Τμήμα Μαθηματικών
Το πρόγραμμα μαθηματικών του Γυμνασίου έχει στόχο την προοδευτική ανάπτυξη ικανοτήτων για την κατανόηση και την αξιοποίηση της μαθηματικής γλώσσας, έτσι ώστε οι μαθητές/τριες να μεταβούν σταδιακά από τους διαισθητικούς τρόπους προσέγγισης και περιγραφής των μαθηματικών εννοιών σε πιο ακριβείς ορισμούς τους, και από εμπειρικούς τρόπους για την τεκμηρίωση των ισχυρισμών τους στην ανάπτυξη μαθηματικών επιχειρημάτων και αποδείξεων.
Με την επίτευξη του στόχου αυτού από τους μαθητές, εξασφαλίζεται η εμπέδωση των βασικών τους γνώσεων στα μαθηματικά, αυξάνεται το ενδιαφέρον τους γι’ αυτά και μπαίνουν οι βάσεις για την ομαλή μετάβασή τους στο Λύκειο.
Η διδασκαλία του μαθήματος γίνεται με σύγχρονη διδακτική μεθοδολογία και καλύπτεται από τα σχολικά βιβλία των Μαθηματικών του Γυμνασίου, αλλά και από βοηθητικό υλικό σε μορφή φυλλαδίων τα οποία ικανοποιούν τις διαφοροποιημένες ανάγκες των μαθητών/τριων μας.
Χρησιμοποιώντας την τεχνολογία για να αναβαθμίσουμε την καθημερινή μας διδασκαλία, εμπλουτίζουμε το μάθημά μας με τη χρήση του μαθηματικού λογισμικού προγράμματος GeoGebra το οποίο συνδυάζει Γεωμετρία και Άλγεβρα και προσφέρεται για τη διδασκαλία πολλών εννοιών. Για τον λόγο αυτό δημιουργήθηκαν από εκπαιδευτικούς του κλάδου των μαθηματικών κατάλληλες ψηφιακές εφαρμογές, οι οποίες επιδεικνύονται από τον διδάσκοντα κατά τη διάρκεια του μαθήματος, βοηθώντας τους μαθητές να οπτικοποιούν έννοιες, να διατυπώνουν εικασίες και να αντιλαμβάνονται αποδεικτικές διαδικασίες. Μέσω της διαδικτυακής πλατφόρμας «Το Σχολείο παντού» που δημιούργησε το Σχολείο μας στο πλαίσιο της συνεχούς αναβάθμισης των υπηρεσιών του, οι μαθητές/τριες έχουν τη δυνατότητα να επαναλαμβάνουν στο σπίτι τις εφαρμογές που αξιοποιήθηκαν στην τάξη, ενισχύοντας έτσι την ικανότητα ανάληψης πρωτοβουλίας στη διαχείριση μαθηματικών εννοιών και την περαιτέρω εμβάθυνση σε αυτές.
Η εναρμόνιση της διδασκαλίας και της αξιολόγησης ανάμεσα στους μαθηματικούς που εργάζονται στο σχολείο μας, αλλά και η ανάπτυξη ομαδικότητας και συνεργασίας, είναι τα βασικότερα δομικά υλικά για την ορθή και ποιοτική λειτουργία του κλάδου των μαθηματικών. Στις εβδομαδιαίες συνεδριάσεις του, με σημείο αναφοράς το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών Μαθηματικών και τις Οδηγίες Διδασκαλίας για τη διαχείριση της ύλης, προσδιορίζονται οι στόχοι των διδακτικών ενοτήτων και επιλέγονται οι κατάλληλες διδακτικές δραστηριότητες και ασκήσεις οι οποίες ενδείκνυνται για την επίτευξη των μαθησιακών στόχων.
Για να πετύχουμε την κάλυψη του συνόλου της διδακτέας ύλης, να αυξήσουμε την ποιότητα και την αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας μας αλλά και να μπορούμε να αξιολογήσουμε την προσπάθειά μας, σχεδιάζουμε τον ετήσιο προγραμματισμό και προετοιμάζουμε τόσο τη μελέτη των νέων ενοτήτων όσο και την επανάληψη και εμπέδωση εκείνων που η κατανόησή τους έχει ιδιαίτερες απαιτήσεις. Ο προγραμματισμός είναι χρήσιμος για την απόδοση της προσπάθειάς μας, αλλά, επειδή δεν είναι δυνατόν να προβλέψουμε όλες τις δυσκολίες που θα συναντήσουμε σε κάθε ενότητα, στις εβδομαδιαίες συνεδριάσεις του κλάδου, όταν χρειαστεί, αποφασίζουμε την τροποποίησή του, για να καλύψουμε τις ανάγκες που δημιουργούνται κατά την εξελικτική εφαρμογή του.
Με την επίτευξη του στόχου αυτού από τους μαθητές, εξασφαλίζεται η εμπέδωση των βασικών τους γνώσεων στα μαθηματικά, αυξάνεται το ενδιαφέρον τους γι’ αυτά και μπαίνουν οι βάσεις για την ομαλή μετάβασή τους στο Λύκειο.
Η διδασκαλία του μαθήματος γίνεται με σύγχρονη διδακτική μεθοδολογία και καλύπτεται από τα σχολικά βιβλία των Μαθηματικών του Γυμνασίου, αλλά και από βοηθητικό υλικό σε μορφή φυλλαδίων τα οποία ικανοποιούν τις διαφοροποιημένες ανάγκες των μαθητών/τριων μας.
Χρησιμοποιώντας την τεχνολογία για να αναβαθμίσουμε την καθημερινή μας διδασκαλία, εμπλουτίζουμε το μάθημά μας με τη χρήση του μαθηματικού λογισμικού προγράμματος GeoGebra το οποίο συνδυάζει Γεωμετρία και Άλγεβρα και προσφέρεται για τη διδασκαλία πολλών εννοιών. Για τον λόγο αυτό δημιουργήθηκαν από εκπαιδευτικούς του κλάδου των μαθηματικών κατάλληλες ψηφιακές εφαρμογές, οι οποίες επιδεικνύονται από τον διδάσκοντα κατά τη διάρκεια του μαθήματος, βοηθώντας τους μαθητές να οπτικοποιούν έννοιες, να διατυπώνουν εικασίες και να αντιλαμβάνονται αποδεικτικές διαδικασίες. Μέσω της διαδικτυακής πλατφόρμας «Το Σχολείο παντού» που δημιούργησε το Σχολείο μας στο πλαίσιο της συνεχούς αναβάθμισης των υπηρεσιών του, οι μαθητές/τριες έχουν τη δυνατότητα να επαναλαμβάνουν στο σπίτι τις εφαρμογές που αξιοποιήθηκαν στην τάξη, ενισχύοντας έτσι την ικανότητα ανάληψης πρωτοβουλίας στη διαχείριση μαθηματικών εννοιών και την περαιτέρω εμβάθυνση σε αυτές.
Η εναρμόνιση της διδασκαλίας και της αξιολόγησης ανάμεσα στους μαθηματικούς που εργάζονται στο σχολείο μας, αλλά και η ανάπτυξη ομαδικότητας και συνεργασίας, είναι τα βασικότερα δομικά υλικά για την ορθή και ποιοτική λειτουργία του κλάδου των μαθηματικών. Στις εβδομαδιαίες συνεδριάσεις του, με σημείο αναφοράς το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών Μαθηματικών και τις Οδηγίες Διδασκαλίας για τη διαχείριση της ύλης, προσδιορίζονται οι στόχοι των διδακτικών ενοτήτων και επιλέγονται οι κατάλληλες διδακτικές δραστηριότητες και ασκήσεις οι οποίες ενδείκνυνται για την επίτευξη των μαθησιακών στόχων.
Για να πετύχουμε την κάλυψη του συνόλου της διδακτέας ύλης, να αυξήσουμε την ποιότητα και την αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας μας αλλά και να μπορούμε να αξιολογήσουμε την προσπάθειά μας, σχεδιάζουμε τον ετήσιο προγραμματισμό και προετοιμάζουμε τόσο τη μελέτη των νέων ενοτήτων όσο και την επανάληψη και εμπέδωση εκείνων που η κατανόησή τους έχει ιδιαίτερες απαιτήσεις. Ο προγραμματισμός είναι χρήσιμος για την απόδοση της προσπάθειάς μας, αλλά, επειδή δεν είναι δυνατόν να προβλέψουμε όλες τις δυσκολίες που θα συναντήσουμε σε κάθε ενότητα, στις εβδομαδιαίες συνεδριάσεις του κλάδου, όταν χρειαστεί, αποφασίζουμε την τροποποίησή του, για να καλύψουμε τις ανάγκες που δημιουργούνται κατά την εξελικτική εφαρμογή του.