Εκπαιδευτήρια Γείτονα
  • Αρχική
  • Το Σχολείο μας
    • Μήνυμα της Διεύθυνσης
    • Ίδρυση - Εγκαταστάσεις
    • Φιλοσοφία - Κανόνες λειτουργίας
    • Αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου
    • Ευχαριστίες
    • Απόρρητο και Προσωπικά Δεδομένα
    • Σύγχρονη εξ αποστάσεως τηλεκπαίδευση
  • Εκπαίδευση
    • Παιδικός Σταθμός >
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
      • Σχολείο και οικογένεια
      • Μορφωτικές επισκέψεις
    • Νηπιαγωγείο >
      • Ευτυχισμένα παιδιά κατακτούν τη γνώση
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα
      • Τα Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο
      • Πληροφορική
      • «Παιδία παίζει… και μαθαίνει»
      • Μορφωτικές και Ψυχαγωγικές Επισκέψεις
      • Σχολείο και οικογένεια
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
    • Δημοτικό >
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Πρόγραμμα Σπουδών >
        • Ελληνικά
        • Μαθηματικά
        • Φυσικές Επιστήμες
        • Ιστορία
        • Θρησκευτικά
        • Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή
        • Πληροφορική
        • Αισθητική Αγωγή
        • Ξένες Γλώσσες
        • Φυσική Αγωγή
      • Βιωματική μάθηση >
        • Σκοπός του Βιωματικού Σχολείου
        • Ταξίδι στο χώρο και το χρόνο
        • Εμπειρίες Συγκομιδής Καρπών
        • Περιηγήσεις μαθητών
        • Σελίδες από την Ελληνική Ιστορία
        • Οικοδεσμός
      • Διαγωνισμοί >
        • «Οδυσσέας Ελύτης»
        • Αριθμοδρομίες
        • Κατασκευές Φυσικών Επιστημών
      • Βιβλιοδρομίες >
        • Τι είναι οι Βιβλιοδρομίες
        • Δικαίωμα και όροι συμμετοχής
        • Χρόνος και τόπος διεξαγωγής
        • Βράβευση των διαγωνιζομένων
        • Κατάλογος βιβλίων
        • Δηλώσεις συμμετοχής
        • ΕΙΠΑΝ για τις Βιβλιοδρομίες
        • Θέματα προηγούμενων ετών
        • Αποτελέσματα 2022
      • Όμιλοι
      • E-Tutoring
      • Φύλαξη - Δημιουργική απασχόληση
      • Κοινωνικο-συναισθηματική μάθηση
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
    • Γυμνάσιο >
      • «Ένα παράθυρο στον κόσμο»
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Ωρολόγιο πρόγραμμα
      • Συμπληρωματικά προγράμματα
      • Ακαδημαϊκά τμήματα >
        • Τμήμα Ανθρωπιστικών Επιστημών
        • Τμήμα Μαθηματικών
        • Τμήμα Φυσικών Επιστημών
        • Τμήμα Κοινωνικών-Οικονομικών Επιστημών
        • Τμήμα Αισθητικής Αγωγής
        • Τμήμα Πληροφορικής
        • Τμήμα Ξένων Γλωσσών
        • Τμήμα Φυσικής Αγωγής
      • Βιωματική μάθηση
      • Κοινωνικο-συναισθηματική μάθηση
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
      • Πολιτιστικές εκδηλώσεις - δράσεις
      • Αναθέσεις εξορμήσεων
    • Γενικό Λύκειο >
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Προγράμματα >
        • Α' Λυκείου Υποχρεωτικό πρόγραμμα
        • Α' Λυκείου Εμβαθύνσεις
        • Β' Λυκείου Υποχρεωτικό πρόγραμμα
        • Β' Λυκείου Εμβαθύνσεις
        • Γ' Λυκείου Υποχρεωτικό πρόγραμμα
        • Γ' Λυκείου Εμβαθύνσεις
      • Ακαδημαϊκά τμήματα >
        • Τμήμα Ανθρωπιστικών Επιστημών
        • Τμήμα Μαθηματικών
        • Τμήμα Φυσικών Επιστημών
        • Τμήμα Κοινωνικών-Οικονομικών Επιστημών
        • Τμήμα Πληροφορικής
        • Τμήμα Ξένων Γλωσσών
        • Τμήμα Φυσικής Αγωγής
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
      • Πολιτιστικές εκδηλώσεις - δράσεις
      • Εγκύκλιος για άτομα με σοβαρές παθήσεις
      • Αναθέσεις εξορμήσεων
      • Αποτελέσματα εξετάσεων 2022
      • Αποτελέσματα εξετάσεων 2021
      • Αποτελέσματα Εξετάσεων Προηγούμενων Ετών >
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2020
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2019
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2018
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2017
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2016
    • International Baccalaureate >
      • International Baccalaureate Diploma Programme
      • Geitonas School IBDP
      • Courses and Faculty
      • CAS (Creativity, Activity, Service) >
        • CAS Home
        • Students
        • Projects
        • Events
        • More
      • Proud of our Alumni
      • Enrollment
      • Vacancies
      • Contact
    • Κέντρο Διά Βίου Μάθησης >
      • Εισαγωγή
      • Εξ Αποστάσεως Πρόγραμμα Επιμόρφωσης
  • Σχολική ζωή
    • 1821: 200 χρόνια >
      • Εισαγωγή
      • Χρονογραμμή
      • Συνεντεύξεις
      • Λευκώματα
      • Διαγωνισμός
      • Μουσική
      • Βιβλιογραφία
      • Άρθρα
    • Μένουμε σπίτι - Αθλούμαστε - Παίζουμε >
      • Εισαγωγή
      • Παιδικός Σταθμός - Νηπιαγωγείο - Δημοτικό
      • Γυμνάσιο - Λύκειο
      • Προθέρμανση - Διατάσεις - Αποθεραπεία
    • Προαιρετικές δραστηριότητες
    • Μουσική Σχολή >
      • Γενικά
      • Τμήμα Κλασικής Μουσικής
      • Τμήμα Σύγχρονης Μουσικής
      • Ελεύθερη Μουσική Δημιουργία
      • Προετοιμασία για Πανεπιστήμια
      • Εκδηλώσεις (Photo Gallery)
    • Εκπαιδευτικές δράσεις >
      • Forensics - MUN - EYP
      • Σταθμοί στην Ιστορία της Ευρώπης
      • Λογοτεχνικό Εργαστήριο
      • Μαθητική Ομάδα Βιοηθικής Έρευνας
      • UNESCO ASPnet
      • Ολυμπιάδα Φυσικών Επιστημών EUSO
      • Επίσκεψη στο CERN - EPFL
      • Περιβαλλοντική ομάδα
      • Κέντρο Διά Βίου Μάθησης >
        • Εισαγωγή
        • Ερωτηματολόγιο συναδέλφων εκπαιδευτικών
        • Ερωτηματολόγιο γονέων, συνεργατών και φίλων
    • Αριστεία-Βραβεία
    • Πολιτιστικές Δραστηριότητες >
      • Θεατρική Ομάδα
      • Χορωδίες - Ορχήστρες
      • Μουσικά Σύνολα
      • Ομάδα φωτογραφίας
      • Μουσικές Ματιές
    • Αθλητικές Δραστηριότητες >
      • Εσωτερικά πρωταθλήματα
      • «Ζούμε σε σκηνές - Γνωρίζουμε τη φύση»
      • Βρεφική Κολύμβηση
    • Φυσιολατρικές εξορμήσεις
    • Τμήμα Συμβουλευτικής >
      • Στοχοθεσία
      • Συμβουλευτική
      • Επαγγελματικός Προσανατολισμός
      • Κοινωνικο-συναισθηματική μάθηση
      • Ανάπτυξη Δεξιοτήτων Ζωής
      • Κύκλοι Συνάντησης Γονέων
    • Τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης >
      • Γραμματεία Εκπ. Έρευνας και Ανάπτυξης
      • Επιστημονική Ημερίδα
      • Εκδόσεις/Δημοσιεύσεις >
        • Βιβλία ή Τεύχη σε Επιστημονικά Περιοδικά
        • Άρθρα σε Επιστημονικά Περιοδικά
        • Κεφάλαια σε Βιβλία
        • Εργασίες σε Πρακτικά Συνεδρίων
        • Παρουσιάσεις σε Συνέδρια
        • Διδακτικό Έργο στην Ανώτατη Εκπαίδευση
    • Βιβλιοθήκη >
      • Κατάλογος - Γενικές πληροφορίες
      • Πληροφοριακή παιδεία >
        • Γενικά
        • Αναζήτηση στον κατάλογο
        • Αξιολόγηση πηγών
      • Βιβλιογραφία και παραπομπές
      • Ηλεκτρονικές πηγές
      • Εκπαιδευτικά περιοδικά
      • Συλλογές >
        • Βιβλιογραφικό δελτίο
        • Πολυμεσικά βιβλία
        • Προτάσεις παιδικών βιβλίων
      • Πληροφορίες για τον COVID-19
      • Στατιστικά Βιβλιοθήκης
      • Citing and referencing
      • Χρήσιμοι σύνδεσμοι >
        • Κανονισμός λειτουργίας
        • Πολιτική αποδοχής δωρεών
        • Πολιτική ανάπτυξης συλλογής
  • Ακαδημαϊκή εξέλιξη
    • Γραφείο Σπουδών
    • Επαγγελματικός Προσανατολισμός >
      • Γενικές Πληροφορίες
      • Α΄ και Β΄ Γυμνασίου
      • Γ΄ Γυμνασίου
      • Α΄ Λυκείου
      • Β΄ και Γ΄ Λυκείου
    • Πρόγραμμα Απόκτησης Εργασιακής Εμπειρίας >
      • Το Πρόγραμμα
      • Έντυπα Προγράμματος
      • Ηλεκτρονική Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος
      • Εντυπώσεις
    • Παρατηρητήριο Αποφοίτων >
      • Παρατηρητήριο Αποφοίτων
      • Keep in touch!
  • Νέα
  • Επικοινωνία
  • Start
  • Education
    • Philosophy
    • Consultancy and Psychology
    • International Baccalaureate (En) >
      • International Baccalaureate Diploma Programme (En)
  • Culture
    • Culture (Introduction)
    • Library
    • Alumni Association
    • Scholarships
    • GREECE! This is my country!
    • Environmental Group
  • Scientific Work
  • Student Safety
  • Contact
  • Startseite
  • Ausbildung
    • Philosophie
    • Ausbildungsstufen
    • Beratung und psychologische Unterstützung
    • Geitonas Schule Mitglied des Partnerschulnetzes
  • Kultur
    • Einführung
    • Bibliothek
    • Verein der Ehemaligen
    • Stipendien
    • GRIECHENLAND! Das ist meine heimat!
  • Wissenschaftliches Werk
  • Schülersicherheit
  • Kontakt
  • Page d'accueil
  • Éducation
    • Philosophie
    • Niveaux
    • Conseil et soutien psychologique
  • Culture
    • Introduction
    • Bibliothèque
    • Association des Anciens
    • Bourses d'études
    • LA GRECE! Voilà mon pays!
  • Travaux scientifiques
  • Sécurité des élèves
  • Contact
  • Vacancies

​Προγράμματα για εκπαιδευτικούς

​Εκπαίδευση εκπαιδευτικών διά βίου μάθησης

Το πρόγραμμα επιδιώκει να επιμορφώσει τους εκπαιδευτικούς που επιθυμούν να εμπλακούν στο πεδίο της Εκπαίδευσης Ενηλίκων πάνω σε σύγχρονες αρχές, μεθόδους και τεχνικές της. Απευθύνεται ιδιαίτερα σε εκπαιδευτικούς που επιθυμούν να διευρύνουν τις επαγγελματικές τους δεξιότητες διδάσκοντας το θεματικό τους αντικείμενο στο πλαίσιο προγραμμάτων που απευθύνονται σε ενήλικες. Υπό την έννοια αυτή, συνιστά το προαπαιτούμενο εφόδιο για εκείνους τους εκπαιδευτικούς που επιθυμούν και θα μπορούσαν να απασχοληθούν ως επιμορφωτές των συναδέλφων τους ή άλλων ενηλίκων (γονέων, μη εκπαιδευτικού προσωπικού, αποφοίτων, μεταξύ άλλων) σε πεδία στα οποία έχουν εξειδικευτεί και τα οποία συνδέονται με τα προγράμματα που θα αναπτυχθούν από το Κέντρο Διά Βίου Μάθησης. Η παρακολούθηση του προγράμματος θα εφοδιάζει με τις απαραίτητες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες που εξασφαλίζουν την επιτυχή πιστοποίηση μέσω του Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων. Επισημαίνεται ότι η πιστοποίηση του Εκπαιδευτή Ενηλίκων αποτελεί προαπαιτούμενο για τη συμμετοχή του σε συγχρηματοδοτούμενες δράσεις Εκπαίδευσης Ενηλίκων.

Προσδοκώμενα αποτελέσματα

Σε επίπεδο γνώσεων οι συμμετέχοντες αναμένεται να κατανοούν τις βασικές αρχές και θεωρίες μάθησης της Εκπαίδευσης Ενηλίκων και να διακρίνουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του πεδίου.
Σε επίπεδο δεξιοτήτων, οι επιμορφούμενοι θα είναι σε θέση να ενισχύουν τα στοιχεία του ρόλου του εκπαιδευτή που συνδέονται με τη δυναμική της ομάδας. Θα μπορούν, παράλληλα, να αναπτύσσουν διδακτικές ενότητες με βάση τις αρχές της Διά Βίου Εκπαίδευσης και να εφαρμόζουν με επιτυχία τις τεχνικές της Εκπαίδευσης Ενηλίκων.
Τέλος, στόχος του προγράμματος είναι οι επιμορφούμενοι να αναπτύξουν θετικές στάσεις σε ό,τι αφορά στις αρχές που συνδέονται με τη συμμετοχή στην εκπαιδευτική διεργασία, την ανάσυρση εμπειριών και βιωμάτων, τη μάθηση μέσα από την πράξη και τη σημασία του αναστοχασμού στο πλαίσιο του ρόλου τους ως εκπαιδευτών ενηλίκων.

Ενδεικτικές ενότητες 
  • Το πεδίο της Διά Βίου Μάθησης και της Εκπαίδευσης Ενηλίκων. 
  • Ευρωπαϊκές και Εθνικές Πολιτικές στην Εκπαίδευση Ενηλίκων. 
  • Διά Βίου Εκπαίδευση και Πιστοποίηση. 
  • Αρχές Εκπαίδευσης Ενηλίκων. 
  • Μέθοδοι και Εκπαιδευτικές Τεχνικές, Ρόλοι Εκπαιδευτών Εκπαιδευομένων.
  • Αρχές Επικοινωνίας στην Ομάδα.
  • Σχεδιασμός Διδακτικής Ενότητας και Εκπαιδευτικού Υλικού. 

Μεθοδολογία Υλοποίησης

Πρόγραμμα μεικτής εκπαίδευσης: 30 ώρες διά ζώσης εκπαίδευσης και 30 ώρες εξ αποστάσεως με χρήση ηλεκτρονικής πλατφόρμας. Συνολική διάρκεια: 1 μήνας. 
Εκπαιδευτικό υλικό: Κατάλληλο εκπαιδευτικό υλικό για διά ζώσης και e-learning εκπαίδευση. 
Εκπαιδευτές: Ενταγμένοι στο Υπομητρώο Εκπαιδευτών Εκπαιδευτών του ΕΟΠΠΕΠ.  

Επενδύοντας στην επαγγελματική ανάπτυξη του εκπαιδευτικού σε ένα πλαίσιο βιωματικής μάθησης 

Το πρόγραμμα απευθύνεται στους εκπαιδευτικούς που επιθυμούν να κάνουν ένα επιπλέον βήμα στην επαγγελματική τους ανάπτυξη, αξιοποιώντας μεθόδους και τεχνικές συνεργατικής μάθησης και συγκροτώντας κοινότητες αναστοχασμού με συναδέλφους τους. 

Προσδοκώμενα αποτελέσματα 

Οι εκπαιδευτικοί που θα παρακολουθήσουν το συγκεκριμένο πρόγραμμα αναμένεται με την ολοκλήρωσή τους να είναι σε θέση: 
  • να υιοθετούν μια θετική στάση ως προς τη διά βίου ανάπτυξη της επαγγελματικής τους ταυτότητας, εντάσσοντάς την στην οπτική του εκπαιδευτικού ως στοχαζόμενου επαγγελματία
  • να γνωρίζουν και να αξιοποιούν εργαλεία επαγγελματικής ανάπτυξης, όπως τα αναστοχαστικά ερωτηματολόγια, τα διαλογικά ημερολόγια, η αυτοπαρατήρηση και η ετεροπαρατήρηση, η οργανωμένη ανατροφοδότηση από μαθητές, γονείς, συναδέλφους και μέντορες
  • να εφαρμόζουν πρακτικές επαγγελματικής ανάπτυξης που βασίζονται στον αναστοχασμό επί των παραδοχών και των εκπαιδευτικών πρακτικών και τη συνεργασία
  • να δέχονται και να παρέχουν κατάλληλη ανατροφοδότηση σε ένα πλαίσιο καλλιέργειας της ενσυναίσθησης και του ειλικρινούς, μη επικριτικού, υποστηρικτικού διαλόγου

Ενδεικτικές ενότητες
  • Ο εκπαιδευτικός ως στοχαζόμενος επαγγελματίας και οι μορφές επαγγελματικής ανάπτυξης
  • Μοντέλα συμμετοχικής και βιωματικής επαγγελματικής ανάπτυξης
  • Συνεργατικές τεχνικές (ημερολόγιο, παρατήρηση, οργανωμένος διάλογος, ανατροφοδότηση)
  • Συμμετοχική αξιολόγηση και λήψη αποφάσεων 

Μεθοδολογία Υλοποίησης

Πρόγραμμα μεικτής εκπαίδευσης: 20 ώρες διά ζώσης εκπαίδευσης και 20 ώρες εξ αποστάσεως με χρήση ηλεκτρονικής πλατφόρμας. Συνολική διάρκεια: 3 εβδομάδες. 
Εκπαιδευτικό υλικό: Κατάλληλο εκπαιδευτικό υλικό για διά ζώσης και e-learning εκπαίδευση. 

Τεχνολογικές εφαρμογές και εργαλεία στην εκπαίδευση: σχεδιάζοντας ηλεκτρονικό εκπαιδευτικό υλικό και ηλεκτρονικές κοινότητες μάθησης 

Το πρόγραμμα απευθύνεται στους εκπαιδευτικούς που επιθυμούν να εντάξουν στις εκπαιδευτικές τους πρακτικές τις δυνατότητες που τους προσφέρουν οι τεχνολογίες της πληροφορίας, ώστε να καταστήσουν το έργο τους περισσότερο ενδιαφέρον, ελκυστικό και παραγωγικό. 

Προσδοκώμενα αποτελέσματα 

Οι εκπαιδευτικοί που θα παρακολουθήσουν το συγκεκριμένο πρόγραμμα αναμένεται με την ολοκλήρωσή τους να είναι σε θέση: 
  • να υιοθετούν μια θετική στάση ως προς τη χρήση τεχνολογικών εργαλείων στην εκπαίδευση
  • να γνωρίζουν και να αξιοποιούν εργαλεία ηλεκτρονικής μάθησης σε συνάφεια με τις δεξιότητες και τις ανάγκες των μαθητών τους
  • να σχεδιάζουν και να υλοποιούν ενότητες σύγχρονης και ασύγχρονης ηλεκτρονικής εκπαίδευσης
  • να εξοικειωθούν με εξειδικευμένα λογισμικά και με τις πλατφόρμες ανάπτυξης ηλεκτρονικών μαθημάτων 

Ενδεικτικές ενότητες
  • Διά ζώσης, εξ αποστάσεως και μεικτή εκπαίδευση
  • Σύγχρονη και ασύγχρονη ηλεκτρονική εκπαίδευση
  • Τεχνολογικά εκπαιδευτικά εργαλεία, υπηρεσίες και διαδικτυακές εφαρμογές WEB2.0 
  • Αναπτύσσοντας και αξιολογώντας ηλεκτρονικά μαθήματα
  • Κατανοώντας το ρόλο του e-trainer

Μεθοδολογία Υλοποίησης

Πρόγραμμα μεικτής εκπαίδευσης: 25 ώρες διά ζώσης εκπαίδευσης και 25 ώρες εξ αποστάσεως με χρήση ηλεκτρονικής πλατφόρμας. Συνολική διάρκεια: 3-4 εβδομάδες. 
Εκπαιδευτικό υλικό: Κατάλληλο εκπαιδευτικό υλικό για διά ζώσης και e-learning εκπαίδευση. 

Διάγνωση, υποστήριξη και ενίσχυση των κλίσεων των μαθητών
 
Το πρόγραμμα απευθύνεται στους εκπαιδευτικούς που επιθυμούν να εμπλακούν περισσότερο ενεργητικά στη διάγνωση των κλίσεων και των αναγκών των μαθητών με ειδικά ταλέντα και δεξιότητες, να αναγνωρίσουν τα χαρακτηριστικά αυτά και να σχεδιάσουν κατάλληλες δραστηριότητες, παρεμβάσεις και εκπαιδευτικό υλικό για την ενίσχυσή τους.

Προσδοκώμενα αποτελέσματα 

Οι εκπαιδευτικοί που θα παρακολουθήσουν το συγκεκριμένο πρόγραμμα αναμένεται με την ολοκλήρωσή τους να είναι σε θέση: 
  • να υιοθετούν μια θετική στάση ως προς την πολλαπλότητα των κλίσεων των μαθητών
  • να αναγνωρίζουν και να αξιολογούν τις ιδιαίτερες κλίσεις, ταλέντα και δεξιότητες
  • να συνεργάζονται με συναδέλφους και ειδικούς για το σχεδιασμό κατάλληλων παρεμβάσεων
  • να υποστηρίζουν αποτελεσματικά, τόσο σε γνωστικό όσο και σε ψυχοκοινωνικό επίπεδο, τα παιδιά με ιδιαίτερες κλίσεις ενισχύοντας τη θετική ένταξή τους στις ομάδες 

Ενδεικτικές ενότητες
  • Ιδιαίτερες κλίσεις και δεξιότητες: Επιστημονικές προσεγγίσεις, διάγνωση και αξιολόγηση 
  • Η συναισθηματική διάσταση της δημιουργικότητας και των ιδιαίτερων κλίσεων
  • Ενιαία και διαφοροποιημένη διδασκαλία: η καλλιέργεια της δημιουργικότητας στην τάξη 
  • Αναπτύσσοντας περιβάλλοντα και εκπαιδευτικές δράσεις για την ενίσχυση των διαφορετικών κλίσεων , ταλέντων και δεξιοτήτων
  • Η καλλιέργεια του ταλέντου και τα εξατομικευμένα προγράμματα διδασκαλίας

Μεθοδολογία Υλοποίησης

Πρόγραμμα μεικτής εκπαίδευσης: 25 ώρες διά ζώσης εκπαίδευσης και 25 ώρες εξ αποστάσεως με χρήση ηλεκτρονικής πλατφόρμας. Συνολική διάρκεια: 3-4 εβδομάδες. 
Εκπαιδευτικό υλικό: Κατάλληλο εκπαιδευτικό υλικό για διά ζώσης και e-learning εκπαίδευση. 

Οι πολιτισμοί στο σχολείο: αξιοποιώντας τη διαφορετικότητα 

Το πρόγραμμα απευθύνεται στους εκπαιδευτικούς που επιθυμούν να αυξήσουν τη συνειδητοποίηση, δική τους και των μαθητών τους, σε σχέση με τα ζητήματα ταυτότητας και ετερότητας. Στο πλαίσιό του τίθενται σε ανοιχτό διάλογο και διαπραγμάτευση τα θέματα συνύπαρξης και αλληλεπίδρασης διαφορετικών πολιτισμικών παραδόσεων, γλωσσών, θρησκειών και εξετάζονται τα φαινόμενα της μετανάστευσης και οι τρόποι με τους οποίους οι κοινωνίες, οι ομάδες και άτομα αντιμετωπίζουν το «διαφορετικό» και οι διεργασίες διαμόρφωσης παραδοχών που ενδέχεται να εμπεριέχουν στερεότυπα και προκαταλήψεις ή να οδηγούν σε πρακτικές διάκρισης.

Προσδοκώμενα αποτελέσματα 

Οι εκπαιδευτικοί που θα παρακολουθήσουν το συγκεκριμένο πρόγραμμα αναμένεται με την ολοκλήρωσή τους να είναι σε θέση: 
  • να εντοπίζουν την πολυδιάστατη φύση της ταυτότητας, τα στοιχεία συνέχειας και ασυνέχειας στη συγκρότησή της και τη σχέση ατομικής και κοινωνικής ταυτότητας
  • να προσεγγίζουν κριτικά την θεώρηση των ομάδων (κοινωνικών, επαγγελματικών, φύλου, εθνοτικών, θρησκευτικών κ.ο.κ.) ως ομοιογενών και αδιαφοροποίητων στο εσωτερικό τους συνόλων
  • να αναγνωρίζουν και να αποδομούν στερεότυπα και προκαταλήψεις για το «διαφορετικό»
  • να υποστηρίζουν πρακτικές που ενισχύουν την ένταξη, την ισότιμη διαπολιτισμική αλληλεπίδραση και τον ανοιχτό διάλογο, αναδεικνύοντας την ετερότητα ως παράγοντα εμπλουτισμού της ταυτότητας

Ενδεικτικές ενότητες
  • Ταυτότητα και διαφορετικότητα: διαστάσεις και οπτικές
  • Ομάδες: ομοιογένεια ή διαφοροποίηση;
  • Στερεότυπα, προκαταλήψεις και διάκριση 
  • Οι πρακτικές διαχείρισης της διαφορετικότητας 
  • Εθνική, πολιτισμική και θρησκευτική ταυτότητα
  • Μετανάστευση και διαφορετικότητα 
  • Οργανώνοντας παρεμβάσεις για την ανάδειξη των αξιών της διαπολιτισμικής συνύπαρξης

Μεθοδολογία Υλοποίησης

Πρόγραμμα μεικτής εκπαίδευσης: 25 ώρες διά ζώσης εκπαίδευσης και 25 ώρες εξ αποστάσεως με χρήση ηλεκτρονικής πλατφόρμας. Συνολική διάρκεια: 3-4 εβδομάδες. 
Εκπαιδευτικό υλικό: Κατάλληλο εκπαιδευτικό υλικό για διά ζώσης και e-learning εκπαίδευση.
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Copyright © 2014 Εκπαιδευτήρια ΓΕΙΤΟΝΑ