Φυσική Αγωγή
Η Φυσική Αγωγή και ο Αθλητισμός αποτελούν δομικό στοιχείο της εκπαιδευτικής πολιτικής και φιλοσοφίας των Εκπαιδευτηρίων Γείτονα.
Κεντρικός στόχος του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής είναι η ισόρροπη και αρμονική ανάπτυξη των σωματικών, πνευματικών και ηθικών δυνάμεων των μαθητών.
Ο στόχος υπηρετείται με εφτά τρόπους:
Η Φυσική Αγωγή στο Δημοτικό από την Α' έως και την Δ' Δημοτικού βασίζεται στο αναλυτικό πρόγραμμα της Κινητικής Αγωγής έχοντας εμφανές εύρος και ακολουθία βασισμένα σε στόχους και σκοπούς κατάλληλους για ΟΛΑ τα παιδιά.
Εμπεριέχει σε ισορροπία εμπειρίες με δεξιότητες, έννοιες, παιχνίδια, εκπαιδευτική γυμναστική, ρυθμούς και χορούς, οι οποίες εντείνουν την κινητική, νοητική, ψυχολογική και τη φυσική κατάσταση του παιδιού.
Στην Κινητική Αγωγή η δραστηριότητα που περιλαμβάνει Αισθητική και Συνεργασία εκτιμάται περισσότερο από την ανταγωνιστική δραστηριότητα.
Δίνεται έμφαση στη:
Και οι διδακτικές στρατηγικές προσανατολίζονται κυρίως στην:
Οι μαθητές από την Ε’ δημοτικού αρχίζουν να εντάσσονται σε προγράμματα περισσότερο αθλητικά, από τα οποία αρχίζουν να γνωρίζουν τα διάφορα αθλήματα, ομαδικά και ατομικά.
Η προσέγγιση στο κάθε άθλημα γίνεται με τη διαρκώς καλλιεργούμενη τεχνική, την απόλυτη κατανόηση των κανονισμών και το πέρασμα τελικά στην τακτική του κάθε αθλήματος. Σε αυτό το ηλικιακό φάσμα αρχίζουν να δημιουργούνται οι πρώτες αντιπροσωπευτικές ομάδες του σχολείου και η επαφή με ομάδες άλλων σχολείων ή συλλόγων σε φιλικά ή σε επίσημα σχολικά πρωταθλήματα.
Τέλος από τις μεγάλες τάξεις του Δημοτικού αρχίζουν οι μαθητές του Σχολείου μας να λαμβάνουν μέρος στα Εσωτερικά Πρωταθλήματα.
Αθλητισμός
Ο αθλητισμός αποτελεί βασικό κομμάτι της εκπαίδευσης στα Εκπαιδευτήριά μας, όπως φανερώνει και η φροντίδα με την οποία διαμορφώθηκαν οι αθλητικές εγκαταστάσεις. Ο πρωταθλητισμός δεν αποτελεί μονόδρομο στα προγράμματα ανάπτυξης του αθλητισμού, καθώς πρωτεύοντα στόχο έχουν η γνωριμία και η εξοικείωση των παιδιών με τα περισσότερα ατομικά και ομαδικά αθλήματα
Υποδομές
Οι προνομιακές υλικοτεχνικές υποδομές (γήπεδα μπάσκετ, βόλεϊ, τένις, ποδοσφαίρου, στίβος, κλειστά γυμναστήρια, κλειστή αίθουσα ενόργανης γυμναστικής, κλειστή αίθουσα μπαλέτου, κλειστό γυμναστήριο πολεμικών τεχνών, δύο κλειστά κολυμβητήρια,) οι οποίες βρίσκονται σε ιδανικές περιβαλλοντικές συνθήκες, επιτρέπουν στο άρτια εκπαιδευμένο προσωπικό μας να υπηρετεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την Φυσική Αγωγή και το κάθε παιδί έχει τη δυνατότητα να επιλέξει το αγαπημένο του άθλημα τόσο κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, ως προαιρετική δραστηριότητα, όσο κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μας προγραμμάτων.
Κεντρικός στόχος του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής είναι η ισόρροπη και αρμονική ανάπτυξη των σωματικών, πνευματικών και ηθικών δυνάμεων των μαθητών.
Ο στόχος υπηρετείται με εφτά τρόπους:
- Το βιωματικό (συνειδητοποίηση της ανάγκης για άσκηση – αγάπη για τη φύση)
- Το βιολογικό (βελτίωση φυσικών και σωματικών ικανοτήτων – διατροφή)
- Τον κινητικό (ανάπτυξη βασικής τεχνικής διαφόρων αθλημάτων)
- Τον εκφραστικό (διατήρηση της λαϊκής κινητικής παράδοσης – παραδοσιακοί χοροί)
- Τον κοινωνικό (καλλιέργεια ηθικών και κοινωνικών αρετών: ομαδικό πνεύμα – αλληλεγγύη – αξιοκρατία – δικαιοσύνη – ευγενής άμιλλα)
- Τον πνευματικό (καλλιέργεια κιναισθητικής ευφυΐας, ικανότητας προσοχής, αντίληψης, δημιουργίας, οργάνωσης)
- Το γνωστικό (απόκτηση γνώσεων σχετικών με τη Φυσική Αγωγή).
Η Φυσική Αγωγή στο Δημοτικό από την Α' έως και την Δ' Δημοτικού βασίζεται στο αναλυτικό πρόγραμμα της Κινητικής Αγωγής έχοντας εμφανές εύρος και ακολουθία βασισμένα σε στόχους και σκοπούς κατάλληλους για ΟΛΑ τα παιδιά.
Εμπεριέχει σε ισορροπία εμπειρίες με δεξιότητες, έννοιες, παιχνίδια, εκπαιδευτική γυμναστική, ρυθμούς και χορούς, οι οποίες εντείνουν την κινητική, νοητική, ψυχολογική και τη φυσική κατάσταση του παιδιού.
Στην Κινητική Αγωγή η δραστηριότητα που περιλαμβάνει Αισθητική και Συνεργασία εκτιμάται περισσότερο από την ανταγωνιστική δραστηριότητα.
Δίνεται έμφαση στη:
- Λήψη αποφάσεων από τον μαθητευόμενο
Και οι διδακτικές στρατηγικές προσανατολίζονται κυρίως στην:
- Κινητική Εξερεύνηση
- Καθοδηγούμενη Ανακάλυψη
- Δημιουργική Λύση Κινητικών Προβλημάτων
Οι μαθητές από την Ε’ δημοτικού αρχίζουν να εντάσσονται σε προγράμματα περισσότερο αθλητικά, από τα οποία αρχίζουν να γνωρίζουν τα διάφορα αθλήματα, ομαδικά και ατομικά.
Η προσέγγιση στο κάθε άθλημα γίνεται με τη διαρκώς καλλιεργούμενη τεχνική, την απόλυτη κατανόηση των κανονισμών και το πέρασμα τελικά στην τακτική του κάθε αθλήματος. Σε αυτό το ηλικιακό φάσμα αρχίζουν να δημιουργούνται οι πρώτες αντιπροσωπευτικές ομάδες του σχολείου και η επαφή με ομάδες άλλων σχολείων ή συλλόγων σε φιλικά ή σε επίσημα σχολικά πρωταθλήματα.
Τέλος από τις μεγάλες τάξεις του Δημοτικού αρχίζουν οι μαθητές του Σχολείου μας να λαμβάνουν μέρος στα Εσωτερικά Πρωταθλήματα.
Αθλητισμός
Ο αθλητισμός αποτελεί βασικό κομμάτι της εκπαίδευσης στα Εκπαιδευτήριά μας, όπως φανερώνει και η φροντίδα με την οποία διαμορφώθηκαν οι αθλητικές εγκαταστάσεις. Ο πρωταθλητισμός δεν αποτελεί μονόδρομο στα προγράμματα ανάπτυξης του αθλητισμού, καθώς πρωτεύοντα στόχο έχουν η γνωριμία και η εξοικείωση των παιδιών με τα περισσότερα ατομικά και ομαδικά αθλήματα
Υποδομές
Οι προνομιακές υλικοτεχνικές υποδομές (γήπεδα μπάσκετ, βόλεϊ, τένις, ποδοσφαίρου, στίβος, κλειστά γυμναστήρια, κλειστή αίθουσα ενόργανης γυμναστικής, κλειστή αίθουσα μπαλέτου, κλειστό γυμναστήριο πολεμικών τεχνών, δύο κλειστά κολυμβητήρια,) οι οποίες βρίσκονται σε ιδανικές περιβαλλοντικές συνθήκες, επιτρέπουν στο άρτια εκπαιδευμένο προσωπικό μας να υπηρετεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την Φυσική Αγωγή και το κάθε παιδί έχει τη δυνατότητα να επιλέξει το αγαπημένο του άθλημα τόσο κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, ως προαιρετική δραστηριότητα, όσο κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μας προγραμμάτων.