Εκπαιδευτήρια Γείτονα
  • Αρχική
  • Το Σχολείο μας
    • Μήνυμα της Διεύθυνσης
    • Ίδρυση - Εγκαταστάσεις
    • Φιλοσοφία - Κανόνες λειτουργίας
    • Αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου
    • Ευχαριστίες
    • Απόρρητο και Προσωπικά Δεδομένα
    • Σύγχρονη εξ αποστάσεως τηλεκπαίδευση
  • Εκπαίδευση
    • Παιδικός Σταθμός >
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
      • Σχολείο και οικογένεια
      • Μορφωτικές επισκέψεις
      • Γιορτές
    • Νηπιαγωγείο >
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα
      • Ανοιχτό Δημιουργικό Σχολείο
      • Μορφωτικές και Ψυχαγωγικές Επισκέψεις
      • Σχολείο και οικογένεια
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
    • Δημοτικό >
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Πρόγραμμα Σπουδών >
        • Ελληνικά
        • Μαθηματικά
        • Φυσικές Επιστήμες
        • Ιστορία
        • Θρησκευτικά
        • Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή
        • Πληροφορική
        • Αισθητική Αγωγή
        • Ξένες Γλώσσες
        • Φυσική Αγωγή
      • Βιωματική μάθηση >
        • Σκοπός του Βιωματικού Σχολείου
        • Ταξίδι στο χώρο και το χρόνο
        • Εμπειρίες Συγκομιδής Καρπών
        • Σελίδες από την Ελληνική Ιστορία
        • Οικοδεσμός
      • Διαγωνισμοί >
        • «Οδυσσέας Ελύτης»
        • Αριθμοδρομίες
        • Κατασκευές Φυσικών Επιστημών
      • Βιβλιοδρομίες >
        • Τι είναι οι Βιβλιοδρομίες
        • Στόχοι του Προγράμματος
        • Θεματική ενότητα
        • Δικαίωμα και όροι συμμετοχής
        • Χρόνος και τόπος διεξαγωγής
        • Βράβευση των διαγωνιζομένων
        • Κατάλογος βιβλίων
        • Δηλώσεις συμμετοχής
        • Αποτελέσματα 2024
        • Θέματα προηγούμενων ετών
        • ΕΙΠΑΝ για τις Βιβλιοδρομίες
      • Όμιλοι
      • Απογευματινή Μελέτη
      • E-Tutoring
      • Κοινωνικο-συναισθηματική μάθηση
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
    • Γυμνάσιο >
      • «Ένα παράθυρο στον κόσμο»
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Ωρολόγιο πρόγραμμα
      • Συμπληρωματικά προγράμματα
      • Ακαδημαϊκά τμήματα >
        • Τμήμα Ανθρωπιστικών Επιστημών
        • Τμήμα Μαθηματικών
        • Τμήμα Φυσικών Επιστημών
        • Τμήμα Κοινωνικών-Οικονομικών Επιστημών
        • Τμήμα Αισθητικής Αγωγής
        • Τμήμα Πληροφορικής
        • Τμήμα Ξένων Γλωσσών
        • Τμήμα Φυσικής Αγωγής
      • Βιωματική μάθηση
      • Κοινωνικο-συναισθηματική μάθηση
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
      • Πολιτιστικές εκδηλώσεις - δράσεις
      • Αναθέσεις εξορμήσεων
    • Γενικό Λύκειο >
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Προγράμματα >
        • Α' Λυκείου Υποχρεωτικό πρόγραμμα
        • Α' Λυκείου Εμβαθύνσεις
        • Β' Λυκείου Υποχρεωτικό πρόγραμμα
        • Β' Λυκείου Εμβαθύνσεις
        • Γ' Λυκείου Υποχρεωτικό πρόγραμμα
        • Γ' Λυκείου Εμβαθύνσεις
      • Ακαδημαϊκά τμήματα >
        • Τμήμα Ανθρωπιστικών Επιστημών
        • Τμήμα Μαθηματικών
        • Τμήμα Φυσικών Επιστημών
        • Τμήμα Κοινωνικών-Οικονομικών Επιστημών
        • Τμήμα Πληροφορικής
        • Τμήμα Ξένων Γλωσσών
        • Τμήμα Φυσικής Αγωγής
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
      • Πολιτιστικές εκδηλώσεις - δράσεις
      • Εγκύκλιος για άτομα με σοβαρές παθήσεις
      • Αναθέσεις εξορμήσεων
      • Αποτελέσματα εξετάσεων 2024
      • Αποτελέσματα Εξετάσεων Προηγούμενων Ετών >
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2023
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2022
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2021
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2020
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2019
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2018
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2017
        • Αποτελέσματα εξετάσεων 2016
    • International Baccalaureate >
      • International Baccalaureate Diploma Programme
      • Geitonas School IB DP
      • Courses and Faculty
      • CAS (Creativity, Activity, Service) >
        • CAS Description
        • Projects
        • Events
      • Proud of our Alumni
      • Enrollment
      • Counseling support
  • Σχολική ζωή
    • Προαιρετικά Προγράμματα
    • Μουσική Σχολή >
      • Γενικά
      • Τμήμα Κλασικής Μουσικής
      • Τμήμα Σύγχρονης Μουσικής
      • Ελεύθερη Μουσική Δημιουργία
      • Προετοιμασία για Πανεπιστήμια
      • Εκδηλώσεις (Photo Gallery)
    • Εκπαιδευτικές δράσεις >
      • Forensics - MUN - EYP
      • Σταθμοί στην Ιστορία της Ευρώπης
      • Λογοτεχνικό Εργαστήριο
      • Μαθητική Ομάδα Βιοηθικής Έρευνας
      • UNESCO ASPnet
      • Ολυμπιάδα Φυσικών Επιστημών EUSO
      • Επίσκεψη στο CERN - EPFL
      • Περιβαλλοντική ομάδα
    • Αριστεία-Βραβεία
    • Πολιτιστικές Δραστηριότητες >
      • Θεατρική Ομάδα
      • Χορωδίες - Ορχήστρες
      • Μουσικά Σύνολα
      • Ομάδα φωτογραφίας
      • Μουσικές Ματιές
    • Αθλητικές Δραστηριότητες >
      • Εσωτερικά πρωταθλήματα
      • «Ζούμε σε σκηνές - Γνωρίζουμε τη φύση»
      • Βρεφική Κολύμβηση
    • Καλοκαιρινά Κατασκηνωτικά Προγράμματα
    • Τμήμα Συμβουλευτικής >
      • Στοχοθεσία
      • Συμβουλευτική
      • Επαγγελματικός Προσανατολισμός
      • Κοινωνικο-συναισθηματική μάθηση
      • Ανάπτυξη Δεξιοτήτων Ζωής
      • Κύκλοι Συνάντησης Γονέων
    • Τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης >
      • Γραμματεία Εκπ. Έρευνας και Ανάπτυξης
      • Επιστημονική Ημερίδα
      • Εκδόσεις/Δημοσιεύσεις >
        • Βιβλία ή Τεύχη σε Επιστημονικά Περιοδικά
        • Άρθρα σε Επιστημονικά Περιοδικά
        • Κεφάλαια σε Βιβλία
        • Εργασίες σε Πρακτικά Συνεδρίων
        • Παρουσιάσεις σε Συνέδρια
        • Διδακτικό Έργο στην Ανώτατη Εκπαίδευση
    • Βιβλιοθήκη >
      • Κατάλογος - Γενικές πληροφορίες
      • Πληροφοριακή παιδεία >
        • Γενικά
        • Αναζήτηση στον κατάλογο
        • Αξιολόγηση πηγών
      • Βιβλιογραφία και παραπομπές
      • Ηλεκτρονικές πηγές
      • Εκπαιδευτικά περιοδικά
      • Συλλογές >
        • Βιβλιογραφικό δελτίο
        • Πολυμεσικά βιβλία
        • Προτάσεις παιδικών βιβλίων
      • Στατιστικά Βιβλιοθήκης
      • Citing and referencing
      • Χρήσιμοι σύνδεσμοι >
        • Κανονισμός λειτουργίας
        • Πολιτική αποδοχής δωρεών
        • Πολιτική ανάπτυξης συλλογής
  • Ακαδημαϊκή εξέλιξη
    • Γραφείο Σπουδών
    • Επαγγελματικός Προσανατολισμός >
      • Γενικές Πληροφορίες
      • Α΄ και Β΄ Γυμνασίου
      • Γ΄ Γυμνασίου
      • Α΄ Λυκείου
      • Β΄ και Γ΄ Λυκείου
    • Πρόγραμμα Απόκτησης Εργασιακής Εμπειρίας >
      • Το Πρόγραμμα
      • Έντυπα Προγράμματος
      • Ηλεκτρονική Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος
      • Εντυπώσεις
    • Παρατηρητήριο Αποφοίτων >
      • Παρατηρητήριο Αποφοίτων
      • Keep in touch!
  • Νέα
  • Επικοινωνία
  • Start
  • Education
    • Philosophy
    • Consultancy and Psychology
    • International Baccalaureate (En) >
      • International Baccalaureate Diploma Programme (En)
  • Culture
    • Culture (Introduction)
    • Library
    • Alumni Association
    • Scholarships
    • GREECE! This is my country!
    • Environmental Group
  • Scientific Work
  • Student Safety
  • Contact
  • Startseite
  • Ausbildung
    • Philosophie
    • Ausbildungsstufen
    • Beratung und psychologische Unterstützung
    • Geitonas Schule Mitglied des Partnerschulnetzes
  • Kultur
    • Einführung
    • Bibliothek
    • Verein der Ehemaligen
    • Stipendien
    • GRIECHENLAND! Das ist meine heimat!
  • Wissenschaftliches Werk
  • Schülersicherheit
  • Kontakt
  • Page d'accueil
  • Éducation
    • Philosophie
    • Niveaux
    • Conseil et soutien psychologique
  • Culture
    • Introduction
    • Bibliothèque
    • Association des Anciens
    • Bourses d'études
    • LA GRECE! Voilà mon pays!
  • Travaux scientifiques
  • Sécurité des élèves
  • Contact

Χαιρετισμός του Διευθυντή Δημοτικής Εκπαίδευσης Δρα Μάριου Στυλιανίδη στην Τελετή Βράβευσης του 26ου Διαγωνισμού «Βιβλιοδρομίες»

18/10/2024

 
​Αγαπητέ κύριε Γείτονα, 
Αξιότιμοι προσκεκλημένοι, 
Κυρίες και κύριοι, 
Αγαπητά μου παιδιά,

​Είναι με ιδιαίτερη χαρά που εκπροσωπούμε την Κύπρο και το Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας, στην Τελετή Βράβευσης των παιδιών και των σχολείων που διακρίθηκαν στον 26ο Διαγωνισμό των Βιβλιοδρομιών, ο οποίος είχε ως θέμα, ένα εξόχως αγαπημένο θέμα των παιδιών: «Γιαγιάδες και Παππούδες εν Δράσει». Θα πρέπει επίσης να πούμε ότι ήταν ιδιαίτερη η τιμή για εμάς να συνεργαστούμε μαζί σας, με τα Εκπαιδευτήρια ΓΕΙΤΟΝΑ, όλα αυτά τα χρόνια, στο πλαίσιο αυτού του διαγωνισμού.
Picture
​Οι Βιβλιοδρομίες, που στην Κύπρο διεξάγονται για μία σειρά εννέα ετών, έχουν πλέον καθιερωθεί στη συνείδηση εκπαιδευτικών, γονέων και παιδιών ως ένας θεσμός που καλλιεργεί την αγάπη για το διάβασμα, που ενισχύει τη φαντασία και προάγει την καλλιέργεια της κριτικής σκέψης, της έκφρασης, της δημιουργικότητας και της ευγενούς άμιλλας. Και ακριβώς, το προστιθέμενο αυτό όφελος που έχουν οι Βιβλιοδρομίες στη μόρφωση και την αγωγή των παιδιών, είναι ο λόγος που οι διευθύνσεις και το διδακτικό προσωπικό των σχολείων, τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Κύπρο και στον απόδημο Ελληνισμό, αλλά και οι ίδιοι οι γονείς, εμπλέκονται με ενθουσιασμό στην προώθηση του διαγωνισμού και ενθαρρύνουν τη συμμετοχή των παιδιών.

Βέβαια, η μεγάλη επιτυχία, που σημειώνουν κάθε χρόνο οι Βιβλιοδρομίες, αποδίδεται στον εμπνευστή, άνθρωπο και παιδαγωγό, κύριο Ελευθέριο Γείτονα, που είχε την αρχική ιδέα, αλλά και το σθένος να μετατρέψει την ιδέα και το όραμα σε πράξη. Έτσι, κάθε χρόνο, εδώ και 26 τόσα χρόνια, κάποιο απόγευμα του Μάη, χιλιάδες παιδιά διαβαίνουν την πόρτα του σχολείου με ένα λογοτεχνικό βιβλίο στο χέρι. Είναι οι νέοι και οι νέες αναγνώστες και αναγνώστριες, είναι τα παιδιά που άδραξαν την ευκαιρία και τη δυνατότητα που τους πρόσφεραν οι Βιβλιοδρομίες, να γνωρίσουν νέους κόσμους και ιδέες μέσα από τις σελίδες των βιβλίων και να μοιραστούν τις σκέψεις τους με τους φίλους και τις φίλες τους.

Αγαπητέ κύριε Γείτονα, σας συγχαίρουμε για το σπουδαίο και πολυδιάστατο έργο σας και σας ευχαριστούμε από καρδιάς που δημιουργήσατε τις προϋποθέσεις μιας αγαστής και εποικοδομητικής συνεργασίας με τα σχολεία της Κύπρου. Μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα ότι οι Βιβλιοδρομίες έχουν, πρώτα πρώτα, αγαπηθεί, και έτσι απέκτησαν πλέον τη δυνατότητα να συμβάλλουν στη διαμόρφωση της νέας γενιάς αναγνωστών και αναγνωστριών, με κριτική σκέψη, δημιουργικότητα και φιλομάθεια. Πρόθεση και διακηρυγμένος στόχος του Υπουργείου Παιδείας της Κύπρου, είναι η καλλιέργεια κινήτρων που να ωθούν τους μαθητές και τις μαθήτριες σε μια σταθερή αναγνωστική σχέση με τη λογοτεχνία και εκτός σχολικού περιβάλλοντος. Οι Βιβλιοδρομίες, αδιαμφισβήτητα, παρέχουν στα παιδιά την ευκαιρία και το κίνητρο να ασχοληθούν με το λογοτεχνικό βιβλίο στον ελεύθερο τους χρόνο και έτσι, αβίαστα, να κατανοήσουν τους ιδιαίτερους τρόπους με τους οποίους η λογοτεχνία επεξεργάζεται, προσομοιώνει, αποδομεί και αναδομεί την πραγματικότητα, δημιουργώντας έναν δικό της κόσμο σε διαλεκτική σχέση με τον πραγματικό.

Θα ήθελα, περαιτέρω, να τονίσω τη σημασία ενός ακόμα στόχου των Βιβλιοδρομιών, αυτού της ανάπτυξης της συνεργασίας των παιδιών, αφού στους όρους διεξαγωγής του διαγωνισμού προβλέπεται και η ομαδική συμμετοχή. Και μας χαροποιεί ιδιαίτερα, για προφανείς λόγους, το γεγονός ότι όλο και περισσότερα παιδιά επιθυμούν να διαγωνίζονται ως ομάδα φίλων. Είμαστε, λοιπόν, σίγουροι ότι η συνεργασία μας θα συνεχίσει να είναι ουσιαστική και εποικοδομητική, με κοινό στόχο την καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας και τη μύηση ολοένα και περισσότερων παιδιών στον μαγικό κόσμο της λογοτεχνίας και στο ταξίδι των Βιβλιοδρομιών.

Η λογοτεχνία αποτελεί, βέβαια, εκτός από μία ευχάριστη ενασχόληση, αντικείμενο διδασκαλίας, τόσο στη Δημοτική όσο και στη Μέση Εκπαίδευση στο κυπριακό εκπαιδευτικό σύστημα. Στη Δημοτική Εκπαίδευση το Αναλυτικό Πρόγραμμα Λογοτεχνίας υλοποιείται στο μάθημα των Ελληνικών, με την εφαρμογή διδακτικών ενοτήτων Λογοτεχνίας. Περαιτέρω, η ανάγνωση λογοτεχνικών βιβλίων, οι δράσεις φιλαναγνωσίας που διοργανώνονται από τα σχολεία, η συμμετοχή σε λογοτεχνικούς διαγωνισμούς ατομικά ή ομαδικά, οι συναντήσεις με λογοτέχνες, οι επισκέψεις σε βιβλιοθήκες, ενθαρρύνονται και υποστηρίζονται από τη Διεύθυνση Δημοτικής Εκπαίδευσης. Και αυτό γιατί τόσο η στοχευμένη διδασκαλία λογοτεχνικών κειμένων στην τάξη, όσο και η καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας ευρύτερα, αποτελούν σημαντικούς άξονες, για την υλοποίηση του διαχρονικού στόχου της εκπαίδευσης, που είναι η βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων. Το σχολείο είναι ο πλέον ιδανικός χώρος για συστηματοποίηση των δεξιοτήτων μελέτης ενός λογοτεχνικού βιβλίου και απόκτησης θετικών στάσεων απέναντι στη συνεκτική ανάγνωση. Η εξοικείωση του παιδιού με τον γραπτό λόγο οδηγεί στην ανάπτυξη του γραμματισμού: κειμενικού, εικονογραφικού, πολιτισμικού.

Η συνεργασία με τα εκπαιδευτήρια ΓΕΙΤΟΝΑ ξεκίνησε για μας τη σχολική χρονιά 2015-2016. Έκτοτε, ένας μεγάλος αριθμός μαθητών και μαθητριών της Δ΄, Ε΄ και Στ΄ τάξης των σχολείων μας, συμμετέχουν στον διαγωνισμό, με προθυμία και ενθουσιασμό. Στον 26ο διαγωνισμό των Βιβλιοδρομιών συμμετείχαν περισσότερα από 600 παιδιά. Την προσπάθεια των παιδιών, συνέδραμαν εθελοντές εκπαιδευτικοί που ανέλαβαν τον ρόλο της επιτήρησης, την ημέρα διεξαγωγής του διαγωνισμού. Ευελπιστούμε ότι και φέτος θα υπάρξει το ίδιο και μεγαλύτερο ακόμη ενδιαφέρον για συμμετοχή στον 27ο διαγωνισμό των Βιβλιοδρομιών.

Ένας σημαντικός αριθμός μαθητών και μαθητριών των δημοτικών σχολείων της Κύπρου πέτυχαν ξεχωριστές πρωτιές και διακρίσεις. Κάποια από αυτά τα παιδιά είναι απόψε εδώ μαζί μας. Συγχαίρουμε ιδιαίτερα τα εννέα στο σύνολό τους παιδιά που διακρίθηκαν, καθώς και όλα τα παιδιά που συμμετείχαν. Εκφράζουμε, επίσης, θερμές ευχαριστίες σε όλους όσους ενίσχυσαν την προσπάθεια των παιδιών. Το ίδιο θερμά συγχαίρουμε και όλα τα ελληνόπουλα που έχουν διακριθεί ή έχουν λάβει μέρος στο διαγωνισμό.

Τέλος, ευχαριστούμε για ακόμη μια φορά τα εκπαιδευτήρια ΓΕΙΤΟΝΑ για την εγκάρδια φιλοξενία, καθώς και για τη μέχρι σήμερα συνεργασία μας, μία συνεργασία που, είμαστε σίγουροι ότι θα συνεχιστεί, γιατί βασίζεται σε κοινούς εκπαιδευτικούς στόχους, όπως αυτούς της διεύρυνσης του μορφωτικού υπόβαθρου των μαθητών και των μαθητριών και κυρίως της ενίσχυσης της ανθρωπιστικής διάστασης της παιδείας τους, που είναι ταυτόχρονα και το μείζον ζητούμενο του γνωστικού αντικειμένου της Λογοτεχνίας.

​Σας ευχαριστώ!

Comments are closed.

    Κατηγορίες

    All
    IB DP
    Αθλητικές διακρίσεις
    Άρθρα
    Βιβλιοδρομίες
    Βιωματική μάθηση
    Εκδηλώσεις βιβλιοθήκης
    Επαγγ. Προσανατολισμός
    Επιτυχίες και διακρίσεις
    Μουσικές ματιές
    Πολιτιστικές δράσεις
    Σύλλογος γονέων

    Αρχείο

    May 2025
    April 2025
    March 2025
    February 2025
    January 2025
    December 2024
    November 2024
    October 2024
    September 2024
    July 2024
    June 2024
    May 2024
    April 2024
    March 2024
    February 2024
    January 2024
    December 2023
    November 2023
    October 2023
    September 2023
    August 2023
    July 2023
    June 2023
    May 2023
    April 2023
    March 2023
    February 2023
    January 2023
    December 2022
    November 2022
    October 2022
    September 2022
    July 2022
    June 2022
    May 2022
    April 2022
    March 2022
    February 2022
    January 2022
    December 2021
    November 2021
    October 2021
    September 2021
    August 2021
    July 2021
    June 2021
    May 2021
    April 2021
    March 2021
    February 2021
    January 2021
    December 2020
    November 2020
    October 2020
    September 2020
    August 2020
    June 2020
    May 2020
    April 2020
    March 2020
    February 2020
    January 2020
    December 2019
    November 2019
    October 2019
    September 2019
    August 2019
    July 2019
    June 2019
    May 2019
    April 2019
    March 2019
    February 2019
    January 2019
    December 2018
    November 2018
    October 2018
    September 2018
    July 2018
    June 2018
    May 2018
    April 2018
    March 2018
    February 2018
    January 2018
    December 2017
    November 2017
    October 2017
    September 2017
    July 2017
    June 2017
    May 2017
    April 2017
    March 2017
    February 2017
    January 2017
    December 2016
    November 2016
    October 2016
    September 2016
    August 2016
    July 2016
    June 2016
    May 2016
    April 2016
    March 2016
    February 2016
    January 2016
    December 2015
    November 2015
    October 2015
    September 2015
    August 2015
    July 2015
    June 2015
    May 2015
    April 2015
    March 2015
    February 2015
    January 2015
    December 2014
    November 2014
    October 2014
    September 2014
    July 2014
    June 2014
    May 2014
    April 2014
    March 2014
    February 2014
    January 2014
    December 2013
    November 2013
    October 2013
    September 2013

    RSS Feed

Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Copyright © 2014 Εκπαιδευτήρια ΓΕΙΤΟΝΑ