Εκπαιδευτήρια Γείτονα
  • Αρχική
  • Το Σχολείο μας
    • Μήνυμα της Διεύθυνσης
    • Ίδρυση - Εγκαταστάσεις
    • Φιλοσοφία - Κανόνες λειτουργίας
    • Αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου
    • Ευχαριστίες
    • Απόρρητο και Προσωπικά Δεδομένα
    • Σύγχρονη εξ αποστάσεως τηλεκπαίδευση
  • Εκπαίδευση
    • Παιδικός Σταθμός >
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
      • Σχολείο και οικογένεια
      • Μορφωτικές επισκέψεις
      • Γιορτές
    • Νηπιαγωγείο >
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα
      • Ανοιχτό Δημιουργικό Σχολείο
      • Μορφωτικές και Ψυχαγωγικές Επισκέψεις
      • Σχολείο και οικογένεια
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
    • Δημοτικό >
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Πρόγραμμα Σπουδών >
        • Ελληνικά
        • Μαθηματικά
        • Φυσικές Επιστήμες
        • Ιστορία
        • Θρησκευτικά
        • Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή
        • Πληροφορική
        • Αισθητική Αγωγή
        • Ξένες Γλώσσες
        • Φυσική Αγωγή
      • Βιωματική μάθηση >
        • Σκοπός του Βιωματικού Σχολείου
        • Ταξίδι στο χώρο και το χρόνο
        • Εμπειρίες Συγκομιδής Καρπών
        • Σελίδες από την Ελληνική Ιστορία
        • Οικοδεσμός
      • Διαγωνισμοί >
        • «Οδυσσέας Ελύτης»
        • Αριθμοδρομίες
        • Κατασκευές Φυσικών Επιστημών
      • Βιβλιοδρομίες >
        • Τι είναι οι Βιβλιοδρομίες
        • Στόχοι του Προγράμματος
        • Θεματική ενότητα
        • Δικαίωμα και όροι συμμετοχής
        • Χρόνος και τόπος διεξαγωγής
        • Βράβευση των διαγωνιζομένων
        • Κατάλογος βιβλίων
        • Δηλώσεις συμμετοχής
        • Αποτελέσματα 2024
        • Θέματα προηγούμενων ετών
        • ΕΙΠΑΝ για τις Βιβλιοδρομίες
      • Όμιλοι
      • Απογευματινή Μελέτη
      • E-Tutoring
      • Κοινωνικο-συναισθηματική μάθηση
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
    • Γυμνάσιο >
      • «Ένα παράθυρο στον κόσμο»
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Ωρολόγιο πρόγραμμα
      • Συμπληρωματικά προγράμματα
      • Ακαδημαϊκά τμήματα >
        • Τμήμα Ανθρωπιστικών Επιστημών
        • Τμήμα Μαθηματικών
        • Τμήμα Φυσικών Επιστημών
        • Τμήμα Κοινωνικών-Οικονομικών Επιστημών
        • Τμήμα Αισθητικής Αγωγής
        • Τμήμα Πληροφορικής
        • Τμήμα Ξένων Γλωσσών
        • Τμήμα Φυσικής Αγωγής
      • Βιωματική μάθηση
      • Κοινωνικο-συναισθηματική μάθηση
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
      • Πολιτιστικές εκδηλώσεις - δράσεις
      • Αναθέσεις εξορμήσεων
    • Γενικό Λύκειο >
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Προγράμματα >
        • Α' Λυκείου Υποχρεωτικό πρόγραμμα
        • Α' Λυκείου Εμβαθύνσεις
        • Β' Λυκείου Υποχρεωτικό πρόγραμμα
        • Β' Λυκείου Εμβαθύνσεις
        • Γ' Λυκείου Υποχρεωτικό πρόγραμμα
        • Γ' Λυκείου Εμβαθύνσεις
      • Ακαδημαϊκά τμήματα >
        • Τμήμα Ανθρωπιστικών Επιστημών
        • Τμήμα Μαθηματικών
        • Τμήμα Φυσικών Επιστημών
        • Τμήμα Κοινωνικών-Οικονομικών Επιστημών
        • Τμήμα Πληροφορικής
        • Τμήμα Ξένων Γλωσσών
        • Τμήμα Φυσικής Αγωγής
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
      • Πολιτιστικές εκδηλώσεις - δράσεις
      • Εγκύκλιος για άτομα με σοβαρές παθήσεις
      • Αναθέσεις εξορμήσεων
      • Αποτελέσματα εξετάσεων 2024
      • Αποτελέσματα Εξετάσεων Προηγούμενων Ετών >
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2023
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2022
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2021
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2020
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2019
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2018
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2017
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2016
    • International Baccalaureate >
      • International Baccalaureate Diploma Programme
      • Geitonas School IB DP
      • Courses and Faculty
      • CAS (Creativity, Activity, Service) >
        • CAS Description
        • Projects
        • Events
      • Proud of our Alumni
      • Enrollment
      • Counseling support
  • Σχολική ζωή
    • Προαιρετικά Προγράμματα
    • Μουσική Σχολή >
      • Γενικά
      • Τμήμα Κλασικής Μουσικής
      • Τμήμα Σύγχρονης Μουσικής
      • Ελεύθερη Μουσική Δημιουργία
      • Προετοιμασία για Πανεπιστήμια
      • Εκδηλώσεις (Photo Gallery)
    • Εκπαιδευτικές δράσεις >
      • Forensics - MUN - EYP
      • Σταθμοί στην Ιστορία της Ευρώπης
      • Λογοτεχνικό Εργαστήριο
      • Μαθητική Ομάδα Βιοηθικής Έρευνας
      • UNESCO ASPnet
      • Ολυμπιάδα Φυσικών Επιστημών EUSO
      • Επίσκεψη στο CERN - EPFL
      • Περιβαλλοντική ομάδα
    • Αριστεία-Βραβεία
    • Πολιτιστικές Δραστηριότητες >
      • Θεατρική Ομάδα
      • Χορωδίες - Ορχήστρες
      • Μουσικά Σύνολα
      • Ομάδα φωτογραφίας
      • Μουσικές Ματιές
    • Αθλητικές Δραστηριότητες >
      • Εσωτερικά πρωταθλήματα
      • «Ζούμε σε σκηνές - Γνωρίζουμε τη φύση»
      • Βρεφική Κολύμβηση
    • Καλοκαιρινά Κατασκηνωτικά Προγράμματα
    • Τμήμα Συμβουλευτικής >
      • Στοχοθεσία
      • Συμβουλευτική
      • Επαγγελματικός Προσανατολισμός
      • Κοινωνικο-συναισθηματική μάθηση
      • Ανάπτυξη Δεξιοτήτων Ζωής
      • Κύκλοι Συνάντησης Γονέων
    • Τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης >
      • Γραμματεία Εκπ. Έρευνας και Ανάπτυξης
      • Επιστημονική Ημερίδα
      • Εκδόσεις/Δημοσιεύσεις >
        • Βιβλία ή Τεύχη σε Επιστημονικά Περιοδικά
        • Άρθρα σε Επιστημονικά Περιοδικά
        • Κεφάλαια σε Βιβλία
        • Εργασίες σε Πρακτικά Συνεδρίων
        • Παρουσιάσεις σε Συνέδρια
        • Διδακτικό Έργο στην Ανώτατη Εκπαίδευση
    • Βιβλιοθήκη >
      • Κατάλογος - Γενικές πληροφορίες
      • Πληροφοριακή παιδεία >
        • Γενικά
        • Αναζήτηση στον κατάλογο
        • Αξιολόγηση πηγών
      • Βιβλιογραφία και παραπομπές
      • Ηλεκτρονικές πηγές
      • Εκπαιδευτικά περιοδικά
      • Συλλογές >
        • Βιβλιογραφικό δελτίο
        • Πολυμεσικά βιβλία
        • Προτάσεις παιδικών βιβλίων
      • Στατιστικά Βιβλιοθήκης
      • Citing and referencing
      • Χρήσιμοι σύνδεσμοι >
        • Κανονισμός λειτουργίας
        • Πολιτική αποδοχής δωρεών
        • Πολιτική ανάπτυξης συλλογής
  • Ακαδημαϊκή εξέλιξη
    • Γραφείο Σπουδών
    • Επαγγελματικός Προσανατολισμός >
      • Γενικές Πληροφορίες
      • Α΄ και Β΄ Γυμνασίου
      • Γ΄ Γυμνασίου
      • Α΄ Λυκείου
      • Β΄ και Γ΄ Λυκείου
    • Πρόγραμμα Απόκτησης Εργασιακής Εμπειρίας >
      • Το Πρόγραμμα
      • Έντυπα Προγράμματος
      • Ηλεκτρονική Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος
      • Εντυπώσεις
    • Παρατηρητήριο Αποφοίτων >
      • Παρατηρητήριο Αποφοίτων
      • Keep in touch!
  • Νέα
  • Επικοινωνία
  • Start
  • Education
    • Philosophy
    • Consultancy and Psychology
    • International Baccalaureate (En) >
      • International Baccalaureate Diploma Programme (En)
  • Culture
    • Culture (Introduction)
    • Library
    • Alumni Association
    • Scholarships
    • GREECE! This is my country!
    • Environmental Group
  • Scientific Work
  • Student Safety
  • Contact
  • Startseite
  • Ausbildung
    • Philosophie
    • Ausbildungsstufen
    • Beratung und psychologische Unterstützung
    • Geitonas Schule Mitglied des Partnerschulnetzes
  • Kultur
    • Einführung
    • Bibliothek
    • Verein der Ehemaligen
    • Stipendien
    • GRIECHENLAND! Das ist meine heimat!
  • Wissenschaftliches Werk
  • Schülersicherheit
  • Kontakt
  • Page d'accueil
  • Éducation
    • Philosophie
    • Niveaux
    • Conseil et soutien psychologique
  • Culture
    • Introduction
    • Bibliothèque
    • Association des Anciens
    • Bourses d'études
    • LA GRECE! Voilà mon pays!
  • Travaux scientifiques
  • Sécurité des élèves
  • Contact

Οδηγητική παρακαταθήκη στους επικίνδυνα ομιχλώδεις καιρούς μας, το αξιακό απόθεμα του Ελευθέριου Γείτονα

13/11/2017

 
Picture
Τιμητική εκδήλωση στην Ζωσιμαία Παιδαγωγική Ακαδημία:

«Πιστεύω, στην ανάπτυξη και στον εκσυγχρονισμό και τα έχω υπηρετήσει. Πιστεύω, όμως, πιο πολύ στην ενεργοποίηση των ελληνικών αξιών, που εκφράζονται με πίστη στη ζωή και αφοσίωση στον άνθρωπο. Με αυτές αποκτά περιεχόμενο και η ανάπτυξη. Εμείς οι Έλληνες αγαπάμε το φως, λατρεύουμε τη φύση, αναγιγνώσκουμε και διακονούμε το κάλλος, αναδεικνύουμε τη δύναμη της δημοκρατίας. Μέσα μας, χορεύει η δύναμη της δημιουργίας, η αγάπη για τη ζωή, η πίστη στον άνθρωπο. Είμαστε πλασμένοι να ζούμε έντονα, ποιητικά, δημιουργικά, να φωτίζουμε και να μεγαλουργούμε. Κρίμα όμως που κάποτε δεν ομονοούμε και δεν συνεργαζόμαστε»
Επικαλούμενος τα λόγια του Ελευθέριου Γείτονα, του πνευματικού ανθρώπου και διανοούμενου της πράξης, ο φιλόλογος και συγγραφέας Λαοκράτης Βάσσης, μίλησε σήμερα στην Ζωσιμαία Παιδαγωγική Ακαδημία, στη σεμνή τελετή των Βελλαϊτών η οποία ηταν αφιερωμένη στον Γενικό Διευθυντή των Εκπαιδευτηρίων Γείτονα.

Όπως τόνισε ο κ.Βάσσης, στόχος του ήταν να φωτίσει τον βαθύτερο πυρήνα των αξιακών συντεταγμένων πορείας ρου τιμώμενου Ελευθέριου Γείτονα, εξομολογούμενος προκαταβολικά "πως σ’ αυτή μου την προσπάθεια δεν με φοβίζει τόσο ο ελλοχεύων κίνδυνος της φιλοφρονητικής υπερβολής, όταν φίλοι τιμούν φίλους, όσο ο κίνδυνος της αδικίας, καθώς, λόγω χρόνου, η ανάγκη της αφαιρετικής συμπύκνωσης επιβάλλει επιλεκτικές αναφορές. Οπότε και πολλές παραλείψεις απ’ την πολυδιάστατη και λαμπρή διαδρομή του στον στίβο της ζωής".

"Με δεδομένο, λοιπόν, αυτόν τον περιορισμό προέκρινα να κατανείμω σε τρεις παραγράφους την μικρή αναφορά μου στον δικαίως τιμώμενο φίλο μας:

Η πρώτη αφιερώνεται στον νεανικό Λευτέρη, στον όμορφα αβόλευτο και όμορφα ανυπότακτο Λευτέρη, σε εκείνους τους ελπιδοφόρα δύσκολους καιρούς, δεκαετία του ’60, όπου εκκολάπτονταν το ευκταίο κλείσιμο του οδυνηρού μετεμφυλιακού κύκλου. Που, όμως, η χούντα των επιόρκων συνταγματαρχών της 21ης Απριλίου του ’67 αφρόνως μετέθεσε κατά εφτά ολόκληρα και πολύ κρίσιμα για το μέλλον του τόπου μας μαύρα χρόνια.

Η δεύτερη παράγραφος, που είναι και η κύρια, αφιερώνεται στον πρωτοποριακό και οραματικά παθιασμένο παιδαγωγό και σχολάρχη Λευτέρη Γείτονα, πρωταγωνιστικό συνιδρυτή, μετά τη σύντομη αφετηρία του πρώτου Σχολείου στο Μαρούσι, δύο εκ των μεγαλυτέρων Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων, που έδωσαν άλλες διαστάσεις στην Ιδιωτική Εκπαίδευση και συνολικότερα στην Ελληνική παιδεία, στην πολύ προνομιακή από πλευράς αντικειμενικών συνθηκών μεταπολιτευτική μας περίοδο. Μια περίοδο ειρήνης, δημοκρατίας και πόρων, που τα … καταφέραμε, όπως δείχνει η οδυνηρά βιούμενη απ’ το λαό μας χρεοκοπία, να τη χαραμίσουμε και να έχουμε μεταπέσει σε επικυριαρχούμενη χώρα, εντός μάλιστα της Ευρωζώνης. Ένα χαράμισμα, που μεταξύ πολλών άλλων, δεν είναι ανεξάρτητο και απ’ το ότι οραματικές φωνές ποιοτικής παιδείας και όχι μόνο, όπως του Λευτέρη, που θα οδηγούσαν και σε ανθεκτική θεμελίωση του μέλλοντος της χώρας μας, απευθύνονταν εις ώτα μη ακουόντων.

Η τρίτη και τελευταία παράγραφός μου είναι αφιερωμένη, ως συνισταμένη της πολυδιάστατης προσωπικότητάς του, στον πνευματικό άνθρωπο, στον διανοούμενο Λευτέρη Γείτονα, όπως αυτή η συνισταμένη αναδεικνύεται μέσα απ’ το πολύ πλούσιο αξιακό απόθεμα των έργων του και της ζωής του. Ένα αξιακό απόθεμα που είναι οδηγητική παρακαταθήκη στους επικίνδυνα ομιχλώδεις καιρούς μας.

α. Κι έρχομαι στην πρώτη παράγραφο, στον Λευτέρη, όπως είπα, της όμορφα αβόλευτης και όμορφα ανυπότακτης νιότης του. Όπου κρυσταλλώθηκε ο εσώτερος αξιακός κώδικας της ύπαρξής του. Αυτός που όρισε την οραματική του δυναμική να βγει και ο ίδιος αλλά και ο τόπος μας απ’ τη σκληρή μοίρα των δύσκολων χρόνων της φτώχειας και της ανέχειας, όπως τη βίωνε με την οικογένειά του,. Ένας αξιακός πυρήνας με ενσταλαγμένες στο βάθος του όλες τις αρετές της ηπειρώτικης παράδοσης και με στέρεη τη θεμελίωσή του: Πρώτον, στον καλώς εννοούμενο πατριωτισμό, όπως το άρωμά του αναδίδεται απ’ τον Ρήγα, τον Σολωμό, τον Κάλβο και τον Μακρυγιάννη…ως τον Σικελιανό των Επίνικων και τον Ελύτη του Άξιον Εστί. Θυμάμαι, όταν κάποια Σαββοτοκύριακα κατέβαινε απ’ τη Βελλά στα Γιάννενα, να απαγγέλει, στο φοιτητικό μου δωματιάκι της οδού Σελλών, Επίνικους του Σικελιανού και να ακούγεται…σε όλη τη γειτονιά της Κιάφας! Δεύτερον, στη δημοκρατία ως το ιδεώδες των ιδεωδών και ως αναγκαία βάση της εθνικής μας αυτεξουσιότητας και της εθνικής μας αξιοπρέπειας. Τρίτον, τέλος, στον προοδευτικό ριζοσπαστισμό, που μεταφράστηκε στη διαδρομή της ζωής του σε μια εναγώνια αναζήτηση ενός αναπτυξιακού οράματος για το καλύτερο μέλλον της πατρίδας μας. Δεν θα αναφερθώ στον συμπρωταγωνιστικό του ρόλο, μαζί με πολλούς από σας, στην κορυφαία πατριωτική στιγμή της καθόδου της «Βελλάς» στα Γιάννενα για τα δίκαια της μαρτυρικής μας Κύπρου, όπου και σας υποδεχτήκαμε ενθουσιωδώς, γιατί θα παραβίαζα ενώπιόν σας…ανοιχτές πόρτες. Αλλά θα πω, με πλήρη συνείδηση ότι δεν υπερβάλλω, πως ο Λευτέρης της νιότης ήταν ένας από τους πλέον αυθεντικούς εκπροσώπους της γενιάς του 1-1-4 και του 15% για την παιδεία, χωρίς αυτός δια βίου να μετακινηθεί ούτε κατά κεραίαν απ’ την ουσία των προσταγμάτων της.

β. Περνώντας στη δεύτερο παράγραφό μου, την αφιερωμένη στο παιδαγωγό Λευτέρη Γείτονα, δεν μπορώ να κρύψω τη μεγάλη μου δυσκολία στο γράψιμό της, καθώς βρέθηκα μπροστά στις διαστάσεις ενός μεγέθους, που δεν χωράει στα όρια της αναφοράς μου. Παραπέμποντάς σας για μια πληρέστερη ενημέρωσή σας στο βιβλίο του: «Πάθος Παιδαγωγίας», όπου έχουν ερανιστεί τα βασικότερα παιδαγωγικά του κείμενα, θα περιοριστώ σε τρείς πολύ ενδεικτικές επισημάνσεις μου, επαναλαμβάνοντας πως είναι ο μεγάλος πρωταγωνιστής στη συνίδρυση δύο εκ των πλέον σημαντικών Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων της Αττικής και της χώρας μας, των Εκπαιδευτηρίων Κωστέα – Γείτονα στην Παλλήνη και των Εκπαιδευτηρίων ΓΕΙΤΟΝΑ στη Βάρη. Η πρώτη επισήμανσή μου αφορά την ιδρυτική παιδαγωγική φιλοσοφία αυτών των Σχολείων, που προφανώς και θα έπρεπε να είναι παιδαγωγική φιλοσοφία της συνολικής ελληνικής παιδείας. Πρόκειται για τους τρεις ομόκεντρους κύκλους που ορίζονται, σε διαλεκτική σχέση αλληπροσδιορισμού, ο πρώτος απ’ την ελληνικότητα, ο δεύτερος απ’ την ευρωπαϊκότητα και ο τρίτος απ’ την οικουμενικότητα. Σηματοδοτώντας τον τρισδιάστατο σκοπό της ταυτόχρονης καλλιέργειας και διάπλασης πολιτών της Ελλάδας, της Ευρώπης και του κόσμου. Με ξεκάθαρη διεμβολιστική λογική του παγιδευτικού δίπολου του νοσηρού ελληνοκεντρισμού, απ’ τη μια, που εκτρέφει στους καιρούς μας τον τοξικό «χρυσαυγιτισμό» και του εξίσου νοσηρού αντι-ελληνοκεντρισμού, απ’ την άλλη, που εκτρέφει την ψευτο-προοδευτική μετανεωτερική α-τοπία. Πρόκειται για παιδαγωγική φιλοσοφία που είναι αλάθητος οδηγός για να μην παραπαίουμε μεταξύ των τραγικά αδιέξοδων ακροτήτων του εθνικισμού και της απο-εθνοποίησης. Θα άξιζε να αναφερθώ στις κατά Ελευθέριον έννοιες της ελληνικότητας, της ευρωπαϊκότητας και της οικουμενικότητας, αλλά η κλεψύδρα του χρόνου δεν το επιτρέπει.

Η δεύτερη επισήμανσή μου αναφέρεται στο πρωτοποριακά καινοτόμο παιδαγωγικό όραμα του «Ανοιχτού Δημιουργικού Σχολείου», που με εξαιρετικά αποτελέσματα υλοποίησε στα Σχολεία του, αλλά και που εξακολουθεί να υλοποιεί στα διαυθυνόμενα και καθοδηγούμενα απ΄τον ίδιο, τώρα έχοντας δίπλα του τον γιό του Ευάγγελο Γείτονα στη Βάρη Αττικής. Αν σας πω πως, στο πλαίσιο της προαναφερθείσας φιλοσοφίας, πρόκειται για μια εμπνευσμένη πρόταση του ιδανικά λειτουργικού σχολείου του μέλλοντος, να μη το θεωρήσετε υπερβολή. Απλώς, για να σας υποψιάσω για το «κλίμα» αυτού του Σχολείου, θα αναφέρω τίτλους προγραμμάτων του, όπως: «Γονείς και Παιδία παίζει και…μαθαίνει», «Ταξίδια στο χώρο και στο χρόνο», «Εμπειρίες Συγκομιδής καρπών», Περιηγήσεις Μαθητών, Λογοτεχνικές Περιπλανήσεις στους γενέθλιους τόπους λογοτεχνών, όπως στα Γιάννενα του Δημήτρη Χατζή, Προγράμματα δημιουργικής αξιοποίησης του ελεύθερου χρόνου και πολλά άλλα ακόμη. Έτσι ώστε οι μαθητικές γενιές του «τάμπλετ» και του «άϊφον» να αποκτούν βιωματική σχέση με τη φύση και τα ανοιχτά πεδία της ζωής, που τόσο τους λείπει.

Ο ίδιος ο Λευτέρης τονίζει πως: «χωρίς τη διάσταση του Ανοιχτού Δημιουργικού Σχολείου, τα σχολεία του 21ου αιώνα θα είναι ανάπηρα». Τρίτη, τέλος, επισήμανση, την οποία απλώς θα αγγίξω, είναι η πολύ προωθημένη αντίληψή του, βαθιά δημοκρατική και προοδευτική, για τη δομή λειτουργίας του σύγχρονου σχολείου, μείζον ζήτημα, αλλά και για τις εργασιακές σχέσεις, πολύ επίμαχες τόσο στο χώρο της Ιδιωτικής Παιδείας όσο και γενικότερα, ιδίως σε συνθήκες κρίσης. Για τον Λευτέρη οι εργαζόμενοι είναι συνεργάτες του, η ευρύτερη οικογένειά του.

γ. Ολοκληρώνω με την τρίτη παράγραφο, την αφιερωμένη στον πνευματικό άνθρωπο και διανοούμενο Λευτέρη Γείτονα, διανοούμενο της πράξης, που, αντί άλλων, θα προσφύγω σε χαρακτηριστικά του λόγια: «Πιστεύω, λέει, ο πνευματικός άνθρωπος και διανοούμενος της πράξης Λευτέρης Γείτονας, στην ανάπτυξη και στον εκσυγχρονισμό και τα έχω υπηρετήσει. Πιστεύω, όμως, πιο πολύ στην ενεργοποίηση των ελληνικών αξιών, που εκφράζονται με πίστη στη ζωή και αφοσίωση στον άνθρωπο. Με αυτές αποκτά περιεχόμενο και η ανάπτυξη. Εμείς οι Έλληνες αγαπάμε το φως, λατρεύουμε τη φύση, αναγιγνώσκουμε και διακονούμε το κάλλος, αναδεικνύουμε τη δύναμη της δημοκρατίας. Μέσα μας, χορεύει η δύναμη της δημιουργίας, η αγάπη για τη ζωή, η πίστη στον άνθρωπο. Είμαστε πλασμένοι να ζούμε έντονα, ποιητικά, δημιουργικά, να φωτίζουμε και να μεγαλουργούμε. Κρίμα όμως που κάποτε δεν ομονοούμε και δεν συνεργαζόμαστε».

Κύριες και Κύριοι, φίλοι Βελλαΐτες, που χάρη στον τιμώμενο, σας ένιωθα πάντοτε πολύ κοντινούς μου, κανονικά θα έπρεπε να κλείσω την ομιλία μου με τα έξοχα λόγια του. Θεωρώ όμως καλύτερο, κατά τυπικά ανορθόδοξη προέκταση της λογικής της εκδήλωσής σας, να τελειώσω αρθρώνοντας, στον ιερό χώρο τούτης της αίθουσας, όπου διδάχτηκα από τους τότε καθηγητές της ως σπουδαστής της Ζωσιμαίας Παιδαγωγικής Ακαδημίας, δύο πολύ κρίσιμα και πολύ μελαγχολικά ερωτήματα ως πρόκληση προς αναστοχασμό όλων μας.

Το πρώτο: πώς με τέτοιους ανθρώπους, όπως οι αποψινοί τιμώμενοι, τα καταφέραμε οι γενιές μας, γενιές της Μεταπολίτευσης, να χαραμίσουμε, με τις εξ υποκειμένου και εξ αντικειμένου ευθύνες μας, τις προνομιακές δεκατίες της και να οδηγηθεί ο τόπος μας στην οδυνηρή χρεοκοπία του 2009;

Το δεύτερο και συνακόλουθο του πρώτου: Πώς θα βγούμε απ’ τον λαβύρινθο της χρεοκοπίας και πώς θα υφανθεί, με πρώτη ύλη, ευελπιστώ, απ’ τον αξιακό πυρήνα ανθρώπων όπως οι τιμώμενοι, ο μαγικός μίτος που θα μας βοηθήσει να ξανα-οδηγηθούμε στην ανοιχτή δημοσιά της ιστορίας μας;

Κι αν είναι μπορετό, πριν απ’ τη διακοσιοστή επέτειο της εθνικής μας παλιγγενεσίας, για να έχουμε, τότε, μούτρα να ατενίσουμε τα πορτρέτα – εικονίσματα των αγωνιστών του ’21.

Γιατί, κυρίες και κύριοι, αγαπητοί Βελλαϊτες, είναι πικρά αναντίστοιχη προς τα νεανικά μας οράματα, πικρά αναντίστοιχη προς τα οράματα ζωής των τιμωμένων μας, η επικίνδυνη αναδίπλωση της ιστορίας μας απ’ το 2009 και εντεύθεν. Που μοιάζουμε, δυστυχώς, σε ένα παρακμιακό κλίμα μειωμένης εθνικής αυτεπίγνωσης, να μη συνειδητοποιούμε τις συνέπειές της σε τούτη την πολύ δύσκολη, ύποπτη και ύπουλη για τον τόπο μας, ανηφοριά του ‘21ου αιώνα!''

Comments are closed.

    Κατηγορίες

    All
    IB DP
    Αθλητικές διακρίσεις
    Άρθρα
    Βιβλιοδρομίες
    Βιωματική μάθηση
    Εκδηλώσεις βιβλιοθήκης
    Επαγγ. Προσανατολισμός
    Επιτυχίες και διακρίσεις
    Μουσικές ματιές
    Πολιτιστικές δράσεις
    Σύλλογος γονέων

    Αρχείο

    May 2025
    April 2025
    March 2025
    February 2025
    January 2025
    December 2024
    November 2024
    October 2024
    September 2024
    July 2024
    June 2024
    May 2024
    April 2024
    March 2024
    February 2024
    January 2024
    December 2023
    November 2023
    October 2023
    September 2023
    August 2023
    July 2023
    June 2023
    May 2023
    April 2023
    March 2023
    February 2023
    January 2023
    December 2022
    November 2022
    October 2022
    September 2022
    July 2022
    June 2022
    May 2022
    April 2022
    March 2022
    February 2022
    January 2022
    December 2021
    November 2021
    October 2021
    September 2021
    August 2021
    July 2021
    June 2021
    May 2021
    April 2021
    March 2021
    February 2021
    January 2021
    December 2020
    November 2020
    October 2020
    September 2020
    August 2020
    June 2020
    May 2020
    April 2020
    March 2020
    February 2020
    January 2020
    December 2019
    November 2019
    October 2019
    September 2019
    August 2019
    July 2019
    June 2019
    May 2019
    April 2019
    March 2019
    February 2019
    January 2019
    December 2018
    November 2018
    October 2018
    September 2018
    July 2018
    June 2018
    May 2018
    April 2018
    March 2018
    February 2018
    January 2018
    December 2017
    November 2017
    October 2017
    September 2017
    July 2017
    June 2017
    May 2017
    April 2017
    March 2017
    February 2017
    January 2017
    December 2016
    November 2016
    October 2016
    September 2016
    August 2016
    July 2016
    June 2016
    May 2016
    April 2016
    March 2016
    February 2016
    January 2016
    December 2015
    November 2015
    October 2015
    September 2015
    August 2015
    July 2015
    June 2015
    May 2015
    April 2015
    March 2015
    February 2015
    January 2015
    December 2014
    November 2014
    October 2014
    September 2014
    July 2014
    June 2014
    May 2014
    April 2014
    March 2014
    February 2014
    January 2014
    December 2013
    November 2013
    October 2013
    September 2013

    RSS Feed

Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Copyright © 2014 Εκπαιδευτήρια ΓΕΙΤΟΝΑ