Katerina Bodouroglou
Η Κατερίνα Μποδούρογλου αποφοίτησε από το IBDP των Εκπαιδευτηρίων Γείτονα το 2012. Σπούδασε Ανθρωπιστικές, Κοινωνικές και Πολιτικές Επιστήμες στο Πανεπιστήμιο του Cambridge. Από το 2016 ασχολείται με τα Ναυτιλιακά και την παροχή κτηματομεσιτικών υπηρεσιών. Ανατρέχει συχνά στα όσα έμαθε στο ΙΒ με αφορμή προγράμματα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, εταιρικών παρουσιάσεων ή επαφής με άλλους λαούς και πολιτισμούς.
Τι ήταν αυτό που σε έκανε να επιλέξεις το πρόγραμμα του ΙΒ;
Επέλεξα το ΙΒ γιατί μου άρεσε η ευελιξία στην επιλογή τόσο των μαθημάτων όσο και του βαθμού δυσκολίας τους (υψηλό/higher και μεσαίο/standard επίπεδο). Θεωρώ σημαντικό ότι το πρόγραμμα του IB συνδυάζει τα μαθήματα των γλωσσών με αυτά των θετικών και ανθρωπιστικών επιστημών κατά τρόπο που να επιτρέπει στον μαθητή να επικεντρωθεί στα ενδιαφέροντά του, χωρίς όμως να στερηθεί μια σφαιρική προσέγγιση στη γνώση. Κάτι άλλο που με οδήγησε στην επιλογή του ΙΒ ήταν το μάθημα του CAS (Creativity Action Service) αλλά και το Extended Essay, μία ακαδημαϊκού επιπέδου πραγματεία που κάθε μαθητής οφείλει να εκπονήσει σε ένα από τα μαθήματα που έχει επιλέξει.
Τι σου άρεσε περισσότερο κατά τη διάρκεια της φοίτησής σου στο πρόγραμμα του ΙΒ;
Το πρόγραμμα του ΙΒ ενθαρρύνει τους μαθητές να διαμορφώνουν τη δική τους άποψη, να τεκμηριώνουν τα επιχειρήματά τους και να προσεγγίζουν πολύπλευρα τη γνώση. Κατά τη διάρκεια της φοίτησής μου, λοιπόν, έμαθα να αξιοποιώ πληροφορίες από διαφορετικές πηγές, να εμπιστεύομαι την κριτική μου σκέψη, να μην φοβάμαι να παίρνω θέση και να θέτω τις δικές μου ακαδημαϊκές προτεραιότητες. Θυμάμαι χαρακτηριστικά την έκπληξη που ένιωσα όταν η καθηγήτρια της Ιστορίας μας εξήγησε ότι δεν θα βασιζόμασταν σε ένα μόνον εγχειρίδιο, αλλά σε αρκετά και διαφορετικά, ανάλογα με το υπό εξέταση θέμα και την εποχή. Να προσθέσω εδώ ότι οι δεξιότητες που απέκτησα φοιτώντας στο ΙΒ, αποδείχθηκαν εξαιρετικά χρήσιμες τόσο στην ακαδημαϊκή όσο και στην επαγγελματική μου πορεία. Αναφέρω χαρακτηριστικά ότι στο Πανεπιστήμιο του Cambridge, όπου φοίτησα, οι καθηγητές μάς πρότειναν συχνά έναν μακρύ κατάλογο βιβλίων, με βάση τα οποία έπρεπε να απαντήσουμε σε κάποιο ερώτημα. Τα περιθώρια ήταν κυριολεκτικά ασφυκτικά: οφείλαμε να καταθέσουμε την εργασία μας μέσα σε μερικές μόνον ημέρες και να μην ξεπεράσουμε το όριο των 2000 λέξεων. Κατάλαβα τότε ότι η εκπαιδευτική αξία και η υπεροχή του IB έναντι άλλων εκπαιδευτικών προγραμμάτων είναι αδιαμφισβήτητη.
Τι είναι αυτό που κάνει το πρόγραμμα του ΙΒ στα Εκπαιδευτήρια Γείτονα να ξεχωρίζει κατά τη γνώμη σου;
Αποφοίτησα από το ΙΒ των Εκπαιδευτηρίων Γείτονα το 2012 και αυτό που το ξεχώριζε εκείνη την εποχή ήταν ο μικρός αριθμός μαθητών ανά τμήμα και το προσωπικό ενδιαφέρον που έδειχναν οι καθηγητές. Επιπρόσθετα, ενώ πολλά σχολεία της Αθήνας αντιμετώπιζαν το CAS σαν γραφειοκρατική υποχρέωση, τα Εκπαιδευτήρια Γείτονα υποστήριζαν και ενέπνεαν τον εθελοντισμό και τη δημιουργικότητα στους μαθητές τους προσφέροντας πληθώρα εξωσχολικών δράσεων.
Αν σου ζητούσαν να θυμηθείς κάποια στιγμή από τα δύο χρόνια της φοίτησής σου στο ΙΒ, ποια θα ήταν;
Για εμένα, οι σημαντικότερες στιγμές της φοίτησής μου στο ΙΒ έλαβαν χώρα εκτός σχολικής τάξης: σε καθαρισμό ακτών (beach clean ups), επιμορφωτικές εκδρομές, επισκέψεις σε κοινωφελή ιδρύματα και οργανισμούς, θέατρα και μουσεία. Μέσα από αυτές τις δραστηριότητες ανακάλυψα όχι μόνο τα ακαδημαϊκά μου ενδιαφέροντα, αλλά και πολλές πτυχές του χαρακτήρα μου.
Are you an alumnus or alumna of our IBDP? Join the project!
As part of our Alumni in the Spotlight series, we will be featuring more of our alumni soon. If you want to nominate yourself, please complete the online form.
Τι ήταν αυτό που σε έκανε να επιλέξεις το πρόγραμμα του ΙΒ;
Επέλεξα το ΙΒ γιατί μου άρεσε η ευελιξία στην επιλογή τόσο των μαθημάτων όσο και του βαθμού δυσκολίας τους (υψηλό/higher και μεσαίο/standard επίπεδο). Θεωρώ σημαντικό ότι το πρόγραμμα του IB συνδυάζει τα μαθήματα των γλωσσών με αυτά των θετικών και ανθρωπιστικών επιστημών κατά τρόπο που να επιτρέπει στον μαθητή να επικεντρωθεί στα ενδιαφέροντά του, χωρίς όμως να στερηθεί μια σφαιρική προσέγγιση στη γνώση. Κάτι άλλο που με οδήγησε στην επιλογή του ΙΒ ήταν το μάθημα του CAS (Creativity Action Service) αλλά και το Extended Essay, μία ακαδημαϊκού επιπέδου πραγματεία που κάθε μαθητής οφείλει να εκπονήσει σε ένα από τα μαθήματα που έχει επιλέξει.
Τι σου άρεσε περισσότερο κατά τη διάρκεια της φοίτησής σου στο πρόγραμμα του ΙΒ;
Το πρόγραμμα του ΙΒ ενθαρρύνει τους μαθητές να διαμορφώνουν τη δική τους άποψη, να τεκμηριώνουν τα επιχειρήματά τους και να προσεγγίζουν πολύπλευρα τη γνώση. Κατά τη διάρκεια της φοίτησής μου, λοιπόν, έμαθα να αξιοποιώ πληροφορίες από διαφορετικές πηγές, να εμπιστεύομαι την κριτική μου σκέψη, να μην φοβάμαι να παίρνω θέση και να θέτω τις δικές μου ακαδημαϊκές προτεραιότητες. Θυμάμαι χαρακτηριστικά την έκπληξη που ένιωσα όταν η καθηγήτρια της Ιστορίας μας εξήγησε ότι δεν θα βασιζόμασταν σε ένα μόνον εγχειρίδιο, αλλά σε αρκετά και διαφορετικά, ανάλογα με το υπό εξέταση θέμα και την εποχή. Να προσθέσω εδώ ότι οι δεξιότητες που απέκτησα φοιτώντας στο ΙΒ, αποδείχθηκαν εξαιρετικά χρήσιμες τόσο στην ακαδημαϊκή όσο και στην επαγγελματική μου πορεία. Αναφέρω χαρακτηριστικά ότι στο Πανεπιστήμιο του Cambridge, όπου φοίτησα, οι καθηγητές μάς πρότειναν συχνά έναν μακρύ κατάλογο βιβλίων, με βάση τα οποία έπρεπε να απαντήσουμε σε κάποιο ερώτημα. Τα περιθώρια ήταν κυριολεκτικά ασφυκτικά: οφείλαμε να καταθέσουμε την εργασία μας μέσα σε μερικές μόνον ημέρες και να μην ξεπεράσουμε το όριο των 2000 λέξεων. Κατάλαβα τότε ότι η εκπαιδευτική αξία και η υπεροχή του IB έναντι άλλων εκπαιδευτικών προγραμμάτων είναι αδιαμφισβήτητη.
Τι είναι αυτό που κάνει το πρόγραμμα του ΙΒ στα Εκπαιδευτήρια Γείτονα να ξεχωρίζει κατά τη γνώμη σου;
Αποφοίτησα από το ΙΒ των Εκπαιδευτηρίων Γείτονα το 2012 και αυτό που το ξεχώριζε εκείνη την εποχή ήταν ο μικρός αριθμός μαθητών ανά τμήμα και το προσωπικό ενδιαφέρον που έδειχναν οι καθηγητές. Επιπρόσθετα, ενώ πολλά σχολεία της Αθήνας αντιμετώπιζαν το CAS σαν γραφειοκρατική υποχρέωση, τα Εκπαιδευτήρια Γείτονα υποστήριζαν και ενέπνεαν τον εθελοντισμό και τη δημιουργικότητα στους μαθητές τους προσφέροντας πληθώρα εξωσχολικών δράσεων.
Αν σου ζητούσαν να θυμηθείς κάποια στιγμή από τα δύο χρόνια της φοίτησής σου στο ΙΒ, ποια θα ήταν;
Για εμένα, οι σημαντικότερες στιγμές της φοίτησής μου στο ΙΒ έλαβαν χώρα εκτός σχολικής τάξης: σε καθαρισμό ακτών (beach clean ups), επιμορφωτικές εκδρομές, επισκέψεις σε κοινωφελή ιδρύματα και οργανισμούς, θέατρα και μουσεία. Μέσα από αυτές τις δραστηριότητες ανακάλυψα όχι μόνο τα ακαδημαϊκά μου ενδιαφέροντα, αλλά και πολλές πτυχές του χαρακτήρα μου.
Are you an alumnus or alumna of our IBDP? Join the project!
As part of our Alumni in the Spotlight series, we will be featuring more of our alumni soon. If you want to nominate yourself, please complete the online form.