To Σχολείο μας ανταποκρίθηκε άμεσα και αποτελεσματικά στις συνθήκες που διαμορφώθηκαν από την έναρξη της σχολικής χρονιάς, αλλά και κατά την περίοδο που τα μαθήματα διεξάγονται διαδικτυακά λόγω της πανδημίας.
Από την πρώτη κιόλας στιγμή λειτούργησε κεντρικά αλλά και ανά επίπεδο συντονιστική ομάδα για την αντιμετώπιση της κρίσης, ενώ στο σχολείο γίνονται τακτικά απολυμάνσεις, ακόμα και κατά την περίοδο που απουσιάζουν οι μαθητές.
Ακαδημαϊκό πρόγραμμα
- Το σχολείο λειτουργεί καθημερινά, όπως προβλέπει το ακαδημαϊκό πρόγραμμά του.
- Στο Νηπιαγωγείο οι μαθητές και οι μαθήτριες όλων των τμημάτων μας είχαν την ευκαιρία, κατά τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου, να παρακολουθήσουν διαδικτυακό μάθημα ενός άλλου τμήματος και να διατυπώσουν σχετικές ερωτήσεις έτσι ώστε να είναι προετοιμασμένοι για την περίοδο της υποχρεωτικής παραμονής στο σπίτι.
- Παράλληλα, οι δραστηριότητες αυτές κινητοποιούν τη φυσική τους περιέργεια, ενεργοποιούν τη σκέψη τους, καλλιεργούν τη δημιουργικότητα και τη φαντασία τους. Τα παιδιά, μέσα σ’ ένα ασφαλές πλαίσιο όπου νιώθουν άνετα και οικεία, ακολουθούν συγκεκριμένες και σαφείς οδηγίες από τις δασκάλες τους και ολοκληρώνουν τις εργασίες τους, τις οποίες στη συνέχεια παρουσιάζουν στους συμμαθητές και στις συμμαθήτριές τους.
- Παραμύθια, τραγούδια, ποιήματα, αινίγματα, φύλλα εργασίας, βίντεο, παρουσιάσεις power point, ζωγραφική, κατασκευές, παιχνίδια μνήμης, παρατηρητικότητας, σειροθέτησης και αντιστοίχισης, είναι τα μέσα που χρησιμοποιούμε για την επίτευξη των στόχων μας.
- Στο Δημοτικό έχουμε εστιάσει στην ενθάρρυνση των μαθητών και των μαθητριών μας, ώστε να συμμετέχουν ενεργητικά στη σύγχρονη διαδικτυακή διδασκαλία.
- Η ηλεκτρονική μας τάξη στήθηκε κατά τέτοιο τρόπο, ώστε να μοιάζει κατά το δυνατόν με τη φυσική τάξη των παιδιών, με στόχο να νιώθουν μέσα σε αυτήν οικειότητα και ασφάλεια.
- Κατά τη διδασκαλία των μαθημάτων δίδεται έμφαση στην παροχή συγκεκριμένων οδηγιών, διατυπωμένων με σαφήνεια και απλό τρόπο.
- Σελίδες οργανωμένης διδασκαλίας, παρουσιάσεις power point, βίντεο και ηλεκτρονικά κουίζ αποτελούν τα εργαλεία που εξυπηρετούν την αναγκαιότητα της δημιουργίας ενός περιβάλλοντος ικανού να εγείρει την περιέργεια και να ενισχύσει την προσοχή των παιδιών στη διαδικασία του μαθήματος.
- Οι μαθητές και οι μαθήτριές μας, ανάλογα με την τάξη στην οποία φοιτούν, προετοιμάζουν τις εργασίες τους, οι οποίες αξιολογούνται όπως ακριβώς και η συμμετοχή τους στη διαδικτυακή εκπαιδευτική διαδικασία.
- Στο Γυμνάσιο και το Λύκειο, οι μαθητές παρακολουθούν τα μαθήματά τους σε πρόγραμμα με πλήρες ωράριο και παραδίδουν τις εργασίες τους κανονικά, οι οποίες αξιολογούνται και επιστρέφονται διορθωμένες. Εκτός από τη βαθμολογία, στους μαθητές αποστέλλονται είτε επισημάνσεις που αφορούν τα γραπτά ή και τα ίδια τα γραπτά τους διορθωμένα.
- Τα μαθήματα εμβάθυνσης και τα διαγωνίσματα του Λυκείου πραγματοποιούνται όπως ακριβώς έχουν προγραμματιστεί στο ακαδημαϊκό ημερολόγιο. Η χρησιμότητα των διαγωνισμάτων είναι αυτονόητη καθώς αφενός διευκολύνουν τη διατήρηση της επαφής με τις γραπτές δοκιμασίες και αφετέρου μέσω αυτών διαπιστώνεται η πρόοδος, αλλά και εντοπίζονται τα σημεία στα οποία χρειάζονται βελτίωση οι μαθητές.
- Ολοκληρώθηκε ήδη για την Γ΄ Λυκείου ο Α΄ Κύκλος Προσομοιώσεων για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις και ξεκίνησε ο αντίστοιχος της Β΄ Λυκείου.
- Για τη διαπίστωση της προόδου των μαθητών και τη βαθμολογία του τετραμήνου θεωρείται σημαντική η ενεργητική παρακολούθηση των διαδικτυακών μαθημάτων. Με βάση αυτή τη διαπίστωση αξιολογούνται οι μαθητές και ανάλογα προσμετρώνται στο Γυμνάσιο και το Λύκειο οι απουσίες τους.
- Για τη διεξαγωγή των διαδικτυακών μαθημάτων και την εμπέδωση των γνώσεων αξιοποιούνται νέα τεχνολογικά εργαλεία, όπως φόρμες, κουίζ, εξειδικευμένα βίντεο παραγωγής των εκπαιδευτικών μας, ειδικές κάμερες εγγράφων κ.λπ.
- Επιπλέον, συνεχίζονται κανονικά οι διαδικασίες υποβολής αιτήσεων σε πανεπιστημιακά ιδρύματα του εξωτερικού.
- Αντίστοιχα, στο Τμήμα του ΙΒ οργανώθηκαν διαδικτυακές συναντήσεις με όλους τους μαθητές, με σκοπό την πλήρη ενημέρωσή τους για τις επικείμενες σπουδές τους στα Πανεπιστήμια του Εξωτερικού, ενώ οι ατομικοί σύμβουλοι φρόντισαν να ενημερώνονται τακτικά, είτε τηλεφωνικώς είτε μέσω τηλεδιάσκεψης, τόσο οι γονείς όσο και οι μαθητές για όλα τα ακαδημαϊκά ζητήματα.
- Επιπλέον όλοι οι γονείς ενημερώθηκαν διαδικτυακά και σε βάθος από τη διεύθυνση του τμήματος για όλα τα ζητήματα που αφορούν τις επικείμενες διαδικασίες του ΙΒ (Εκτενής πραγματεία, Εργασίες, Θεωρία της Γνώσης, Καλοκαιρινά Μαθήματα κ.ά.).
- Σε όλα τα επίπεδα του σχολείου, οι εκπαιδευτικοί του Τμήματος Φυσικής Αγωγής δημιούργησαν αθλητικά εκπαιδευτικά προγράμματα με στόχο τη διατήρηση της καλής σωματικής υγείας των μαθητών μας. Ασκήσεις, κινητικά παιχνίδια, αθλητικές κατασκευές και βίντεο, καθώς και προγράμματα μυϊκής ενδυνάμωσης υπάρχουν στην ιστοσελίδα του Σχολείου μας, στην ειδική ενότητα «Μένουμε σπίτι-Αθλούμαστε-Παίζουμε», και απευθύνονται στους μαθητές όλων των βαθμίδων.
- Nα σημειωθεί επίσης ότι συνεχίζεται κανονικά η συμμετοχή μαθητών μας από όλες τις βαθμίδες σε διαγωνισμούς που είτε διοργανώνει το Σχολείο μας είτε άλλοι φορείς και ιδρύματα. Στο πλαίσιο αυτό διοργανώνουμε τις Βιβλιοδρομίες για τους μαθητές του Δημοτικού και τον Διαγωνισμό Ιστορίας για το 1821, οργανώνουμε εσωτερικό διαγωνισμό Φυσικής στο Λύκειο (Figuring Physics – Next Week Questions), συμμετέχουμε στον Πανελλήνιο διαγωνισμό «Εικονική Επιχείρηση», στο Οnline εργαστήριο «Αpps101», στον Πανελλήνιο διαγωνισμό «Ερμής», στο Διαδικτυακό βιωματικό εργαστήριο Ανάπτυξης Επιχειρηματικού Τρόπου Σκέψης, στο περιβαλλοντικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Science in the City: Building Participatory Urban Learning Community Hubs through Research and Activation», στον Ευρωπαϊκό Διαγωνισμό με θέμα την «Ευφυή Αειφόρο Διαχείριση της Αστικής Παράκτιας Ζώνης», στην Ολυμπιάδα Γνώσεων Αντιμετώπισης Φυσικών και Τεχνολογικών Κινδύνων (BeSafeNet School Olympiad), στο «3ο Μαθητικό Συνέδριο Έρευνας και Επιστήμης που διοργανώνεται από το Ε.Κ.Ε.Φ.Ε. «Δημόκριτος», στον 1ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Επιχειρηματικότητας Νέων με Προσανατολισμό στην Αειφορία, στους διαγωνισμούς της Μαθηματικής Εταιρείας κ.λπ.
Επικοινωνία, Ψυχολογική Υποστήριξη
- Με δεδομένους τους περιορισμούς που έχουν θέσει τα πρωτόκολλα του ΕΟΔΥ ως προς τις δυνατότητες της δια ζώσης επικοινωνίας, ενεργοποιήσαμε εξ αρχής και διευρύναμε στη συνέχεια το πρόγραμμα τηλεφωνικής επικοινωνίας γονέων-εκπαιδευτικών, με στόχο τη συνεργασία και την πληρέστερη ενημέρωση, προς όφελος των μαθητών και των μαθητριών μας.
- Με την έναρξη της σχολικής χρονιάς, το Τμήμα Συμβουλευτικής διοργάνωσε, μέσω της πλατφόρμας teams, την πρώτη διαδικτυακή συνάντηση με τους γονείς των μαθητών και μαθητριών μας της Α’ τάξης του Δημοτικού. Στο καλωσόρισμα αυτό συζητήθηκαν θέματα που αφορούσαν στις εμπειρίες των παιδιών κατά την προσαρμογή τους στο νέο μαθησιακό περιβάλλον.
- Με θέμα τη «Λειτουργία και την Οργάνωση των τάξεων του Δημοτικού: Στόχοι, Μέθοδοι Διδασκαλίας, Καθημερινή Δουλειά στην Τάξη», οι δασκάλες και οι δάσκαλοι του Δημοτικού, υποδεχτήκαμε τους γονείς των παιδιών μας στις αρχές Οκτωβρίου, σε μια διαδικτυακή συνάντηση ενημέρωσης που πραγματοποιήθηκε μέσω της πλατφόρμας teams.
- Στο Γυμνάσιο και το Λύκειο, αποσκοπώντας στην καλύτερη ενημέρωση των μαθητών μας και για την αντιμετώπιση τυχόν έκτακτων εκπαιδευτικών αναγκών, διοργανώσαμε ειδικές διαδικτυακές συναντήσεις των τμημάτων με τους συμβούλους τους. Παράλληλα, έχουμε ξεκινήσει ενημερωτικές συναντήσεις με ομάδες γονέων.
- Το Τμήμα Συμβουλευτικής του σχολείου μας στηρίζει τους μαθητές και τους γονείς τους με ατομικές διαδικτυακές συναντήσεις συμβουλευτικής, με διαδικτυακούς κύκλους γονέων αλλά και στοχευμένες ομάδες στήριξης εφήβων και γονέων (π.χ. ομάδες γονέων ΙΒ1 & ΙΒ2), παρέχοντας καθημερινά παιδαγωγική καθοδήγηση, συναισθηματική τόνωση και ψυχική ενίσχυση.
- Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Παιδικού Σταθμού και του Νηπιαγωγείου συναντήθηκαν διαδικτυακά με τη συγγραφέα Εύη Γεροκώστα και τον ηθοποιό Χρήστο Πίτσα, που τους αφηγήθηκαν παραμύθια.
- Παράλληλα, στο τέλος Νοεμβρίου στείλαμε στους γονείς των παιδιών που φοιτούν στο Νηπιαγωγείο και στον Παιδικό Σταθμό λίστες με προτεινόμενα βιβλία, όπου συμπεριλάβαμε πολλά με εορταστικό περιεχόμενο.
- Στο Δημοτικό οι συγγραφείς Εύη Γεροκώστα και Μαρία Παπαγιάννη, απευθύνθηκαν στους μαθητές και τις μαθήτριες της Α΄ τάξης, διαβάζοντας παραμύθια και στέλνοντας εορταστικές ευχές.
- Στο Γυμνάσιο και το Λύκειο, προσκαλούμε συγγραφείς να μιλήσουν με μαθητές, οι οποίοι προετοιμάζονται ειδικά από τους φιλολόγους καθηγητές τους για τις διαδικτυακές αυτές συναντήσεις, με σκοπό οι μαθητές μας να μυηθούν στη λογοτεχνία και να αγαπήσουν περισσότερο το βιβλίο και την ανάγνωση. Ήδη το σχολείο μας επισκέφτηκαν διαδικτυακά οι Γιάννης Παλαβός, Δήμητρα Λουκά, Μιχάλης Μακρόπουλος και Μελίνα Ηλιοπούλου.
- Στο Γυμνάσιο και το Λύκειο, αποστέλλουμε κάθε Παρασκευή προτάσεις για την καλύτερη αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου με δημιουργικές δραστηριότητες, έτσι ώστε γονείς και μαθητές μας να μπορούν να περνούν ευχάριστες ώρες μαζί σε καιρό υποχρεωτικού κατ’ οίκον περιορισμού.
- Απευθυνθήκαμε στους μαθητές και τις μαθήτριες του Γυμνασίου και του Λυκείου, οργανώνοντας πρωτάθλημα στο σκάκι, διαγωνισμό φωτογραφίας και ζωγραφικής, διαδικτυακά μαθήματα φωτογραφίας, απογευματινά μαθήματα MUN.
- Προχωράμε κανονικά το πρόγραμμά μας για τον εορτασμό των 200 χρόνων από την Ελληνική Επανάσταση (1821-2021). Στο πλαίσιο αυτό καλέσαμε στο σχολείο μας τους ιστορικούς Θάνο Βερέμη και Στέφανο Καβαλλιεράκη, συναντηθήκαμε με τη διακεκριμένη εικονογράφο και συγγραφέα Σοφία Ζαραμπούκα και εμπλουτίζουμε διαρκώς με υλικό το σχετικό αφιέρωμα στην ιστοσελίδα μας.
- Και ειδικά για τις γιορτές:
- Στο Δημοτικό, οι δασκάλες και οι δάσκαλοί μας ετοίμασαν ειδικά εορταστικά αφιερώματα, τα «Χριστουγεννιάτικα Καλαντίσματα» και τις «Χριστουγεννιάτικες Ιστορίες», με καλεσμένους συγγραφείς και παραμυθάδες που θα ταξιδέψουν τα παιδιά στον κόσμο της φαντασίας και του ονείρου. Συγκεκριμένα από τις 14 ως τις 21 Δεκεμβρίου το Δημοτικό μας επισκέφθηκαν διαδικτυακά οι συγγραφείς: Σάσα Βούλγαρη, Μαριβίτα Γραμματικάκη, Φωτεινή Στεφανίδη, Μάνος Κοντολέων, Στέλιος Πελασγός, Ελένη Δικαίου, Ελένη Πριοβόλου, Λιλή Λαμπρέλλη.
Δεξιότητες ζωής
- Κατά τη διάρκεια των πρωινών διαδικτυακών μαθημάτων πραγματοποιείται κανονικά το πρόγραμμα «Ανάπτυξη Δεξιοτήτων Ζωής» σε όλες τις βαθμίδες του σχολείου (από Νηπιαγωγείο έως Λύκειο), αλλά και το πρόγραμμα «Επιλογή Σπουδών - Επαγγελματικός Προσανατολισμός (Α’ Β’, Γ’ Λυκείου)».
- Οι εκπαιδευτικοί του Προνηπιαγωγείου, του Νηπιαγωγείου και της Α’ Δημοτικού στο πλαίσιο του προγράμματος «Ανάπτυξη Δεξιοτήτων Ζωής» έχουν σχεδιάσει ένα νέο πρόγραμμα παρέμβασης και εκπαίδευσης των μαθητών μας, με στόχο την καλλιέργεια ποικίλων δεξιοτήτων όπως την ενεργό συμμετοχή στην τάξη, την επιτέλεση καθηκόντων, τη συνεργασία, τη μεταγνωστική ικανότητα, τον αυτοέλεγχο και τη δημιουργικότητα. Οι μαθητές μας διδάσκονται καθημερινά μέσω βιωματικών δράσεων και εκπαιδευτικών ασκήσεων τις παραπάνω δεξιότητες. Δραστηριοποιούνται κυρίως μέσα από παιχνίδια ατομικά ή ομαδικά, εκπαιδευτικό υλικό αλλά και πλούσιο διαδραστικό ηλεκτρονικό υλικό.
- Όλες αυτές οι δράσεις έχουν ως στόχο τη συναισθηματική ωρίμανση των μαθητών μας και την αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση δυσκολιών και προκλήσεων στο μέλλον. Στο πλαίσιο αυτό, σε κάθε τρίμηνο στις ατομικές περιγραφικές αξιολογήσεις θα απεικονίζεται η εξέλιξη και η πρόοδος των μαθητών στον τομέα των δεξιοτήτων, προσεγγίζοντας τους εκάστοτε τομείς δράσης του προγράμματος.