Συμβουλευτική υποστήριξη
Ο ρόλος του συμβούλου - ψυχολόγου στο Γυμνάσιο είναι πολυδιάστατος. Η μετάβαση από την πρωτοβάθμια στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση σηματοδοτεί διττή αναπτυξιακή αλλαγή για κάθε μαθητή/τρια, καθώς επιφέρει σημαντικές αλλαγές σε ακαδημαϊκό και ηλικιακό επίπεδο. Ο σύμβουλος - ψυχολόγος επιδιώκει την αξιολόγηση των αναγκών και την παρέμβαση σε γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς σε επίπεδο πρωτογενούς και δευτερογενούς πρόληψης, επιδιώκοντας να ενισχύσει τις κοινωνικές και ακαδημαϊκές δεξιότητες των μαθητών.
Η στήριξη των μαθητών προσανατολίζεται στο να μεταβολίσουν τις αλλαγές και να οδηγηθούν στην ενηλικίωση αναλαμβάνοντας την προσωπική τους ευθύνη, έχοντας δημιουργήσει μία θετική εικόνα εαυτού και μια ολοκληρωμένη ταυτότητα. Στόχος είναι η ανάπτυξη λειτουργικών κοινωνικών δεσμών και μια ρεαλιστική κατεύθυνση προς ένα επαγγελματικό προορισμό.
Ο σύμβουλος – ψυχολόγος, μέσω της συμβουλευτικής γονέων, υποστηρίζει τις οικογένειες των μαθητών/τριών δίνοντας κατευθύνσεις στους γονείς τόσο για τις μαθησιακές και συναισθηματικές ανάγκες των μαθητών/τριών, όσο και για τις γονικές πρακτικές που χρησιμοποιούν. Ταυτόχρονα, ο ρόλος του συμβούλου -ψυχολόγου στο Γυμνάσιο περιλαμβάνει την εξατομικευμένη διερεύνηση, όπου κρίνεται απαραίτητο, των συναισθηματικών και μαθησιακών αναγκών των παιδιών με στόχο τον έγκαιρο εντοπισμό τυχών δυσκολιών τους. Επιπλέον, ο σύμβουλος - ψυχολόγος παρεμβαίνει παρέχοντας βραχύχρονες και εστιασμένες σε συγκεκριμένα ζητήματα συναντήσεις με τους μαθητές σε ατομικό ή και ομαδικό επίπεδο.
Ο σύμβουλος - ψυχολόγος συνεργάζεται συστηματικά με το σύνολο των εκπαιδευτικών και τη Διεύθυνση του Γυμνασίου, με σκοπό την αποτελεσματική και στοχευμένη διαχείριση των παιδιών μέσα και έξω από τη σχολική τάξη. Ταυτόχρονα, πραγματοποιούνται επιμορφωτικές ομιλίες για τους εκπαιδευτικούς με στόχο την ευαισθητοποίηση τους σε συγκεκριμένη θεματολογία (π.χ. μαθησιακές δυσκολίες, εκφοβισμός, διαχείριση κρίσεων κ.ά).
Από το 2007, το Τμήμα Συμβουλευτικής στηρίζει τους γονείς των μαθητών μας μέσα και από το πρόγραμμα των Κύκλων Γονέων. Πρόκειται για μια καινοτόμο ενότητα εκπαίδευσης, στήριξης και ενημέρωσης των γονέων γύρω από θέματα που αφορούν τη διαχείριση των παιδιών, το μεγάλωμά τους, τις αναπτυξιακές τους ανάγκες, τις οικογενειακές σχέσεις, τη διαχείριση συναισθημάτων και πολλά άλλα.
«Ανάπτυξη Δεξιοτήτων Ζωής»
Στα Εκπαιδευτήρια Γείτονα τα τελευταία χρόνια υλοποιείται ένα δημιουργικό πρόγραμμα εκπαίδευσης δεξιοτήτων ζωής, που ξεκινά από τον Παιδικό Σταθμό και το Νηπιαγωγείο και ολοκληρώνεται στο Λύκειο και το ΙΒDP. Το πρόγραμμα ονομάζεται «Ανάπτυξη Δεξιοτήτων Ζωής» και εκπονείται από το Τμήμα Συμβουλευτικής των Εκπαιδευτηρίων Γείτονα, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς των επιπέδων.
Στη σύγχρονη αλλά και τη μελλοντική εργασιακή πραγματικότητα, οι δεξιότητες που έχει ανάγκη ο κάθε νέος όταν ξεκινά τη σταδιοδρομία του δεν εξαντλούνται στα τυπικά προσόντα, τα πτυχία και τις όποιες πιστοποιήσεις, αλλά ενισχύονται με τα μη τυπικά προσόντα που είναι όλο και πιο αναγκαία.
Οι προσωπικές, κοινωνικές και εκπαιδευτικές δεξιότητες που καλλιεργούνται στα Εκπαιδευτήρια Γείτονα, ενισχύουν την αυτοπεποίθηση των μαθητών, λειτουργούν θετικά στη διαχείριση των δυσκολιών και των αρνητικών συναισθημάτων που τυχόν βιώνουν τα παιδιά αλλά ταυτόχρονα προετοιμάζουν τους μελλοντικούς επιτυχημένους επαγγελματίες. Οι θεματικές ενότητες σε όλες τις βαθμίδες έχουν σχεδιαστεί με βάση το θεωρητικό μοντέλο των πέντε παραγόντων (The Big Five Theory) αλλά και τη θεωρία των Δεξιοτήτων του 21ου αιώνα (4cs, Creativity, Critical Thinking, Collaboration, Communication).
Συγκεκριμένα, το πρόγραμμα Δεξιότητες Μελέτης και Διαχείριση Χρόνου, που πραγματοποιείται στην Α’ Γυμνασίου, έχει σαν στόχο την αναγνώριση από τους μαθητές/τριες των μαθησιακών τους αναγκών, την πληροφόρηση σχετικά με τις ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, την παροχή κινήτρων και την αναγνώριση των οφελών της μάθησης. Ταυτόχρονα, παρουσιάζουμε στους μαθητές τη διαδικασία ιεράρχησης και επίτευξης των στόχων, συζητάμε για τα πιθανά εμπόδια καθώς και την υπερνίκηση αυτών.
Στη Β’ Γυμνασίου στο πρόγραμμα Κοινωνικές Δεξιότητες και Ενσυναίσθηση ορίζουμε τι σημαίνουν κοινωνικές δεξιότητες και ενσυναίσθηση και πώς εκφράζονται στην καθημερινότητά μας. Τέλος, καλλιεργούμε στους μαθητές/τριες δεξιότητες διαπραγμάτευσης και επίλυσης συγκρούσεων.
Στη Γ’ Γυμνασίου, το πρόγραμμα Επιλογή Σπουδών: Το πρώτο βήμα για τον Επαγγελματικό Προσανατολισμό έχει σαν στόχο την αναγνώριση προσωπικών ικανοτήτων καθώς και την πληροφόρηση λειτουργίας του ενιαίου Λυκείου και του ΙΒ. Τέλος, ενημερώνουμε τους μαθητές/τριες για τα επαγγέλματα και τους εφοδιάζουμε με κίνητρα για τη δημιουργία ατομικών στόχων.
Η στήριξη των μαθητών προσανατολίζεται στο να μεταβολίσουν τις αλλαγές και να οδηγηθούν στην ενηλικίωση αναλαμβάνοντας την προσωπική τους ευθύνη, έχοντας δημιουργήσει μία θετική εικόνα εαυτού και μια ολοκληρωμένη ταυτότητα. Στόχος είναι η ανάπτυξη λειτουργικών κοινωνικών δεσμών και μια ρεαλιστική κατεύθυνση προς ένα επαγγελματικό προορισμό.
Ο σύμβουλος – ψυχολόγος, μέσω της συμβουλευτικής γονέων, υποστηρίζει τις οικογένειες των μαθητών/τριών δίνοντας κατευθύνσεις στους γονείς τόσο για τις μαθησιακές και συναισθηματικές ανάγκες των μαθητών/τριών, όσο και για τις γονικές πρακτικές που χρησιμοποιούν. Ταυτόχρονα, ο ρόλος του συμβούλου -ψυχολόγου στο Γυμνάσιο περιλαμβάνει την εξατομικευμένη διερεύνηση, όπου κρίνεται απαραίτητο, των συναισθηματικών και μαθησιακών αναγκών των παιδιών με στόχο τον έγκαιρο εντοπισμό τυχών δυσκολιών τους. Επιπλέον, ο σύμβουλος - ψυχολόγος παρεμβαίνει παρέχοντας βραχύχρονες και εστιασμένες σε συγκεκριμένα ζητήματα συναντήσεις με τους μαθητές σε ατομικό ή και ομαδικό επίπεδο.
Ο σύμβουλος - ψυχολόγος συνεργάζεται συστηματικά με το σύνολο των εκπαιδευτικών και τη Διεύθυνση του Γυμνασίου, με σκοπό την αποτελεσματική και στοχευμένη διαχείριση των παιδιών μέσα και έξω από τη σχολική τάξη. Ταυτόχρονα, πραγματοποιούνται επιμορφωτικές ομιλίες για τους εκπαιδευτικούς με στόχο την ευαισθητοποίηση τους σε συγκεκριμένη θεματολογία (π.χ. μαθησιακές δυσκολίες, εκφοβισμός, διαχείριση κρίσεων κ.ά).
Από το 2007, το Τμήμα Συμβουλευτικής στηρίζει τους γονείς των μαθητών μας μέσα και από το πρόγραμμα των Κύκλων Γονέων. Πρόκειται για μια καινοτόμο ενότητα εκπαίδευσης, στήριξης και ενημέρωσης των γονέων γύρω από θέματα που αφορούν τη διαχείριση των παιδιών, το μεγάλωμά τους, τις αναπτυξιακές τους ανάγκες, τις οικογενειακές σχέσεις, τη διαχείριση συναισθημάτων και πολλά άλλα.
«Ανάπτυξη Δεξιοτήτων Ζωής»
Στα Εκπαιδευτήρια Γείτονα τα τελευταία χρόνια υλοποιείται ένα δημιουργικό πρόγραμμα εκπαίδευσης δεξιοτήτων ζωής, που ξεκινά από τον Παιδικό Σταθμό και το Νηπιαγωγείο και ολοκληρώνεται στο Λύκειο και το ΙΒDP. Το πρόγραμμα ονομάζεται «Ανάπτυξη Δεξιοτήτων Ζωής» και εκπονείται από το Τμήμα Συμβουλευτικής των Εκπαιδευτηρίων Γείτονα, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς των επιπέδων.
Στη σύγχρονη αλλά και τη μελλοντική εργασιακή πραγματικότητα, οι δεξιότητες που έχει ανάγκη ο κάθε νέος όταν ξεκινά τη σταδιοδρομία του δεν εξαντλούνται στα τυπικά προσόντα, τα πτυχία και τις όποιες πιστοποιήσεις, αλλά ενισχύονται με τα μη τυπικά προσόντα που είναι όλο και πιο αναγκαία.
Οι προσωπικές, κοινωνικές και εκπαιδευτικές δεξιότητες που καλλιεργούνται στα Εκπαιδευτήρια Γείτονα, ενισχύουν την αυτοπεποίθηση των μαθητών, λειτουργούν θετικά στη διαχείριση των δυσκολιών και των αρνητικών συναισθημάτων που τυχόν βιώνουν τα παιδιά αλλά ταυτόχρονα προετοιμάζουν τους μελλοντικούς επιτυχημένους επαγγελματίες. Οι θεματικές ενότητες σε όλες τις βαθμίδες έχουν σχεδιαστεί με βάση το θεωρητικό μοντέλο των πέντε παραγόντων (The Big Five Theory) αλλά και τη θεωρία των Δεξιοτήτων του 21ου αιώνα (4cs, Creativity, Critical Thinking, Collaboration, Communication).
Συγκεκριμένα, το πρόγραμμα Δεξιότητες Μελέτης και Διαχείριση Χρόνου, που πραγματοποιείται στην Α’ Γυμνασίου, έχει σαν στόχο την αναγνώριση από τους μαθητές/τριες των μαθησιακών τους αναγκών, την πληροφόρηση σχετικά με τις ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, την παροχή κινήτρων και την αναγνώριση των οφελών της μάθησης. Ταυτόχρονα, παρουσιάζουμε στους μαθητές τη διαδικασία ιεράρχησης και επίτευξης των στόχων, συζητάμε για τα πιθανά εμπόδια καθώς και την υπερνίκηση αυτών.
Στη Β’ Γυμνασίου στο πρόγραμμα Κοινωνικές Δεξιότητες και Ενσυναίσθηση ορίζουμε τι σημαίνουν κοινωνικές δεξιότητες και ενσυναίσθηση και πώς εκφράζονται στην καθημερινότητά μας. Τέλος, καλλιεργούμε στους μαθητές/τριες δεξιότητες διαπραγμάτευσης και επίλυσης συγκρούσεων.
Στη Γ’ Γυμνασίου, το πρόγραμμα Επιλογή Σπουδών: Το πρώτο βήμα για τον Επαγγελματικό Προσανατολισμό έχει σαν στόχο την αναγνώριση προσωπικών ικανοτήτων καθώς και την πληροφόρηση λειτουργίας του ενιαίου Λυκείου και του ΙΒ. Τέλος, ενημερώνουμε τους μαθητές/τριες για τα επαγγέλματα και τους εφοδιάζουμε με κίνητρα για τη δημιουργία ατομικών στόχων.