Εκπαιδευτήρια Γείτονα
  • Αρχική
  • Το Σχολείο μας
    • Μήνυμα της Διεύθυνσης
    • Ίδρυση - Εγκαταστάσεις
    • Φιλοσοφία - Κανόνες λειτουργίας
    • Αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου
    • Ευχαριστίες
    • Απόρρητο και Προσωπικά Δεδομένα
    • Σύγχρονη εξ αποστάσεως τηλεκπαίδευση
  • Εκπαίδευση
    • Παιδικός Σταθμός >
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
      • Σχολείο και οικογένεια
      • Μορφωτικές επισκέψεις
    • Νηπιαγωγείο >
      • Ευτυχισμένα παιδιά κατακτούν τη γνώση
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα
      • Τα Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο
      • Πληροφορική
      • «Παιδία παίζει… και μαθαίνει»
      • Μορφωτικές και Ψυχαγωγικές Επισκέψεις
      • Σχολείο και οικογένεια
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
    • Δημοτικό >
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Πρόγραμμα Σπουδών >
        • Ελληνικά
        • Μαθηματικά
        • Φυσικές Επιστήμες
        • Ιστορία
        • Θρησκευτικά
        • Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή
        • Πληροφορική
        • Αισθητική Αγωγή
        • Ξένες Γλώσσες
        • Φυσική Αγωγή
      • Βιωματική μάθηση >
        • Σκοπός του Βιωματικού Σχολείου
        • Ταξίδι στο χώρο και το χρόνο
        • Εμπειρίες Συγκομιδής Καρπών
        • Περιηγήσεις μαθητών
        • Σελίδες από την Ελληνική Ιστορία
        • Οικοδεσμός
      • Διαγωνισμοί >
        • «Οδυσσέας Ελύτης»
        • Αριθμοδρομίες
        • Κατασκευές Φυσικών Επιστημών
      • Βιβλιοδρομίες >
        • Τι είναι οι Βιβλιοδρομίες
        • Δικαίωμα και όροι συμμετοχής
        • Χρόνος και τόπος διεξαγωγής
        • Βράβευση των διαγωνιζομένων
        • Κατάλογος βιβλίων
        • Δηλώσεις συμμετοχής
        • ΕΙΠΑΝ για τις Βιβλιοδρομίες
        • Θέματα προηγούμενων ετών
        • Αποτελέσματα 2022
      • Όμιλοι
      • E-Tutoring
      • Φύλαξη - Δημιουργική απασχόληση
      • Κοινωνικο-συναισθηματική μάθηση
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
    • Γυμνάσιο >
      • «Ένα παράθυρο στον κόσμο»
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Ωρολόγιο πρόγραμμα
      • Συμπληρωματικά προγράμματα
      • Ακαδημαϊκά τμήματα >
        • Τμήμα Ανθρωπιστικών Επιστημών
        • Τμήμα Μαθηματικών
        • Τμήμα Φυσικών Επιστημών
        • Τμήμα Κοινωνικών-Οικονομικών Επιστημών
        • Τμήμα Αισθητικής Αγωγής
        • Τμήμα Πληροφορικής
        • Τμήμα Ξένων Γλωσσών
        • Τμήμα Φυσικής Αγωγής
      • Βιωματική μάθηση
      • Κοινωνικο-συναισθηματική μάθηση
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
      • Πολιτιστικές εκδηλώσεις - δράσεις
      • Αναθέσεις εξορμήσεων
    • Γενικό Λύκειο >
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Προγράμματα >
        • Α' Λυκείου Υποχρεωτικό πρόγραμμα
        • Α' Λυκείου Εμβαθύνσεις
        • Β' Λυκείου Υποχρεωτικό πρόγραμμα
        • Β' Λυκείου Εμβαθύνσεις
        • Γ' Λυκείου Υποχρεωτικό πρόγραμμα
        • Γ' Λυκείου Εμβαθύνσεις
      • Ακαδημαϊκά τμήματα >
        • Τμήμα Ανθρωπιστικών Επιστημών
        • Τμήμα Μαθηματικών
        • Τμήμα Φυσικών Επιστημών
        • Τμήμα Κοινωνικών-Οικονομικών Επιστημών
        • Τμήμα Πληροφορικής
        • Τμήμα Ξένων Γλωσσών
        • Τμήμα Φυσικής Αγωγής
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
      • Πολιτιστικές εκδηλώσεις - δράσεις
      • Εγκύκλιος για άτομα με σοβαρές παθήσεις
      • Αναθέσεις εξορμήσεων
      • Αποτελέσματα εξετάσεων 2022
      • Αποτελέσματα εξετάσεων 2021
      • Αποτελέσματα Εξετάσεων Προηγούμενων Ετών >
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2020
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2019
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2018
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2017
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2016
    • International Baccalaureate >
      • International Baccalaureate Diploma Programme
      • Geitonas School IBDP
      • Courses and Faculty
      • CAS (Creativity, Activity, Service) >
        • CAS Home
        • Students
        • Projects
        • Events
        • More
      • Proud of our Alumni
      • Enrollment
      • Vacancies
      • Contact
    • Κέντρο Διά Βίου Μάθησης >
      • Εισαγωγή
      • Εξ Αποστάσεως Πρόγραμμα Επιμόρφωσης
  • Σχολική ζωή
    • 1821: 200 χρόνια >
      • Εισαγωγή
      • Χρονογραμμή
      • Συνεντεύξεις
      • Λευκώματα
      • Διαγωνισμός
      • Μουσική
      • Βιβλιογραφία
      • Άρθρα
    • Μένουμε σπίτι - Αθλούμαστε - Παίζουμε >
      • Εισαγωγή
      • Παιδικός Σταθμός - Νηπιαγωγείο - Δημοτικό
      • Γυμνάσιο - Λύκειο
      • Προθέρμανση - Διατάσεις - Αποθεραπεία
    • Προαιρετικές δραστηριότητες
    • Μουσική Σχολή >
      • Γενικά
      • Τμήμα Κλασικής Μουσικής
      • Τμήμα Σύγχρονης Μουσικής
      • Ελεύθερη Μουσική Δημιουργία
      • Προετοιμασία για Πανεπιστήμια
      • Εκδηλώσεις (Photo Gallery)
    • Εκπαιδευτικές δράσεις >
      • Forensics - MUN - EYP
      • Σταθμοί στην Ιστορία της Ευρώπης
      • Λογοτεχνικό Εργαστήριο
      • Μαθητική Ομάδα Βιοηθικής Έρευνας
      • UNESCO ASPnet
      • Ολυμπιάδα Φυσικών Επιστημών EUSO
      • Επίσκεψη στο CERN - EPFL
      • Περιβαλλοντική ομάδα
      • Κέντρο Διά Βίου Μάθησης >
        • Εισαγωγή
        • Ερωτηματολόγιο συναδέλφων εκπαιδευτικών
        • Ερωτηματολόγιο γονέων, συνεργατών και φίλων
    • Αριστεία-Βραβεία
    • Πολιτιστικές Δραστηριότητες >
      • Θεατρική Ομάδα
      • Χορωδίες - Ορχήστρες
      • Μουσικά Σύνολα
      • Ομάδα φωτογραφίας
      • Μουσικές Ματιές
    • Αθλητικές Δραστηριότητες >
      • Εσωτερικά πρωταθλήματα
      • «Ζούμε σε σκηνές - Γνωρίζουμε τη φύση»
      • Βρεφική Κολύμβηση
    • Φυσιολατρικές εξορμήσεις
    • Τμήμα Συμβουλευτικής >
      • Στοχοθεσία
      • Συμβουλευτική
      • Επαγγελματικός Προσανατολισμός
      • Κοινωνικο-συναισθηματική μάθηση
      • Ανάπτυξη Δεξιοτήτων Ζωής
      • Κύκλοι Συνάντησης Γονέων
    • Τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης >
      • Γραμματεία Εκπ. Έρευνας και Ανάπτυξης
      • Επιστημονική Ημερίδα
      • Εκδόσεις/Δημοσιεύσεις >
        • Βιβλία ή Τεύχη σε Επιστημονικά Περιοδικά
        • Άρθρα σε Επιστημονικά Περιοδικά
        • Κεφάλαια σε Βιβλία
        • Εργασίες σε Πρακτικά Συνεδρίων
        • Παρουσιάσεις σε Συνέδρια
        • Διδακτικό Έργο στην Ανώτατη Εκπαίδευση
    • Βιβλιοθήκη >
      • Κατάλογος - Γενικές πληροφορίες
      • Πληροφοριακή παιδεία >
        • Γενικά
        • Αναζήτηση στον κατάλογο
        • Αξιολόγηση πηγών
      • Βιβλιογραφία και παραπομπές
      • Ηλεκτρονικές πηγές
      • Εκπαιδευτικά περιοδικά
      • Συλλογές >
        • Βιβλιογραφικό δελτίο
        • Πολυμεσικά βιβλία
        • Προτάσεις παιδικών βιβλίων
      • Πληροφορίες για τον COVID-19
      • Στατιστικά Βιβλιοθήκης
      • Citing and referencing
      • Χρήσιμοι σύνδεσμοι >
        • Κανονισμός λειτουργίας
        • Πολιτική αποδοχής δωρεών
        • Πολιτική ανάπτυξης συλλογής
  • Ακαδημαϊκή εξέλιξη
    • Γραφείο Σπουδών
    • Επαγγελματικός Προσανατολισμός >
      • Γενικές Πληροφορίες
      • Α΄ και Β΄ Γυμνασίου
      • Γ΄ Γυμνασίου
      • Α΄ Λυκείου
      • Β΄ και Γ΄ Λυκείου
    • Πρόγραμμα Απόκτησης Εργασιακής Εμπειρίας >
      • Το Πρόγραμμα
      • Έντυπα Προγράμματος
      • Ηλεκτρονική Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος
      • Εντυπώσεις
    • Παρατηρητήριο Αποφοίτων >
      • Παρατηρητήριο Αποφοίτων
      • Keep in touch!
  • Νέα
  • Επικοινωνία
  • Start
  • Education
    • Philosophy
    • Consultancy and Psychology
    • International Baccalaureate (En) >
      • International Baccalaureate Diploma Programme (En)
  • Culture
    • Culture (Introduction)
    • Library
    • Alumni Association
    • Scholarships
    • GREECE! This is my country!
    • Environmental Group
  • Scientific Work
  • Student Safety
  • Contact
  • Startseite
  • Ausbildung
    • Philosophie
    • Ausbildungsstufen
    • Beratung und psychologische Unterstützung
    • Geitonas Schule Mitglied des Partnerschulnetzes
  • Kultur
    • Einführung
    • Bibliothek
    • Verein der Ehemaligen
    • Stipendien
    • GRIECHENLAND! Das ist meine heimat!
  • Wissenschaftliches Werk
  • Schülersicherheit
  • Kontakt
  • Page d'accueil
  • Éducation
    • Philosophie
    • Niveaux
    • Conseil et soutien psychologique
  • Culture
    • Introduction
    • Bibliothèque
    • Association des Anciens
    • Bourses d'études
    • LA GRECE! Voilà mon pays!
  • Travaux scientifiques
  • Sécurité des élèves
  • Contact
  • Vacancies

Σελίδες από την Ελληνική Ιστορία

Στόχοι του Προγράμματος
Η ιδέα για την ανάπτυξη του Προγράμματος «Σελίδες της Ελληνικής Ιστορίας» διαμορφώθηκε κατά τα προηγούμενα έτη μέσα από τις συζητήσεις με τα παιδιά και τη συνεργασία των εκπαιδευτικών με τη Γραμματεία Εκπαιδευτικής Έρευνας και Ανάπτυξης.

Όπως και με τα άλλα Προγράμματα του Ανοιχτού Δημιουργικού Σχολείου το Πρόγραμμα δίνει την ευκαιρία σε κάθε μαθητή που συμμετέχει, να προσεγγίσει τη γνώση βιωματικά, να την κατακτήσει και να τη χρησιμοποιήσει αποτελεσματικά, αποκτώντας παράλληλα μια σειρά από δεξιότητες και στρατηγικές μεταφοράς της μάθησης σε άλλες περιοχές. Το Πρόγραμμα στοχεύει:
  • στην καλλιέργεια της κριτικής σκέψης και την ανάπτυξη της ικανότητας για παρατήρηση, έρευνα, επεξήγηση και ελεύθερη έκφραση (εικαστική, λογοτεχνική, μουσική, θεατρική κ.ά.)
  • στην ικανότητα μεταφοράς και αξιοποίησης γνώσεων και εμπειριών
  • στην ενεργοποίηση και ανάδειξη όλων των εν δυνάμει στοιχείων και χαρισμάτων κάθε παιδιού
  • στη δημιουργία πεδίου συνεργασίας ανάμεσα στους αυτοτελείς επιστημονικούς κλάδους και στην αντιμετώπιση της γνώσης ως ενιαίας ολότητας.

Διδακτική  Μέθοδος
Το Πρόγραμμα «Σελίδες της Ελληνικής Ιστορίας» αναπτύσσεται σύμφωνα με τις αρχές της διαθεματικής προσέγγισης της γνώσης: κάθε συγκεκριμένο θέμα εξετάζεται από πολλές οπτικές γωνίες και διάφορα επιστημονικά πεδία, ενώ ταυτόχρονα καλλιεργούνται μια σειρά από δεξιότητες, στάσεις και αξίες ζωής. Τα διακριτά μαθήματα του αναλυτικού προγράμματος (Ιστορία, Ελληνική Γλώσσα, Μαθηματικά, Γεωγραφία, Πληροφορική κ.ά.) συνεισφέρουν στην προσέγγιση του εξεταζόμενου θέματος, δίνοντας τη δυνατότητα σε μαθητές και δασκάλους να το εξετάζουν πολύπλευρα μέσα από εικαστικές, μουσικές, λαογραφικές, ανθρωπολογικές, γλωσσικές, μαθηματικές ή και γεωγραφικές «διαδρομές».

Ανάπτυξη του Προγράμματος
Το Πρόγραμμα αναπτύσσεται σε δύο ξεχωριστές φάσεις. Το κύριο μέρος του Προγράμματος, η πρώτη φάση, αναπτύσσεται ήδη στο πλαίσιο της καθημερινής εκπαιδευτικής διαδικασίας. Μια σειρά από δραστηριότητες και εφαρμογές, κατανεμημένες ανά επιστημονικό πεδίο (λογοτεχνικά κείμενα, παραδόσεις, μαθηματικά προβλήματα, εφαρμογές πληροφορικής κ.ά.), αποτελούν το όχημα που θα βοηθήσει τα παιδιά να συγκροτήσουν σταδιακά ένα ενιαίο σύνολο γνώσεων και δεξιοτήτων, ένα πλέγμα στάσεων και αξιών ζωής σχετικών με το εξεταζόμενο θέμα. Πιο συγκεκριμένα, η ανάπτυξη της πρώτης φάσης του Προγράμματος περιλαμβάνει:

1. Διδασκαλία μέσω διαδικτύου:
Έχοντας εξασφαλίσει την ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο ως θεμελιώδη προϋπόθεση, δημιουργήσαμε μηχανισμούς δόμησης της γνώσης και οργάνωσης των πληροφοριών που επιτρέπουν στα παιδιά να μετασχηματίζουν δημιουργικά τα νεοεισερχόμενα στοιχεία. Με τη βοήθεια ενός καλά δομημένου διαδραστικού φυλλαδίου, οι μαθητές περιηγούνται συγκεκριμένους δικτυακούς τόπους και:
  • αναγνωρίζουν και αντλούν πληροφορίες από διάφορες πηγές (εικόνες, ζωγραφικοί πίνακες, φωτογραφίες, ενδυμασία)
  • προσανατολίζονται και εντάσσουν πληροφοριακό υλικό στη διεθνή σκηνή της εποχής (ρωσοτουρκικός πόλεμος, συνθήκη Κιουτσούκ – Καϊναρτζή, διαφωτισμός, Μεγάλη Αικατερίνη)
  • ανατρέχουν στην ιστορία της ελληνικής επανάστασης, με άξονες τη  συμμετοχή της Λ. Μπουμπουλίνας στην επανάσταση του 1821 και το ρόλο του νησιού των Σπετσών
  • μελετούν την προσωπικότητα και τη δράση της Λ. Μπουμπουλίνας: συναισθηματική και βιωματική προσέγγιση (π.χ. η γέννηση, η παιδική της ηλικία– συγκρίσεις με βιώματα σημερινών παιδιών)
  • αξιοποιούν βιογραφικές αφηγήσεις - αναδεικνύουν κοινωνικές δομές και νοοτροπίες της εποχής

2. Συγγραφή θεατρικού έργου με θέμα τη ζωή της Λασκαρίνας Μπουμπουλίνας:
Έχοντας συλλέξει το απαραίτητο πληροφοριακό υλικό και έχοντας επαρκή γνώση των ιστορικών, κοινωνικών και οικονομικών δεδομένων της εποχής, τα παιδιά οργανώνονται σε ομάδες εργασίας. Συγγράφουν αφηγηματικά κείμενα που αναφέρονται στη δράση της Μπουμπουλίνας, καλύπτοντας όλη τη χρονική περίοδο της ζωής της. Τα αφηγηματικά κείμενα διορθώνονται και πραγματοποιείται η σύνθεσή τους με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών.

Στη συνέχεια, τα ίδια τα παιδιά, με τη βοήθεια των δασκάλων τους, αναζητούν τα δραματικά στοιχεία στην αφήγηση και τα μετατρέπουν σε θεατρικούς διαλόγους. Οι διάλογοι αυτοί αποτελούν ένα πλήρες θεατρικό έργο που εκδίδεται και μοιράζεται σε όλους τους μαθητές.

Κατά τη δεύτερη φάση του Προγράμματος τα παιδιά παρουσιάζουν το έργο στις Σπέτσες, στο μοναστήρι του Αγίου Νικολάου, όπου υψώθηκε η σημαία της Επανάστασης. Η ερμηνεία των παιδιών και οι φωνές τους δίνουν ζωή στα πρόσωπα εκείνης της εποχής. Επίσης, στη δεύτερη αυτή φάση του προγράμματος οι μαθητές μας έχουν τη δυνατότητα να επισκεφθούν διάφορες περιοχές των Σπετσών: την πλατεία της Ντάπιας, όπου κάποτε συγκεντρώνονταν οι άρχοντες του νησιού και οι πρωτεργάτες της Επανάστασης, το Παλιό Λιμάνι, τους παραδοσιακούς ταρσανάδες που ναυπηγήθηκαν τα πλοία της Μπουμπουλίνας, το Μουσείο Χατζηγιάννη Μέξη και το αρχοντικό της Μπουμπουλίνας, που σήμερα λειτουργεί ως Μουσείο.
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Copyright © 2014 Εκπαιδευτήρια ΓΕΙΤΟΝΑ