Εκπαιδευτήρια Γείτονα
  • Αρχική
  • Το Σχολείο μας
    • Μήνυμα της Διεύθυνσης
    • Ίδρυση - Εγκαταστάσεις
    • Φιλοσοφία - Κανόνες λειτουργίας
    • Αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου
    • Ευχαριστίες
    • Απόρρητο και Προσωπικά Δεδομένα
    • Σύγχρονη εξ αποστάσεως τηλεκπαίδευση
  • Εκπαίδευση
    • Παιδικός Σταθμός >
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
      • Σχολείο και οικογένεια
      • Μορφωτικές επισκέψεις
    • Νηπιαγωγείο >
      • Ευτυχισμένα παιδιά κατακτούν τη γνώση
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα
      • Τα Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο
      • Πληροφορική
      • «Παιδία παίζει… και μαθαίνει»
      • Μορφωτικές και Ψυχαγωγικές Επισκέψεις
      • Σχολείο και οικογένεια
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
    • Δημοτικό >
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Πρόγραμμα Σπουδών >
        • Ελληνικά
        • Μαθηματικά
        • Φυσικές Επιστήμες
        • Ιστορία
        • Θρησκευτικά
        • Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή
        • Πληροφορική
        • Αισθητική Αγωγή
        • Ξένες Γλώσσες
        • Φυσική Αγωγή
      • Βιωματική μάθηση >
        • Σκοπός του Βιωματικού Σχολείου
        • Ταξίδι στο χώρο και το χρόνο
        • Εμπειρίες Συγκομιδής Καρπών
        • Περιηγήσεις μαθητών
        • Σελίδες από την Ελληνική Ιστορία
        • Οικοδεσμός
      • Διαγωνισμοί >
        • «Οδυσσέας Ελύτης»
        • Αριθμοδρομίες
        • Κατασκευές Φυσικών Επιστημών
      • Βιβλιοδρομίες >
        • Τι είναι οι Βιβλιοδρομίες
        • Δικαίωμα και όροι συμμετοχής
        • Χρόνος και τόπος διεξαγωγής
        • Βράβευση των διαγωνιζομένων
        • Κατάλογος βιβλίων
        • Δηλώσεις συμμετοχής
        • ΕΙΠΑΝ για τις Βιβλιοδρομίες
        • Θέματα προηγούμενων ετών
        • Αποτελέσματα 2022
      • Όμιλοι
      • E-Tutoring
      • Φύλαξη - Δημιουργική απασχόληση
      • Κοινωνικο-συναισθηματική μάθηση
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
    • Γυμνάσιο >
      • «Ένα παράθυρο στον κόσμο»
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Ωρολόγιο πρόγραμμα
      • Συμπληρωματικά προγράμματα
      • Ακαδημαϊκά τμήματα >
        • Τμήμα Ανθρωπιστικών Επιστημών
        • Τμήμα Μαθηματικών
        • Τμήμα Φυσικών Επιστημών
        • Τμήμα Κοινωνικών-Οικονομικών Επιστημών
        • Τμήμα Αισθητικής Αγωγής
        • Τμήμα Πληροφορικής
        • Τμήμα Ξένων Γλωσσών
        • Τμήμα Φυσικής Αγωγής
      • Βιωματική μάθηση
      • Κοινωνικο-συναισθηματική μάθηση
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
      • Πολιτιστικές εκδηλώσεις - δράσεις
      • Αναθέσεις εξορμήσεων
    • Γενικό Λύκειο >
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Προγράμματα >
        • Α' Λυκείου Υποχρεωτικό πρόγραμμα
        • Α' Λυκείου Εμβαθύνσεις
        • Β' Λυκείου Υποχρεωτικό πρόγραμμα
        • Β' Λυκείου Εμβαθύνσεις
        • Γ' Λυκείου Υποχρεωτικό πρόγραμμα
        • Γ' Λυκείου Εμβαθύνσεις
      • Ακαδημαϊκά τμήματα >
        • Τμήμα Ανθρωπιστικών Επιστημών
        • Τμήμα Μαθηματικών
        • Τμήμα Φυσικών Επιστημών
        • Τμήμα Κοινωνικών-Οικονομικών Επιστημών
        • Τμήμα Πληροφορικής
        • Τμήμα Ξένων Γλωσσών
        • Τμήμα Φυσικής Αγωγής
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
      • Πολιτιστικές εκδηλώσεις - δράσεις
      • Εγκύκλιος για άτομα με σοβαρές παθήσεις
      • Αναθέσεις εξορμήσεων
      • Αποτελέσματα εξετάσεων 2022
      • Αποτελέσματα εξετάσεων 2021
      • Αποτελέσματα Εξετάσεων Προηγούμενων Ετών >
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2020
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2019
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2018
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2017
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2016
    • International Baccalaureate >
      • International Baccalaureate Diploma Programme
      • Geitonas School IBDP
      • Courses and Faculty
      • CAS (Creativity, Activity, Service) >
        • CAS Home
        • Students
        • Projects
        • Events
        • More
      • Proud of our Alumni
      • Enrollment
      • Vacancies
      • Contact
    • Κέντρο Διά Βίου Μάθησης >
      • Εισαγωγή
      • Εξ Αποστάσεως Πρόγραμμα Επιμόρφωσης
  • Σχολική ζωή
    • 1821: 200 χρόνια >
      • Εισαγωγή
      • Χρονογραμμή
      • Συνεντεύξεις
      • Λευκώματα
      • Διαγωνισμός
      • Μουσική
      • Βιβλιογραφία
      • Άρθρα
    • Μένουμε σπίτι - Αθλούμαστε - Παίζουμε >
      • Εισαγωγή
      • Παιδικός Σταθμός - Νηπιαγωγείο - Δημοτικό
      • Γυμνάσιο - Λύκειο
      • Προθέρμανση - Διατάσεις - Αποθεραπεία
    • Προαιρετικές δραστηριότητες
    • Μουσική Σχολή >
      • Γενικά
      • Τμήμα Κλασικής Μουσικής
      • Τμήμα Σύγχρονης Μουσικής
      • Ελεύθερη Μουσική Δημιουργία
      • Προετοιμασία για Πανεπιστήμια
      • Εκδηλώσεις (Photo Gallery)
    • Εκπαιδευτικές δράσεις >
      • Forensics - MUN - EYP
      • Σταθμοί στην Ιστορία της Ευρώπης
      • Λογοτεχνικό Εργαστήριο
      • Μαθητική Ομάδα Βιοηθικής Έρευνας
      • UNESCO ASPnet
      • Ολυμπιάδα Φυσικών Επιστημών EUSO
      • Επίσκεψη στο CERN - EPFL
      • Περιβαλλοντική ομάδα
      • Κέντρο Διά Βίου Μάθησης >
        • Εισαγωγή
        • Ερωτηματολόγιο συναδέλφων εκπαιδευτικών
        • Ερωτηματολόγιο γονέων, συνεργατών και φίλων
    • Αριστεία-Βραβεία
    • Πολιτιστικές Δραστηριότητες >
      • Θεατρική Ομάδα
      • Χορωδίες - Ορχήστρες
      • Μουσικά Σύνολα
      • Ομάδα φωτογραφίας
      • Μουσικές Ματιές
    • Αθλητικές Δραστηριότητες >
      • Εσωτερικά πρωταθλήματα
      • «Ζούμε σε σκηνές - Γνωρίζουμε τη φύση»
      • Βρεφική Κολύμβηση
    • Φυσιολατρικές εξορμήσεις
    • Τμήμα Συμβουλευτικής >
      • Στοχοθεσία
      • Συμβουλευτική
      • Επαγγελματικός Προσανατολισμός
      • Κοινωνικο-συναισθηματική μάθηση
      • Ανάπτυξη Δεξιοτήτων Ζωής
      • Κύκλοι Συνάντησης Γονέων
    • Τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης >
      • Γραμματεία Εκπ. Έρευνας και Ανάπτυξης
      • Επιστημονική Ημερίδα
      • Εκδόσεις/Δημοσιεύσεις >
        • Βιβλία ή Τεύχη σε Επιστημονικά Περιοδικά
        • Άρθρα σε Επιστημονικά Περιοδικά
        • Κεφάλαια σε Βιβλία
        • Εργασίες σε Πρακτικά Συνεδρίων
        • Παρουσιάσεις σε Συνέδρια
        • Διδακτικό Έργο στην Ανώτατη Εκπαίδευση
    • Βιβλιοθήκη >
      • Κατάλογος - Γενικές πληροφορίες
      • Πληροφοριακή παιδεία >
        • Γενικά
        • Αναζήτηση στον κατάλογο
        • Αξιολόγηση πηγών
      • Βιβλιογραφία και παραπομπές
      • Ηλεκτρονικές πηγές
      • Εκπαιδευτικά περιοδικά
      • Συλλογές >
        • Βιβλιογραφικό δελτίο
        • Πολυμεσικά βιβλία
        • Προτάσεις παιδικών βιβλίων
      • Πληροφορίες για τον COVID-19
      • Στατιστικά Βιβλιοθήκης
      • Citing and referencing
      • Χρήσιμοι σύνδεσμοι >
        • Κανονισμός λειτουργίας
        • Πολιτική αποδοχής δωρεών
        • Πολιτική ανάπτυξης συλλογής
  • Ακαδημαϊκή εξέλιξη
    • Γραφείο Σπουδών
    • Επαγγελματικός Προσανατολισμός >
      • Γενικές Πληροφορίες
      • Α΄ και Β΄ Γυμνασίου
      • Γ΄ Γυμνασίου
      • Α΄ Λυκείου
      • Β΄ και Γ΄ Λυκείου
    • Πρόγραμμα Απόκτησης Εργασιακής Εμπειρίας >
      • Το Πρόγραμμα
      • Έντυπα Προγράμματος
      • Ηλεκτρονική Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος
      • Εντυπώσεις
    • Παρατηρητήριο Αποφοίτων >
      • Παρατηρητήριο Αποφοίτων
      • Keep in touch!
  • Νέα
  • Επικοινωνία
  • Start
  • Education
    • Philosophy
    • Consultancy and Psychology
    • International Baccalaureate (En) >
      • International Baccalaureate Diploma Programme (En)
  • Culture
    • Culture (Introduction)
    • Library
    • Alumni Association
    • Scholarships
    • GREECE! This is my country!
    • Environmental Group
  • Scientific Work
  • Student Safety
  • Contact
  • Startseite
  • Ausbildung
    • Philosophie
    • Ausbildungsstufen
    • Beratung und psychologische Unterstützung
    • Geitonas Schule Mitglied des Partnerschulnetzes
  • Kultur
    • Einführung
    • Bibliothek
    • Verein der Ehemaligen
    • Stipendien
    • GRIECHENLAND! Das ist meine heimat!
  • Wissenschaftliches Werk
  • Schülersicherheit
  • Kontakt
  • Page d'accueil
  • Éducation
    • Philosophie
    • Niveaux
    • Conseil et soutien psychologique
  • Culture
    • Introduction
    • Bibliothèque
    • Association des Anciens
    • Bourses d'études
    • LA GRECE! Voilà mon pays!
  • Travaux scientifiques
  • Sécurité des élèves
  • Contact
  • Vacancies

Ελευθέριος Γείτονας: «Για μια αποτελεσματική μεταρρύθμιση»

7/7/2017

 
Picture
​«Εθνικό Απολυτήριο... όπως Ι.Β» ήταν ο τίτλος του ρεπορτάζ στις 5.7.2017 στην εφημερίδα «Καθημερινή» με την υπογραφή του συντάκτη Απόστολου Λακασά . Σε αυτό τονιζόταν ότι το υπουργείο Παιδείας σχεδιάζει τη νέα δομή του λυκείου, επιχειρώντας να βρει τη χρυσή τομή για εκείνους τους μαθητές που δεν θα ολοκληρώσουν το λύκειο μέσω των πανελλαδικού τύπου εξετάσεων. Ειδικότερα, στο πλαίσιο των αλλαγών στη Β΄ και στη Γ΄ Λυκείου έχει «κλειδώσει» η θεσμοθέτηση του Εθνικού Απολυτηρίου.
Τις αναγκαίες αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση είχε από τις 30.5.2010 διαβλέψει και τονίσει με άρθρο του στην «Καθημερινή» ο κ. Ελευθέριος Γείτονας, γενικός διευθυντής των Εκπαιδευτηρίων Γείτονα, με τίτλο «Για μια αποτελεσματική μεταρρύθμιση». 

Αναλυτικά ο κ.Ελευθέριος Γείτονας με οξυδέρκεια πριν από εφτά χρόνια  σημείωνε: 

«Τη μεταρρύθμιση πρέπει να τη δούμε από το νηπιαγωγείο μέχρι και τα μεταπτυχιακά. Γι' αυτό προτείνω ουσιαστικές αλλαγές στη διάρθρωση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης και στο κρίσιμο σημείο του περάσματος από το λύκειο στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Έτσι μπορούμε να μιλήσουμε για ένα εφτάχρονο δημοτικό (νηπιαγωγείο και έξι τάξεις δημοτικού), σκοπός του οποίου θα είναι η εξασφάλιση της γνωστικής υποδομής για την κατάκτηση των κωδίκων του πολιτισμού (ανάγνωση - γραφή - αριθμητική - πληροφορική - δύο ευρωπαϊκές ή άλλες γλώσσες πέραν της μητρικής, εθισμός στην άθληση, μύηση στις τέχνες και αγωγή για υγιεινή διατροφή).

Η δεύτερη βαθμίδα εκπαίδευσης θα είναι εν μέρει υποχρεωτική με διάρκεια τέσσερα χρόνια, αλλά και εν μέρει προαιρετική με διάρκεια ένα χρόνο, που θα αντιστοιχεί με το σημερινό της Β΄ Λυκείου, ή δύο χρόνια, που θα αντιστοιχούν σε μια καλά οργανωμένη τεχνική εκπαίδευση. Σ' αυτό που σήμερα ονομάζουμε γυμνάσιο θα συνεχιστούν οι στόχοι που έβαλε το δημοτικό και θα γίνει περισσότερο σχολείο εφαρμογών και μύησης στον ελληνικό και ευρωπαϊκό πολιτισμό, μύησης στις επιστήμες και τις τέχνες αλλά και ανίχνευσης των επαγγελματικών τάσεων.

Στη Γ΄ Γυμνασίου θα πραγματοποιούνται εξετάσεις, οπότε, με βάση τα αποτελέσματά τους και τη μέση βαθμολογία των δύο προηγουμένων ετών, τα παιδιά θα κατατάσσονται στην Δ΄ Γυμνασίου, τη σημερινή δηλαδή Α΄ Λυκείου, σε τμήματα αυξημένων και κανονικών απαιτήσεων.

Οι απολυτήριες εξετάσεις από τη Β/θμια υποχρεωτική εκπαίδευση θα γίνονται στο τέλος της Δ΄ Γυμνασίου, σημερινής Α΄ Λυκείου, και θα δίνουν τη δυνατότητα στα παιδιά ν' ακολουθήσουν ή δύο έτη καλά οργανωμένης τεχνικής εκπαίδευσης ή ένα έτος μεταγυμνασιακής εκπαίδευσης, που θ' αντιστοιχεί με τη σημερινή Β΄ Λυκείου και θα οδηγεί στο προπανεπιστημιακό έτος σπουδών για την τελική εγγραφή στο πανεπιστήμιο. Στο πρώτο έτος μεταγυμνασιακών σπουδών με στόχο το πανεπιστήμιο διατηρούνται οι κατευθύνσεις που υπάρχουν σήμερα στη Β΄ Λυκείου, και διδάσκονται σε κάθε κατεύθυνση τέσσερα ή πέντε μαθήματα με 8 διδακτικές ώρες την εβδομάδα το καθένα.

Η αξιολόγηση των μαθητών θα γίνεται με τρόπο αντικειμενικό και τεκμηριωμένο και με διάθεση διορθωτική και όχι απορριπτική. Από την πρώτη μεταγυμνασιακή τάξη, σημερινή Β΄ Λυκείου, όλα τα παιδιά θα εγγράφονται στο προπανεπιστημιακό έτος σπουδών. Το αναλυτικό πρόγραμμα του προπανεπιστημιακού έτους θα σχεδιαστεί από διεπιστημονική επιτροπή και θα περιέχει μαθήματα που θα κάνουν τους προπανεπιστημιακούς φοιτητές ικανούς να παρακολουθήσουν αποτελεσματικά τα πανεπιστημιακά μαθήματα.

Στο τέλος του προπανεπιστημιακού έτους γίνονται εξετάσεις. Τα θέματα των εξετάσεων τα ορίζει η ίδια προπανεπιστημιακή επιτροπή που σχεδίασε το αναλυτικό πρόγραμμα. Εννοείται ότι είναι αναγκαία η κατοχύρωση του αδιάβλητου των εξετάσεων αυτών. Οσοι προπανεπιστημιακοί φοιτητές δεν επιτύχουν στις εξετάσεις, που θα διεξαχθούν στο τέλος, θα έχουν δικαίωμα να ξαναφοιτήσουν δωρεάν για μία ακόμη χρονιά, εάν το οικογενειακό τους εισόδημα δεν ξεπερνά τις 30.000 ευρώ και με πληρωμή 5.000 ευρώ ετησίως σε περίπτωση που το οικογενειακό τους εισόδημα υπερβαίνει το ως άνω ποσόν. Προπανεπιστημιακό έτος σπουδών μπορεί να λειτουργήσει σε κάθε ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας μας.

Η εγγραφή των παιδιών στα πανεπιστήμια θα γίνεται ως εξής: κάθε πανεπιστημιακή σχολή με την έναρξη του προπανεπιστημιακού έτους θα ανακοινώνει τα κριτήρια, τις προδιαγραφές και τις απαιτήσεις της για να εγγράψει κάποιον φοιτητή στο τμήμα.

Ας δούμε τώρα την πορεία των παιδιών που από την Α΄ Λυκείου και μετά ακολουθούν την τεχνική εκπαίδευση, η οποία πρέπει να δώσει ανθρώπους εξαιρετικά καταρτισμένους και ειδικευμένους για να μπουν στην παραγωγική διαδικασία. Τα παιδιά αυτά, αφού αποκτήσουν 4 - 5 χρόνια εργασιακής εμπειρίας, θα μπορούν να γίνονται δεκτά για μεταπτυχιακές σπουδές, που θα τους δίνουν το δικαίωμα να διοριστούν οπουδήποτε κι ως ισότιμοι με τους έχοντες πανεπιστημιακό τίτλο. Με τον τρόπο αυτό και τα παιδιά και η κοινωνία θα πάψουν να θεωρούν απαξιωμένη και άχρηστη αυτή την εκπαίδευση. Κι ακόμη θα διατηρηθούν πολλές οικογενειακές επιχειρήσεις στον αγροτικό και βιοτεχνικό τομέα και θα αναβαθμιστούν.

Πιστεύω ότι η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, για να είναι δυνατή, πρέπει να είναι απλή. Αρκεί να προσέξουμε τους πυλώνες: Αξιολόγηση των αναλυτικών προγραμμάτων - αξιολόγηση της σχολικής και πανεπιστημιακής μονάδας - αξιολόγηση των εκπαιδευτικών - αξιολόγηση των μαθητών».
Picture

Comments are closed.

    Κατηγορίες

    All
    IB DP
    Αθλητικές διακρίσεις
    Βιβλιοδρομίες
    Βιωματική μάθηση
    Εκδηλώσεις βιβλιοθήκης
    Επαγγ. Προσανατολισμός
    Επιτυχίες και διακρίσεις
    Μουσικές ματιές
    Πολιτιστικές δράσεις
    Σύλλογος γονέων

    Αρχείο

    February 2023
    January 2023
    December 2022
    November 2022
    October 2022
    September 2022
    July 2022
    June 2022
    May 2022
    April 2022
    March 2022
    February 2022
    January 2022
    December 2021
    November 2021
    October 2021
    September 2021
    August 2021
    July 2021
    June 2021
    May 2021
    April 2021
    March 2021
    February 2021
    January 2021
    December 2020
    November 2020
    October 2020
    September 2020
    August 2020
    June 2020
    May 2020
    April 2020
    March 2020
    February 2020
    January 2020
    December 2019
    November 2019
    October 2019
    September 2019
    August 2019
    July 2019
    June 2019
    May 2019
    April 2019
    March 2019
    February 2019
    January 2019
    December 2018
    November 2018
    October 2018
    September 2018
    July 2018
    June 2018
    May 2018
    April 2018
    March 2018
    February 2018
    January 2018
    December 2017
    November 2017
    October 2017
    September 2017
    July 2017
    June 2017
    May 2017
    April 2017
    March 2017
    February 2017
    January 2017
    December 2016
    November 2016
    October 2016
    September 2016
    August 2016
    July 2016
    June 2016
    May 2016
    April 2016
    March 2016
    February 2016
    January 2016
    December 2015
    November 2015
    October 2015
    September 2015
    August 2015
    July 2015
    June 2015
    May 2015
    April 2015
    March 2015
    February 2015
    January 2015
    December 2014
    November 2014
    October 2014
    September 2014
    July 2014
    June 2014
    May 2014
    April 2014
    March 2014
    February 2014
    January 2014
    December 2013
    November 2013
    October 2013
    September 2013

    RSS Feed

Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Copyright © 2014 Εκπαιδευτήρια ΓΕΙΤΟΝΑ