Στη δεύτερη φάση, με αφετηρία το Μονοδένδρι, όπου διέμεναν, οι μαθητές/τριες, επισκέφτηκαν την πόλη των Ιωαννίνων και το νησάκι της λίμνης, όπου μέσα από βιωματικές δραστηριότητες ανίχνευσης και έρευνας (αναγνώσεις διηγημάτων στους χώρους αναφοράς, συνεντεύξεις με τους κατοίκους για θέματα ιστορίας και πολιτισμού, βιωματικές δραστηριότητες στο κάστρο και μέσα στην πόλη των Ιωαννίνων, επίσκεψη στην εβραϊκή συναγωγή και στα γραφεία της εφημερίδας «Πρωινός Λόγος») συνέδεσαν το λογοτεχνικό έργο με τον γενέθλιο τόπο του συγγραφέα.
Στις δραστηριότητες βιωματικής μάθησης στην περιοχή του Αρχιμανδρείου, στην οδό Ανεξαρτησίας και στην εβραϊκή συναγωγή, τα παιδιά με τη βοήθεια των καθηγητών/τριών τους αναζήτησαν την ιστορία της πόλης μέσα από τις αναφορές του Δημήτρη Χατζή. Επίσης, οι μαθητές/τριες επισκέφτηκαν το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης «Θεόδωρος Παπαγιάννης». Το πρόγραμμά μας ολοκληρώθηκε με επίσκεψη στο ακριτικό Δολό και την πρότυπη μονάδα πρωτογενούς παραγωγής του Χριστόφορου Κωσταρά, ο οποίος μας υποδέχθηκε και μας περιποιήθηκε.