Vera Pratikaki
H Βέρα Πρατικάκη αποφοίτησε το 2008 από το IB των Εκπαιδευτηρίων Γείτονα. Σπούδασε Ιστορία στο Πανεπιστήμιο του Warwick και παράλληλα παρακολούθησε ένα διαδικτυακό πρόγραμμα στην Ψυχολογία, στο πανεπιστήμιο του Derby. Ήξερε ότι, ενώ λάτρευε την ιστορία, θα ήθελε να δουλέψει ως ψυχοθεραπεύτρια. Στο τρίτο έτος των σπουδών της είχε την ευκαιρία να μεταβεί στην Ισπανία όπου παρακολούθησε μαθήματα Φιλοσοφίας και Ιστορίας για έναν χρόνο στα ισπανικά στο Universidad Complutense. Ολοκληρώνοντας τις προπτυχιακές της σπουδές ξεκίνησε μεταπτυχιακά στην Παγκόσμια Ιστορία στην Οξφόρδη και στην Κλινική και Κοινοτική Ψυχολογία στο πανεπιστήμιο East London. Όταν αποφάσισε ότι θα ασκούσε το επάγγελμα της ψυχοθεραπεύτριας, εκπαιδεύτηκε σε ψυχοθεραπευτικές προσεγγίσεις στην Ελλάδα και άρχισε να εργάζεται στο Κέντρο Μέριμνας Οικογένειας και Παιδιού. Σήμερα διατηρεί το δικό της γραφείο, όπου παρέχει υπηρεσίες ψυχικής υγείας σε ενήλικες και παιδιά. Παράλληλα, παρακολούθησε σεμινάρια δημιουργικής γραφής και ξεκίνησε να γράφει συστηματικά καθώς το όνειρό της από παιδί ήταν να γίνει συγγραφέας. Τα βιβλία της απευθύνονται σε παιδιά και εφήβους και κυκλοφορούν από τις εκδόσεις Ψυχογιός.
Τι ήταν αυτό που σε έκανε να επιλέξεις το πρόγραμμα του ΙΒ;
Ήξερα ότι ήθελα να σπουδάσω στο εξωτερικό και ότι το ΙΒ θα μπορούσε να μου προσφέρει την καλύτερη δυνατή προετοιμασία, κάτι που όντως συνέβη. Επίσης, μου άρεσε πολύ το ότι μπορούσα να επιλέξω τα μαθήματα που ήθελα, το ότι τα τμήματα θα ήταν ολιγομελή και οι εργασίες που θα εκπονούσα σε κάθε μάθημα τόσο δημιουργικές! Εξαιρετικά ενδιαφέροντα έβρισκα και τα μαθήματα του CAS (Creativity Action Service) και του TOK (Theory of Knowledge) μέσα από τα οποία θα μπορούσα να επιτύχω μια πιο ολιστική ανάπτυξη της προσωπικότητάς μου και τη διαθεματική προσέγγιση της γνώσης.
Τι σου άρεσε περισσότερο κατά τη διάρκεια της φοίτησής σου στο πρόγραμμα του ΙΒ;
Μου άρεσε το γεγονός ότι το ζητούμενο δεν ήταν να αποστηθίζουμε πληροφορίες, αλλά να κατανοούμε την ουσία των πραγμάτων. Ένιωθα ότι αναπτύσσω την κριτική μου σκέψη και ότι εξελίσσομαι μαθαίνοντας χρήσιμα πράγματα. Επίσης, μου άρεσε το ότι ο καθένας από εμάς είχε το δικό του ατομικό πρόγραμμα μαθημάτων, αλλά μπορούσε να μοιράζεται τις εμπειρίες του με όλους. Και παρά το άγχος που είχα όταν έγραφα εξετάσεις εφ’ όλης της ύλης σε τακτά διαστήματα, διαπίστωσα σύντομα ότι με τον τρόπο αυτό θα ήμουνα απολύτως προετοιμασμένη για τις τελικές εξετάσεις. Θεωρώ πως από τη στιγμή που θα κατανοήσεις τον τρόπο λειτουργίας του εκπαιδευτικού αυτού συστήματος θα το αγαπήσεις το δίχως άλλο!
Τι είναι αυτό που κάνει το πρόγραμμα του ΙΒ στα Εκπαιδευτήρια Γείτονα να ξεχωρίζει, κατά τη γνώμη σου;
Είναι σίγουρα οι άνθρωποι! Ένιωθα τρομερά τυχερή με τους καθηγητές μου! Το να έχεις γύρω σου ανθρώπους που βλέπεις ότι πιστεύουν σε εσένα, σε ενθαρρύνουν, έχουν γνώσεις, εμπειρία, μεταδοτικότητα και χιούμορ είναι πολύ σημαντικό. Οι καθηγητές νοιάζονταν πραγματικά για εμάς, κατέθεταν την ψυχή τους, δεν ήταν εκεί απλά για να κάνουν τη δουλειά τους. Επίσης, τα ολιγομελή τμήματα διευκόλυναν τη δημιουργία ενός κλίματος οικειότητας, το οποίο μου έφτιαχνε τη διάθεση! Παρόλο που έχουν περάσει τόσα χρόνια από τότε που αποφοίτησα, σκέφτομαι συχνά τους καθηγητές μου και με πολλούς διατηρώ μια φιλική σχέση, την οποία θεωρώ ξεχωριστή και πολύτιμη.
Αν σου ζητούσαν να θυμηθείς κάποια στιγμή από τα δύο χρόνια της φοίτησής σου στο ΙΒ, ποια θα ήταν;
Όταν επιστρέφω σε εκείνα τα χρόνια, νιώθω να με κατακλύζουν εικόνες και συναισθήματα. Θυμάμαι τα γέλια που κάναμε στο μάθημα της ιστορίας, τη χαρά μου όταν κατάλαβα πως η ποίηση δεν είναι απροσπέλαστη, αλλά υπάρχουν τρόποι για να την προσεγγίσεις. Θυμάμαι την ικανοποίησή μου, όταν ασχολούμασταν με τον εθελοντισμό στα πλαίσια του CAS και προσπαθούσαμε να κάνουμε τον κόσμο λίγο καλύτερο. Δεν θα ξεχάσω βέβαια ποτέ τη χαρά και τον ενθουσιασμό που ένιωσα την ημέρα που εκδόθηκε η τελική μου βαθμολογία και κατάλαβα ότι μπορούσα να ανοίξω πλέον τα φτερά μου πατώντας πάνω σε γερές βάσεις.
Πόσο επηρέασε η φοίτησή σου στο πρόγραμμα του ΙΒ την ατομική και επαγγελματική σου εξέλιξη;
Θεωρώ πως το ΙΒ με προετοίμασε ιδανικά για τις σπουδές μου. Δεν ένιωσα ούτε μια στιγμή να δυσκολεύομαι στα χρόνια που ακολούθησαν, γιατί ήξερα πώς να εμβαθύνω στη γνώση και δεν φοβόμουν τις προκλήσεις. Όσον αφορά την ατομική μου εξέλιξη πιστεύω πως το μάθημα του CAS συνέβαλε πολύ σε αυτήν. Αν και ο εθελοντισμός δεν ήταν κάτι άγνωστο για εμένα, μέσα από το CAS αντιλήφθηκα τα όριά μου. Για παράδειγμα, ενώ απολάμβανα να δουλεύω με παιδιά, θυμάμαι ότι μετά την επίσκεψή μας σε ένα γηροκομείο, γύρισα στο σπίτι και έκλαιγα για ώρες. Τότε κατάλαβα ότι υπάρχουν και κάποια πράγματα που δυσκολεύομαι ως άνθρωπος να τα διαχειριστώ, πράγμα πολύ χρήσιμο για τις μελλοντικές μου επιλογές. Μου δόθηκε, επίσης, η ευκαιρία να προσφέρω στο περιβάλλον ή σε ανθρώπους που το είχαν ανάγκη και να αξιοποιήσω δημιουργικές ιδέες. Μπόρεσα έτσι να ενδυναμώσω πλευρές της προσωπικότητάς μου που σχετίζονται με τη φροντίδα και το ενδιαφέρον μου για τους άλλους.
Are you an alumnus or alumna of our IBDP? Join the project!
As part of our Alumni in the Spotlight series, we will be featuring more of our alumni soon. If you want to nominate yourself, please complete the online form.
Τι ήταν αυτό που σε έκανε να επιλέξεις το πρόγραμμα του ΙΒ;
Ήξερα ότι ήθελα να σπουδάσω στο εξωτερικό και ότι το ΙΒ θα μπορούσε να μου προσφέρει την καλύτερη δυνατή προετοιμασία, κάτι που όντως συνέβη. Επίσης, μου άρεσε πολύ το ότι μπορούσα να επιλέξω τα μαθήματα που ήθελα, το ότι τα τμήματα θα ήταν ολιγομελή και οι εργασίες που θα εκπονούσα σε κάθε μάθημα τόσο δημιουργικές! Εξαιρετικά ενδιαφέροντα έβρισκα και τα μαθήματα του CAS (Creativity Action Service) και του TOK (Theory of Knowledge) μέσα από τα οποία θα μπορούσα να επιτύχω μια πιο ολιστική ανάπτυξη της προσωπικότητάς μου και τη διαθεματική προσέγγιση της γνώσης.
Τι σου άρεσε περισσότερο κατά τη διάρκεια της φοίτησής σου στο πρόγραμμα του ΙΒ;
Μου άρεσε το γεγονός ότι το ζητούμενο δεν ήταν να αποστηθίζουμε πληροφορίες, αλλά να κατανοούμε την ουσία των πραγμάτων. Ένιωθα ότι αναπτύσσω την κριτική μου σκέψη και ότι εξελίσσομαι μαθαίνοντας χρήσιμα πράγματα. Επίσης, μου άρεσε το ότι ο καθένας από εμάς είχε το δικό του ατομικό πρόγραμμα μαθημάτων, αλλά μπορούσε να μοιράζεται τις εμπειρίες του με όλους. Και παρά το άγχος που είχα όταν έγραφα εξετάσεις εφ’ όλης της ύλης σε τακτά διαστήματα, διαπίστωσα σύντομα ότι με τον τρόπο αυτό θα ήμουνα απολύτως προετοιμασμένη για τις τελικές εξετάσεις. Θεωρώ πως από τη στιγμή που θα κατανοήσεις τον τρόπο λειτουργίας του εκπαιδευτικού αυτού συστήματος θα το αγαπήσεις το δίχως άλλο!
Τι είναι αυτό που κάνει το πρόγραμμα του ΙΒ στα Εκπαιδευτήρια Γείτονα να ξεχωρίζει, κατά τη γνώμη σου;
Είναι σίγουρα οι άνθρωποι! Ένιωθα τρομερά τυχερή με τους καθηγητές μου! Το να έχεις γύρω σου ανθρώπους που βλέπεις ότι πιστεύουν σε εσένα, σε ενθαρρύνουν, έχουν γνώσεις, εμπειρία, μεταδοτικότητα και χιούμορ είναι πολύ σημαντικό. Οι καθηγητές νοιάζονταν πραγματικά για εμάς, κατέθεταν την ψυχή τους, δεν ήταν εκεί απλά για να κάνουν τη δουλειά τους. Επίσης, τα ολιγομελή τμήματα διευκόλυναν τη δημιουργία ενός κλίματος οικειότητας, το οποίο μου έφτιαχνε τη διάθεση! Παρόλο που έχουν περάσει τόσα χρόνια από τότε που αποφοίτησα, σκέφτομαι συχνά τους καθηγητές μου και με πολλούς διατηρώ μια φιλική σχέση, την οποία θεωρώ ξεχωριστή και πολύτιμη.
Αν σου ζητούσαν να θυμηθείς κάποια στιγμή από τα δύο χρόνια της φοίτησής σου στο ΙΒ, ποια θα ήταν;
Όταν επιστρέφω σε εκείνα τα χρόνια, νιώθω να με κατακλύζουν εικόνες και συναισθήματα. Θυμάμαι τα γέλια που κάναμε στο μάθημα της ιστορίας, τη χαρά μου όταν κατάλαβα πως η ποίηση δεν είναι απροσπέλαστη, αλλά υπάρχουν τρόποι για να την προσεγγίσεις. Θυμάμαι την ικανοποίησή μου, όταν ασχολούμασταν με τον εθελοντισμό στα πλαίσια του CAS και προσπαθούσαμε να κάνουμε τον κόσμο λίγο καλύτερο. Δεν θα ξεχάσω βέβαια ποτέ τη χαρά και τον ενθουσιασμό που ένιωσα την ημέρα που εκδόθηκε η τελική μου βαθμολογία και κατάλαβα ότι μπορούσα να ανοίξω πλέον τα φτερά μου πατώντας πάνω σε γερές βάσεις.
Πόσο επηρέασε η φοίτησή σου στο πρόγραμμα του ΙΒ την ατομική και επαγγελματική σου εξέλιξη;
Θεωρώ πως το ΙΒ με προετοίμασε ιδανικά για τις σπουδές μου. Δεν ένιωσα ούτε μια στιγμή να δυσκολεύομαι στα χρόνια που ακολούθησαν, γιατί ήξερα πώς να εμβαθύνω στη γνώση και δεν φοβόμουν τις προκλήσεις. Όσον αφορά την ατομική μου εξέλιξη πιστεύω πως το μάθημα του CAS συνέβαλε πολύ σε αυτήν. Αν και ο εθελοντισμός δεν ήταν κάτι άγνωστο για εμένα, μέσα από το CAS αντιλήφθηκα τα όριά μου. Για παράδειγμα, ενώ απολάμβανα να δουλεύω με παιδιά, θυμάμαι ότι μετά την επίσκεψή μας σε ένα γηροκομείο, γύρισα στο σπίτι και έκλαιγα για ώρες. Τότε κατάλαβα ότι υπάρχουν και κάποια πράγματα που δυσκολεύομαι ως άνθρωπος να τα διαχειριστώ, πράγμα πολύ χρήσιμο για τις μελλοντικές μου επιλογές. Μου δόθηκε, επίσης, η ευκαιρία να προσφέρω στο περιβάλλον ή σε ανθρώπους που το είχαν ανάγκη και να αξιοποιήσω δημιουργικές ιδέες. Μπόρεσα έτσι να ενδυναμώσω πλευρές της προσωπικότητάς μου που σχετίζονται με τη φροντίδα και το ενδιαφέρον μου για τους άλλους.
Are you an alumnus or alumna of our IBDP? Join the project!
As part of our Alumni in the Spotlight series, we will be featuring more of our alumni soon. If you want to nominate yourself, please complete the online form.