Προαιρετικά Προγράμματα
Τα Προαιρετικά Προγράμματα, Αθλητικά, Ακαδημαϊκά, Εκπαιδευτικά (Ξένες Γλώσσες), Προγράμματα Δημιουργικής Απασχόλησης εκπορεύονται απ' την παιδαγωγική φιλοσοφία του Σχολείου μας και υπηρετούν με την παιδευτική τους λειτουργία τους υψηλούς εκπαιδευτικούς μας στόχους. Η εκπαιδευτική τους αξία είναι πολύ μεγάλη, αφού τα παιδιά που συμμετέχουν ικανοποιούν μέσω αυτών τα ενδιαφέροντά τους, καλλιεργούν τις κλίσεις τους και αναδεικνύουν την ατομικότητά τους.
Τα Προαιρετικά Προγράμματα απευθύνονται κυρίως στους μαθητές και τις μαθήτριες του Παιδικού Σταθμού, του Νηπιαγωγείου, του Δημοτικού και του Γυμνασίου. Πραγματοποιούνται σε χρόνο πέραν του υποχρεωτικού προγράμματος του Σχολείου μας και συμπληρώνουν ή επεκτείνουν το πρόγραμμα σπουδών.
Τα προγράμματα υλοποιούνται σε δύο ζώνες: τα προαιρετικά προγράμματα της πρώτης ζώνης κατά το χρονικό διάστημα 13:30 – 15:00 και τα απογευματινά προαιρετικά προγράμματα της δεύτερης ζώνης («Απογευματινά Προαιρετικά Προγράμματα») στο χρονικό διάστημα 15:00 – 16:40. Το κάθε παιδί, ανάλογα με το υποχρεωτικό του πρόγραμμα και τη βαθμίδα εκπαίδευσης, δημιουργεί το δικό του κύκλο δραστηριοτήτων.
Στα Αθλητικά Προαιρετικά Προγράμματα περιλαμβάνονται: η Αυτοάμυνα (Καράτε - Ju Jitsu), το Βόλεϊ, η Ενόργανη Γυμναστική, η Καλλιτεχνική Κολύμβηση, η Κολύμβηση, η Ξιφασκία, το Μπάσκετ, το Ποδόσφαιρο, η Ρυθμική Γυμναστική, ο Στίβος, το Τένις, η Υδατοσφαίριση και το Cheerleading. Ξεχωριστή θέση στα αθλητικά προαιρετικά προγράμματα έχουν και οι Ελληνικοί Παραδοσιακοί Χοροί.
Στα Ακαδημαϊκά Προγράμματα συμπεριλαμβάνονται: ο Κλασσικός και Μοντέρνος Χορός, το Καλλιτεχνικό Εργαστήρι (Κεραμική – Εικαστικά), η Χειροτεχνία (arts and krafts), το Σκάκι, η Ρομποτική, καθώς επίσης και η αναγνωρισμένη από το κράτος Μουσική Σχολή των Εκπαιδευτηρίων Γείτονα. Στη Μουσική Σχολή εντάσσονται η διδασκαλία Μουσικών Οργάνων (Πιάνο, Αρμόνιο, Κλασική και Ηλεκτρική Κιθάρα, Βιολί, Ακορντεόν, Φλάουτο), τα Θεωρητικά Μαθήματα Μουσικής (Σολφέζ), η Μουσική Προπαιδεία (Σύστημα Orff), καθώς και η διδασκαλία Βυζαντινής Μουσικής.
Στα Εκπαιδευτικά Προαιρετικά Προγράμματα περιλαμβάνονται: οι Ξένες Γλώσσες (Αγγλικά, Γαλλικά, Γερμανικά, Ισπανικά, Ιταλικά, Κινέζικα, Αραβικά, Ρωσικά), η Μελέτη, η Εφημερία Αγγλικών, τα Study Skills,.Study Skills, Αραβικά, Εργαστήρι Αγγλικών, Εργαστήρι Γαλλικών, Εργαστήρι Γερμανικών, Ιταλικά, Κινέζικα, Ρώσικα.
Στα Προγράμματα Δημιουργικής Απασχόλησης συμπεριλαμβάνονται: Το Διευρυμένο Ωράριο, η Φύλαξη, οι Συνταγές Γεύσεων και Επιστήμης και το πρόγραμμα Διατροφή και Ευεξία.
Τα Προαιρετικά Προγράμματα απευθύνονται κυρίως στους μαθητές και τις μαθήτριες του Παιδικού Σταθμού, του Νηπιαγωγείου, του Δημοτικού και του Γυμνασίου. Πραγματοποιούνται σε χρόνο πέραν του υποχρεωτικού προγράμματος του Σχολείου μας και συμπληρώνουν ή επεκτείνουν το πρόγραμμα σπουδών.
Τα προγράμματα υλοποιούνται σε δύο ζώνες: τα προαιρετικά προγράμματα της πρώτης ζώνης κατά το χρονικό διάστημα 13:30 – 15:00 και τα απογευματινά προαιρετικά προγράμματα της δεύτερης ζώνης («Απογευματινά Προαιρετικά Προγράμματα») στο χρονικό διάστημα 15:00 – 16:40. Το κάθε παιδί, ανάλογα με το υποχρεωτικό του πρόγραμμα και τη βαθμίδα εκπαίδευσης, δημιουργεί το δικό του κύκλο δραστηριοτήτων.
Στα Αθλητικά Προαιρετικά Προγράμματα περιλαμβάνονται: η Αυτοάμυνα (Καράτε - Ju Jitsu), το Βόλεϊ, η Ενόργανη Γυμναστική, η Καλλιτεχνική Κολύμβηση, η Κολύμβηση, η Ξιφασκία, το Μπάσκετ, το Ποδόσφαιρο, η Ρυθμική Γυμναστική, ο Στίβος, το Τένις, η Υδατοσφαίριση και το Cheerleading. Ξεχωριστή θέση στα αθλητικά προαιρετικά προγράμματα έχουν και οι Ελληνικοί Παραδοσιακοί Χοροί.
Στα Ακαδημαϊκά Προγράμματα συμπεριλαμβάνονται: ο Κλασσικός και Μοντέρνος Χορός, το Καλλιτεχνικό Εργαστήρι (Κεραμική – Εικαστικά), η Χειροτεχνία (arts and krafts), το Σκάκι, η Ρομποτική, καθώς επίσης και η αναγνωρισμένη από το κράτος Μουσική Σχολή των Εκπαιδευτηρίων Γείτονα. Στη Μουσική Σχολή εντάσσονται η διδασκαλία Μουσικών Οργάνων (Πιάνο, Αρμόνιο, Κλασική και Ηλεκτρική Κιθάρα, Βιολί, Ακορντεόν, Φλάουτο), τα Θεωρητικά Μαθήματα Μουσικής (Σολφέζ), η Μουσική Προπαιδεία (Σύστημα Orff), καθώς και η διδασκαλία Βυζαντινής Μουσικής.
Στα Εκπαιδευτικά Προαιρετικά Προγράμματα περιλαμβάνονται: οι Ξένες Γλώσσες (Αγγλικά, Γαλλικά, Γερμανικά, Ισπανικά, Ιταλικά, Κινέζικα, Αραβικά, Ρωσικά), η Μελέτη, η Εφημερία Αγγλικών, τα Study Skills,.Study Skills, Αραβικά, Εργαστήρι Αγγλικών, Εργαστήρι Γαλλικών, Εργαστήρι Γερμανικών, Ιταλικά, Κινέζικα, Ρώσικα.
Στα Προγράμματα Δημιουργικής Απασχόλησης συμπεριλαμβάνονται: Το Διευρυμένο Ωράριο, η Φύλαξη, οι Συνταγές Γεύσεων και Επιστήμης και το πρόγραμμα Διατροφή και Ευεξία.
Μπαλέτο
Το Κλασικό Μπαλέτο, βασισμένο πάνω σε συγκεκριμένους και συχνά αυστηρούς κανόνες, έχει ως στόχο την πειθαρχία του νου και του σώματος, τον τέλειο έλεγχο των κινήσεων και προσδίδει χάρη και πλαστικότητα στο σώμα.
Τα Εκπαιδευτήριά μας, πιστά στη μεθοδολογία, στο κύρος, στην ασφάλεια και τη σωστή αξιολόγηση των παιδιών, προσφέρουν ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα εκπαίδευσης κλασικού χορού, βασισμένο σε ένα από τα πιο αναγνωρισμένα παγκοσμίως συστήματα χορού, αυτό της Royal Academy of Dance (R.A.D.).
Διακρίνοντας τις ικανότητες και το ταλέντο κάθε παιδιού ξεχωριστά, το κατευθύνουμε σταδιακά σε τάξεις υψηλότερης τεχνικής, πάντοτε με τη βοήθεια των έμπειρων και καταρτισμένων καθηγητριών του Σχολείου μας. Έτσι λοιπόν τα παιδιά μπορούν να λάβουν μέρος στις εξετάσεις της Βασιλικής Ακαδημίας Χορού. Σκοπός των εξετάσεων είναι η αξιολόγηση και αναγνώριση της δουλειάς των παιδιών μας και η απόκτηση διπλώματος που μπορεί να οδηγήσει σε επαγγελματική κατοχύρωση για όσα από αυτά θελήσουν να συνεχίσουν τις σπουδές τους στον κλασσικό χορό. Το σύστημα κλασσικού χορού της R.A.D. ξεκινάει με επτά παιδικά τμήματα (Pre Primary, Primary, Grade I, Grade II, Grade III, Grade IV, Grade V) και συνεχίζει με τρία επαγγελματικά διπλώματα (Elementary, Intermediate και Advanced).
Η συμμετοχή στις εξετάσεις είναι προαιρετική.
Τέλος στο πλαίσιο των πολιτιστικών εκδηλώσεων του Σχολείου μας που πραγματοποιούνται προς το τέλος της κάθε σχολικής χρονιάς, τα παιδιά που λαμβάνουν μέρος στο πρόγραμμα «Κλασικό Μπαλέτο», παρουσιάζουν, κάθε δεύτερη σχολική χρονιά, τη δική τους παράσταση χορού.
Μοντέρνος Χορός
Ο Μοντέρνος Χορός βασίζεται στο Κλασικό Μπαλέτο και αποτελεί ουσιαστικά την εξέλιξη του. Και οι δύο μορφές χορού έχουν κοινή δομή, μοιράζονται τις ίδιες τεχνικές και έχουν παρόμοια ορολογία. Συχνά ενώνονται για να εμπλουτίσουν η μία την άλλη.
Ο Μοντέρνος Χορός, βασισμένος πάνω σε ρυθμούς και μουσικές οικείες στα παιδιά, εξελίσσει όλα τα παραπάνω δομικά στοιχεία του Κλασικού Χορού, ενώ ταυτόχρονα ενθαρρύνει τα παιδιά να εκφράσουν τα συναισθήματά τους και να δημιουργήσουν ακόμη και δικές τους χορογραφίες. Γι’ αυτό και είναι αγαπητός σε όλες τις ηλικίες.
Βασισμένο στο σύστημα της Imperial Society of Teachers of Dancing και με τη βοήθεια των έμπειρων και καταρτισμένων καθηγητριών του Σχολείου μας προσφέρει ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα εκπαίδευσης χορού. Διακρίνοντας και αξιολογώντας τις ικανότητες και το ταλέντο κάθε παιδιού ξεχωριστά, το κατευθύνουμε σταδιακά σε επίπεδα υψηλότερης τεχνικής.
Τα παιδιά που λαμβάνουν μέρος στο πρόγραμμα «Μοντέρνος Χορός», παρουσιάζουν, κάθε δεύτερη σχολική χρονιά, τη δική τους παράσταση χορού. Η παράσταση αυτή γίνεται στο πλαίσιο των πολιτιστικών εκδηλώσεων του Σχολείου μας, που πραγματοποιείται στο τέλος κάθε σχολικής χρονιάς,
Σκάκι
Το Σκάκι είναι μια δραστηριότητα που δίνει τη δυνατότητα στα παιδιά να αναπτύξουν μια σειρά δεξιοτήτων παίζοντας. Είναι ένα άθλημα που έχει έντονα το στοιχείο του συναγωνισμού, αλλά εμπεριέχει και χαρακτηριστικά τέχνης με έντονα πολιτιστικά και ψυχαγωγικά στοιχεία και με σημαντικότατη παιδαγωγική επίδραση.
Το Σκάκι αναπτύσσει δεξιότητες και στάσεις, όπως τη λογικο – μαθηματική νοημοσύνη, την καλλιέργεια ηθικών αξιών (αποφασιστικότητα, επιμέλεια, τάξη, αυτοκριτική, αντικειμενικότητα), την κοινωνική ένταξη (ομαδικότητα, ανάληψη ευθυνών, μετάδοση γνώσης και εμπειριών), την ενίσχυση του αυτοελέγχου με αποτέλεσμα τον έλεγχο της επιθετικότητας και της διάσπασης της προσοχής. Καλλιεργεί επίσης ειδικές δεξιότητες όπως την ανάπτυξη ορθολογικού τρόπου σκέψης, τη δημιουργική φαντασία, τη βελτίωση των μνημονικών ικανοτήτων, τη διάρκεια της πνευματικής συγκέντρωσης και απόδοσης έργου, την κατανόηση και εξοικείωση με μεθοδικούς τρόπους συλλογισμού.
Το Σχολείο μας προσφέρει το Σκάκι στα προαιρετικά του προγράμματα και δίνει τη δυνατότητα στα παιδιά, εκτός από την εκμάθηση, να συμμετέχουν σε εσωτερικά καθώς και σε διασχολικά και περιφερειακά πρωταθλήματα.
Θεατρικό Παιχνίδι
Το Θεατρικό Παιχνίδι θεωρείται πλέον μέρος της συνολικής παιδαγωγικής πρακτικής που έχει ως στόχο την αυτοέκφραση των παιδιών μέσα από το παιχνίδι των «ρόλων».
Πρόκειται για ένα δημιουργικό γεγονός, που, όπως όλα τα παιχνίδια με τα οποία ασχολούνται τα παιδιά, στηρίζεται στις ανάγκες και τα ενδιαφέροντά τους και γι΄ αυτό ακριβώς η αξία του στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι πολύ μεγάλη.
Το παιδί αυτοσχεδιάζοντας προσπαθεί να εκφράσει αβίαστα με το δικό του τρόπο τα συναισθήματά του, ενώ ταυτόχρονα απελευθερώνει τη φαντασία του και ενεργοποιεί την ψυχοκινητική του έκφραση. Ασκείται στην παραγωγή του προφορικού λόγου, αφού μαθαίνει να χρησιμοποιεί τη γλώσσα ως μέσο έκφρασης των σκέψεων και των πράξεών του. Μαθαίνει να εντάσσεται σε μια συγκεκριμένη ομάδα, μέσα από την οποία θα αναπτύξει όλες τις απαραίτητες πρωτοβουλίες που θα το βοηθήσουν στην κοινωνικοποίησή του.
Θα μπορούσαμε να πούμε ότι το Θεατρικό Παιχνίδι, αποτελεί βασικό εργαλείο για την προσέγγιση της θεατρικής τέχνης. Γι΄ αυτό ακριβώς το λόγο το Σχολείο μας δίνει έμφαση στις θεατρικές παραστάσεις των μαθητών αυτής της δραστηριότητας, που πραγματοποιούνται στο τέλος κάθε σχολικής χρονιάς.
Καλλιτεχνικό Εργαστήρι
Η Κεραμική είναι η τέχνη που αγγίζει, πέρα από την αισθητική και τη φαντασία, το συναίσθημα, την ιστορία, την καλλιτεχνία. Είναι η τέχνη που θέλει τον άνθρωπο δημιουργό, αφού χρησιμοποιεί ως βασική πρώτη ύλη τον πηλό, που ο ίδιος πλάθει και κατόπιν ψήνει στο καμίνι. Δίνουμε λοιπόν την ευκαιρία στα παιδιά μας να διευρύνουν τη φαντασία τους και να καλλιεργήσουν τις δεξιότητές τους χρησιμοποιώντας βασικά στοιχεία της φύσης όπως το χώμα, το νερό, τον αέρα και τη φωτιά.
Ιδιαίτερη σημασία δίνεται στις μικρές ηλικίες, καθώς μέσα από διάφορες τεχνικές που θα διδαχτούν τα παιδιά θα εξασκήσουν και τη λεπτή κινητικότητά τους, δεξιότητα που θα τα βοηθήσει στα πρώτα τους μαθησιακά βήματα, όπως π.χ. η γραφή, που είναι στενά συνυφασμένη με την εξάσκηση των δακτύλων και της αφής.
Τα Εικαστικά είναι το μέσο που επιτρέπει στα παιδιά να αναπτύξουν και παράλληλα να εκφράσουν το συναίσθημα, την παρατήρηση, τη φαντασία, και να απελευθερώσουν τις δημιουργικές τους ικανότητες. Η Εικαστική Αγωγή αποτελεί διαχρονικό σημείο αναφοράς κάθε πολιτισμού που διέπεται από το σεβασμό και την κατανόηση για τον άνθρωπο και για το περιβάλλον που τον περικλείει.
Τα παιδιά πειραματίζονται με ποικιλία υλικών ζωγραφικής, εφαρμόζουν διάφορες τεχνοτροπίες, χρησιμοποιούν τη φαντασία τους και δημιουργούν τις δικές τους ατομικές και ομαδικές ζωγραφικές τους.
Το Καλλιτεχνικό Εργαστήρι πραγματοποιείται σε αίθουσα του Σχολείου μας κατάλληλα εξοπλισμένη με εξειδικευμένα υλικά και εργαλεία, που βοηθούν τα παιδιά να αναδείξουν τη δημιουργικότητά τους.
Ρομποτική
Το Πρόγραμμα αυτό απευθύνεται σε μαθητές και μαθήτριες του Νηπιαγωγείου, του Δημοτικού και του Γυμνασίου. Πρόκειται για μια διασκεδαστική δραστηριότητα που συνδυάζει τη μάθηση με το παιχνίδι, την έκφραση ιδεών με τη δημιουργικότητα και τη φαντασία, ενώ βρίσκει άμεση εφαρμογή στις φυσικές επιστήμες και τα μαθηματικά.
Τα παιδιά, μέσα από διαδικασίες βιωματικής μάθησης, έρχονται σε επαφή με την επιστήμη της ρομποτικής, συναρμολογώντας και προγραμματίζοντας ρομποτικές κατασκευές (πχ. ένα μοντέλο αυτοκινήτου ή ένα ζωάκι κτλ.) με απλά δομικά υλικά (κομμάτια Lego) ηλεκτρονικούς αισθητήρες και smart bricks (μικροεπεξεργαστές).
Οι σύνθετες μηχανολογικές οντότητες που προκύπτουν, ζωντανεύουν με απλές και ξεκάθαρες εντολές (block programing) που στοχεύουν στην εξοικείωση με τις βασικές δομές προγραμματισμού, χωρίς να επιβαρύνουν το χρήστη με την ανάγκη για έλεγχο συντακτικών και γραμματικών λαθών.
Είναι σημαντικό να σημειωθεί πως κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς από τα παιδιά που συμμετέχουν στο Προαιρετικό Πρόγραμμα Ρομποτικής, προκύπτουν ομάδες μαθητών που λαμβάνουν μέρος στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ρομποτικής που διοργανώνεται κάθε χρόνο από τον μη κερδοσκοπικό Οργανισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής & Επιστήμης WRO Hellas. Με την υποστήριξη των έμπειρων εκπαιδευτικών του Σχολείου, σε ρόλο προπονητών, οι ομάδες μας έχουν μακρόχρονη παράδοση σημαντικών διακρίσεων σε πανελλήνιο επίπεδο.
Φυσιολατρικές Εξορμήσεις
Η κατάκτηση της γνώσης στο φυσικό της χώρο, είναι ένας από τους βασικούς στόχους των βιωματικών μας προγραμμάτων, ακόμη και όταν κάποια από αυτά έχουν καθαρά φυσιολατρικό και ψυχαγωγικό χαρακτήρα. Τέτοιου είδους προγράμματα είναι οι Φυσιολατρικές – Ψυχαγωγικές εξορμήσεις στο Σοφικό και στο Λουτράκι Κορινθίας.
Η ανάγκη για το σχεδιασμό μιας τέτοιας εξόρμησης στο φυσικό περιβάλλον προκύπτει απ’ τους ίδιους τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, με κοινό αίτημα, μέσα από τις δράσεις πεδίου (πεζοπορία, ξεναγήσεις, παιχνίδια υπαίθρου, αθλοπαιδιές κλπ), να καλλιεργήσουν μία βιωματική σχέση με τη φύση και να απολαύσουν τις ξεχωριστές ιδιότητες του κάθε τόπου.
Εξόρμηση στο Σοφικό Κορινθίας
Το πρόγραμμα πραγματοποιείται στη Φάρμα Σκούρα που βρίσκεται στην κοιλάδα του πανέμορφου πευκοδάσους του Σοφικού Κορινθίας. Δίνεται στα παιδιά η ευκαιρία να μάθουν τα μυστικά της ιππασίας, να ανέβουν σε κλασικές άμαξες, να παίξουν παιχνίδια προσανατολισμού και να αθληθούν επιλέγοντας κάποιο ομαδικό ή ατομικό άθλημα, όπως ποδόσφαιρο, μπάσκετ, τένις, βόλεϊ κ.ά. Επίσης, ακολουθούν ειδικά διαμορφωμένες διαδρομές στο δάσος του Σοφικού, και εξασκούνται στην εξερεύνηση και παρατήρηση της χλωρίδας, της πανίδας, καθώς και των φυσικών φαινόμενων της περιοχής.
Επισκέπτονται, τέλος τις εγκαταστάσεις ενός παραδοσιακού χωριού και γνωρίζουν από κοντά τρόπους παραγωγής και εκμετάλλευσης διάφορων γεωργικών προϊόντων και δραστηριότητες της αγροτικής ζωής που σήμερα τείνουν να εκλείψουν. Παρακολουθούν τις καθημερινές εργασίες που γίνονται στις ειδικές εγκαταστάσεις της φάρμας, όπως του παραδοσιακού παντοπωλείου, του αργαλειού, του αλευρόμυλου, του φούρνου, του τυροκομείου, του ελαιοτριβείου, του τσαγκαράδικου, του κουρείου, του πεταλωτηρίου. Έτσι γνωρίζουν από κοντά παραδοσιακά επαγγέλματα που κάποτε διαδραμάτιζαν σημαντικό ρόλο στην αγροτική κοινωνία.
Εξόρμηση στο Λουτράκι Κορινθίας
Έχοντας ως βάση εξόρμησης το κατασκηνωτικό αθλητικό κέντρο Sport Camp που βρίσκεται στο Λουτράκι Κορινθίας, δίνεται και εδώ στα παιδιά να προσεγγίσουν το φυσικό περιβάλλον με βιωματικό και άμεσο τρόπο. Διασχίζοντας με τον οδοντωτό σιδηρόδρομο το φαράγγι του Βουραϊκού ποταμού, προσεγγίσουν το φυσικό περιβάλλον με βιωματικό και άμεσο τρόπο. Ταυτόχρονα τους δίνεται η ευκαιρία να επισκεφτούν και την ιστορική μονή της Αγίας Λαύρας που αποτελεί μνημείο σύμβολο της Νεότερης Ελληνικής Ιστορίας.
Επίσης, κατά τη διαμονή τους στο κατασκηνωτικό αθλητικό κέντρο και αξιοποιώντας τις σύγχρονες αθλητικές εγκαταστάσεις που υπάρχουν εκεί, θα μπορέσουν να αθληθούν και να ψυχαγωγηθούν επιλέγοντας κάποιο ομαδικό ή ατομικό άθλημα και να συμμετάσχουν στα εσωτερικά πρωταθλήματα χορού και αθλοπαιδιών που διοργανώνονται από τους εκπαιδευτικούς του Σχολείου μας.
Το Κλασικό Μπαλέτο, βασισμένο πάνω σε συγκεκριμένους και συχνά αυστηρούς κανόνες, έχει ως στόχο την πειθαρχία του νου και του σώματος, τον τέλειο έλεγχο των κινήσεων και προσδίδει χάρη και πλαστικότητα στο σώμα.
Τα Εκπαιδευτήριά μας, πιστά στη μεθοδολογία, στο κύρος, στην ασφάλεια και τη σωστή αξιολόγηση των παιδιών, προσφέρουν ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα εκπαίδευσης κλασικού χορού, βασισμένο σε ένα από τα πιο αναγνωρισμένα παγκοσμίως συστήματα χορού, αυτό της Royal Academy of Dance (R.A.D.).
Διακρίνοντας τις ικανότητες και το ταλέντο κάθε παιδιού ξεχωριστά, το κατευθύνουμε σταδιακά σε τάξεις υψηλότερης τεχνικής, πάντοτε με τη βοήθεια των έμπειρων και καταρτισμένων καθηγητριών του Σχολείου μας. Έτσι λοιπόν τα παιδιά μπορούν να λάβουν μέρος στις εξετάσεις της Βασιλικής Ακαδημίας Χορού. Σκοπός των εξετάσεων είναι η αξιολόγηση και αναγνώριση της δουλειάς των παιδιών μας και η απόκτηση διπλώματος που μπορεί να οδηγήσει σε επαγγελματική κατοχύρωση για όσα από αυτά θελήσουν να συνεχίσουν τις σπουδές τους στον κλασσικό χορό. Το σύστημα κλασσικού χορού της R.A.D. ξεκινάει με επτά παιδικά τμήματα (Pre Primary, Primary, Grade I, Grade II, Grade III, Grade IV, Grade V) και συνεχίζει με τρία επαγγελματικά διπλώματα (Elementary, Intermediate και Advanced).
Η συμμετοχή στις εξετάσεις είναι προαιρετική.
Τέλος στο πλαίσιο των πολιτιστικών εκδηλώσεων του Σχολείου μας που πραγματοποιούνται προς το τέλος της κάθε σχολικής χρονιάς, τα παιδιά που λαμβάνουν μέρος στο πρόγραμμα «Κλασικό Μπαλέτο», παρουσιάζουν, κάθε δεύτερη σχολική χρονιά, τη δική τους παράσταση χορού.
Μοντέρνος Χορός
Ο Μοντέρνος Χορός βασίζεται στο Κλασικό Μπαλέτο και αποτελεί ουσιαστικά την εξέλιξη του. Και οι δύο μορφές χορού έχουν κοινή δομή, μοιράζονται τις ίδιες τεχνικές και έχουν παρόμοια ορολογία. Συχνά ενώνονται για να εμπλουτίσουν η μία την άλλη.
Ο Μοντέρνος Χορός, βασισμένος πάνω σε ρυθμούς και μουσικές οικείες στα παιδιά, εξελίσσει όλα τα παραπάνω δομικά στοιχεία του Κλασικού Χορού, ενώ ταυτόχρονα ενθαρρύνει τα παιδιά να εκφράσουν τα συναισθήματά τους και να δημιουργήσουν ακόμη και δικές τους χορογραφίες. Γι’ αυτό και είναι αγαπητός σε όλες τις ηλικίες.
Βασισμένο στο σύστημα της Imperial Society of Teachers of Dancing και με τη βοήθεια των έμπειρων και καταρτισμένων καθηγητριών του Σχολείου μας προσφέρει ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα εκπαίδευσης χορού. Διακρίνοντας και αξιολογώντας τις ικανότητες και το ταλέντο κάθε παιδιού ξεχωριστά, το κατευθύνουμε σταδιακά σε επίπεδα υψηλότερης τεχνικής.
Τα παιδιά που λαμβάνουν μέρος στο πρόγραμμα «Μοντέρνος Χορός», παρουσιάζουν, κάθε δεύτερη σχολική χρονιά, τη δική τους παράσταση χορού. Η παράσταση αυτή γίνεται στο πλαίσιο των πολιτιστικών εκδηλώσεων του Σχολείου μας, που πραγματοποιείται στο τέλος κάθε σχολικής χρονιάς,
Σκάκι
Το Σκάκι είναι μια δραστηριότητα που δίνει τη δυνατότητα στα παιδιά να αναπτύξουν μια σειρά δεξιοτήτων παίζοντας. Είναι ένα άθλημα που έχει έντονα το στοιχείο του συναγωνισμού, αλλά εμπεριέχει και χαρακτηριστικά τέχνης με έντονα πολιτιστικά και ψυχαγωγικά στοιχεία και με σημαντικότατη παιδαγωγική επίδραση.
Το Σκάκι αναπτύσσει δεξιότητες και στάσεις, όπως τη λογικο – μαθηματική νοημοσύνη, την καλλιέργεια ηθικών αξιών (αποφασιστικότητα, επιμέλεια, τάξη, αυτοκριτική, αντικειμενικότητα), την κοινωνική ένταξη (ομαδικότητα, ανάληψη ευθυνών, μετάδοση γνώσης και εμπειριών), την ενίσχυση του αυτοελέγχου με αποτέλεσμα τον έλεγχο της επιθετικότητας και της διάσπασης της προσοχής. Καλλιεργεί επίσης ειδικές δεξιότητες όπως την ανάπτυξη ορθολογικού τρόπου σκέψης, τη δημιουργική φαντασία, τη βελτίωση των μνημονικών ικανοτήτων, τη διάρκεια της πνευματικής συγκέντρωσης και απόδοσης έργου, την κατανόηση και εξοικείωση με μεθοδικούς τρόπους συλλογισμού.
Το Σχολείο μας προσφέρει το Σκάκι στα προαιρετικά του προγράμματα και δίνει τη δυνατότητα στα παιδιά, εκτός από την εκμάθηση, να συμμετέχουν σε εσωτερικά καθώς και σε διασχολικά και περιφερειακά πρωταθλήματα.
Θεατρικό Παιχνίδι
Το Θεατρικό Παιχνίδι θεωρείται πλέον μέρος της συνολικής παιδαγωγικής πρακτικής που έχει ως στόχο την αυτοέκφραση των παιδιών μέσα από το παιχνίδι των «ρόλων».
Πρόκειται για ένα δημιουργικό γεγονός, που, όπως όλα τα παιχνίδια με τα οποία ασχολούνται τα παιδιά, στηρίζεται στις ανάγκες και τα ενδιαφέροντά τους και γι΄ αυτό ακριβώς η αξία του στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι πολύ μεγάλη.
Το παιδί αυτοσχεδιάζοντας προσπαθεί να εκφράσει αβίαστα με το δικό του τρόπο τα συναισθήματά του, ενώ ταυτόχρονα απελευθερώνει τη φαντασία του και ενεργοποιεί την ψυχοκινητική του έκφραση. Ασκείται στην παραγωγή του προφορικού λόγου, αφού μαθαίνει να χρησιμοποιεί τη γλώσσα ως μέσο έκφρασης των σκέψεων και των πράξεών του. Μαθαίνει να εντάσσεται σε μια συγκεκριμένη ομάδα, μέσα από την οποία θα αναπτύξει όλες τις απαραίτητες πρωτοβουλίες που θα το βοηθήσουν στην κοινωνικοποίησή του.
Θα μπορούσαμε να πούμε ότι το Θεατρικό Παιχνίδι, αποτελεί βασικό εργαλείο για την προσέγγιση της θεατρικής τέχνης. Γι΄ αυτό ακριβώς το λόγο το Σχολείο μας δίνει έμφαση στις θεατρικές παραστάσεις των μαθητών αυτής της δραστηριότητας, που πραγματοποιούνται στο τέλος κάθε σχολικής χρονιάς.
Καλλιτεχνικό Εργαστήρι
Η Κεραμική είναι η τέχνη που αγγίζει, πέρα από την αισθητική και τη φαντασία, το συναίσθημα, την ιστορία, την καλλιτεχνία. Είναι η τέχνη που θέλει τον άνθρωπο δημιουργό, αφού χρησιμοποιεί ως βασική πρώτη ύλη τον πηλό, που ο ίδιος πλάθει και κατόπιν ψήνει στο καμίνι. Δίνουμε λοιπόν την ευκαιρία στα παιδιά μας να διευρύνουν τη φαντασία τους και να καλλιεργήσουν τις δεξιότητές τους χρησιμοποιώντας βασικά στοιχεία της φύσης όπως το χώμα, το νερό, τον αέρα και τη φωτιά.
Ιδιαίτερη σημασία δίνεται στις μικρές ηλικίες, καθώς μέσα από διάφορες τεχνικές που θα διδαχτούν τα παιδιά θα εξασκήσουν και τη λεπτή κινητικότητά τους, δεξιότητα που θα τα βοηθήσει στα πρώτα τους μαθησιακά βήματα, όπως π.χ. η γραφή, που είναι στενά συνυφασμένη με την εξάσκηση των δακτύλων και της αφής.
Τα Εικαστικά είναι το μέσο που επιτρέπει στα παιδιά να αναπτύξουν και παράλληλα να εκφράσουν το συναίσθημα, την παρατήρηση, τη φαντασία, και να απελευθερώσουν τις δημιουργικές τους ικανότητες. Η Εικαστική Αγωγή αποτελεί διαχρονικό σημείο αναφοράς κάθε πολιτισμού που διέπεται από το σεβασμό και την κατανόηση για τον άνθρωπο και για το περιβάλλον που τον περικλείει.
Τα παιδιά πειραματίζονται με ποικιλία υλικών ζωγραφικής, εφαρμόζουν διάφορες τεχνοτροπίες, χρησιμοποιούν τη φαντασία τους και δημιουργούν τις δικές τους ατομικές και ομαδικές ζωγραφικές τους.
Το Καλλιτεχνικό Εργαστήρι πραγματοποιείται σε αίθουσα του Σχολείου μας κατάλληλα εξοπλισμένη με εξειδικευμένα υλικά και εργαλεία, που βοηθούν τα παιδιά να αναδείξουν τη δημιουργικότητά τους.
Ρομποτική
Το Πρόγραμμα αυτό απευθύνεται σε μαθητές και μαθήτριες του Νηπιαγωγείου, του Δημοτικού και του Γυμνασίου. Πρόκειται για μια διασκεδαστική δραστηριότητα που συνδυάζει τη μάθηση με το παιχνίδι, την έκφραση ιδεών με τη δημιουργικότητα και τη φαντασία, ενώ βρίσκει άμεση εφαρμογή στις φυσικές επιστήμες και τα μαθηματικά.
Τα παιδιά, μέσα από διαδικασίες βιωματικής μάθησης, έρχονται σε επαφή με την επιστήμη της ρομποτικής, συναρμολογώντας και προγραμματίζοντας ρομποτικές κατασκευές (πχ. ένα μοντέλο αυτοκινήτου ή ένα ζωάκι κτλ.) με απλά δομικά υλικά (κομμάτια Lego) ηλεκτρονικούς αισθητήρες και smart bricks (μικροεπεξεργαστές).
Οι σύνθετες μηχανολογικές οντότητες που προκύπτουν, ζωντανεύουν με απλές και ξεκάθαρες εντολές (block programing) που στοχεύουν στην εξοικείωση με τις βασικές δομές προγραμματισμού, χωρίς να επιβαρύνουν το χρήστη με την ανάγκη για έλεγχο συντακτικών και γραμματικών λαθών.
Είναι σημαντικό να σημειωθεί πως κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς από τα παιδιά που συμμετέχουν στο Προαιρετικό Πρόγραμμα Ρομποτικής, προκύπτουν ομάδες μαθητών που λαμβάνουν μέρος στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ρομποτικής που διοργανώνεται κάθε χρόνο από τον μη κερδοσκοπικό Οργανισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής & Επιστήμης WRO Hellas. Με την υποστήριξη των έμπειρων εκπαιδευτικών του Σχολείου, σε ρόλο προπονητών, οι ομάδες μας έχουν μακρόχρονη παράδοση σημαντικών διακρίσεων σε πανελλήνιο επίπεδο.
Φυσιολατρικές Εξορμήσεις
Η κατάκτηση της γνώσης στο φυσικό της χώρο, είναι ένας από τους βασικούς στόχους των βιωματικών μας προγραμμάτων, ακόμη και όταν κάποια από αυτά έχουν καθαρά φυσιολατρικό και ψυχαγωγικό χαρακτήρα. Τέτοιου είδους προγράμματα είναι οι Φυσιολατρικές – Ψυχαγωγικές εξορμήσεις στο Σοφικό και στο Λουτράκι Κορινθίας.
Η ανάγκη για το σχεδιασμό μιας τέτοιας εξόρμησης στο φυσικό περιβάλλον προκύπτει απ’ τους ίδιους τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, με κοινό αίτημα, μέσα από τις δράσεις πεδίου (πεζοπορία, ξεναγήσεις, παιχνίδια υπαίθρου, αθλοπαιδιές κλπ), να καλλιεργήσουν μία βιωματική σχέση με τη φύση και να απολαύσουν τις ξεχωριστές ιδιότητες του κάθε τόπου.
Εξόρμηση στο Σοφικό Κορινθίας
Το πρόγραμμα πραγματοποιείται στη Φάρμα Σκούρα που βρίσκεται στην κοιλάδα του πανέμορφου πευκοδάσους του Σοφικού Κορινθίας. Δίνεται στα παιδιά η ευκαιρία να μάθουν τα μυστικά της ιππασίας, να ανέβουν σε κλασικές άμαξες, να παίξουν παιχνίδια προσανατολισμού και να αθληθούν επιλέγοντας κάποιο ομαδικό ή ατομικό άθλημα, όπως ποδόσφαιρο, μπάσκετ, τένις, βόλεϊ κ.ά. Επίσης, ακολουθούν ειδικά διαμορφωμένες διαδρομές στο δάσος του Σοφικού, και εξασκούνται στην εξερεύνηση και παρατήρηση της χλωρίδας, της πανίδας, καθώς και των φυσικών φαινόμενων της περιοχής.
Επισκέπτονται, τέλος τις εγκαταστάσεις ενός παραδοσιακού χωριού και γνωρίζουν από κοντά τρόπους παραγωγής και εκμετάλλευσης διάφορων γεωργικών προϊόντων και δραστηριότητες της αγροτικής ζωής που σήμερα τείνουν να εκλείψουν. Παρακολουθούν τις καθημερινές εργασίες που γίνονται στις ειδικές εγκαταστάσεις της φάρμας, όπως του παραδοσιακού παντοπωλείου, του αργαλειού, του αλευρόμυλου, του φούρνου, του τυροκομείου, του ελαιοτριβείου, του τσαγκαράδικου, του κουρείου, του πεταλωτηρίου. Έτσι γνωρίζουν από κοντά παραδοσιακά επαγγέλματα που κάποτε διαδραμάτιζαν σημαντικό ρόλο στην αγροτική κοινωνία.
Εξόρμηση στο Λουτράκι Κορινθίας
Έχοντας ως βάση εξόρμησης το κατασκηνωτικό αθλητικό κέντρο Sport Camp που βρίσκεται στο Λουτράκι Κορινθίας, δίνεται και εδώ στα παιδιά να προσεγγίσουν το φυσικό περιβάλλον με βιωματικό και άμεσο τρόπο. Διασχίζοντας με τον οδοντωτό σιδηρόδρομο το φαράγγι του Βουραϊκού ποταμού, προσεγγίσουν το φυσικό περιβάλλον με βιωματικό και άμεσο τρόπο. Ταυτόχρονα τους δίνεται η ευκαιρία να επισκεφτούν και την ιστορική μονή της Αγίας Λαύρας που αποτελεί μνημείο σύμβολο της Νεότερης Ελληνικής Ιστορίας.
Επίσης, κατά τη διαμονή τους στο κατασκηνωτικό αθλητικό κέντρο και αξιοποιώντας τις σύγχρονες αθλητικές εγκαταστάσεις που υπάρχουν εκεί, θα μπορέσουν να αθληθούν και να ψυχαγωγηθούν επιλέγοντας κάποιο ομαδικό ή ατομικό άθλημα και να συμμετάσχουν στα εσωτερικά πρωταθλήματα χορού και αθλοπαιδιών που διοργανώνονται από τους εκπαιδευτικούς του Σχολείου μας.
Ξένες Γλώσσες
Η διδασκαλία των Κινέζικων, Ρωσικών, Ιταλικών, Αραβικών και Ισπανικών εντάσσεται στη διαδικασία των Προαιρετικών Προγραμμάτων. Αυτό σημαίνει ότι προσφέρονται πέραν του υποχρεωτικού ωραρίου και για 2 διδακτικές ώρες εβδομαδιαίως.
Τα μαθήματα πραγματοποιούνται σε ομοιογενείς ηλικιακά ομάδες και ολιγομελή τμήματα από το Νηπιαγωγείο μέχρι και την Γ΄ Λυκείου.
Ιδιαίτερη σημασία δίνεται στην παιδαγωγική προσέγγιση, καθώς η διδακτική μεθοδολογία που εφαρμόζεται, έχει προσαρμοστεί ανάλογα με τις ανάγκες των μικρών ή των μεγάλων ηλικιών.
Τα προγράμματα πραγματοποιούνται εφόσον συμπληρωθεί ικανός αριθμός μαθητών. Σε διαφορετική περίπτωση μπορεί να υλοποιηθεί κατόπιν συμφωνίας.
Κινέζικα
Η Κινεζική Γλώσσα εντάσσεται στα Προαιρετικά του Προγράμματα και πραγματοποιείται σε ομοιογενείς ηλικιακά ομάδες και σε ολιγομελή τμήματα από το Νηπιαγωγείο μέχρι και την Γ΄ Λυκείου.
Στόχος του προγράμματος είναι η ανάπτυξη της ικανότητας των μαθητών να κατανοήσουν μία ξένη γλώσσα που διαφέρει στη δομή της από τις ευρωπαϊκές γλώσσες και να γνωρίσουν πολιτιστική και ιστορική κληρονομιά της Κίνας. Το δίπλωμα πιστοποίησης της Κινεζικής Γλώσσας ονομάζεται H.S.K. (Hanyu Shuiping Kaoshi) και αρθρώνεται σε 6 επίπεδα. Πιστοποιείται από το Υπουργείο Παιδείας της Κίνας και τον Εθνικό Οργανισμό Διδασκαλίας της Κινέζικης Γλώσσας (NOCFL).
Κάθε επίπεδο εκτιμά την ικανότητα των εξεταζόμενων ως προς την χρήση της κινεζικής γλώσσας στην καθημερινότητα. Ξεκινώντας από την επαρκή γνώση 150 ευρέως χρησιμοποιούμενων λέξεων και βασικών γραμματικών δομών (H.S.K., επίπεδο 1), καταλήγουν στο να μπορούν να εκφραστούν αποτελεσματικά έχοντας επαρκή απόκτηση γνώσης 5000 ή και περισσότερων ευρέως χρησιμοποιούμενων λέξεων (H.S.K., επίπεδο 6).
Ρωσικά
Το πρόγραμμα διδασκαλίας της Ρωσικής Γλώσσας απευθύνεται σε παιδιά Νηπιαγωγείου έως και της Γ΄ Λυκείου. Το μάθημα πραγματοποιείται σε ομοιογενείς ηλικιακά ομάδες και ολιγομελή τμήματα και επιτυγχάνει την άνεση στην προφορική καθώς και στη γραπτή επικοινωνία.
Τα παιδιά έρχονται σε επαφή με το κυριλλικό αλφάβητο και μέσα από ευχάριστες και ελκυστικές μεθόδους που έχουν προσαρμοστεί στις ανάγκες των μικρών ηλικιών, οι μαθητές προσεγγίζουν τη Ρωσική Γλώσσα από την πρώτη στιγμή, αναπτύσσοντας τις τέσσερις βασικές δεξιότητες: ανάγνωση, γραφή, ακουστική κατανόηση και ικανότητα ομιλίας και επικοινωνίας.
Μέσα από ένα ειδικό πρόγραμμα προετοιμασίας, στο τέλος της σχολικής χρονιάς, έχουν τη δυνατότητα να συμμετέχουν στις εξετάσεις για να λάβουν επίσημες πιστοποιήσεις για το γνωστικό τους επίπεδο και επίσης να αποκτήσουν το διεθνώς αναγνωρισμένο πτυχίο γλωσσομάθειας του Κρατικού Πανεπιστημίου της Μόσχας του Λομονόσοβ, που αναγνωρίζεται επισήμως από το ΑΣΕΠ.
Οι εξετάσεις για την πιστοποίηση της ρωσικής γλώσσας διεξάγονται μέσω του Ινστιτούτου Πούσκιν και τα πιστοποιητικά είναι έξι επιπέδων (Α1, Α2, Β1, Β2, Γ1, Γ2), προσαρμοσμένα κατά κάποιο τρόπο στην κλίμακα του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Σπουδών για τις Γλώσσες.
Ιταλικά
Το πρόγραμμα εκμάθησης αρθρώνεται σε τέσσερις κύκλους σπουδών και πραγματοποιείται σε ομοιογενείς ηλικιακά ομάδες και σε ολιγομελή τμήματα από το Νηπιαγωγείο μέχρι και την Γ΄ Λυκείου.
Στόχος του προγράμματος είναι η ανάπτυξη της ικανότητας των μαθητών να διεισδύσουν στη ζωντανή γλώσσα και πραγματικότητα της σημερινής Ιταλίας και να γνωρίσουν την πολιτιστική και ιστορική της κληρονομιά.
Η διδασκαλία γίνεται μέσα από μια μεγάλη ποικιλία ψυχαγωγικών και εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων, που βοηθάει τους μαθητές να αποκτήσουν γλωσσική ευχέρεια σε όλες τις μορφές επικοινωνίας τους.
Η διδακτική μεθοδολογία που ακολουθείται εφαρμόζεται από ειδικά επιμορφωμένους καθηγητές. Το ιταλικό τμήμα του σχολείου μας υποστηρίζει τις επίσημες πιστοποιήσεις του Ιταλικού κράτους, που βασίζονται στο σύστημα του Πανεπιστημίου Università per Stranieri di Perugia, γνωστά ως CELI. Οι πιστοποιήσεις είναι πλήρως εναρμονισμένες με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Σπουδών για τις Γλώσσες του Συμβουλίου της Ευρώπης.
Αραβικά
Στοχεύοντας συνεχώς στη δημιουργία εναλλακτικών λύσεων για τους μαθητές και τις μαθήτριές τους, τα Εκπαιδευτήρια Γείτονα έχουν εντάξει στα Προαιρετικά Προγράμματα και την εκμάθηση της Αραβικής γλώσσας.
Η διδασκαλία της γλώσσας υλοποιείται από καθηγητές, οι οποίοι έχουν καλή γνώση της Ελληνικής και της Αραβικής γλώσσας και πραγματοποιείται σε ομοιογενείς ηλικιακά ομάδες και ολιγομελή τμήματα από το Νηπιαγωγείο μέχρι και την Γ΄ Λυκείου. Για τις μικρές ηλικίες η διδασκαλία έχει προσαρμοστεί κατά τέτοιο τρόπο, ώστε να μπορούν οι μαθητές να αποκτήσουν γλωσσική ευχέρεια σε όλες τις μορφές επικοινωνίας τους.
Η πιστοποίηση της Αραβικής γλώσσας πραγματοποιείται μέσω του Πανεπιστημίου Πειραιά σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Alnajah της Παλαιστίνης και αρθρώνεται σε 5 επίπεδα (Α1, Α2, Β1, Β2, Γ).
Ισπανικά
Το πρόγραμμα εκμάθησης αρθρώνεται σε τέσσερις κύκλους σπουδών και πραγματοποιείται σε ομοιογενείς ηλικιακά ομάδες και σε ολιγομελή τμήματα από το Νηπιαγωγείο μέχρι και την Γ΄ Λυκείου.
Στόχος του προγράμματος είναι η ανάπτυξη της ικανότητας των μαθητών να διεισδύσουν στη ζωντανή γλώσσα και πραγματικότητα της σημερινής Ισπανίας και να γνωρίσουν την πολιτιστική και ιστορική της κληρονομιά.
Η διδασκαλία γίνεται μέσα από μια μεγάλη ποικιλία ψυχαγωγικών και εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων, που βοηθάει τους μαθητές να αποκτήσουν γλωσσική ευχέρεια σε όλες τις μορφές επικοινωνίας τους.
Η διδακτική μεθοδολογία που ακολουθείται για τις μικρές ηλικίες εφαρμόζεται από ειδικά επιμορφωμένους καθηγητές. Για τις μεγαλύτερες ηλικίες δίνεται έμφαση στην κατανόηση του προφορικού και γραπτού λόγου με τη βοήθεια της συστηματικής επαφής των παιδιών με τη γραμματική και το συντακτικό της γλώσσας.
Τα διπλώματα της Ισπανικής ως ξένης γλώσσας, DELE, είναι οι μοναδικοί αναγνωρισμένοι διεθνώς επίσημοι τίτλοι που χορηγεί τo Istituto Cervades με τη σύμφωνη γνώμη του Υπουργείου Παιδείας της Ισπανίας. Οι πιστοποιήσεις είναι πλήρως εναρμονισμένες με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Σπουδών.
Εργαστήρι Αγγλικών
Καθημερινά, από τις 14:00 έως τις 15:30, πραγματοποιούνται εργαστήρια (workshops) στην Αγγλική γλώσσα, όπου τα παιδιά συμμετέχουν σε δημιουργικές δραστηριότητες αξιοποιώντας την Αγγλική παιδική λογοτεχνία. Με τη χρήση τραγουδιών, παιχνιδιών και δημιουργικών μεθόδων, τα παιδιά εκτίθενται σε ακουστικά ερεθίσματα στα Αγγλικά.
Study Skills
Το προαιρετικό πρόγραμμα "Study Skills" προσφέρεται ως απογευματινή δραστηριότητα για μαθητές της Α’, Β’ και Γ’ Δημοτικού. Στο πλαίσιο αυτού του προγράμματος, οι μικροί μας μαθητές θα ολοκληρώνουν τις ασκήσεις τους στα Αγγλικά υπό την καθοδήγηση και υποστήριξη εκπαιδευτικών αγγλικής γλώσσας. Στόχος μας είναι τα παιδιά να αναπτύξουν την αυτονομία τους στην εκπόνηση των εργασιών τους.
Τα μαθήματα πραγματοποιούνται σε ομοιογενείς ηλικιακά ομάδες και ολιγομελή τμήματα από το Νηπιαγωγείο μέχρι και την Γ΄ Λυκείου.
Ιδιαίτερη σημασία δίνεται στην παιδαγωγική προσέγγιση, καθώς η διδακτική μεθοδολογία που εφαρμόζεται, έχει προσαρμοστεί ανάλογα με τις ανάγκες των μικρών ή των μεγάλων ηλικιών.
Τα προγράμματα πραγματοποιούνται εφόσον συμπληρωθεί ικανός αριθμός μαθητών. Σε διαφορετική περίπτωση μπορεί να υλοποιηθεί κατόπιν συμφωνίας.
Κινέζικα
Η Κινεζική Γλώσσα εντάσσεται στα Προαιρετικά του Προγράμματα και πραγματοποιείται σε ομοιογενείς ηλικιακά ομάδες και σε ολιγομελή τμήματα από το Νηπιαγωγείο μέχρι και την Γ΄ Λυκείου.
Στόχος του προγράμματος είναι η ανάπτυξη της ικανότητας των μαθητών να κατανοήσουν μία ξένη γλώσσα που διαφέρει στη δομή της από τις ευρωπαϊκές γλώσσες και να γνωρίσουν πολιτιστική και ιστορική κληρονομιά της Κίνας. Το δίπλωμα πιστοποίησης της Κινεζικής Γλώσσας ονομάζεται H.S.K. (Hanyu Shuiping Kaoshi) και αρθρώνεται σε 6 επίπεδα. Πιστοποιείται από το Υπουργείο Παιδείας της Κίνας και τον Εθνικό Οργανισμό Διδασκαλίας της Κινέζικης Γλώσσας (NOCFL).
Κάθε επίπεδο εκτιμά την ικανότητα των εξεταζόμενων ως προς την χρήση της κινεζικής γλώσσας στην καθημερινότητα. Ξεκινώντας από την επαρκή γνώση 150 ευρέως χρησιμοποιούμενων λέξεων και βασικών γραμματικών δομών (H.S.K., επίπεδο 1), καταλήγουν στο να μπορούν να εκφραστούν αποτελεσματικά έχοντας επαρκή απόκτηση γνώσης 5000 ή και περισσότερων ευρέως χρησιμοποιούμενων λέξεων (H.S.K., επίπεδο 6).
Ρωσικά
Το πρόγραμμα διδασκαλίας της Ρωσικής Γλώσσας απευθύνεται σε παιδιά Νηπιαγωγείου έως και της Γ΄ Λυκείου. Το μάθημα πραγματοποιείται σε ομοιογενείς ηλικιακά ομάδες και ολιγομελή τμήματα και επιτυγχάνει την άνεση στην προφορική καθώς και στη γραπτή επικοινωνία.
Τα παιδιά έρχονται σε επαφή με το κυριλλικό αλφάβητο και μέσα από ευχάριστες και ελκυστικές μεθόδους που έχουν προσαρμοστεί στις ανάγκες των μικρών ηλικιών, οι μαθητές προσεγγίζουν τη Ρωσική Γλώσσα από την πρώτη στιγμή, αναπτύσσοντας τις τέσσερις βασικές δεξιότητες: ανάγνωση, γραφή, ακουστική κατανόηση και ικανότητα ομιλίας και επικοινωνίας.
Μέσα από ένα ειδικό πρόγραμμα προετοιμασίας, στο τέλος της σχολικής χρονιάς, έχουν τη δυνατότητα να συμμετέχουν στις εξετάσεις για να λάβουν επίσημες πιστοποιήσεις για το γνωστικό τους επίπεδο και επίσης να αποκτήσουν το διεθνώς αναγνωρισμένο πτυχίο γλωσσομάθειας του Κρατικού Πανεπιστημίου της Μόσχας του Λομονόσοβ, που αναγνωρίζεται επισήμως από το ΑΣΕΠ.
Οι εξετάσεις για την πιστοποίηση της ρωσικής γλώσσας διεξάγονται μέσω του Ινστιτούτου Πούσκιν και τα πιστοποιητικά είναι έξι επιπέδων (Α1, Α2, Β1, Β2, Γ1, Γ2), προσαρμοσμένα κατά κάποιο τρόπο στην κλίμακα του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Σπουδών για τις Γλώσσες.
Ιταλικά
Το πρόγραμμα εκμάθησης αρθρώνεται σε τέσσερις κύκλους σπουδών και πραγματοποιείται σε ομοιογενείς ηλικιακά ομάδες και σε ολιγομελή τμήματα από το Νηπιαγωγείο μέχρι και την Γ΄ Λυκείου.
Στόχος του προγράμματος είναι η ανάπτυξη της ικανότητας των μαθητών να διεισδύσουν στη ζωντανή γλώσσα και πραγματικότητα της σημερινής Ιταλίας και να γνωρίσουν την πολιτιστική και ιστορική της κληρονομιά.
Η διδασκαλία γίνεται μέσα από μια μεγάλη ποικιλία ψυχαγωγικών και εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων, που βοηθάει τους μαθητές να αποκτήσουν γλωσσική ευχέρεια σε όλες τις μορφές επικοινωνίας τους.
Η διδακτική μεθοδολογία που ακολουθείται εφαρμόζεται από ειδικά επιμορφωμένους καθηγητές. Το ιταλικό τμήμα του σχολείου μας υποστηρίζει τις επίσημες πιστοποιήσεις του Ιταλικού κράτους, που βασίζονται στο σύστημα του Πανεπιστημίου Università per Stranieri di Perugia, γνωστά ως CELI. Οι πιστοποιήσεις είναι πλήρως εναρμονισμένες με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Σπουδών για τις Γλώσσες του Συμβουλίου της Ευρώπης.
Αραβικά
Στοχεύοντας συνεχώς στη δημιουργία εναλλακτικών λύσεων για τους μαθητές και τις μαθήτριές τους, τα Εκπαιδευτήρια Γείτονα έχουν εντάξει στα Προαιρετικά Προγράμματα και την εκμάθηση της Αραβικής γλώσσας.
Η διδασκαλία της γλώσσας υλοποιείται από καθηγητές, οι οποίοι έχουν καλή γνώση της Ελληνικής και της Αραβικής γλώσσας και πραγματοποιείται σε ομοιογενείς ηλικιακά ομάδες και ολιγομελή τμήματα από το Νηπιαγωγείο μέχρι και την Γ΄ Λυκείου. Για τις μικρές ηλικίες η διδασκαλία έχει προσαρμοστεί κατά τέτοιο τρόπο, ώστε να μπορούν οι μαθητές να αποκτήσουν γλωσσική ευχέρεια σε όλες τις μορφές επικοινωνίας τους.
Η πιστοποίηση της Αραβικής γλώσσας πραγματοποιείται μέσω του Πανεπιστημίου Πειραιά σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Alnajah της Παλαιστίνης και αρθρώνεται σε 5 επίπεδα (Α1, Α2, Β1, Β2, Γ).
Ισπανικά
Το πρόγραμμα εκμάθησης αρθρώνεται σε τέσσερις κύκλους σπουδών και πραγματοποιείται σε ομοιογενείς ηλικιακά ομάδες και σε ολιγομελή τμήματα από το Νηπιαγωγείο μέχρι και την Γ΄ Λυκείου.
Στόχος του προγράμματος είναι η ανάπτυξη της ικανότητας των μαθητών να διεισδύσουν στη ζωντανή γλώσσα και πραγματικότητα της σημερινής Ισπανίας και να γνωρίσουν την πολιτιστική και ιστορική της κληρονομιά.
Η διδασκαλία γίνεται μέσα από μια μεγάλη ποικιλία ψυχαγωγικών και εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων, που βοηθάει τους μαθητές να αποκτήσουν γλωσσική ευχέρεια σε όλες τις μορφές επικοινωνίας τους.
Η διδακτική μεθοδολογία που ακολουθείται για τις μικρές ηλικίες εφαρμόζεται από ειδικά επιμορφωμένους καθηγητές. Για τις μεγαλύτερες ηλικίες δίνεται έμφαση στην κατανόηση του προφορικού και γραπτού λόγου με τη βοήθεια της συστηματικής επαφής των παιδιών με τη γραμματική και το συντακτικό της γλώσσας.
Τα διπλώματα της Ισπανικής ως ξένης γλώσσας, DELE, είναι οι μοναδικοί αναγνωρισμένοι διεθνώς επίσημοι τίτλοι που χορηγεί τo Istituto Cervades με τη σύμφωνη γνώμη του Υπουργείου Παιδείας της Ισπανίας. Οι πιστοποιήσεις είναι πλήρως εναρμονισμένες με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Σπουδών.
Εργαστήρι Αγγλικών
Καθημερινά, από τις 14:00 έως τις 15:30, πραγματοποιούνται εργαστήρια (workshops) στην Αγγλική γλώσσα, όπου τα παιδιά συμμετέχουν σε δημιουργικές δραστηριότητες αξιοποιώντας την Αγγλική παιδική λογοτεχνία. Με τη χρήση τραγουδιών, παιχνιδιών και δημιουργικών μεθόδων, τα παιδιά εκτίθενται σε ακουστικά ερεθίσματα στα Αγγλικά.
Study Skills
Το προαιρετικό πρόγραμμα "Study Skills" προσφέρεται ως απογευματινή δραστηριότητα για μαθητές της Α’, Β’ και Γ’ Δημοτικού. Στο πλαίσιο αυτού του προγράμματος, οι μικροί μας μαθητές θα ολοκληρώνουν τις ασκήσεις τους στα Αγγλικά υπό την καθοδήγηση και υποστήριξη εκπαιδευτικών αγγλικής γλώσσας. Στόχος μας είναι τα παιδιά να αναπτύξουν την αυτονομία τους στην εκπόνηση των εργασιών τους.