Εκπαιδευτήρια Γείτονα
  • Αρχική
  • Το Σχολείο μας
    • Μήνυμα της Διεύθυνσης
    • Ίδρυση - Εγκαταστάσεις
    • Φιλοσοφία - Κανόνες λειτουργίας
    • Αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου
    • Δημοσιεύσεις-Press-Media >
      • Δημοσιεύσεις
      • Press
      • Media
    • Ευχαριστίες
    • Απόρρητο και Προσωπικά Δεδομένα
    • Σύγχρονη εξ αποστάσεως τηλεκπαίδευση
  • Εκπαίδευση
    • Παιδικός Σταθμός >
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
      • Σχολείο και οικογένεια
      • Μορφωτικές επισκέψεις
    • Νηπιαγωγείο >
      • Ευτυχισμένα παιδιά κατακτούν τη γνώση
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα
      • Τα Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο
      • Πληροφορική
      • «Παιδία παίζει… και μαθαίνει»
      • Μορφωτικές και Ψυχαγωγικές Επισκέψεις
      • Σχολείο και οικογένεια
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
    • Δημοτικό >
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Πρόγραμμα Σπουδών >
        • Ελληνικά
        • Μαθηματικά
        • Φυσικές Επιστήμες
        • Ιστορία
        • Θρησκευτικά
        • Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή
        • Πληροφορική
        • Αισθητική Αγωγή
        • Ξένες Γλώσσες
        • Φυσική Αγωγή
      • Βιωματική μάθηση >
        • Σκοπός του Βιωματικού Σχολείου
        • Ταξίδι στο χώρο και το χρόνο
        • Εμπειρίες Συγκομιδής Καρπών
        • Περιηγήσεις μαθητών
        • Σελίδες από την Ελληνική Ιστορία
        • Οικοδεσμός
      • Διαγωνισμοί >
        • «Οδυσσέας Ελύτης»
        • Αριθμοδρομίες
        • Κατασκευές Φυσικών Επιστημών
      • Βιβλιοδρομίες >
        • Τι είναι οι Βιβλιοδρομίες
        • Δικαίωμα και όροι συμμετοχής
        • Χρόνος και τόπος διεξαγωγής
        • Βράβευση των διαγωνιζομένων
        • Κατάλογος βιβλίων
        • Δηλώσεις συμμετοχής
        • Θέματα προηγούμενων ετών
        • Χορηγοί Βιβλιοδρομιών
        • Αποτελέσματα 2019
      • Κοινωνικο-συναισθηματική μάθηση
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
    • Γυμνάσιο >
      • «Ένα παράθυρο στον κόσμο»
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Ωρολόγιο πρόγραμμα
      • Ακαδημαϊκά τμήματα >
        • Τμήμα Ανθρωπιστικών Επιστημών
        • Τμήμα Μαθηματικών
        • Τμήμα Φυσικών Επιστημών
        • Τμήμα Κοινωνικών-Οικονομικών Επιστημών
        • Τμήμα Αισθητικής Αγωγής
        • Τμήμα Πληροφορικής
        • Τμήμα Ξένων Γλωσσών
        • Τμήμα Φυσικής Αγωγής
      • Βιωματική μάθηση
      • Κοινωνικο-συναισθηματική μάθηση
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
      • Πολιτιστικές εκδηλώσεις - δράσεις
      • Αναθέσεις εξορμήσεων
    • Γενικό Λύκειο >
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Προγράμματα >
        • Α' Λυκείου Υποχρεωτικό πρόγραμμα
        • Α' Λυκείου Εμβαθύνσεις
        • Β' Λυκείου Υποχρεωτικό πρόγραμμα
        • Β' Λυκείου Εμβαθύνσεις
        • Γ' Λυκείου Υποχρεωτικό πρόγραμμα
        • Γ' Λυκείου Εμβαθύνσεις
      • Ακαδημαϊκά τμήματα >
        • Τμήμα Ανθρωπιστικών Επιστημών
        • Τμήμα Μαθηματικών
        • Τμήμα Φυσικών Επιστημών
        • Τμήμα Κοινωνικών-Οικονομικών Επιστημών
        • Τμήμα Πληροφορικής
        • Τμήμα Ξένων Γλωσσών
        • Τμήμα Φυσικής Αγωγής
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
      • Πολιτιστικές εκδηλώσεις - δράσεις
      • Αποτελέσματα εξετάσεων 2020
      • Αποτελέσματα εξετάσεων 2019
      • Αποτελέσματα εξετάσεων 2018
      • Αποτελέσματα εξετάσεων 2017
      • Αποτελέσματα εξετάσεων 2016
      • Εγκύκλιος για άτομα με σοβαρές παθήσεις
      • Αναθέσεις εξορμήσεων
    • International Baccalaureate >
      • International Baccalaureate Diploma Programme
      • Geitonas School IBDP
      • Courses and Faculty
      • Enrollment
      • Vacancies
      • Contact
    • Κέντρο Διά Βίου Μάθησης >
      • Εισαγωγή
      • Εξ Αποστάσεως Πρόγραμμα Επιμόρφωσης
  • Σχολική ζωή
    • 1821: 200 χρόνια >
      • Εισαγωγή
      • Χρονογραμμή
      • Συνεντεύξεις
      • Λευκώματα
      • Διαγωνισμός
      • Βιβλιογραφία
      • Άρθρα
    • Μένουμε σπίτι - Αθλούμαστε - Παίζουμε >
      • Εισαγωγή
      • Παιδικός Σταθμός - Νηπιαγωγείο - Δημοτικό
      • Γυμνάσιο - Λύκειο
      • Προθέρμανση - Διατάσεις - Αποθεραπεία
    • Προαιρετικές δραστηριότητες
    • Μουσική Σχολή >
      • Γενικά
      • Τμήμα Κλασικής Μουσικής
      • Τμήμα Σύγχρονης Μουσικής
      • Ελεύθερη Μουσική Δημιουργία
      • Προετοιμασία για Πανεπιστήμια
      • Εκδηλώσεις (Photo Gallery)
    • Εκπαιδευτικές δράσεις >
      • Forensics - MUN - EYP
      • Σταθμοί στην Ιστορία της Ευρώπης
      • Λογοτεχνικό Εργαστήριο
      • Μαθητική Ομάδα Βιοηθικής Έρευνας
      • UNESCO ASPnet
      • Ολυμπιάδα Φυσικών Επιστημών EUSO
      • Επίσκεψη στο CERN - EPFL
      • Περιβαλλοντική ομάδα
      • Κέντρο Διά Βίου Μάθησης >
        • Εισαγωγή
        • Ερωτηματολόγιο συναδέλφων εκπαιδευτικών
        • Ερωτηματολόγιο γονέων, συνεργατών και φίλων
    • Αριστεία-Βραβεία
    • Πολιτιστικές Δραστηριότητες >
      • Θεατρική Ομάδα
      • Χορωδίες - Ορχήστρες
      • Μουσικά Σύνολα
      • Ομάδα φωτογραφίας
      • Μουσικές Ματιές
    • Αθλητικές Δραστηριότητες >
      • Εσωτερικά πρωταθλήματα
      • «Ζούμε σε σκηνές - Γνωρίζουμε τη φύση»
      • Βρεφική Κολύμβηση
    • Φυσιολατρικές εξορμήσεις
    • Τμήμα Συμβουλευτικής >
      • Στοχοθεσία
      • Συμβουλευτική
      • Επαγγελματικός Προσανατολισμός
      • Κοινωνικο-συναισθηματική μάθηση
      • Κύκλοι Συνάντησης Γονέων
    • Τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης >
      • Γραμματεία Εκπ. Έρευνας και Ανάπτυξης
      • Επιστημονική Ημερίδα
      • Εκδόσεις/Δημοσιεύσεις >
        • Βιβλία ή Τεύχη σε Επιστημονικά Περιοδικά
        • Άρθρα σε Επιστημονικά Περιοδικά
        • Κεφάλαια σε Βιβλία
        • Εργασίες σε Πρακτικά Συνεδρίων
        • Παρουσιάσεις σε Συνέδρια
        • Διδακτικό Έργο στην Ανώτατη Εκπαίδευση
    • Βιβλιοθήκη >
      • Κατάλογος - Γενικές πληροφορίες
      • Πληροφοριακή παιδεία >
        • Γενικά
        • Αναζήτηση στον κατάλογο
        • Αξιολόγηση πηγών
      • Βιβλιογραφία και παραπομπές
      • Ηλεκτρονικές πηγές
      • Εκπαιδευτικά περιοδικά
      • Συλλογές >
        • Βιβλιογραφικό δελτίο
        • Πολυμεσικά βιβλία
        • Προτάσεις παιδικών βιβλίων
      • Πληροφορίες για τον COVID-19
      • Στατιστικά Βιβλιοθήκης
      • Χρήσιμοι σύνδεσμοι >
        • Κανονισμός λειτουργίας
        • Πολιτική αποδοχής δωρεών
        • Πολιτική ανάπτυξης συλλογής
  • Ακαδημαϊκή εξέλιξη
    • Γραφείο Σπουδών
    • Επαγγελματικός Προσανατολισμός >
      • Γενικές Πληροφορίες
      • Α΄ και Β΄ Γυμνασίου
      • Γ΄ Γυμνασίου
      • Α΄ Λυκείου
      • Β΄ και Γ΄ Λυκείου
    • Πρόγραμμα Απόκτησης Εργασιακής Εμπειρίας >
      • Το Πρόγραμμα
      • Έντυπα Προγράμματος
      • Ηλεκτρονική Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος
      • Εντυπώσεις
    • Παρατηρητήριο Αποφοίτων >
      • Παρατηρητήριο Αποφοίτων
      • Keep in touch!
  • Νέα
  • Επικοινωνία
  • Start
  • Education
    • Philosophy
    • Consultancy and Psychology
    • International Baccalaureate (En) >
      • International Baccalaureate Diploma Programme (En)
      • Geitonas School IBDP (En)
      • Courses and Faculty (En)
      • Enrollment (En)
      • Contact En)
  • Culture
    • Culture (Introduction)
    • Library
    • Alumni Association
    • Scholarships
    • GREECE! This is my country!
    • Environmental Group
  • Scientific Work
  • Student Safety
  • Contact
  • Startseite
  • Ausbildung
    • Philosophie
    • Ausbildungsstufen
    • Beratung und psychologische Unterstützung
    • Geitonas Schule Mitglied des Partnerschulnetzes
  • Kultur
    • Einführung
    • Bibliothek
    • Verein der Ehemaligen
    • Stipendien
    • GRIECHENLAND! Das ist meine heimat!
  • Wissenschaftliches Werk
  • Schülersicherheit
  • Kontakt
  • Page d'accueil
  • Éducation
    • Philosophie
    • Niveaux
    • Conseil et soutien psychologique
  • Culture
    • Introduction
    • Bibliothèque
    • Association des Anciens
    • Bourses d'études
    • LA GRECE! Voilà mon pays!
  • Travaux scientifiques
  • Sécurité des élèves
  • Contact
  • Vacancies

Ελληνικά

Η διδασκαλία της Ελληνικής Γλώσσας στο ∆ημοτικό εντάσσεται σε ένα σύγχρονο  παιδαγωγικό πλαίσιο, που έχει ως επίκεντρο τον μαθητή, που δίνει έμφαση στην καινοτομία, στη δημιουργικότητα, στη φαντασία, στην αισθητική καλλιέργεια, ενώ παράλληλα ενισχύει το διερευνητικό και κριτικό πνεύμα απέναντι στη γλώσσα και στον τριπλό ρόλο που αυτή επωμίζεται: ως το βασικό μέσο επικοινωνίας ανάμεσα στους ανθρώπους, ως το μέσο που αντικατοπτρίζει με τη μεγαλύτερη πιστότητα τον ανθρώπινο νου και ως μηχανισμός κατασκευής ή και αναδόμησης στάσεων, αξιών, κοινωνικών τάσεων και ιδεολογίας.

Βασικός σκοπός της γλωσσικής διδασκαλίας είναι η καλλιέργεια των μαθητών για καλύτερη και αποτελεσματικότερη επικοινωνία.

Αναλυτικότερα το Πρόγραμμα Σπουδών για τη Νέα Ελληνική Γλώσσα στοχεύει να καταστήσει τους μαθητές:
  • επαρκείς ακροατές οι οποίοι θα μπορούν να αντιλαμβάνονται οποιαδήποτε μορφή προφορικού λόγου
  • ικανούς ομιλητές οι οποίοι θα μπορούν να παράγουν τον κατάλληλο για κάθε περίσταση προφορικό λόγο
  • αυτόνομους  αναγνώστες οι οποίοι θα μπορούν να διαβάζουν, άρα και να αντιλαμβάνονται οποιαδήποτε μορφή γραπτού λόγου
  • δημιουργικούς συντάκτες οι οποίοι θα μπορούν να παράγουν κατανοητά, ολοκληρωμένα και αποτελεσματικά κείμενα
  • ορθούς  χρήστες της  Ελληνικής  Γλώσσας 

Για την ποιοτική αναβάθμιση και τον εμπλουτισμό του Προγράμματος Σπουδών  της Ελληνικής Γλώσσας, έχουμε σχεδιάσει και υλοποιούμε τα παρακάτω καινοτόμα προγράμματα:

«Γιορτή της Ανάγνωσης»  (Α' ∆ημοτικού)
Στους πρώτους μήνες από την έναρξη της σχολικής ζωής τα παιδιά της Α΄ τάξης κατακτούν τους μηχανισμούς ανάγνωσης και γραφής.   Τον μήνα Φεβρουάριο γιορτάζουμε την κατάκτησή τους αυτή, καλώντας αγαπημένα πρόσωπα να συμμετάσχουν σε μια διπλή γιορτή (σπίτι - σχολείο), και τα παιδιά διαβάζουν ένα απόσπασμα από βιβλία δικής τους επιλογής.

Στόχος είναι να εδραιωθεί η πεποίθηση πως με τη συνεργασία και τη συναρμογή παιδιών – γονέων – σχολείου διασφαλίζονται οι συνθήκες της ομαλής ψυχοσυναισθηματικής και γνωστικής ανάπτυξης των παιδιών.

Το πρώτο μας λεξικό (Α'-Β' ∆ημοτικού)
Τα παιδιά δημιουργούν ένα πρωτότυπο λεξικό με λέξεις που τις προσεγγίζουν εννοιολογικά, σημασιολογικά και ετυμολογικά και τις εμπλουτίζουν με συμφράσεις, μεταφορικές χρήσεις και άλλες ποικίλες δραστηριότητες.

Στόχος του πρωτότυπου αυτού λεξικού είναι να ανακαλύψουν τα παιδιά την ομορφιά της γλώσσας μας, να την αγαπήσουν και να αναπτύξουν την κριτική σκέψη και τη δημιουργική τους φαντασία.

«∆ιαβάζω, επιλέγω, συγγράφω, παρουσιάζω» (A'-Β'-Γ' ∆ημοτικού)
Τα παιδιά, διαβάζοντας ένα λογοτεχνικό βιβλίο, συνειδητοποιούν με απλό και αβίαστο τρόπο ότι με ένα βιβλίο κατανοούν, μαθαίνουν, δημιουργούν εικόνες, αναπτύσσουν συναισθήματα, επικοινωνούν. Το αποτέλεσμα της προσπάθειάς τους, βασισμένο στις δικές τους εμπειρίες, στη δική τους έμπνευση και στις δικές τους ικανότητες γραφής, παρουσιάζεται στους γονείς σε μια ξεχωριστή γιορτή.

Στόχος του προγράμματος είναι να δώσουμε στα παιδιά ένα επιπλέον κίνητρο για να αναπτύξουν τη δημιουργικότητά τους, να εξοικειωθούν με αναγνωστικές πρακτικές και να προχωρήσουν σε παραγωγή γραπτού λόγου.

Πρόγραμμα Εμβάθυνσης (Ε'- ΣΤ' ∆ημοτικού)
Αφετηρία και κεντρικός μοχλός λειτουργίας του Προγράμματος Εμβάθυνσης είναι η διαφοροποιημένη, κατά τέσσερις ώρες στα Ελληνικά διδασκαλία, σε επίπεδο οργανωτικού σχεδιασμού και διδακτικής πράξης, στοχεύοντας αποκλειστικά στην προαγωγή και την καλλιέργεια του γραπτού και του προφορικού λόγου. Σε πρακτικό επίπεδο, και με δεδομένο πως κάθε παιδί είναι μοναδικό και δεν μοιάζει με κανένα άλλο, η διαφοροποιημένη διδασκαλία διευκολύνει τον εκπαιδευτικό ως προς την αξιοποίηση των δυνατοτήτων κάθε παιδιού στο μέγιστο δυνατό βαθμό. Στα Τμήματα Εμβάθυνσης, τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να αξιοποιούν τις προϋπάρχουσες γνώσεις και να εμβαθύνουν στο περιεχόμενο του μαθήματος με μεθόδους προσαρμοσμένες στον προσωπικό τους ρυθμό μάθησης.

«Το ταξίδι της Ελληνικής Γλώσσας: Από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα» (ΣΤ' ∆ημοτικού)
Στόχος του προγράμματος είναι η εξοικείωση των μαθητών με κείμενα παλαιότερων μορφών της ελληνικής γλώσσας , η διεύρυνση του γλωσσικού τους κώδικα, η καλύτερη προετοιμασία τους για τα γλωσσικά μαθήματα της Α΄ τάξης του Γυμνασίου.

«Επαφή των Παιδιών με τη Λογοτεχνία»
Η ενασχόληση των μαθητών  με τα λογοτεχνικά βιβλία τους  καθιστά  ικανούς  να αντιλαμβάνονται την πραγματικότητα στις πολυειδείς όψεις και εκδοχές της, και να παίρνουν κριτική θέση απέναντι σε ζητήματα της ατομικής και της κοινωνικής ζωής. Εξάλλου, ο ανατρεπτικός χαρακτήρας της Λογοτεχνίας την καθιστά ένα γνωστικό αντικείμενο ενδεδειγμένο για παιδιά και εφήβους, στο πλαίσιο ενός σχολείου που σέβεται τη νεότητα και ενισχύει την περιέργεια και την αμφισβήτηση.
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Copyright © 2014 Εκπαιδευτήρια ΓΕΙΤΟΝΑ