Εγγραφή μαθητή στο IB DP - Διαδικασία αξιολόγησης των υποψηφίων
Πρώτο Στάδιο: Πληροφόρηση και Διαμόρφωση Προσωπικής Άποψης
Πριν ακόμα παραλάβετε την αίτηση, είναι πολύ σημαντικό να είστε πού καλά πληροφορημένοι για το πρόγραμμα του IB DP και να έχετε διαμορφώσει τη δική σας προσωπική άποψη.
Πηγές Πληροφόρησης
Δεύτερο Στάδιο: Υποβολή της Αίτησης
Η έναρξη της διαδικασίας υποβολής αίτησης κοινοποιείται στους γονείς του σχολείου μας με επιστολή. Η Αίτηση Εγγραφής μπορεί να παραληφθεί από τη Γραμματεία του Τμήματος, να αποσταλεί ταχυδρομικά σε εσάς ή να την κατεβάσετε ηλεκτρονικά από την ιστοσελίδα των Εκπαιδευτηρίων Γείτονα. Δεκτοί για συμμετοχή στη Διαδικασία Γραπτής Αξιολόγησης θα γίνουν μόνον όσοι υποψήφιοι υποβάλουν αίτηση. Ο αριθμός υποψηφίων που γίνεται δεκτός ανά έτος καθορίζεται από το σχολείο και γνωστοποιείται από την αρχή της διαδικασίας στους υποψηφίους. Για το σχολικό έτος 2019-2020, ο αριθμός των μαθητών που θα γίνουν δεκτοί στο IB DP1 θα είναι 45.
Η συμπλήρωση της αιτήσεως, πέρα από την καταγραφή των προσωπικών στοιχείων του μαθητή, αποσκοπεί στο να διαπιστώσει την προΰπαρξη ικανοποιητικής γνωστικής και μαθησιακής υποδομής.
Για να ολοκληρωθεί η αίτηση απαιτείται η κατάθεση των εξής στοιχείων:
Για να διαπιστωθούν τα παραπάνω, ο υποψήφιος πρέπει να προσκομίσει μαζί με την αίτηση:
Τρίτο Στάδιο: Προσωπική Συνένευξη
Όλοι οι υποψήφιοι για το πρόγραμμα του IB DP καλούνται σε ατομική συνέντευξη. Ο ρόλος της συνέντευξης (non-academic interview) είναι πού σημαντικό μέρος της συνολικής αξιολόγησης. Ενώ από τη μια πλευρά θα αξιολογηθούν οι ικανότητες και δεξιότητες των υποψηφίων μέσα από τις εξετάσεις, από την άλλη θα πρέπει να ληφθούν υπόψη και στοιχεία της προσωπικότητας των αιτούντων.
Στόχος της συνέντευξης είναι:
Η συνέντευξη διεξάγεται είτε από την Σύμβουλο Ψυχολόγο είτε από τον Διευθυντή ή Υποδιευθυντή του προγράμματος. Η συνέντευξη διεξάγεται σε φιλική και άνετη ατμόσφαιρα, παρέχει στους υποψηφίους τη δυνατότητα να εκφράσουν και να προβάλουν τις απόψεις τους ή τα ερωτήματά τους σχετικά με κάθε πτυχή του προγράμματος, καθώς και τις προσωπικές τους ανησυχίες.
Οι υποψήφιοι θα κληθούν να δώσουν περισσότερες διευκρινίσεις για όσα έχουν ήδη δηλώσει στην αίτησή τους. Φυσικά θα ερωτηθούν γιατί θέλουν να εγγραφούν στο IB DP του σχολείου μας, ποια μαθήματα τους ενδιαφέρουν, αλλά και ποια είναι τα ακαδημαϊκά τους όνειρα. Δεν θα πρέπει να ανησυχούν, εάν δεν έχουν σκεφθεί ακόμα τι θέλουν να σπουδάσουν ή τι επάγγελμα θα επιλέξουν στη ζωή τους. Αυτό είναι φυσιολογικό. Γι’ αυτό και η απάντηση «Δεν γνωρίζω» είναι απολύτως αποδεκτή από εμάς, μιας και σε τέτοιου είδους ερωτήσεις δεν υπάρχουν συγκεκριμένες απαντήσεις.
Οι υποψήφιοι μπορούν να εκφράσουν όλες τις απορίες τους, είτε αφορούν τον δικό τους ρόλο ως μαθητή μέσα στο πρόγραμμα, είτε το ρόλο των καθηγητών κατά τη διάρκεια των δύο αυτών ετών, καθώς και το επίπεδο επικοινωνίας μεταξύ καθηγητή και μαθητή. Στο σημείο αυτό πρέπει να τονιστεί ότι, από τη μεριά μας, προσπαθούμε κατά τη διάρκεια της συνάντησης να προσφέρουμε σημαντικά στοιχεία που απορρέουν από την εμπειρία μας στον χώρο αυτό, έτσι ώστε στο τέλος οι ίδιοι οι υποψήφιοι, αλλά και οι γονείς τους να έχουν μια πιο ξεκάθαρη εικόνα και λιγότερες ανησυχίες για την απόφασή τους να παρακολουθήσουν το πρόγραμμα.
Τέταρτο Στάδιο: Διαγνωστικά Διαγωνίσματα
Ακολουθεί η συμμετοχή του υποψηφίου σε Διαγνωστικά Διαγωνίσματα, τα οποία ως κύριο στόχο έχουν: (α) να διαπιστώσουν με ακρίβεια το επίπεδο γνωστικής υποδομής των υποψηφίων και (β) να αξιολογήσουν το δυνητικό εύρος των ικανοτήτων τους σε κύρια γνωστικά πεδία που χαράσσουν κατευθύνεις και αποτελούν τον κορμό των πιθανών τους ατομικών προγραμμάτων.
Τα Διαγωνίσματα διεξάγονται σε προκαθορισμένες ημερομηνίες με θέματα που τίθενται και αξιολογούνται από τους Υπευθύνους των Κλάδων. Αναλυτικές οδηγίες καθώς και δείγματα θεμάτων διατίθενται από τη γραμματεία σε όσους υποβάλλουν αίτηση.
Ανακοίνωση Αποτελεσμάτων
Η έκβαση της αίτησης, καθώς και τα αποτελέσματα των διαγνωστικών διαγωνισμάτων, ανακοινώνονται εγγράφως στον κάθε υποψήφιο σε διάστημα δέκα ημερών από την ολοκλήρωση του τελευταίου σταδίου της αξιολόγησης.
Πριν ακόμα παραλάβετε την αίτηση, είναι πολύ σημαντικό να είστε πού καλά πληροφορημένοι για το πρόγραμμα του IB DP και να έχετε διαμορφώσει τη δική σας προσωπική άποψη.
Πηγές Πληροφόρησης
- Ενημερωτικά φυλλάδια
- Διαδικτυακοί τόποι: www.geitonas.edu.gr, www.ibo.org
- Επαφή με μαθητές που φοιτούν στο πρόγραμμα
- Επίσκεψη στο χώρο μας
- Προκαθορισμένη ατομική συνάντηση με έναν από τους παρακάτω: Πανεπιστημιακό Σύμβουλο, Υπεύθυνο Συμβουλευτικής, Διευθυντή ή Υποδιευθυντή του προγράμματος
- Ενημέρωση από τους καθηγητές μας
- Ενημέρωση από γονείς μαθητών μας
- Επικοινωνία με αποφοίτους του προγράμματος μέσα από τον Σύλλογό τους
- Παρακολούθηση της Ολοήμερης Ημερίδας Ενημέρωσης
- Συμμετοχή στο ετήσιο πρόγραμμα Ανοιχτών Τάξεων που διεξάγεται στην αρχή κάθε σχολικού έτους
Δεύτερο Στάδιο: Υποβολή της Αίτησης
Η έναρξη της διαδικασίας υποβολής αίτησης κοινοποιείται στους γονείς του σχολείου μας με επιστολή. Η Αίτηση Εγγραφής μπορεί να παραληφθεί από τη Γραμματεία του Τμήματος, να αποσταλεί ταχυδρομικά σε εσάς ή να την κατεβάσετε ηλεκτρονικά από την ιστοσελίδα των Εκπαιδευτηρίων Γείτονα. Δεκτοί για συμμετοχή στη Διαδικασία Γραπτής Αξιολόγησης θα γίνουν μόνον όσοι υποψήφιοι υποβάλουν αίτηση. Ο αριθμός υποψηφίων που γίνεται δεκτός ανά έτος καθορίζεται από το σχολείο και γνωστοποιείται από την αρχή της διαδικασίας στους υποψηφίους. Για το σχολικό έτος 2019-2020, ο αριθμός των μαθητών που θα γίνουν δεκτοί στο IB DP1 θα είναι 45.
Η συμπλήρωση της αιτήσεως, πέρα από την καταγραφή των προσωπικών στοιχείων του μαθητή, αποσκοπεί στο να διαπιστώσει την προΰπαρξη ικανοποιητικής γνωστικής και μαθησιακής υποδομής.
Για να ολοκληρωθεί η αίτηση απαιτείται η κατάθεση των εξής στοιχείων:
- Προσωπικά στοιχεία του Υποψηφίου
- Ερωτηματολόγιο για την Οικογένεια
- Συστατική Επιστολή από τον Καθηγητή Αγγλικών
Για να διαπιστωθούν τα παραπάνω, ο υποψήφιος πρέπει να προσκομίσει μαζί με την αίτηση:
- Φωτοτυπία του ελέγχου της Α’ Λυκείου ή αντίστοιχης τάξης Διεθνούς Σχολείου με τους βαθμούς τουλάχιστον του Α’ τετράμηνου
- 4 φωτογραφίες διαβατηρίου
- Φωτοτυπία διαβατηρίου ή ταυτότητας
- Φωτοτυπίες πιστοποιητικών γλωσσομάθειας ή αποδεικτικό έγγραφο που να αποδεικνύει την εγγραφή του για την απόκτηση των παραπάνω πιστοποιητικών (π.χ. εγγραφή για Lower)
- Φωτοτυπίες βραβείων, δηλώσεων συμμετοχής ή διακρίσεων σε αθλήματα, πολιτιστικές ή άλλες εξωσχολικές δραστηριότητες
Τρίτο Στάδιο: Προσωπική Συνένευξη
Όλοι οι υποψήφιοι για το πρόγραμμα του IB DP καλούνται σε ατομική συνέντευξη. Ο ρόλος της συνέντευξης (non-academic interview) είναι πού σημαντικό μέρος της συνολικής αξιολόγησης. Ενώ από τη μια πλευρά θα αξιολογηθούν οι ικανότητες και δεξιότητες των υποψηφίων μέσα από τις εξετάσεις, από την άλλη θα πρέπει να ληφθούν υπόψη και στοιχεία της προσωπικότητας των αιτούντων.
Στόχος της συνέντευξης είναι:
- Να τους εξοικειώσει με τη λειτουργία του προγράμματος
- Να τους ενημερώσει για το πνεύμα που διέπει το πρόγραμμα και το τμήμα
- Να καθησυχάσει τυχόν ανησυχίες τους για της δυσκολίες του προγράμματος
- Να υπογραμμίσει τη σημασία της επικοινωνίας τους με τους καθηγητές για την καλύτερη ακαδημαϊκή τους πορεία
- Να τους μυήσει στη σωστή επιλογή παρακολούθησης τους προγράμματος, ώστε να πραγματοποιηθούν οι στόχοι τους
- Να τους ενθαρρύνει να εκφράσουν τα συναισθήματά τους και τις σκέψεις τους για το πρόγραμμα
Η συνέντευξη διεξάγεται είτε από την Σύμβουλο Ψυχολόγο είτε από τον Διευθυντή ή Υποδιευθυντή του προγράμματος. Η συνέντευξη διεξάγεται σε φιλική και άνετη ατμόσφαιρα, παρέχει στους υποψηφίους τη δυνατότητα να εκφράσουν και να προβάλουν τις απόψεις τους ή τα ερωτήματά τους σχετικά με κάθε πτυχή του προγράμματος, καθώς και τις προσωπικές τους ανησυχίες.
Οι υποψήφιοι θα κληθούν να δώσουν περισσότερες διευκρινίσεις για όσα έχουν ήδη δηλώσει στην αίτησή τους. Φυσικά θα ερωτηθούν γιατί θέλουν να εγγραφούν στο IB DP του σχολείου μας, ποια μαθήματα τους ενδιαφέρουν, αλλά και ποια είναι τα ακαδημαϊκά τους όνειρα. Δεν θα πρέπει να ανησυχούν, εάν δεν έχουν σκεφθεί ακόμα τι θέλουν να σπουδάσουν ή τι επάγγελμα θα επιλέξουν στη ζωή τους. Αυτό είναι φυσιολογικό. Γι’ αυτό και η απάντηση «Δεν γνωρίζω» είναι απολύτως αποδεκτή από εμάς, μιας και σε τέτοιου είδους ερωτήσεις δεν υπάρχουν συγκεκριμένες απαντήσεις.
Οι υποψήφιοι μπορούν να εκφράσουν όλες τις απορίες τους, είτε αφορούν τον δικό τους ρόλο ως μαθητή μέσα στο πρόγραμμα, είτε το ρόλο των καθηγητών κατά τη διάρκεια των δύο αυτών ετών, καθώς και το επίπεδο επικοινωνίας μεταξύ καθηγητή και μαθητή. Στο σημείο αυτό πρέπει να τονιστεί ότι, από τη μεριά μας, προσπαθούμε κατά τη διάρκεια της συνάντησης να προσφέρουμε σημαντικά στοιχεία που απορρέουν από την εμπειρία μας στον χώρο αυτό, έτσι ώστε στο τέλος οι ίδιοι οι υποψήφιοι, αλλά και οι γονείς τους να έχουν μια πιο ξεκάθαρη εικόνα και λιγότερες ανησυχίες για την απόφασή τους να παρακολουθήσουν το πρόγραμμα.
Τέταρτο Στάδιο: Διαγνωστικά Διαγωνίσματα
Ακολουθεί η συμμετοχή του υποψηφίου σε Διαγνωστικά Διαγωνίσματα, τα οποία ως κύριο στόχο έχουν: (α) να διαπιστώσουν με ακρίβεια το επίπεδο γνωστικής υποδομής των υποψηφίων και (β) να αξιολογήσουν το δυνητικό εύρος των ικανοτήτων τους σε κύρια γνωστικά πεδία που χαράσσουν κατευθύνεις και αποτελούν τον κορμό των πιθανών τους ατομικών προγραμμάτων.
Τα Διαγωνίσματα διεξάγονται σε προκαθορισμένες ημερομηνίες με θέματα που τίθενται και αξιολογούνται από τους Υπευθύνους των Κλάδων. Αναλυτικές οδηγίες καθώς και δείγματα θεμάτων διατίθενται από τη γραμματεία σε όσους υποβάλλουν αίτηση.
Ανακοίνωση Αποτελεσμάτων
Η έκβαση της αίτησης, καθώς και τα αποτελέσματα των διαγνωστικών διαγωνισμάτων, ανακοινώνονται εγγράφως στον κάθε υποψήφιο σε διάστημα δέκα ημερών από την ολοκλήρωση του τελευταίου σταδίου της αξιολόγησης.
|
|
|