Συμβουλευτική υποστήριξη
Η μετάβαση στο Δημοτικό είναι ένας σημαντικός σταθμός στη ζωή του παιδιού και κατ’ επέκταση για το σύνολο της οικογένειας. Πρωταρχικός μας στόχος στα Εκπαιδευτήρια Γείτονα είναι η ομαλή μετάβαση του παιδιού στο Δημοτικό και γι’ αυτό φροντίζουμε το σχολικό περιβάλλον να είναι τόσο φιλικό όσο και διδακτικό, καλλιεργώντας σχέσεις σεβασμού και κατανόησης. Θέτοντας τις σωστές βάσεις, στοχεύουμε τα παιδιά να είναι ήρεμα, χαρούμενα και πρόθυμα να ανακαλύψουν αυτή τη νέα εμπειρία. Κύριος στόχος των δράσεων του Τμήματος, αποτελεί η προαγωγή της ψυχικής υγείας των μαθητών μας και η διαμόρφωση ενός κλίματος σεβασμού, κατανόησης και αποδοχής στο σχολικό περιβάλλον.
Ο ρόλος του Τμήματος Συμβουλευτικής στο Δημοτικό των Εκπαιδευτηρίων Γείτονα είναι πολύπλευρος, καθώς ανταποκρίνεται στις ανάγκες των γονέων, των εκπαιδευτικών και των παιδιών.
Οι σύμβουλοι – ψυχολόγοι, μέσω της συμβουλευτικής γονέων, υποστηρίζουν τις οικογένειες των μαθητών/τριων δίνοντας κατευθύνσεις στους γονείς τόσο για τις μαθησιακές και συναισθηματικές ανάγκες των μαθητών/τριων, όσο και για τις γονικές πρακτικές που χρησιμοποιούν. Ταυτόχρονα, κατόπιν αιτήματος των γονέων γίνεται χαρτογράφηση των μαθησιακών και συναισθηματικών αναγκών των μαθητών/τριων.
Οι σύμβουλοι – ψυχολόγοι, συνεργάζονται συστηματικά με το σύνολο των εκπαιδευτικών, πραγματοποιώντας εβδομαδιαίες εποπτείες, με σκοπό την αποτελεσματική και στοχευμένη διαχείριση των παιδιών μέσα και έξω από τη σχολική τάξη. Επίσης, πραγματοποιούνται επιμορφωτικές ομιλίες για τους εκπαιδευτικούς με στόχο την ευαισθητοποίηση τους σε συγκεκριμένη θεματολογία (π.χ. μαθησιακές δυσκολίες, εκφοβισμός κ.ά).
Από το 2007, το Τμήμα Συμβουλευτικής στηρίζει τους γονείς των μαθητών μας μέσα και από το πρόγραμμα των Κύκλων Γονέων. Πρόκειται για μια καινοτόμο ενότητα εκπαίδευσης, στήριξης και ενημέρωσης των γονέων γύρω από θέματα που αφορούν τη διαχείριση των παιδιών, το μεγάλωμά τους, τις αναπτυξιακές τους ανάγκες, τις οικογενειακές σχέσεις, τη διαχείριση συναισθημάτων και πολλά άλλα.
«Ανάπτυξη Δεξιοτήτων Ζωής»
Στα Εκπαιδευτήρια Γείτονα τα τελευταία χρόνια υλοποιείται ένα δημιουργικό πρόγραμμα εκπαίδευσης δεξιοτήτων ζωής, που ξεκινά από τον Παιδικό Σταθμό και το Νηπιαγωγείο και ολοκληρώνεται στο Λύκειο και το ΙΒDP. Το πρόγραμμα ονομάζεται «Ανάπτυξη Δεξιοτήτων Ζωής» και εκπονείται από το Τμήμα Συμβουλευτικής των Εκπαιδευτηρίων Γείτονα, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς των επιπέδων.
Στη σύγχρονη αλλά και τη μελλοντική εργασιακή πραγματικότητα, οι δεξιότητες που έχει ανάγκη ο κάθε νέος όταν ξεκινά τη σταδιοδρομία του δεν εξαντλούνται στα τυπικά προσόντα, τα πτυχία και τις όποιες πιστοποιήσεις, αλλά ενισχύονται με τα μη τυπικά προσόντα που είναι όλο και πιο αναγκαία.
Οι προσωπικές, κοινωνικές και εκπαιδευτικές δεξιότητες που καλλιεργούνται στα Εκπαιδευτήρια Γείτονα, ενισχύουν την αυτοπεποίθηση των μαθητών, λειτουργούν θετικά στη διαχείριση των δυσκολιών και των αρνητικών συναισθημάτων που τυχόν βιώνουν τα παιδιά αλλά ταυτόχρονα προετοιμάζουν τους μελλοντικούς επιτυχημένους επαγγελματίες. Οι θεματικές ενότητες σε όλες τις βαθμίδες έχουν σχεδιαστεί με βάση το θεωρητικό μοντέλο των πέντε παραγόντων (The Big Five Theory) αλλά και τη θεωρία των Δεξιοτήτων του 21ου αιώνα (4cs, Creativity, Critical Thinking, Collaboration, Communication).
Ο ρόλος του Τμήματος Συμβουλευτικής στο Δημοτικό των Εκπαιδευτηρίων Γείτονα είναι πολύπλευρος, καθώς ανταποκρίνεται στις ανάγκες των γονέων, των εκπαιδευτικών και των παιδιών.
Οι σύμβουλοι – ψυχολόγοι, μέσω της συμβουλευτικής γονέων, υποστηρίζουν τις οικογένειες των μαθητών/τριων δίνοντας κατευθύνσεις στους γονείς τόσο για τις μαθησιακές και συναισθηματικές ανάγκες των μαθητών/τριων, όσο και για τις γονικές πρακτικές που χρησιμοποιούν. Ταυτόχρονα, κατόπιν αιτήματος των γονέων γίνεται χαρτογράφηση των μαθησιακών και συναισθηματικών αναγκών των μαθητών/τριων.
Οι σύμβουλοι – ψυχολόγοι, συνεργάζονται συστηματικά με το σύνολο των εκπαιδευτικών, πραγματοποιώντας εβδομαδιαίες εποπτείες, με σκοπό την αποτελεσματική και στοχευμένη διαχείριση των παιδιών μέσα και έξω από τη σχολική τάξη. Επίσης, πραγματοποιούνται επιμορφωτικές ομιλίες για τους εκπαιδευτικούς με στόχο την ευαισθητοποίηση τους σε συγκεκριμένη θεματολογία (π.χ. μαθησιακές δυσκολίες, εκφοβισμός κ.ά).
Από το 2007, το Τμήμα Συμβουλευτικής στηρίζει τους γονείς των μαθητών μας μέσα και από το πρόγραμμα των Κύκλων Γονέων. Πρόκειται για μια καινοτόμο ενότητα εκπαίδευσης, στήριξης και ενημέρωσης των γονέων γύρω από θέματα που αφορούν τη διαχείριση των παιδιών, το μεγάλωμά τους, τις αναπτυξιακές τους ανάγκες, τις οικογενειακές σχέσεις, τη διαχείριση συναισθημάτων και πολλά άλλα.
«Ανάπτυξη Δεξιοτήτων Ζωής»
Στα Εκπαιδευτήρια Γείτονα τα τελευταία χρόνια υλοποιείται ένα δημιουργικό πρόγραμμα εκπαίδευσης δεξιοτήτων ζωής, που ξεκινά από τον Παιδικό Σταθμό και το Νηπιαγωγείο και ολοκληρώνεται στο Λύκειο και το ΙΒDP. Το πρόγραμμα ονομάζεται «Ανάπτυξη Δεξιοτήτων Ζωής» και εκπονείται από το Τμήμα Συμβουλευτικής των Εκπαιδευτηρίων Γείτονα, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς των επιπέδων.
Στη σύγχρονη αλλά και τη μελλοντική εργασιακή πραγματικότητα, οι δεξιότητες που έχει ανάγκη ο κάθε νέος όταν ξεκινά τη σταδιοδρομία του δεν εξαντλούνται στα τυπικά προσόντα, τα πτυχία και τις όποιες πιστοποιήσεις, αλλά ενισχύονται με τα μη τυπικά προσόντα που είναι όλο και πιο αναγκαία.
Οι προσωπικές, κοινωνικές και εκπαιδευτικές δεξιότητες που καλλιεργούνται στα Εκπαιδευτήρια Γείτονα, ενισχύουν την αυτοπεποίθηση των μαθητών, λειτουργούν θετικά στη διαχείριση των δυσκολιών και των αρνητικών συναισθημάτων που τυχόν βιώνουν τα παιδιά αλλά ταυτόχρονα προετοιμάζουν τους μελλοντικούς επιτυχημένους επαγγελματίες. Οι θεματικές ενότητες σε όλες τις βαθμίδες έχουν σχεδιαστεί με βάση το θεωρητικό μοντέλο των πέντε παραγόντων (The Big Five Theory) αλλά και τη θεωρία των Δεξιοτήτων του 21ου αιώνα (4cs, Creativity, Critical Thinking, Collaboration, Communication).
- Συγκεκριμένα, το πρόγραμμα «Το σχολείο μου ως νέα πραγματικότητα: μαθαίνουμε να ζούμε μαζί» της Α΄ Δημοτικού, έχει ως στόχο να προάγει την ομαλή σχολική προσαρμογή των παιδιών και να καλλιεργήσει τις εξής δεξιότητες: υπευθυνότητα, αυτοέλεγχο, επιμονή, δημιουργικότητα, αντοχή στο στρες, συναισθηματικό έλεγχο, κοινωνικότητα, ενεργητικότητα, ενσυναίσθηση, εμπιστοσύνη, αυτονόμηση.
- Παρομοίως, τα παιδιά της Β΄ Δημοτικού, μέσω του προγράμματος «Μαθαίνω να παίζω - Μαθαίνω να ζω» εκπαιδεύονται στις εξής δεξιότητες: ενσυναίσθηση, ομαδικότητα, διαχείριση θυμού, αντοχή στη ματαίωση, συνεργασία, σεβασμός στην ατομικότητα.
- Στην Γ΄ Δημοτικού, το πρόγραμμα «Φιλία» καλεί τα παιδιά να εξερευνήσουν την έννοια της φιλίας, να διαπιστώσουν την αξία της ομάδας και να εξασκηθούν στην αποτελεσματική διαχείριση συναισθημάτων και στην δεξιότητα επίλυσης προβλημάτων, μέσω ομαδικών δραστηριοτήτων συνεργασίας.
- Στη Δ΄ Δημοτικού, μέσω του προγράμματος «Δεξιότητες Επικοινωνίας» τα παιδιά καλλιεργούν δεξιότητες προαγωγής μιας υγιούς και δημιουργικής επικοινωνίας. Μέσα από βιωματικές ασκήσεις, γνωρίζουν τα στοιχεία της λεκτικής και της μη λεκτικής επικοινωνίας, μαθαίνουν να αναγνωρίζουν τους φραγμούς στην επικοινωνία, να κατανοούν την οπτική του συνομιλητή και να εκφράζουν τα συναισθήματά τους.
- Στην Ε΄ Δημοτικού τα παιδιά συμμετέχουν στο πρόγραμμα «Παρέα», το οποίο αποτελείται από δύο ενότητες. Στην πρώτη ενότητα δίνεται έμφαση στις κοινωνικές δεξιότητες, στην διεκδικητική επικοινωνία και στη διαδικασία επίλυσης συγκρούσεων, ενώ η δεύτερη ενότητα περιλαμβάνει δραστηριότητες που στοχεύουν στην ευαισθητοποίηση των μαθητών και στην πρόληψη φαινομένων σχολικής βίας και σχολικού εκφοβισμού.
- Στην ΣΤ΄ Δημοτικού, το πρόγραμμα «Μεγαλώνουμε- Αλλάζουμε» εστιάζει στα ζητήματα που καλούνται να διαχειριστούν τα παιδιά σε αυτή την αναπτυξιακή φάση και πριν τη μετάβασή τους στο Γυμνάσιο. Στόχος του προγράμματος είναι, οι μαθητές να ενημερωθούν για τις βιολογικές αλλά και τις συναισθηματικές αλλαγές που φέρνει η εφηβεία και να αναπτύξουν δεξιότητες λήψης αποφάσεων και διαχείρισης αγχογόνων καταστάσεων. Ακόμη, τα παιδιά ενημερώνονται σχετικά με ζητήματα αυτοπροστασίας, συζητούν για τις διαπροσωπικές τους σχέσεις και μαθαίνουν να θέτουν υγιή προσωπικά όρια.