Γυμνάσιο - «Ένα παράθυρο στον κόσμο»
Ο ερχομός ενός μαθητή στο Γυμνάσιο σηματοδοτεί διττή αλλαγή, μαθησιακή και ηλικιακή. Για το σύνολο σχεδόν των μαθητών το Γυμνάσιο αποτελεί ένα νέο ξεκίνημα, έναν πολύ σημαντικό σταθμό για τη μαθητική τους πορεία αλλά και για τη συγκρότηση της προσωπικότητάς τους. Κατά τη μετάβαση από την πρωτοβάθμια στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ο μαθητής καλείται να προσαρμοστεί όχι μόνο στην αλλαγή της εκπαιδευτικής βαθμίδας αλλά και να διαχειριστεί εκπαιδευτικά, συναισθηματικά και κοινωνικά θέματα που προκύπτουν από αυτήν την αλλαγή, η οποία μάλιστα συμπίπτει και με την έναρξη της εφηβείας.
Αν διαλέγαμε μια εικόνα που να περιγράφει αυτή τη στιγμή θα φανταζόμασταν κάθε παιδί μπροστά σε ένα μεγάλο παράθυρο με θέα τον κόσμο. Χρέος όλων μας δεν είναι άλλο από το να ανοίξουμε διάπλατα αυτό το παράθυρο. Να ανοίξουμε το βλέμμα και τη σκέψη τους, να τα βοηθήσουμε και να τα καθοδηγήσουμε όπου χρειαστεί και στο τέλος να στηρίξουμε τις επιλογές τους. Για να το καταφέρουμε αυτό, εμείς ως εκπαιδευτικοί στηριζόμαστε σε τρεις πυλώνες, τους οποίους θεωρούμε ιδιαίτερα σημαντικούς για την πορεία και την ανάπτυξη κάθε μαθητή:
Ο πρώτος πυλώνας είναι η Γνώση, η βάση κάθε εκπαιδευτικής διαδικασίας. Είναι το κλειδί που θα ανοίξει την πόρτα των πανεπιστημίων, είναι η αφετηρία για μια επιτυχημένη επαγγελματική πορεία.
Ο δεύτερος πυλώνας είναι οι Δεξιότητες που πρέπει να διαθέτει κάθε νέος επαγγελματίας, όπως αυτές έχουν ορισθεί στη διεθνή βιβλιογραφία και πρόσφατα από τον ΟΑΣΑ στο τελευταίο οικονομικό φόρουμ με τον τίτλο «δεξιότητες του 21ου αιώνα».
Ο τρίτος πυλώνας είναι ο Πολιτισμός, τον οποίο δεν θέλουμε να περιορίσουμε στις όποιου τύπου πολιτιστικές εκδηλώσεις, αλλά να τον ορίσουμε ως βασικό στοιχείο της σχολικής ζωής στην αυλή, στον διάδρομο και στην τάξη.
Βασισμένοι σε αυτούς τους τρείς πυλώνες εφαρμόζουμε τα νέα μας εκπαιδευτικά προγράμματα, στα οποία:
Αν διαλέγαμε μια εικόνα που να περιγράφει αυτή τη στιγμή θα φανταζόμασταν κάθε παιδί μπροστά σε ένα μεγάλο παράθυρο με θέα τον κόσμο. Χρέος όλων μας δεν είναι άλλο από το να ανοίξουμε διάπλατα αυτό το παράθυρο. Να ανοίξουμε το βλέμμα και τη σκέψη τους, να τα βοηθήσουμε και να τα καθοδηγήσουμε όπου χρειαστεί και στο τέλος να στηρίξουμε τις επιλογές τους. Για να το καταφέρουμε αυτό, εμείς ως εκπαιδευτικοί στηριζόμαστε σε τρεις πυλώνες, τους οποίους θεωρούμε ιδιαίτερα σημαντικούς για την πορεία και την ανάπτυξη κάθε μαθητή:
Ο πρώτος πυλώνας είναι η Γνώση, η βάση κάθε εκπαιδευτικής διαδικασίας. Είναι το κλειδί που θα ανοίξει την πόρτα των πανεπιστημίων, είναι η αφετηρία για μια επιτυχημένη επαγγελματική πορεία.
Ο δεύτερος πυλώνας είναι οι Δεξιότητες που πρέπει να διαθέτει κάθε νέος επαγγελματίας, όπως αυτές έχουν ορισθεί στη διεθνή βιβλιογραφία και πρόσφατα από τον ΟΑΣΑ στο τελευταίο οικονομικό φόρουμ με τον τίτλο «δεξιότητες του 21ου αιώνα».
Ο τρίτος πυλώνας είναι ο Πολιτισμός, τον οποίο δεν θέλουμε να περιορίσουμε στις όποιου τύπου πολιτιστικές εκδηλώσεις, αλλά να τον ορίσουμε ως βασικό στοιχείο της σχολικής ζωής στην αυλή, στον διάδρομο και στην τάξη.
Βασισμένοι σε αυτούς τους τρείς πυλώνες εφαρμόζουμε τα νέα μας εκπαιδευτικά προγράμματα, στα οποία:
- Ενισχύουμε το πρόγραμμα του Υπουργείου με επιπλέον 8 ώρες στην Α΄ Γυμνασίου (3 ώρες Αγγλικών, 1 ώρα Γερμανικά ή Γαλλικά, 1 ώρα Φυσική και 3 ώρες ομίλων) και 6 ώρες στις υπόλοιπες τάξεις .
- Εισάγουμε τον θεσμό του Συμβούλου τάξης και του Προσωπικού συμβούλου για κάθε μαθητή της Α΄ Γυμνασίου.
- Εισάγουμε ένα πλήρες πρόγραμμα Επαγγελματικού Προσανατολισμού, το οποίο ξεκινά από την Α΄ Γυμνασίου και ολοκληρώνεται στη Γ΄ Λυκείου.