Εκπαιδευτήρια Γείτονα
  • Αρχική
  • Το Σχολείο μας
    • Μήνυμα της Διεύθυνσης
    • Ίδρυση - Εγκαταστάσεις
    • Φιλοσοφία - Κανόνες λειτουργίας
    • Αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου
    • Ευχαριστίες
    • Απόρρητο και Προσωπικά Δεδομένα
    • Σύγχρονη εξ αποστάσεως τηλεκπαίδευση
  • Εκπαίδευση
    • Παιδικός Σταθμός >
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
      • Σχολείο και οικογένεια
      • Μορφωτικές επισκέψεις
    • Νηπιαγωγείο >
      • Ευτυχισμένα παιδιά κατακτούν τη γνώση
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα
      • Τα Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο
      • Πληροφορική
      • «Παιδία παίζει… και μαθαίνει»
      • Μορφωτικές και Ψυχαγωγικές Επισκέψεις
      • Σχολείο και οικογένεια
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
    • Δημοτικό >
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Πρόγραμμα Σπουδών >
        • Ελληνικά
        • Μαθηματικά
        • Φυσικές Επιστήμες
        • Ιστορία
        • Θρησκευτικά
        • Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή
        • Πληροφορική
        • Αισθητική Αγωγή
        • Ξένες Γλώσσες
        • Φυσική Αγωγή
      • Βιωματική μάθηση >
        • Σκοπός του Βιωματικού Σχολείου
        • Ταξίδι στο χώρο και το χρόνο
        • Εμπειρίες Συγκομιδής Καρπών
        • Περιηγήσεις μαθητών
        • Σελίδες από την Ελληνική Ιστορία
        • Οικοδεσμός
      • Διαγωνισμοί >
        • «Οδυσσέας Ελύτης»
        • Αριθμοδρομίες
        • Κατασκευές Φυσικών Επιστημών
      • Βιβλιοδρομίες >
        • Τι είναι οι Βιβλιοδρομίες
        • Δικαίωμα και όροι συμμετοχής
        • Χρόνος και τόπος διεξαγωγής
        • Βράβευση των διαγωνιζομένων
        • Κατάλογος βιβλίων
        • Δηλώσεις συμμετοχής
        • ΕΙΠΑΝ για τις Βιβλιοδρομίες
        • Θέματα προηγούμενων ετών
        • Αποτελέσματα 2022
      • Όμιλοι
      • E-Tutoring
      • Φύλαξη - Δημιουργική απασχόληση
      • Κοινωνικο-συναισθηματική μάθηση
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
    • Γυμνάσιο >
      • «Ένα παράθυρο στον κόσμο»
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Ωρολόγιο πρόγραμμα
      • Συμπληρωματικά προγράμματα
      • Ακαδημαϊκά τμήματα >
        • Τμήμα Ανθρωπιστικών Επιστημών
        • Τμήμα Μαθηματικών
        • Τμήμα Φυσικών Επιστημών
        • Τμήμα Κοινωνικών-Οικονομικών Επιστημών
        • Τμήμα Αισθητικής Αγωγής
        • Τμήμα Πληροφορικής
        • Τμήμα Ξένων Γλωσσών
        • Τμήμα Φυσικής Αγωγής
      • Βιωματική μάθηση
      • Κοινωνικο-συναισθηματική μάθηση
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
      • Πολιτιστικές εκδηλώσεις - δράσεις
      • Αναθέσεις εξορμήσεων
    • Γενικό Λύκειο >
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Προγράμματα >
        • Α' Λυκείου Υποχρεωτικό πρόγραμμα
        • Α' Λυκείου Εμβαθύνσεις
        • Β' Λυκείου Υποχρεωτικό πρόγραμμα
        • Β' Λυκείου Εμβαθύνσεις
        • Γ' Λυκείου Υποχρεωτικό πρόγραμμα
        • Γ' Λυκείου Εμβαθύνσεις
      • Ακαδημαϊκά τμήματα >
        • Τμήμα Ανθρωπιστικών Επιστημών
        • Τμήμα Μαθηματικών
        • Τμήμα Φυσικών Επιστημών
        • Τμήμα Κοινωνικών-Οικονομικών Επιστημών
        • Τμήμα Πληροφορικής
        • Τμήμα Ξένων Γλωσσών
        • Τμήμα Φυσικής Αγωγής
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
      • Πολιτιστικές εκδηλώσεις - δράσεις
      • Εγκύκλιος για άτομα με σοβαρές παθήσεις
      • Αναθέσεις εξορμήσεων
      • Αποτελέσματα εξετάσεων 2022
      • Αποτελέσματα εξετάσεων 2021
      • Αποτελέσματα Εξετάσεων Προηγούμενων Ετών >
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2020
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2019
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2018
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2017
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2016
    • International Baccalaureate >
      • International Baccalaureate Diploma Programme
      • Geitonas School IBDP
      • Courses and Faculty
      • CAS (Creativity, Activity, Service) >
        • CAS Home
        • Students
        • Projects
        • Events
        • More
      • Proud of our Alumni
      • Enrollment
      • Vacancies
      • Contact
    • Κέντρο Διά Βίου Μάθησης >
      • Εισαγωγή
      • Εξ Αποστάσεως Πρόγραμμα Επιμόρφωσης
  • Σχολική ζωή
    • 1821: 200 χρόνια >
      • Εισαγωγή
      • Χρονογραμμή
      • Συνεντεύξεις
      • Λευκώματα
      • Διαγωνισμός
      • Μουσική
      • Βιβλιογραφία
      • Άρθρα
    • Μένουμε σπίτι - Αθλούμαστε - Παίζουμε >
      • Εισαγωγή
      • Παιδικός Σταθμός - Νηπιαγωγείο - Δημοτικό
      • Γυμνάσιο - Λύκειο
      • Προθέρμανση - Διατάσεις - Αποθεραπεία
    • Προαιρετικές δραστηριότητες
    • Μουσική Σχολή >
      • Γενικά
      • Τμήμα Κλασικής Μουσικής
      • Τμήμα Σύγχρονης Μουσικής
      • Ελεύθερη Μουσική Δημιουργία
      • Προετοιμασία για Πανεπιστήμια
      • Εκδηλώσεις (Photo Gallery)
    • Εκπαιδευτικές δράσεις >
      • Forensics - MUN - EYP
      • Σταθμοί στην Ιστορία της Ευρώπης
      • Λογοτεχνικό Εργαστήριο
      • Μαθητική Ομάδα Βιοηθικής Έρευνας
      • UNESCO ASPnet
      • Ολυμπιάδα Φυσικών Επιστημών EUSO
      • Επίσκεψη στο CERN - EPFL
      • Περιβαλλοντική ομάδα
      • Κέντρο Διά Βίου Μάθησης >
        • Εισαγωγή
        • Ερωτηματολόγιο συναδέλφων εκπαιδευτικών
        • Ερωτηματολόγιο γονέων, συνεργατών και φίλων
    • Αριστεία-Βραβεία
    • Πολιτιστικές Δραστηριότητες >
      • Θεατρική Ομάδα
      • Χορωδίες - Ορχήστρες
      • Μουσικά Σύνολα
      • Ομάδα φωτογραφίας
      • Μουσικές Ματιές
    • Αθλητικές Δραστηριότητες >
      • Εσωτερικά πρωταθλήματα
      • «Ζούμε σε σκηνές - Γνωρίζουμε τη φύση»
      • Βρεφική Κολύμβηση
    • Φυσιολατρικές εξορμήσεις
    • Τμήμα Συμβουλευτικής >
      • Στοχοθεσία
      • Συμβουλευτική
      • Επαγγελματικός Προσανατολισμός
      • Κοινωνικο-συναισθηματική μάθηση
      • Ανάπτυξη Δεξιοτήτων Ζωής
      • Κύκλοι Συνάντησης Γονέων
    • Τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης >
      • Γραμματεία Εκπ. Έρευνας και Ανάπτυξης
      • Επιστημονική Ημερίδα
      • Εκδόσεις/Δημοσιεύσεις >
        • Βιβλία ή Τεύχη σε Επιστημονικά Περιοδικά
        • Άρθρα σε Επιστημονικά Περιοδικά
        • Κεφάλαια σε Βιβλία
        • Εργασίες σε Πρακτικά Συνεδρίων
        • Παρουσιάσεις σε Συνέδρια
        • Διδακτικό Έργο στην Ανώτατη Εκπαίδευση
    • Βιβλιοθήκη >
      • Κατάλογος - Γενικές πληροφορίες
      • Πληροφοριακή παιδεία >
        • Γενικά
        • Αναζήτηση στον κατάλογο
        • Αξιολόγηση πηγών
      • Βιβλιογραφία και παραπομπές
      • Ηλεκτρονικές πηγές
      • Εκπαιδευτικά περιοδικά
      • Συλλογές >
        • Βιβλιογραφικό δελτίο
        • Πολυμεσικά βιβλία
        • Προτάσεις παιδικών βιβλίων
      • Πληροφορίες για τον COVID-19
      • Στατιστικά Βιβλιοθήκης
      • Citing and referencing
      • Χρήσιμοι σύνδεσμοι >
        • Κανονισμός λειτουργίας
        • Πολιτική αποδοχής δωρεών
        • Πολιτική ανάπτυξης συλλογής
  • Ακαδημαϊκή εξέλιξη
    • Γραφείο Σπουδών
    • Επαγγελματικός Προσανατολισμός >
      • Γενικές Πληροφορίες
      • Α΄ και Β΄ Γυμνασίου
      • Γ΄ Γυμνασίου
      • Α΄ Λυκείου
      • Β΄ και Γ΄ Λυκείου
    • Πρόγραμμα Απόκτησης Εργασιακής Εμπειρίας >
      • Το Πρόγραμμα
      • Έντυπα Προγράμματος
      • Ηλεκτρονική Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος
      • Εντυπώσεις
    • Παρατηρητήριο Αποφοίτων >
      • Παρατηρητήριο Αποφοίτων
      • Keep in touch!
  • Νέα
  • Επικοινωνία
  • Start
  • Education
    • Philosophy
    • Consultancy and Psychology
    • International Baccalaureate (En) >
      • International Baccalaureate Diploma Programme (En)
  • Culture
    • Culture (Introduction)
    • Library
    • Alumni Association
    • Scholarships
    • GREECE! This is my country!
    • Environmental Group
  • Scientific Work
  • Student Safety
  • Contact
  • Startseite
  • Ausbildung
    • Philosophie
    • Ausbildungsstufen
    • Beratung und psychologische Unterstützung
    • Geitonas Schule Mitglied des Partnerschulnetzes
  • Kultur
    • Einführung
    • Bibliothek
    • Verein der Ehemaligen
    • Stipendien
    • GRIECHENLAND! Das ist meine heimat!
  • Wissenschaftliches Werk
  • Schülersicherheit
  • Kontakt
  • Page d'accueil
  • Éducation
    • Philosophie
    • Niveaux
    • Conseil et soutien psychologique
  • Culture
    • Introduction
    • Bibliothèque
    • Association des Anciens
    • Bourses d'études
    • LA GRECE! Voilà mon pays!
  • Travaux scientifiques
  • Sécurité des élèves
  • Contact
  • Vacancies

Άρθρο του κ. Ελ. Γείτονα στην Καθημερινή: "Ο ΦΠΑ στα δίδακτρα θα ζημιώσει το κράτος"

28/8/2015

 
Ας ξαναδούμε το ΦΠΑ στα Δίδακτρα των Ιδιωτικών Σχολείων με ψυχραιμία. Κεραυνός εν αιθρία ήταν η απόφαση της κυβέρνησης να επιβαρύνει με ΦΠΑ τα δίδακτρα των Ιδιωτικών Σχολείων. Κεραυνός εν αιθρία για τους 85.000 και πλέον χιλιάδες των μαθητών που φοιτούν σε Ιδιωτικά Σχολεία και τα θεωρούν δεύτερο σπίτι τους και για τις 20.000 και πλέον εργαζομένους στο χώρο της Ιδιωτικής Εκπαίδευσης.
Για όλους τους γονείς που με θυσίες οικονομικές έχουν εμπιστευτεί τα παιδιά τους σε Ιδιωτικά Σχολεία που η εκπαιδευτική τους πολιτική και φιλοσοφία συμπίπτει με τη δική τους κοινωνική αντίληψη για τη ζωή και την οικονομία και τα ωράρια λειτουργίας τους ικανοποιούν τις εργασιακές τους ανάγκες από πλευράς ωραρίου.

Αυτοί οι γονείς που παρέδιδαν μ’ ένα φιλί και χαμόγελο κάθε πρωί τα παιδιά τους στο Σχολικό κι έφευγαν ήσυχοι για την εργασία τους και το απόγευμα περίμεναν να τα παραλάβουν και να τα υποδεχτούν για να πορευθούν το υπόλοιπον της ημέρας «εν ειρήνη, ομονοία και συνεργασία».

Η λειτουργία των σωστών, των πιο αποτελεσματικών από πλευράς ακαδημαϊκών επιτυχιών Ιδιωτικών Σχολείων στηρίζεται σε μια αμοιβαία σχέση που έχει αναπτυχθεί μεταξύ των γονέων και του συνόλου των ανθρώπων που διακονούν τα παιδιά σε κάθε Σχολείο.

Οι περισσότεροι γονείς ανταποκρίνονται στην καταβολή των διδάκτρων και καταθέτουν τα δίδακτρα μέσα από έναν αυστηρό οικογενειακό προϋπολογισμό. Και κάνουν την οικονομική αυτή θυσία γιατί νοιώθουν ασφαλείς και ήρεμοι στο χώρο της εργασίας τους (γιατροί, δικηγόροι, δημοσιογράφοι, τραπεζικοί, εκπαιδευτικοί, Δημόσιοι και Ιδιωτικοί υπάλληλοι, έμποροι, βιομήχανοι, εφοπλιστές, βιοτέχνες, πανεπιστημιακοί κλπ) και αποδίδουν με την  ηρεμία τους αυτή τα μέγιστα στο κοινωνικό σύνολο.

Και νοιώθουν ήρεμοι και ασφαλείς τόσο για την ποιότητα των παρεχομένων εκπαιδευτικών υπηρεσιών, όσο και για τις συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας που παρέχει το Σχολείο που επέλεξαν.

Επίσης κατανοούν και υποστηρίζουν τον υψηλό δείκτη συλλογικότητας που διακρίνει, όχι μόνο τους εκπαιδευτικούς του Σχολείου, αλλά και κάθε εργαζόμενο που προσφέρει υπηρεσίες του στο παιδί τους. Με τον τρόπο καλλιεργείται και επικυρώνεται η αρχή της ανταποδοτικότητας στην οποία στηρίζεται η ισορροπία του σύμπαντος κόσμου.

Το 1995 ήταν το πρώτο έτος λειτουργίας των Εκπαιδευτηρίων Γείτονα. Τον Νοέμβριο μήνα με επισκέφθηκε από την ΕΡΤ η δημοσιογράφος κα. Θεολογίδου. Μια από τις πολλές και περιεκτικές ερωτήσεις που δέχτηκα ήταν:

Ποιοι είναι οι μελλοντικοί σας πελάτες;

Απευθυνόμαστε στους ευφυέστερους και όχι στους πλουσιότερους των Αθηναίων, της απάντησα. Εμείς ως εκπαιδευτικός οργανισμός αυτό το οποίο πρώτα εξετάζουμε σε βάθος είναι η ποιότητα του υποψηφίου μαθητή σε επίπεδο γνώσεων, κοινωνικής σύνθεσης και πίστης  και προσδοκίας υψηλού δείκτη επιτυχιών από τη φοίτησή του στον Εκπαιδευτικό μας οργανισμό.

Μετά ακολουθεί με τους γονείς η παρουσίαση και οι απαιτήσεις του Σχολείου, η δυναμική συνεργασίας οικογένειας και Σχολείου και τέλος οι οικονομικές προϋποθέσεις για να πραγματοποιηθεί η εγγραφή. Οι μαθητές μας λατρεύουν το Σχολείο τους, σέβονται τους καθηγητές τους και πιστεύουν βαθιά ότι με την ποιότητα των προγραμμάτων μας θα αναδείξουν όλα τα χαρίσματά τους και θα επιτύχουν τους στόχους που καθημερινά χτίζουν με τη βοήθεια της οικογένειας και των καθηγητών.

Αλήθεια πώς αυτά τα παιδιά θα αντέξουν αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος μετά την επιβολή του ΦΠΑ στα δίδακτρα;

Κατανοώ την ανάγκη της κυβέρνησης να συγκεντρώνει χρήματα για να ικανοποιήσει τις ανάγκες του τρίτου μνημονίου. Όμως, αλήθεια, πως είναι δυνατόν για να αυξηθεί η κατανάλωση βοείου κρέατος να επιβαρύνουμε από 1.000 έως 1.600€ τα δίδακτρα, που με μεγάλες στερήσεις πληρώνει η ελληνική οικογένεια;

Ο κάθε μαθητής πλήρωνε ένα παράβολο των 100€. Επομένως οι 85.000 μαθητές της Ιδιωτικής Εκπαίδευσης έδιναν στον κρατικό προϋπολογισμό 8.500.000€. Αν γίνονταν το παράβολο 200€; Μέχρι τα Χριστούγεννα ο κρατικός προϋπολογισμός θα ενισχύονταν με 17.000.000€. Επίσης για τις 85.000 των μαθητών της Ιδιωτικής Εκπαίδευσης απασχολούνται συνολικά περίπου 25.000 άνθρωποι. Κατά μέσο όρο για κάθε εργαζόμενο εισπράττει το κράτος για ΙΚΑ και άλλα ταμεία περίπου 9.400€ ετησίως. Ήτοι από τις 25.000 εργαζομένων εισπράττει το κράτος 25.000Χ9.400= 235.000.000€ ετησίως.

Αφήνω τους μισθούς και τις άλλες δαπάνες για συντήρηση, ανανέωση εξοπλισμού για κάθε Σχολείου.  
  • Τι θα γίνει λοιπόν αν από τις 25.000 εργαζομένων στη Ιδιωτική Εκπαίδευση χάσουν την εργασία τους 15.000 άνθρωποι;
  • Πόσα χρήματα θα λείψουν από τον κρατικό προϋπολογισμό;
  • Πως θα απορροφηθούν και από ποιους οργανισμούς οι άνθρωποι αυτοί;
  • Αναλογίζονται εκείνοι που πήραν τις αποφάσεις για την επιβολή του ΦΠΑ τη συναισθηματική κατάσταση των μαθητών που θα χάσουν το αγαπημένο τους Σχολείο;
Αναλογίζονται τις χιλιάδες των εργαζομένων που θα κλαίνε με μαύρο δάκρυ..

Γι’ αυτό παρακαλώ και ικετεύω εκ βαθέων εκείνους που βρίσκονται στα κέντρα λήψεως των αποφάσεων να επανεξετάσουν το θέμα. Και να το επανεξετάσουν άμεσα, γιατί η αγωνία μαθητών, γονέων και εργαζομένων έχει κορυφωθεί.

Φοβάμαι και ντρέπομαι όταν σκέφτομαι τον βαθύ πόνο όλων μας. Προτείνω λοιπόν να δημιουργηθεί μια επιτροπή εμπειρογνωμόνων. Να δούμε αλήθεια τι γίνεται, τι συμβαίνει στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες και κυρίως στις χώρες της Ευρωπαϊκής ζώνης.

Ποιο είναι το περιεχόμενο των κοινοτικών οδηγιών; Ποια είναι τα ένδικα μέσα που θα χρησιμοποιήσουν όσοι θίγονται από το ΦΠΑ στα δίδακτρα;

Αφού συγκεντρωθούν και αναλυθούν τα στοιχεία αυτά, ας πάρουμε με ψυχραιμία και δημοκρατική ευαισθησία τις αποφάσεις, που θα τιμούν πολιτικούς και πολίτες.
arthro.pdf
File Size: 511 kb
File Type: pdf
Download File


Comments are closed.

    Κατηγορίες

    All
    IB DP
    Αθλητικές διακρίσεις
    Βιβλιοδρομίες
    Βιωματική μάθηση
    Εκδηλώσεις βιβλιοθήκης
    Επαγγ. Προσανατολισμός
    Επιτυχίες και διακρίσεις
    Μουσικές ματιές
    Πολιτιστικές δράσεις
    Σύλλογος γονέων

    Αρχείο

    February 2023
    January 2023
    December 2022
    November 2022
    October 2022
    September 2022
    July 2022
    June 2022
    May 2022
    April 2022
    March 2022
    February 2022
    January 2022
    December 2021
    November 2021
    October 2021
    September 2021
    August 2021
    July 2021
    June 2021
    May 2021
    April 2021
    March 2021
    February 2021
    January 2021
    December 2020
    November 2020
    October 2020
    September 2020
    August 2020
    June 2020
    May 2020
    April 2020
    March 2020
    February 2020
    January 2020
    December 2019
    November 2019
    October 2019
    September 2019
    August 2019
    July 2019
    June 2019
    May 2019
    April 2019
    March 2019
    February 2019
    January 2019
    December 2018
    November 2018
    October 2018
    September 2018
    July 2018
    June 2018
    May 2018
    April 2018
    March 2018
    February 2018
    January 2018
    December 2017
    November 2017
    October 2017
    September 2017
    July 2017
    June 2017
    May 2017
    April 2017
    March 2017
    February 2017
    January 2017
    December 2016
    November 2016
    October 2016
    September 2016
    August 2016
    July 2016
    June 2016
    May 2016
    April 2016
    March 2016
    February 2016
    January 2016
    December 2015
    November 2015
    October 2015
    September 2015
    August 2015
    July 2015
    June 2015
    May 2015
    April 2015
    March 2015
    February 2015
    January 2015
    December 2014
    November 2014
    October 2014
    September 2014
    July 2014
    June 2014
    May 2014
    April 2014
    March 2014
    February 2014
    January 2014
    December 2013
    November 2013
    October 2013
    September 2013

    RSS Feed

Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Copyright © 2014 Εκπαιδευτήρια ΓΕΙΤΟΝΑ