Εκπαιδευτήρια Γείτονα
  • Αρχική
  • Το Σχολείο μας
    • Μήνυμα της Διεύθυνσης
    • Ίδρυση - Εγκαταστάσεις
    • Φιλοσοφία - Κανόνες λειτουργίας
    • Αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου
    • Ευχαριστίες
    • Απόρρητο και Προσωπικά Δεδομένα
    • Σύγχρονη εξ αποστάσεως τηλεκπαίδευση
  • Εκπαίδευση
    • Παιδικός Σταθμός >
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
      • Σχολείο και οικογένεια
      • Μορφωτικές επισκέψεις
      • Γιορτές
    • Νηπιαγωγείο >
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα
      • Ανοιχτό Δημιουργικό Σχολείο
      • Μορφωτικές και Ψυχαγωγικές Επισκέψεις
      • Σχολείο και οικογένεια
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
    • Δημοτικό >
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Πρόγραμμα Σπουδών >
        • Ελληνικά
        • Μαθηματικά
        • Φυσικές Επιστήμες
        • Ιστορία
        • Θρησκευτικά
        • Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή
        • Πληροφορική
        • Αισθητική Αγωγή
        • Ξένες Γλώσσες
        • Φυσική Αγωγή
      • Βιωματική μάθηση >
        • Σκοπός του Βιωματικού Σχολείου
        • Ταξίδι στο χώρο και το χρόνο
        • Εμπειρίες Συγκομιδής Καρπών
        • Σελίδες από την Ελληνική Ιστορία
        • Οικοδεσμός
      • Διαγωνισμοί >
        • «Οδυσσέας Ελύτης»
        • Αριθμοδρομίες
        • Κατασκευές Φυσικών Επιστημών
      • Βιβλιοδρομίες >
        • Τι είναι οι Βιβλιοδρομίες
        • Στόχοι του Προγράμματος
        • Θεματική ενότητα
        • Δικαίωμα και όροι συμμετοχής
        • Χρόνος και τόπος διεξαγωγής
        • Βράβευση των διαγωνιζομένων
        • Κατάλογος βιβλίων
        • Δηλώσεις συμμετοχής
        • Αποτελέσματα 2024
        • Θέματα προηγούμενων ετών
        • ΕΙΠΑΝ για τις Βιβλιοδρομίες
      • Όμιλοι
      • Απογευματινή Μελέτη
      • E-Tutoring
      • Κοινωνικο-συναισθηματική μάθηση
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
    • Γυμνάσιο >
      • «Ένα παράθυρο στον κόσμο»
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Ωρολόγιο πρόγραμμα
      • Συμπληρωματικά προγράμματα
      • Ακαδημαϊκά τμήματα >
        • Τμήμα Ανθρωπιστικών Επιστημών
        • Τμήμα Μαθηματικών
        • Τμήμα Φυσικών Επιστημών
        • Τμήμα Κοινωνικών-Οικονομικών Επιστημών
        • Τμήμα Αισθητικής Αγωγής
        • Τμήμα Πληροφορικής
        • Τμήμα Ξένων Γλωσσών
        • Τμήμα Φυσικής Αγωγής
      • Βιωματική μάθηση
      • Κοινωνικο-συναισθηματική μάθηση
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
      • Πολιτιστικές εκδηλώσεις - δράσεις
      • Αναθέσεις εξορμήσεων
    • Γενικό Λύκειο >
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Προγράμματα >
        • Α' Λυκείου Υποχρεωτικό πρόγραμμα
        • Α' Λυκείου Εμβαθύνσεις
        • Β' Λυκείου Υποχρεωτικό πρόγραμμα
        • Β' Λυκείου Εμβαθύνσεις
        • Γ' Λυκείου Υποχρεωτικό πρόγραμμα
        • Γ' Λυκείου Εμβαθύνσεις
      • Ακαδημαϊκά τμήματα >
        • Τμήμα Ανθρωπιστικών Επιστημών
        • Τμήμα Μαθηματικών
        • Τμήμα Φυσικών Επιστημών
        • Τμήμα Κοινωνικών-Οικονομικών Επιστημών
        • Τμήμα Πληροφορικής
        • Τμήμα Ξένων Γλωσσών
        • Τμήμα Φυσικής Αγωγής
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
      • Πολιτιστικές εκδηλώσεις - δράσεις
      • Εγκύκλιος για άτομα με σοβαρές παθήσεις
      • Αναθέσεις εξορμήσεων
      • Αποτελέσματα εξετάσεων 2024
      • Αποτελέσματα Εξετάσεων Προηγούμενων Ετών >
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2023
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2022
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2021
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2020
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2019
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2018
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2017
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2016
    • International Baccalaureate >
      • International Baccalaureate Diploma Programme
      • Geitonas School IB DP
      • Courses and Faculty
      • CAS (Creativity, Activity, Service) >
        • CAS Description
        • Projects
        • Events
      • Proud of our Alumni
      • Enrollment
      • Counseling support
  • Σχολική ζωή
    • Προαιρετικά Προγράμματα
    • Μουσική Σχολή >
      • Γενικά
      • Τμήμα Κλασικής Μουσικής
      • Τμήμα Σύγχρονης Μουσικής
      • Ελεύθερη Μουσική Δημιουργία
      • Προετοιμασία για Πανεπιστήμια
      • Εκδηλώσεις (Photo Gallery)
    • Εκπαιδευτικές δράσεις >
      • Forensics - MUN - EYP
      • Σταθμοί στην Ιστορία της Ευρώπης
      • Λογοτεχνικό Εργαστήριο
      • Μαθητική Ομάδα Βιοηθικής Έρευνας
      • UNESCO ASPnet
      • Ολυμπιάδα Φυσικών Επιστημών EUSO
      • Επίσκεψη στο CERN - EPFL
      • Περιβαλλοντική ομάδα
    • Αριστεία-Βραβεία
    • Πολιτιστικές Δραστηριότητες >
      • Θεατρική Ομάδα
      • Χορωδίες - Ορχήστρες
      • Μουσικά Σύνολα
      • Ομάδα φωτογραφίας
      • Μουσικές Ματιές
    • Αθλητικές Δραστηριότητες >
      • Εσωτερικά πρωταθλήματα
      • «Ζούμε σε σκηνές - Γνωρίζουμε τη φύση»
      • Βρεφική Κολύμβηση
    • Καλοκαιρινά Κατασκηνωτικά Προγράμματα
    • Τμήμα Συμβουλευτικής >
      • Στοχοθεσία
      • Συμβουλευτική
      • Επαγγελματικός Προσανατολισμός
      • Κοινωνικο-συναισθηματική μάθηση
      • Ανάπτυξη Δεξιοτήτων Ζωής
      • Κύκλοι Συνάντησης Γονέων
    • Τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης >
      • Γραμματεία Εκπ. Έρευνας και Ανάπτυξης
      • Επιστημονική Ημερίδα
      • Εκδόσεις/Δημοσιεύσεις >
        • Βιβλία ή Τεύχη σε Επιστημονικά Περιοδικά
        • Άρθρα σε Επιστημονικά Περιοδικά
        • Κεφάλαια σε Βιβλία
        • Εργασίες σε Πρακτικά Συνεδρίων
        • Παρουσιάσεις σε Συνέδρια
        • Διδακτικό Έργο στην Ανώτατη Εκπαίδευση
    • Βιβλιοθήκη >
      • Κατάλογος - Γενικές πληροφορίες
      • Πληροφοριακή παιδεία >
        • Γενικά
        • Αναζήτηση στον κατάλογο
        • Αξιολόγηση πηγών
      • Βιβλιογραφία και παραπομπές
      • Ηλεκτρονικές πηγές
      • Εκπαιδευτικά περιοδικά
      • Συλλογές >
        • Βιβλιογραφικό δελτίο
        • Πολυμεσικά βιβλία
        • Προτάσεις παιδικών βιβλίων
      • Στατιστικά Βιβλιοθήκης
      • Citing and referencing
      • Χρήσιμοι σύνδεσμοι >
        • Κανονισμός λειτουργίας
        • Πολιτική αποδοχής δωρεών
        • Πολιτική ανάπτυξης συλλογής
  • Ακαδημαϊκή εξέλιξη
    • Γραφείο Σπουδών
    • Επαγγελματικός Προσανατολισμός >
      • Γενικές Πληροφορίες
      • Α΄ και Β΄ Γυμνασίου
      • Γ΄ Γυμνασίου
      • Α΄ Λυκείου
      • Β΄ και Γ΄ Λυκείου
    • Πρόγραμμα Απόκτησης Εργασιακής Εμπειρίας >
      • Το Πρόγραμμα
      • Έντυπα Προγράμματος
      • Ηλεκτρονική Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος
      • Εντυπώσεις
    • Παρατηρητήριο Αποφοίτων >
      • Παρατηρητήριο Αποφοίτων
      • Keep in touch!
  • Νέα
  • Επικοινωνία
  • Start
  • Education
    • Philosophy
    • Consultancy and Psychology
    • International Baccalaureate (En) >
      • International Baccalaureate Diploma Programme (En)
  • Culture
    • Culture (Introduction)
    • Library
    • Alumni Association
    • Scholarships
    • GREECE! This is my country!
    • Environmental Group
  • Scientific Work
  • Student Safety
  • Contact
  • Startseite
  • Ausbildung
    • Philosophie
    • Ausbildungsstufen
    • Beratung und psychologische Unterstützung
    • Geitonas Schule Mitglied des Partnerschulnetzes
  • Kultur
    • Einführung
    • Bibliothek
    • Verein der Ehemaligen
    • Stipendien
    • GRIECHENLAND! Das ist meine heimat!
  • Wissenschaftliches Werk
  • Schülersicherheit
  • Kontakt
  • Page d'accueil
  • Éducation
    • Philosophie
    • Niveaux
    • Conseil et soutien psychologique
  • Culture
    • Introduction
    • Bibliothèque
    • Association des Anciens
    • Bourses d'études
    • LA GRECE! Voilà mon pays!
  • Travaux scientifiques
  • Sécurité des élèves
  • Contact

Τμήμα Αισθητικής Αγωγής

Τα  Εκπαιδευτήρια  Γείτονα έχουν αναπτύξει προγράμματα Αισθητικής Αγωγής σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης με στόχο να οδηγήσουν τους μαθητές / τριες σε μια γνωστική και συναισθηματική σχέση με το χώρο των τεχνών.

Μέσα από το βιωματικό χαρακτήρα τους, τα προγράμματα αυτά δίνουν τη δυνατότητα στο παιδί να εκφραστεί προσωπικά, να μυηθεί στη συνεργασία και την επικοινωνία. Να φτάνει σε επίπεδο «δημιουργίας»… εκεί που δεν αφομοιώνει μόνο, αλλά εκφράζεται, μιμείται και χαίρεται, γνωρίζει και μαθαίνει να επιλέγει, ξεναγείται στον κόσμο των τεχνών και συγκροτεί το δικό του κόσμο.
 
Τα προγράμματα Αισθητικής Αγωγής των Εκπαιδευτηρίων Γείτονα αποζητούν την ευχαρίστηση μέσα από τη γνώση, αξιοποιούν τη φυσική περιέργεια του παιδιού, προβάλλουν τη δημιουργικότητα του, καλλιεργούν την κρίση του και βοηθούν στη συγκρότηση της προσωπικότητάς του.

Μουσική

Το μάθημα της Μουσικής, το οποίο διδάσκεται μία ώρα την εβδομάδα σε κάθε τάξη του Γυμνασίου, δίνει έμφαση στους παρακάτω στόχους: 
  • Ολιστική ανάπτυξη της προσωπικότητας του μαθητή. (πνευματική, συναισθηματική, ψυχοκινητική)
  • Αισθητική καλλιέργεια και απόλαυση, αγάπη για τη μουσική και το ωραίο.
  • Κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών μέσω της συνεργασίας και συναναστροφής με τα άλλα άτομα κατά τη διάρκεια των μουσικών εμπειριών,
  • Ευαισθητοποίηση για τον πολιτισμό άλλων λαών αλλά και την πολιτιστική παράδοση και κληρονομιά του τόπου μας.

Το μάθημα, το οποίο διδάσκεται σε ειδικά διαμορφωμένες αίθουσες με πλήρη μουσικό εξοπλισμό (ατομικά μουσικά όργανα τάξης, πιάνο, κιθάρα, CD Player, ηλεκτρονικούς υπολογιστές, βίντεοπροβολέα) προωθεί την εργαστηριακή και ενεργητική μάθηση, ανάλογα με τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των μαθητών. Έτσι, τα παιδιά αποκτούν δεξιότητες ενεργητικής ακρόασης, φωνητικές, συναισθηματικής έκφρασης, αλλά και γνώσεις σε βασικές μουσικές έννοιες, στυλ, εποχές  και καλλιτέχνες. Ιδιαίτερη σημασία δίνεται στη διαθεματική προσέγγιση του μαθήματος κυρίως μέσω δημιουργικών εργασιών, τις οποίες παρουσιάζουν στην τάξη με ποικιλία στο θέμα και στον τρόπο εργασίας.
 
Παράλληλα η συμμετοχή των παιδιών στους ομίλους, στον άξονα και στα μουσικά σύνολα, τους δίνει τη δυνατότητα εξαιρετικής βιωματικής εμπειρίας και την πραγματοποίηση, δημιουργικών και όμορφων εκδηλώσεων.

Τέλος, αξιοποιώντας τις αρχές της βιωματικής μάθησης παράλληλα με την ύλη του αναλυτικού προγράμματος, τα παιδιά έρχονται σε επαφή με σημαντικά πολιτιστικά γεγονότα της πόλης τους μέσω συγκεκριμένων δράσεων και  προγραμμάτων, οι οποίες περιλαμβάνουν είτε επισκέψεις σε μουσικούς χώρους  είτε φιλοξενώντας σημαντικούς καλλιτέχνες εντός του σχολείου.
 
Εικαστικά

«Αν τα παιδιά μπορούσαν να ανακαλύψουν τη δύναμη των οπτικών μορφών μόνο με την πείρα τους , χωρίς  καθοδήγηση, δεν θα ήταν ανάγκη να διδάσκεται η τέχνη στο σχολείο» (Laura H. Chapman)

Στο μάθημα των καλλιτεχνικών ο μαθητής ενθαρρύνεται στο να αποσαφηνίσει και να εκφράσει τα συναισθήματα, τις σκέψεις, τις αντιλήψεις του.
 
Μέσα από το παιχνίδι με τα σχήματα, τα διαφορετικά υλικά, τις εικόνες, αναπτύσσει δεξιότητες, γίνεται δημιουργικός, μαθαίνοντας να χρησιμοποιεί τη φαντασία , την άμεση παρατήρηση, τη μνήμη.

Μαθαίνει να βλέπει και να ανακαλύπτει την ομορφιά που υπάρχει γύρω του. Τα χρώματα, τις φόρμες, τις υφές, τους ρυθμούς της φύσης και της ζωής.  Αποκτά καλλιτεχνική παιδεία και άποψη.
 
Οι ομαδικές εργασίες έρχονται για να αναπτύξουν το πνεύμα συνεργασίας, ομαδικότητας  και άμιλλας μεταξύ των μαθητών.  Χρησιμοποιούν τη θεματολογία της τέχνης ως μέσο ευαισθητοποίησης σε κοινωνικά θέματα και προβλήματα

Τα παιδιά  αντιλαμβάνονται και περιγράφουν την τέχνη, εξετάζουν τα έργα τέχνης, κρίνουν μέσα από μια διαρκή έρευνα και μελέτη πάνω στους καλλιτέχνες και το έργο τους, εκφράζοντας τη δική τους άποψη.
 
Οι όμιλοι των καλλιτεχνικών της Α’ και της Β΄ Γυμνασίου, (art attack – graffiti), δίνουν στους μαθητές/τριες τη χαρά της ομαδικής δουλειάς σε εξωτερικό χώρο. Δημιουργούν και ομορφαίνουν το περιβάλλον τους, διασκεδάζοντας, με υπέροχες επιτοίχιες ζωγραφιές.
 
Το Art Project της Γ’ γυμνασίου, Rise to Fame, γνωρίζει στα παιδιά νέους κόσμους της τέχνης. Η μουσική, η ζωγραφική, η κίνηση, η φωτογραφία, το Βίντεο, μπλέκονται μεταξύ τους, δίνοντας ένα εξαιρετικό αισθητικό αποτέλεσμα και οδηγώντας τη σκέψη και τη φαντασία τους στην εξερεύνηση και την ανακάλυψη διαφορετικών πτυχών της τέχνης.
 
Μέσα στο πλαίσιο της βιωματικής μάθησης, οι μαθητές επισκέπτονται εκθέσεις σημαντικών ελλήνων και ξένων δημιουργών.
 
Τέχνη – μέσο έκφρασης, χαράς, λύπης, δημιουργίας, γνώσης, πολιτισμού. Στο σχολείο μας ο πολιτισμός  είναι πηγή έμπνευσης και ζωής και  η πολιτιστική κληρονομιά μεταβιβάζεται από γενιά σε γενιά. 
 
Θέατρο

Μέσα από το Θεατρικό Εργαστήρι τα παιδιά έρχονται σε επαφή με μια τέχνη σύνθετης δημιουργίας. Το θέατρο δεν είναι έργο του ενός. Ευνοεί την καλλιτεχνική ομαδικότητα στην οποία συνυπάρχουν σχεδόν όλες οι τέχνες.

Το Θέατρο δημιουργεί ένα θεωρητικό και πρακτικό πεδίο γνωριμίας των μαθητών με τη λογοτεχνία, την υποκριτική, τη μουσική, το χορό, τα εικαστικά. Στο πλαίσιο αυτών των δραστηριοτήτων  όχι μόνο  θα μάθουν  αλλά και θα εφαρμόσουν τη γνώση που θα αποκτήσουν μέσα από την παραγωγή θεατρικών παραστάσεων. Οι μαθητές θα αναγνώσουν και θα αναλύσουν θεατρικά κείμενα, θα αναλάβουν ρόλους ασκώντας λόγο και συναίσθημα, θα σχεδιάσουν τα κοστούμια και τα σκηνικά.
 
Μέσα από τη δυναμική της θεατρικής ομάδας θα αναπτύξουν το αίσθημα της επικοινωνίας, της πειθαρχίας και με αυτά ως οδηγό θα ανακαλύψουν και θα ολοκληρώσουν νέες πτυχές της προσωπικότητας τους.
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Copyright © 2014 Εκπαιδευτήρια ΓΕΙΤΟΝΑ