Αυτοί οι γονείς που παρέδιδαν μ’ ένα φιλί και χαμόγελο κάθε πρωί τα παιδιά τους στο Σχολικό κι έφευγαν ήσυχοι για την εργασία τους και το απόγευμα περίμεναν να τα παραλάβουν και να τα υποδεχτούν για να πορευθούν το υπόλοιπον της ημέρας «εν ειρήνη, ομονοία και συνεργασία».
Η λειτουργία των σωστών, των πιο αποτελεσματικών από πλευράς ακαδημαϊκών επιτυχιών Ιδιωτικών Σχολείων στηρίζεται σε μια αμοιβαία σχέση που έχει αναπτυχθεί μεταξύ των γονέων και του συνόλου των ανθρώπων που διακονούν τα παιδιά σε κάθε Σχολείο.
Οι περισσότεροι γονείς ανταποκρίνονται στην καταβολή των διδάκτρων και καταθέτουν τα δίδακτρα μέσα από έναν αυστηρό οικογενειακό προϋπολογισμό. Και κάνουν την οικονομική αυτή θυσία γιατί νοιώθουν ασφαλείς και ήρεμοι στο χώρο της εργασίας τους (γιατροί, δικηγόροι, δημοσιογράφοι, τραπεζικοί, εκπαιδευτικοί, Δημόσιοι και Ιδιωτικοί υπάλληλοι, έμποροι, βιομήχανοι, εφοπλιστές, βιοτέχνες, πανεπιστημιακοί κλπ) και αποδίδουν με την ηρεμία τους αυτή τα μέγιστα στο κοινωνικό σύνολο.
Και νοιώθουν ήρεμοι και ασφαλείς τόσο για την ποιότητα των παρεχομένων εκπαιδευτικών υπηρεσιών, όσο και για τις συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας που παρέχει το Σχολείο που επέλεξαν.
Επίσης κατανοούν και υποστηρίζουν τον υψηλό δείκτη συλλογικότητας που διακρίνει, όχι μόνο τους εκπαιδευτικούς του Σχολείου, αλλά και κάθε εργαζόμενο που προσφέρει υπηρεσίες του στο παιδί τους. Με τον τρόπο καλλιεργείται και επικυρώνεται η αρχή της ανταποδοτικότητας στην οποία στηρίζεται η ισορροπία του σύμπαντος κόσμου.
Το 1995 ήταν το πρώτο έτος λειτουργίας των Εκπαιδευτηρίων Γείτονα. Τον Νοέμβριο μήνα με επισκέφθηκε από την ΕΡΤ η δημοσιογράφος κα. Θεολογίδου. Μια από τις πολλές και περιεκτικές ερωτήσεις που δέχτηκα ήταν:
Ποιοι είναι οι μελλοντικοί σας πελάτες;
Απευθυνόμαστε στους ευφυέστερους και όχι στους πλουσιότερους των Αθηναίων, της απάντησα. Εμείς ως εκπαιδευτικός οργανισμός αυτό το οποίο πρώτα εξετάζουμε σε βάθος είναι η ποιότητα του υποψηφίου μαθητή σε επίπεδο γνώσεων, κοινωνικής σύνθεσης και πίστης και προσδοκίας υψηλού δείκτη επιτυχιών από τη φοίτησή του στον Εκπαιδευτικό μας οργανισμό.
Μετά ακολουθεί με τους γονείς η παρουσίαση και οι απαιτήσεις του Σχολείου, η δυναμική συνεργασίας οικογένειας και Σχολείου και τέλος οι οικονομικές προϋποθέσεις για να πραγματοποιηθεί η εγγραφή. Οι μαθητές μας λατρεύουν το Σχολείο τους, σέβονται τους καθηγητές τους και πιστεύουν βαθιά ότι με την ποιότητα των προγραμμάτων μας θα αναδείξουν όλα τα χαρίσματά τους και θα επιτύχουν τους στόχους που καθημερινά χτίζουν με τη βοήθεια της οικογένειας και των καθηγητών.
Αλήθεια πώς αυτά τα παιδιά θα αντέξουν αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος μετά την επιβολή του ΦΠΑ στα δίδακτρα;
Κατανοώ την ανάγκη της κυβέρνησης να συγκεντρώνει χρήματα για να ικανοποιήσει τις ανάγκες του τρίτου μνημονίου. Όμως, αλήθεια, πως είναι δυνατόν για να αυξηθεί η κατανάλωση βοείου κρέατος να επιβαρύνουμε από 1.000 έως 1.600€ τα δίδακτρα, που με μεγάλες στερήσεις πληρώνει η ελληνική οικογένεια;
Ο κάθε μαθητής πλήρωνε ένα παράβολο των 100€. Επομένως οι 85.000 μαθητές της Ιδιωτικής Εκπαίδευσης έδιναν στον κρατικό προϋπολογισμό 8.500.000€. Αν γίνονταν το παράβολο 200€; Μέχρι τα Χριστούγεννα ο κρατικός προϋπολογισμός θα ενισχύονταν με 17.000.000€. Επίσης για τις 85.000 των μαθητών της Ιδιωτικής Εκπαίδευσης απασχολούνται συνολικά περίπου 25.000 άνθρωποι. Κατά μέσο όρο για κάθε εργαζόμενο εισπράττει το κράτος για ΙΚΑ και άλλα ταμεία περίπου 9.400€ ετησίως. Ήτοι από τις 25.000 εργαζομένων εισπράττει το κράτος 25.000Χ9.400= 235.000.000€ ετησίως.
Αφήνω τους μισθούς και τις άλλες δαπάνες για συντήρηση, ανανέωση εξοπλισμού για κάθε Σχολείου.
- Τι θα γίνει λοιπόν αν από τις 25.000 εργαζομένων στη Ιδιωτική Εκπαίδευση χάσουν την εργασία τους 15.000 άνθρωποι;
- Πόσα χρήματα θα λείψουν από τον κρατικό προϋπολογισμό;
- Πως θα απορροφηθούν και από ποιους οργανισμούς οι άνθρωποι αυτοί;
- Αναλογίζονται εκείνοι που πήραν τις αποφάσεις για την επιβολή του ΦΠΑ τη συναισθηματική κατάσταση των μαθητών που θα χάσουν το αγαπημένο τους Σχολείο;
Γι’ αυτό παρακαλώ και ικετεύω εκ βαθέων εκείνους που βρίσκονται στα κέντρα λήψεως των αποφάσεων να επανεξετάσουν το θέμα. Και να το επανεξετάσουν άμεσα, γιατί η αγωνία μαθητών, γονέων και εργαζομένων έχει κορυφωθεί.
Φοβάμαι και ντρέπομαι όταν σκέφτομαι τον βαθύ πόνο όλων μας. Προτείνω λοιπόν να δημιουργηθεί μια επιτροπή εμπειρογνωμόνων. Να δούμε αλήθεια τι γίνεται, τι συμβαίνει στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες και κυρίως στις χώρες της Ευρωπαϊκής ζώνης.
Ποιο είναι το περιεχόμενο των κοινοτικών οδηγιών; Ποια είναι τα ένδικα μέσα που θα χρησιμοποιήσουν όσοι θίγονται από το ΦΠΑ στα δίδακτρα;
Αφού συγκεντρωθούν και αναλυθούν τα στοιχεία αυτά, ας πάρουμε με ψυχραιμία και δημοκρατική ευαισθησία τις αποφάσεις, που θα τιμούν πολιτικούς και πολίτες.
arthro.pdf |