- Tην πρώτη μέρα, οι μαθητές περιηγήθηκαν στην παλιά πόλη της Γενεύης και, στη συνέχεια, επισκέφθηκαν την πόλη Annecy, 35km νότια της Γενεύης. Η Annecy μοιάζει με τη Βενετία λόγω των καναλιών της, ενώ οι γραφικές κατοικίες κατά μήκος της λίμνης της δημιουργούν ένα παραμυθένιο σκηνικό.
- Τη δεύτερη μέρα, οι μαθητές επισκέφθηκαν το CERN (Conseil Europeen pour la Recherche Nucleaire) στη Γενεύη της Ελβετίας, το μεγαλύτερο ερευνητικό κέντρο στη Φυσική Στοιχειωδών Σωματιδίων στον κόσμο, όπου αρχικά ενημερώθηκαν από τον κ. Λαζαρίδη, φυσικό και ερευνητή του κέντρου, για την επιστημονική έρευνα που διεξάγεται εκεί. Στη συνέχεια, ξεναγήθηκαν από τον ίδιο στο εργαστήριο συντήρησης των διπόλων του επιταχυντή και σε παρακείμενο εκθεσιακό χώρο παρουσιάστηκε η λειτουργία του. Το μεσημέρι γευμάτισαν στο εστιατόριο του CERN μαζί με ερευνητές του κέντρου και περιηγήθηκαν στις διαδραστικές εκθέσεις «Μικρόκοσμος» και «Στοιχειώδη σωματίδια», στο κτίριο Globe. Το απόγευμα, εκτός επίσημου προγράμματος, επισκέφθηκαν το πείραμα ALICE (A Large Ion Collider Experiment), όπου έγινε παρουσίαση του πειράματος και ξενάγηση στον ανιχνευτή ALICE, από την υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων του πειράματος κ. Χατζηφωτιάδου, 57m κάτω από την επιφάνεια του εδάφους. Ο επιταχυντής θα βρίσκεται εκτός λειτουργίας για συντήρηση και αναβάθμιση μέχρι τις αρχές του 2021. Οι μαθητές, καθ’ όλη τη διάρκεια της επίσκεψης, είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν με τους ερευνητές του CERN θέματα επιστημονικού ενδιαφέροντος.
- Την τρίτη μέρα, οι μαθητές επισκέφθηκαν το Πανεπιστήμιο της Γενεύης, UNIGE (Université de Genève), όπου συμμετείχαν σε εργαστήρια ειδικά σχεδιασμένα για μαθητές Λυκείου. Πιο συγκεκριμένα, στο Chimiscope οι μαθητές με τη χρήση εργαλείων βιοπληροφορικής και την καθοδήγηση της κ. Marie-Claude Blatter, υλοποίησαν τα πρώτα στάδια της σχεδίασης φαρμάκων. Στο Physiscope οι μαθητές ήταν οι πρωταγωνιστές σε πειράματα ηλεκτρισμού και υπεραγωγιμότητας, με την καθοδήγηση της κ. Kenth Fruehauf. Στο Mathscope οι μαθητές αναζήτησαν το κριτήριο για την ύπαρξη ή όχι μιας διαδρομής, που θα τους επέτρεπε να περνούν μόνο μία φορά από τις γέφυρες της πόλης Konigsberg, με την καθοδήγηση της κ. Elise Raphael. Ενώ στο Infoscope παρακολούθησαν την υλοποίηση ενός αλγορίθμου για την επιλογή ενός ηγέτη σε μια ομοιογενή ομάδα ατόμων.
- Την τελευταία μέρα, οι μαθητές επισκέφθηκαν το Ομοσπονδιακό Πολυτεχνείο της Λωζάνης, EPFL (École Polytechnique Fédérale de Lausanne). Εκεί οι μαθητές περιηγήθηκαν στο Rolex Learning Center, ένα εξαιρετικό δείγμα μοντέρνας αρχιτεκτονικής και εφαρμογής καινοτόμων τεχνικών στην κατασκευή του, επιφάνειας 38.000 τ.μ., όπου στεγάζεται η βιβλιοθήκη του πολυτεχνείου και επισκέφθηκαν την έκθεση φωτογραφίας για τα 50 χρόνια του EPFL στον εκθεσιακό χώρο Infinity Room I – ArtLab. Το απόγευμα έγιναν δεκτοί στην ελληνική πρεσβευτική κατοικία στη Βέρνη, όπου ο επιτετραμμένος της πρεσβείας κ. Αγάπιος Καλογνωμής τους μίλησε για την ιστορία της ελληνικής παροικίας στην Ελβετία και τους ξενάγησε σε ένα μικρό μουσείο δίπλα από την πρεσβευτική κατοικία. Στη συνέχεια, επισκέφθηκαν το Ιστορικό Μουσείο της Βέρνης, σημαντικό μέρος του οποίου είναι αφιερωμένο στη ζωή και το επιστημονικό έργο του Albert Einstein. Το πρόγραμμα έκλεισε με βόλτα στο ιστορικό κέντρο της Βέρνης.
Δεκαεπτά μαθητές της Θετικής Κατεύθυνσης της Β’ τάξης του Γενικού Λυκείου και του ΙΒ1 με δύο συνοδούς καθηγητές πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στην Ελβετία, από τις 18 έως τις 21 Ιουνίου 2019. Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε ως εξής: Comments are closed.
|
Κατηγορίες
All
Αρχείο
October 2024
|