και της επικοινωνίας τους με το παιδί τους.
Παράλληλα, οι σύμβουλοι ψυχολόγοι στηρίζουν τους εκπαιδευτικούς να καταλάβουν τις διεργασίες της μάθησης και να εξασφαλίσουν τις συνθήκες εκείνες που τη διευκολύνουν. Λειτουργούν υποστηρικτικά και επιμορφωτικά σε θέματα που αφορούν τη σχέση εκπαιδευτικού - μαθητή, αλλά και τη δυναμική που διαμορφώνεται στις σχέσεις μεταξύ των μαθητών, μέσα και έξω από τη σχολική τάξη. Ο σύμβουλος ψυχολόγος κάθε βαθμίδας σχεδιάζει, αξιολογεί, και είτε υλοποιεί ο ίδιος, είτε εποπτεύει την υλοποίηση παρεμβάσεων πρωτογενούς πρόληψης, προσαρμοσμένων στις ιδιαίτερες ανάγκες της εκάστοτε ηλικιακής ομάδας.
Επιπρόσθετα, καθένας από τους συμβούλους ψυχολόγους μας συνεργάζεται με τους μαθητές είτε σε ατομικό είτε σε ομαδικό επίπεδο, βοηθώντας τους να αντιληφθούν τη συμπεριφορά, τις σκέψεις και τα συναισθήματα τους, όπως και τις συνέπειες των επιλογών τους για τους ίδιους και το περιβάλλον τους. Βοηθά τους μαθητές να διαχειριστούν ζητήματα που αφορούν τις σχέσεις τους με τους συνομηλίκους, να κατανοήσουν τις στάσεις και αντιλήψεις τους σε μία ποικιλία θεμάτων, καθώς επίσης να βάζουν στόχους και να αυτενεργούν για την επιδίωξη αυτών.
Οι δράσεις του Τμήματος είναι προσαρμοσμένες στις ανάγκες και ιδιαιτερότητες της σχολικής ζωής. Οι σύμβουλοι ψυχολόγοι αξιοποιούν εξειδικευμένες μεθόδους για την επίτευξη όλων των παραπάνω στόχων, όπως συνεντεύξεις με γονείς, παιδιά και εκπαιδευτικούς, διερευνούν με επιστημονικό τρόπο τις μαθησιακές και συναισθηματικές ανάγκες των μαθητών, και διαμορφώνουν (βάση επιστημονικά τεκμηριωμένων μελετών) εστιασμένες παρεμβάσεις, που ανταποκρίνονται στις ανάγκες των μαθητών .