Εκπαιδευτήρια Γείτονα
  • Αρχική
  • Το Σχολείο μας
    • Μήνυμα της Διεύθυνσης
    • Ίδρυση - Εγκαταστάσεις
    • Φιλοσοφία - Κανόνες λειτουργίας
    • Αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου
    • Ευχαριστίες
    • Απόρρητο και Προσωπικά Δεδομένα
    • Σύγχρονη εξ αποστάσεως τηλεκπαίδευση
  • Εκπαίδευση
    • Παιδικός Σταθμός >
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
      • Σχολείο και οικογένεια
      • Μορφωτικές επισκέψεις
    • Νηπιαγωγείο >
      • Ευτυχισμένα παιδιά κατακτούν τη γνώση
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα
      • Τα Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο
      • Πληροφορική
      • «Παιδία παίζει… και μαθαίνει»
      • Μορφωτικές και Ψυχαγωγικές Επισκέψεις
      • Σχολείο και οικογένεια
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
    • Δημοτικό >
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Πρόγραμμα Σπουδών >
        • Ελληνικά
        • Μαθηματικά
        • Φυσικές Επιστήμες
        • Ιστορία
        • Θρησκευτικά
        • Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή
        • Πληροφορική
        • Αισθητική Αγωγή
        • Ξένες Γλώσσες
        • Φυσική Αγωγή
      • Βιωματική μάθηση >
        • Σκοπός του Βιωματικού Σχολείου
        • Ταξίδι στο χώρο και το χρόνο
        • Εμπειρίες Συγκομιδής Καρπών
        • Περιηγήσεις μαθητών
        • Σελίδες από την Ελληνική Ιστορία
        • Οικοδεσμός
      • Διαγωνισμοί >
        • «Οδυσσέας Ελύτης»
        • Αριθμοδρομίες
        • Κατασκευές Φυσικών Επιστημών
      • Βιβλιοδρομίες >
        • Τι είναι οι Βιβλιοδρομίες
        • Δικαίωμα και όροι συμμετοχής
        • Χρόνος και τόπος διεξαγωγής
        • Βράβευση των διαγωνιζομένων
        • Κατάλογος βιβλίων
        • Δηλώσεις συμμετοχής
        • ΕΙΠΑΝ για τις Βιβλιοδρομίες
        • Θέματα προηγούμενων ετών
        • Αποτελέσματα 2022
      • Όμιλοι
      • E-Tutoring
      • Φύλαξη - Δημιουργική απασχόληση
      • Κοινωνικο-συναισθηματική μάθηση
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
    • Γυμνάσιο >
      • «Ένα παράθυρο στον κόσμο»
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Ωρολόγιο πρόγραμμα
      • Συμπληρωματικά προγράμματα
      • Ακαδημαϊκά τμήματα >
        • Τμήμα Ανθρωπιστικών Επιστημών
        • Τμήμα Μαθηματικών
        • Τμήμα Φυσικών Επιστημών
        • Τμήμα Κοινωνικών-Οικονομικών Επιστημών
        • Τμήμα Αισθητικής Αγωγής
        • Τμήμα Πληροφορικής
        • Τμήμα Ξένων Γλωσσών
        • Τμήμα Φυσικής Αγωγής
      • Βιωματική μάθηση
      • Κοινωνικο-συναισθηματική μάθηση
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
      • Πολιτιστικές εκδηλώσεις - δράσεις
      • Αναθέσεις εξορμήσεων
    • Γενικό Λύκειο >
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Προγράμματα >
        • Α' Λυκείου Υποχρεωτικό πρόγραμμα
        • Α' Λυκείου Εμβαθύνσεις
        • Β' Λυκείου Υποχρεωτικό πρόγραμμα
        • Β' Λυκείου Εμβαθύνσεις
        • Γ' Λυκείου Υποχρεωτικό πρόγραμμα
        • Γ' Λυκείου Εμβαθύνσεις
      • Ακαδημαϊκά τμήματα >
        • Τμήμα Ανθρωπιστικών Επιστημών
        • Τμήμα Μαθηματικών
        • Τμήμα Φυσικών Επιστημών
        • Τμήμα Κοινωνικών-Οικονομικών Επιστημών
        • Τμήμα Πληροφορικής
        • Τμήμα Ξένων Γλωσσών
        • Τμήμα Φυσικής Αγωγής
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
      • Πολιτιστικές εκδηλώσεις - δράσεις
      • Εγκύκλιος για άτομα με σοβαρές παθήσεις
      • Αναθέσεις εξορμήσεων
      • Αποτελέσματα εξετάσεων 2022
      • Αποτελέσματα εξετάσεων 2021
      • Αποτελέσματα Εξετάσεων Προηγούμενων Ετών >
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2020
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2019
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2018
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2017
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2016
    • International Baccalaureate >
      • International Baccalaureate Diploma Programme
      • Geitonas School IBDP
      • Courses and Faculty
      • CAS (Creativity, Activity, Service) >
        • CAS Home
        • Students
        • Projects
        • Events
        • More
      • Proud of our Alumni
      • Enrollment
      • Vacancies
      • Contact
    • Κέντρο Διά Βίου Μάθησης >
      • Εισαγωγή
      • Εξ Αποστάσεως Πρόγραμμα Επιμόρφωσης
  • Σχολική ζωή
    • 1821: 200 χρόνια >
      • Εισαγωγή
      • Χρονογραμμή
      • Συνεντεύξεις
      • Λευκώματα
      • Διαγωνισμός
      • Μουσική
      • Βιβλιογραφία
      • Άρθρα
    • Μένουμε σπίτι - Αθλούμαστε - Παίζουμε >
      • Εισαγωγή
      • Παιδικός Σταθμός - Νηπιαγωγείο - Δημοτικό
      • Γυμνάσιο - Λύκειο
      • Προθέρμανση - Διατάσεις - Αποθεραπεία
    • Προαιρετικές δραστηριότητες
    • Μουσική Σχολή >
      • Γενικά
      • Τμήμα Κλασικής Μουσικής
      • Τμήμα Σύγχρονης Μουσικής
      • Ελεύθερη Μουσική Δημιουργία
      • Προετοιμασία για Πανεπιστήμια
      • Εκδηλώσεις (Photo Gallery)
    • Εκπαιδευτικές δράσεις >
      • Forensics - MUN - EYP
      • Σταθμοί στην Ιστορία της Ευρώπης
      • Λογοτεχνικό Εργαστήριο
      • Μαθητική Ομάδα Βιοηθικής Έρευνας
      • UNESCO ASPnet
      • Ολυμπιάδα Φυσικών Επιστημών EUSO
      • Επίσκεψη στο CERN - EPFL
      • Περιβαλλοντική ομάδα
      • Κέντρο Διά Βίου Μάθησης >
        • Εισαγωγή
        • Ερωτηματολόγιο συναδέλφων εκπαιδευτικών
        • Ερωτηματολόγιο γονέων, συνεργατών και φίλων
    • Αριστεία-Βραβεία
    • Πολιτιστικές Δραστηριότητες >
      • Θεατρική Ομάδα
      • Χορωδίες - Ορχήστρες
      • Μουσικά Σύνολα
      • Ομάδα φωτογραφίας
      • Μουσικές Ματιές
    • Αθλητικές Δραστηριότητες >
      • Εσωτερικά πρωταθλήματα
      • «Ζούμε σε σκηνές - Γνωρίζουμε τη φύση»
      • Βρεφική Κολύμβηση
    • Φυσιολατρικές εξορμήσεις
    • Τμήμα Συμβουλευτικής >
      • Στοχοθεσία
      • Συμβουλευτική
      • Επαγγελματικός Προσανατολισμός
      • Κοινωνικο-συναισθηματική μάθηση
      • Ανάπτυξη Δεξιοτήτων Ζωής
      • Κύκλοι Συνάντησης Γονέων
    • Τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης >
      • Γραμματεία Εκπ. Έρευνας και Ανάπτυξης
      • Επιστημονική Ημερίδα
      • Εκδόσεις/Δημοσιεύσεις >
        • Βιβλία ή Τεύχη σε Επιστημονικά Περιοδικά
        • Άρθρα σε Επιστημονικά Περιοδικά
        • Κεφάλαια σε Βιβλία
        • Εργασίες σε Πρακτικά Συνεδρίων
        • Παρουσιάσεις σε Συνέδρια
        • Διδακτικό Έργο στην Ανώτατη Εκπαίδευση
    • Βιβλιοθήκη >
      • Κατάλογος - Γενικές πληροφορίες
      • Πληροφοριακή παιδεία >
        • Γενικά
        • Αναζήτηση στον κατάλογο
        • Αξιολόγηση πηγών
      • Βιβλιογραφία και παραπομπές
      • Ηλεκτρονικές πηγές
      • Εκπαιδευτικά περιοδικά
      • Συλλογές >
        • Βιβλιογραφικό δελτίο
        • Πολυμεσικά βιβλία
        • Προτάσεις παιδικών βιβλίων
      • Πληροφορίες για τον COVID-19
      • Στατιστικά Βιβλιοθήκης
      • Citing and referencing
      • Χρήσιμοι σύνδεσμοι >
        • Κανονισμός λειτουργίας
        • Πολιτική αποδοχής δωρεών
        • Πολιτική ανάπτυξης συλλογής
  • Ακαδημαϊκή εξέλιξη
    • Γραφείο Σπουδών
    • Επαγγελματικός Προσανατολισμός >
      • Γενικές Πληροφορίες
      • Α΄ και Β΄ Γυμνασίου
      • Γ΄ Γυμνασίου
      • Α΄ Λυκείου
      • Β΄ και Γ΄ Λυκείου
    • Πρόγραμμα Απόκτησης Εργασιακής Εμπειρίας >
      • Το Πρόγραμμα
      • Έντυπα Προγράμματος
      • Ηλεκτρονική Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος
      • Εντυπώσεις
    • Παρατηρητήριο Αποφοίτων >
      • Παρατηρητήριο Αποφοίτων
      • Keep in touch!
  • Νέα
  • Επικοινωνία
  • Start
  • Education
    • Philosophy
    • Consultancy and Psychology
    • International Baccalaureate (En) >
      • International Baccalaureate Diploma Programme (En)
  • Culture
    • Culture (Introduction)
    • Library
    • Alumni Association
    • Scholarships
    • GREECE! This is my country!
    • Environmental Group
  • Scientific Work
  • Student Safety
  • Contact
  • Startseite
  • Ausbildung
    • Philosophie
    • Ausbildungsstufen
    • Beratung und psychologische Unterstützung
    • Geitonas Schule Mitglied des Partnerschulnetzes
  • Kultur
    • Einführung
    • Bibliothek
    • Verein der Ehemaligen
    • Stipendien
    • GRIECHENLAND! Das ist meine heimat!
  • Wissenschaftliches Werk
  • Schülersicherheit
  • Kontakt
  • Page d'accueil
  • Éducation
    • Philosophie
    • Niveaux
    • Conseil et soutien psychologique
  • Culture
    • Introduction
    • Bibliothèque
    • Association des Anciens
    • Bourses d'études
    • LA GRECE! Voilà mon pays!
  • Travaux scientifiques
  • Sécurité des élèves
  • Contact
  • Vacancies

Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα CERN ‐ EPFL 2023

20/2/2023

 
​40 μαθητές της Β’ Λυκείου Θετικού Προσανατολισμού και του ΙΒ1 με τέσσερις συνοδούς καθηγητές πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στην Ελβετία και Γαλλία, από την 29η Ιανουαρίου έως την 1η Φεβρουαρίου 2023. Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε ως εξής:
Tην πρώτη μέρα, με την άφιξή μας στο αεροδρόμιο της Γενεύης το μεσημέρι της Κυριακής 29/1, επισκεφθήκαμε το Ολυμπιακό Μουσείο της Λωζάνης, που αγναντεύει τη λίμνη της Γενεύης. Ένα μουσείο με έντονη την παρουσία της Αρχαίας Ελλάδας στα εκθέματα και τις διάφορες εκθέσεις. Εντυπωσιακές οι συλλογές με ολυμπιακές σημαίες, τρόπαια, δάδες, στολές αθλητών, ιστορικές εκδόσεις κ.ά. Πρωτότυπη και με πρόκληση για παιχνίδι η διαδραστική έκθεση των σπορ. Μια παραλίμνια βόλτα ήταν απαραίτητη για να αισθανθούμε τη γαλήνη της περιοχής. Στη συνέχεια κατευθυνθήκαμε στην πόλη Annecy στη Γαλλία, 35km νότια της Γενεύης, όπου βρισκόταν και το ξενοδοχείο μας. Η πόλη Annecy μοιάζει με τη Βενετία λόγω των καναλιών της, ενώ οι γραφικές κατοικίες κατά μήκος της λίμνης της δημιουργούν ένα παραμυθένιο σκηνικό.

Τη δεύτερη μέρα, επισκεφθήκαμε το CERN (Conseil Européen pour la Recherche Nucléaire) στη Γενεύη της Ελβετίας, το μεγαλύτερο ερευνητικό κέντρο στη Φυσική Στοιχειωδών Σωματιδίων στον κόσμο, όπου αρχικά ενημερωθήκαμε από την κ. Δέσποινα Χατζηφωτιάδου, φυσικό και ερευνήτρια του κέντρου, για τη βασική επιστημονική έρευνα που διεξάγεται εκεί. Στη συνέχεια, χωριστήκαμε σε δύο ομάδες και ξεναγηθήκαμε εναλλάξ στην έκθεση και τις επίγειες εγκαταστάσεις του πειράματος ALICE (A Large Ion Collider Experiment), αλλά και στο Κέντρο Ελέγχου του Επιταχυντή CCC (CERN Control Center) και των συστημάτων που τον υποστηρίζουν, από την κ. Δέσποινα Χατζηφωτιάδου και τον κ. Αλέξη Καλογερόπουλο αντίστοιχα, επίσης φυσικό και ερευνητή του κέντρου.Στη συνέχεια, εκτός επίσημου προγράμματος, χωριστήκαμε σε τέσσερις ομάδες και ξεναγηθήκαμε από την κ. Χατζηφωτιάδου και συνεργάτες της στον ανιχνευτή ALICE, που βρίσκεται 60m κάτω από την επιφάνεια του εδάφους. Οι διαστάσεις του φαραωνικές, μήκος 28m, πλάτος 18m, ύψος 18m. Όλα τα μέτρα ασφάλειας (δοσίμετρα ακτινοβολίας, κράνη, έλεγχος κατά την κάθοδο και την άνοδο) τηρήθηκαν σχολαστικά από τους υπεύθυνους. Είχαμε την τύχη ο επιταχυντής να βρίσκεται εκτός λειτουργίας αυτή την περίοδο, για συντήρηση και αναβάθμιση της φωτεινότητάς του.
Σε όλη τη διάρκεια της επίσκεψης, οι μαθητές έκαναν ερωτήσεις στους ερευνητές, που απαντούσαν πάντα με απλό και κατανοητό τρόπο.

Αργά το μεσημέρι γευματίσαμε στο εστιατόριο του CERN μαζί με ερευνητές του κέντρου και στη συνέχεια περιηγηθήκαμε στη διαδραστική έκθεση «Universe of Particles”, στο κτίριο Globe.
Συνολικά η εμπειρία και τα συναισθήματα ήταν μοναδικά για όλους μας.
Το απόγευμα επισκεφθήκαμε τη Γενεύη (Palais des Nations, Broken Chair sculpture, Flower Clock, Ile Rousseau, κ.ά.) αλλά και μια σύντομη ξενάγηση στην παλιά πόλη της Γενεύης, (Cathedrale de Saint-Pierre, Place Bourg du Four, κ.ά.) ώστε να μείνει χρόνος και για μια 2ωρη ελεύθερη περιήγηση στο κέντρο της Γενεύης.

Την τρίτη μέρα,  επισκεφθήκαμε το ESRF (European Synchrotron Radiation Facility) στη Grenoble της Γαλλίας, ένα ερευνητικό κέντρο που παράγει ακτίνες Χ εξαιρετικά μεγάλης έντασης και διακριτικής ικανότητας, οι οποίες χρησιμοποιούνται σε μια ποικιλία εφαρμογών στη φυσική, τη χημεία, την επιστήμη υλικών, τη γεωφυσική, τη βιολογία, την ιατρική, καθώς και σε βιομηχανικές εφαρμογές, όπως στη φαρμακευτική, τη μικροηλεκτρονική, τα πετροχημικά, κ.ά. Μας υποδέχθηκε και παρουσίασε τις δραστηριότητες του κέντρου ο κ. Yannick Lakaze, Γεωλόγος, υπεύθυνος επικοινωνίας του ESRF. Η παρουσίαση εξαιρετική με αρκετές ερωτήσεις από τους μαθητές μας. Στη συνέχεια, χωριστήκαμε σε τρεις ομάδες και ξεναγηθήκαμε από ερευνητές του κέντρου στον επιταχυντή σύγχροτρον, που παράγει τις ακτίνες-Χ, και στους χώρους των πειραμάτων – εφαρμογών με χρήση των ακτίνων-Χ. Η απλότητα, η άνεση και ο ενθουσιασμός των ξεναγών, μας ενθάρρυνε να κάνουμε ερωτήσεις και να κατανοήσουμε καλύτερα τη λειτουργία του επιταχυντή και τις εφαρμογές των ακτίνων-Χ.Εξαιρετική η πρόσκληση του κ. Lacaze, να συμμετέχουμε σε ένα ειδικά σχεδιασμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα για μαθητές Λυκείου, όπου οι μαθητές συμμετέχουν σε πειράματα με την καθοδήγηση ερευνητών του κέντρου από το πρωί έως αργά το απόγευμα. Στο επόμενο ταξίδι μας θα ανταποκριθούμε στην πρόσκληση.

Το μεσημέρι επισκεφθήκαμε την παλιά πόλη της Grenoble για φαγητό και χαλαρή βόλτα και στη συνέχεια ανεβήκαμε με τελεφερίκ στο Κάστρο της Grenoble (La Bastille de Grenoble). Η θέα προς την πόλη της Grenoble και ακόμη πιο μακριά την κοιλάδα του ποταμού Izer, που διασχίζει την πόλη, είναι μαγευτική και πραγματικά κόβει την ανάσα. Μάλλον το σημείο που βγάλαμε τις περισσότερες φωτογραφίες.
Την τέταρτη και τελευταία μέρα επισκεφθήκαμε το Ιστορικό Μουσείο της Βέρνης, σημαντικό μέρος του οποίου είναι αφιερωμένο στον Albert Einstein. Ο εξαιρετικός τρόπος παρουσίασης της ζωής και του έργου του μας βοήθησε να αντιληφθούμε ακόμη καλύτερα το μέγεθος αυτού του μεγάλου διανοητή.Ακολούθησε επίσκεψη και ξενάγηση στην παλιά πόλη της Βέρνης, ξεκινώντας από τις αρκούδες, φύλακες της πόλης, κάτω από την κεντρική γέφυρα, ανηφορήσαμε τον κεντρικό δρόμο μέχρι το κοινοβούλιο. Μια πανέμορφη και πολύ καλά συντηρημένη πόλη. Η μέρα έκλεισε με μετάβαση στο αεροδρόμιο της Ζυρίχης και επιστροφή στην Αθήνα.

​
Ακόμη μια επιτυχημένη εκπαιδευτική εκδρομή έφτασε στο τέλος της, για να διεγείρει κάποια άλλη εξίσου ή και περισσότερο πετυχημένη!

Συγχαρητήρια στους μαθητές μας για την εξαιρετική συνεργασία με τους καθηγητές τους και μεταξύ τους, αλλά και την άψογη συμπεριφορά τους σε όλους τους χώρους που επισκεφθήκαμε. Τους ευχόμαστε να κοιτάνε πάντα ψηλά! Όριο στα όνειρά τους μόνο ο ουρανός! Το αξίζουν!

Comments are closed.

    Κατηγορίες

    All
    IB DP
    Αθλητικές διακρίσεις
    Βιβλιοδρομίες
    Βιωματική μάθηση
    Εκδηλώσεις βιβλιοθήκης
    Επαγγ. Προσανατολισμός
    Επιτυχίες και διακρίσεις
    Μουσικές ματιές
    Πολιτιστικές δράσεις
    Σύλλογος γονέων

    Αρχείο

    March 2023
    February 2023
    January 2023
    December 2022
    November 2022
    October 2022
    September 2022
    July 2022
    June 2022
    May 2022
    April 2022
    March 2022
    February 2022
    January 2022
    December 2021
    November 2021
    October 2021
    September 2021
    August 2021
    July 2021
    June 2021
    May 2021
    April 2021
    March 2021
    February 2021
    January 2021
    December 2020
    November 2020
    October 2020
    September 2020
    August 2020
    June 2020
    May 2020
    April 2020
    March 2020
    February 2020
    January 2020
    December 2019
    November 2019
    October 2019
    September 2019
    August 2019
    July 2019
    June 2019
    May 2019
    April 2019
    March 2019
    February 2019
    January 2019
    December 2018
    November 2018
    October 2018
    September 2018
    July 2018
    June 2018
    May 2018
    April 2018
    March 2018
    February 2018
    January 2018
    December 2017
    November 2017
    October 2017
    September 2017
    July 2017
    June 2017
    May 2017
    April 2017
    March 2017
    February 2017
    January 2017
    December 2016
    November 2016
    October 2016
    September 2016
    August 2016
    July 2016
    June 2016
    May 2016
    April 2016
    March 2016
    February 2016
    January 2016
    December 2015
    November 2015
    October 2015
    September 2015
    August 2015
    July 2015
    June 2015
    May 2015
    April 2015
    March 2015
    February 2015
    January 2015
    December 2014
    November 2014
    October 2014
    September 2014
    July 2014
    June 2014
    May 2014
    April 2014
    March 2014
    February 2014
    January 2014
    December 2013
    November 2013
    October 2013
    September 2013

    RSS Feed

Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Copyright © 2014 Εκπαιδευτήρια ΓΕΙΤΟΝΑ