Πηγή: Περιοδικό Boom
Ξεκινάμε, για παράδειγμα, με μια βόλτα στο δάσος, που μας προσφέρει έμπνευση και υλικό για αμέτρητες δραστηριότητες, ειδικά την άνοιξη. Τι μπορούμε να κάνουμε;
- Φτιάχνουμε ένα νεραϊδόσπιτο ή ακόμα κι ένα κάστρο: Στην κουφάλα ενός δέντρου, στο δάσος ή στην αυλή του σπιτιού μας, με κουκουνάρια και κλαδιά μπορούμε να φτιάξουμε ένα τέλειο περιβάλλον για νεράιδες και κούκλες, όπου, προσποιούμενοι ένα δείπνο καλεσμένων σε ένα παιχνίδι ρόλων, ενθαρρύνουμε τα παιδιά να αφήσουν ελεύθερη τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους. Μια άλλη, πολύ καλή ιδέα, που καλλιεργεί τη μνήμη και τις αισθήσεις, είναι, σε ένα ωραίο σημείο του δάσους, να διαβάσουμε το παραμύθι του Κοντορεβιθούλη, να «χαθούμε» στο δάσος και με πετραδάκια που θα μαζέψουμε να βρούμε τον δρόμο της επιστροφής.
- Οργανώνουμε μία αυτοσχέδια παράσταση θεάτρου σκιών: Δένοντας ένα λευκό σεντόνι σαν παραβάν ανάμεσα σε δύο δέντρα, μπορούμε να οργανώσουμε σε ελάχιστο χρόνο ένα «θέατρο σκιών».
- Ώρα για αυγοδρομίες, που πάντα θα διασκεδάζουν μικρούς-μεγάλους! Τα ίδια αυγά (όσα μείνουν γερά) μπορούμε να τα βάψουμε και να τα στολίσουμε, καθώς πλησιάζει και το Πάσχα!
- Σσσς… ακούμε τη φύση: Απλώνοντας μια κουβερτούλα στο χώμα, μπορούμε να ξαπλώσουμε κάτω από τα δέντρα παρατηρώντας τα σύννεφα, τα σχήματα και τις κινήσεις τους και να φανταστούμε ολόκληρες ιστορίες! Μετά, κλείνοντας τα μάτια, ας αφεθούμε στους ήχους της φύσης, που ενισχύουν την ψυχική ευεξία των παιδιών μέσω της αρμονίας και της γαλήνης που νιώθουμε. Ένα παιχνίδι μίμησης ήχων και κινήσεων ζώων είναι πολύ διασκεδαστικό!
- Ακόμα κι αν είστε πολύ μακριά από τη φύση, προσαρμόστε έναν χώρο του κήπου ή του μπαλκονιού σας για εξερεύνηση.
- Διαμορφώστε το καθημερινό πρόγραμμα των παιδιών ώστε να μπορούν να διαθέτουν τουλάχιστον μισή ώρα για περίπατο.
- Μειώστε τον χρόνο χρήσης ηλεκτρονικών συσκευών και τηλεόρασης.
- Μην ξεχνάτε ότι η μείωση του παιχνιδιού στο φυσικό περιβάλλον έχει αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία των παιδιών (Louv, 2008). Αντίθετα, οι φυσικές δραστηριότητες βοηθούν στη διαμόρφωση της ανάπτυξης του μυοσκελετικού και του ανοσοποιητικού τους συστήματος.
- Louv, R. (2008) Last Child in the Woods and the Nature Principle
- Clarke, B. (2010) Family Kids and Youth, Playreport
- Henley, J. (2010) Why our children need to get outside and engage with nature
- Kuo, F.M. (2015) How might contact with nature promote human health?
- Κουθούρης, Χ. (2011), Άσκηση σε φυσικό περιβάλλον/υγεία/ποιότητα ζωής