Ο συγγραφέας αναφέρθηκε σε ημερομηνίες, πρόσωπα και πράγματα που σχετίζονται με την κρίσιμη αυτή περίοδο της Ελληνικής ιστορίας. Ταυτόχρονα, και σε συνδυασμό με την εύγλωττη εικονογράφηση της Ναταλίας Καπατσούλια, τα παιδιά πήραν μηνύματα για την ισότητα, τη δικαιοσύνη και τον ρόλο της παιδείας. Παράλληλα έμαθαν πως όπως, έγραψε και ο Κάλβος, θέλει αρετή και τόλμη η ελευθερία. Και πως χρειάζεται πάλεμα, αγώνας για να ζήσουν οι λαοί όπως θέλουν και να μην σκύψουν το κεφάλι σε κανέναν που επιβουλεύεται την Ειρήνη και θέλει να τους επιβληθεί. Μάλιστα γίνεται αναφορά και στους διαφωτιστές Ρουσώ, Βολταίρο, και Μοντεσκιέ, που, ως πεφωτισμένοι, μίλησαν για ανθρώπινα δικαιώματα.
Ο Ρήγας και ο επαναστατικός του Θούριος, η Φιλική Εταιρεία, η καταστολή της επανάστασης του Αλή Πασά στα Γιάννενα, η ήττα του Δράμαλη στα Δερβενάκια, η πολιορκία των Αθηνών, η μάχη του Φαλήρου, η ναυμαχία του Ναυαρίνου, η άφιξη του πρώτου Κυβερνήτη, η υπογραφή της ανεξαρτησίας. Ο Κωνσταντίνος Κανάρης, ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης, ο Παπαφλέσσας, ο Γεώργιος Καραϊσκάκης, ο Καποδίστριας και άλλες μορφές του αγώνα, αλλά και γεγονότα. Οι έννοιες όπως «φιλέλληνας», «Διχόνοια», «ήρωας», «πολιορκία», «Μεγάλες Δυνάμεις», «ελληνικό ζήτημα», «ανεξαρτησία».