Εκπαιδευτήρια Γείτονα
  • Αρχική
  • Το Σχολείο μας
    • Μήνυμα της Διεύθυνσης
    • Ίδρυση - Εγκαταστάσεις
    • Φιλοσοφία - Κανόνες λειτουργίας
    • Αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου
    • Ευχαριστίες
    • Απόρρητο και Προσωπικά Δεδομένα
    • Σύγχρονη εξ αποστάσεως τηλεκπαίδευση
  • Εκπαίδευση
    • Παιδικός Σταθμός >
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
      • Σχολείο και οικογένεια
      • Μορφωτικές επισκέψεις
    • Νηπιαγωγείο >
      • Ευτυχισμένα παιδιά κατακτούν τη γνώση
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα
      • Τα Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο
      • Πληροφορική
      • «Παιδία παίζει… και μαθαίνει»
      • Μορφωτικές και Ψυχαγωγικές Επισκέψεις
      • Σχολείο και οικογένεια
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
    • Δημοτικό >
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Πρόγραμμα Σπουδών >
        • Ελληνικά
        • Μαθηματικά
        • Φυσικές Επιστήμες
        • Ιστορία
        • Θρησκευτικά
        • Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή
        • Πληροφορική
        • Αισθητική Αγωγή
        • Ξένες Γλώσσες
        • Φυσική Αγωγή
      • Βιωματική μάθηση >
        • Σκοπός του Βιωματικού Σχολείου
        • Ταξίδι στο χώρο και το χρόνο
        • Εμπειρίες Συγκομιδής Καρπών
        • Περιηγήσεις μαθητών
        • Σελίδες από την Ελληνική Ιστορία
        • Οικοδεσμός
      • Διαγωνισμοί >
        • «Οδυσσέας Ελύτης»
        • Αριθμοδρομίες
        • Κατασκευές Φυσικών Επιστημών
      • Βιβλιοδρομίες >
        • Τι είναι οι Βιβλιοδρομίες
        • Δικαίωμα και όροι συμμετοχής
        • Χρόνος και τόπος διεξαγωγής
        • Βράβευση των διαγωνιζομένων
        • Κατάλογος βιβλίων
        • Δηλώσεις συμμετοχής
        • ΕΙΠΑΝ για τις Βιβλιοδρομίες
        • Θέματα προηγούμενων ετών
        • Αποτελέσματα 2022
      • Όμιλοι
      • E-Tutoring
      • Φύλαξη - Δημιουργική απασχόληση
      • Κοινωνικο-συναισθηματική μάθηση
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
    • Γυμνάσιο >
      • «Ένα παράθυρο στον κόσμο»
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Ωρολόγιο πρόγραμμα
      • Συμπληρωματικά προγράμματα
      • Ακαδημαϊκά τμήματα >
        • Τμήμα Ανθρωπιστικών Επιστημών
        • Τμήμα Μαθηματικών
        • Τμήμα Φυσικών Επιστημών
        • Τμήμα Κοινωνικών-Οικονομικών Επιστημών
        • Τμήμα Αισθητικής Αγωγής
        • Τμήμα Πληροφορικής
        • Τμήμα Ξένων Γλωσσών
        • Τμήμα Φυσικής Αγωγής
      • Βιωματική μάθηση
      • Κοινωνικο-συναισθηματική μάθηση
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
      • Πολιτιστικές εκδηλώσεις - δράσεις
      • Αναθέσεις εξορμήσεων
    • Γενικό Λύκειο >
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Προγράμματα >
        • Α' Λυκείου Υποχρεωτικό πρόγραμμα
        • Α' Λυκείου Εμβαθύνσεις
        • Β' Λυκείου Υποχρεωτικό πρόγραμμα
        • Β' Λυκείου Εμβαθύνσεις
        • Γ' Λυκείου Υποχρεωτικό πρόγραμμα
        • Γ' Λυκείου Εμβαθύνσεις
      • Ακαδημαϊκά τμήματα >
        • Τμήμα Ανθρωπιστικών Επιστημών
        • Τμήμα Μαθηματικών
        • Τμήμα Φυσικών Επιστημών
        • Τμήμα Κοινωνικών-Οικονομικών Επιστημών
        • Τμήμα Πληροφορικής
        • Τμήμα Ξένων Γλωσσών
        • Τμήμα Φυσικής Αγωγής
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
      • Πολιτιστικές εκδηλώσεις - δράσεις
      • Εγκύκλιος για άτομα με σοβαρές παθήσεις
      • Αναθέσεις εξορμήσεων
      • Αποτελέσματα εξετάσεων 2022
      • Αποτελέσματα εξετάσεων 2021
      • Αποτελέσματα Εξετάσεων Προηγούμενων Ετών >
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2020
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2019
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2018
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2017
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2016
    • International Baccalaureate >
      • International Baccalaureate Diploma Programme
      • Geitonas School IBDP
      • Courses and Faculty
      • CAS (Creativity, Activity, Service) >
        • CAS Home
        • Students
        • Projects
        • Events
        • More
      • Proud of our Alumni
      • Enrollment
      • Vacancies
      • Contact
    • Κέντρο Διά Βίου Μάθησης >
      • Εισαγωγή
      • Εξ Αποστάσεως Πρόγραμμα Επιμόρφωσης
  • Σχολική ζωή
    • 1821: 200 χρόνια >
      • Εισαγωγή
      • Χρονογραμμή
      • Συνεντεύξεις
      • Λευκώματα
      • Διαγωνισμός
      • Μουσική
      • Βιβλιογραφία
      • Άρθρα
    • Μένουμε σπίτι - Αθλούμαστε - Παίζουμε >
      • Εισαγωγή
      • Παιδικός Σταθμός - Νηπιαγωγείο - Δημοτικό
      • Γυμνάσιο - Λύκειο
      • Προθέρμανση - Διατάσεις - Αποθεραπεία
    • Προαιρετικές δραστηριότητες
    • Μουσική Σχολή >
      • Γενικά
      • Τμήμα Κλασικής Μουσικής
      • Τμήμα Σύγχρονης Μουσικής
      • Ελεύθερη Μουσική Δημιουργία
      • Προετοιμασία για Πανεπιστήμια
      • Εκδηλώσεις (Photo Gallery)
    • Εκπαιδευτικές δράσεις >
      • Forensics - MUN - EYP
      • Σταθμοί στην Ιστορία της Ευρώπης
      • Λογοτεχνικό Εργαστήριο
      • Μαθητική Ομάδα Βιοηθικής Έρευνας
      • UNESCO ASPnet
      • Ολυμπιάδα Φυσικών Επιστημών EUSO
      • Επίσκεψη στο CERN - EPFL
      • Περιβαλλοντική ομάδα
      • Κέντρο Διά Βίου Μάθησης >
        • Εισαγωγή
        • Ερωτηματολόγιο συναδέλφων εκπαιδευτικών
        • Ερωτηματολόγιο γονέων, συνεργατών και φίλων
    • Αριστεία-Βραβεία
    • Πολιτιστικές Δραστηριότητες >
      • Θεατρική Ομάδα
      • Χορωδίες - Ορχήστρες
      • Μουσικά Σύνολα
      • Ομάδα φωτογραφίας
      • Μουσικές Ματιές
    • Αθλητικές Δραστηριότητες >
      • Εσωτερικά πρωταθλήματα
      • «Ζούμε σε σκηνές - Γνωρίζουμε τη φύση»
      • Βρεφική Κολύμβηση
    • Φυσιολατρικές εξορμήσεις
    • Τμήμα Συμβουλευτικής >
      • Στοχοθεσία
      • Συμβουλευτική
      • Επαγγελματικός Προσανατολισμός
      • Κοινωνικο-συναισθηματική μάθηση
      • Ανάπτυξη Δεξιοτήτων Ζωής
      • Κύκλοι Συνάντησης Γονέων
    • Τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης >
      • Γραμματεία Εκπ. Έρευνας και Ανάπτυξης
      • Επιστημονική Ημερίδα
      • Εκδόσεις/Δημοσιεύσεις >
        • Βιβλία ή Τεύχη σε Επιστημονικά Περιοδικά
        • Άρθρα σε Επιστημονικά Περιοδικά
        • Κεφάλαια σε Βιβλία
        • Εργασίες σε Πρακτικά Συνεδρίων
        • Παρουσιάσεις σε Συνέδρια
        • Διδακτικό Έργο στην Ανώτατη Εκπαίδευση
    • Βιβλιοθήκη >
      • Κατάλογος - Γενικές πληροφορίες
      • Πληροφοριακή παιδεία >
        • Γενικά
        • Αναζήτηση στον κατάλογο
        • Αξιολόγηση πηγών
      • Βιβλιογραφία και παραπομπές
      • Ηλεκτρονικές πηγές
      • Εκπαιδευτικά περιοδικά
      • Συλλογές >
        • Βιβλιογραφικό δελτίο
        • Πολυμεσικά βιβλία
        • Προτάσεις παιδικών βιβλίων
      • Πληροφορίες για τον COVID-19
      • Στατιστικά Βιβλιοθήκης
      • Citing and referencing
      • Χρήσιμοι σύνδεσμοι >
        • Κανονισμός λειτουργίας
        • Πολιτική αποδοχής δωρεών
        • Πολιτική ανάπτυξης συλλογής
  • Ακαδημαϊκή εξέλιξη
    • Γραφείο Σπουδών
    • Επαγγελματικός Προσανατολισμός >
      • Γενικές Πληροφορίες
      • Α΄ και Β΄ Γυμνασίου
      • Γ΄ Γυμνασίου
      • Α΄ Λυκείου
      • Β΄ και Γ΄ Λυκείου
    • Πρόγραμμα Απόκτησης Εργασιακής Εμπειρίας >
      • Το Πρόγραμμα
      • Έντυπα Προγράμματος
      • Ηλεκτρονική Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος
      • Εντυπώσεις
    • Παρατηρητήριο Αποφοίτων >
      • Παρατηρητήριο Αποφοίτων
      • Keep in touch!
  • Νέα
  • Επικοινωνία
  • Start
  • Education
    • Philosophy
    • Consultancy and Psychology
    • International Baccalaureate (En) >
      • International Baccalaureate Diploma Programme (En)
  • Culture
    • Culture (Introduction)
    • Library
    • Alumni Association
    • Scholarships
    • GREECE! This is my country!
    • Environmental Group
  • Scientific Work
  • Student Safety
  • Contact
  • Startseite
  • Ausbildung
    • Philosophie
    • Ausbildungsstufen
    • Beratung und psychologische Unterstützung
    • Geitonas Schule Mitglied des Partnerschulnetzes
  • Kultur
    • Einführung
    • Bibliothek
    • Verein der Ehemaligen
    • Stipendien
    • GRIECHENLAND! Das ist meine heimat!
  • Wissenschaftliches Werk
  • Schülersicherheit
  • Kontakt
  • Page d'accueil
  • Éducation
    • Philosophie
    • Niveaux
    • Conseil et soutien psychologique
  • Culture
    • Introduction
    • Bibliothèque
    • Association des Anciens
    • Bourses d'études
    • LA GRECE! Voilà mon pays!
  • Travaux scientifiques
  • Sécurité des élèves
  • Contact
  • Vacancies

Βιβλιογραφία και παραπομπές

Ο οδηγός αυτός έχει σκοπό να βοηθήσει τους μαθητές στην σύνταξη παραπομπών και βιβλιογραφίας. Αναπόσπαστο κομμάτι της συγγραφής ενός επιστημονικού κειμένου, είναι η παράθεση των βιβλιογραφικών αναφορών που χρησιμοποιήθηκαν. Για την σύνταξη τους, υπάρχουν τα λεγόμενα citation styles, όπου θα δούμε και παρακάτω:

Citation
styles

Η παραπομπή είναι πρακτικά ένα μικρό κομμάτι κειμένου, που αναφέρουμε τις πηγές που χρησιμοποιήσαμε για να διεξάγουμε την δική έρευνά μας. Τυπικά, αυτές αναφέρουν το όνομα των συγγραφέων, τον τίτλο της εργασίας, ημερομηνία δημοσίευσης και DOI.
Το μικρό αυτό κείμενο, πρέπει να είναι διαμορφωμένο με συγκεκριμένο τρόπο και γι’ αυτό υπάρχουν και διαφορετικοί τρόποι διαμόρφωσης (citation styles). Τα styles αυτά συνήθως προκύπτουν από το πεδίο της έρευνας. Τα τρία πιο διάσημα που χρησιμοποιούνται είναι τα εξής:
​
  • APA (American Psychological Association), χρησιμοποιείτε στην Ψυχολογία, Επιστήμες και Εκπαίδευση.
  • MLA (Modern Language Association), χρησιμοποιείτε στον κλάδο των Ανθρωπιστικών Επιστημών.
  • Chicago/Turabian style χρησιμοποιείτε από Business, Ιστορία και τις Καλές Τέχνες.

Ακολουθεί ένα παράδειγμα, ώστε να κατανοήσουμε καλά τα παραπάνω. Παρακάτω θα δούμε το ίδιο δημοσιευμένο άρθρο, γραμμένο με τα τρία διαφορετικά citation styles που αναφέραμε. Έτσι έχουμε μια συγκριτική ματιά του θέματος.

APA
style website citation

Kostagiolas, P.A., Banou, C., Vazaiou, S., & Kapellas, N. (2016). A qualitative survey for the academic libraries in the throes of a great recession.

Chicago style website citation


Kostagiolas, Petros A, Christina Banou, Stella Vazaiou and N. Kapellas. "A qualitative survey for the academic libraries in the throes of a great recession." (2016).

MLA style website citation


Kostagiolas, Petros A et al. "A qualitative survey for the academic libraries in the throes of a great recession." (2016).

Μπορούμε να αντλήσουμε περισσότερες πληροφορίες από τις σελίδες Citation Styles από το University of Pittsburgh και την σελίδα Citation Management από το Cornell University.

Διαχείριση βιβλιογραφίας


Online λογισμικό για την διαχείριση της βιβλιογραφίας, μπορεί να μας βοηθήσει να οργανώσουμε την λίστα των αναφορών μας. Λογισμικό όπως τα Mendeley και Zotero μας επιτρέπουν να εξοικονομήσουμε χρόνο, αυτοματοποιώντας την διαδικασία σύνταξης βιβλιογραφίας. Με αυτά, μπορούμε να δημιουργήσουμε μια βιβλιογραφική βάση δεδομένων, να εισάγουμε πηγές, να έχουμε απομακρυσμένη σε αυτές πρόσβαση, και να τις μοιραστούμε με συνεργάτες.

Το πρόγραμμα Zotero, παρέχει ακόμα μια διαδικτυακή υπηρεσία, ονομαζόμενη ZoteroBib, που επιτρέπει στους χρήστες να δημιουργήσουν αυτόματα βιβλιογραφικές παραπομπές.

Ακόμα, οι περισσότεροι σύγχρονοι κειμενογράφοι όπως το MS Word ή LibreOffice, περιέχουν αρκετές επιλογές για συγγραφή βιβλιογραφίας. Μπορείτε να βρείτε έναν σύντομο οδηγό για το MS Word στην σελίδα υποστήριξης χρηστών εδώ εδώ. Το ίδιο ισχύει και για το πρόγραμμα ανοιχτού κώδικα LibreOffice, με έναν αντίστοιχο οδηγό εδώ. Τέλος, τα προγράμματα που αναφέραμε παραπάνω προσφέρουν στους χρήστες plugins για χρήση με άλλα προγράμματα, όπως το Web Importer and Citation plugin για χρήστες macOS και το Zotero Connector για όλους τους browsers.

Συνοψίζοντας, στο τελευταίο κομμάτι της εργασίας σας, θα πρέπει να υπάρχει ένα παράρτημα που θα περιέχει την βιβλιογραφία σας και θα μοιάζει με αυτό:

Βιβλιογραφία


"Battery." Encyclopedia Britannica. 1990.
"Best Batteries." Consumer Reports Magazine 32 Dec. 1994: 71-72.
Booth, Steven A. "High-Drain Alkaline AA-Batteries." Popular Electronics 62 Jan. 1999: 58.
Brain, Marshall. "How Batteries Work." howstuffworks. 1 Aug. 2006
<http://home.howstuffworks.com /battery.htm>.
 
"Cells and Batteries." The DK Science Encyclopedia. 1993.
Dell, R. M., and D. A. J. Rand. Understanding Batteries. Cambridge, UK: The Royal Society of Chemistry, 2001.
"Learning Center." Energizer. Eveready Battery Company, Inc. 1 Aug. 2006
<http://www.energizer.com /learning/default.asp>.
 
Τέλος, είναι σημαντικό να γνωρίζουμε ότι η απλή αντιγραφή της δουλειάς κάποιου άλλου, εκτός αν αναφέρεται ρητά, είναι κάτι που πρέπει να αποφεύγουμε. Ονομάζεται λογοκλοπή και μπορεί να θεωρηθεί προσβολή των πνευματικών δικαιωμάτων ενός δημιουργού. Για τον έλεγχο της λογοκλοπής, χρησιμοποιείται ειδικό λογισμικό που αναγνωρίζει ύποπτα μοτίβα κειμένου.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα παραπάνω, παρακαλούνται οι μαθητές να απευθύνονται στους διδάσκοντες, και το προσωπικό της βιβλιοθήκης.
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Copyright © 2014 Εκπαιδευτήρια ΓΕΙΤΟΝΑ