Φυσικές Επιστήμες
Στο Δημοτικό των Εκπαιδευτηρίων Γείτονα η διδασκαλία των μαθημάτων «Μελέτη Περιβάλλοντος» στην Α’, Β’, Γ’ και Δ΄ τάξη και «Φυσικά – Ερευνώ & Ανακαλύπτω» για την Ε’ και Στ’, αποσκοπεί όχι μόνο στην απόκτηση γνώσεων, αλλά κυρίως στην ανάπτυξη δεξιοτήτων κριτικής αξιολόγησης από τους μαθητές. Οι μαθητές μαθαίνουν να παρατηρούν, να περιγράφουν, να διατυπώνουν υποθέσεις για το φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον, να δοκιμάζουν τις υποθέσεις τους με πείραμα και να διατυπώνουν τα συμπεράσματά τους.
Η διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών στο Δημοτικό των Εκπαιδευτηρίων Γείτονα εμπλουτίζεται με μια σειρά από προγράμματα που καταρτίζονται με βάση το Αναλυτικό Πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας, αλλά και τη διεθνή εμπειρία και βιβλιογραφία. Βασικά χαρακτηριστικά τους είναι η ομαδοσυνεργατική μέθοδος διδασκαλίας καθώς και η διεπιστημονική προσέγγιση των θεμάτων.
Ομάδα εκπαιδευτικών του τμήματος Φυσικών Επιστημών & Τεχνολογίας υποστηρίζει το σχεδιασμό και την πραγματοποίηση αυτών των προγραμμάτων, ώστε να διασφαλίζεται τόσο η επιστημονική και παιδαγωγική εγκυρότητά τους, όσο και η συνοχή των γνώσεων με τη σύνδεση και τη διαδοχική διεύρυνση της θεματολογίας από τάξη σε τάξη από το Νηπιαγωγείο έως και το Λύκειο. Η ομάδα αυτή συνεδριάζει με τους δασκάλους κάθε εβδομάδα, παρακολουθεί την πορεία των προγραμμάτων και πραγματοποιεί τις αναγκαίες παρεμβάσεις σε κάθε περίπτωση.
Βασικοί άξονες της δουλειάς μας στο Δημοτικό είναι:
Το σχολείο μας διαθέτει έξι εργαστήρια (Αστρονομίας, Βιολογίας, Φυσικής, Χημείας), ένα Αμφιθέατρο και δύο παρασκευαστήρια. Όλα τα εργαστήρια διαθέτουν υπολογιστές με πρόσβαση στο διαδίκτυο, video projectors και άρτια συστήματα ασφαλείας. Επιπλέον, το κάθε εργαστήριο είναι εφοδιασμένο με εξειδικευμένο εξοπλισμό, ανάλογα με το είδος των δραστηριοτήτων που υποστηρίζονται από αυτό.
Η διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών στο Δημοτικό των Εκπαιδευτηρίων Γείτονα εμπλουτίζεται με μια σειρά από προγράμματα που καταρτίζονται με βάση το Αναλυτικό Πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας, αλλά και τη διεθνή εμπειρία και βιβλιογραφία. Βασικά χαρακτηριστικά τους είναι η ομαδοσυνεργατική μέθοδος διδασκαλίας καθώς και η διεπιστημονική προσέγγιση των θεμάτων.
Ομάδα εκπαιδευτικών του τμήματος Φυσικών Επιστημών & Τεχνολογίας υποστηρίζει το σχεδιασμό και την πραγματοποίηση αυτών των προγραμμάτων, ώστε να διασφαλίζεται τόσο η επιστημονική και παιδαγωγική εγκυρότητά τους, όσο και η συνοχή των γνώσεων με τη σύνδεση και τη διαδοχική διεύρυνση της θεματολογίας από τάξη σε τάξη από το Νηπιαγωγείο έως και το Λύκειο. Η ομάδα αυτή συνεδριάζει με τους δασκάλους κάθε εβδομάδα, παρακολουθεί την πορεία των προγραμμάτων και πραγματοποιεί τις αναγκαίες παρεμβάσεις σε κάθε περίπτωση.
Βασικοί άξονες της δουλειάς μας στο Δημοτικό είναι:
- Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών του Δημοτικού σε ότι αφορά τις νοητικές παραστάσεις των μαθητών.
- Η συνεχής δημιουργία διδακτικού υλικού, όπως η παραγωγή φυλλαδίων και φύλλων εργασίας για κάθε τάξη.
- Ο σχεδιασμός παρεμβάσεων στο αναλυτικό πρόγραμμα, όπως η υλοποίηση μικρών ερευνητικών εργασιών (projects) για την εμβάθυνση σε μια σειρά από θεματικές ενότητες όπως η ενέργεια, τα έμβια – άβια, οι μαγνήτες κ.ά.
- Η αξιοποίηση των Εργαστηρίων Φυσικών Επιστημών (Αστρονομίας, Βιολογίας, Φυσικής και Χημείας) για την εκτέλεση εργαστηριακών ασκήσεων, ομαδικών και επίδειξης, σε όλες τις τάξεις του Δημοτικού.
- Η οργάνωση εσωτερικών διαγωνισμών αλλά και η συμμετοχή σε Πανελλήνιους διαγωνισμούς Φυσικών Επιστημών.
- Η πλήρης αξιοποίηση των δυνατοτήτων που παρέχουν στην εκπαίδευση οι νέες τεχνολογίες (διαδραστικοί πίνακες, εκπαιδευτικές εφαρμογές και προσομοιώσεις).
Το σχολείο μας διαθέτει έξι εργαστήρια (Αστρονομίας, Βιολογίας, Φυσικής, Χημείας), ένα Αμφιθέατρο και δύο παρασκευαστήρια. Όλα τα εργαστήρια διαθέτουν υπολογιστές με πρόσβαση στο διαδίκτυο, video projectors και άρτια συστήματα ασφαλείας. Επιπλέον, το κάθε εργαστήριο είναι εφοδιασμένο με εξειδικευμένο εξοπλισμό, ανάλογα με το είδος των δραστηριοτήτων που υποστηρίζονται από αυτό.