Η μαθήτριά μας της Α΄Λυκείου, Σοφία Ορνεράκη, επιλέχτηκε, μαζί με άλλους πέντε μαθητές από τα υπόλοιπα Λύκεια της χώρας, να εκπροσωπήσουν την Ελλάδα και να παρουσιάσουν τα συμπεράσματα του Ελληνικού Κοινοβουλίου στο Ευρωπαϊκό Μαθητικό Κοινοβούλιο της Επιστήμης, που θα πραγματοποιηθεί τον Ιούλιο του 2018 στην Τουλούζη της Γαλλίας.
Οι παρουσιάσεις του σχολείου μας καθώς και οι τελικές παρουσιάσεις των εκπροσώπων των τριών ομάδων, Ελισάβετ Παπαιωάννου, Σοφίας Ορνεράκη και Βασίλη Σωτηρόπουλο, στην ολομέλεια του Κοινοβουλίου ήταν κατά κοινή ομολογία εξαιρετικές. Συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές μας.
Οι μαθητές μας κατά την προετοιμασία της δράσης και μέσω των διεργασιών του κοινοβουλίου είχαν την ευκαιρία
- να ασχοληθούν και να εμβαθύνουν σε ένα επίκαιρο επιστημονικό θέμα,
- να γνωρίσουν και να συζητήσουν με καταξιωμένους επιστήμονες,
- να αναπτύξουν επικοινωνιακές δεξιότητες, μέσω της εκμάθησης τεχνικών διεξαγωγής δημόσιου διαλόγου, επιχειρηματολογίας και διαπραγμάτευσης των θέσεων τους,
- να αναπτύξουν αναλυτική και κριτική σκέψη,
- να συμμετέχουν ενεργά στη διαπραγμάτευση επιστημονικών εννοιών για την καλύτερη και ουσιαστικότερη κατανόησή τους,
- να μάθουν πώς να προσεγγίζουν ένα θέμα, πώς να το ερευνούν, να το αναλύουν και εν συνεχεία να προτείνουν πολιτικές σχετικά με αυτό,
- να αναπτύξουν πνεύμα συνεργασίας και ομαδικότητας.
Οι μαθητές που συμμετείχαν στο Ελληνικό Κοινοβούλιο της Επιστήμης ήταν οι Αγγελική Παγώνη, Ελισάβετ Παπαϊωάννου, Νάγια Φυτάλη, Χριστίνα Πεχλεβανούδη, Σοφία Ορνεράκη, Ναταλία Διαμάντη, Αλεξάνδρα Στάμου από την Α’ Λυκείου και οι Αντώνης Δούρος, Ιάσων Ράπτης, Κωστής Τερζίδης, Σωτηρόπουλος Βασίλης και Σωτηρόπουλος Γιάννης από τη Β’ Λυκείου.
Λίγα Λόγια για το Κοινοβούλιο της Επιστήμης...
Τα «Ευρωπαϊκά Μαθητικά Κοινοβούλια Επιστήμης» (European Student Parliaments: Debate Science – EUSP) είναι μια εκπαιδευτική πρωτοβουλία του γερμανικού οργανισμού «Wissenschaft im Dialog» (WiD, “Science in Dialogue”). Ο οργανισμός αυτός κάθε δύο χρόνια καλεί φορείς από όλες τις ευρωπαϊκές χώρες να διοργανώσουν τα «Εθνικά Μαθητικά Κοινοβούλια Επιστήμης» στη χώρα τους. Σε κάθε «Ευρωπαϊκό Μαθητικό Κοινοβούλιο» επιλέγεται ένα κεντρικό επιστημονικό θέμα και προσδιορίζονται συγκεκριμένες θεματικές πάνω στις οποίες δουλεύουν οι μαθητές σε συνεργασία με τους καθηγητές τους και ειδικούς επιστήμονες.
Το κείμενο των τελικών συμπερασμάτων του «Ευρωπαϊκού Μαθητικού Κοινοβουλίου Επιστήμης» παραδίδεται στον Επίτροπο Έρευνας και Καινοτομίας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Στην Ελλάδα διοργανωτής της δράσης είναι η «Science View», η Ελληνική Ένωση Δημοσιογράφων Επιστήμης, Επικοινωνιολόγων Επιστήμης και Συγγραφέων Επιστήμης, που φέτος συνεργάστηκε για την υλοποίηση του συγκεκριμένου θέματος – Σεισμοί - με το Γεωδυναμικό Ινστιτούτο του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών.
Η δράση αυτή απευθύνεται σε μαθητές από 16 έως 18 ετών που ενδιαφέρονται για την επιστήμη και την έρευνα, θέλουν να γνωρίσουν καταξιωμένους επιστήμονες και επιθυμούν να ασχοληθούν με επίκαιρα επιστημονικά θέματα.