Σχολείο και οικογένεια
Αντιλαμβανόμαστε το Σχολείο ως ένα μέρος όπου μοιράζονται εμπειρίες ζωής και σχέσεις ανάμεσα σε πολλούς ενήλικους και πάρα πολλά παιδιά. Σκεφτόμαστε το Σχολείο ως ένα είδος οικοδομήματος υπό κατασκευή που συνεχώς αναπροσαρμόζεται στα νέα δεδομένα.
Αυτό που επίσης είναι πάντα σημαντικό για μας είναι να επεκταθεί το ζωντανό μας σχολικό σύστημα στον κόσμο των οικογενειών, δίνοντάς τους το δικαίωμα να γνωρίζουν γι’ αυτό και να συμμετέχουν σ’ αυτό.
Αυτό που επίσης είναι πάντα σημαντικό για μας είναι να επεκταθεί το ζωντανό μας σχολικό σύστημα στον κόσμο των οικογενειών, δίνοντάς τους το δικαίωμα να γνωρίζουν γι’ αυτό και να συμμετέχουν σ’ αυτό.
Πρώτη Ημέρα Γνωριμίας
Η Ημέρα Γνωριμίας αποτελεί καθοριστικό σταθμό και αναπόσπαστο μέρος της σχολικής πρακτικής μας και πραγματοποιείται πριν την έναρξη του σχολικού έτους κατά τις απογευματινές ώρες.
Στόχος αυτής της ημέρας είναι:
Στόχος αυτής της ημέρας είναι:
- Η ανάπτυξη μιας δημιουργικής σχέσης μεταξύ Σχολείου και Οικογένειας
- Η μεγαλύτερη κατανόηση των αναγκών του παιδιού, αλλά και των αναγκών και επιθυμιών των γονέων.
- Η συλλογή πληροφοριών που βοηθούν στην καλύτερη προσαρμογή του παιδιού αλλά και η προσαρμογή του εκπαιδευτικού προγράμματος στις ιδιαίτερες ανάγκες του/της κάθε μαθητή/τριας.
- Η αύξηση των ευκαιριών για ενίσχυση κατάλληλων συμπεριφορών του παιδιού μέσα και έξω από το σχολείο.
- Η στήριξη του εκπαιδευτικού έργου από τους ίδιους τους γονείς.
Συγκεντρώσεις Γονέων
Οι συγκεντρώσεις γονέων στο πλαίσιο της συνεργασίας μεταξύ Σχολείου και οικογένειας αποτελούν σημαντικό παράγοντα για την πρόοδο των παιδιών και την αποτελεσματικότητα της σχολικής πράξης. Μια τέτοια συνεργασία έχει αποδειχθεί πως δημιουργεί μια ισχυρή ομάδα. Οι εκπαιδευτικοί του Σχολείου μας είναι στη διάθεση των γονέων τρία απογεύματα κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, που είναι γνωστά ως απογευματινές συγκεντρώσεις γονέων.
Πρωινές Συναντήσεις
Οι εκπαιδευτικοί του Σχολείου μας είναι στη διάθεση των γονέων δύο ώρες την εβδομάδα καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους.
Στην αρχή κάθε σχολικού έτους αποστέλεται στους γονείς αναλυτικός πίνακας με τις ημέρες και τις ώρες που ο κάθε εκπαιδευτικός δέχεται τους γονείς των μαθητών/τριών του.
Τέλος δίνεται η ευκαιρία στους γονείς να συζητήσουν οποιοδήποτε θέμα αφορά το παιδί τους σε προσωπικές συναντήσεις με την Εκπαιδευτική Ψυχολόγο, καθ' όλη τη διάρκεια της χρονιάς.
Στην αρχή κάθε σχολικού έτους αποστέλεται στους γονείς αναλυτικός πίνακας με τις ημέρες και τις ώρες που ο κάθε εκπαιδευτικός δέχεται τους γονείς των μαθητών/τριών του.
Τέλος δίνεται η ευκαιρία στους γονείς να συζητήσουν οποιοδήποτε θέμα αφορά το παιδί τους σε προσωπικές συναντήσεις με την Εκπαιδευτική Ψυχολόγο, καθ' όλη τη διάρκεια της χρονιάς.
Προγράμματα Κοινής Δράσης και Εθελοντισμού
Πρόγραμμα ΟΙΚΟΔΕΣΜΟΣ
Το πρόγραμμα ΟΙΚΟΔΕΣΜΟΣ στοχεύει στην ενδυνάμωση του οικογενειακού ιστού, στον εμπλουτισμό γνώσεων και στη διαμόρφωση οικολογικής συνείδησης. Το πρόγραμμα ΟΙΚΟΔΕΣΜΟΣ εντάσσεται στα προγράμματα βιωματικής μάθησης. Μόνο που το βίωμα συντελείται με την υποστήριξη και τη συνεργασία της οικογένειας. Το πρόγραμμα ονομάστηκε ΟΙΚΟΔΕΣΜΟΣ και τo πρώτο συνθετικό ΟΙΚΟ – έχει διπλή σημειολογία: Οικογένεια και Οικολογία. Στην ενότητα των προγραμμάτων ΟΙΚΟΔΕΣΜΟΣ περιλαμβάνονται τα προγράμματα: «Ταξιδεύοντας με τον Οδυσσέα στην Αρχαία Ελλάδα» και «Ζώα του Ελληνικού Δάσους».
Το πρόγραμμα ΟΙΚΟΔΕΣΜΟΣ στοχεύει στην ενδυνάμωση του οικογενειακού ιστού, στον εμπλουτισμό γνώσεων και στη διαμόρφωση οικολογικής συνείδησης. Το πρόγραμμα ΟΙΚΟΔΕΣΜΟΣ εντάσσεται στα προγράμματα βιωματικής μάθησης. Μόνο που το βίωμα συντελείται με την υποστήριξη και τη συνεργασία της οικογένειας. Το πρόγραμμα ονομάστηκε ΟΙΚΟΔΕΣΜΟΣ και τo πρώτο συνθετικό ΟΙΚΟ – έχει διπλή σημειολογία: Οικογένεια και Οικολογία. Στην ενότητα των προγραμμάτων ΟΙΚΟΔΕΣΜΟΣ περιλαμβάνονται τα προγράμματα: «Ταξιδεύοντας με τον Οδυσσέα στην Αρχαία Ελλάδα» και «Ζώα του Ελληνικού Δάσους».
Δράσεις Αειφόρου Ανάπτυξης Το Νηπιαγωγείο μας έχει θεμελιωθεί με αρχές και βάσεις που ικανοποιούν την Αειφορία. Απόδειξη είναι η κατάκτηση του Α΄ Βραβείου Αειφόρου Σχολείου από την Ελληνική Εταιρεία Περιβάλλοντος και Πολιτισμού (2010-2011). Τα τελευταία χρόνια το Νηπιαγωγείο εργάζεται προς την κατεύθυνση της Αειφορίας, προωθεί τις συνεργασίες, ενθαρρύνει γονείς και εκπαιδευτικούς να δεσμευτούν για την επίτευξη της αειφόρου ανάπτυξης, ενσωματώνει την αειφορία σε όλες τις πτυχές των οικογενειακών και σχολικών δραστηριοτήτων και πειραματίζεται με κοινές δράσεις με τη συμμετοχή γονέων και παιδιών. Στο Νηπιαγωγείο μας υποστηρίζουμε δράσεις που έχουν ήδη κατακτηθεί όπως είναι οι εξής:
|
Το Ελληνικό Πανηγύρι
Αποτελεί θεσμό για τα Εκπαιδευτήρια Γείτονα. Γίνεται κάθε χρόνο, τον Ιούνιο και συμμετέχουν παιδιά του Παιδικού Σταθμού, του Νηπιαγωγείου και όλων των τάξεων του Δημοτικού με παραδοσιακούς χορούς και τραγούδια απ’ όλη την Ελλάδα. Η εκδήλωση ολοκληρώνεται με τη ζωντανή συμμετοχή των γονέων. |
Η Ημέρα Πολιτισμού Είναι ένας μεγάλος πολιτιστικός θεσμός του Σχολείου μας. Είναι πραγματικά ωραίο να αναπνέουν οι γονείς μαζί με τα παιδιά αυτό το δημιουργικό άρωμα της σχολικής ζωής. Και είναι ωραιότερο για τα παιδιά να συνυπάρχουν με τους γονείς τους αρμονικά , να δέχονται το ζεστό τους χειροκρότημα ή το ενθαρρυντικό χαμόγελο για το ρόλο τους στη θεατρική παράσταση, να βλέπουν στα μάτια των αγαπημένων τους την απόλαυση που γεννούν οι εικαστικές τους δημιουργίες. Τόσο οι εκδηλώσεις της Ημέρας Πολιτισμού όσο και του Ελληνικού Πανηγυριού επισφραγίζουν την υψηλή ποιότητα της πολιτιστικής διάστασης της φυσιογνωμίας μας. |
Εθελοντισμός
Δύο είναι οι βασικοί άξονες που αναλαμβάνουμε δράση:
- Ο κοινωνικός, που περιλαμβάνει δράσεις κοινωνικής αλληλεγγύης, όπως εκδηλώσεις φιλανθρωπικού χαρακτήρα, χριστουγεννιάτικο και πασχαλινό παζάρι σε συνεργασία με το σύλλογο γονέων.
- Ο περιβαλλοντικός, που αναφέρεται σε δράσεις με στόχο την ευαισθητοποίηση των μικρών παιδιών και των γονιών τους, ώστε να δημιουργήσουμε και εμείς στην Ελλάδα ενεργούς και σκεπτόμενους πολίτες. Ομιλίες πυροσβεστών στα παιδιά, εξόρμησή τους στις κοντινές παραλίες με σκοπό τη συλλογή των σκουπιδιών, αναδασώσεις κ.α., συμβάλουν στην καλλιέργεια οικολογικής συνείδησης.