Εκπαιδευτήρια Γείτονα
  • Αρχική
  • Το Σχολείο μας
    • Μήνυμα της Διεύθυνσης
    • Ίδρυση - Εγκαταστάσεις
    • Φιλοσοφία - Κανόνες λειτουργίας
    • Αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου
    • Ευχαριστίες
    • Απόρρητο και Προσωπικά Δεδομένα
    • Σύγχρονη εξ αποστάσεως τηλεκπαίδευση
  • Εκπαίδευση
    • Παιδικός Σταθμός >
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
      • Σχολείο και οικογένεια
      • Μορφωτικές επισκέψεις
    • Νηπιαγωγείο >
      • Ευτυχισμένα παιδιά κατακτούν τη γνώση
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα
      • Τα Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο
      • Πληροφορική
      • «Παιδία παίζει… και μαθαίνει»
      • Μορφωτικές και Ψυχαγωγικές Επισκέψεις
      • Σχολείο και οικογένεια
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
    • Δημοτικό >
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Πρόγραμμα Σπουδών >
        • Ελληνικά
        • Μαθηματικά
        • Φυσικές Επιστήμες
        • Ιστορία
        • Θρησκευτικά
        • Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή
        • Πληροφορική
        • Αισθητική Αγωγή
        • Ξένες Γλώσσες
        • Φυσική Αγωγή
      • Βιωματική μάθηση >
        • Σκοπός του Βιωματικού Σχολείου
        • Ταξίδι στο χώρο και το χρόνο
        • Εμπειρίες Συγκομιδής Καρπών
        • Περιηγήσεις μαθητών
        • Σελίδες από την Ελληνική Ιστορία
        • Οικοδεσμός
      • Διαγωνισμοί >
        • «Οδυσσέας Ελύτης»
        • Αριθμοδρομίες
        • Κατασκευές Φυσικών Επιστημών
      • Βιβλιοδρομίες >
        • Τι είναι οι Βιβλιοδρομίες
        • Δικαίωμα και όροι συμμετοχής
        • Χρόνος και τόπος διεξαγωγής
        • Βράβευση των διαγωνιζομένων
        • Κατάλογος βιβλίων
        • Δηλώσεις συμμετοχής
        • ΕΙΠΑΝ για τις Βιβλιοδρομίες
        • Θέματα προηγούμενων ετών
        • Αποτελέσματα 2022
      • Όμιλοι
      • E-Tutoring
      • Φύλαξη - Δημιουργική απασχόληση
      • Κοινωνικο-συναισθηματική μάθηση
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
    • Γυμνάσιο >
      • «Ένα παράθυρο στον κόσμο»
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Ωρολόγιο πρόγραμμα
      • Συμπληρωματικά προγράμματα
      • Ακαδημαϊκά τμήματα >
        • Τμήμα Ανθρωπιστικών Επιστημών
        • Τμήμα Μαθηματικών
        • Τμήμα Φυσικών Επιστημών
        • Τμήμα Κοινωνικών-Οικονομικών Επιστημών
        • Τμήμα Αισθητικής Αγωγής
        • Τμήμα Πληροφορικής
        • Τμήμα Ξένων Γλωσσών
        • Τμήμα Φυσικής Αγωγής
      • Βιωματική μάθηση
      • Κοινωνικο-συναισθηματική μάθηση
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
      • Πολιτιστικές εκδηλώσεις - δράσεις
      • Αναθέσεις εξορμήσεων
    • Γενικό Λύκειο >
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Προγράμματα >
        • Α' Λυκείου Υποχρεωτικό πρόγραμμα
        • Α' Λυκείου Εμβαθύνσεις
        • Β' Λυκείου Υποχρεωτικό πρόγραμμα
        • Β' Λυκείου Εμβαθύνσεις
        • Γ' Λυκείου Υποχρεωτικό πρόγραμμα
        • Γ' Λυκείου Εμβαθύνσεις
      • Ακαδημαϊκά τμήματα >
        • Τμήμα Ανθρωπιστικών Επιστημών
        • Τμήμα Μαθηματικών
        • Τμήμα Φυσικών Επιστημών
        • Τμήμα Κοινωνικών-Οικονομικών Επιστημών
        • Τμήμα Πληροφορικής
        • Τμήμα Ξένων Γλωσσών
        • Τμήμα Φυσικής Αγωγής
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
      • Πολιτιστικές εκδηλώσεις - δράσεις
      • Εγκύκλιος για άτομα με σοβαρές παθήσεις
      • Αναθέσεις εξορμήσεων
      • Αποτελέσματα εξετάσεων 2022
      • Αποτελέσματα εξετάσεων 2021
      • Αποτελέσματα Εξετάσεων Προηγούμενων Ετών >
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2020
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2019
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2018
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2017
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2016
    • International Baccalaureate >
      • International Baccalaureate Diploma Programme
      • Geitonas School IBDP
      • Courses and Faculty
      • CAS (Creativity, Activity, Service) >
        • CAS Home
        • Students
        • Projects
        • Events
        • More
      • Proud of our Alumni
      • Enrollment
      • Vacancies
      • Contact
    • Κέντρο Διά Βίου Μάθησης >
      • Εισαγωγή
      • Εξ Αποστάσεως Πρόγραμμα Επιμόρφωσης
  • Σχολική ζωή
    • 1821: 200 χρόνια >
      • Εισαγωγή
      • Χρονογραμμή
      • Συνεντεύξεις
      • Λευκώματα
      • Διαγωνισμός
      • Μουσική
      • Βιβλιογραφία
      • Άρθρα
    • Μένουμε σπίτι - Αθλούμαστε - Παίζουμε >
      • Εισαγωγή
      • Παιδικός Σταθμός - Νηπιαγωγείο - Δημοτικό
      • Γυμνάσιο - Λύκειο
      • Προθέρμανση - Διατάσεις - Αποθεραπεία
    • Προαιρετικές δραστηριότητες
    • Μουσική Σχολή >
      • Γενικά
      • Τμήμα Κλασικής Μουσικής
      • Τμήμα Σύγχρονης Μουσικής
      • Ελεύθερη Μουσική Δημιουργία
      • Προετοιμασία για Πανεπιστήμια
      • Εκδηλώσεις (Photo Gallery)
    • Εκπαιδευτικές δράσεις >
      • Forensics - MUN - EYP
      • Σταθμοί στην Ιστορία της Ευρώπης
      • Λογοτεχνικό Εργαστήριο
      • Μαθητική Ομάδα Βιοηθικής Έρευνας
      • UNESCO ASPnet
      • Ολυμπιάδα Φυσικών Επιστημών EUSO
      • Επίσκεψη στο CERN - EPFL
      • Περιβαλλοντική ομάδα
      • Κέντρο Διά Βίου Μάθησης >
        • Εισαγωγή
        • Ερωτηματολόγιο συναδέλφων εκπαιδευτικών
        • Ερωτηματολόγιο γονέων, συνεργατών και φίλων
    • Αριστεία-Βραβεία
    • Πολιτιστικές Δραστηριότητες >
      • Θεατρική Ομάδα
      • Χορωδίες - Ορχήστρες
      • Μουσικά Σύνολα
      • Ομάδα φωτογραφίας
      • Μουσικές Ματιές
    • Αθλητικές Δραστηριότητες >
      • Εσωτερικά πρωταθλήματα
      • «Ζούμε σε σκηνές - Γνωρίζουμε τη φύση»
      • Βρεφική Κολύμβηση
    • Φυσιολατρικές εξορμήσεις
    • Τμήμα Συμβουλευτικής >
      • Στοχοθεσία
      • Συμβουλευτική
      • Επαγγελματικός Προσανατολισμός
      • Κοινωνικο-συναισθηματική μάθηση
      • Ανάπτυξη Δεξιοτήτων Ζωής
      • Κύκλοι Συνάντησης Γονέων
    • Τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης >
      • Γραμματεία Εκπ. Έρευνας και Ανάπτυξης
      • Επιστημονική Ημερίδα
      • Εκδόσεις/Δημοσιεύσεις >
        • Βιβλία ή Τεύχη σε Επιστημονικά Περιοδικά
        • Άρθρα σε Επιστημονικά Περιοδικά
        • Κεφάλαια σε Βιβλία
        • Εργασίες σε Πρακτικά Συνεδρίων
        • Παρουσιάσεις σε Συνέδρια
        • Διδακτικό Έργο στην Ανώτατη Εκπαίδευση
    • Βιβλιοθήκη >
      • Κατάλογος - Γενικές πληροφορίες
      • Πληροφοριακή παιδεία >
        • Γενικά
        • Αναζήτηση στον κατάλογο
        • Αξιολόγηση πηγών
      • Βιβλιογραφία και παραπομπές
      • Ηλεκτρονικές πηγές
      • Εκπαιδευτικά περιοδικά
      • Συλλογές >
        • Βιβλιογραφικό δελτίο
        • Πολυμεσικά βιβλία
        • Προτάσεις παιδικών βιβλίων
      • Πληροφορίες για τον COVID-19
      • Στατιστικά Βιβλιοθήκης
      • Citing and referencing
      • Χρήσιμοι σύνδεσμοι >
        • Κανονισμός λειτουργίας
        • Πολιτική αποδοχής δωρεών
        • Πολιτική ανάπτυξης συλλογής
  • Ακαδημαϊκή εξέλιξη
    • Γραφείο Σπουδών
    • Επαγγελματικός Προσανατολισμός >
      • Γενικές Πληροφορίες
      • Α΄ και Β΄ Γυμνασίου
      • Γ΄ Γυμνασίου
      • Α΄ Λυκείου
      • Β΄ και Γ΄ Λυκείου
    • Πρόγραμμα Απόκτησης Εργασιακής Εμπειρίας >
      • Το Πρόγραμμα
      • Έντυπα Προγράμματος
      • Ηλεκτρονική Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος
      • Εντυπώσεις
    • Παρατηρητήριο Αποφοίτων >
      • Παρατηρητήριο Αποφοίτων
      • Keep in touch!
  • Νέα
  • Επικοινωνία
  • Start
  • Education
    • Philosophy
    • Consultancy and Psychology
    • International Baccalaureate (En) >
      • International Baccalaureate Diploma Programme (En)
  • Culture
    • Culture (Introduction)
    • Library
    • Alumni Association
    • Scholarships
    • GREECE! This is my country!
    • Environmental Group
  • Scientific Work
  • Student Safety
  • Contact
  • Startseite
  • Ausbildung
    • Philosophie
    • Ausbildungsstufen
    • Beratung und psychologische Unterstützung
    • Geitonas Schule Mitglied des Partnerschulnetzes
  • Kultur
    • Einführung
    • Bibliothek
    • Verein der Ehemaligen
    • Stipendien
    • GRIECHENLAND! Das ist meine heimat!
  • Wissenschaftliches Werk
  • Schülersicherheit
  • Kontakt
  • Page d'accueil
  • Éducation
    • Philosophie
    • Niveaux
    • Conseil et soutien psychologique
  • Culture
    • Introduction
    • Bibliothèque
    • Association des Anciens
    • Bourses d'études
    • LA GRECE! Voilà mon pays!
  • Travaux scientifiques
  • Sécurité des élèves
  • Contact
  • Vacancies

Ελευθέριος Γείτονας: "Τα γλυπτά του Θεόδωρου Παπαγιάννη έχουν ψυχή και πνοή ζωής, αποπνέουν ομορφιά απλότητας"

26/1/2018

 
Picture
«Ο Σύλλογος των φίλων του Μουσείου Γλυπτών ‘’Θεόδωροs Παπαγιάννηs’’, σας καλοσωρίζει στη σημερινή εκδήλωση και σας εύχεται το 2018 να είναι έτος πνευματικής δημιουργίας, εσωτερικής γαλήνης και οικονομικής ανάπτυξης». Με αυτά τα λόγια υποδέχθηκε τη νέα χρονιά ο Ελευθέριος Γείτονας, γενικός Διευθυντής των Εκπαιδευτηρίων Γείτονα, κατά την ομιλία του στο Ελληνικό Ιωαννίνων.
Όλα τα γλυπτά αποπνέουν (εκπέμπουν) την ομορφιά της απλότητας και της αθωότητας και επικυρώνουν την πνευματική απορία της γεννήσεώς των από τη φωτιά της μισαλλοδοξίας, της απερισκεψίας και της μεγάλης πρόκλησης να εγκατασταθεί η βία και η σιωπή σαν κανόνας ζωής, σ’ έναν κόσμο που διψά για ηρεμία και ειρήνη, συνθήκες που αναδεικνύουν τον πολιτισμό και την ανάπτυξη.

Παράλληλα η ευθυτενής στάση εκφράζει την αποφασιστικότητα του συνόλου των ελλήνων πολιτών να αποτρέψουν κάθε κίνηση βίαιης και καταστροφικής ορμής στο κοινωνικό και πολιτιστικό πεδίο.

Τα γλυπτά έχουν ψυχή, γιατί ο ίδιος ο Παπαγιάννης ενεφύσησε σ’ αυτά πνοήν ζωής και δυναμική σεβασμού όχι μόνο στα έργα ευεργεσίας, αλλά και σε όλα τα δημιουργήματα της ανθρώπινης ιδιοφυΐας, η οποία ξέρει όχι μόνο να δημιουργεί, αλλά και να προστατεύει και να σέβεται τα δημιουργήματά της.

Η μνημειακή δυναμική των Παπαγιάννειων γλυπτών ενδυναμώνει τη μνήμη μας, τη χρωματίζει και τη μεταπλάθει σε χρόνο της ύπαρξής μας.

Η θεώρησή τους επιβάλλεται στο είναι μας μ’ έναν τρόπο φιλικό και προσιτό. Έτσι η πίστη μας στα ιδανικά της φυλής μας φανερώνεται ως βάτος «φλεγομένη και μη καιομένη».

Σε εποχές ανατροπών, άκρας αμφισβήτησης και άρνησης αξιών και παραδόσεων τα γλυπτά αυτά ορθοτομούν τον λόγο της ελληνικής αληθείας και αντιστέκονται στη βούληση των δήθεν επαναστατών που κυοφόρησαν τον δράκο της καταστροφικής πυρπόλησης του Πολυτεχνείου το 1991 και το 1995.

Η πυρπόληση αυτή εφόρτισε τη δημιουργικότητα του μεγάλου μας γλύπτη ο οποίος απεικόνισε τον πόνο των θλιβομένων με μια σπάνια εκφραστικότητα, η οποία υπαγορεύει στον καθένα μας το αξίωμα, ότι η καταστροφική μανία δεν είναι η αναγωγική κλίμακα που μας οδηγεί από τη γη στον ουρανό, αλλά είναι ο δρόμος που μας βυθίζει στα βούρκο της ευτέλειας και του αφανισμού.

Ο στοχασμός μου κάθε φορά που βρίσκομαι προσκυνητής στο ιερό του Παπαγιάννη βαθαίνει όλο και πιο πολύ και με κάνει να βλέπω ατελείωτες σειρές παιδιών με τους δασκάλους του να συζητούν για το τι βλέπουν, τι νοιώθουν, τι προτείνουν για να μη ζήσει η χώρα μας άλλη φορά τόσο προσβλητικές συμπεριφορές από τις νέες γενιές που καλούνται να ανορθώσουν το κύρος της χώρας μας.

Ιδιαίτερα θα πρότεινα στο Υπουργείο Πολιτισμού να χρηματοδοτήσει τις επισκέψεις παιδιών στο Μουσείο Παπαγιάννη στο Ελληνικό και τα παιδιά αυτά να τύχουν της μεγάλης ευλογίας να ξεναγηθούν από τον ίδιο το δημιουργό. Οι επισκέψεις με μια καλή προετοιμασία και ζωντανή ξενάγηση θα όπλιζαν τα παιδιά με δεξιότητες τέτοιες που να μπορούν να αξιολογήσουν τα γεγονότα εγκάρσια και όχι γραμμικά.

Έναν δημιουργό ο οποίος είχε τη μεγάλη έμπνευση να δημιουργήσει και τα Συμπόσια Γλυπτικής και να εντάξει έργα επιφανών γλυπτών μέσα στο ευρύτερο φυσικό περιβάλλον του Ελληνικού. Τα γλυπτά των Συμποσίων αυτών αποτελούν την καθημερινή, αθόρυβη, σεμνή και εξαιρετικά αποτελεσματική φρουρά των θεσπέσιων και ουρανοδρόμων γλυπτών του Μουσείου που στεγάζεται στο Δημοτικό Σχολείο που έμαθε τα πρώτα γράμματα ο Θεόδωρος Παπαγιάννης.

Και κλείνω με μια ακόμη πρόταση.  Τι θα έλεγε το Υπουργείο Πολιτισμού να εντοπίσουμε τις πόλεις εκείνες που ο απόδημος Ελληνισμός θάλλει και να διοργανώσουμε έκθεση των γλυπτών Παπαγιάννη μαζί με έκθεση διακεκριμένων προϊόντων της Ηπείρου;

Και τα γλυπτά αυτά στην πόλη που θα γίνει η έκθεση θα μπορούσαν να αποτελέσουν και το μοναδικό σκηνικό για τις ΙΚΕΤΙΔΕΣ του Αισχύλου, που θα έπαιζαν παιδιά που θα συμμετείχαν στους Μ.Α.Α.ΘΕ (Μαθητικοί Αγώνες Αρχαίου Θεάτρου) και θα είχαν αναδειχθεί νικητές και τροπαιούχοι;

Και προτείνω τα γλυπτά να αποτελούν το σκηνικό για τις ΙΚΕΤΙΔΕΣ, διότι διαλέγονται με τον άνθρωπο που προσπαθεί να διεισδύσει στην αφετηρία της ύπαρξής τους και δημιουργείται μια πνευματική συνοχή μεταξύ τους, ένας ειρμός και μια μουσική μελωδία μεταξύ θρήνου και θριάμβου. Θρήνος για την αναίτια καταστροφή και θρίαμβος που αναγεννήθηκαν εκ της τέφρας.

Πιστεύω πως μια τέτοια διοργάνωση θα στεφάνωνε με τον στέφανον της δοξαστικής προσδοκίας τον ελληνολάτρη ηπειρώτη δημιουργό Θεόδωρο Παπαγιάννη".

Comments are closed.

    Κατηγορίες

    All
    IB DP
    Αθλητικές διακρίσεις
    Βιβλιοδρομίες
    Βιωματική μάθηση
    Εκδηλώσεις βιβλιοθήκης
    Επαγγ. Προσανατολισμός
    Επιτυχίες και διακρίσεις
    Μουσικές ματιές
    Πολιτιστικές δράσεις
    Σύλλογος γονέων

    Αρχείο

    March 2023
    February 2023
    January 2023
    December 2022
    November 2022
    October 2022
    September 2022
    July 2022
    June 2022
    May 2022
    April 2022
    March 2022
    February 2022
    January 2022
    December 2021
    November 2021
    October 2021
    September 2021
    August 2021
    July 2021
    June 2021
    May 2021
    April 2021
    March 2021
    February 2021
    January 2021
    December 2020
    November 2020
    October 2020
    September 2020
    August 2020
    June 2020
    May 2020
    April 2020
    March 2020
    February 2020
    January 2020
    December 2019
    November 2019
    October 2019
    September 2019
    August 2019
    July 2019
    June 2019
    May 2019
    April 2019
    March 2019
    February 2019
    January 2019
    December 2018
    November 2018
    October 2018
    September 2018
    July 2018
    June 2018
    May 2018
    April 2018
    March 2018
    February 2018
    January 2018
    December 2017
    November 2017
    October 2017
    September 2017
    July 2017
    June 2017
    May 2017
    April 2017
    March 2017
    February 2017
    January 2017
    December 2016
    November 2016
    October 2016
    September 2016
    August 2016
    July 2016
    June 2016
    May 2016
    April 2016
    March 2016
    February 2016
    January 2016
    December 2015
    November 2015
    October 2015
    September 2015
    August 2015
    July 2015
    June 2015
    May 2015
    April 2015
    March 2015
    February 2015
    January 2015
    December 2014
    November 2014
    October 2014
    September 2014
    July 2014
    June 2014
    May 2014
    April 2014
    March 2014
    February 2014
    January 2014
    December 2013
    November 2013
    October 2013
    September 2013

    RSS Feed

Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Copyright © 2014 Εκπαιδευτήρια ΓΕΙΤΟΝΑ