Κατά τον Σόλωνα τον Αθηναίο, «είναι δύσκολο να γνωρίσει κανείς την έκταση της παγκόσμιας επιστήμης. Βρίσκεται έξω απ' τη δική μας σφαίρα, σ' έναν τόπο μεγαλοπρεπή, που χρησιμεύει σαν όριο σ' όλα τα πράγματα». Σύμφωνα με τον Τζον Ράσκιν, τον Αγγλο συγγραφέα, «έργο της επιστήμης είναι να βάλει γεγονότα στη θέση των φαινομένων και αποδείξεις στη θέση των εντυπώσεων».
- Πού συμμετείχες;
«Ελαβα μέρος σε ένα πρόγραμμα του Ιδρύματος Eleanor Roosevelt GLW στο Poughkeepsie της Νέας Υόρκης. Επρεπε ν' ασχοληθώ μ' ένα ερωτηματολόγιο που μου έστειλε το Ιδρυμα και αφορούσε την προσωπικότητά μου, τις γενικές γνώσεις μου, τις δραστηριότητές μου και τις εμπειρίες μου. Μία από τις ερωτήσεις ήταν να τεκμηριώσω για ποιους λόγους θέλω να μοιάσω σ' ένα τύπο αρχηγού τωρινού ή παλαιότερου σε οποιοδήποτε τομέα. Βάσει όλων αυτών και του βιογραφικού μου, έγινα δεκτή με υποτροφία».
- Ποιος σε ενέπνευσε;
«Δεν είναι κάποιος ή κάποια, συγκεκριμένα, αλλά πάντα θαύμαζα τους ανθρώπους που έχουν το χάρισμα, την ενέργεια και τη διάθεση να δείξουν το δρόμο σε άλλους για το πώς να γίνουν καλύτεροι, να πιστέψουν στις δυνατότητές τους και να δουλέψουν σκληρά για να πετύχουν κάτι το καλύτερο για τους ίδιους και τους γύρω τους».
- Τι μαθήματα κάνατε;
«Η κύρια ιδέα του προγράμματος δεν αφορούσε γνώσεις που έπρεπε να πάρουμε με την έννοια της κλασικής διδασκαλίας μαθήματος έτσι όπως έχουμε συνηθίσει στη χώρα μας. Τα "μαθήματα" γίνονταν εμπειρικά με τη βοήθεια της ανάλογης ηγετικής προσωπικότητας για κάθε στάδιο. Π.χ., στην επίσκεψή μας στη διεθνή εταιρεία Google επικοινωνήσαμε άμεσα η κάθε μία από εμάς με κορυφαίους στον τομέα τους».
- Τι σε εντυπωσίασε;
«Ηταν για εμένα απίστευτη εμπειρία να έρθω σε επαφή με κορίτσια από όλο τον κόσμο και να διαπιστώσω μόνη μου ότι ανεξάρτητα από διαφορετικές κουλτούρες, θρησκείες και συνήθειες αυτά που μας ενώνουν ως ανθρώπους είναι περισσότερα... τελικά».
- Θα ήθελες κάτι ανάλογο να συμβεί στη χώρα μας;
«Στη χώρα όπου από πολύ μικρή έμαθα ότι γεννήθηκε η Παιδεία, η Δημοκρατία και ο πολιτισμός θα ήθελα οποσδήποτε να δω κάτι παρόμοιο αλλά ακόμα και καλύτερο. Για να γίνει αυτό, όμως, πρέπει να δουλέψουμε πολύ όλοι μας, με αρχή ο καθένας τον εαυτό του».
- Πώς σε υποδέχθηκαν οι συμμαθητές σου, όταν επέστρεψες;
«Επειδή το σχολείο μου προσφέρει πολλά ερεθίσματα σε διάφορους τομείς εκτός του συγκεκριμένου σχολικού προγράμματος, οι συμμαθητές μου είναι εξοικειωμένοι με την ιδέα ότι πρέπει να παίρνουμε γνώση σ' ό,τι πραγματικά μας ενδιαφέρει».
- Ηγέτης, αρχηγός;
«Ο άνθρωπος με το όραμα, τη δύναμη, την ενέργεια, την επιμονή και την απαιτούμενη μόρφωση για να οργανώσει και να καθοδηγήσει τους πολλούς στο να πετύχουν ένα κοινό σκοπό για το όφελος όλων τους».
- Και όποιος μοιράζει ελπίδες;
«Οχι. Αυτός που μοιράζει ελπίδες μόνο, είναι μάλλον δημαγωγός. Από την άλλη μεριά, οι ελπίδες όταν στηρίζονται σε πολύ θετική και αναλυτική δουλειά, αντικειμενική αξιολόγηση των δυνατοτήτων της ομάδας της οποίας ηγείται ο αρχηγός, τότε είναι χρήσιμες για να εμψυχώσουν και να παρακινήσουν την ομάδα σε έναν ρεαλιστικό στόχο».
Πηγή: Ελευθεροτυπία, Παρασκευή 4 Οκτωβρίου 2013