Εκπαιδευτήρια Γείτονα
  • Αρχική
  • Το Σχολείο μας
    • Μήνυμα της Διεύθυνσης
    • Ίδρυση - Εγκαταστάσεις
    • Φιλοσοφία - Κανόνες λειτουργίας
    • Αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου
    • Ευχαριστίες
    • Απόρρητο και Προσωπικά Δεδομένα
    • Σύγχρονη εξ αποστάσεως τηλεκπαίδευση
  • Εκπαίδευση
    • Παιδικός Σταθμός >
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
      • Σχολείο και οικογένεια
      • Μορφωτικές επισκέψεις
      • Γιορτές
    • Νηπιαγωγείο >
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα
      • Ανοιχτό Δημιουργικό Σχολείο
      • Μορφωτικές και Ψυχαγωγικές Επισκέψεις
      • Σχολείο και οικογένεια
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
    • Δημοτικό >
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Πρόγραμμα Σπουδών >
        • Ελληνικά
        • Μαθηματικά
        • Φυσικές Επιστήμες
        • Ιστορία
        • Θρησκευτικά
        • Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή
        • Πληροφορική
        • Αισθητική Αγωγή
        • Ξένες Γλώσσες
        • Φυσική Αγωγή
      • Βιωματική μάθηση >
        • Σκοπός του Βιωματικού Σχολείου
        • Ταξίδι στο χώρο και το χρόνο
        • Εμπειρίες Συγκομιδής Καρπών
        • Σελίδες από την Ελληνική Ιστορία
        • Οικοδεσμός
      • Διαγωνισμοί >
        • «Οδυσσέας Ελύτης»
        • Αριθμοδρομίες
        • Κατασκευές Φυσικών Επιστημών
      • Βιβλιοδρομίες >
        • Τι είναι οι Βιβλιοδρομίες
        • Στόχοι του Προγράμματος
        • Θεματική ενότητα
        • Δικαίωμα και όροι συμμετοχής
        • Χρόνος και τόπος διεξαγωγής
        • Βράβευση των διαγωνιζομένων
        • Κατάλογος βιβλίων
        • Δηλώσεις συμμετοχής
        • Αποτελέσματα 2024
        • Θέματα προηγούμενων ετών
        • ΕΙΠΑΝ για τις Βιβλιοδρομίες
      • Όμιλοι
      • Απογευματινή Μελέτη
      • E-Tutoring
      • Κοινωνικο-συναισθηματική μάθηση
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
    • Γυμνάσιο >
      • «Ένα παράθυρο στον κόσμο»
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Ωρολόγιο πρόγραμμα
      • Συμπληρωματικά προγράμματα
      • Ακαδημαϊκά τμήματα >
        • Τμήμα Ανθρωπιστικών Επιστημών
        • Τμήμα Μαθηματικών
        • Τμήμα Φυσικών Επιστημών
        • Τμήμα Κοινωνικών-Οικονομικών Επιστημών
        • Τμήμα Αισθητικής Αγωγής
        • Τμήμα Πληροφορικής
        • Τμήμα Ξένων Γλωσσών
        • Τμήμα Φυσικής Αγωγής
      • Βιωματική μάθηση
      • Κοινωνικο-συναισθηματική μάθηση
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
      • Πολιτιστικές εκδηλώσεις - δράσεις
      • Αναθέσεις εξορμήσεων
    • Γενικό Λύκειο >
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Προγράμματα >
        • Α' Λυκείου Υποχρεωτικό πρόγραμμα
        • Α' Λυκείου Εμβαθύνσεις
        • Β' Λυκείου Υποχρεωτικό πρόγραμμα
        • Β' Λυκείου Εμβαθύνσεις
        • Γ' Λυκείου Υποχρεωτικό πρόγραμμα
        • Γ' Λυκείου Εμβαθύνσεις
      • Ακαδημαϊκά τμήματα >
        • Τμήμα Ανθρωπιστικών Επιστημών
        • Τμήμα Μαθηματικών
        • Τμήμα Φυσικών Επιστημών
        • Τμήμα Κοινωνικών-Οικονομικών Επιστημών
        • Τμήμα Πληροφορικής
        • Τμήμα Ξένων Γλωσσών
        • Τμήμα Φυσικής Αγωγής
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
      • Πολιτιστικές εκδηλώσεις - δράσεις
      • Εγκύκλιος για άτομα με σοβαρές παθήσεις
      • Αναθέσεις εξορμήσεων
      • Αποτελέσματα εξετάσεων 2024
      • Αποτελέσματα Εξετάσεων Προηγούμενων Ετών >
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2023
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2022
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2021
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2020
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2019
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2018
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2017
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2016
    • International Baccalaureate >
      • International Baccalaureate Diploma Programme
      • Geitonas School IB DP
      • Courses and Faculty
      • CAS (Creativity, Activity, Service) >
        • CAS Description
        • Projects
        • Events
      • Proud of our Alumni
      • Enrollment
      • Counseling support
  • Σχολική ζωή
    • Προαιρετικά Προγράμματα
    • Μουσική Σχολή >
      • Γενικά
      • Τμήμα Κλασικής Μουσικής
      • Τμήμα Σύγχρονης Μουσικής
      • Ελεύθερη Μουσική Δημιουργία
      • Προετοιμασία για Πανεπιστήμια
      • Εκδηλώσεις (Photo Gallery)
    • Εκπαιδευτικές δράσεις >
      • Forensics - MUN - EYP
      • Σταθμοί στην Ιστορία της Ευρώπης
      • Λογοτεχνικό Εργαστήριο
      • Μαθητική Ομάδα Βιοηθικής Έρευνας
      • UNESCO ASPnet
      • Ολυμπιάδα Φυσικών Επιστημών EUSO
      • Επίσκεψη στο CERN - EPFL
      • Περιβαλλοντική ομάδα
    • Αριστεία-Βραβεία
    • Πολιτιστικές Δραστηριότητες >
      • Θεατρική Ομάδα
      • Χορωδίες - Ορχήστρες
      • Μουσικά Σύνολα
      • Ομάδα φωτογραφίας
      • Μουσικές Ματιές
    • Αθλητικές Δραστηριότητες >
      • Εσωτερικά πρωταθλήματα
      • «Ζούμε σε σκηνές - Γνωρίζουμε τη φύση»
      • Βρεφική Κολύμβηση
    • Καλοκαιρινά Κατασκηνωτικά Προγράμματα
    • Τμήμα Συμβουλευτικής >
      • Στοχοθεσία
      • Συμβουλευτική
      • Επαγγελματικός Προσανατολισμός
      • Κοινωνικο-συναισθηματική μάθηση
      • Ανάπτυξη Δεξιοτήτων Ζωής
      • Κύκλοι Συνάντησης Γονέων
    • Τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης >
      • Γραμματεία Εκπ. Έρευνας και Ανάπτυξης
      • Επιστημονική Ημερίδα
      • Εκδόσεις/Δημοσιεύσεις >
        • Βιβλία ή Τεύχη σε Επιστημονικά Περιοδικά
        • Άρθρα σε Επιστημονικά Περιοδικά
        • Κεφάλαια σε Βιβλία
        • Εργασίες σε Πρακτικά Συνεδρίων
        • Παρουσιάσεις σε Συνέδρια
        • Διδακτικό Έργο στην Ανώτατη Εκπαίδευση
    • Βιβλιοθήκη >
      • Κατάλογος - Γενικές πληροφορίες
      • Πληροφοριακή παιδεία >
        • Γενικά
        • Αναζήτηση στον κατάλογο
        • Αξιολόγηση πηγών
      • Βιβλιογραφία και παραπομπές
      • Ηλεκτρονικές πηγές
      • Εκπαιδευτικά περιοδικά
      • Συλλογές >
        • Βιβλιογραφικό δελτίο
        • Πολυμεσικά βιβλία
        • Προτάσεις παιδικών βιβλίων
      • Στατιστικά Βιβλιοθήκης
      • Citing and referencing
      • Χρήσιμοι σύνδεσμοι >
        • Κανονισμός λειτουργίας
        • Πολιτική αποδοχής δωρεών
        • Πολιτική ανάπτυξης συλλογής
  • Ακαδημαϊκή εξέλιξη
    • Γραφείο Σπουδών
    • Επαγγελματικός Προσανατολισμός >
      • Γενικές Πληροφορίες
      • Α΄ και Β΄ Γυμνασίου
      • Γ΄ Γυμνασίου
      • Α΄ Λυκείου
      • Β΄ και Γ΄ Λυκείου
    • Πρόγραμμα Απόκτησης Εργασιακής Εμπειρίας >
      • Το Πρόγραμμα
      • Έντυπα Προγράμματος
      • Ηλεκτρονική Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος
      • Εντυπώσεις
    • Παρατηρητήριο Αποφοίτων >
      • Παρατηρητήριο Αποφοίτων
      • Keep in touch!
  • Νέα
  • Επικοινωνία
  • Start
  • Education
    • Philosophy
    • Consultancy and Psychology
    • International Baccalaureate (En) >
      • International Baccalaureate Diploma Programme (En)
  • Culture
    • Culture (Introduction)
    • Library
    • Alumni Association
    • Scholarships
    • GREECE! This is my country!
    • Environmental Group
  • Scientific Work
  • Student Safety
  • Contact
  • Startseite
  • Ausbildung
    • Philosophie
    • Ausbildungsstufen
    • Beratung und psychologische Unterstützung
    • Geitonas Schule Mitglied des Partnerschulnetzes
  • Kultur
    • Einführung
    • Bibliothek
    • Verein der Ehemaligen
    • Stipendien
    • GRIECHENLAND! Das ist meine heimat!
  • Wissenschaftliches Werk
  • Schülersicherheit
  • Kontakt
  • Page d'accueil
  • Éducation
    • Philosophie
    • Niveaux
    • Conseil et soutien psychologique
  • Culture
    • Introduction
    • Bibliothèque
    • Association des Anciens
    • Bourses d'études
    • LA GRECE! Voilà mon pays!
  • Travaux scientifiques
  • Sécurité des élèves
  • Contact

Συμβουλευτική υποστήριξη

Ο ρόλος του συμβούλου - ψυχολόγου στο Γυμνάσιο είναι πολυδιάστατος. Η μετάβαση από την πρωτοβάθμια στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση σηματοδοτεί διττή αναπτυξιακή αλλαγή για κάθε μαθητή/τρια, καθώς επιφέρει σημαντικές αλλαγές σε ακαδημαϊκό και ηλικιακό επίπεδο. Ο σύμβουλος - ψυχολόγος επιδιώκει την αξιολόγηση των αναγκών και την παρέμβαση σε γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς σε  επίπεδο πρωτογενούς και δευτερογενούς πρόληψης, επιδιώκοντας να ενισχύσει τις κοινωνικές και ακαδημαϊκές δεξιότητες των μαθητών.

Η στήριξη των μαθητών προσανατολίζεται στο  να μεταβολίσουν τις αλλαγές και να οδηγηθούν στην ενηλικίωση αναλαμβάνοντας την προσωπική τους ευθύνη, έχοντας  δημιουργήσει μία θετική εικόνα εαυτού και μια ολοκληρωμένη ταυτότητα. Στόχος είναι  η ανάπτυξη λειτουργικών κοινωνικών δεσμών και μια ρεαλιστική  κατεύθυνση προς ένα επαγγελματικό προορισμό.

Ο σύμβουλος – ψυχολόγος, μέσω της συμβουλευτικής γονέων,  υποστηρίζει τις οικογένειες των μαθητών/τριών δίνοντας κατευθύνσεις στους γονείς τόσο για τις  μαθησιακές και συναισθηματικές ανάγκες των μαθητών/τριών, όσο και για τις γονικές πρακτικές που χρησιμοποιούν. Ταυτόχρονα, ο ρόλος του συμβούλου -ψυχολόγου στο Γυμνάσιο περιλαμβάνει την εξατομικευμένη διερεύνηση, όπου κρίνεται απαραίτητο, των συναισθηματικών και μαθησιακών αναγκών των παιδιών με στόχο τον έγκαιρο εντοπισμό τυχών δυσκολιών τους. Επιπλέον, ο σύμβουλος - ψυχολόγος παρεμβαίνει παρέχοντας βραχύχρονες και εστιασμένες σε συγκεκριμένα ζητήματα συναντήσεις με τους μαθητές σε ατομικό ή και ομαδικό επίπεδο.

Ο σύμβουλος - ψυχολόγος συνεργάζεται συστηματικά με το σύνολο των εκπαιδευτικών και τη Διεύθυνση του Γυμνασίου, με σκοπό την αποτελεσματική και στοχευμένη διαχείριση των παιδιών μέσα και έξω από τη σχολική τάξη. Ταυτόχρονα, πραγματοποιούνται επιμορφωτικές ομιλίες για τους εκπαιδευτικούς με στόχο την ευαισθητοποίηση τους σε συγκεκριμένη θεματολογία (π.χ. μαθησιακές δυσκολίες, εκφοβισμός, διαχείριση κρίσεων κ.ά).

Από το 2007, το Τμήμα Συμβουλευτικής στηρίζει τους γονείς των μαθητών μας μέσα και από το πρόγραμμα των Κύκλων Γονέων. Πρόκειται για μια καινοτόμο ενότητα εκπαίδευσης, στήριξης και ενημέρωσης των γονέων γύρω από θέματα που αφορούν τη διαχείριση των παιδιών, το μεγάλωμά τους, τις αναπτυξιακές τους ανάγκες, τις οικογενειακές σχέσεις, τη διαχείριση συναισθημάτων και πολλά άλλα.

«Ανάπτυξη Δεξιοτήτων Ζωής»

Στα Εκπαιδευτήρια Γείτονα τα τελευταία χρόνια υλοποιείται ένα δημιουργικό πρόγραμμα εκπαίδευσης δεξιοτήτων ζωής, που ξεκινά από τον Παιδικό Σταθμό και το Νηπιαγωγείο και ολοκληρώνεται στο Λύκειο και το ΙΒDP. Το πρόγραμμα ονομάζεται «Ανάπτυξη Δεξιοτήτων Ζωής» και εκπονείται από το Τμήμα Συμβουλευτικής των Εκπαιδευτηρίων Γείτονα, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς των επιπέδων.

Στη σύγχρονη αλλά και τη μελλοντική εργασιακή πραγματικότητα, οι δεξιότητες που έχει ανάγκη ο κάθε νέος όταν ξεκινά τη σταδιοδρομία του δεν εξαντλούνται στα τυπικά προσόντα, τα πτυχία και τις όποιες πιστοποιήσεις, αλλά ενισχύονται με τα μη τυπικά προσόντα που είναι όλο και πιο αναγκαία.

Οι προσωπικές, κοινωνικές και εκπαιδευτικές δεξιότητες που καλλιεργούνται στα Εκπαιδευτήρια Γείτονα, ενισχύουν την αυτοπεποίθηση των μαθητών, λειτουργούν θετικά στη διαχείριση των δυσκολιών και των αρνητικών συναισθημάτων που τυχόν βιώνουν τα παιδιά αλλά ταυτόχρονα προετοιμάζουν τους μελλοντικούς επιτυχημένους επαγγελματίες. Οι θεματικές ενότητες σε όλες τις βαθμίδες έχουν σχεδιαστεί με βάση το θεωρητικό μοντέλο των πέντε παραγόντων (The Big Five Theory) αλλά και τη θεωρία των Δεξιοτήτων του 21ου αιώνα (4cs, Creativity, Critical Thinking, Collaboration, Communication).

Συγκεκριμένα, το πρόγραμμα Δεξιότητες Μελέτης και Διαχείριση Χρόνου, που πραγματοποιείται στην Α’ Γυμνασίου, έχει σαν στόχο την αναγνώριση από τους μαθητές/τριες των μαθησιακών τους αναγκών, την πληροφόρηση σχετικά με τις ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, την παροχή κινήτρων και την αναγνώριση των οφελών της μάθησης. Ταυτόχρονα, παρουσιάζουμε στους μαθητές τη διαδικασία ιεράρχησης και επίτευξης των στόχων, συζητάμε για τα πιθανά εμπόδια καθώς και την υπερνίκηση αυτών.

Στη Β’ Γυμνασίου στο πρόγραμμα Κοινωνικές Δεξιότητες και Ενσυναίσθηση ορίζουμε τι σημαίνουν κοινωνικές δεξιότητες και ενσυναίσθηση και πώς εκφράζονται στην καθημερινότητά μας. Τέλος, καλλιεργούμε στους μαθητές/τριες δεξιότητες διαπραγμάτευσης και επίλυσης συγκρούσεων.

​Στη Γ’ Γυμνασίου, το πρόγραμμα Επιλογή Σπουδών: Το πρώτο βήμα για τον Επαγγελματικό Προσανατολισμό έχει σαν στόχο την αναγνώριση προσωπικών ικανοτήτων καθώς και την πληροφόρηση λειτουργίας του ενιαίου Λυκείου και του ΙΒ. Τέλος, ενημερώνουμε τους μαθητές/τριες για τα επαγγέλματα και τους εφοδιάζουμε με κίνητρα για τη δημιουργία ατομικών στόχων. 
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Copyright © 2014 Εκπαιδευτήρια ΓΕΙΤΟΝΑ