Εκπαιδευτήρια Γείτονα
  • Αρχική
  • Το Σχολείο μας
    • Μήνυμα της Διεύθυνσης
    • Ίδρυση - Εγκαταστάσεις
    • Φιλοσοφία - Κανόνες λειτουργίας
    • Αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου
    • Ευχαριστίες
    • Απόρρητο και Προσωπικά Δεδομένα
    • Σύγχρονη εξ αποστάσεως τηλεκπαίδευση
  • Εκπαίδευση
    • Παιδικός Σταθμός >
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
      • Σχολείο και οικογένεια
      • Μορφωτικές επισκέψεις
    • Νηπιαγωγείο >
      • Ευτυχισμένα παιδιά κατακτούν τη γνώση
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα
      • Τα Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο
      • Πληροφορική
      • «Παιδία παίζει… και μαθαίνει»
      • Μορφωτικές και Ψυχαγωγικές Επισκέψεις
      • Σχολείο και οικογένεια
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
    • Δημοτικό >
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Πρόγραμμα Σπουδών >
        • Ελληνικά
        • Μαθηματικά
        • Φυσικές Επιστήμες
        • Ιστορία
        • Θρησκευτικά
        • Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή
        • Πληροφορική
        • Αισθητική Αγωγή
        • Ξένες Γλώσσες
        • Φυσική Αγωγή
      • Βιωματική μάθηση >
        • Σκοπός του Βιωματικού Σχολείου
        • Ταξίδι στο χώρο και το χρόνο
        • Εμπειρίες Συγκομιδής Καρπών
        • Περιηγήσεις μαθητών
        • Σελίδες από την Ελληνική Ιστορία
        • Οικοδεσμός
      • Διαγωνισμοί >
        • «Οδυσσέας Ελύτης»
        • Αριθμοδρομίες
        • Κατασκευές Φυσικών Επιστημών
      • Βιβλιοδρομίες >
        • Τι είναι οι Βιβλιοδρομίες
        • Δικαίωμα και όροι συμμετοχής
        • Χρόνος και τόπος διεξαγωγής
        • Βράβευση των διαγωνιζομένων
        • Κατάλογος βιβλίων
        • Δηλώσεις συμμετοχής
        • ΕΙΠΑΝ για τις Βιβλιοδρομίες
        • Θέματα προηγούμενων ετών
        • Αποτελέσματα 2022
      • Όμιλοι
      • E-Tutoring
      • Φύλαξη - Δημιουργική απασχόληση
      • Κοινωνικο-συναισθηματική μάθηση
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
    • Γυμνάσιο >
      • «Ένα παράθυρο στον κόσμο»
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Ωρολόγιο πρόγραμμα
      • Συμπληρωματικά προγράμματα
      • Ακαδημαϊκά τμήματα >
        • Τμήμα Ανθρωπιστικών Επιστημών
        • Τμήμα Μαθηματικών
        • Τμήμα Φυσικών Επιστημών
        • Τμήμα Κοινωνικών-Οικονομικών Επιστημών
        • Τμήμα Αισθητικής Αγωγής
        • Τμήμα Πληροφορικής
        • Τμήμα Ξένων Γλωσσών
        • Τμήμα Φυσικής Αγωγής
      • Βιωματική μάθηση
      • Κοινωνικο-συναισθηματική μάθηση
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
      • Πολιτιστικές εκδηλώσεις - δράσεις
      • Αναθέσεις εξορμήσεων
    • Γενικό Λύκειο >
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Προγράμματα >
        • Α' Λυκείου Υποχρεωτικό πρόγραμμα
        • Α' Λυκείου Εμβαθύνσεις
        • Β' Λυκείου Υποχρεωτικό πρόγραμμα
        • Β' Λυκείου Εμβαθύνσεις
        • Γ' Λυκείου Υποχρεωτικό πρόγραμμα
        • Γ' Λυκείου Εμβαθύνσεις
      • Ακαδημαϊκά τμήματα >
        • Τμήμα Ανθρωπιστικών Επιστημών
        • Τμήμα Μαθηματικών
        • Τμήμα Φυσικών Επιστημών
        • Τμήμα Κοινωνικών-Οικονομικών Επιστημών
        • Τμήμα Πληροφορικής
        • Τμήμα Ξένων Γλωσσών
        • Τμήμα Φυσικής Αγωγής
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
      • Πολιτιστικές εκδηλώσεις - δράσεις
      • Εγκύκλιος για άτομα με σοβαρές παθήσεις
      • Αναθέσεις εξορμήσεων
      • Αποτελέσματα εξετάσεων 2022
      • Αποτελέσματα εξετάσεων 2021
      • Αποτελέσματα Εξετάσεων Προηγούμενων Ετών >
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2020
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2019
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2018
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2017
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2016
    • International Baccalaureate >
      • International Baccalaureate Diploma Programme
      • Geitonas School IBDP
      • Courses and Faculty
      • CAS (Creativity, Activity, Service) >
        • CAS Home
        • Students
        • Projects
        • Events
        • More
      • Proud of our Alumni
      • Enrollment
      • Vacancies
      • Contact
    • Κέντρο Διά Βίου Μάθησης >
      • Εισαγωγή
      • Εξ Αποστάσεως Πρόγραμμα Επιμόρφωσης
  • Σχολική ζωή
    • 1821: 200 χρόνια >
      • Εισαγωγή
      • Χρονογραμμή
      • Συνεντεύξεις
      • Λευκώματα
      • Διαγωνισμός
      • Μουσική
      • Βιβλιογραφία
      • Άρθρα
    • Μένουμε σπίτι - Αθλούμαστε - Παίζουμε >
      • Εισαγωγή
      • Παιδικός Σταθμός - Νηπιαγωγείο - Δημοτικό
      • Γυμνάσιο - Λύκειο
      • Προθέρμανση - Διατάσεις - Αποθεραπεία
    • Προαιρετικές δραστηριότητες
    • Μουσική Σχολή >
      • Γενικά
      • Τμήμα Κλασικής Μουσικής
      • Τμήμα Σύγχρονης Μουσικής
      • Ελεύθερη Μουσική Δημιουργία
      • Προετοιμασία για Πανεπιστήμια
      • Εκδηλώσεις (Photo Gallery)
    • Εκπαιδευτικές δράσεις >
      • Forensics - MUN - EYP
      • Σταθμοί στην Ιστορία της Ευρώπης
      • Λογοτεχνικό Εργαστήριο
      • Μαθητική Ομάδα Βιοηθικής Έρευνας
      • UNESCO ASPnet
      • Ολυμπιάδα Φυσικών Επιστημών EUSO
      • Επίσκεψη στο CERN - EPFL
      • Περιβαλλοντική ομάδα
      • Κέντρο Διά Βίου Μάθησης >
        • Εισαγωγή
        • Ερωτηματολόγιο συναδέλφων εκπαιδευτικών
        • Ερωτηματολόγιο γονέων, συνεργατών και φίλων
    • Αριστεία-Βραβεία
    • Πολιτιστικές Δραστηριότητες >
      • Θεατρική Ομάδα
      • Χορωδίες - Ορχήστρες
      • Μουσικά Σύνολα
      • Ομάδα φωτογραφίας
      • Μουσικές Ματιές
    • Αθλητικές Δραστηριότητες >
      • Εσωτερικά πρωταθλήματα
      • «Ζούμε σε σκηνές - Γνωρίζουμε τη φύση»
      • Βρεφική Κολύμβηση
    • Φυσιολατρικές εξορμήσεις
    • Τμήμα Συμβουλευτικής >
      • Στοχοθεσία
      • Συμβουλευτική
      • Επαγγελματικός Προσανατολισμός
      • Κοινωνικο-συναισθηματική μάθηση
      • Ανάπτυξη Δεξιοτήτων Ζωής
      • Κύκλοι Συνάντησης Γονέων
    • Τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης >
      • Γραμματεία Εκπ. Έρευνας και Ανάπτυξης
      • Επιστημονική Ημερίδα
      • Εκδόσεις/Δημοσιεύσεις >
        • Βιβλία ή Τεύχη σε Επιστημονικά Περιοδικά
        • Άρθρα σε Επιστημονικά Περιοδικά
        • Κεφάλαια σε Βιβλία
        • Εργασίες σε Πρακτικά Συνεδρίων
        • Παρουσιάσεις σε Συνέδρια
        • Διδακτικό Έργο στην Ανώτατη Εκπαίδευση
    • Βιβλιοθήκη >
      • Κατάλογος - Γενικές πληροφορίες
      • Πληροφοριακή παιδεία >
        • Γενικά
        • Αναζήτηση στον κατάλογο
        • Αξιολόγηση πηγών
      • Βιβλιογραφία και παραπομπές
      • Ηλεκτρονικές πηγές
      • Εκπαιδευτικά περιοδικά
      • Συλλογές >
        • Βιβλιογραφικό δελτίο
        • Πολυμεσικά βιβλία
        • Προτάσεις παιδικών βιβλίων
      • Πληροφορίες για τον COVID-19
      • Στατιστικά Βιβλιοθήκης
      • Citing and referencing
      • Χρήσιμοι σύνδεσμοι >
        • Κανονισμός λειτουργίας
        • Πολιτική αποδοχής δωρεών
        • Πολιτική ανάπτυξης συλλογής
  • Ακαδημαϊκή εξέλιξη
    • Γραφείο Σπουδών
    • Επαγγελματικός Προσανατολισμός >
      • Γενικές Πληροφορίες
      • Α΄ και Β΄ Γυμνασίου
      • Γ΄ Γυμνασίου
      • Α΄ Λυκείου
      • Β΄ και Γ΄ Λυκείου
    • Πρόγραμμα Απόκτησης Εργασιακής Εμπειρίας >
      • Το Πρόγραμμα
      • Έντυπα Προγράμματος
      • Ηλεκτρονική Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος
      • Εντυπώσεις
    • Παρατηρητήριο Αποφοίτων >
      • Παρατηρητήριο Αποφοίτων
      • Keep in touch!
  • Νέα
  • Επικοινωνία
  • Start
  • Education
    • Philosophy
    • Consultancy and Psychology
    • International Baccalaureate (En) >
      • International Baccalaureate Diploma Programme (En)
  • Culture
    • Culture (Introduction)
    • Library
    • Alumni Association
    • Scholarships
    • GREECE! This is my country!
    • Environmental Group
  • Scientific Work
  • Student Safety
  • Contact
  • Startseite
  • Ausbildung
    • Philosophie
    • Ausbildungsstufen
    • Beratung und psychologische Unterstützung
    • Geitonas Schule Mitglied des Partnerschulnetzes
  • Kultur
    • Einführung
    • Bibliothek
    • Verein der Ehemaligen
    • Stipendien
    • GRIECHENLAND! Das ist meine heimat!
  • Wissenschaftliches Werk
  • Schülersicherheit
  • Kontakt
  • Page d'accueil
  • Éducation
    • Philosophie
    • Niveaux
    • Conseil et soutien psychologique
  • Culture
    • Introduction
    • Bibliothèque
    • Association des Anciens
    • Bourses d'études
    • LA GRECE! Voilà mon pays!
  • Travaux scientifiques
  • Sécurité des élèves
  • Contact
  • Vacancies

Μαρία Χούκλη: «Ο πρώτος Σεφέρης ήταν δώρο του Σχολείου μου»

14/12/2017

 
Picture
H Σμύρνη, το φευγιό για την Αθήνα, η ποίηση, η διχασμένη του καρδιά, η πολιτική, η Κύπρος που λάτρεψε, ο Θεόφιλος και ο Μακρυγιάννης, η μουσική, η Μαρώ, ο γυρισμός του ξενιτεμένου, ο ελληνισμός στον οποίον πίστεψε τόσο πολύ. Για όλα τα παραπάνω και για πολλά άλλα είχαμε την τύχη και τη χαρά να ακούσουμε προχθές από την Μαρία Χούκλη στο σχολείο μας, τη δημοσιογράφο που κοσμεί τα ΜΜΕ με το ήθος και την ευγένειά της.
Παρουσία του γενικού διευθυντή των Εκπαιδευτηρίων μας κ. Ελευθέριου Γείτονα, εκπαιδευτικών, μαθητών και μαθητριών μας, η Μαρία Χούκλη συζήτησε  με τους μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου με αφορμή το βιβλίο της «Καλησπέρα σας, Κύριε Σεφέρη», εκδόσεις Ποταμός. Το βιβλίο αυτό αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για τους μαθητές μας, οι οποίοι έσκυψαν στα κείμενα του ποιητή για να γυρέψουν τις απαντήσεις από τον νομπελίστα Οδυσσέα Ελύτη, στο πλαίσιο της λειτουργίας του Ομίλου Δημοσιογραφίας και Δημιουργικής γραφής. Προλογίζοντάς την ο φιλόλογος Παναγιώτης Μανιώτης τόνισε:

«Καλωσορίζω εκ μέρους της εκπαιδευτικής και μαθητικής κοινότητας του Σχολείου τη δημοσιογράφο κα Μαρία Χούκλη, που στη μακρά πορεία της στη δημόσια και στην ιδιωτική τηλεόραση ξεχωρίζει για το ήθος και την ευγένειά της. Σε περιόδους, επιτρέψτε μου τον όρο, τηλεοπτικής ανθρωποφαγίας, εξέπεμπε έναν διαφορετικό λόγο, τιμώντας το δημοσιογραφικό της λειτούργημα και δημιουργώντας τη δική της σχολή. Σε περιόδους αξιακής και μιντιακής κρίσης, που τα ριάλιτις και η «δημοσιογραφία της κλειδαρότρυπας» άρχισαν να εισέρχονται στο τηλεοπτικό σκηνικό, η ίδια κόντρα στο ρεύμα των καιρών παρουσίαζε την εκπομπή για βιβλία «Για μια θέση στο ράφι»  και την εκπομπή «Ομιλείτε ελληνικά» για τη σωστή χρήση της ελληνικής γλώσσας. 

Σήμερα, όμως βρίσκεται εδώ και με τη συγγραφική της ιδιότητα, με αφορμή την έκδοση του πρώτου της βιβλίου «Καλημέρα σας, κύριε Σεφέρη». Στο βιβλίο, αποσπάσματα του οποίου διάβασαν οι μαθητές μας στην τάξη, η δημοσιογράφος παίρνει μια φανταστική συνέντευξη από τον νομπελίστα ποιητή. Η πρώτη της επαφή με τον Σεφέρη στο σχολείο της. «Ο πρώτος Σεφέρης ήταν δώρο. Το σχολείο μου, μαζί με το απολυτήριο Λυκείου, μου είχε χαρίσει έναν τόμο με όλα τα ποιήματα. Με μπλε υφασμάτινο εξώφυλλο, δεμένο με κλωστές. Το έχω ακόμη, είναι λίγο διαλυμένο από τις συχνές συναντήσεις μας. [  ]  Ο Σεφέρης εκεί, άλλοτε σκοτεινός, άλλοτε ευανάγνωστος διέτρεχε τα χρόνια, πιο πολύ στα δύσκολα, πιο αραιά στα εύκολα, σύντροφος στα κουπιά». 

Βρίσκεται εδώ όμως και ως πηγή έμπνευσης των δικών μας μαθητών. Με αφορμή το δικό της βιβλίο γεννήθηκε η ιδέα στους φιλολόγους του Σχολείου κα Άννα Αρεάλη και κο Δημήτρη Κατσορίδα να σχεδιάσουν με τους μαθητές του ομίλου Δημοσιογραφίας και Δημιουργικής Γραφής μια… άλλη φανταστική συνέντευξη με τον έτερο νομπελίστα ποιητή μας Οδυσσέα Ελύτη. Για το δημιουργικό πνεύμα με το οποίο ενέπνευσε τους μαθητές μας την ευχαριστούμε και τις ευχόμαστε κάθε επιτυχία στην πορεία της ζωής της». 

H Μαρία Χούκλη μοιράστηκε με τους μαθητές του Σχολείου μας τις εμπειρίες της από τη συνέντευξη με τον Γιώργο Σεφέρη. Ο αγαπημένος ποιητής των εφηβικών της χρόνων ξαναζωντάνεψε στο βιβλίο της με αφορμή το Φεστιβάλ των Φιλίππων και το αφιέρωμά του στο νομπελίστα ποιητή. Η επαφή της με τη λογοτεχνία και ειδικότερα η «δωρικότητα» του Σεφέρη και η «λυρικότητα» του Ελύτη, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, επηρέασαν τη σκέψη της και αποτέλεσαν οδηγό στην πορεία της ζωής της. Επίσης, αναφέρθηκε στην αξία της ανάγνωσης λογοτεχνικών βιβλίων από τους μαθητές και στη σημασία της ευρύτερης καλλιέργειας του ανθρώπου, εθνικής και οικουμενικής, στο σύγχρονο παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον. Τέλος, απάντησε στις ερωτήσεις των μαθητών για τις εμπειρίες που έχει αποκομίσει από τη μακρά δημοσιογραφική της παρουσία και για το πέρασμά της από τη δικηγορία και τον νομικό κόσμο στον χώρο της έντυπης και ηλεκτρονικής δημοσιογραφίας.

Comments are closed.

    Κατηγορίες

    All
    IB DP
    Αθλητικές διακρίσεις
    Βιβλιοδρομίες
    Βιωματική μάθηση
    Εκδηλώσεις βιβλιοθήκης
    Επαγγ. Προσανατολισμός
    Επιτυχίες και διακρίσεις
    Μουσικές ματιές
    Πολιτιστικές δράσεις
    Σύλλογος γονέων

    Αρχείο

    March 2023
    February 2023
    January 2023
    December 2022
    November 2022
    October 2022
    September 2022
    July 2022
    June 2022
    May 2022
    April 2022
    March 2022
    February 2022
    January 2022
    December 2021
    November 2021
    October 2021
    September 2021
    August 2021
    July 2021
    June 2021
    May 2021
    April 2021
    March 2021
    February 2021
    January 2021
    December 2020
    November 2020
    October 2020
    September 2020
    August 2020
    June 2020
    May 2020
    April 2020
    March 2020
    February 2020
    January 2020
    December 2019
    November 2019
    October 2019
    September 2019
    August 2019
    July 2019
    June 2019
    May 2019
    April 2019
    March 2019
    February 2019
    January 2019
    December 2018
    November 2018
    October 2018
    September 2018
    July 2018
    June 2018
    May 2018
    April 2018
    March 2018
    February 2018
    January 2018
    December 2017
    November 2017
    October 2017
    September 2017
    July 2017
    June 2017
    May 2017
    April 2017
    March 2017
    February 2017
    January 2017
    December 2016
    November 2016
    October 2016
    September 2016
    August 2016
    July 2016
    June 2016
    May 2016
    April 2016
    March 2016
    February 2016
    January 2016
    December 2015
    November 2015
    October 2015
    September 2015
    August 2015
    July 2015
    June 2015
    May 2015
    April 2015
    March 2015
    February 2015
    January 2015
    December 2014
    November 2014
    October 2014
    September 2014
    July 2014
    June 2014
    May 2014
    April 2014
    March 2014
    February 2014
    January 2014
    December 2013
    November 2013
    October 2013
    September 2013

    RSS Feed

Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Copyright © 2014 Εκπαιδευτήρια ΓΕΙΤΟΝΑ