Εκπαιδευτήρια Γείτονα
  • Αρχική
  • Το Σχολείο μας
    • Μήνυμα της Διεύθυνσης
    • Ίδρυση - Εγκαταστάσεις
    • Φιλοσοφία - Κανόνες λειτουργίας
    • Αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου
    • Δημοσιεύσεις-Press-Media >
      • Δημοσιεύσεις
      • Press
      • Media
    • Ευχαριστίες
  • Εκπαίδευση
    • Παιδικός Σταθμός >
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
      • Σχολείο και οικογένεια
      • Μορφωτικές επισκέψεις
    • Νηπιαγωγείο >
      • Ευτυχισμένα παιδιά κατακτούν τη γνώση
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα
      • Τα Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο
      • Πληροφορική
      • «Παιδία παίζει… και μαθαίνει»
      • Μορφωτικές και Ψυχαγωγικές Επισκέψεις
      • Σχολείο και οικογένεια
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
    • Δημοτικό >
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Πρόγραμμα Σπουδών >
        • Ελληνικά
        • Μαθηματικά
        • Φυσικές Επιστήμες
        • Ιστορία
        • Θρησκευτικά
        • Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή
        • Πληροφορική
        • Αισθητική Αγωγή
        • Ξένες Γλώσσες
        • Φυσική Αγωγή
      • Βιωματική μάθηση >
        • Σκοπός του Βιωματικού Σχολείου
        • Ταξίδι στο χώρο και το χρόνο
        • Εμπειρίες Συγκομιδής Καρπών
        • Περιηγήσεις μαθητών
        • Σελίδες από την Ελληνική Ιστορία
        • Οικοδεσμός
      • Διαγωνισμοί >
        • «Οδυσσέας Ελύτης»
        • Αριθμοδρομίες
        • Κατασκευές Φυσικών Επιστημών
      • Βιβλιοδρομίες >
        • Τι είναι οι Βιβλιοδρομίες
        • Δικαίωμα και όροι συμμετοχής
        • Χρόνος και τόπος διεξαγωγής
        • Βράβευση των διαγωνιζομένων
        • Κατάλογος βιβλίων
        • Δηλώσεις συμμετοχής
        • Θέματα προηγούμενων ετών
        • Χορηγοί Βιβλιοδρομιών
        • Αποτελέσματα 2019
      • Κοινωνικο-συναισθηματική μάθηση
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
    • Γυμνάσιο >
      • «Ένα παράθυρο στον κόσμο»
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Ωρολόγιο πρόγραμμα
      • Ακαδημαϊκά τμήματα >
        • Τμήμα Ανθρωπιστικών Επιστημών
        • Τμήμα Μαθηματικών
        • Τμήμα Φυσικών Επιστημών
        • Τμήμα Κοινωνικών-Οικονομικών Επιστημών
        • Τμήμα Αισθητικής Αγωγής
        • Τμήμα Πληροφορικής
        • Τμήμα Ξένων Γλωσσών
        • Τμήμα Φυσικής Αγωγής
      • Βιωματική μάθηση
      • Κοινωνικο-συναισθηματική μάθηση
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
      • Πολιτιστικές εκδηλώσεις - δράσεις
      • Αναθέσεις εξορμήσεων
    • Γενικό Λύκειο >
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Προγράμματα >
        • Α' Λυκείου Υποχρεωτικό πρόγραμμα
        • Α' Λυκείου Εμβαθύνσεις
        • Β' Λυκείου Υποχρεωτικό πρόγραμμα
        • Β' Λυκείου Εμβαθύνσεις
        • Γ' Λυκείου Υποχρεωτικό πρόγραμμα
        • Γ' Λυκείου Εμβαθύνσεις
      • Ακαδημαϊκά τμήματα >
        • Τμήμα Ανθρωπιστικών Επιστημών
        • Τμήμα Μαθηματικών
        • Τμήμα Φυσικών Επιστημών
        • Τμήμα Κοινωνικών-Οικονομικών Επιστημών
        • Τμήμα Πληροφορικής
        • Τμήμα Ξένων Γλωσσών
        • Τμήμα Φυσικής Αγωγής
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
      • Πολιτιστικές εκδηλώσεις - δράσεις
      • Αποτελέσματα εξετάσεων 2020
      • Αποτελέσματα εξετάσεων 2019
      • Αποτελέσματα εξετάσεων 2018
      • Αποτελέσματα εξετάσεων 2017
      • Αποτελέσματα εξετάσεων 2016
      • Εγκύκλιος για άτομα με σοβαρές παθήσεις
      • Αναθέσεις εξορμήσεων
    • International Baccalaureate >
      • International Baccalaureate Diploma Programme
      • Geitonas School IBDP
      • Courses and Faculty
      • Enrollment
      • Vacancies
      • Contact
    • Κέντρο Διά Βίου Μάθησης >
      • Εισαγωγή
      • Εξ Αποστάσεως Πρόγραμμα Επιμόρφωσης
  • Σχολική ζωή
    • 1821: 200 χρόνια >
      • Εισαγωγή
      • Χρονογραμμή
      • Συνεντεύξεις
      • Λευκώματα
      • Διαγωνισμός
      • Βιβλιογραφία
      • Άρθρα
    • Μένουμε σπίτι - Αθλούμαστε - Παίζουμε >
      • Εισαγωγή
      • Παιδικός Σταθμός - Νηπιαγωγείο - Δημοτικό
      • Γυμνάσιο - Λύκειο
      • Προθέρμανση - Διατάσεις - Αποθεραπεία
    • Προαιρετικές δραστηριότητες
    • Μουσική Σχολή >
      • Γενικά
      • Τμήμα Κλασικής Μουσικής
      • Τμήμα Σύγχρονης Μουσικής
      • Ελεύθερη Μουσική Δημιουργία
      • Προετοιμασία για Πανεπιστήμια
      • Εκδηλώσεις (Photo Gallery)
    • Εκπαιδευτικές δράσεις >
      • Forensics - MUN - EYP
      • Σταθμοί στην Ιστορία της Ευρώπης
      • Λογοτεχνικό Εργαστήριο
      • Μαθητική Ομάδα Βιοηθικής Έρευνας
      • UNESCO ASPnet
      • Ολυμπιάδα Φυσικών Επιστημών EUSO
      • Επίσκεψη στο CERN - EPFL
      • Περιβαλλοντική ομάδα
      • Κέντρο Διά Βίου Μάθησης >
        • Εισαγωγή
        • Ερωτηματολόγιο συναδέλφων εκπαιδευτικών
        • Ερωτηματολόγιο γονέων, συνεργατών και φίλων
    • Αριστεία-Βραβεία
    • Πολιτιστικές Δραστηριότητες >
      • Θεατρική Ομάδα
      • Χορωδίες - Ορχήστρες
      • Μουσικά Σύνολα
      • Ομάδα φωτογραφίας
      • Μουσικές Ματιές
    • Αθλητικές Δραστηριότητες >
      • Εσωτερικά πρωταθλήματα
      • «Ζούμε σε σκηνές - Γνωρίζουμε τη φύση»
      • Βρεφική Κολύμβηση
    • Φυσιολατρικές εξορμήσεις
    • Τμήμα Συμβουλευτικής >
      • Στοχοθεσία
      • Συμβουλευτική
      • Επαγγελματικός Προσανατολισμός
      • Κοινωνικο-συναισθηματική μάθηση
      • Κύκλοι Συνάντησης Γονέων
    • Τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης >
      • Γραμματεία Εκπ. Έρευνας και Ανάπτυξης
      • Επιστημονική Ημερίδα
      • Εκδόσεις/Δημοσιεύσεις >
        • Βιβλία ή Τεύχη σε Επιστημονικά Περιοδικά
        • Άρθρα σε Επιστημονικά Περιοδικά
        • Κεφάλαια σε Βιβλία
        • Εργασίες σε Πρακτικά Συνεδρίων
        • Παρουσιάσεις σε Συνέδρια
        • Διδακτικό Έργο στην Ανώτατη Εκπαίδευση
    • Βιβλιοθήκη >
      • Κατάλογος - Γενικές πληροφορίες
      • Πληροφοριακή παιδεία >
        • Γενικά
        • Αναζήτηση στον κατάλογο
        • Αξιολόγηση πηγών
      • Βιβλιογραφία και παραπομπές
      • Ηλεκτρονικές πηγές
      • Συλλογές >
        • Βιβλιογραφικό δελτίο
        • Πολυμεσικά βιβλία
        • Προτάσεις παιδικών βιβλίων
      • Πληροφορίες για τον COVID-19
      • Στατιστικά Βιβλιοθήκης
      • Χρήσιμοι σύνδεσμοι >
        • Κανονισμός λειτουργίας
        • Πολιτική αποδοχής δωρεών
        • Πολιτική ανάπτυξης συλλογής
  • Ακαδημαϊκή εξέλιξη
    • Γραφείο Σπουδών
    • Επαγγελματικός Προσανατολισμός >
      • Γενικές Πληροφορίες
      • Α΄ και Β΄ Γυμνασίου
      • Γ΄ Γυμνασίου
      • Α΄ Λυκείου
      • Β΄ και Γ΄ Λυκείου
    • Πρόγραμμα Απόκτησης Εργασιακής Εμπειρίας >
      • Το Πρόγραμμα
      • Έντυπα Προγράμματος
      • Ηλεκτρονική Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος
      • Εντυπώσεις
    • Παρατηρητήριο Αποφοίτων >
      • Παρατηρητήριο Αποφοίτων
      • Keep in touch!
  • Νέα
  • Επικοινωνία
  • Start
  • Education
    • Philosophy
    • Consultancy and Psychology
    • International Baccalaureate (En) >
      • International Baccalaureate Diploma Programme (En)
      • Geitonas School IBDP (En)
      • Courses and Faculty (En)
      • Enrollment (En)
      • Contact En)
  • Culture
    • Culture (Introduction)
    • Library
    • Alumni Association
    • Scholarships
    • GREECE! This is my country!
    • Environmental Group
  • Scientific Work
  • Student Safety
  • Contact
  • Startseite
  • Ausbildung
    • Philosophie
    • Ausbildungsstufen
    • Beratung und psychologische Unterstützung
    • Geitonas Schule Mitglied des Partnerschulnetzes
  • Kultur
    • Einführung
    • Bibliothek
    • Verein der Ehemaligen
    • Stipendien
    • GRIECHENLAND! Das ist meine heimat!
  • Wissenschaftliches Werk
  • Schülersicherheit
  • Kontakt
  • Page d'accueil
  • Éducation
    • Philosophie
    • Niveaux
    • Conseil et soutien psychologique
  • Culture
    • Introduction
    • Bibliothèque
    • Association des Anciens
    • Bourses d'études
    • LA GRECE! Voilà mon pays!
  • Travaux scientifiques
  • Sécurité des élèves
  • Contact
  • Vacancies

Διάλεξη του Αστρονόμου- Αστροφυσικού κ. Δημήτρη Συναχόπουλου

8/11/2018

 
Τα Εκπαιδευτήρια Γείτονα παρακολουθώντας τις εξελίξεις στο χώρο της της έρευνας στις Φυσικές Επιστήμες έχουν τη χαρά να φιλοξενήσουν τον Αστρονόμο – Αστροφυσικό κ. Δ. Συναχόπουλο, κύριο ερευνητή του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών. Ο κ. Συναχόπουλος συνεχίζοντας την πολυετή σειρά διαλέξεων, στο πλαίσιο της προσπάθειας εκλαΐκευσης της Αστρονομίας που κάνει το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών και η Ελληνική Αστρονομική Εταιρεία, απευθύνεται αυτή τη φορά στο επίπεδο γνώσεων μαθητών Λυκείου με μια διάλεξη που έχει τίτλο «Μια βόλτα από τον Ήλιο μέχρι τα βάθη του σύμπαντος». 
Πιο συγκεκριμένα, η παρουσίαση αρχίζει από τον Ήλιο, το πιο κοντινό μας άστρο, και συνεχίζεται με τα υπόλοιπα ουράνια αντικείμενα σε μια ακολουθία αυξανόμενης απόστασης από αυτόν. Έτσι, μετά τον Ήλιο παρουσιάζονται οι πλανήτες του, οι αστέρες, τα αστρικά σμήνη, οι γαλαξίες και τα σμήνη γαλαξιών, ενώ η παρουσίαση τελειώνει με μια κοσμολογική ανασκόπηση του σύμπαντος. Η διάλεξη αποτελεί ουσιαστικά μια εκλαϊκευμένη εισαγωγή στην αστροφυσική, και περιέχει ακόμα και τις πρόσφατες επιστημονικές γνώσεις των τελευταίων μηνών.

Η διάλεξη θα γίνει την Τρίτη 13 Νοεμβρίου 2018 στις 12 το μεσημέρι, θα έχει διάρκεια μιάμιση ώρα και θα την παρακολουθήσουν οι μαθητές Θετικού Προσανατολισμού (Ιατρικό – Πολυτεχνικό) της Β’ Λυκείου και των τμημάτων Α1 και Α2 της Α’ Λυκείου. 

Τη διάλεξη μπορούν να παρακολουθήσουν και όσοι γονείς του Σχολείου επιθυμούν. 

Βιογραφικό του Ομιλητή
Δρ. Δημήτρης Συναχόπουλος
Αστρονόμος-Αστροφυσικός του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών


Ο Δ. Συναχόπουλος γεννήθηκε στην Αθήνα το 1951. Μέχρι το Γυμνάσιο έζησε και φοίτησε σε διάφορα μέρη της Ελλάδας, όπως Νέα Αγχίαλος, Ναύπακτος, Λαμία, Μύρινα, Τυμφρηστός, Καστοριά, Ίσθμια. 
Γυμνάσιο και Λύκειο φοίτησε στη Νέα Ιωνία, Αττικής, από όπου εισήλθε στο Μαθηματικό Τμήμα του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, ενώ πήρε το πτυχίο του από το αντίστοιχο τμήμα του Πανεπιστημίου Αθηνών το 1974.

Από το 1974 μέχρι και το 1977 υπηρέτησε την θητεία του στον Στρατό Ξηράς επί 28 μήνες, ως Έφεδρος Αξιωματικός Πεζικού, κυρίως στον Μούδρο, αλλά και στην Χαλκίδα.

Το 1977 άρχισε σπουδές Αστρονομίας στο Αστεροσκοπείο του Πανεπιστη-μίου της Βιέννης, από όπου πήρε το διδακτορικό του το 1983 με θέμα την μελέτη της εξέλιξης των διπλών αστέρων μέσω αστροφυσικών παρατηρήσεων. Για την χρηματοδότηση των σπουδών του, και από κοινού με τη σύζυγό του, Αντωνία Σβάρνα, εργάστηκε ως καθαριστής μιας κεντρικής discotheque της Βιέννης, ως αφισοκολλητής γιγαντοαφισών (ενίοτε κάτω από αρνητικές θερμοκρασίες μέχρι και -25 C…) και διανομέας εφημερίδων σε αυτόματα μηχανήματα πώλησής στην πόλη. 

Κατά το ίδιο διάστημα, 1977-1983, υπηρέτησε ως εθελοντής (άμισθος) δάσκαλος του Εθνικού Σχολείου της Ορθοδόξου Μητροπόλεως Βιέννης, το οποίο είχε ιδρυθεί με δωρεά του Γ. Σίνα στις εγκαταστάσεις της Μητρόπολης, όπου δίδασκε ελληνική γλώσσα και πολιτισμό τα παιδιά της Ελληνικής Κοινότητας Βιέννης.
Το 1982-83 εργάστηκε ως βοηθός του Αστεροσκοπείου του Πανεπιστημίου της Βιέννης, όπου, για επιστημονικούς-αστρονομικούς λόγους, συνέχισε την ανάπτυξη αλγορίθμων για την επεξεργασία αστρονομικής εικόνας με υπολογιστές. Πολλοί από αυτούς τους, πρωτοποριακούς για την εποχή τους, αλγορίθμους χρησιμοποιούνται μέχρι σήμερα, ενσωματωμένοι σε πολλά προγράμματα λογισμικού, τόσο ελεύθερα, όσο και εμπορικά.

Μετά το τέλος του διδακτορικού του, το 1983, εργάστηκε ως επιστημονικός συνεργάτης του γερμανικού Ινστιτούτου Αστρονομίας του Πανεπιστήμιου της Βόννης μέχρι το τέλος του 1989, όπου συνέβαλε στην προετοιμασία του ευρωπαϊκού δορυφόρου Hipparcos (Ίππαρχος), ο οποίος λειτούργησε μέχρι το 1996, κατασκευάζοντας τον πρώτο χάρτη ύψιστης ακρίβειας του ουρανού για 110.000 αστέρες στη γειτονιά του ήλιου.

Από το 1989 μέχρι το 1998 εργάστηκε ως αστρονόμος του Βασιλικού Αστερο-σκοπείου Βρυξελλών, συνεχίζοντας, εν μέρει, την συμβολή του στην λειτουργία του δορυφόρου Hipparcos, ενώ παράλληλα συνέχισε την παρατηρησιακή δραστηριότητά του στην αστροφυσική, αφού είχε την ευκαιρία να χρησιμοποιεί τακτικά τα πλέον αναπτυγμένα τηλεσκόπια στα σπουδαιότερα αστεροσκοπεία της γης, όπως της Αυστρίας, της Γερμανίας, της νότιας Ισπανίας, της Χιλής και της Νότιας Αφρικής. Μέσα στα χρόνια αυτά τα επιστημονικά του ενδιαφέροντα επεκτάθηκαν στην παρατηρησιακή Κοσμολογία με την μελέτη των Βαρυτικών Φακών.

Οι εκτεταμένες γνώσεις του περί αστεροσκοπείων, τηλεσκοπίων, αστρονομικών οργάνων και της χρήσης τους οδήγησε το 1998 σε πρόταση να επιστρέψει στην Ελλάδα, και να αναλάβει την επιλογή, την εγκατάσταση και τη θέση σε λειτουργία του νέου ελληνικού τηλεσκόπιου. Αποδεχόμενος την πρόταση αυτή, απέρριψε παράλληλη πρόταση του γαλλικού Πανεπιστημίου του Μπορντώ και εντάχθηκε στη δύναμη του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών. Με υπόδειξή του η κατασκευή του νέου ελληνικού τηλεσκοπίου 2.3m ανατέθηκε στην κορυφαία γερμανική εταιρία Zeiss Jena, ενώ κατόρθωσε να πείσει την ελληνική επιστημονική κοινότητα να εγκαταστήσει το νέο τηλεσκόπιο στην κορυφή του Χελμού, σε υψόμετρο 2300 μέτρων, όπου και ιδρύθηκε το υπάρχον σήμερα αστεροσκοπείο το 1999.

Από το 1997 είναι στέλεχος του δεύτερου ευρωπαϊκού δορυφόρου χαρτογράφησης του ουρανού, διάδοχου του Ίππαρχου, που φέρει και αυτός ελληνικό όνομα «Gaia»  (Γαία), του οποίου οι δύο πρώτες εκδόσεις χαρτών έχουν ήδη κυκλοφορήσει στο διαδίκτυο, δημιουργώντας το πρώτο ακριβές τρισδιάστατο χάρτη του γαλαξία μας. Ανοίγοντας την πρόσβαση της Ελλάδας στον τομέα αυτό, κατάφερε αυτή τη στιγμή να εργάζονται διεθνώς στον δορυφόρο Gaia πάνω από πέντε Έλληνες αστρονόμοι.

Έχει προσκληθεί ως καθηγητής και εργαστεί για αρκετό διάστημα σε πολλά αστεροσκοπεία και πανεπιστήμια του εξωτερικού, όπως Χαϊδελβέργη, Βόννη, Πότσνταμ, Μπορντώ, Τορόντο, Κέιπ Τάουν, Κονσεπσιόν (Χιλή), Μαφίκεγκ (Νότια Αφρική), Βιέννη κλπ). 

Παράλληλα με τις επιστημονικές, έχει δώσει και εκατοντάδες εκλαϊκευτικές διαλέξεις σε διάφορες χώρες στην Αγγλική, Γαλλική και Γερμανική γλώσσα. Δευτερευόντως κατέχει και την Ισπανική, Πορτογαλική, Ολλανδική καθώς και τα Afrikaans.

Comments are closed.

    Κατηγορίες

    All
    IB DP
    Αθλητικές διακρίσεις
    Βιβλιοδρομίες
    Βιωματική μάθηση
    Εκδηλώσεις βιβλιοθήκης
    Επαγγ. Προσανατολισμός
    Επιτυχίες και διακρίσεις
    Μουσικές ματιές
    Πολιτιστικές δράσεις
    Σύλλογος γονέων

    Αρχείο

    January 2021
    December 2020
    November 2020
    October 2020
    September 2020
    August 2020
    June 2020
    May 2020
    April 2020
    March 2020
    February 2020
    January 2020
    December 2019
    November 2019
    October 2019
    September 2019
    August 2019
    July 2019
    June 2019
    May 2019
    April 2019
    March 2019
    February 2019
    January 2019
    December 2018
    November 2018
    October 2018
    September 2018
    July 2018
    June 2018
    May 2018
    April 2018
    March 2018
    February 2018
    January 2018
    December 2017
    November 2017
    October 2017
    September 2017
    July 2017
    June 2017
    May 2017
    April 2017
    March 2017
    February 2017
    January 2017
    December 2016
    November 2016
    October 2016
    September 2016
    August 2016
    July 2016
    June 2016
    May 2016
    April 2016
    March 2016
    February 2016
    January 2016
    December 2015
    November 2015
    October 2015
    September 2015
    August 2015
    July 2015
    June 2015
    May 2015
    April 2015
    March 2015
    February 2015
    January 2015
    December 2014
    November 2014
    October 2014
    September 2014
    July 2014
    June 2014
    May 2014
    April 2014
    March 2014
    February 2014
    January 2014
    December 2013
    November 2013
    October 2013
    September 2013

    RSS Feed

Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Copyright © 2014 Εκπαιδευτήρια ΓΕΙΤΟΝΑ