Εκπαιδευτική φιλοσοφία
Στο Σχολείο μας βρίσκονται δίπλα στα παιδιά άνθρωποι με μεγάλη εμπειρία στην εκπαίδευση και με εξειδικευμένες σπουδές υψηλού επιπέδου. Έτσι υπάρχουν οι προϋποθέσεις, ώστε κάθε μαθητής και κάθε μαθήτρια να υποστηριχθεί με τον καταλληλότερο τρόπο.
Το πλαίσιο λειτουργίας του Γενικού Λυκείου στο Σχολείο μας προσδιορίζεται από τις εξής τρεις επιδιώξεις: την επιδίωξη της αριστείας και των βέλτιστων ακαδημαϊκών αποτελεσμάτων, την επιδίωξη της ανάπτυξης δεξιοτήτων του 21ου αιώνα και την επιδίωξη της πολιτιστικής καλλιέργειας.
Ένας βασικός σκοπός της βαθμίδας του Λυκείου είναι η προετοιμασία των παιδιών, για να επιτύχουν τους ακαδημαϊκούς τους στόχους, την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Για την επιτυχή προετοιμασία των παιδιών μας για τις τελικές εξετάσεις γίνονται συνεχείς προσπάθειες και βελτιώσεις.
Η Α’ Λυκείου αποτελεί τάξη υποδομής όσον αφορά στις γνώσεις και στις δεξιότητες που σχετίζονται με το κάθε μάθημα και ταυτοχρόνως τάξη συστηματικής διερεύνησης των ενδιαφερόντων και των προοπτικών κάθε μαθήτριας και κάθε μαθητή.
Είμαστε πάντα σε ετοιμότητα, ώστε να προσαρμόζουμε άμεσα τόσο το πρόγραμμα της Α’ Λυκείου όσο και το διετές πρόγραμμα της Β’ και Γ’ Λυκείου στις όποιες αλλαγές εξαγγέλλονται και πραγματοποιούνται. Έτσι οι μαθητές και οι μαθήτριές μας σε κάθε αλλαγή που γίνεται αποκτούν συγκριτικό πλεονέκτημα. Αυτή η μέριμνα και η ετοιμότητα επιβραβεύονται κάθε χρόνο με τις επιδόσεις των μαθητών μας στις Πανελλαδικές Εξετάσεις και με την εισαγωγή τους στα Ιδρύματα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης που επιθυμούν. Ήδη έχετε παραλάβει στατιστικά στοιχεία για αυτά τα αποτελέσματα.
Στόχος του Σχολείου μας είναι οι μαθητές και οι μαθήτριές μας να υποστηρίζονται με τέτοιο τρόπο, ώστε να μην υπάρχει ανάγκη εξωτερικής βοήθειας. Για τον λόγο αυτό, εκτός από την ιδιαίτερη οργάνωση των μαθημάτων για κάθε τάξη του Λυκείου, εκτός από το υποστηρικτικό διδακτικό υλικό που δίνεται για κάθε μάθημα, υπάρχουν και τα μαθήματα εμβάθυνσης, τα οποία επιλέγουν οι μαθητές και οι μαθήτριες, είτε για να καλύψουν αδυναμίες τους είτε για να προετοιμαστούν ήδη από την Α΄ Λυκείου για τις απαιτήσεις των εισαγωγικών εξετάσεων στα Πανεπιστήμια.
Μετά το τέλος της Α’ Λυκείου ξεκινά στο Σχολείο μας ένα διετές πρόγραμμα προετοιμασίας των παιδιών για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις, στις οποίες θα συμμετάσχουν στο τέλος της Γ’ Λυκείου. Το πρόγραμμα αυτό περιλαμβάνει καλοκαιρινά μαθήματα στο τέλος της Α’ και της Β’ Λυκείου, ενίσχυση της διδασκαλίας των Πανελλαδικά Εξεταζόμενων μαθημάτων κατά τη διάρκεια της Β’ και της Γ’ Λυκείου, τμήματα με μικρό αριθμό μαθητών στη Β’ και Γ’ Λυκείου (στα μαθήματα της Β’ και Γ’ Λυκείου που γίνεται προετοιμασία για τις Πανελλήνιες, τα τμήματα έχουν το πολύ 14 μαθητές) και μαθήματα εμβάθυνσης πέραν του υποχρεωτικού προγράμματος και στις τρεις τάξεις του Γενικού Λυκείου.
Η επιδίωξη της ακαδημαϊκής αριστείας, η επιδίωξη το κάθε παιδί να αξιοποιήσει στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό τις ικανότητες και τις κλίσεις του απαιτεί την ανάπτυξη της κατάλληλης ακαδημαϊκής νοοτροπίας ή στάσης, η οποία προσδιορίζεται από τα χαρακτηριστικά που περιγράφονται από τις ακόλουθες τέσσερις φράσεις:
Είναι πολύ σημαντικό τόσο το σχολείο όσο και η οικογένεια να συμβάλλουν στην ανάπτυξη αυτής της ακαδημαϊκής νοοτροπίας, η οποία έχει καθοριστική σημασία για την ολοκληρωμένη αξιοποίηση των προγραμμάτων που προαναφέρθηκαν και επομένως για την επιδίωξη της αριστείας. Τα παιδιά θα πρέπει να κατανοήσουν ότι όσο μεγαλώνουν, μεγαλώνουν και οι ευθύνες τους για τις σπουδές τους. Θα πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι σε μεγάλο βαθμό είναι τα ίδια υπεύθυνα για την προσπάθειά τους, για να θέσουν στόχους και για να επιτύχουν τους στόχους που έχουν θέσει.
Αυτή η στάση αποτελεί βασική προϋπόθεση, για να επιτευχθούν οι ακαδημαϊκοί στόχοι κάθε παιδιού. Το τοπίο βέβαια στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση αλλάζει με γρήγορους ρυθμούς και οι επιλογές πληθαίνουν. Το Σχολείο μας, για να ανταποκριθεί σε αυτές τις ανάγκες, έχει δημιουργήσει ολοκληρωμένα προγράμματα Επαγγελματικού Προσανατολισμού με τη συμβολή του Γραφείου Πληροφόρησης Σπουδών και του Τμήματος Συμβουλευτικής, τα οποία βοηθούν τους μαθητές στην επιλογή της ακαδημαϊκής τους πορείας είτε στο εσωτερικό είτε στο εξωτερικό.
Πραγματοποιούνται συναντήσεις με επαγγελματίες διαφόρων κλάδων και συζητήσεις με ειδικούς, για να διευκρινιστούν απορίες των παιδιών και για να γνωρίσουν τα παιδιά επαγγελματικά πεδία που πιθανόν αγνοούσαν. Πραγματοποιούνται ειδικά προγράμματα ανίχνευσης επαγγελματικών τάσεων και δυνατοτήτων τόσο στην Α’ όσο και στη Β’ Λυκείου. Γίνονται ατομικές συζητήσεις με μαθητές και γονείς για την αναζήτηση και τη διερεύνηση συγκεκριμένων ακαδημαϊκών επιλογών. Το Γραφείο Πληροφόρησης Σπουδών αναλαμβάνει την υποστήριξη για την κατάθεση των αιτήσεων των μαθητών για την εισαγωγή τους τόσο στα Πανεπιστήμια στην Ελλάδα (μηχανογραφικό) όσο και στα Πανεπιστήμια του Εξωτερικού. Το Τμήμα Συμβουλευτικής του Σχολείου μας βοηθά επιπλέον σημαντικά προς την ίδια κατεύθυνση με ποικίλους τρόπους, όπως με τη διοργάνωση συζητήσεων στο πλαίσιο των κύκλων γονέων για θέματα που σχετίζονται με τον επαγγελματικό προσανατολισμό και με το πρόγραμμα ψυχολογικής προετοιμασίας των μαθητών σε ατομικό και σε ομαδικό επίπεδο, για να αντιμετωπίσουν την πίεση των εξετάσεων.
Ταυτόχρονα επιδιώκουμε οι μαθητές κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους στο Γενικό Λύκειο να βοηθηθούν στην ανάπτυξη βασικών δεξιοτήτων που αναφέρονται ως “δεξιότητες του 21ου αιώνα”. Σε αυτές περιλαμβάνονται μια σειρά από κοινωνικές και συναισθηματικές δεξιότητες που έχει αποδειχθεί από μια σειρά ερευνών και μελετών ότι έχουν μεγάλη σημασία για την προσωπική, την ακαδημαϊκή και την επαγγελματική επιτυχία των παιδιών. Αυτές οι δεξιότητες, στο πλαίσιο των δεξιοτήτων ζωής, αναπτύσσονται στο σχολείο μας από τον παιδικό σταθμό έως το Γενικό Λύκειο και το Ι.Β. Στο Γενικό Λύκειο επικεντρωνόμαστε πιο συγκεκριμένα στην ανάπτυξη των εξής τεσσάρων δεξιοτήτων: της κριτικής σκέψης, της ικανότητας συνεργασίας, της δημιουργικότητας και των ικανοτήτων επικοινωνίας. Γίνεται συνεχής προσπάθεια, ώστε η καλλιέργεια αυτών των δεξιοτήτων να εντάσσεται στην καθημερινή διδασκαλία, ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες του κάθε μαθήματος. Μια σειρά από δημιουργικές εργασίες ενσωματώνονται σε διάφορα μαθήματα. Το μάθημα της Πολιτικής Παιδείας έχει ενισχυθεί με μία επιπλέον διδακτική ώρα, ώστε να πραγματοποιείται ερευνητική εργασία η οποία έχει ως κύριο στόχο την ανάπτυξη αυτών των δεξιοτήτων. Το Τμήμα Ρητορικής και Δημόσιου Λόγου του Σχολείου μας προετοιμάζει για σχετικά ζητήματα τους μαθητές μας και για τη συμμετοχή τους σε αντίστοιχους διαγωνισμούς στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Οι σπουδές στο Γενικό Λύκειο απαιτούν εντατική και συστηματική μελέτη. Παρόλο που η διαδικασία είναι επίπονη, καταβάλλεται προσπάθεια, ώστε οι μαθητές μας να αντλούν τη μεγαλύτερη δυνατή ικανοποίηση από την απόκτηση των νέων γνώσεων και δεξιοτήτων ανάλογα με τις ιδιαιτερότητές τους. Μια σειρά δραστηριοτήτων και προγραμμάτων βοηθούν σε αυτή την κατεύθυνση.
Δίνονται πολλές ευκαιρίες στους μαθητές μας και στις μαθήτριές μας για να συμμετάσχουν σε συνέδρια, προγράμματα και διαγωνισμούς, σε εθνικό και διεθνές επίπεδο. Σε πολλές περιπτώσεις τα παιδιά έχουν εξαιρετικές επιτυχίες. Πολλοί εκπαιδευτικοί του σχολείου μας εργάζονται εντατικά και με ενθουσιασμό για να υποστηρίξουν αυτές τις δραστηριότητες.
Συγχρόνως, δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στα ζητήματα πολιτισμού. Τα ζητήματα αυτά έχουν κεντρικό ρόλο στη διδασκαλία μιας σειράς μαθημάτων. Οργανώνονται επίσης εκδηλώσεις πολιτισμού εντός ή εκτός Σχολείου, παρέχοντας τη δυνατότητα στους μαθητές μας να καταπιαστούν με σημαντικά θέματα, να προβληματιστούν και να γνωρίσουν ανθρώπους με σημαντικό έργο. Οργανώνονται περιβαλλοντικές δράσεις και προγράμματα κοινωνικής προσφοράς, παρέχεται η δυνατότητα παρακολούθησης και συμμετοχής σε επιστημονικές ομιλίες και ακαδημαϊκά συνέδρια και σεμινάρια. Μέσα στο ευρύτερο πλαίσιο του πολιτισμού εντάσσεται και η ιδιαίτερη σημασία που δίδεται από το Γενικό Λύκειο στην άθληση των μαθητών μας.
Όλες αυτές οι δραστηριότητες διευρύνουν τους πνευματικούς ορίζοντες των μαθητών και των μαθητριών και τους βοηθούν στον προσδιορισμό και στη διαμόρφωση των στόχων τους. Πληθαίνουν τα κίνητρά τους για ακαδημαϊκή, πνευματική και επαγγελματική εξέλιξη και επιτυχία. Βελτιώνεται η διάθεσή τους να εργαστούν πιο εντατικά για την επίτευξη των στόχων τους. Πέρα όμως από τα άμεσα αποτελέσματα αυτής της ευρύτερης καλλιέργειας, είμαστε βέβαιοι ότι η καθοριστική σημασία της θα φανεί κυρίως σε βάθος χρόνου, ιδιαίτερα υπό τις παρούσες δύσκολες κοινωνικές συνθήκες. Θα φανεί στη διασφάλιση της προσωπικής τους ισορροπίας, στην επαγγελματική τους ανέλιξη, στην οικογενειακή και κοινωνική τους επιτυχία, στις δυνατότητες να συμβάλουν θετικά στη πορεία της πατρίδας μας. Οφείλουμε επομένως να επιδιώκουμε και να ενισχύουμε, σε κάθε φάση της εκπαίδευσης και της ανάπτυξής τους, αυτή την καλλιέργεια που έχει ως αποτέλεσμα τη διεύρυνση των οριζόντων τους. Μπορεί η πνευματική καλλιέργεια των παιδιών μας να μην είναι εύκολα μετρήσιμη, έχει όμως εξαιρετική σημασία και αποτελεί κεντρική επιδίωξή μας και, όπως έχουμε διαπιστώσει όλα αυτά τα χρόνια της λειτουργίας του σχολείου μας, κεντρική επιδίωξη και των οικογενειών των μαθητών και των μαθητριών μας.
Το πλαίσιο λειτουργίας του Γενικού Λυκείου στο Σχολείο μας προσδιορίζεται από τις εξής τρεις επιδιώξεις: την επιδίωξη της αριστείας και των βέλτιστων ακαδημαϊκών αποτελεσμάτων, την επιδίωξη της ανάπτυξης δεξιοτήτων του 21ου αιώνα και την επιδίωξη της πολιτιστικής καλλιέργειας.
Ένας βασικός σκοπός της βαθμίδας του Λυκείου είναι η προετοιμασία των παιδιών, για να επιτύχουν τους ακαδημαϊκούς τους στόχους, την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Για την επιτυχή προετοιμασία των παιδιών μας για τις τελικές εξετάσεις γίνονται συνεχείς προσπάθειες και βελτιώσεις.
Η Α’ Λυκείου αποτελεί τάξη υποδομής όσον αφορά στις γνώσεις και στις δεξιότητες που σχετίζονται με το κάθε μάθημα και ταυτοχρόνως τάξη συστηματικής διερεύνησης των ενδιαφερόντων και των προοπτικών κάθε μαθήτριας και κάθε μαθητή.
Είμαστε πάντα σε ετοιμότητα, ώστε να προσαρμόζουμε άμεσα τόσο το πρόγραμμα της Α’ Λυκείου όσο και το διετές πρόγραμμα της Β’ και Γ’ Λυκείου στις όποιες αλλαγές εξαγγέλλονται και πραγματοποιούνται. Έτσι οι μαθητές και οι μαθήτριές μας σε κάθε αλλαγή που γίνεται αποκτούν συγκριτικό πλεονέκτημα. Αυτή η μέριμνα και η ετοιμότητα επιβραβεύονται κάθε χρόνο με τις επιδόσεις των μαθητών μας στις Πανελλαδικές Εξετάσεις και με την εισαγωγή τους στα Ιδρύματα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης που επιθυμούν. Ήδη έχετε παραλάβει στατιστικά στοιχεία για αυτά τα αποτελέσματα.
Στόχος του Σχολείου μας είναι οι μαθητές και οι μαθήτριές μας να υποστηρίζονται με τέτοιο τρόπο, ώστε να μην υπάρχει ανάγκη εξωτερικής βοήθειας. Για τον λόγο αυτό, εκτός από την ιδιαίτερη οργάνωση των μαθημάτων για κάθε τάξη του Λυκείου, εκτός από το υποστηρικτικό διδακτικό υλικό που δίνεται για κάθε μάθημα, υπάρχουν και τα μαθήματα εμβάθυνσης, τα οποία επιλέγουν οι μαθητές και οι μαθήτριες, είτε για να καλύψουν αδυναμίες τους είτε για να προετοιμαστούν ήδη από την Α΄ Λυκείου για τις απαιτήσεις των εισαγωγικών εξετάσεων στα Πανεπιστήμια.
Μετά το τέλος της Α’ Λυκείου ξεκινά στο Σχολείο μας ένα διετές πρόγραμμα προετοιμασίας των παιδιών για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις, στις οποίες θα συμμετάσχουν στο τέλος της Γ’ Λυκείου. Το πρόγραμμα αυτό περιλαμβάνει καλοκαιρινά μαθήματα στο τέλος της Α’ και της Β’ Λυκείου, ενίσχυση της διδασκαλίας των Πανελλαδικά Εξεταζόμενων μαθημάτων κατά τη διάρκεια της Β’ και της Γ’ Λυκείου, τμήματα με μικρό αριθμό μαθητών στη Β’ και Γ’ Λυκείου (στα μαθήματα της Β’ και Γ’ Λυκείου που γίνεται προετοιμασία για τις Πανελλήνιες, τα τμήματα έχουν το πολύ 14 μαθητές) και μαθήματα εμβάθυνσης πέραν του υποχρεωτικού προγράμματος και στις τρεις τάξεις του Γενικού Λυκείου.
Η επιδίωξη της ακαδημαϊκής αριστείας, η επιδίωξη το κάθε παιδί να αξιοποιήσει στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό τις ικανότητες και τις κλίσεις του απαιτεί την ανάπτυξη της κατάλληλης ακαδημαϊκής νοοτροπίας ή στάσης, η οποία προσδιορίζεται από τα χαρακτηριστικά που περιγράφονται από τις ακόλουθες τέσσερις φράσεις:
- Μέσα από την προσπάθειά μου μπορώ να καλλιεργήσω τις ικανότητες και την ευφυΐα μου.
- Έχω την ικανότητα να πετύχω.
- Νιώθω ότι ανήκω στη “μαθησιακή κοινότητα” του Σχολείου και αυτό ενισχύει την αποτελεσματικότητά μου στην επίτευξη των στόχων μου.
- Η εργασία που κάνω στο σχολείο έχει αξία και νόημα για εμένα.
Είναι πολύ σημαντικό τόσο το σχολείο όσο και η οικογένεια να συμβάλλουν στην ανάπτυξη αυτής της ακαδημαϊκής νοοτροπίας, η οποία έχει καθοριστική σημασία για την ολοκληρωμένη αξιοποίηση των προγραμμάτων που προαναφέρθηκαν και επομένως για την επιδίωξη της αριστείας. Τα παιδιά θα πρέπει να κατανοήσουν ότι όσο μεγαλώνουν, μεγαλώνουν και οι ευθύνες τους για τις σπουδές τους. Θα πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι σε μεγάλο βαθμό είναι τα ίδια υπεύθυνα για την προσπάθειά τους, για να θέσουν στόχους και για να επιτύχουν τους στόχους που έχουν θέσει.
Αυτή η στάση αποτελεί βασική προϋπόθεση, για να επιτευχθούν οι ακαδημαϊκοί στόχοι κάθε παιδιού. Το τοπίο βέβαια στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση αλλάζει με γρήγορους ρυθμούς και οι επιλογές πληθαίνουν. Το Σχολείο μας, για να ανταποκριθεί σε αυτές τις ανάγκες, έχει δημιουργήσει ολοκληρωμένα προγράμματα Επαγγελματικού Προσανατολισμού με τη συμβολή του Γραφείου Πληροφόρησης Σπουδών και του Τμήματος Συμβουλευτικής, τα οποία βοηθούν τους μαθητές στην επιλογή της ακαδημαϊκής τους πορείας είτε στο εσωτερικό είτε στο εξωτερικό.
Πραγματοποιούνται συναντήσεις με επαγγελματίες διαφόρων κλάδων και συζητήσεις με ειδικούς, για να διευκρινιστούν απορίες των παιδιών και για να γνωρίσουν τα παιδιά επαγγελματικά πεδία που πιθανόν αγνοούσαν. Πραγματοποιούνται ειδικά προγράμματα ανίχνευσης επαγγελματικών τάσεων και δυνατοτήτων τόσο στην Α’ όσο και στη Β’ Λυκείου. Γίνονται ατομικές συζητήσεις με μαθητές και γονείς για την αναζήτηση και τη διερεύνηση συγκεκριμένων ακαδημαϊκών επιλογών. Το Γραφείο Πληροφόρησης Σπουδών αναλαμβάνει την υποστήριξη για την κατάθεση των αιτήσεων των μαθητών για την εισαγωγή τους τόσο στα Πανεπιστήμια στην Ελλάδα (μηχανογραφικό) όσο και στα Πανεπιστήμια του Εξωτερικού. Το Τμήμα Συμβουλευτικής του Σχολείου μας βοηθά επιπλέον σημαντικά προς την ίδια κατεύθυνση με ποικίλους τρόπους, όπως με τη διοργάνωση συζητήσεων στο πλαίσιο των κύκλων γονέων για θέματα που σχετίζονται με τον επαγγελματικό προσανατολισμό και με το πρόγραμμα ψυχολογικής προετοιμασίας των μαθητών σε ατομικό και σε ομαδικό επίπεδο, για να αντιμετωπίσουν την πίεση των εξετάσεων.
Ταυτόχρονα επιδιώκουμε οι μαθητές κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους στο Γενικό Λύκειο να βοηθηθούν στην ανάπτυξη βασικών δεξιοτήτων που αναφέρονται ως “δεξιότητες του 21ου αιώνα”. Σε αυτές περιλαμβάνονται μια σειρά από κοινωνικές και συναισθηματικές δεξιότητες που έχει αποδειχθεί από μια σειρά ερευνών και μελετών ότι έχουν μεγάλη σημασία για την προσωπική, την ακαδημαϊκή και την επαγγελματική επιτυχία των παιδιών. Αυτές οι δεξιότητες, στο πλαίσιο των δεξιοτήτων ζωής, αναπτύσσονται στο σχολείο μας από τον παιδικό σταθμό έως το Γενικό Λύκειο και το Ι.Β. Στο Γενικό Λύκειο επικεντρωνόμαστε πιο συγκεκριμένα στην ανάπτυξη των εξής τεσσάρων δεξιοτήτων: της κριτικής σκέψης, της ικανότητας συνεργασίας, της δημιουργικότητας και των ικανοτήτων επικοινωνίας. Γίνεται συνεχής προσπάθεια, ώστε η καλλιέργεια αυτών των δεξιοτήτων να εντάσσεται στην καθημερινή διδασκαλία, ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες του κάθε μαθήματος. Μια σειρά από δημιουργικές εργασίες ενσωματώνονται σε διάφορα μαθήματα. Το μάθημα της Πολιτικής Παιδείας έχει ενισχυθεί με μία επιπλέον διδακτική ώρα, ώστε να πραγματοποιείται ερευνητική εργασία η οποία έχει ως κύριο στόχο την ανάπτυξη αυτών των δεξιοτήτων. Το Τμήμα Ρητορικής και Δημόσιου Λόγου του Σχολείου μας προετοιμάζει για σχετικά ζητήματα τους μαθητές μας και για τη συμμετοχή τους σε αντίστοιχους διαγωνισμούς στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Οι σπουδές στο Γενικό Λύκειο απαιτούν εντατική και συστηματική μελέτη. Παρόλο που η διαδικασία είναι επίπονη, καταβάλλεται προσπάθεια, ώστε οι μαθητές μας να αντλούν τη μεγαλύτερη δυνατή ικανοποίηση από την απόκτηση των νέων γνώσεων και δεξιοτήτων ανάλογα με τις ιδιαιτερότητές τους. Μια σειρά δραστηριοτήτων και προγραμμάτων βοηθούν σε αυτή την κατεύθυνση.
Δίνονται πολλές ευκαιρίες στους μαθητές μας και στις μαθήτριές μας για να συμμετάσχουν σε συνέδρια, προγράμματα και διαγωνισμούς, σε εθνικό και διεθνές επίπεδο. Σε πολλές περιπτώσεις τα παιδιά έχουν εξαιρετικές επιτυχίες. Πολλοί εκπαιδευτικοί του σχολείου μας εργάζονται εντατικά και με ενθουσιασμό για να υποστηρίξουν αυτές τις δραστηριότητες.
Συγχρόνως, δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στα ζητήματα πολιτισμού. Τα ζητήματα αυτά έχουν κεντρικό ρόλο στη διδασκαλία μιας σειράς μαθημάτων. Οργανώνονται επίσης εκδηλώσεις πολιτισμού εντός ή εκτός Σχολείου, παρέχοντας τη δυνατότητα στους μαθητές μας να καταπιαστούν με σημαντικά θέματα, να προβληματιστούν και να γνωρίσουν ανθρώπους με σημαντικό έργο. Οργανώνονται περιβαλλοντικές δράσεις και προγράμματα κοινωνικής προσφοράς, παρέχεται η δυνατότητα παρακολούθησης και συμμετοχής σε επιστημονικές ομιλίες και ακαδημαϊκά συνέδρια και σεμινάρια. Μέσα στο ευρύτερο πλαίσιο του πολιτισμού εντάσσεται και η ιδιαίτερη σημασία που δίδεται από το Γενικό Λύκειο στην άθληση των μαθητών μας.
Όλες αυτές οι δραστηριότητες διευρύνουν τους πνευματικούς ορίζοντες των μαθητών και των μαθητριών και τους βοηθούν στον προσδιορισμό και στη διαμόρφωση των στόχων τους. Πληθαίνουν τα κίνητρά τους για ακαδημαϊκή, πνευματική και επαγγελματική εξέλιξη και επιτυχία. Βελτιώνεται η διάθεσή τους να εργαστούν πιο εντατικά για την επίτευξη των στόχων τους. Πέρα όμως από τα άμεσα αποτελέσματα αυτής της ευρύτερης καλλιέργειας, είμαστε βέβαιοι ότι η καθοριστική σημασία της θα φανεί κυρίως σε βάθος χρόνου, ιδιαίτερα υπό τις παρούσες δύσκολες κοινωνικές συνθήκες. Θα φανεί στη διασφάλιση της προσωπικής τους ισορροπίας, στην επαγγελματική τους ανέλιξη, στην οικογενειακή και κοινωνική τους επιτυχία, στις δυνατότητες να συμβάλουν θετικά στη πορεία της πατρίδας μας. Οφείλουμε επομένως να επιδιώκουμε και να ενισχύουμε, σε κάθε φάση της εκπαίδευσης και της ανάπτυξής τους, αυτή την καλλιέργεια που έχει ως αποτέλεσμα τη διεύρυνση των οριζόντων τους. Μπορεί η πνευματική καλλιέργεια των παιδιών μας να μην είναι εύκολα μετρήσιμη, έχει όμως εξαιρετική σημασία και αποτελεί κεντρική επιδίωξή μας και, όπως έχουμε διαπιστώσει όλα αυτά τα χρόνια της λειτουργίας του σχολείου μας, κεντρική επιδίωξη και των οικογενειών των μαθητών και των μαθητριών μας.