Εκπαιδευτήρια Γείτονα
  • Αρχική
  • Το Σχολείο μας
    • Μήνυμα της Διεύθυνσης
    • Ίδρυση - Εγκαταστάσεις
    • Φιλοσοφία - Κανόνες λειτουργίας
    • Αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου
    • Ευχαριστίες
    • Απόρρητο και Προσωπικά Δεδομένα
    • Σύγχρονη εξ αποστάσεως τηλεκπαίδευση
  • Εκπαίδευση
    • Παιδικός Σταθμός >
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
      • Σχολείο και οικογένεια
      • Μορφωτικές επισκέψεις
    • Νηπιαγωγείο >
      • Ευτυχισμένα παιδιά κατακτούν τη γνώση
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα
      • Τα Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο
      • Πληροφορική
      • «Παιδία παίζει… και μαθαίνει»
      • Μορφωτικές και Ψυχαγωγικές Επισκέψεις
      • Σχολείο και οικογένεια
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
    • Δημοτικό >
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Πρόγραμμα Σπουδών >
        • Ελληνικά
        • Μαθηματικά
        • Φυσικές Επιστήμες
        • Ιστορία
        • Θρησκευτικά
        • Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή
        • Πληροφορική
        • Αισθητική Αγωγή
        • Ξένες Γλώσσες
        • Φυσική Αγωγή
      • Βιωματική μάθηση >
        • Σκοπός του Βιωματικού Σχολείου
        • Ταξίδι στο χώρο και το χρόνο
        • Εμπειρίες Συγκομιδής Καρπών
        • Περιηγήσεις μαθητών
        • Σελίδες από την Ελληνική Ιστορία
        • Οικοδεσμός
      • Διαγωνισμοί >
        • «Οδυσσέας Ελύτης»
        • Αριθμοδρομίες
        • Κατασκευές Φυσικών Επιστημών
      • Βιβλιοδρομίες >
        • Τι είναι οι Βιβλιοδρομίες
        • Δικαίωμα και όροι συμμετοχής
        • Χρόνος και τόπος διεξαγωγής
        • Βράβευση των διαγωνιζομένων
        • Κατάλογος βιβλίων
        • Δηλώσεις συμμετοχής
        • ΕΙΠΑΝ για τις Βιβλιοδρομίες
        • Θέματα προηγούμενων ετών
        • Αποτελέσματα 2022
      • Όμιλοι
      • E-Tutoring
      • Φύλαξη - Δημιουργική απασχόληση
      • Κοινωνικο-συναισθηματική μάθηση
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
    • Γυμνάσιο >
      • «Ένα παράθυρο στον κόσμο»
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Ωρολόγιο πρόγραμμα
      • Συμπληρωματικά προγράμματα
      • Ακαδημαϊκά τμήματα >
        • Τμήμα Ανθρωπιστικών Επιστημών
        • Τμήμα Μαθηματικών
        • Τμήμα Φυσικών Επιστημών
        • Τμήμα Κοινωνικών-Οικονομικών Επιστημών
        • Τμήμα Αισθητικής Αγωγής
        • Τμήμα Πληροφορικής
        • Τμήμα Ξένων Γλωσσών
        • Τμήμα Φυσικής Αγωγής
      • Βιωματική μάθηση
      • Κοινωνικο-συναισθηματική μάθηση
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
      • Πολιτιστικές εκδηλώσεις - δράσεις
      • Αναθέσεις εξορμήσεων
    • Γενικό Λύκειο >
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Προγράμματα >
        • Α' Λυκείου Υποχρεωτικό πρόγραμμα
        • Α' Λυκείου Εμβαθύνσεις
        • Β' Λυκείου Υποχρεωτικό πρόγραμμα
        • Β' Λυκείου Εμβαθύνσεις
        • Γ' Λυκείου Υποχρεωτικό πρόγραμμα
        • Γ' Λυκείου Εμβαθύνσεις
      • Ακαδημαϊκά τμήματα >
        • Τμήμα Ανθρωπιστικών Επιστημών
        • Τμήμα Μαθηματικών
        • Τμήμα Φυσικών Επιστημών
        • Τμήμα Κοινωνικών-Οικονομικών Επιστημών
        • Τμήμα Πληροφορικής
        • Τμήμα Ξένων Γλωσσών
        • Τμήμα Φυσικής Αγωγής
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
      • Πολιτιστικές εκδηλώσεις - δράσεις
      • Εγκύκλιος για άτομα με σοβαρές παθήσεις
      • Αναθέσεις εξορμήσεων
      • Αποτελέσματα εξετάσεων 2022
      • Αποτελέσματα εξετάσεων 2021
      • Αποτελέσματα Εξετάσεων Προηγούμενων Ετών >
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2020
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2019
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2018
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2017
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2016
    • International Baccalaureate >
      • International Baccalaureate Diploma Programme
      • Geitonas School IBDP
      • Courses and Faculty
      • CAS (Creativity, Activity, Service) >
        • CAS Home
        • Students
        • Projects
        • Events
        • More
      • Proud of our Alumni
      • Enrollment
      • Vacancies
      • Contact
    • Κέντρο Διά Βίου Μάθησης >
      • Εισαγωγή
      • Εξ Αποστάσεως Πρόγραμμα Επιμόρφωσης
  • Σχολική ζωή
    • 1821: 200 χρόνια >
      • Εισαγωγή
      • Χρονογραμμή
      • Συνεντεύξεις
      • Λευκώματα
      • Διαγωνισμός
      • Μουσική
      • Βιβλιογραφία
      • Άρθρα
    • Μένουμε σπίτι - Αθλούμαστε - Παίζουμε >
      • Εισαγωγή
      • Παιδικός Σταθμός - Νηπιαγωγείο - Δημοτικό
      • Γυμνάσιο - Λύκειο
      • Προθέρμανση - Διατάσεις - Αποθεραπεία
    • Προαιρετικές δραστηριότητες
    • Μουσική Σχολή >
      • Γενικά
      • Τμήμα Κλασικής Μουσικής
      • Τμήμα Σύγχρονης Μουσικής
      • Ελεύθερη Μουσική Δημιουργία
      • Προετοιμασία για Πανεπιστήμια
      • Εκδηλώσεις (Photo Gallery)
    • Εκπαιδευτικές δράσεις >
      • Forensics - MUN - EYP
      • Σταθμοί στην Ιστορία της Ευρώπης
      • Λογοτεχνικό Εργαστήριο
      • Μαθητική Ομάδα Βιοηθικής Έρευνας
      • UNESCO ASPnet
      • Ολυμπιάδα Φυσικών Επιστημών EUSO
      • Επίσκεψη στο CERN - EPFL
      • Περιβαλλοντική ομάδα
      • Κέντρο Διά Βίου Μάθησης >
        • Εισαγωγή
        • Ερωτηματολόγιο συναδέλφων εκπαιδευτικών
        • Ερωτηματολόγιο γονέων, συνεργατών και φίλων
    • Αριστεία-Βραβεία
    • Πολιτιστικές Δραστηριότητες >
      • Θεατρική Ομάδα
      • Χορωδίες - Ορχήστρες
      • Μουσικά Σύνολα
      • Ομάδα φωτογραφίας
      • Μουσικές Ματιές
    • Αθλητικές Δραστηριότητες >
      • Εσωτερικά πρωταθλήματα
      • «Ζούμε σε σκηνές - Γνωρίζουμε τη φύση»
      • Βρεφική Κολύμβηση
    • Φυσιολατρικές εξορμήσεις
    • Τμήμα Συμβουλευτικής >
      • Στοχοθεσία
      • Συμβουλευτική
      • Επαγγελματικός Προσανατολισμός
      • Κοινωνικο-συναισθηματική μάθηση
      • Ανάπτυξη Δεξιοτήτων Ζωής
      • Κύκλοι Συνάντησης Γονέων
    • Τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης >
      • Γραμματεία Εκπ. Έρευνας και Ανάπτυξης
      • Επιστημονική Ημερίδα
      • Εκδόσεις/Δημοσιεύσεις >
        • Βιβλία ή Τεύχη σε Επιστημονικά Περιοδικά
        • Άρθρα σε Επιστημονικά Περιοδικά
        • Κεφάλαια σε Βιβλία
        • Εργασίες σε Πρακτικά Συνεδρίων
        • Παρουσιάσεις σε Συνέδρια
        • Διδακτικό Έργο στην Ανώτατη Εκπαίδευση
    • Βιβλιοθήκη >
      • Κατάλογος - Γενικές πληροφορίες
      • Πληροφοριακή παιδεία >
        • Γενικά
        • Αναζήτηση στον κατάλογο
        • Αξιολόγηση πηγών
      • Βιβλιογραφία και παραπομπές
      • Ηλεκτρονικές πηγές
      • Εκπαιδευτικά περιοδικά
      • Συλλογές >
        • Βιβλιογραφικό δελτίο
        • Πολυμεσικά βιβλία
        • Προτάσεις παιδικών βιβλίων
      • Πληροφορίες για τον COVID-19
      • Στατιστικά Βιβλιοθήκης
      • Citing and referencing
      • Χρήσιμοι σύνδεσμοι >
        • Κανονισμός λειτουργίας
        • Πολιτική αποδοχής δωρεών
        • Πολιτική ανάπτυξης συλλογής
  • Ακαδημαϊκή εξέλιξη
    • Γραφείο Σπουδών
    • Επαγγελματικός Προσανατολισμός >
      • Γενικές Πληροφορίες
      • Α΄ και Β΄ Γυμνασίου
      • Γ΄ Γυμνασίου
      • Α΄ Λυκείου
      • Β΄ και Γ΄ Λυκείου
    • Πρόγραμμα Απόκτησης Εργασιακής Εμπειρίας >
      • Το Πρόγραμμα
      • Έντυπα Προγράμματος
      • Ηλεκτρονική Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος
      • Εντυπώσεις
    • Παρατηρητήριο Αποφοίτων >
      • Παρατηρητήριο Αποφοίτων
      • Keep in touch!
  • Νέα
  • Επικοινωνία
  • Start
  • Education
    • Philosophy
    • Consultancy and Psychology
    • International Baccalaureate (En) >
      • International Baccalaureate Diploma Programme (En)
  • Culture
    • Culture (Introduction)
    • Library
    • Alumni Association
    • Scholarships
    • GREECE! This is my country!
    • Environmental Group
  • Scientific Work
  • Student Safety
  • Contact
  • Startseite
  • Ausbildung
    • Philosophie
    • Ausbildungsstufen
    • Beratung und psychologische Unterstützung
    • Geitonas Schule Mitglied des Partnerschulnetzes
  • Kultur
    • Einführung
    • Bibliothek
    • Verein der Ehemaligen
    • Stipendien
    • GRIECHENLAND! Das ist meine heimat!
  • Wissenschaftliches Werk
  • Schülersicherheit
  • Kontakt
  • Page d'accueil
  • Éducation
    • Philosophie
    • Niveaux
    • Conseil et soutien psychologique
  • Culture
    • Introduction
    • Bibliothèque
    • Association des Anciens
    • Bourses d'études
    • LA GRECE! Voilà mon pays!
  • Travaux scientifiques
  • Sécurité des élèves
  • Contact
  • Vacancies

Vera Pratikaki

Picture


​Graduated: 2008
Studies:
History, University of Warwick
MSc World History, University of Oxford
Clinical and Community Psychology, University of East London
Current position: Psychotherapist, author
Lives in: Athens, Greece

H Βέρα Πρατικάκη αποφοίτησε το 2008 από το IB των Εκπαιδευτηρίων Γείτονα. Σπούδασε Ιστορία στο Πανεπιστήμιο του Warwick και παράλληλα παρακολούθησε ένα διαδικτυακό πρόγραμμα στην Ψυχολογία, στο πανεπιστήμιο του Derby. Ήξερε ότι, ενώ λάτρευε την ιστορία, θα ήθελε να δουλέψει ως ψυχοθεραπεύτρια. Στο τρίτο έτος των σπουδών της είχε την ευκαιρία να μεταβεί στην Ισπανία όπου παρακολούθησε μαθήματα Φιλοσοφίας και Ιστορίας για έναν χρόνο στα ισπανικά στο Universidad Complutense. Ολοκληρώνοντας τις προπτυχιακές της σπουδές ξεκίνησε μεταπτυχιακά στην Παγκόσμια Ιστορία στην Οξφόρδη και στην Κλινική και Κοινοτική Ψυχολογία στο πανεπιστήμιο East London. Όταν αποφάσισε ότι θα ασκούσε το επάγγελμα της ψυχοθεραπεύτριας, εκπαιδεύτηκε σε ψυχοθεραπευτικές προσεγγίσεις στην Ελλάδα και άρχισε να εργάζεται στο Κέντρο Μέριμνας Οικογένειας και Παιδιού. Σήμερα διατηρεί το δικό της γραφείο, όπου παρέχει υπηρεσίες ψυχικής υγείας σε ενήλικες και παιδιά. Παράλληλα, παρακολούθησε σεμινάρια δημιουργικής γραφής και ξεκίνησε να γράφει συστηματικά καθώς το όνειρό της από παιδί ήταν να γίνει συγγραφέας. Τα βιβλία της απευθύνονται σε παιδιά και εφήβους και κυκλοφορούν από τις εκδόσεις Ψυχογιός.

Τι ήταν αυτό που σε έκανε να επιλέξεις το πρόγραμμα του ΙΒ;
Ήξερα ότι ήθελα να σπουδάσω στο εξωτερικό και ότι το ΙΒ θα μπορούσε να μου προσφέρει  την καλύτερη δυνατή προετοιμασία, κάτι που όντως συνέβη. Επίσης, μου άρεσε πολύ το ότι μπορούσα να επιλέξω τα μαθήματα που ήθελα, το ότι τα τμήματα θα ήταν ολιγομελή και οι εργασίες που θα εκπονούσα σε κάθε μάθημα τόσο δημιουργικές! Εξαιρετικά ενδιαφέροντα έβρισκα και τα μαθήματα του CAS (Creativity Action Service) και του TOK (Theory of Knowledge) μέσα από τα οποία θα μπορούσα να επιτύχω μια πιο ολιστική ανάπτυξη της προσωπικότητάς μου και τη διαθεματική προσέγγιση της γνώσης.
 
Τι σου άρεσε περισσότερο κατά τη διάρκεια της φοίτησής σου στο πρόγραμμα του ΙΒ;
Μου άρεσε το γεγονός ότι το ζητούμενο δεν ήταν να αποστηθίζουμε πληροφορίες, αλλά να κατανοούμε την ουσία των πραγμάτων. Ένιωθα ότι αναπτύσσω την κριτική μου σκέψη και ότι εξελίσσομαι μαθαίνοντας χρήσιμα πράγματα. Επίσης, μου άρεσε το ότι ο καθένας από εμάς είχε το δικό του ατομικό πρόγραμμα μαθημάτων, αλλά μπορούσε να μοιράζεται τις εμπειρίες του με όλους. Και παρά το άγχος που είχα όταν έγραφα εξετάσεις εφ’ όλης της ύλης σε τακτά διαστήματα, διαπίστωσα σύντομα ότι με τον τρόπο αυτό θα ήμουνα απολύτως προετοιμασμένη για τις τελικές εξετάσεις. Θεωρώ πως από τη στιγμή που θα κατανοήσεις τον τρόπο λειτουργίας του εκπαιδευτικού αυτού συστήματος  θα το αγαπήσεις το  δίχως άλλο!
 
Τι είναι αυτό που κάνει το πρόγραμμα του ΙΒ στα Εκπαιδευτήρια Γείτονα να ξεχωρίζει, κατά τη γνώμη σου;
Είναι σίγουρα οι άνθρωποι! Ένιωθα τρομερά τυχερή με τους καθηγητές μου! Το να έχεις γύρω σου ανθρώπους που βλέπεις ότι πιστεύουν σε εσένα, σε ενθαρρύνουν, έχουν γνώσεις, εμπειρία, μεταδοτικότητα και χιούμορ είναι πολύ σημαντικό. Οι καθηγητές νοιάζονταν πραγματικά για εμάς, κατέθεταν την ψυχή τους, δεν ήταν εκεί απλά για να κάνουν τη δουλειά τους. Επίσης, τα ολιγομελή τμήματα διευκόλυναν τη δημιουργία ενός κλίματος οικειότητας, το οποίο μου έφτιαχνε τη διάθεση! Παρόλο που έχουν περάσει τόσα χρόνια από τότε που αποφοίτησα, σκέφτομαι συχνά τους καθηγητές μου και με πολλούς διατηρώ μια φιλική σχέση, την οποία θεωρώ ξεχωριστή και πολύτιμη.
 
Αν σου ζητούσαν να θυμηθείς κάποια στιγμή από τα δύο χρόνια της φοίτησής σου στο ΙΒ, ποια θα ήταν;
Όταν επιστρέφω σε εκείνα τα χρόνια, νιώθω να με κατακλύζουν εικόνες και συναισθήματα. Θυμάμαι τα γέλια που κάναμε στο μάθημα της ιστορίας, τη χαρά μου όταν κατάλαβα πως η ποίηση δεν είναι απροσπέλαστη, αλλά υπάρχουν τρόποι για να την προσεγγίσεις. Θυμάμαι την ικανοποίησή μου, όταν ασχολούμασταν με τον εθελοντισμό στα πλαίσια του CAS και προσπαθούσαμε να κάνουμε τον κόσμο λίγο καλύτερο. Δεν θα ξεχάσω βέβαια ποτέ τη χαρά και τον ενθουσιασμό που ένιωσα την ημέρα που εκδόθηκε η τελική μου βαθμολογία και κατάλαβα ότι μπορούσα να ανοίξω πλέον τα φτερά μου πατώντας πάνω σε γερές βάσεις.
 
Πόσο επηρέασε η φοίτησή σου στο πρόγραμμα του ΙΒ την ατομική και επαγγελματική σου εξέλιξη;
Θεωρώ πως το ΙΒ με προετοίμασε ιδανικά για τις σπουδές μου. Δεν ένιωσα ούτε μια στιγμή να δυσκολεύομαι στα χρόνια που ακολούθησαν, γιατί ήξερα πώς να εμβαθύνω στη γνώση και δεν φοβόμουν τις προκλήσεις. Όσον αφορά την ατομική μου εξέλιξη πιστεύω πως το μάθημα του CAS συνέβαλε πολύ σε αυτήν. Αν και ο εθελοντισμός δεν ήταν κάτι άγνωστο για εμένα, μέσα από το CAS αντιλήφθηκα τα όριά μου. Για παράδειγμα, ενώ απολάμβανα να δουλεύω με παιδιά, θυμάμαι ότι μετά την επίσκεψή μας σε ένα γηροκομείο, γύρισα στο σπίτι και έκλαιγα για ώρες. Τότε κατάλαβα ότι υπάρχουν και κάποια πράγματα που δυσκολεύομαι ως άνθρωπος να τα διαχειριστώ, πράγμα πολύ χρήσιμο για τις μελλοντικές μου επιλογές. Μου δόθηκε, επίσης, η ευκαιρία να προσφέρω στο περιβάλλον ή σε ανθρώπους που το είχαν ανάγκη και να αξιοποιήσω δημιουργικές ιδέες. Μπόρεσα έτσι να ενδυναμώσω πλευρές της προσωπικότητάς μου που σχετίζονται με τη φροντίδα και το ενδιαφέρον μου για τους άλλους.

​Are you an alumnus or alumna of our IBDP? Join the project!

As part of our Alumni in the Spotlight series, we will be featuring more of our alumni soon. If you want to nominate yourself, please complete the online form.
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Copyright © 2014 Εκπαιδευτήρια ΓΕΙΤΟΝΑ