Εκπαιδευτήρια Γείτονα
  • Αρχική
  • Το Σχολείο μας
    • Μήνυμα της Διεύθυνσης
    • Ίδρυση - Εγκαταστάσεις
    • Φιλοσοφία - Κανόνες λειτουργίας
    • Αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου
    • Ευχαριστίες
    • Απόρρητο και Προσωπικά Δεδομένα
    • Σύγχρονη εξ αποστάσεως τηλεκπαίδευση
  • Εκπαίδευση
    • Παιδικός Σταθμός >
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
      • Σχολείο και οικογένεια
      • Μορφωτικές επισκέψεις
    • Νηπιαγωγείο >
      • Ευτυχισμένα παιδιά κατακτούν τη γνώση
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα
      • Τα Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο
      • Πληροφορική
      • «Παιδία παίζει… και μαθαίνει»
      • Μορφωτικές και Ψυχαγωγικές Επισκέψεις
      • Σχολείο και οικογένεια
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
    • Δημοτικό >
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Πρόγραμμα Σπουδών >
        • Ελληνικά
        • Μαθηματικά
        • Φυσικές Επιστήμες
        • Ιστορία
        • Θρησκευτικά
        • Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή
        • Πληροφορική
        • Αισθητική Αγωγή
        • Ξένες Γλώσσες
        • Φυσική Αγωγή
      • Βιωματική μάθηση >
        • Σκοπός του Βιωματικού Σχολείου
        • Ταξίδι στο χώρο και το χρόνο
        • Εμπειρίες Συγκομιδής Καρπών
        • Περιηγήσεις μαθητών
        • Σελίδες από την Ελληνική Ιστορία
        • Οικοδεσμός
      • Διαγωνισμοί >
        • «Οδυσσέας Ελύτης»
        • Αριθμοδρομίες
        • Κατασκευές Φυσικών Επιστημών
      • Βιβλιοδρομίες >
        • Τι είναι οι Βιβλιοδρομίες
        • Δικαίωμα και όροι συμμετοχής
        • Χρόνος και τόπος διεξαγωγής
        • Βράβευση των διαγωνιζομένων
        • Κατάλογος βιβλίων
        • Δηλώσεις συμμετοχής
        • ΕΙΠΑΝ για τις Βιβλιοδρομίες
        • Θέματα προηγούμενων ετών
        • Αποτελέσματα 2022
      • Όμιλοι
      • E-Tutoring
      • Φύλαξη - Δημιουργική απασχόληση
      • Κοινωνικο-συναισθηματική μάθηση
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
    • Γυμνάσιο >
      • «Ένα παράθυρο στον κόσμο»
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Ωρολόγιο πρόγραμμα
      • Συμπληρωματικά προγράμματα
      • Ακαδημαϊκά τμήματα >
        • Τμήμα Ανθρωπιστικών Επιστημών
        • Τμήμα Μαθηματικών
        • Τμήμα Φυσικών Επιστημών
        • Τμήμα Κοινωνικών-Οικονομικών Επιστημών
        • Τμήμα Αισθητικής Αγωγής
        • Τμήμα Πληροφορικής
        • Τμήμα Ξένων Γλωσσών
        • Τμήμα Φυσικής Αγωγής
      • Βιωματική μάθηση
      • Κοινωνικο-συναισθηματική μάθηση
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
      • Πολιτιστικές εκδηλώσεις - δράσεις
      • Αναθέσεις εξορμήσεων
    • Γενικό Λύκειο >
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Προγράμματα >
        • Α' Λυκείου Υποχρεωτικό πρόγραμμα
        • Α' Λυκείου Εμβαθύνσεις
        • Β' Λυκείου Υποχρεωτικό πρόγραμμα
        • Β' Λυκείου Εμβαθύνσεις
        • Γ' Λυκείου Υποχρεωτικό πρόγραμμα
        • Γ' Λυκείου Εμβαθύνσεις
      • Ακαδημαϊκά τμήματα >
        • Τμήμα Ανθρωπιστικών Επιστημών
        • Τμήμα Μαθηματικών
        • Τμήμα Φυσικών Επιστημών
        • Τμήμα Κοινωνικών-Οικονομικών Επιστημών
        • Τμήμα Πληροφορικής
        • Τμήμα Ξένων Γλωσσών
        • Τμήμα Φυσικής Αγωγής
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
      • Πολιτιστικές εκδηλώσεις - δράσεις
      • Εγκύκλιος για άτομα με σοβαρές παθήσεις
      • Αναθέσεις εξορμήσεων
      • Αποτελέσματα εξετάσεων 2022
      • Αποτελέσματα εξετάσεων 2021
      • Αποτελέσματα Εξετάσεων Προηγούμενων Ετών >
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2020
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2019
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2018
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2017
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2016
    • International Baccalaureate >
      • International Baccalaureate Diploma Programme
      • Geitonas School IBDP
      • Courses and Faculty
      • CAS (Creativity, Activity, Service) >
        • CAS Home
        • Students
        • Projects
        • Events
        • More
      • Proud of our Alumni
      • Enrollment
      • Vacancies
      • Contact
    • Κέντρο Διά Βίου Μάθησης >
      • Εισαγωγή
      • Εξ Αποστάσεως Πρόγραμμα Επιμόρφωσης
  • Σχολική ζωή
    • 1821: 200 χρόνια >
      • Εισαγωγή
      • Χρονογραμμή
      • Συνεντεύξεις
      • Λευκώματα
      • Διαγωνισμός
      • Μουσική
      • Βιβλιογραφία
      • Άρθρα
    • Μένουμε σπίτι - Αθλούμαστε - Παίζουμε >
      • Εισαγωγή
      • Παιδικός Σταθμός - Νηπιαγωγείο - Δημοτικό
      • Γυμνάσιο - Λύκειο
      • Προθέρμανση - Διατάσεις - Αποθεραπεία
    • Προαιρετικές δραστηριότητες
    • Μουσική Σχολή >
      • Γενικά
      • Τμήμα Κλασικής Μουσικής
      • Τμήμα Σύγχρονης Μουσικής
      • Ελεύθερη Μουσική Δημιουργία
      • Προετοιμασία για Πανεπιστήμια
      • Εκδηλώσεις (Photo Gallery)
    • Εκπαιδευτικές δράσεις >
      • Forensics - MUN - EYP
      • Σταθμοί στην Ιστορία της Ευρώπης
      • Λογοτεχνικό Εργαστήριο
      • Μαθητική Ομάδα Βιοηθικής Έρευνας
      • UNESCO ASPnet
      • Ολυμπιάδα Φυσικών Επιστημών EUSO
      • Επίσκεψη στο CERN - EPFL
      • Περιβαλλοντική ομάδα
      • Κέντρο Διά Βίου Μάθησης >
        • Εισαγωγή
        • Ερωτηματολόγιο συναδέλφων εκπαιδευτικών
        • Ερωτηματολόγιο γονέων, συνεργατών και φίλων
    • Αριστεία-Βραβεία
    • Πολιτιστικές Δραστηριότητες >
      • Θεατρική Ομάδα
      • Χορωδίες - Ορχήστρες
      • Μουσικά Σύνολα
      • Ομάδα φωτογραφίας
      • Μουσικές Ματιές
    • Αθλητικές Δραστηριότητες >
      • Εσωτερικά πρωταθλήματα
      • «Ζούμε σε σκηνές - Γνωρίζουμε τη φύση»
      • Βρεφική Κολύμβηση
    • Φυσιολατρικές εξορμήσεις
    • Τμήμα Συμβουλευτικής >
      • Στοχοθεσία
      • Συμβουλευτική
      • Επαγγελματικός Προσανατολισμός
      • Κοινωνικο-συναισθηματική μάθηση
      • Ανάπτυξη Δεξιοτήτων Ζωής
      • Κύκλοι Συνάντησης Γονέων
    • Τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης >
      • Γραμματεία Εκπ. Έρευνας και Ανάπτυξης
      • Επιστημονική Ημερίδα
      • Εκδόσεις/Δημοσιεύσεις >
        • Βιβλία ή Τεύχη σε Επιστημονικά Περιοδικά
        • Άρθρα σε Επιστημονικά Περιοδικά
        • Κεφάλαια σε Βιβλία
        • Εργασίες σε Πρακτικά Συνεδρίων
        • Παρουσιάσεις σε Συνέδρια
        • Διδακτικό Έργο στην Ανώτατη Εκπαίδευση
    • Βιβλιοθήκη >
      • Κατάλογος - Γενικές πληροφορίες
      • Πληροφοριακή παιδεία >
        • Γενικά
        • Αναζήτηση στον κατάλογο
        • Αξιολόγηση πηγών
      • Βιβλιογραφία και παραπομπές
      • Ηλεκτρονικές πηγές
      • Εκπαιδευτικά περιοδικά
      • Συλλογές >
        • Βιβλιογραφικό δελτίο
        • Πολυμεσικά βιβλία
        • Προτάσεις παιδικών βιβλίων
      • Πληροφορίες για τον COVID-19
      • Στατιστικά Βιβλιοθήκης
      • Citing and referencing
      • Χρήσιμοι σύνδεσμοι >
        • Κανονισμός λειτουργίας
        • Πολιτική αποδοχής δωρεών
        • Πολιτική ανάπτυξης συλλογής
  • Ακαδημαϊκή εξέλιξη
    • Γραφείο Σπουδών
    • Επαγγελματικός Προσανατολισμός >
      • Γενικές Πληροφορίες
      • Α΄ και Β΄ Γυμνασίου
      • Γ΄ Γυμνασίου
      • Α΄ Λυκείου
      • Β΄ και Γ΄ Λυκείου
    • Πρόγραμμα Απόκτησης Εργασιακής Εμπειρίας >
      • Το Πρόγραμμα
      • Έντυπα Προγράμματος
      • Ηλεκτρονική Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος
      • Εντυπώσεις
    • Παρατηρητήριο Αποφοίτων >
      • Παρατηρητήριο Αποφοίτων
      • Keep in touch!
  • Νέα
  • Επικοινωνία
  • Start
  • Education
    • Philosophy
    • Consultancy and Psychology
    • International Baccalaureate (En) >
      • International Baccalaureate Diploma Programme (En)
  • Culture
    • Culture (Introduction)
    • Library
    • Alumni Association
    • Scholarships
    • GREECE! This is my country!
    • Environmental Group
  • Scientific Work
  • Student Safety
  • Contact
  • Startseite
  • Ausbildung
    • Philosophie
    • Ausbildungsstufen
    • Beratung und psychologische Unterstützung
    • Geitonas Schule Mitglied des Partnerschulnetzes
  • Kultur
    • Einführung
    • Bibliothek
    • Verein der Ehemaligen
    • Stipendien
    • GRIECHENLAND! Das ist meine heimat!
  • Wissenschaftliches Werk
  • Schülersicherheit
  • Kontakt
  • Page d'accueil
  • Éducation
    • Philosophie
    • Niveaux
    • Conseil et soutien psychologique
  • Culture
    • Introduction
    • Bibliothèque
    • Association des Anciens
    • Bourses d'études
    • LA GRECE! Voilà mon pays!
  • Travaux scientifiques
  • Sécurité des élèves
  • Contact
  • Vacancies

Ελευθέριος Γείτονας: «Η αναγνώρισή σας αποτελεί κινητήρια δύναμη να συνεχίσω να προσφέρω στον άνθρωπο»

14/11/2017

 
Picture
Τη βαθιά του συγκίνηση, τις θερμές του ευχαριστίες και δύο προτάσεις για την ανάπτυξη της Ηπείρου, εξέφρασε στη σύντομη ομιλία του ο  Ελευθέριος Γείτονας προς την Ένωση Αποφοίτων Ιεροδιδασκαλείου Βελλάς, κατά την τιμητική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 11 Νοεμβρίου στην Αίθουσα Τελετών της πρώην Ζωσιμαίας Παιδαγωγικής Ακαδημίας Ιωαννίνων. Για την τιμή και βράβευσή του ο γενικός Διευθυντής των Εκπαιδευτηρίων Γείτονα, μίλησε στους ομογάλακτούς του τονίζοντας πως η αναγνώριση που του κάνουν αποτελεί κινητήρια δύναμη να συνεχίσει να προσφέρει στον άνθρωπο με όλες του τις δυνάμεις.
Ο κ. Γείτονας είπε χαρακτηριστικά: «Η φτωχή προσφορά μου στον άνθρωπο είναι γέννημα της παχυλής πενίας της πατρικής μου οικογένειας, που με οδήγησε στο Ιεροδιδασκαλείο Βελλάς.  Εκεί μυήθηκα στην παράδοση, στις τέχνες και την παιδαγωγική επιστήμη και καλλιέργησα βαθιά την πίστη και την αυτοπεποίθηση, ότι μπορώ να προσφέρω στον άνθρωπο. 

Εκεί θεμελίωσα την αξιωματική θέση, ότι τόσο η συμπαντική αρμονία όσο και η αρμονία των ανθρωπίνων κοινωνιών στηρίζεται στην αρχή της ανταποδοτικότητας.

Με άλλα λόγια κάθε άνθρωπος γεννιέται για να προσφέρει.  Έτσι οι στοχασμοί και τα οράματα που καθημερινά καλλιεργούνται μέσα μου θρέφουν τις μεγάλες μου προσδοκίες.  Κι αυτές οι προσδοκίες, όταν υλοποιούνται αποτελούν πηγή ζωής και μυροβόλο ανάσα στην πορεία της ζωής μου.

Τη συγκρότησή μου αυτή την οφείλω στο ακαδημαϊκό περιβάλλον της Βελλάς, το οποίο άρδευε τα οράματα και τους στοχασμούς μας.

Στη Βελλά νοιώθαμε, ότι ήμασταν ένα πνευματικό εργαστήριο παιδαγωγικών και χριστιανικών ζυμώσεων, με ζυμωτές και ζηλωτές τους διδάσκοντες και τους διδασκόμενους.

Ήμασταν ένα επιστημονικό στρατηγείο που σχεδίαζε με σοφία και υλοποιούσε με μεθοδικότητα, ζήλο και αφοσίωση όλα τα σχέδια.  Όλοι μας νοιώθαμε ότι ήμασταν αναπόσπαστα κομμάτια της φύσης, γεννημένοι σύντροφοι των πουλιών, των ζώων και των δέντρων και διάκονοι των συνανθρώπων μας και του φυσικού περιβάλλοντος.

Το πλαίσιο και το πνεύμα διαπαιδαγώγησης της Βελλάς πολλοί είχαν κατατάξει στις παρυφές μιας στρατιωτικής αγωγής, αφού πρωταρχικές αξίες του συστήματος φαίνονταν, ότι ήταν η ομοιομορφία και η υπακοή, που είναι γνωρίσματα της στρατιωτικής παιδείας.

Όμως εμείς νοιώθαμε ότι ζούσαμε εν πειθαρχία, μέσα σ’ ένα πνεύμα ελευθερίας, αφού οι ίδιοι οι καθηγητές μας, μας δίδασκαν δια λόγων και έργων την άσκηση της κριτικής σκέψης, μας καλλιεργούσαν τη δύναμη του διαλόγου και την αγωνία να ανακαλύψουμε μέσα μας όπως κάθε άνθρωπος την θεϊκή μας διάσταση και να ακολουθήσουμε το σωστό δρόμο του αλληλοσεβασμού και της προσφοράς, για να βρούμε το νόημα της ύπαρξής μας σε αυτόν τον κόσμο. Μεγαλώναμε όχι εκτελώντας διαταγές, αλλά βυζαίνοντας ελευθερία και δημιουργικότητα και καλλιεργώντας τις αξίες της ευπρέπειας και της κοινωνικής αλληλεγγύης.  

Το παιδαγωγικό πλαίσιο στο Ιεροδιδασκαλείο Βελλάς είχε μελετηθεί έτσι που να ενθαρρύνει τους ταλαντούχους και να διευκολύνει τους εργατικούς ν’ ανεβαίνουν.

Η ακαδημαϊκή πορεία πολλών αποφοίτων της επικυρώνει την άποψη αυτή. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο πιστεύω πως θα άξιζε τον κόπο να πραγματοποιήσει μια έρευνα το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων για να δει την εξελικτική πορεία των αποφοίτων του Ιεροδιδασκαλείου Βελλάς από το 1945 μέχρι το 1987, που έπαψε να λειτουργεί.

Άφησα ως τελευταία αναφορά στη γραμμή των ευχαριστίων μου τον Στέφανο Φούσα που είναι ο εμπνευστής και θεμελιωτής του Οδοιπορικού Υγείας και  Κοινωνικής Αλληλεγγύης.

Οι στοχασμοί, τα οράματά του και η μοναδική προσφορά του στον άνθρωπο, με συγκίνησαν τόσο, που μου άνοιξαν το δρόμο να στρατευτώ μαζί του.  Τον συγχαίρω και τον ευχαριστώ από τα βάθη της ψυχής μου.

Στην οικογένεια του αγαπημένου μας Δημήτρη Γιωτίτσα εκφράζω τα θερμά μου συλλυπητήρια και παρακαλώ τη βράβευση αυτή να την εντάξουν στις εκδηλώσεις κορυφαίας και αιωνίου αναγνώρισης εκ μέρους των ανθρώπων, που ανδρώθηκαν μαζί και βαφτίστηκαν στα ίδια νερά της ανθρωπιάς, της δημιουργικότητας και της φιλοδοξίας να ανεβαίνουν «πάντα ψηλά, πάντα ψηλότερα».  Αιωνία του η μνήμη.

Στον ομότιμο καθηγητή του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και πρώην καθηγητή του Ιεροδιδασκαλείου Βελλάς κ. Βασίλη Αναγνωστόπουλο, εκφράζω την ευγνωμοσύνη μου που διακόνησε τα παιδαγωγικά οράματα του Ιεροδιδασκαλείου Βελλάς.

Στον αδερφικό μου φίλο Λαοκράτη Βάσση εκφράζω την ευγνωμοσύνη μου για τα χρώματα κι αρώματα με τα οποία μύρωσε την παρουσίασή του για μένα και παρακαλώ το Θεό να με βοηθήσει, να συνεχίσω τη ζωή μου πάνω στο αξιακό σύστημα που ο Λαοκράτης μ’ έχει εντάξει.

Για το Σύλλογο Βελλαΐτών δύο προτάσεις για επεξεργασία:
  • Να ιδρύσουμε την Εταιρεία Πολιτισμού και Οικονομικής Ανάπτυξης των Ηπειρωτών του κόσμου
  • Να βοηθήσουμε τον Μητροπολίτη μας, να ιδρυθεί στη Βελλά το «Ελληνορθόδοξο Ευρωπαϊκό Κολλέγιο Βελλάς»
Picture

Comments are closed.

    Κατηγορίες

    All
    IB DP
    Αθλητικές διακρίσεις
    Βιβλιοδρομίες
    Βιωματική μάθηση
    Εκδηλώσεις βιβλιοθήκης
    Επαγγ. Προσανατολισμός
    Επιτυχίες και διακρίσεις
    Μουσικές ματιές
    Πολιτιστικές δράσεις
    Σύλλογος γονέων

    Αρχείο

    March 2023
    February 2023
    January 2023
    December 2022
    November 2022
    October 2022
    September 2022
    July 2022
    June 2022
    May 2022
    April 2022
    March 2022
    February 2022
    January 2022
    December 2021
    November 2021
    October 2021
    September 2021
    August 2021
    July 2021
    June 2021
    May 2021
    April 2021
    March 2021
    February 2021
    January 2021
    December 2020
    November 2020
    October 2020
    September 2020
    August 2020
    June 2020
    May 2020
    April 2020
    March 2020
    February 2020
    January 2020
    December 2019
    November 2019
    October 2019
    September 2019
    August 2019
    July 2019
    June 2019
    May 2019
    April 2019
    March 2019
    February 2019
    January 2019
    December 2018
    November 2018
    October 2018
    September 2018
    July 2018
    June 2018
    May 2018
    April 2018
    March 2018
    February 2018
    January 2018
    December 2017
    November 2017
    October 2017
    September 2017
    July 2017
    June 2017
    May 2017
    April 2017
    March 2017
    February 2017
    January 2017
    December 2016
    November 2016
    October 2016
    September 2016
    August 2016
    July 2016
    June 2016
    May 2016
    April 2016
    March 2016
    February 2016
    January 2016
    December 2015
    November 2015
    October 2015
    September 2015
    August 2015
    July 2015
    June 2015
    May 2015
    April 2015
    March 2015
    February 2015
    January 2015
    December 2014
    November 2014
    October 2014
    September 2014
    July 2014
    June 2014
    May 2014
    April 2014
    March 2014
    February 2014
    January 2014
    December 2013
    November 2013
    October 2013
    September 2013

    RSS Feed

Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Copyright © 2014 Εκπαιδευτήρια ΓΕΙΤΟΝΑ