ΕΙΠΑΝ για τις Βιβλιοδρομίες
Οι Βιβλιοδρομίες που έχουν καθιερώσει τα Εκπαιδευτήρια Γείτονα αποτελούν ένα θεσμό που πραγματικά θα άξιζε να βρει μιμητές σε όλη την εκπαίδευση. Ο αδιαμφισβήτητα παιδαγωγικός χαρακτήρας της λογοτεχνίας λειτουργεί μέσα από τις Βιβλιοδρομίες, καλλιεργώντας τόσο το γλωσσικό αισθητήριο όσο και τη γενικότερη κουλτούρα των μικρών μαθητών ενώ παράλληλα αναπτύσσεται και η ευγενής άμιλλα.
Η πρωτοβουλία το θέμα των περασμένων Βιβλιοδρομιών να είναι η Μικρασιατική Καταστροφή είναι εξαιρετικά αξιέπαινη. Μέσα από το πλαίσιο του
συγκεκριμένου θεσμού οι μαθητές μπόρεσαν να έρθουν σε άμεση επαφή με μία ιστορική περίοδο ιδιαίτερα τραυματική όσο και σημαντική για την πατρίδα μας, με τρόπο που υπερβαίνει τις δυσκολίες που συχνά παρουσιάζονται από την καθιερωμένη διδασκαλία της Ιστορίας.
Ευχόμαστε λοιπόν από καρδιάς τα εκπαιδευτήρια Γείτονας να συνεχίσουν και για τα επόμενα χρόνια να λειτουργούν το συγκεκριμένο θεσμό και ευελπιστούμε και ο υπόλοιπος εκπαιδευτικός κόσμος να ακολουθήσει το παράδειγμά τους. Θερμά συγχαρητήρια σε όλους τους νικητές αλλά και όλους όσοι συμμετείχαν.
Η πρωτοβουλία το θέμα των περασμένων Βιβλιοδρομιών να είναι η Μικρασιατική Καταστροφή είναι εξαιρετικά αξιέπαινη. Μέσα από το πλαίσιο του
συγκεκριμένου θεσμού οι μαθητές μπόρεσαν να έρθουν σε άμεση επαφή με μία ιστορική περίοδο ιδιαίτερα τραυματική όσο και σημαντική για την πατρίδα μας, με τρόπο που υπερβαίνει τις δυσκολίες που συχνά παρουσιάζονται από την καθιερωμένη διδασκαλία της Ιστορίας.
Ευχόμαστε λοιπόν από καρδιάς τα εκπαιδευτήρια Γείτονας να συνεχίσουν και για τα επόμενα χρόνια να λειτουργούν το συγκεκριμένο θεσμό και ευελπιστούμε και ο υπόλοιπος εκπαιδευτικός κόσμος να ακολουθήσει το παράδειγμά τους. Θερμά συγχαρητήρια σε όλους τους νικητές αλλά και όλους όσοι συμμετείχαν.
Βιβλιοδρομίες: μια γιορτή για τον Άνθρωπο Του Δρα ΜΑΡΙΟΥ ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗ Διευθυντή Δημοτικής Εκπαίδευσης Κύπρου Είναι για μας ιδιαίτερη η χαρά αλλά και ξεχωριστή η τιμή να εκπροσωπούμε την Μεγαλόνησο και το Υπουργείο Παιδείας της Κύπρου, στην Τελετή Βράβευσης των παιδιών και των σχολείων που έχουν διακριθεί στον 24ο Διαγωνισμό των Βιβλιοδρομιών, που είχε ως θέμα τα 100 χρόνια από τη Μικρασιατική καταστροφή. |
Δεν είναι καθόλου υπερβολή να πούμε ότι οι Βιβλιοδρομίες έχουν πλέον καθιερωθεί όχι μόνο ως ένας πανελλήνιος διαγωνισμός ανάγνωσης παιδικού λογοτεχνικού βιβλίου αλλά και ως ένα σημαντικό πνευματικό, εκπαιδευτικό και πολιτιστικό γεγονός που έχει εκτιμηθεί, αγαπηθεί και αγκαλιαστεί με ιδιαίτερη θέρμη από τα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Κύπρο, ακόμη και στον απόδημο Ελληνισμό.
Η μεγάλη αυτή επιτυχία έχει όνομα και υπογραφή. Οφείλεται στα Εκπαιδευτήρια Γείτονα και προσωπικά στον κ. Ελευθέριο Γείτονα που είχε αρχικά την ιδέα και την έμπνευση αλλά και στη συνέχεια την ισχυρή βούληση να οργανώσει και να διαδώσει με τέτοιο τρόπο την ιδέα, ώστε αυτή να έχει προστιθέμενο όφελος και αξία στη μόρφωση και την αγωγή των παιδιών μας, μέσα από τα μονοπάτια αλλά και τις λεωφόρους της φιλαναγνωσίας, της λογοτεχνίας αλλά και της ευγενούς άμιλλας.
Αγαπητέ μου κ. Γείτονα, θερμά σας συγχαίρουμε και σας ευχαριστούμε για την ευκαιρία που μας δώσατε ως Κύπρος να συνεργαστούμε προς αυτή την κατεύθυνση. Είμαστε σίγουροι ότι η συνεργασία αυτή και θα συνεχίσει και θα εμβαθύνει ακόμη περισσότερο, γιατί τη στηρίζει και την ενθαρρύνει η αγάπη και ο ενθουσιασμός των μικρών βιβλιοδρόμων που μυήθηκαν, με την ευκαιρία αυτή, στη μαγεία της λογοτεχνίας και της ανάγνωσης. Και η πρόθεση όλων μας, θεσμών, πολιτείας και ατόμων δεν μπορεί να είναι άλλη από το να παροτρύνουμε και να διευκολύνουμε ολοένα και περισσότερα παιδιά να μυηθούν στις βιβλιοδρομίες αλλά και να συνεχίσουν να βιβλιοδρομούν στη ζωή τους.
Το λογοτεχνικό βιβλίο, μέσα από τον λογοτεχνικό λόγο, τη μυθοπλαστική γραφή και έκφραση, το συναίσθημα και τις φανταστικές αλληγορίες, πέρα από την αισθητική απόλαυση που προσφέρει, κάνει πάντα κατανοητό το μέρος της πραγματικότητας που μας διαφεύγει. Κι αυτή είναι ακριβώς η ευκαιρία και το κίνητρο που δίνεται στα παιδιά μέσα από τις Βιβλιοδρομίες: να διαβάσουν λογοτεχνία, να χαρούν και να απολαύσουν τα λογοτεχνικά κείμενα, και, μέσα από αυτά, να μάθουν να αντιμετωπίζουν με κριτική διάθεση τα ατομικά και κοινωνικά θέματα, να μάθουν αβίαστα να πλησιάζουν τον Άλλο άνθρωπο, να μάθουν να αποδέχονται το «ξένο» και το «διαφορετικό», να κατανοούν, εντέλει, το μέρος εκείνο της πραγματικότητας που τείνει να μας διαφεύγει.
Τα δημοτικά σχολεία της Κύπρου, δημόσια και ιδιωτικά, συμμετέχουν στις Βιβλιοδρομίες τα τελευταία εφτά χρόνια. Η συνεργασία μας ξεκίνησε τη σχολική χρονιά 2015 - 2016, χρονιά που διεξήχθη ο 18ος διαγωνισμός Βιβλιοδρομιών, με θέμα «Αξίες Ζωής με τη Σοφία των Ζώων». Από τότε, περισσότερα από χίλια παιδιά κάθε χρόνο, παγκύπρια, συμμετέχουν ενεργά στον διαγωνισμό. Να αναφέρω, χαρακτηριστικά, ότι ακόμη και το 2021, μέσα στις συνθήκες πανδημίας που επικρατούσαν, με τις συνεπακόλουθες δυσκολίες και περιορισμούς, και ενώ ο διαγωνισμός πραγματοποιήθηκε ηλεκτρονικά και εξ αποστάσεως, η συμμετοχή των παιδιών ουσιαστικά δεν επηρεάστηκε.
Όλα αυτά τα χρόνια, αδιαμφισβήτητα, ήταν μεγάλο το κέρδος για τους μαθητές και τις μαθήτριές μας, τους μικρούς και τις μικρές βιβλιοδρόμους. Η επίδραση των Βιβλιοδρομιών ήταν εμφανής τόσο στη μάθηση όσο και στην αγωγή των παιδιών. Τα λογοτεχνικά βιβλία των Βιβλιοδρομιών, προσεχτικά επιλεγμένα, πρόσφεραν απλόχερα γνώσεις, ανέπτυξαν την κριτική σκέψη, βελτίωσαν την ικανότητα συγκέντρωσης σε έναν κόσμο που βομβαρδίζεται από τους συνεχείς περισπασμούς του διαδικτύου, βοήθησαν στη διεύρυνση και στον εμπλουτισμό του λεξιλογίου και στην ανάπτυξη του γραπτού και προφορικού λόγου, ανέπτυξαν τη φαντασία αλλά και τη δημιουργικότητα των παιδιών. Πρόσθετα, καλλιέργησαν την ενσυναίσθηση, γιατί το να διαβάζεις λογοτεχνία, δεν σε κάνει απλά εξυπνότερο άνθρωπο, μπορεί να σε κάνει πιο ευγενικό άνθρωπο, επίσης.
Τα παιδιά κατανοήσαν, ίσως, καλύτερα τους άλλους και τα συναισθήματά τους, ακριβώς γιατί η λογοτεχνία «αναγκάζει» τους αναγνώστες και τις αναγνώστριες να κοιτάξουν έξω από τον εαυτό τους και να εστιάσουν στον χαρακτήρα για τον οποίο διαβάζουν.Ένας σημαντικός αριθμός μαθητών και μαθητριών των δημοτικών μας σχολείων πέτυχαν ξεχωριστές πρωτιές και διακρίσεις. Κάποια από αυτά τα παιδιά είναι απόψε εδώ μαζί μας. Συγχαίρουμε θερμά τα παιδιά που διακρίθηκαν, καθώς και όλα τα παιδιά που συμμετείχαν στον διαγωνισμό. Συγχαίρουμε, επίσης, τους δασκάλους, τις δασκάλες και τους γονείς, που καθοδήγησαν και στήριξαν τα παιδιά σ’ αυτή τους την προσπάθεια.
Τέλος, ευχαριστούμε για ακόμη μια φορά τα εκπαιδευτήρια Γείτονα για τη θερμή φιλοξενία, καθώς και για τη μέχρι σήμερα συνεργασία μας, μία συνεργασία που, είμαστε σίγουροι ότι θα συνεχιστεί, γιατί βασίζεται σε κοινούς εκπαιδευτικούς στόχους: την ολόπλευρη ανάπτυξη των μαθητών και των μαθητριών, τη γνωριμία και την αγάπη για την πολιτιστική μας κληρονομιά, την ελληνική γλώσσα, την ιστορία, τη θρησκεία και την παράδοση του ελληνικού τόπου και, ταυτόχρονα, την ανάπτυξη διαπολιτισμικής συνείδησης και στάσεων αποδοχής και σεβασμού της διαφορετικότητας των ανθρώπων.
Κοινή μας έγνοια, η έγνοια για το παιδί, η έγνοια για τον άνθρωπο, η οποία μετατρέπεται μέσα από τις Βιβλιοδρομίες σε μια πραγματική γιορτή, μια γιορτή για τα βιβλία, μια γιορτή για τα παιδιά, μια γιορτή για τον άνθρωπο.
Η μεγάλη αυτή επιτυχία έχει όνομα και υπογραφή. Οφείλεται στα Εκπαιδευτήρια Γείτονα και προσωπικά στον κ. Ελευθέριο Γείτονα που είχε αρχικά την ιδέα και την έμπνευση αλλά και στη συνέχεια την ισχυρή βούληση να οργανώσει και να διαδώσει με τέτοιο τρόπο την ιδέα, ώστε αυτή να έχει προστιθέμενο όφελος και αξία στη μόρφωση και την αγωγή των παιδιών μας, μέσα από τα μονοπάτια αλλά και τις λεωφόρους της φιλαναγνωσίας, της λογοτεχνίας αλλά και της ευγενούς άμιλλας.
Αγαπητέ μου κ. Γείτονα, θερμά σας συγχαίρουμε και σας ευχαριστούμε για την ευκαιρία που μας δώσατε ως Κύπρος να συνεργαστούμε προς αυτή την κατεύθυνση. Είμαστε σίγουροι ότι η συνεργασία αυτή και θα συνεχίσει και θα εμβαθύνει ακόμη περισσότερο, γιατί τη στηρίζει και την ενθαρρύνει η αγάπη και ο ενθουσιασμός των μικρών βιβλιοδρόμων που μυήθηκαν, με την ευκαιρία αυτή, στη μαγεία της λογοτεχνίας και της ανάγνωσης. Και η πρόθεση όλων μας, θεσμών, πολιτείας και ατόμων δεν μπορεί να είναι άλλη από το να παροτρύνουμε και να διευκολύνουμε ολοένα και περισσότερα παιδιά να μυηθούν στις βιβλιοδρομίες αλλά και να συνεχίσουν να βιβλιοδρομούν στη ζωή τους.
Το λογοτεχνικό βιβλίο, μέσα από τον λογοτεχνικό λόγο, τη μυθοπλαστική γραφή και έκφραση, το συναίσθημα και τις φανταστικές αλληγορίες, πέρα από την αισθητική απόλαυση που προσφέρει, κάνει πάντα κατανοητό το μέρος της πραγματικότητας που μας διαφεύγει. Κι αυτή είναι ακριβώς η ευκαιρία και το κίνητρο που δίνεται στα παιδιά μέσα από τις Βιβλιοδρομίες: να διαβάσουν λογοτεχνία, να χαρούν και να απολαύσουν τα λογοτεχνικά κείμενα, και, μέσα από αυτά, να μάθουν να αντιμετωπίζουν με κριτική διάθεση τα ατομικά και κοινωνικά θέματα, να μάθουν αβίαστα να πλησιάζουν τον Άλλο άνθρωπο, να μάθουν να αποδέχονται το «ξένο» και το «διαφορετικό», να κατανοούν, εντέλει, το μέρος εκείνο της πραγματικότητας που τείνει να μας διαφεύγει.
Τα δημοτικά σχολεία της Κύπρου, δημόσια και ιδιωτικά, συμμετέχουν στις Βιβλιοδρομίες τα τελευταία εφτά χρόνια. Η συνεργασία μας ξεκίνησε τη σχολική χρονιά 2015 - 2016, χρονιά που διεξήχθη ο 18ος διαγωνισμός Βιβλιοδρομιών, με θέμα «Αξίες Ζωής με τη Σοφία των Ζώων». Από τότε, περισσότερα από χίλια παιδιά κάθε χρόνο, παγκύπρια, συμμετέχουν ενεργά στον διαγωνισμό. Να αναφέρω, χαρακτηριστικά, ότι ακόμη και το 2021, μέσα στις συνθήκες πανδημίας που επικρατούσαν, με τις συνεπακόλουθες δυσκολίες και περιορισμούς, και ενώ ο διαγωνισμός πραγματοποιήθηκε ηλεκτρονικά και εξ αποστάσεως, η συμμετοχή των παιδιών ουσιαστικά δεν επηρεάστηκε.
Όλα αυτά τα χρόνια, αδιαμφισβήτητα, ήταν μεγάλο το κέρδος για τους μαθητές και τις μαθήτριές μας, τους μικρούς και τις μικρές βιβλιοδρόμους. Η επίδραση των Βιβλιοδρομιών ήταν εμφανής τόσο στη μάθηση όσο και στην αγωγή των παιδιών. Τα λογοτεχνικά βιβλία των Βιβλιοδρομιών, προσεχτικά επιλεγμένα, πρόσφεραν απλόχερα γνώσεις, ανέπτυξαν την κριτική σκέψη, βελτίωσαν την ικανότητα συγκέντρωσης σε έναν κόσμο που βομβαρδίζεται από τους συνεχείς περισπασμούς του διαδικτύου, βοήθησαν στη διεύρυνση και στον εμπλουτισμό του λεξιλογίου και στην ανάπτυξη του γραπτού και προφορικού λόγου, ανέπτυξαν τη φαντασία αλλά και τη δημιουργικότητα των παιδιών. Πρόσθετα, καλλιέργησαν την ενσυναίσθηση, γιατί το να διαβάζεις λογοτεχνία, δεν σε κάνει απλά εξυπνότερο άνθρωπο, μπορεί να σε κάνει πιο ευγενικό άνθρωπο, επίσης.
Τα παιδιά κατανοήσαν, ίσως, καλύτερα τους άλλους και τα συναισθήματά τους, ακριβώς γιατί η λογοτεχνία «αναγκάζει» τους αναγνώστες και τις αναγνώστριες να κοιτάξουν έξω από τον εαυτό τους και να εστιάσουν στον χαρακτήρα για τον οποίο διαβάζουν.Ένας σημαντικός αριθμός μαθητών και μαθητριών των δημοτικών μας σχολείων πέτυχαν ξεχωριστές πρωτιές και διακρίσεις. Κάποια από αυτά τα παιδιά είναι απόψε εδώ μαζί μας. Συγχαίρουμε θερμά τα παιδιά που διακρίθηκαν, καθώς και όλα τα παιδιά που συμμετείχαν στον διαγωνισμό. Συγχαίρουμε, επίσης, τους δασκάλους, τις δασκάλες και τους γονείς, που καθοδήγησαν και στήριξαν τα παιδιά σ’ αυτή τους την προσπάθεια.
Τέλος, ευχαριστούμε για ακόμη μια φορά τα εκπαιδευτήρια Γείτονα για τη θερμή φιλοξενία, καθώς και για τη μέχρι σήμερα συνεργασία μας, μία συνεργασία που, είμαστε σίγουροι ότι θα συνεχιστεί, γιατί βασίζεται σε κοινούς εκπαιδευτικούς στόχους: την ολόπλευρη ανάπτυξη των μαθητών και των μαθητριών, τη γνωριμία και την αγάπη για την πολιτιστική μας κληρονομιά, την ελληνική γλώσσα, την ιστορία, τη θρησκεία και την παράδοση του ελληνικού τόπου και, ταυτόχρονα, την ανάπτυξη διαπολιτισμικής συνείδησης και στάσεων αποδοχής και σεβασμού της διαφορετικότητας των ανθρώπων.
Κοινή μας έγνοια, η έγνοια για το παιδί, η έγνοια για τον άνθρωπο, η οποία μετατρέπεται μέσα από τις Βιβλιοδρομίες σε μια πραγματική γιορτή, μια γιορτή για τα βιβλία, μια γιορτή για τα παιδιά, μια γιορτή για τον άνθρωπο.
"Οι Βιβλιοδρομίες ανοίγουν δρόμους στο συναίσθημα και τη σκέψη"
Tης ΑΝΤΑΣ ΚΑΤΣΙΚΗ-ΓΚΙΒΑΛΟΥ Ομότιμης Καθηγήτριας Ελληνικής Φιλολογίας ΕΚΠΑ Τα Εκπαιδευτήρια Γείτονα επί 24 χρόνια υπηρετούν τον θεσμό των Βιβλιοδρομιών, παρακινώντας όχι μόνο τους μαθητές του σχολείου αυτού αλλά και μαθητές άλλων σχολείων της Ελλάδας , της Κύπρου και άλλων χωρών να διαβάσουν βιβλία που ανταποκρίνονται στα ενδιαφέροντα τους, ενώ συνάμα ανοίγουν νέους δρόμους στο συναίσθημα και στην σκέψη, στην αισθητική και γλωσσική τους καλλιέργεια, στην κοινωνική και πολιτισμική τους ευαισθησία. |
Το 2022 οι μαθητές και οι μαθήτριες που έλαβαν μέρος ασχολήθηκαν με βιβλία που αναφέρονταν στην Μικρασιατική Καταστροφή. Η ενασχόληση με τα σχετικά βιβλία προκάλεσε το ενδιαφέρον των μαθητών και των μαθητριών για ένα από τα συγκλονιστικότερα γεγονότα και περιόδους της νεότερης ελληνικής ιστορίας με την οποία δεν ασχολούνται ιδιαίτερα στο μάθημα της ιστορίας.
Γενικότερα όμως οι Βιβλιοδρομίες, με τα, πάντα ενδιαφέροντα, θέματα που επιλέγουν οι υπεύθυνοι του προγράμματος αυτού, δημιουργούν όχι παθητικούς αλλά ενεργητικούς και κριτικούς αναγνώστες. Με τη συνεργασία μεταξύ των μαθητών, με την ευγενή άμιλλα μεταξύ των ομάδων και των σχολείων προωθείται με παιγνιώδη τρόπο και σε ένα κλίμα χαράς και δημιουργικότητας η αγάπη για το εξωσχολικό διάβασμα.
Θερμά συγχαρητήρια στον Γενικό Διευθυντή των σχολείων κ Ελευθέριο Γείτονα, στους υπεύθυνους των «Βιβλιοδρομιών» για τη συνέχιση του θεσμού αυτού και εύχομαι από καρδιάς «καλή συνέχεια».
Γενικότερα όμως οι Βιβλιοδρομίες, με τα, πάντα ενδιαφέροντα, θέματα που επιλέγουν οι υπεύθυνοι του προγράμματος αυτού, δημιουργούν όχι παθητικούς αλλά ενεργητικούς και κριτικούς αναγνώστες. Με τη συνεργασία μεταξύ των μαθητών, με την ευγενή άμιλλα μεταξύ των ομάδων και των σχολείων προωθείται με παιγνιώδη τρόπο και σε ένα κλίμα χαράς και δημιουργικότητας η αγάπη για το εξωσχολικό διάβασμα.
Θερμά συγχαρητήρια στον Γενικό Διευθυντή των σχολείων κ Ελευθέριο Γείτονα, στους υπεύθυνους των «Βιβλιοδρομιών» για τη συνέχιση του θεσμού αυτού και εύχομαι από καρδιάς «καλή συνέχεια».
Ευχαριστηριακή πανδαισία οι Βιβλιοδρομίες
Toυ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΓΕΙΤΟΝΑ Γενικού Διευθυντή Εκπαιδευτηρίων Γείτονα Οι ημέρες διεξαγωγής των Βιβλιοδρομιών και απονομής των Βραβείων στους νικητές αποτελούν για μένα και τους συνεργάτες μου ημέρες ευχαριστίας και προσευχής. Και αισθάνομαι αυτή την ευχαριστηριακή πανδαισία, διότι με τις Βιβλιοδρομίες εξασφαλίζονται για τα παιδιά μας συνθήκες: |
- Δροσοβόλου πνευματικής εγρήγορσης
- Ανατροφοδοτούμενου εμπλουτισμού των γνώσεων
- Ανάπτυξης του προφορικού και γραπτού λόγου και της ικανότητας κατανόησης κειμένων
Τα Εκπαιδευτήρια ΓΕΙΤΟΝΑ διαμορφώνουν τα προγράμματά τους με βάση την εκπαιδευτική φιλοσοφία: «Διαπαιδαγωγούμε τον ελεύθερο Έλληνα των ανοιχτών οριζόντων ευρωπαϊκών και οικουμενικών. Τη φιλοσοφία αυτή την έχουμε ενστερνιστεί τόσο οι διδάσκοντες όσο και οι μαθητές μας και οι γονείς τους. Γι’ αυτό διακηρύττουμε ότι είμαστε: «Σχολείο με Ελληνοκεντρική δυναμική, ευρωπαϊκή διάσταση και παγκόσμια προοπτική».
Τις αξιακές αυτές θέσεις τις διακονούμε και τις ενισχύουμε με μια σειρά πρωτοποριακών και καινοτόμων προγραμμάτων. Και τα προγράμματα αυτά είναι:
- Οι Μαθητικοί Αγώνες Αρχαίου Θεάτρου
- Οι Εμπειρίες Συγκομιδής Καρπών
- Οι Λογοτεχνικές Περιπλανήσεις
- Η προκήρυξη διαγωνισμών στους τομείς:
- Του Γραπτού Λόγου (πεζού και ποιητικού στην Ελληνική, Αγγλική, Γαλλική και Γερμανική γλώσσα)
- Της Ρητορικής
- Των Μαθηματικών
- Των Φυσικών Επιστημών
- Της Χημείας και της Βιολογίας
- Της Πληροφορικής
- Της Ρομποτικής
- Του Προγράμματος Απόκτησης Εργασιακής Εμπειρίας (ΠΡ.Α.ΕΡ.ΕΜ)
Αξίζει να επισημάνω ότι τα Βραβεία τα οποία δίνουμε στους μαθητές μας που παρακολουθούν τα Προγράμματα ‘’Απόκτησης Εργασιακής Εμπειρίας’’ τυγχάνουν εξαιρετικής αναγνώρισης, τόσο από τα Πανεπιστήμια της Ευρώπης, όσο και από τα Πανεπιστήμια της Αμερικής.
Πέρα από τα παραπάνω προγράμματα έχουμε και τα Προγράμματα ΟΙΚΟΔΕΣΜΟΣ μεταξύ των οποίων εντάσσονται τα:
- ΣΥΝΕΙΔ- ΑΝΑ (Συνειδητοί Αναγνώστες)
- Προσεγγίζοντας την Αρχαία Αθήνα (μια αθηναϊκή οικογένεια τότε και σήμερα)
- Το Γενεαλογικό μου δέντρο
- Καλοκαιρινοί Περιηγητές
- Χριστουγεννιάτικες διακοπές
- Πασχαλινές διακοπές
Αυτή η πολυποίκιλη πανδαισία προγραμμάτων δημιουργεί τις προϋποθέσεις και εξασφαλίζει το γνωστικό υπόβαθρο στους μαθητές μας να διακρίνονται όχι μόνο στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, αλλά και στις Εξετάσεις του ΙΒ DP προγράμματος.
Και δια του λόγου του αληθές σας αναφέρω, ότι στις Πανελλαδικές Εξετάσεις του 2022 το 43,8% των μαθητών μας επέτυχε επίδοση πάνω από 16.000 μόρια, που σημαίνει την εισαγωγή των μαθητών σε υψηλόβαθμες Σχολές ΑΕΙ.
Επιπλέον οι επιδόσεις των μαθητών μας στις Πανελλαδικές εξετάσεις ανά μάθημα ήταν εξαιρετικές. Η επίδοση των μαθητών των Εκπαιδευτηρίων Γείτονα ανά μάθημα ήταν κατά μέσο όρο καλύτερη κατά 4,75 μονάδες στην εικοσαβάθμια κλίμακα από τον αντίστοιχο πανελλαδικό μέσο όρο. Το ποσοστό των μαθητών μας που πέτυχε επίδοση από 16 έως 20 ήταν για άλλη μια χρονιά πολύ υψηλό. Για παράδειγμα στο μάθημα της Φυσικής το 50% των μαθητών έγραψε από 16 έως 20 με αντίστοιχο πανελλαδικό ποσοστό 24,9%. Στην Ιστορία το 62,5% των μαθητών μας έγραψε από 16 έως 20, έναντι του 27,4% του πανελλαδικού δείκτη. Στην Οικονομία το 66,7% των μαθητών μας έγραψε από 16 έως 20 έναντι του 35,7% του αντίστοιχου πανελλαδικού δείκτη.
Όσον αναφορά τις Παγκόσμιες Εξετάσεις του ΙB DP. Οι μαθητές των Εκπαιδευτηρίων ΓΕΙΤΟΝΑ απόκτησαν δίπλωμα με μέσο όρο βαθμολογίας 35,5 στα 45, έναντι του Παγκόσμιου Δείκτη που ο μέσος όρος απόκτησης του διπλώματος είναι 32 στα 45. Αυτή η πρόοδος, αυτός ο υψηλός δείκτης ακαδημαϊκών επιτυχιών και ανθρωπιάς είναι γέννημα και θρέμμα του υψηλού δείκτη συνεργασίας, των οραμάτων και των στοχασμών του συνόλου των διδασκόντων, των μαθητών και των γονέων των Εκπαιδευτηρίων ΓΕΙΤΟΝΑ.
Τις επιδόσεις αυτές των μαθητών μας τις οφείλουμε στη βαθιά αφοσίωση και την απίστευτη για τα Ελληνικά δεδομένα εργατικότητα του τριπτύχου Σχολείο – μαθητές – γονείς που σμίλεψαν στο είναι τους το αξιακό σύστημα, ότι η ζωή θέλει όνειρο, στοχασμό, ευθύνη, πίστη στην Αριστεία, δράση και αποφασιστικότητα, προνοητικότητα, σκληρή ατομική προσπάθεια και δεξιότητες συνεργασίας. Όταν εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές είναι εναρμονισμένοι με τις παραπάνω αξίες, εξασφαλίζουμε ένα ακόμη όχημα επικοινωνίας με το χώρο των γραμμάτων, των τεχνών, των επιστημών της τεχνολογίας, οριοθετούμε ένα πεδίο δράσης πέρα από τη κυνήγι του πλούτου και της ειδικής ευμάρειας και απελευθερώνουμε τις δημιουργικές δυνάμεις των παιδιών μας.
Έτσι δημιουργούμε μια γραμμή συστοιχίας με τις Θέσεις του Πλουτάρχου ο οποίος έλεγε: «Το μυαλό κάθε παιδιού δεν είναι απλά ένα δοχείο που πρέπει να γεμίσουμε, αλλά ένα κερί που πρέπει να ανάψουμε και με τη φλόγα της γνώσης και της αρετής να φωτιστεί το ίδιο και να φωτίσει τους συνανθρώπους του». Συμπερασματικά θα μπορούσαμε να πούμε, ότι η ποιότητα της Οικογένειας και του Σχολείου αποτελούν τον ακρογωνιαίο λίθο για την ανάδειξη της χαρισματικότητας κάθε παιδιού.
Αυτό σημαίνει ότι η αποστολή του Σχολείου σε μια οργανωμένη κοινωνία είναι να τροφοδοτήσει τους πρώτους και να τους αναδείξει και να βάλει σε διαδικασία ανοδικής πορείας το σύνολο των μαθητών ή αν θέλετε να εκπονήσει προγράμματα που θα βελτιώνουν και θα αναδεικνύουν κάθε μαθητή.
Πιστεύω βαθιά, ότι με τις ιδέες και τις προτάσεις όλων μας θα κρατήσουμε αναμμένες όχι μόνο τη δάδα των Βιβλιοδρομιών, αλλά και τις δάδες όλων των Προγραμμάτων με τα οποία θα γίνουμε οργοτόμοι, φυτευτές και ανιχνευτές του μέλλοντος των παιδιών μας. Έτσι μόνο θα δικαιώσουμε τον Νικηφόρο Βρεττάκο που λέει: «Γίνεται κάποια στιγμή να καλύπτει ο ένας άνθρωπος τον άλλο με φως. Είναι το βλέμμα της αγάπης στο άπειρο».