Το πρόγραμμα απευθύνεται σε όσους διδάσκουν ή επιθυμούν να διδάξουν την ελληνική σε αλλόγλωσσους (παιδιά και ενηλίκους) στην Ελλάδα και σε όλο τον κόσμο. Υλοποιείται στο σύνολό του από απόσταση, ενώ το περιεχόμενο, το αναλυτικό πρόγραμμα και το εκπαιδευτικό υλικό είναι σχεδιασμένα από εξειδικευμένους και έμπειρους εκπαιδευτές και ακολουθούν τις προδιαγραφές του Κοινού Ευρωπαϊκού Πλαισίου για τις Γλώσσες και του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας.
Έναρξη προγράμματος: 29 Μαΐου 2018
Διάρκεια: 100 ώρες
Με την ολοκλήρωση του εκπαιδευτικού προγράμματος παρέχεται πιστοποιητικό επιμόρφωσης.
Η επιμόρφωση μοριοδοτείται στη στελέχωση φορέων και οργανισμών που παρέχουν εκπαίδευση σε ομάδες για τις οποίες η ελληνική είναι δεύτερη ή ξένη γλώσσα.
Κόστος συμμετοχής: 150 ευρώ.
Δηλώστε συμμετοχή εδώ: https://goo.gl/Ux3cxT
Σε ποιους απευθύνεται;
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε όλους τους εκπαιδευτικούς, τους υποψήφιους εκπαιδευτικούς, τα στελέχη της εκπαίδευσης, τους φοιτητές και αποφοίτους καθηγητικών σχολών που:
- ενδιαφέρονται για τα ζητήματα της ετερότητας στην εκπαίδευση και επιθυμούν να αναπτύξουν δεξιότητες ενίσχυσης της διαπολιτισμικής αλληλεπίδρασης
- εμπλέκονται ή προτίθενται να εμπλακούν στο πεδίο της διδασκαλίας της Ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας είτε στην Ελλάδα και στο εξωτερικό
Προσδοκώμενα αποτελέσματα
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος, οι εκπαιδευόμενοι αναμένεται:
- να έχουν εξοικειωθεί με τη μεθοδολογία της διδασκαλίας της ελληνικής ως δεύτερης ή ξένης γλώσσας και τις διαφορές της από τη διδασκαλία της ως μητρικής γλώσσας
- να έχουν μια ολοκληρωμένη εικόνα του πεδίου (δημόσιοι και ιδιωτικοί φορείς παροχής εκπαίδευσης, σχεδιασμού προγραμμάτων και πιστοποίησης)
- να μπορούν να αξιολογούν το γλωσσικό επίπεδο, καθώς και τις εκπαιδευτικές ανάγκες και προσδοκίες μαθητών και εκπαιδευομένων
- να γνωρίζουν και να μπορούν να αξιοποιήσουν στη διδακτική πράξη τις σύγχρονες προσεγγίσεις για τις τεχνικές διδασκαλίας των τεσσάρων γλωσσικών δεξιοτήτων
- να ενσωματώνουν στη διδασκαλία τους καινοτόμες πρακτικές για τη διδασκαλία του λεξιλογίου και της γραμματικής
- να έχουν εποπτεία και να μπορούν να προσεγγίσουν κριτικά το εκπαιδευτικό υλικό, έντυπο και ηλεκτρονικό, για τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας σε παιδιά και ενηλίκους
- να μπορούν να σχεδιάζουν, να εφαρμόζουν στη διδακτική πράξη και να αξιολογούν διδακτικές ενότητες μικρότερης ή μεγαλύτερης διάρκειας
- να σχεδιάζουν και να παράγουν εκπαιδευτικό υλικό κατάλληλα προσαρμοσμένο στις ανάγκες των μαθητών και εκπαιδευομένων
- να έχουν αναπτύξει τη διαπολιτισμική τους ικανότητα, μια ευρεία γνώση των θεμάτων που σχετίζονται με τη διαπολιτισμική εκπαίδευση εκπαίδευσης και μια βαθειά ενσυναίσθηση για ζητήματα ταυτότητας και ένταξης ευάλωτων ομάδων
Μεθοδολογία:
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα βασίζεται στο μοντέλο της εξ αποστάσεως μάθησης. Έχει συνολική διάρκεια 100 διδακτικές ώρες, οι οποίες κατανέμονται ως εξής:
- 85 ώρες ασύγχρονης εκπαίδευσης με χρήση ηλεκτρονικής πλατφόρμας
- 15 ώρες σύγχρονης on-line τηλεκπαίδευσης
Η ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση δίνει τη δυνατότητα στους εκπαιδευόμενους να επιλέγουν και να διαχειρίζονται οι ίδιοι το χρόνο μελέτης του εκπαιδευτικού υλικού και εκπόνησης των σχετικών δραστηριοτήτων. Στο πλαίσιό της οι εκπαιδευόμενοι:
- καλούνται να μελετήσουν εκτεταμένο εκπαιδευτικό υλικό, προσαρμοσμένο στη λογική της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, στη βάση οδηγού μελέτης και εβδομαδιαίου χρονοδιαγράμματος
- αλληλεπιδρούν ηλεκτρονικά, συμμετέχοντας στις αντίστοιχες ομάδες συζήτησης, με τους εκπαιδευτές και τους συνεκπαιδευόμενούς τους, ανταλλάσσουν ιδέες, θέτουν προβληματισμούς, επιλύουν απορίες
- εκπονούν δραστηριότητες από τις οποίες εξαρτάται η επιτυχής ολοκλήρωση του προγράμματος
Οι 15 ώρες σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης θα πραγματοποιηθούν σε τρεις online εκπαιδευτικές συναντήσεις στην αρχή, το μέσο και το τέλος του εκπαιδευτικού προγράμματος. Ο ακριβής χρόνος τους θα προσδιοριστεί με βάση τις διαθεσιμότητες που θα δηλωθούν από τους εκπαιδευόμενους μετά την εγγραφή τους.
Σε όλη τη διάρκεια του προγράμματος θα υπάρχει συνεχής επικοινωνία και συνεργασία με τους εκπαιδευτές προκειμένου να έχουν όλοι οι εκπαιδευόμενοι υποστήριξη και ανατροφοδότηση κατά την εκπαιδευτική τους πορεία.
Διάρκεια Υλοποίησης Προγράμματος
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα ολοκληρώνεται σε 2 μήνες. Στο πλαίσιο του προγράμματος παρέχονται:
- Εκπαιδευτικό υλικό σε ηλεκτρονική μορφή.
- Οδηγός Μελέτης, Χρονοδιάγραμμα και Συμβουλευτική υποστήριξη για τη μελέτη του εκπαιδευτικού υλικού.
- Δείγματα σχεδίων διδακτικών ενοτήτων και μικροδιδασκαλιών.
- Αναλυτική ανατροφοδότηση στα σχέδια διδακτικής ενότητας και στις μικροδιδασκαλίες που εκπονούνται από τους εκπαιδευόμενους.
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος οι εκπαιδευόμενοι:
- Αποκτούν βεβαίωση επιτυχούς παρακολούθησης διάρκειας 150 ωρών
- Εντάσσονται στο μητρώο εκπαιδευτών του Κέντρου Διά Βίου Μάθησης των Εκπαιδευτηρίων Γείτονα
- Αποκτούν δικαίωμα μοριοδότησης εφόσον υποβάλουν αίτηση ένταξης στο εκπαιδευτικό δυναμικό φορέων Διά Βίου Μάθησης (ΙΕΚ, ΣΕΚ, ΣΔΕ, ΚΔΒΜ)
Αίτηση & δικαιολογητικά συμμετοχής, κόστος παρακολούθησης
Αίτηση εγγραφής ηλεκτρονικά στο: https://goo.gl/Ux3cxT
Αποδεικτικό κατάθεσης διδάκτρων ή προκαταβολής (θα σας αποσταλούν οδηγίες και Τραπεζικός Λογαριασμός μετά την εγγραφή σας στο πρόγραμμα)
Κόστος παρακολούθησης: 150 € που καταβάλλεται:
- εφάπαξ πριν από την έναρξη του προγράμματος με έκπτωση 10% (135€)
- με προκαταβολή του 30% (45 €) πριν από την έναρξη του προγράμματος και καταβολή του υπολοίπου (105 €) μετά την ολοκλήρωση της δεύτερης εβδομάδας εκπαίδευσης.
Εκπαιδευτές: Γιώργος Σιμόπουλος, Ειρήνη Παθιάκη.
Βιογραφικά σημειώματα
Ο Γιώργος Σιμόπουλος είναι κάτοχος διδακτορικού διπλώματος στη διαπολιτισμική εκπαίδευση και τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας. Εργάζεται τα τελευταία 20 χρόνια ως καθηγητής της ελληνικής ως δεύτερης / ξένης γλώσσας στο Διδασκαλείο της Νέας Ελληνικής του Πανεπιστημίου Αθηνών, ενώ έχει εργαστεί ως εκπαιδευτής, συντονιστής προγραμμάτων και επιστημονικός συνεργάτης στη Γενική Γραμματεία Διά Βίου Μάθησης, στη Γενική Γραμματεία Μεταναστευτικής Πολιτικής και στο Ινστιτούτο Εργασίας της ΓΣΕΕ. Έχει συμμετάσχει στη συγγραφή 25 πακέτων εκπαιδευτικού υλικού, έντυπου και ηλεκτρονικού, στο πεδίο της διδασκαλίας της ελληνικής ως Γ2, για λογαριασμό δημόσιων κα ιδιωτικών φορέων και οργανισμών καθώς και στις δράσεις επιμόρφωσης εκπαιδευτικών των Προγραμμάτων Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων του Πανεπιστημίου Αθηνών, Εκπαίδευσης Αλλοδαπών και Παλιννοστούντων Μαθητών του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και Διαπολιτισμικής Ευαισθητοποίησης του Κέντρου Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής της ΓΣΕΕ.
Η Ειρήνη Παθιάκη είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου ειδίκευσης στην Ιστορία (Πανεπιστήμιο Αθηνών) και στην Εκπαίδευση Ενηλίκων (Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο). Από το 2000 εργάζεται ως καθηγήτρια της ελληνικής ως δεύτερης / ξένης γλώσσας σε δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς, ενώ έχει εργαστεί ως εκπαιδεύτρια ενηλίκων σε θέματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης. Είναι συγγραφέας 14 πακέτων εκπαιδευτικών υλικών για τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας, για λογαριασμό δημόσιων κα ιδιωτικών φορέων.