Πρόκειται για μια καθιερωμένη πλέον εκπαιδευτική δράση, διαχρονικά διδακτική, που συνδιοργανώνεται από την Πανελλήνια Ένωση Υπευθύνων Εργαστηριακών Κέντρων Φυσικών Επιστημών (ΠΑΝ.Ε.Κ.Φ.Ε.) και το Ινστιτούτο Αστρονομίας, Αστροφυσικής, Διαστημικών Εφαρμογών & Τηλεπισκόπησης (Ι.Α.Α.Δ.Ε.Τ.) του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών. Η εκθετική αύξηση των συμμετοχών των ελληνικών σχολείων αποτελεί αδιάσειστο επιχείρημα για την αξία της πειραματικής, βιωματικής και συνεργατικής μάθησης. Περισσότερες πληροφορίες στην ιστοσελίδα της δράσης https://panekfe.gr/eratosthenes/
Οι μαθητές μας ενημερώθηκαν αρχικά για τα φαινόμενα του Ηλιοστάσιου (θερινού-χειμερινού), της Ισημερίας (εαρινής-φθινοπωρινής), για το Πείραμα του Ερατοσθένη και την παρούσα δράση. Στη συνέχεια χωρίστηκαν σε ομάδες, υλοποίησαν το πείραμα στην αυλή του Λυκείου κάνοντας τις απαραίτητες μετρήσεις, τις οποίες επεξεργάστηκαν στην τάξη με τη βοήθεια σχετικού φύλλου εργασίας και τελικά οδηγήθηκαν στον υπολογισμό της ακτίνας της Γης, με σχετικά μικρό σφάλμα. Πιο συγκεκριμένα, η πραγματική μέση ακτίνα της Γης είναι 6.370 km ενώ οι μαθητές μας την υπολόγισαν 6.513 km, με μια απόκλιση περίπου 2,2%.
Οι εκπαιδευτικοί Μιλτιάδης Πρέκας και Κωνσταντίνος Μπίλιας έκαναν την ενημέρωση των μαθητών και βοήθησαν τους μαθητές στην υλοποίηση του πειράματος.